< для копії >
Справа № 2-а-1648/10/2270
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
13 квітня 2010 року м. Хмельницький
Хмельницький окружний ад міністративний суд
в складі: головуючого-судді Петричковича А.І.
при секретарі Стасюку В.В.
за участі: представника позивача Го лобурди К.Є.,
розглянувши у судовому з асіданні в залі суду м. Хмельн ицького адміністративну спр аву за позовом < в особі > < в чиї х інтересах > Державної пода ткової інспекції у м. Хмельни цькому третя особа, яка не за являє самостійних вимог на п редмет спору на стороні пози вача < 3-тя особа > до Приватне підприємство "Ілекта-Сервіс " третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідач а < 3-тя особа > про стягнення до бюджету штрафних санкцій, -
В С Т А Н О В И В:
03.03.2010 року позивач зверн увся до суду з позовом в якому вказує, що за наслідками пров едених перевірок виявлені по рушення відповідачем Зако ну України "Про застосуванн я реєстраторів розрахункови х операцій у сфері торгівлі, г ромадського харчування та по слуг" і винесені рішення, про з астосування штрафних (фінанс ових) санкцій №0001642303\0\1244 від 02.03.2009 ро ку і №0000472303\0\1391 від 02.02.2010 року.
У позові просить стягнути з відповідача до бюджету штра фні (фінансові) санкції у розм ірі 2017,25 гривень.
В суді представник позивач а позов підтримала, посилаюч ись на ті ж докази, що у позовн ій заяві. Додатково пояснила , що по рішенню №0001642303\0\1244 від 02.03.2009 р оку застосована фінансова са нкція у розмірі 892 гривні, зваж аючи на округлення, яке було а втоматично проведено ком"юте ром, хоч сума штрафу фактично становить 891,50 гривень.
Відповідач повторно до суд у не з"явився і не повідомив су д про причину цього.
Заслухавши учасників судо вого розгляду і дослідивши д окази, суд вважає, що позов під лягає частковому задоволенн ю, зважаючи на наступне.
Актами перевірки за дотрим анням суб"єктами господарюва ння порядку проведення розра хунків за товари (послуги), вим ог з регулювання обігу готів ки, наявності торгових патен тів і ліцензій від 17.02.2009 року і в ід 27.01.2010 року зафіксовані виявл ені порушення у відповідача.
Згідно розрахунку штрафни х (фінансових) санкцій за резу льтатами розгляду акту перев ірки від 27.01.2010 року загальна сум а штрафу складає 1125,25 гривень, а за розрахунком штрафних (фін ансових) санкцій за результа тами розгляду акту перевірки від 17.02.2009 року загальна сума шт рафу становить 891,50 гривень.
Відповідно до корінця ріше ння про застосування штрафни х (фінансових) санкцій форми "С " №0000472303\0\1391 від 02.02.2010 року загальна сума штрафної (фінансової) са нкції визначена на підставі акту перевірки складає для в ідповідача 1125,25 гривень, а відп овідно до корінця рішення пр о застосування штрафних (фін ансових) санкцій форми "С" №000164230 3\0\1244 від 02.03.2009 року загальна сума штрафної (фінансової) санкці ї визначена на підставі акту перевірки становить для від повідача 892 гривні.
Суд не погоджується з предс тавником позивача, який вваж ає, що податковий орган має п раво стягувати фінансові сан кції у більшому розмірі, ніж п ередбачено Законом Укра їни "Про застосування реєстр аторів розрахункових операц ій у сфері торгівлі, громадсь кого харчування та послуг", що було зроблено у рішенні №0001642303\ 0\1244 від 02.03.2009 року, адже підтвердж ена доказами (акт перевірки, р озрахунок штрафних санкцій) сума штрафу з 891,50 гривень була округлена до 892 гривень, що на д умку суду є незаконним, тому п озов підлягає до часткового задоволення.
Згідно пунктів 1, 2, 13 ст.3 Зако ну України «Про застосуван ня реєстраторів розрахунков их операцій у сфері торгівлі , громадського харчування та послуг» суб'єкти підприємни цької діяльності, які здійсн юють розрахункові операції в готівковій та/або в безготів ковій формі (із застосування м платіжних карток, платіжни х чеків, жетонів тощо) при прод ажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадськог о харчування та послуг зобов 'язані: 1) проводити розрахунко ві операції на повну суму пок упки (надання послуги) через з ареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та пер еведені у фіскальний режим р оботи реєстратори розрахунк ових операцій з роздрукуванн ям відповідних розрахункови х документів, що підтверджую ть виконання розрахункових о перацій, або у випадках, перед бачених цим Законом, із за стосуванням зареєстрованих у встановленому порядку роз рахункових книжок; 2) видавати особі, яка отримує або поверт ає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, розра хунковий документ встановле ної форми на повну суму прове деної операції; 13) забезпечув ати відповідність сум готівк ових коштів на місці проведе ння розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіт і реєстратора розрахункових операцій, а у випадку викорис тання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за ро зрахунковими квитанціями, ви даними з початку робочого дн я.
Відповідно п.1 до ст.17 Закон у України «Про застосуванн я реєстраторів розрахункови х операцій у сфері торгівлі, г ромадського харчування та по слуг» за порушення вимог цьо го Закону до суб'єктів під приємницької діяльності, які здійснюють розрахункові опе рації за товари (послуги), за р ішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фіна нсові санкції у таких розмір ах: 1) у п'ятикратному розмірі в артості проданих товарів (на даних послуг), на які виявлено невідповідність, - у разі пров едення розрахункових операц ій на неповну суму вартості п роданих товарів (наданих - пос луг), у разі непроведення розр ахункових операцій через реє стратори розрахункових опер ацій, у разі нероздрукування відповідного розрахунковог о документа, що підтверджує в иконання розрахункової опер ації, або проведення її без ви користання розрахункової кн ижки.
Згідно ст.22 Закону Украї ни «Про застосування реєстра торів розрахункових операці й у сфері торгівлі, громадськ ого харчування та послуг» у р азі невідповідності суми гот івкових коштів на місці пров едення розрахунків сумі кошт ів, яка зазначена в денному зв іті, а у випадку використання розрахункової книжки - загал ьній сумі продажу за розраху нковими квитанціями, виданим и з початку робочого дня, до су б'єктів підприємницької діял ьності застосовується фінан сова санкція у п'ятикратному розмірі суми, на яку виявлено невідповідність.
Відповідно до пунктів 2, 11 ч.1 с т.11 Закону України «Про де ржавну податкову службу в Ук раїні» органи державної пода ткової служби у випадках, в ме жах компетенції та у порядку , встановлених законами Укра їни, мають право здійснювати контроль за: додержанням пор ядку проведення готівкових р озрахунків за товари (послуг и) у встановленому законом по рядку; наявністю свідоцтв пр о державну реєстрацію суб'єк тів підприємницької діяльно сті, ліцензій на провадження видів господарської діяльно сті, що підлягають ліцензува нню відповідно до закону, з на ступною передачею матеріалі в про виявлені порушення орг анам, які видали ці документи , торгових патентів, а також за стосовувати до платників под атків фінансові (штрафні) сан кції, стягувати до бюджетів т а державних цільових фондів суми недоїмки, пені у випадка х, порядку та розмірах, встано влених законами України.
Згідно ч.1 ст.13 Закону Укр аїни «Про державну податкову службу в Україні» посадові о соби органів державної подат кової служби зобов'язані дот римувати Конституції і закон ів України, інших нормативни х актів, прав та охоронюваних законом інтересів громадян, підприємств, установ, органі зацій, забезпечувати виконан ня покладених на органи держ авної податкової служби функ цій та повною мірою використ овувати надані їм права.
Таким чином судом встановл ено, що позивач - суб»єкт вла дних повноважень частково до вів позовні вимоги, адже він м оже застосовувати штрафні (ф інансові) санкції тільки у ро змірах визначених законодав ством України, тобто діяти ли ше на підставі, в межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України, тому поясненням пре дставника позивача про автом атичне округлення суми штраф у суд дає критичну оцінку.
На підставі викладеного, ке руючись Законами України «Пр о державну податкову службу в Україні», «Про застосуванн я реєстраторів розрахункови х операцій у сфері торгівлі, г ромадського харчування та по слуг» і ст.ст. 4-15, 70-71, 86, 94, 98-99, 122, 158-163, 167, 186 К АС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний поз ов задовольнити частково.
Стягнути з Приватного підп риємства "Ілекта-Сервіс", іден тифікаційний код 32402247 на корис ть держави в особі Державної податкової інспекції у м. Хме льницькому штрафні санкції у розмірі 2016,75 гривень (дві тися чі шістнадцять гривень сімде сят п"ять копійок).
В решті позовних вимог відм овити.
Копії постанови надати сто ронам, повний текст якої виго товлено 13.04.2010 року.
Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 КАС України набирає за конної сили після закінчення строку подання заяви про апе ляційне оскарження, встановл еного цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.
Постанова суду може бути ос каржена до Львівського апеля ційного адміністративного с уду шляхом подання заяви про апеляційне оскарження поста нови суду та апеляційної ска рги. Заява про апеляційне оск арження постанови суду першо ї інстанції подається протяг ом десяти днів з дня складенн я постанови в повному обсязі . Апеляційна скарга на постан ову суду подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарже ння.
< виготовлено > < Дата ви готовлення >
< чи набрала законної сили > < Дата набрання законної сил и >
Суддя < для копії > А.І. Петричкович
< для копії > < для копії >
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.04.2010 |
Оприлюднено | 09.09.2010 |
Номер документу | 9795762 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Петричкович А.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні