Справа № 760/16560/20 Головуючий в суді І інстанції - Калініченко О.Б.
Провадження № 33/824/2879 /20 21 Головуючий - Олійник В.І.
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
18 червня 2021 року м. Київ
Суддя Київського апеляційного суду Олійник В.І., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду справу про порушення митних правил за апеляційною скаргою Київської митниці Держмитслужби на постанову Солом`янського районного суду м.Києва від 05 березня 2021 року, -
в с т а н о в и в :
Постановою судді Солом`янського районного суду м.Києва від 05 березня 2021 року провадження по справі про порушення митних правил за ч.1 ст.483 МК України щодо ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , керівника ТОВ ІНВЕСТ ОПТ ГРУП (код ЄДРПОУ 43034572), зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , закрито за відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.
З постанови суду та протоколу про порушення митних правил №1083/10000/20 від 11.06.2020 року вбачається, що 25.09.2019 року через митний кордон України, міжнародний пункт пропуску Ягодин-Дорогуск митного поста Ягодин Волинської митниці ДФС, у вантажному автомобілі з р.н.з. НОМЕР_1 / НОМЕР_2 , з території Республіки Польща на митну територію України ввезено споживчі товари в асортименті: косметичні засоби, клей, вироби з гуми, сумки, друкована продукція, килими, одяг, ручний інструмент, тощо , загальною вагою брутто - 21 364,729 кг.
Переміщення вказаного вантажу через митний кордон України здійснено за попередньою митною декларацією від 18.09.2019 року №UA100000/2019/863218 на підставі книжки МДП (Сarnet TIR) від 13.09.2019 року №JX.83236316, CMR від 13.09.2019 року
№1104981, інвойсу від 13.09.2019 року №IOG-17/19.
Відповідно до товаросупровідних документів відправником товарів виступала компанія VITATEX TRADING Kft. (Угорщина), одержувачем - ТОВ ІНВЕСТ ОПТ ГРУП (Україна).
30.09.2019року після прибуття у зону діяльності Київської міської митниці ДФС зазначені товари було заявлено до митного оформлення декларантом ТОВ ІНВЕСТ ОПТ ГРУП ОСОБА_1 (гр. 14, 54) на митному посту Західний за електронною митною декларацією типу ІМ40ДЕ №UA100020/2019/375648.
Разом з перерахованими вище митними деклараціями та товаросупровідними документами до митниці були надані контракт від 04.07.2019 року №VT-2019/07, укладений між компанією-продавцем VITATEX TRADING Kft. (2724 Ujlengyel, Hatar ut 12, Hungary) та компанією-покупцем ТОВ ІНВЕСТ ОПТ ГРУП (49021, м.Дніпро, вулиця Любарського, будинок №163, офіс 4) в особі директора ОСОБА_1 , а також інші, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, зазначені в гр.44 митної декларації
№UA100020/2019/375648.
Згідно з інвойсом від 13.09.2019 року №IOG-17/19, виставленим компанією VITATEX TRADING Kft. (Угорщина) до ТОВ ІНВЕСТ ОПТ ГРУП (Україна), вартість переміщених через митний кордон України товарів становить - 65 573,09 доларів США.
13 листопада 2019 року листом за вихідним №19562/5/99-99-20-02-01-16 Державною фіскальною службою України направлено запит до митних органів Угорської Республіки, ініційований Волинською митницею ДФС за результатами проведення митного огляду товарів, які надійшли на адресу ТОВ ІНВЕСТ ОПТ ГРУП від угорської компанії VITATEX TRADING Kft. по Сarnet TIR JX83236316.
08 квітня 2020 року листом Департаменту запобігання та протидії контрабанді та порушенням митних правил Державної митної служби України від 08.04.2020 року №20-01/20-02-01/7.8/833 до Київської митниці. Держмитслужбі надійшла відповідь митних органів Угорської Республіки на зазначений запит, у якій вони повідомляють, що на виконання запиту української митної адміністрації Податковий та митний директорат району Пешт провів митну перевірку в компанії Vitatex Trading Kft., в ході якої Директоратом були встановлені наступні факти:
- компанія Vitatex Trading Kft. експортує товари до України, але не з країн ЄС, а з Туреччини та з КНР. Українські торгові партнери компанії не включають в себе ТОВ ІНВЕСТ ОПТ ГРУП ;
- у червні 2019 року компанія Vitatex Trading Kft. вела перемови в ТОВ ІНВЕСТ ОПТ ГРУП щодо поставки друкарського обладнання. В якості частини процедури свого внутрішнього аудиту компанія Vitatex Trading Kft. за запитом ТОВ ІНВЕСТ ОПТ ГРУП надала свій витяг з Комерційного реєстру та зі свого банківського рахунку. Перемови між сторонами не були успішними;
- компанія Vitatex Trading Kft. не укладала і не підписувала контракт від 04.07.2019 року №VT-2019/07.
Митний орган вважав, що дії директора ТОВ ІНВЕСТ ОПТ ГРУП ОСОБА_1 мають ознаки порушення митних правил, передбачені ч.1 ст.483 МК України, оскільки за результатами перевірки встановлено, що споживчі товари в асортименті: косметичні засоби, клей, вироби з гуми, сумки, друкована продукція, килими, одяг, ручний інструмент, тощо , загальною вагою брутто 21 364,729 кг та вартістю 65 573,09 доларів США, що згідно курсу НБУ на дату переміщення через митний кордон України (25.09.2019 року) (1 USD - 24,209491) складає 1 587 491,13 грн. , були переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів, документів, одержаних незаконним шляхом або таких, що можливо містять ознаки підробки.
Постановою Солом`янського районного суду м.Києва від 05 березня 2021 року провадження у справі, щодо ОСОБА_1 закрито за відсутністю складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України .
В обґрунтуванні суд послався на те, що матеріали справи про порушення митних правил не містять будь-яких відомостей та жодних доказів того, що ОСОБА_1 вчиняв будь-які умисні дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу України шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів, документів, одержаних незаконним шляхом або таких, що містять ознаки підробки, а тому в його діях відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України.
Не погоджуючись з постановою суду, в апеляційній скарзі представник Київської митниці просить постанову скасувати та прийняти нову, якою визнати винним ОСОБА_1 у вчиненні порушення митних правил за ч.1 ст.483 МК України та накласти на нього адміністративне стягнення відповідно до санкції ч.1 ст. 83 МК України.
Зазначає, що вина ОСОБА_1 була доведена в ході провадження у справі та в наявних матеріалах справи і офіційному повідомленні митних органів іноземної держави.
Провадження в справах здійснено посадовими особами митного органу повне, всебічне, об`єктивно з`ясовано обставини справи, а також з належним урахуванням характеру вчиненого правопорушення та ступеню вини правопорушника.
Вислухавши пояснення сторін, представника митного органу, який підтримав апеляційну скаргу і просив її задовольнити, вивчивши матеріали справи та перевіривши доводи апеляційної скарги, апеляційний суд доходить висновку, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.
Згідно зі ст.487 МК України провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Вивченням матеріалів справи встановлено, що суд першої інстанції дійшов до помилкового висновку щодо закриття провадження щодо ОСОБА_1 у зв`язку із відсутністю у її діях складу адміністративного правопорушення.
Представник Київської митниці Держмитслужби у судовому засіданні додатково надав суду копію перекладу другого листа компанії VITATEX TREDING Kft. за підписом директора В.Ткачука, угорський переклад якої наявний в матеріалах справи на аркуші 34. Вважав вказані обставини в протоколі доведеними та пояснив, що ОСОБА_1 порушив митні правила, надавши митному органу контракт, укладання якого не підтверджує інша сторона, у зв`язку з чим відносно нього 11.06.2020 року складено протокол про порушення митних правил №1083/10000/20 за ч.1 ст.483 МК України.
Відповідно до вимог ч.1 ст.318 МК України митному контролю підлягають усі товари, транспортні засоби комерційного призначення, які переміщуються через митний кордон України.
Під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України декларант, уповноважена ним особа або перевізник подає митному органу документи та відомості, необхідні для митного контролю, передбачені ст.335 МК України.
За положеннями ч.8 ст.264 МК України з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.
Згідно зі ст.458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об`єктивних і суб`єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.
Отже, при складанні протоколу про порушення митних правил враховуються ознаки складу правопорушення, які мають узгоджуватись з диспозицією статті, до відповідальності за якою притягується особа. У іншому випадку відсутність однієї із ознак складу правопорушення виключає можливість притягнення особи до відповідальності.
Відповідно до ч.1 ст.483 МК України відповідальність настає за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Безпосереднім об`єктом посягання при вчиненні правопорушення, передбаченого ст.483 МК України, є встановлений порядок переміщення товарів через митний кордон України.
Об`єктивною стороною правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто, розуміється активна поведінка (вчинок) особи.
Переміщення предметів з приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон різними шляхами, зокрема, шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів, документів, одержаних незаконним шляхом або таких, що можливо містять ознаки підробки.
Суб`єктивна сторона вказаного правопорушення характеризується прямим умислом, тобто усвідомленням особою, яка вчинила правопорушення характеру незаконного переміщення товарів через митну територію України.
Судом встановлено, що 25.09.2019 року через митний кордон України, міжнародний пункт пропуску Ягодин-Дорогуск митного поста Ягодин Волинської митниці ДФС, у вантажному автомобілі з р.н.з. НОМЕР_1 / НОМЕР_2 , з території Республіки Польща на митну територію України ввезено споживчі товари в асортименті: косметичні засоби, клей, вироби з гуми, сумки, друкована продукція, килими, одяг, ручний інструмент, тощо , загальною вагою брутто - 21 364,729 кг.
Переміщення вказаного вантажу через митний кордон України здійснено за попередньою митною декларацією від 18.09.2019 року №UA100000/2019/863218 на підставі книжки МДП (Сarnet TIR) від 13.09.2019 року № JX.83236316, CMR від 13.09.2019 року №1104981, інвойсу від 13.09.2019 року № IOG-17/19.
Відповідно до товаросупровідних документів відправником товарів виступала компанія VITATEX TRADING Kft. (Угорщина), одержувачем - ТОВ ІНВЕСТ ОПТ ГРУП (Україна).
30.09.2019 року зазначені товари було заявлено до митного оформлення декларантом ТОВ ІНВЕСТ ОПТ ГРУП ОСОБА_1 (гр.14, 54) на митному посту Західний за електронною митною декларацією типу ІМ40ДЕ №UA100020/2019/375648. До митниці були надані контракт від 04.07.2019 року №VT-2019/07, укладений між компанією-продавцем VITATEX TRADING Kft. (2724 Ujlengyel, Hatar ut 12, Hungary) та компанією-покупцем ТОВ ІНВЕСТ ОПТ ГРУП (49021, м. Дніпро, вул. Любарського, будинок №163, офіс 4) в особі директора ОСОБА_1 , а також інші, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, зазначені в гр.44 митної декларації №UA100020/2019/375648.
Згідно з інвойсом від 13.09.2019 року №IOG-17/19 вартість товарів становить 65 573,09 доларів США.
Митний орган зазначає, що за результатами перевірки встановлено, що зазначені вище споживчі товари були переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів, документів, одержаних незаконним шляхом або таких, що можливо містять ознаки підробки.
11.06.2020 року відносно ОСОБА_1 складено протокол про порушення митних правил № 1083/10000/20, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України.
За ст.489 ЦПК України посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Згідно зі ст.491 МК України підставами для порушення справи про порушення митних правил є:
1) безпосереднє виявлення посадовими особами митного органу порушення митних правил;
2) офіційні письмові повідомлення про вчинення особою порушення митних правил, отримані від правоохоронних органів, а також органів, що проводять заходи офіційного контролю;
3) офіційні письмові повідомлення про вчинення порушення митних правил, отримані від митних та правоохоронних органів іноземних держав, а також від міжнародних організацій.
Відповідно до положень ч.1 ст.495 МК України доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються:
1) протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів;
2) поясненнями свідків;
3) поясненнями особи, яка притягується до відповідальності;
4) висновком експерта;
5) іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами - безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.
Так, згідно відповіді митних органів Угорської Республіки, у якій вони повідомляють, що на виконання запиту української митної адміністрації Податковий та митний директорат району Пешт провів митну перевірку в компанії Vitatex Trading Kft., в ході якої Директоратом були встановлені наступні факти:
- компанія Vitatex Trading Kft. експортує товари до України, але не з країн ЄС, а з Туреччини та з КНР. Українські торгові партнери компанії не включають в себе ТОВ ІНВЕСТ ОПТ ГРУП ;
- у червні 2019 року компанія Vitatex Trading Kft. вела перемови в ТОВ ІНВЕСТ ОПТ ГРУП щодо поставки друкарського обладнання. В якості частини процедури свого внутрішнього аудиту компанія Vitatex Trading Kft. за запитом ТОВ ІНВЕСТ ОПТ ГРУП надала свій витяг з Комерційного реєстру. та зі свого банківського рахунку. Перемови між сторонами не були успішними;
- компанія Vitatex Trading Kft. не укладала і не підписувала контракт від 04.07.2019 року № VT-2019/07.
Переміщення вказаного вантажу через митний кордон України здійснено за попередньою митною декларацією від 18.09.2019 року №UA100000/2019/863218 на підставі книжки МДП (Carnet TIR) від 13.09.2019 №JX.83236316, CMR від 17.02.2020 року
№ 1104981, інвойсу від 13.09.2019 № IOG-17/19.
Відповідно до товаросупровідних документів відправником товару виступала компанія VITATEX TRADING Kft. (Угорщина), одержувачем - TOB ІНВЕСТ ОПТ ГРУП (Україна).
27.05.2020 року після прибуття у зону діяльності Київської міської митниці ДФС, зазначені товари було заявлено до митного оформлення декларантом ТОВ ІНВЕСТ ОПТ ГРУП ОСОБА_1 (гр. 14, 54) на митному посту Західний за електронною митною декларацією типу ІМ40ДЕ №UA100020/2019/375648.
Разом із зазначеними вище митними деклараціями та товаросупровідними документами до митниці були надані контракт від 04.07.2019 року №VT-2019/07, укладений між компанією-продавцем VITATEX TRADING Kft. (2724 Ujlengyel, Hatar ut 12, Hungary) та компанією-покупцем TOB ІНВЕСТ ОПТ ГРУП (49021, м. Дніпро, вулиця Любарського, будинок №163, офіс 4) в особі директора ОСОБА_1 , а також інші, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, зазначені в гр. 44 митної деклараціША100020/2019/375648.
Згідно з інвойсом від 13.09.2019 року №IOG-17/19, виставленим компанією VITATEX TRADING Kft. (Угорщина) до TOB ІНВЕСТ ОПТ ГРУП (Україна), вартість переміщених через митний кордон України товарів становить - 65 573,09 доларів США.
13.11.2019 року листом за вихідним №19562/5/99-99-20-02-01-16, Державною фіскальною службою України направлено запит до митних органів Угорської Республіки, ініційований Волинською митницею ДФС за результатами проведення митного огляду товарів, які слідували на адресу ТОВ ІНВЕСТ ОПТ ГРУП від угорської компанії VITATEX TRADING Kft. по Carnet TIR JX83236316.
08.04.2020 року листом Департаменту запобігання та протидії контрабанді та порушенням митних правил Державної митної служби України від 08.04.2020 №20-01/20-02-01/7.8/833 до Київської митниці Держмитслужби надійшла відповідь митних органів Угорської Республіки на зазначений вище запит.
У своїй відповіді митні органи Угорщини повідомляють, що на виконання запиту української митної адміністрації, Податковим та митним директоратом району Пешт здійснено митну перевірку щодо компанії Vitatex Trading Kft. , за результатами якої встановлено наступні факти:
- компанія Vitatex Trading Kft. експортує товари до України, але не з країн Європейського Союзу, а з Туреччини та Китайської Народної Республіки.
TOB ІНВЕСТ ОПТ ГРУП не входить до числа торгових партнерів компанії Vitatex Trading Kft. ;
- у червні 2019 року компанія Vitatex Trading Kft. вела переговори з ТОВ ІНВЕСТ ОПТ ГРУП щодо поставки друкарського обладнання. В якості частини процедури свого внутрішнього аудиту, компанія Vitatex Trading Kft. на прохання TOB ІНВЕСТ ОПТ ГРУП надала свій витяг з Комерційного реєстру та зі свого банківського рахунку. Переговори між сторонами не були успішними;
- компанія Vitatex Trading Kft. не укладала та не підписувала контракт від 04.07.2019 №VT-2019/07.
Пунктом 1 частини четвертої статті 335 Митного кодексу України встановлено, що для ввезення товарів на митну територію України, митному органу надаються такі документи та/або відомості, у числі засобами інформаційних технологій:
а) заява встановленої форми про намір здійснити ввезення товарів на митну територію України (попереднє повідомлення або попередня митна декларація);
б) відомості про найменування, обсяг (кількість) та вартість товарів, які планується ввезти на митну територію України;... .
Згідно з пунктом 6 Постанови від 03.06.2005 року №8 Пленуму Верховного Суду України (зі змінами), судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів .
При цьому, згідно з абзацом 4 цього пункту Постанови:
здійснення зовнішньо - економічної діяльності очолюваного ним підприємства, відповідно до витягу з офіційного сайту Укрпошта , за місцем реєстрації ТОВ ІНВЕСТ ОПТ ГРУП лист отримано за довіреністю 25.04.2020 року.
11.06.2020 року відносно громадянина України ОСОБА_1 складено протокол про порушення митних правил №1083/10000/20, передбачених ч.1 ст.483 Митного кодексу України.
Вказаний протокол направлено за місцем реєстрації громадянина України ОСОБА_1 . Відповідно до витягу з офіційного сайту Укрпошта останній отримав вказаний протокол особисто 23.06.2019 року.
За результатами розгляду справи Солом`янським районним судом міста Києва 18.09.2020 року винесено постанову, відповідно до якої матеріали справи потребували додаткової перевірки, а саме перекладу частини доданих до матеріалів справи документів на українську мову.
Крім того, на думку суду в матеріалах справи відсутні відомості про те, що гр. ОСОБА_1 на день переміщення товару (25.09.2019 року), а також на день митного оформлення товару та подання митної декларації перебував на посаді керівника TOB ІНВЕСТ ОПТ ГРУП .
Вимоги суду виконано. Під час додаткової перевірки повторно здійснено перевірку матеріалів справи, в тому числі і отримані від митних органів іноземної держави.
Встановлено, що в матеріалах справи (а.с.38-41, 48, 49) є наявним переклад повідомлення митних органів Угорщини, що підтверджує надану інформацію про вчинене порушення митних правил гр. ОСОБА_1 - керівником ТОВ ІНВЕСТ ОПТ ГРУП .
Щодо ствердження суду про те, що в матеріалах справи відсутні відомості про те, що гр. ОСОБА_1 на день переміщення товару (25.09.2019 року), а також на день митного оформлення товару та подання митної декларації перебував на посаді керівника ТОВ ІНВЕСТ ОПТ ГРУП , до матеріалів справи долучено витяг з бази даних підприємств, де чітко зазначено, що підприємство ТОВ ІНВЕСТ ОПТ ГРУП , очолює гр. ОСОБА_1 .
Зазначені вище дії ОСОБА_1 мають ознаки порушення митних правил, передбаченого частиною 1 статті 483 Митного кодексу України.
Так, згідно з ч.1 ст.458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил, як це передбачено ч.2 ст.459 МК України, можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.
За диспозицією ст.483 МК України відповідальність настає за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Згідно п.6 Постанови Пленуму Верховного Суду України Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил №8 від 03 червня 2005 року, підставою для переміщення предметів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митниці на пропуск предметів через митний кордон. Законодавчими актами встановлено, що це можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, товарно-супровідні документи, інвойс, дозвіл відповідних державних органів тощо. Незаконно одержаними слід визнавати документи, які особа отримала за відсутності законних підстав або з порушенням установленого порядку.
Відповідно до вимог ч.1 ст.266 МК України декларант зобов`язаний, серед іншого: здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом; на вимогу митного органу пред`явити товари, транспортні засоби комерційного призначення для митного контролю і митного оформлення; надати митному органу передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей.
В даному випадку саме керівник товариства несе повну відповідальність за правильність поданих документів, відсутні також і будь-які дані у матеріалах справи про те, що після встановлення невідповідності накладних, керівником були вчинені будь-які дії, спрямовані на встановлення обставин невідповідності документів.
Крім того, суд апеляційної інстанції враховує те, що санкція ч.1 ст.483 МК України передбачає накладення штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією цих товарів, а також товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для переміщення товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.
Відповідно до пояснень представника митниці, товари - безпосередні предмети порушення митних правил не вилучались, відповідно до митної декларації, товар відправлено.
Як вбачається з п.20 Постанови Пленуму Верховного Суду України від 03.06.2005 року №8 Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил у разі, коли неможливо виконати постанову суду про конфіскацію товарів, що є безпосередніми предметами порушення митних правил (у тому числі транспортного засобу), або предметів зі спеціально виготовленими сховищами (тайниками), використаних для приховування товарів від митного контролю, або транспортного засобу, що використовувався для переміщення предметів порушення митних правил через митний кордон України, з правопорушників стягується вартість зазначених товарів, предметів і транспортних засобів шляхом зміни способу і порядку виконання рішення.
Враховуючи викладені обставини, а також те, що при апеляційному перегляді встановлено, що постанова місцевого суду не відповідає фактичним обставинам справи, то апеляційний суд доходить висновку, що постанова Солом`янського районного суду міста Києва від 05 лютого 2021 року підлягає скасуванню, а апеляційна скарга-задоволенню.
Керуючись положеннями статті 294 КУпАП та ст.. 458, 483 Митного кодексу України, Київський апеляційний суд, -
п о с т а н о в и в :
Апеляційну скаргу Київської митниці Держмитслужби задовольнити.
Постанову Солом`янського районного суду м.Києва від 05 березня 2021 року - скасувати.
Визнати ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , керівника ТОВ ІНВЕСТ ОПТ ГРУП (код ЄДРПОУ 43034572), зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 винним у порушенні митних правил за ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, застосувавши до нього стягнення у вигляді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил, що становить 1 587 491 (один мільйон п`ятсот вісімдесят сім тисяч чотириста дев`яносто одна) грн. 13 коп. з конфіскацією цих товарів, зі стягненням відповідно до статтей 541, ч.3 ст.461 Митного кодексу України її вартості в сумі 1 587 491 (один мільйон п`ятсот вісімдесят сім тисяч чотириста дев`яносто одна) грн. 13 коп., а всього - 3 174 982 (три мільйона сто сімдесят чотири тисячі дев`ятсот вісімдесят дві) грн. 26 коп.
Стягнути з ОСОБА_1 судовий збір у розмірі 454 гривні.
Постанова апеляційного суду набирає законної сили негайно після її винесення, є остаточною і оскарженню не підлягає.
Суддя Київського
апеляційного суду В.І. Олійник
Суд | Київський апеляційний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.06.2021 |
Оприлюднено | 30.06.2021 |
Номер документу | 97940637 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Київський апеляційний суд
Олійник Василь Іванович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні