Рішення
від 25.06.2021 по справі 600/2325/21-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 червня 2021 р. м. Чернівці Справа № 600/2325/21-а

Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Анісімова О.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Чернівецькій області до Приватного підприємства з іноземними інвестиціями "Плеймейт Україна" про припинення юридичної особи

В С Т А Н О В И В:

І. РУХ СПРАВИ

1.1. Головне управління Державної податкової служби у Чернівецькій області (далі - позивач або ГУ ДПС) звернулось до суду з позовом, в якому просить припинити юридичну особу - приватне підприємство з іноземними інвестиціями Плеймейт Україна (далі - відповідач або ПП Плеймейт Україна ).

1.2. 26.05.2021 року ухвалою суду відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі, без повідомлення учасників справи (у порядку письмового провадження).

ІІ. ОБСТАВИНИ СПРАВИ ТА АРГУМЕНТИ СТОРІН

2.1. У зв`язку із відсутністю ПП Плеймейт Україна за своїм місцезнаходженням, не здійснення ним господарської діяльності згідно заявлених видів з метою отримання прибутку, відсутністю посадових осіб та участі засновників в діяльності підприємства, ДПС, на реалізацію повноважень визначених Податковим кодексом України (далі - ПК України), просить припинити юридичну особу відповідача.

2.2. Відповідач про свою позицію щодо предмету спору суд не повідомив. На його адресу, яка зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань надсилалась ухвала про відкриття провадження, однак остання не була вручена у зв`язку із відсутністю адресата за вказаною адресою (а.с.33-35).

У зв`язку із наведеним, враховуючи положення глави 7 розділу І Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), суд визнав за можливе розглянути справу за наявними матеріалами.

ІІІ. ОБСТАВИНИ ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ

3.1. ПП Плеймейт Україна (код ЄДРПОУ 32195399) перебуває на обліку в ГУ ДПС , з 17.03.2004 року по теперішний час.

Місце реєстрації: АДРЕСА_1 . Керівник: ОСОБА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , громадянство -Україна. Засновник: ОСОБА_2 , РНОКПП НОМЕР_2 , громадянство -Нідерланди, який згідно статуту проживає за адресою: АДРЕСА_2 , паспорт НОМЕР_3 , виданий 16.02.2004 року. Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань не є керівником чи засновником інших юридичних осіб.

3.2. 07.05.2008 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено запис про відсутність за місцезнаходженням ПП Плеймейт Україна (дата запису 07.05.2008, номер запису 10381430003000004). Рахунки, що були відкриті в банківських та фінансових установах закриті. Платник виключений з реєстру платників податку на додану вартість 31.01.2008 року. По вказаному підприємству відсутні відомості про об`єкти оподаткування платника податків. В підпорядкованих структурних підрозділах ГУ ДПС (Вижницька, Герцаївська, Заставнівська, Кіцманська, Новоселицька, Путильська, Сторожинецька ДПІ) підприємство знято з обліку за неосновним місцем обліку.

3.3. Остання податкова звітність за 2017 рік подана 28.02.2018 (податкова декларація з податку на прибуток підприємства), та фінансова звітність за 2016 рік подана 28.02.2017 року (фінансовий звіт малого підприємництва).

3.4. За звітні періоди 2018-2020 роки звітність до контролюючого органу не подавалась. Інформації про іноземні інвестиції відсутня. Станом на дату подання позовної заяви податковий борг у ТОВ Плеймейт Україна відсутній.

3.5. Згідно отриманих відомостей з Державного реєстру фізичних осіб- платників податків за період з 01.01.2008 року по 31.12.2020 року відсутня інформація про доходи засновника підприємства ОСОБА_2 . Керівник підприємства ОСОБА_1 , за період з 01.01.2008 року по 31.12.2020 року не отримував доходи з ПП Плеймейт Україна . Документальні перевірки (планові, позапланові) з питань дотримання податкового законодавства за період з 01.01.2008 року по даний час не проводились.

ІV. РЕЛЕВАНТНІ ДЖЕРЕЛА ПРАВА

4.1. Відповідно до пункту 1.1 статті 1 ПК України Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Цим Кодексом визначаються функції та правові основи діяльності контролюючих органів, визначених пунктом 41.1 статті 41 цього Кодексу, та центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

4.2. Згідно підпункту 19-1.1.45 пункту 19-1.1 статті 19-1 ПК України контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19-3 цього Кодексу: звертаються до суду у випадках, передбачених законодавством.

4.3. Підпунктом 20.1.37 пункту 20.1 статті 20 ПК України передбачено, що контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, мають право звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та припинення фізичною особою - підприємцем підприємницької діяльності та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб`єктів господарювання.

4.4. Пунктом 67.1 статті 67 ПК України передбачено, що контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців.

4.5. Відповідно до частини 1 статті 42 Господарського кодексу України підприємництво - це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб`єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку.

4.6. Згідно статті 51 Господарського кодексу України підприємницька діяльність припиняється на підставі рішення суду у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законами.

4.7. Відповідно до частини 1 статті 59 Господарського кодексу України припинення суб`єкта господарювання здійснюється відповідно до закону.

4.8. Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб-підприємців регулює Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" від 15.05.2003 року №755-ІV (далі - Закон №755).

4.9. Згідно статей 2,3 Закону №755 відносини, що виникають у сфері державної реєстрації, регулюються Конституцією України, цим Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону. Дія цього Закону поширюється на відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців.

4.10. Пунктом 4 частини 1 статті 1 Закону №755 визначено, що державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців (далі - державна реєстрація) - офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об`єднання, професійної спілки, її організації або об`єднання, політичної партії, організації роботодавців, об`єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу - підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом.

4.11. Відповідно до пункту 10 частини 1 статті 9 Закону №755 відомості про юридичну особу, громадське формування, що не має статусу юридичної особи, та фізичну особу - підприємця вносяться до Єдиного державного реєстру на підставі місцезнаходження юридичної особи.

4.12. Згідно частини 1,4 статті 10 Закону №755 якщо документи та відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, внесені до нього, такі документи та відомості вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою. Відомості, що містяться в Єдиному державному реєстрі, використовуються для ідентифікації юридичної особи або її відокремленого підрозділу, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, фізичної особи - підприємця, у тому числі під час провадження ними господарської діяльності та відкриття рахунків у банках та інших фінансових установах.

4.13. Частиною 1 статті 93 Цивільного кодексу України передбачено, що місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку.

4.14. Відповідно до пункту 45.2 статті 45 ПК України податковою адресою юридичної особи (відокремленого підрозділу юридичної особи) є місцезнаходження такої юридичної особи, відомості про що містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.

4.15. Підпунктами 16.1.2, 16.1.3, 16.1.11 пункту 16.1 статті 16 ПК України платник податків зобов`язаний: вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; повідомляти контролюючі органи про зміну місцезнаходження юридичної особи та зміну місця проживання фізичної особи-підприємця.

4.16. Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 25 Закону №755 державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі, а також що надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до Закону України "Про виконавче провадження" щодо припинення юридичної особи, що не пов`язано з банкрутством юридичної особи.

ПОЗИЦІЯ СУДУ

5.1. У цій справі суд має дослідити підстави для припинення юридичної особи ПП Плеймейт Україна , а також повноваження позивача щодо звернення з таким позов до суду. У разі наявності таких та їх правомірної реалізації, суд має припинити юридичну особу, в іншому разі відмовити у задоволенні позову.

Щодо наявності повноважень на звернення з таким позов до суду

5.2. ГУ ДПС у розумінні КАС України є суб`єктом владних повноважень, до повноважень якого ПК України віднесено звернення до суду щодо припинення юридичної особи (див. пункти 4.2.-4.4. цього рішення).

При цьому суд звертає увагу, що таке повноваження носить публічну-правову природу, оскільки витікає із функцій органу державної податкової служби, як державного адміністратора у сфері справляння податків та зборів. Діючий суб`єкт господарювання відповідно до положень статті 67 Конституції України та ПК України зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом, проводити свою діяльність відповідно до положень чинного законодавства.

5.3. Отже, підсумовуючи наведене вище, слід прийти до висновку, що суб`єкт господарювання може бути припинений судом як юридична особа, за позовом органу державної податкової служби, у разі якщо природа його діяльності не відповідає меті створення та суперечить чинному законодавству України.

Щодо підстав для припинення юридичної особи

5.4. Чинне законодавче врегулювання підстав для припинення юридичної особи є нечіткім та не забезпечує правової визначеності в цих правовідносинах.

5.5. Спеціальний Закон №755 містить загальні норми, які уможливлюють припинення юридичної особи, що не пов`язано з банкрутством, за рішенням суду. Однак, цей Закон не наводить перелік таких підстав, що ускладнює розуміння механізму припинення юридичної особи, наслідком чого має місце захаращування Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань підприємствами-фантомами, які не здійснюють будь-якої правомірної діяльності, однак можуть бути задіяні в протиправній діяльності щодо ухилення від сплати податків.

5.6. Такі законодавчі прогалини мають бути усунені насамперед законодавцем, однак на сьогодні саме на суд покладено цей обов`язок, який має бути реалізований виходячи із принципів діяльності підприємства, мети та завдання його створення. Водночас суд зобов`язаний у таких справах дотримуватись справедливого балансу між публічним та приватним інтересом.

5.7. У четвертому розділі цього рішення судом наведене нормативне урегулювання цих правовідносин, зокрема зазначено, що: підприємництво це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб`єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку; місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку; платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів, повідомляти контролюючі органи про зміну місцезнаходження юридичної особи та зміну місця проживання фізичної особи-підприємця.

5.8. Аналізуючи наведене, слід вказати, що реєстрація юридичної особи, створює у неї правомірний обов`язок, який уможливлює державне адміністрування такого підприємства. Не дотримання базових вимог, які виходять з природи існування юридичної особи, є порушенням вимог чинного законодавства України, наслідком чого має бути припинення такої юридичної особи, у разі відсутності за нею зобов`язань, виконання яких залежить від його існування.

5.9. У цій справі встановлено, що ПП Плеймейт Україна відсутнє за своїм місцезнаходженням, не здійснює господарської діяльності згідно заявлених видів з метою отримання прибутку, посадові особи та засновники будь-якої діяльності не здійснюють, звітність протягом трьох років не подається, рахунки в банках закриті, податковий борг відсутній.

5.9. Отже, підсумовуючи наведене, варто прийти до висновку, що ПП Плеймейт Україна де-факто не здійснює будь-якої діяльності, за якої його можна ідентифікувати як підприємство, а тому наявність про нього відомостей в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, як таке, що функціонує, суперечить правовій природі підприємництва як такого.

5.10. За таких обставин суд вважає, що ПП Плеймейт Україна підлягає припинення як юридична особа.

VІ. ВИСНОВКИ СУДУ

6.1. Аналізуючи викладене вище, суд вважає, що позов ГУ ДПС про припинення юридичної особи ПП Плеймейт Україна підлягає задоволення, з підстав наведених у п`ятому розділі цього рішення.

Керуючись статтями 241 - 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд-

В И Р І Ш И В:

1. Позов Головного управління Державної податкової служби у Чернівецькій області до приватного підприємства з іноземними інвестиціями Плеймейт Україна про припинення юридичної особи - задовольнити.

2. Припинити юридичну особу приватне підприємство з іноземними інвестиціями Плеймейт Україна (код ЄДРПОУ 32195399, м. Чернівці, вул. М. Тореза, 192).

3. Копію постанови направити суб`єкту державної реєстрації для виконання та сторонам по справі для відома.

Згідно статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У відповідності до статей 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подається до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення (складання).

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне найменування учасників процесу:

Позивач - Головне управління ДПС у Чернівецькій області (вул. Героїв Майдану, 200-А,м. Чернівці, 58013 код ЄДРПОУ 44057187)

Відповідач - Приватне підприємство з іноземними інвестиціями "Плеймейт Україна" (вул. М.Тореза, 192, м.Чернівці, 58007 код ЄДРПОУ 32195399)

Суддя О.В. Анісімов

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.06.2021
Оприлюднено29.06.2021
Номер документу97913152
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —600/2325/21-а

Рішення від 25.06.2021

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Анісімов Олег Валерійович

Ухвала від 26.05.2021

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Анісімов Олег Валерійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні