Рішення
від 24.05.2021 по справі 160/11661/20
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 травня 2021 року Справа № 160/11661/20

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Врони О.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи та проведення судового засідання (у письмовому провадженні) у місті Дніпрі адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Тираж -Софт до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування наказу, визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,-

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю Тираж -Софт (далі - ТОВ Тираж -Софт , позивач) звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі-відповідач), в якій просить:

- визнати протиправним та скасувати наказ від 23.11.2018 року № 6710-п Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ;

- визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області:

від 19.07.2018 № 0172341224, яким зобов`язано ТОВ Тираж -Софт сплатити грошове зобов`язання 456 грн. та штрафну санкцію у розмірі 45,60 грн.;

від 13.02.2019 № 0004051404, яким зобов`язано ТОВ Тираж -Софт сплатити грошове зобов`язання по орендній платі з юридичних осіб на загальну суму 531238,61 грн., з яких основний платіж - 424990,88 грн. та фінансова санкція - 106 247,73 грн.;

від 22.07.2020 № 0080415230, яким зобов`язано ТОВ Тираж -Софт сплатити грошове зобов`язання у розмірі 4863,3 грн. та штрафну санкцію у розмірі 486 грн.;

від 22.07.2020 № 0080405230 яким зобов`язано ТОВ Тираж -Софт сплатити грошове зобов`язання у розмірі 14589,75 грн. та штрафну санкцію у розмірі 2917,95 грн.

В обґрунтування позову зазначено, що Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області було перевірено терміни сплати узгодженого зобов`язання з орендної плати за земельну ділянку за результатами чого виявлені порушення з боку ТОВ Тираж-Софт вимог п. 287,3 ст. 287, п.п. 16.1.4. п. 16.1. ст. 16, п.286.1 п. 286.2 ст. 286, п. 289.1 ст. 289 Податкового кодексу України в частині несвоєчасної сплати узгодженої суми грошового зобов`язання з орендної плати, документальною невиїзною позаплановою перевіркою встановлено заниження задекларованих показників плати за землю за 2016 рік, 2017 рік та січень-вересень 2018 року на загальну суму 424 990,88 грн..

Донарахування грошових зобов`язань з орендної плати позивач вважає неправомірним, так як оскаржувані податкові повідомлення -рішення прийняті за наслідками протиправно проведених перевірок.

Так при проведенні відповідачем документальної позапланової невиїзної перевірки та при прийнятті за її результатами оскаржуваного повідомлення-рішення, порушено вимоги чинного податкового законодавства України через протиправне застосування податковим органом підвищеної ставки земельного податку у розмірі 3%, замість визначеної діючим рішенням Дніпровської міської ради ставки 1%.

Оскаржуваний наказ від 23.11.2018 року № 6710-п Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки є протиправним, так як прийнятий під час дії мораторію на проведення перевірок контролюючими органами, встановленого Законом України Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарювання .

Окрім того, відповідачем не дотримано умови, за яких може бути проведено позапланову невиїзну перевірку, а саме: не вручено платнику до її початку наказу про призначення перевірки та повідомлення.

Камеральні перевірки ТОВ Тираж-Софт , на підставі яких були винесені податкові повідомлення-рішення від 22.07.2020 № 0080415230, від 22.07.2020 № 0080405230 та від 19.07.2018 № 0172341224 були проведені податковим органом з питань своєчасної сплати суми грошового зобов`язання по орендній платі за земельну ділянку. Проте, Верховний Суд у своїй постанові від 23.12.2019 року у справі № 816/2342/15 вказав, що у контролюючого органу відсутні повноваження під час проведення камеральної перевірки досліджувати своєчасність сплати податкових зобов`язань. Такий висновок зробив ВС в постанові №816/2342/15 .

Враховуючи наведене наказ від 23.11.2018 року № 6710-п Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та податкові повідомлення-рішення від 19.07.2018 № 0172341224, від 13.02.2019 № 0004051404, від 22.07.2020 № 0080415230, від 22.07.2020 № 0080405230 протиправні, тому підлягають скасуванню судом.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 26.10.2020 відкрито провадження в адміністративній справі №160/11661/20, справу призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи (у письмовому провадженні).

Згідно з ч.ч. 3, 4 ст.262 КАС України підготовче засідання при розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження не проводиться.

Ухвалою суду від 26.10.2020 року відповідачу було надано строк для подання письмового відзиву на позовну заяву - протягом 15 днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі.

Оскільки, станом на день закінчення процесуального строку розгляду справи, у суду були відсутні докази отримання відповідачем копії ухвали Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 26.10.2020 року та з метою недопущення порушення прав учасників процесу на здійснення судочинства на засадах змагальності, свободи в наданні суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, судом було зупинено провадження у справі ухвалою від 01.12.2020 року.

21.04.2021 від представника відповідача - Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (і.к. 43145051) надійшло клопотання про заміну його правонаступником - Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області (і.к. 44118658).

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 26.04.2021 клопотання представника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про заміну відповідача на його правонаступника в адміністративній справі №160/11661/20 задоволено, допущено заміну відповідача - Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 43145015) його правонаступником - Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ ВП 44118658; 49005, м.Дніпро, вул.Сімферопольська, 17А).

12.05.2021 року від відповідача на адресу суду надійшов відзив по справі, в якому відповідач заперечив проти позову вказавши що, згідно наданої позивачем податкової декларації з орендної плати за землю на 2016 рік нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 0,4992 га (кадастровий номер 1210100000:01:596:0018) складає 3676274,00 грн. (гр.9 декларації), ставка орендної плати 3,0% (гр. 10 декларації); податкової декларації з орендної плати за землю на 2017 рік нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 0.4992 га (кадастровий номер 1210100000:01:596:0018) складає 3896850.44 грн. (гр.9 декларації), ставка орендної плати 3,0% (гр. 10 декларації), податкової декларації з орендної плати за землю на 2018 рік нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 0,4992 га (кадастровий номер 1210100000:01:596:0018) складає 3896850,44 грн. (гр.10 декларації), ставка орендної плати 3.0% (гр.11 декларації).

В той же час, згідно інформації (Витягу із технічної документації про нормативно- грошову оцінку земельної ділянки), наданої відділом у м. Дніпро Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, нормативна грошова оцінка земельної ділки площею 0,4992 га (кадастровий номер 1210100000:01:596:0018) складає: за 2016рік 1 888 642,83 грн., за 2017 та 2018 роки - 10 009 831,10 грн.

З урахуванням чого, під час документальної невиїзної перевірки встановлено заниження розміру орендної плати за землю, задекларованих підприємством у 2016-2018 роках.

Ухвалою від 24.05.2021 року поновлено провадження у справі( у перший робочий день після відпустки головуючого судді).

Розглянувши подані документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов наступного висновку.

Судом встановлено, що Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області проведено камеральну перевірку позивача з питань порушення термінів сплати (перерахування) плати за землю (орендна плата за землю) за результатами якої складений акт від 18.07.2018 №38346/04-36-12-24/35396116, яким встановлено порушення вимог п.п.16.1.4. п.16.1. ст. 16, п. 287.3 ст. 287 Податкового кодексу України (далі - ПК України) в частині несвоєчасної сплати узгодженої суми податкового зобов`язання з плати за землю (орендна плата за землю).

На підставі акта камеральної перевірки від 18.07.2018 №38346/04-36-12-24/35396116 податковим органом прийнято податкове повідомлення-рішення від 19.07.2018 №0172341224, яким до ТОВ Тираж - Софт застосовано штраф у розмірі 10% на суму 456 грн. та пеню 45,60 грн..

Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області на підставі наказу від 23.11.2018 № 6710-п проведено документальну позапланову невиїзну перевірку ТОВ Тираж-Софт з питань повноти нарахування плати за землю (орендна плата та/або земельний податок) за земельну ділянку, що перебуває в користуванні ТОВ Тираж - Софт на підставі укладеного договору оренди землі площею 0,4992 (кадастровий номер 1210100000:01:596:0018) за період з 01.01.2016 року по 30.09.2018, результати перевірки оформлені актом від 04.01.2019 №93/04-36-14-04/35396116.

Згідно з висновками вказаного акту документальною позаплановою невиїзною перевіркою встановлено порушення: п.п. 16.1.4. п. 16.1. ст. 16, п.286.1 п. 286.2 ст. 286, п. 289.1 ст. 289 Податкового кодексу України внаслідок чого встановлено заниження орендної плати за земельні ділянки, розташовані на території Амур-Нижньодніпровського району за період з 01.01.2016 по 30.09.2018 на суму 424990,88 грн..

На підставі акту від 04.01.2019 №93/04-36-14-04/35396116 відповідачем складено податкове повідомлення-рішення від 13.02.2019 №0004051404, яким ТОВ Тираж-Софт збільшено суму грошового зобов`язання з орендної плати на суму 531238,61 грн., з яких за основним платежем 424990, 88 грн. та 106247,73 грн. - штрафні санкції.

В подальшому Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області проведено камеральну перевірку позивача з питань своєчасності сплати суми грошового зобов`язання по орендній платі за земельні ділянки з юридичних осіб, за результатами якої складений акт від 09.04.2020 №17263/04-36-5-08/35396116, в якому зафіксовано порушення вимог п. 287.3 ст. 287 ПК України в частині несвоєчасної сплати узгодженої суми податкового зобов`язання з плати за землю (орендна плата за землю).

На підставі акта камеральної перевірки від 09.04.2020 №17263/04-36-5-08/35396116

податковим органом прийняті податкові повідомлення-рішення від 22.07.2020: №0080415230, яким до ТОВ Тираж Софт застосовано штраф у розмірі 10% на суму 486,33 грн.; №0080405230, яким до ТОВ Тираж Софт застосовано штраф у розмірі 20% на суму 2917, 95 грн.

Судом встановлено, між ТОВ Тираж -Софт (орендар) та Дніпропетровською міською радою (орендодавець) 29.10.2009 укладений договір оренди земельної ділянки №6 уздовж Полтавського шосе (Амур-нижньодніпровський район) кадастровий номер 1210100000:01:596:0018, строком на 10 років, договір зареєстровано у Державному реєстрі земель 30.12.2010 №041010400927, саме щодо орендної плати за вказану ділянку і виник даний спір.

Стосовно податкових повідомлень-рішень від 19.07.2018 року № 0172341224, від 22.07.2020 року № 0080415230 від 22.07.2020 року № 0080405230, які прийняті на підставі актів камеральної перевірки суд зазначає таке.

Позивач в обгрунтування протиправності вказаних податкових повідомлень -рішень вказує, що камеральні перевірки були проведені податковим органом з питань своєчасної сплати суми грошового зобов`язання по орендній платі за земельну ділянку, проте, Верховний Суд у своїй постанові від 23.12.2019 року у справі № 816/2342/15 вказав, що у контролюючого органу відсутні повноваження під час проведення камеральної перевірки досліджувати своєчасність сплати податкових зобов`язань. Такий висновок зробив ВС в постанові №816/2342/15 .

В даному випадку правовий висновок Верховного Суду не може бути застосований так як, починаючи з 01.01.2017 стаття 75 Податкового кодексу України діє в редакції Закону України Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні , пунктом 75.1.1 вказаної правової норми прямо передбачено, що предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.

Як видно з акту від 18.07.2018 №38346/04-36-12-24/35396116 камеральна перевірка проведена податковим органом на підставі декларації з плати за землю від 07.02.2017 №9012233597, поданої ТОВ Тираж-Софт , отже предметом перевірки була саме своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання.

Як встановлено з акту та 09.04.2020 №17263/04-36-5-08/35396116 її предметом є також своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання за податковим повідомленням -рішенням від 13.02.2019 №4051404, а проведена вона на підставі інформації інформаційних баз даних відповідача.

А отже судом не встановлено порушення податковим органом процедури проведення вищевказаних камеральних перевірок, а тому позовні вимоги про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень -рішень: від 19.07.2018 року № 0172341224, від 22.07.2020 року № 0080415230, від 22.07.2020 року № 0080405230 є необгрунтованими та не підлягають задоволенню.

Надаючи оцінку податковому повідомленню-рішенню від 13.02.2019 №0004051404 суд зазначає таке.

Як встановлено судом з акту перевірки від 04.01.2019 №93/04-36-14-04/35396116 згідно наданої ТОВ Тираж -Софт податкової декларації з орендної плати за землю на 2016 рік (реєстраційний номер 9008665954 від 02.02.2016 - звітна) нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 0,4992 га (кадастровий номер 1210100000:01:596:0018) складає 3676274,00 грн. (гр.9 декларації), ставка орендної плати 3,0% (гр. 10 декларації' ); згідно податкової декларації з орендної плати за землю на 2017 рік (реєстраційний номер 9012233597 від 07.02.2017 - звітна) нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 0.4992 га (кадастровий номер 1210100000:01:596:0018) складає 3896850.44 грн. (гр.9 декларації), ставка орендної плати 3,0% (гр. 10 декларації); згідно податкової декларації з орендної плати за землю на 2018 рік (реєстраційний номер 8821743 від 12.01.2018 - звітна) нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 0,4992 га (кадастровий номер 1210100000:01:596:0018) складає 3896850,44 грн. (гр.10 декларації), ставка орендної плати 3.0% (гр.11 декларації).

В той же час, відповідно до отриманих податковим органом Витягів із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, наданих відділом у м. Дніпро Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області від 23.07.2018 №67/130718/03-07 та від 23.07.2018 №68/130718/03-07 нормативна грошова оцінка земельної ділки площею 0,4992 га (кадастровий номер 1210100000:01:596:0018) складає: за 2016 рік - 1 888 642,83 грн., за 2017 та 2018 роки - 10 009 831,10 грн..

У зв`язку з чим встановлено порушення вимог п. 287,3 ст. 287, п.п. 16.1.4. п. 16.1. ст. 16, п.286.1 п. 286.2 ст. 286, п. 289.1 ст. 289 Податкового кодексу України - заниження задекларованих показників плати за землю за 2016 та 2017 року та за період - січень-вересень 2018 року на загальну суму 424 990,88 грн..

Суд зазначає, що відповідно до статті 206 Земельного кодексу використання землі в Україні є платним. Об`єктом плати за землю є земельна ділянка. Згідно зі статтею 269 Податкового кодексу платниками податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) і землекористувачі.

Статтею 270 Податкового кодексу визначено, що об`єктами оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні та земельні частки (паї), які перебувають у власності.

При цьому чинне законодавство України передбачає дві форми плати за землю: земельний податок та орендна плата.

При цьому Податковий кодекс розмежовує такі платежі за суб`єктним складом. Земельний податок підлягає сплаті власником земельної ділянки або постійним користувачем. Орендна плата встановлюється для орендарів землі на підставі відповідного договору.

Відповідно до пункту 288.1 статті 288 Податкового кодексу України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки оформлений та зареєстрований відповідно до законодавства.

Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу: не може бути меншою 3 відсотків та не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки земельної ділянки (п.п.288.5.1 та п.п.288.5.2 п.288.5 ст.288 ПК України).

Пунктом 289.1. статті 289 Податкового Кодексу обумовлено, що для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.

Відповідно до пп.271.1.1 п.271.1 ст.271 Податкового Кодексу України базою оподаткування є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації.

У перевіряємий період ставка орендної плати на території м.Дніпра встановлювалась на підставі рішень Дніпровської міської ради: №5/6 від 27.12.10 Про місцеві податки і збори на території міста ; №3/65 від 15.07.2015 року Про внесення змін до рішення міської ради від 27.12.10 №5/6 Про місцеві податки і збори на території міста ; №7/11 від 13.07.2016 року Про внесення змін до рішення міської ради від 27.12.10 №5/6 Про місцеві податки і збори на території міста; №12/18 від 15.02.2017 року Про внесення змін до рішення міської ради від 27.12.10 №5/6 Про місцеві податки і збори на території міста ; № 13/27 від 06.12.2017 року Про ставки земельного податку, розмір орендної плати за землю, пільги зі сплати земельного податку на території міста . Відповідно до вказаних рішень розмір ставки орендної плати за землю у розмірі встановлено 3% від нормативної грошової оцінки.

Оскільки у період з 2016 по 2019 роки ТОВ Тираж -Софт був орендарем земельної ділянки №6 уздовж Полтавського шосе (Амур-нижньодніпровський район) кадастровий номер 1210100000:01:596:0018 на підставі договору з Дніпровською міською радою від 29.10.2009 доводи позивача про те, що ставка земельного податку на території м.Дніпра у перевіреному періоді становила 1% є необгрунтованими, так як у цей період він був платником орендної плати, розмір якої дорівнював- 3 % від нормативної грошової оцінки.

Щодо позовної вимоги про визнання протиправним та скасування наказу від 23.11.2018 № 6710-п Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки суд виходить з такого.

Позивач вказав, що запит про надання документів податковим органом було складено 05.09.2018 року, граничний термін відповіді на нього 15 днів з моменту отримання, проте, платник податку зазначений запит не отримував.

Також не отримував платник податків і самого оскаржуваного наказу та повідомлення про проведення перевірки.

Такі доводи судом відхиляються, так як відповідачем надані докази направлення і запиту, і оскаржуваного наказу про проведення перевірки з повідомленням про її початок. Так в матеріалах справи містяться рекомендовані повідомлення про вручення поштового відправлення з яких видно, що відповідачем направлено кореспонденцію ТОВ Тираж-Софт за його юридичною адресою: Україна, 03040, м.Київ, Голосіївський район, проспект Голосіївський, буд.82, однак відправлення повернуті відправнику з відміткою за зазначеною адресою не знаходиться, розшук .

Стаття 79 ПК України визначає особливості проведення документальної невиїзної перевірки, п. 79.2 якої передбачено, що документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу виключно на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, та за умови вручення платнику податків (його представнику) у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу, копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки.

Виконання умов цієї статті надає посадовим особам контролюючого органу право розпочати проведення документальної невиїзної перевірки.

Положеннями п. 42.2. ст. 42 Податкового кодексу України визначено, що документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).

Згідно з п. 42.4 ст. 42 ПК України у разі якщо пошта не може вручити платнику податків документ через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб платника податків, їх відмову прийняти документ, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, документ вважається врученим платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причини невручення.

Оцінюючи доводи позивача про те, що оскаржуваний наказ не містить підстав для проведення перевірки, суд враховує таке.

Відповідно до пп. 78.1.1. п. 78.1. ст. 78 Податкового кодексу України документальна позапланова перевірка здійснюється при отриманні податковій інформації, що свідчить про порушення платником податків валютного, податкового та іншого не врегульованого цим Кодексом законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов`язків письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначаються порушення цим платником податків відповідно валютного, податкового та іншого не врегульованого цим Кодексом законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом 15 робочих днів з дня наступного за днем отримання запиту.

Згідно з пп. 78.1.4. п. 78.1. ст. 78 Податкового кодексу України документальна позапланова перевірка здійснюється при виявленні недостовірності даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначено виявлену недостовірність даних та відповідну декларацію протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту.

Таким чином доводи позивача про відсутність у податкового органу передбаченої пп. 78.1.1., 78.1.4 п. 78.1. ст. 78 Податкового кодексу України підстави для винесення наказу про проведення перевірки є необгрунтованими.

Щодо строків проведення перевірки, які за твердженням позивача було порушено податковим органом, то судом встановлено, що відповідно до наказу про проведення перевірки №6710-п строк проведення перевірки з 24.12.2018 року тривалістю 5 робочих днів . Як зазначено в акті перевірки від 04.01.2019 №93/04-36-14-04/35396116 перевірка проводилась з 24.12.2018 року по 02.01.2019 року.

В той же час як встановлено судом позивач ототожнює дату закінчення перевірки з датою складання акта за її результатами.

Однак, статтею 86 ПК України визначено, що строк складення акта (довідки) про результати перевірки не зараховується до строку проведення перевірки, встановленого цим Кодексом (з урахуванням його продовження).

Відповідно до п.2 р. 5 Порядку оформлення результатів документальних перевірок дотримання законодавства України з питань державної митної справи, податкового, валютного та іншого законодавства платниками податків - юридичними особами та їх відокремленими підрозділами затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 20.08.2015 № 727 акт (довідка) документальної перевірки складається у двох примірниках, підписується посадовими особами контролюючого органу, які проводили перевірку, та реєструється в контролюючому органі протягом 5 робочих днів з дня, що настає за днем закінчення установленого для проведення перевірки строку (для платників податків, які мають філії та/або застосовують консолідовану сплату та у випадках проведення документальних перевірок дотримання законодавства з питань державної митної справи, - протягом 10 робочих днів), з дотриманням визначених у пункті 5 цього розділу вимог щодо реєстрації актів документальних перевірок.

При цьому строк складення акта (довідки) документальної перевірки не зараховується до строку проведення перевірки, встановленого Податковим кодексом та Митним кодексом.

З урахуванням встановлених у 2018 році вихідних та святкових днів порушення строку проведення перевірки відсутні.

Оцінюючи посилання позивача на те, що перевірку проведено під час дії Закону України Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , то таке посилання не відповідає дійсності так як статтею 6 Закону передбачено, що його дія не поширюється на відносини, що виникають під час проведення заходів нагляду (контролю) органами, перелік яких встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 18 грудня 2017 року № 1104 затверджено переліку органів державного нагляду (контролю), на які не поширюється дія Закону України Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності серед вказаного переліку органів - ДФС та її територіальні органи.

А тому доводи позивача про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки в період дії обмежень, встановлених вказаним законом є хибними.

Перевіривши оскаржувані наказ та податкові повідомлення - рішення на відповідність наведеній правовій нормі Кодексу адміністративного судочинства України суд доходить до висновку про іх обгрунтованість та правомірність, а тому у задоволенні позову ТОВ Тираж- Софт слід відмовити в повному обсязі.

Відповідно до ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, судові витрати з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 241-246, 250, 262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю Тираж -Софт (і.к. 35396116, 49044, Дніпропетровська обл., м. Дніпро, Соборний район, вул. Шевченка, буд. 9) до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (і.к. 44118658, 49005, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, буд. 17-А, і.к. ) про визнання протиправним та скасування наказу, визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень відмовити в повному обсязі.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя О.В. Врона

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.05.2021
Оприлюднено02.07.2021
Номер документу97968688
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/11661/20

Рішення від 24.05.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Врона Олена Віталіївна

Ухвала від 24.05.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Врона Олена Віталіївна

Ухвала від 26.04.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Врона Олена Віталіївна

Ухвала від 01.12.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Врона Олена Віталіївна

Ухвала від 01.12.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Врона Олена Віталіївна

Ухвала від 26.10.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Врона Олена Віталіївна

Ухвала від 26.10.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Врона Олена Віталіївна

Ухвала від 28.09.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Врона Олена Віталіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні