ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа№380/9926/20
У Х В А Л А
29 червня 2021 року м. Львів
Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Карп`як О.О., розглянувши в порядку письмового провадження клопотання представника відповідача про залучення Міністерства соціальної політики України як співвідповідача у справі за позовом ОСОБА_1 до Личаківського відділу соціального захисту управління соціального захисту департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради про визнання протиправними дій, стягнення коштів ,-
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 (далі - позивач), звернувся в суд з позовом до Личаківського відділу соціального захисту управління соціального захисту департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради (далі - відповідач), в якому просить:
- визнати протиправними дії Личаківського відділу соціального захисту Управління соціального захисту Департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради щодо недоплати ОСОБА_1 разової щорічної грошової допомоги до 05 травня за 2020 рік відповідно до положень ст12 Закону України Про статус ветеранів, гарантії їх соціального захисту в розмірі 8190 грн.;
- стягнути з Личаківського відділу соціального захисту Управління соціального захисту Департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради на користь ОСОБА_1 суму недоплаченої разової щорічної грошової допомоги, як учаснику бойових дій до 5 травня 2020 року в розмірі 6800 грн.
Ухвалою суду від 09.11.2020 відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін за наявними у справі матеріалами.
Ухвалою від 11.11.2020 заяву представника позивача про зменшення позовних вимог повернуто заявнику.
Ухвалою від 09.12.2020 позовну заяву залишено без руху.
Ухвалою від 24.05.2021 продовжено розгляд справи.
Ухвалою від 24.05.2021 замінено первісного відповідача на належного Личаківський відділ соціального захисту Управління соціального захисту Департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради.
У відзиві на позовну заяву відповідачем заявлено клопотання про залучення як співвідповідача у цій справі Міністерства соціальної політики України.
Вказане клопотання мотивоване тим, що постановою Кабінету Міністрів України від 19 лютого 2020 року № 112 «Деякі питання виплати у 2020 році разової грошової допомоги, передбаченої Законами України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» і «Про жертви нацистських переслідувань» передбачено, що у 2020 році виплату до 05 травня разової грошової допомоги проводить Міністерство соціальної політики шляхом перерахування коштів на зазначені цілі структурним підрозділам з питань соціального захисту населення обласних, Київської міської державної адміністрацій, які розподіляють між структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві державних адміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад, центрами по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат, що відповідають вимогам пункту 47 частини першої статті 2 Бюджетного кодексу України. Враховуючи наведене, Департамент соціального захисту населення Львівської обласної державної адміністрації звернувся до Міністерства соціальної політики України, як головного розпорядника коштів відповідно до Закону України «Про Державний бюджет на 2020 рік» стосовно можливості передбачення відповідних видатків щодо виплати ветеранам війни та членам сімей загиблих (померлих) ветеранів війни разової грошової допомоги до 05 травня, передбаченої Законом України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» із урахуванням рішення Конституційного Суду України від 27 лютого 2020 року № 3-р/2020. Відповідач вказує, що відповідний орган місцевого самоврядування здійснює лише перерахування державних коштів, шляхом реалізації делегованих державою повноважень відповідно до частини 3 статті 143 Конституції України. Саме тому відповідач вважає, що розгляд цієї справи є неможливим без участі у ній органів державної влади, які передбачені вищевказаною постановою Кабінету Міністрів України.
При постановленні ухвали суд виходить з наступного.
Пунктом дев`ятим частини першої статті 4 КАС України передбачено, що відповідач - суб`єкт владних повноважень, а у випадках, визначених законом, й інші особи, до яких звернена вимога позивача.
Згідно із пунктом четвертим частини п`ятої статті 160 КАС України у позовній заяві зазначається, зокрема, зміст позовних вимог, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів.
Таким чином, саме позивачу надано право визначення відповідача (відповідачів) предмета та підстав спору.
Змістом позовних вимог у цій справі є визнання протиправною бездіяльності відповідача щодо не проведення перерахунку та виплати позивачу щорічної допомоги до 05 травня за 2020 рік, виходячи з розміру п`яти мінімальних пенсій за віком та зобов`язання відповідача провести перерахунок та виплату позивачу щорічної допомоги до 05 травня за 2020 рік, виходячи з розміру п`яти мінімальних пенсій за віком, з урахуванням виплачених коштів. Відповідно до змісту заявлених позовних вимог позивач визначив у цій справі відповідачем Шевченківський відділ соціального захисту Управління соціального захисту Департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради.
Відповідно до частини третьої статті 48 КАС України якщо позов подано не до тієї особи, яка повинна відповідати за позовом, суд до ухвалення рішення у справі за згодою позивача замінює первісного відповідача належним відповідачем, не закриваючи провадження у справі, якщо це не потягне за собою зміни підсудності адміністративної справи. Суд має право за клопотанням позивача до ухвалення рішення у справі залучити до участі у ній співвідповідача.
Згідно із частиною четвертою статті 48 КАС України якщо позивач не згоден на заміну відповідача іншою особою, суд може залучити цю особу як другого відповідача. У разі відмови у задоволенні позову до такого відповідача понесені позивачем витрати відносяться на рахунок держави.
Частинами шостою, сьомою статті 48 КАС України встановлено, що після заміни сторони, залучення другого відповідача розгляд адміністративної справи починається спочатку.
Заміна позивача допускається до початку судового розгляду справи по суті. Заміна відповідача допускається до ухвалення рішення судом першої інстанції.
Аналіз норм статті 48 КАС України дає підстави дійти висновку, що залучення до участі у справі співвідповідача здійснюється судом лише за клопотанням позивача. Залучення до участі у справі співвідповідача за клопотанням відповідача зазначена стаття КАС України не передбачає.
Вказане також повністю узгоджується з принципом диспозитивності, закріпленим у статті 9 КАС України відповідно до якого вирішення публічного спору здійснюється не інакше як за позовною заявою в межах заявлених позовних вимог, позаяк тільки позивач наділений правом розпоряджатись заявленими позовними вимогами.
Зважаючи на вищенаведене, оскільки з клопотанням про залучення співвідповідача у цій справі звернувся саме відповідач, а не позивач, що не відповідає імперативній нормі частини третьої статті 48 КАС України, суд дійшов висновку, що у задоволенні такого клопотання належить відмовити.
Керуючись статтями 48, 243, 248 КАС України, суд, -
ухвалив:
В задоволенні клопотання представника відповідача про залучення Міністерства соціальної політики України як співвідповідача - відмовити.
Згідно зі статтею 256 КАС України ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення, якщо інше не передбачено цим Кодексом.
Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею (суддями).
Ухвала окремо не оскаржується. Заперечення проти такої ухвали може бути включено до апеляційної чи касаційної скарги на рішення суду, прийняте за результатами розгляду справи.
Повний текст ухвали складено 29.06.2021 року.
Суддя Карп`як Оксана Орестівна
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.06.2021 |
Оприлюднено | 30.06.2021 |
Номер документу | 97927778 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні