Постанова
від 03.06.2010 по справі 2а-2267/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

03 червня 2010 року < Час п роголошення > № 2а-2267/10/2670

Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі:

судді: Пісоцької О.В.

за участю:

секретаря

судового засідання: Кузьменкової С.П.,

представника Державної податкової інспекції у Шевч енківському районі м. Києва Болох В.В.,

розглянувши у відкрито му судовому засіданні у міст і Києві справу

за позовною заявою Державної податкової інс пекції у Шевченківському рай оні міста Києва

до приватного підприємства « РЕНН»,

за участю

третьої особи - Шевченківської районно ї у місті Києві державної адм іністрації,

про припинення юридичної особ и,

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова ін спекція у Шевченківському ра йоні міста Києва (далі - ДПІ у Шевченківському районі м. Ки єва, позивач) звернулась до Ок ружного адміністративного с уду міста Києва з позовними в имогами до приватного підпри ємства «РЕНН»(далі - ПП «РЕН Н», відповідач) про припиненн я юридичної особи.

Позовні вимоги ДПІ у Шевч енківському районі м. Києва м отивовано тим, що відповідач фактично не знаходиться за в казаним у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фі зичних осіб-підприємців місц езнаходженням, що унеможливл ює здійснення контролю та на гляду за його діяльність з бо ку органів державної податко вої служби.

Ухвалою Окружного адміні стративного суду міста Києва від 10 березня 2010 року відкрито провадження в адміністратив ній справі за вказаним вище п озовом, залучено до участі у с праві Шевченківську районну у місті Києві державну адмін істрації як третю особу, яка н е заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні п озивача та призначено справу до розгляду.

В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав.

Відповідач відзиву на позо в не надав, явку своїх предста вників в судове засідання не забезпечив, тоді як про час та місце розгляду справи був по відомлений належним чином. У зв' язку з неприбуттям пред ставників відповідача та нен аданням витребуваних доказі в розгляд справи відкладався , ухвала про призначення розг ляду справи та повістки напр авлялися відповідачу за адре сою, внесеною відповідачем д о Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних о сіб-підприємців. Відповідно до змісту ч. 2 ст. 17, ч. 1 ст. 18 Закону України «Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб - підприємців»з у рахуванням вимог ч. 8 ст. 35 Коде ксу адміністративного судоч инства України така адреса в важається достовірною, а пов істка, направлена за нею, вруч еною юридичній особі.

Шевченківська районна у мі сті Києві державна адміністр ації про час та місце проведе ння судових засідань також п овідомлена належним чином, я вку повноважних представник ів в судове засідання не забе зпечено. Проте першим заступ ником голови Шевченківської районної у місті Києві держа вної адміністрації на адресу суду надіслано клопотання п ро розгляд даної справи у від сутності представника треть ої особи.

Відповідно до ст. 128 Кодексу а дміністративного судочинст ва України справа вирішуєтьс я на підставі наявних в ній до казів.

На підставі ч. 3 ст. 160 Кодексу а дміністративного судочинст ва України 03 червня 2010 року у ві дкритому судовому засіданні проголошено вступну та ре золютивну частини постан ови про задоволення позовних вимог.

Ознайомившись з матеріала ми справи та поданими докуме нтами, заслухавши пояснення представника позивача, всебі чно і повно з' ясувавши всі ф актичні обставини, на яких ґр унтуються позовні вимоги, об ' єктивно оцінивши докази, я кі мають юридичне значення д ля розгляду справи і вирішен ня спору, Окружний адміністр ативний суд міста Києва дійш ов наступних висновків.

ПП «РЕНН»зареєстровано як суб' єкта підприємницько ї діяльності - юридичну особ у (ідентифікаційний код юрид ичної особи за ЄДРПОУ 31242306) Шевч енківською районною у місті Києві державною адміністрац ією 18 грудня 2000 року, а 20 грудня 200 0 року відповідача взято на об лік ДПІ у Шевченківському ра йоні м. Києва як платника пода тків.

Судом встановлено, що відп овідно до наданого позивачем витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фі зичних осіб-підприємців стан ом на 24 грудня 2009 року в графі «Статус відомостей про юриди чну особу»зазначено «відсут ність юридичної особи за міс цезнаходженням».

Відповідно до змісту ч. 1 ст . 33 Закону України «Про держав ну реєстрацію юридичних та ф ізичних осіб-підприємців»юр идична особа припиняється за судовим рішенням, підставою для прийняття якого згідно з ч. 2 ст. 38 Закону України «Про де ржавну реєстрацію юридичних та фізичних осіб-підприємці в», зокрема, є наявність в Єдин ому державному реєстрі юриди чних осіб та фізичних осіб-пі дприємців запису про відсутн ість юридичної особи за вказ аним її місцезнаходженням.

Згідно з п. 17 ст. 11 Закону Укра їни «Про державну податкову службу в Україні»органи держ авної податкової служби у ви падках, в межах компетенції т а у порядку, встановлених зак онами України, мають, зокрема , право звертатися у передбач ених законом випадках до суд ових органів із заявою (позов ною заявою) про скасування де ржавної реєстрації суб' єкт а підприємницької діяльност і.

Статтею 2 Закону України «П ро державну податкову службу в Україні»визначено завданн я органів державної податков ої служби, якими є: здійснення контролю за додержанням под аткового законодавства, прав ильністю обчислення, повното ю і своєчасністю сплати до бю джетів, державних цільових ф ондів податків і зборів (обов ' язкових платежів), а також н еподаткових доходів, установ лених законодавством (далі - п одатки, інші платежі); внесенн я у встановленому порядку пр опозицій щодо вдосконалення податкового законодавства; прийняття у випадках, передб ачених законом, нормативно-п равових актів і методичних р екомендацій з питань оподатк ування; формування та веденн я Державного реєстру фізични х осіб - платників податків та інших обов' язкових платежі в та Єдиного банку даних про п латників податків - юридични х осіб; роз' яснення законод авства з питань оподаткуванн я серед платників податків; з апобігання злочинам та іншим правопорушенням, віднесеним законом до компетенції пода ткової міліції, їх розкриття , припинення, розслідування т а провадження у справах про а дміністративні правопоруше ння; здійснення контролю за д одержанням податкового зако нодавства, правильністю обчи слення, повнотою і своєчасні стю сплати до бюджетів, держа вних цільових фондів податкі в і зборів (обов' язкових пла тежів), а також неподаткових д оходів, установлених законод авством (далі - податки, інші п латежі); внесення у встановле ному порядку пропозицій щодо вдосконалення податкового з аконодавства; прийняття у ви падках, передбачених законом , нормативно-правових актів і методичних рекомендацій з п итань оподаткування; формува ння та ведення Державного ре єстру фізичних осіб - платник ів податків та інших обов' я зкових платежів та Єдиного б анку даних про платників под атків - юридичних осіб; роз' я снення законодавства з питан ь оподаткування серед платни ків податків; запобігання зл очинам та іншим правопорушен ням, віднесеним законом до ко мпетенції податкової міліці ї, їх розкриття, припинення, ро зслідування та провадження у справах про адміністративні правопорушення.

З системного аналізу вказа них норм Закону України «Про державну податкову службу в Україні»вбачається, що до ко мпетенції органів державної податкової служби віднесено контроль за додержанням под аткового законодавства.

Водночас, відповідно до ч. 2 ст. 7 Закону України «Про держа вну реєстрацію юридичних осі б та фізичних осіб - підприє мців»державний нагляд за дот риманням законодавства у сфе рі державної реєстрації юрид ичних осіб та фізичних осіб - підприємців здійснює спеціа льно уповноважений орган з п итань державної реєстрації, яким відповідно до наказу Де ржавного комітету України з питань регуляторної політик и та підприємництва від 08 черв ня 2005 року №50 на сьогодні є Держ авний комітет України з пита нь регуляторної політики та підприємництва.

Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної вл ади, їх посадові особи зобов' язані діяти лише на підставі , в межах та у спосіб, що передб ачені Конституцією та Закона ми України.

Таким чином, оскільки до ко мпетенції органів державної податкової служби не віднес ено контроль за дотриманням законодавства у сфері держав ної реєстрації юридичних осі б та фізичних осіб-підприємц ів, в тому числі контроль за до стовірністю даних, які містя ться в Єдиному державному ре єстрі юридичних осіб та фізи чних осіб-підприємців, зверн ення до суду з вимогою скасув ання державної реєстрації юр идичної особи на підставі її відсутності за вказаним у Єд иному державному реєстрі юри дичних осіб та фізичних осіб -підприємців місцезнаходжен ням виходить за межі повнова жень органів державної подат кової служби.

Поряд з цим, в судовому засі данні представник ДПІ у Шевч енківському районі м. Києва, о бґрунтовуючи позовні вимоги та необхідність звернення д о суду з даним позовом, також п ослався на недотримання відп овідачем законодавства в час тині подання до податкових о рганів документів податково ї звітності. Відповідно до на даної позивачем довідки від 11 травня 2010 року №158/1506 ПП «РЕНН»з другого кварталу 2007 року не по дає до ДПІ у Шевченківському районі м. Києва декларації, б ухгалтерську звітність та ін ші документи і відомості, пов ' язані з обчисленням і спла тою податків і зборів (обов' язкових платежів).

Відповідач заборгованост і перед бюджетом не має, що під тверджується довідкою ДПІ у Шевченківському районі м. Ки єва.

Згідно з п. 2 ст. 9 Закону Укра їни «Про систему оподаткуван ня»платники податків і зборі в (обов' язкових платежів) зо бов' язані подавати до держа вних податкових органів та і нших державних органів відпо відно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, п ов' язані з обчисленням і сп латою податків і зборів (обов ' язкових платежів).

Як встановлено судом, від повідач шляхом неподання до державних податкових органі в та інших держаних органів в ідповідно до законів деклара цій, бухгалтерської звітност і та інших документів і відом остей порушив правила здійсн ення господарської діяльнос ті, встановлені п. 2 ст. 9 Закону України «Про систему оподатк ування».

Відповідно до ч. 1 ст. 238 Госпо дарського кодексу України за порушення встановлених зако нодавчими актами правил здій снення господарської діяльн ості до суб' єктів господарю вання можуть бути застосован і уповноваженими органами де ржавної влади або органами м ісцевого самоврядування адм іністративно-господарські с анкції, тобто заходи організ аційно-правового або майново го характеру, спрямовані на п рипинення правопорушення су б' єкта господарювання та лі квідацію його наслідків.

Згідно ст. 247 Господарського кодексу України у разі здійс нення суб' єктом господарюв ання діяльності, що суперечи ть закону чи установчим доку ментам, до нього може бути зас тосовано адміністративно-го сподарську санкцію у вигляді скасування державної реєстр ації цього суб' єкта та його ліквідації. Скасування держ авної реєстрації суб' єкта г осподарювання провадиться з а рішенням суду. Зазначена ст аття кореспондується зі зміс том ч. 1 ст. 33 Закону України «Пр о державну реєстрацію юридич них та фізичних осіб-підприє мців», відповідно до якої юри дична особа припиняється, зо крема, за судовим рішенням.

У відповідності до ст. 38 Зак ону України «Про державну ре єстрацію юридичних та фізичн их осіб-підприємців»підстав ами для постановлення судово го рішення щодо припинення ю ридичної особи, що не пов' яз ано з банкрутством юридичної особи, зокрема, є неподання пр отягом року органам державно ї податкової служби податков их декларацій, документів фі нансової звітності відповід но до закону.

З урахуванням встановлени х обставин, суд для повного за хисту інтересів держави шлях ом припинення правопорушенн я суб' єкта господарювання т а ліквідацію його наслідків вважає за можливе застосуват и встановлений ст. 11 Кодексу а дміністративного судочинст ва України (далі - КАС Україн и) принцип диспозитивності т а вийти за межі позовних вимо г ДПІ у Шевченківському райо ні м. Києва в частині визначен ня підстав звернення до суду .

Відповідно до ч. 1 та ч. 6 ст. 59 Г осподарського кодексу Украї ни припинення діяльності суб ' єкта господарювання здійс нюється шляхом його ліквідац ії за рішенням суду з підстав скасування державної реєстр ації такого суб' єкта господ арювання.

Згідно з п. 17 ст. 11 Закону Укра їни «Про державну податкову службу в Україні»органи держ авної податкової служби мают ь право звертатися у передба чених законом випадках до су ду з заявою (позовною заявою) п ро скасування державної реєс трації суб' єкта підприємни цької діяльності.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодек су адміністративного судочи нства України кожна сторона повинна довести ті обставини , на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення, крім випадк ів, встановлених статтею 72 цьо го Кодексу.

Доказів, які б спростовува ли доводи позивача, відповід ач суду не надав.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що позовні в имоги ДПІ у Шевченківському районі м. Києва підлягають за доволенню.

Оскільки спір вирішено на користь суб' єкта владних по вноважень, звільненого від с плати судового збору, а також за відсутності витрат позив ача - суб'єкта владних повнова жень, пов' язаних із залучен ням свідків та проведенням с удових експертиз, судові вит рати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають .

Керуючись статтями 7, 9, 11, 69-71, 158-163, 167 Кодексу адміністративно го судочинства України Окруж ний адміністративний суд міс та Києва

ПОСТАНОВИВ:

Позов Державної под аткової інспекції у Шевченкі вському районі міста Києва з адовольнити.

Припинити юридичну особу - приватне підприємство «РЕНН »(код за ЄДРПОУ 31242306), що не пов' язано з банкрутством юридичн ої особи.

Зобов' язати державного р еєстратора Шевченківської р айонної у місті Києві держав ної адміністрації не пізніше наступного робочого дня з да ти надходження судового ріше ння щодо припинення юридично ї особи - приватного підприє мства «РЕНН»(код за ЄДРПОУ 3124230 6) - внести до Єдиного державно го реєстру запис щодо цього с удового рішення та здійснити заходи з припинення юридичн ої особи у встановленому зак оном порядку.

Постанова набирає законн ої сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскар жена до суду апеляційної інс танції за правилами, встанов леними статтями 185-187 Кодексу ад міністративного судочинств а України.

Суддя О.В. Пі соцька

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення03.06.2010
Оприлюднено09.09.2010
Номер документу9797882
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2267/10/2670

Ухвала від 10.03.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пісоцька О.В.

Постанова від 03.06.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пісоцька О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні