Справа № 560/4678/21
РІШЕННЯ
іменем України
30 червня 2021 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Матущака В.В., розглянувши адміністративну справу за позовом Приватно виробничо-комерційного підприємства "Реамед" до Головного управління ДПС у Хмельницькій області , Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення,
ВСТАНОВИВ:
І. СТИСЛИЙ ВИКЛАД ПОЗИЦІЙ СТОРІН
Приватне виробничо-комерційне підприємство "Реамед" звернулося до суду з позовом до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Хмельницькій області, в якому просить:
- визнати протиправними та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Хмельницькій області №23911999/22778912 від 10.02.2021;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових податкову накладну від 20.03.2020 №7 датою її подання.
В обґрунтування позовних вимог, господарство посилалось на те, що на вимогу фіскального органу, після зупинення реєстрації податкової накладної №7 від 20.03.2020, платник податків надав усі належні документи, проте, їх контролюючий орган не взяв до уваги, натомість фіскальний орган, як на підставу для відмови у реєстрації податкових накладних, вказав на неподання платником податків достатнього пакету документів для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних, а саме: відсутні первинні документи щодо придбання будівельних матеріалів, що були використанні згідно Акту №1 приймання виконаних робіт 31.03.2020 КБ2 та Підсумкової відомості ресурсів, а саме - плити пінополістерольні.
Позивач вважає протиправними Рішення про відмову в реєстрації податкових накладних та просить його скасувати та провести реєстрацію вищевказаної податкової накладної.
Від представників відповідачів на адресу суду надійшли відзиви на позовну заяву, згідно яких відповідачі вказали, що при прийнятті оскаржуваного рішення враховано усі надані платником податків документи, в наслідок чого встановлено порушенням вимог нормативно-правових актів на які зроблено посилання у відзиві на позовну заяву.
Зокрема, пояснили, що Комісія Головного управління ДПС у Хмельницькій області діяла виключно у відповідності з Податковим кодексом України та іншими законами України, іншими нормативними актами, у межах повноважень наданих чинним законодавством. Оскаржуване рішення винесене відповідно до норм чинного законодавства, на основі тих матеріалів, що були надані позивачем, саме тому останнє є законним та обґрунтованим, а підстави для його скасування та задоволення позову - відсутні.
ІІ. ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ
Ухвалою від 19.04.2021 суд відкрив провадження в даній справі та призначив її до розгляду в порядку спрощеного провадження без повідомлення (виклику) осіб.
Відповідно до ухвали від 06.05.2021 суд відмовив у задоволенні клопотання відповідача про розгляд даної справи за правилами загального позовного провадження.
ІІІ. ОБСТАВИНИ, ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ
Суд встановив, що Приватне виробничо-комерційне підприємство "Реамед" (ПВКП "Реамед") перебуває на обліку Головного управління ДПС у Хмельницькій області та (код ЄДРПОУ 22778912) зареєстроване за юридичною/податковою адресою: 29000, м. Хмельницький, вул. Кропивницького, буд. 6, кв. 18.
З метою здійснення господарської діяльності між позивачем (Підрядник) та ТОВ "Полісся Інвест Девелопмент Компані" (код ЄДРПОУ 41210993) (Замовник) був укладений Договір підряду №14/2020 від 06.01.2020 (далі - Договір), за яким Підрядник на замовлення Замовника зобов`язувався у встановлений договором строк виконати роботи з утеплення будинку по вул. Олени Теліги, 57, м. Рівне.
У відповідності до пункту 4.2. Договору, ТОВ "Полісся Інвест Девелопмент Компані" здійснило передплату робіт за Рахунком №3 від 14.01.2020 в сумі 100000,00 грн. з ПДВ.
Прийняття-передача виконаних у березні 2020 будівельних робіт відбулося 31.03.2020, про що повноважними представниками сторін Договору були підписані Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за березень 2020 від 31.03.2020 та Акт приймання виконаних будівельних робіт за березень 2020 №1 від 31.03.2020.
Стан розрахунків між сторонами Договору були відображені у Картці рахунку 361 за
січень-березень 2020 б/д.
На отримані кошти, що становили передоплату за Договором,позивачем було здійснене придбання будівельних матеріалів у фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) за Договором поставки №3 від 03.01.2019, а саме:
- фарби фасадної 8 л у кількості 32 штуки згідно з Видатковою накладною №21012 від 24.03.2020;
- фарби фасадної 8 л у кількості 6 штук згідно з Видатковою накладною №31014 від 25.03.2020;
- фарби фасадної 8 л у кількості 6 штук згідно з Видатковою накладною №31021 від 06.04.2020;
- фарби фасадної 8 л у кількості 6 штук згідно з Видатковою накладною №31022 від 06.04.2020;
- фарби фасадної 8 л у кількості 6 штук згідно з Видатковою накладною №31023 від 06.04.2020;
Транспортування придбаного товару здійснювалося ФОП ОСОБА_1 , що підтверджується Товарно-транспортними накладними №23 від 25.05.2020, №27 від 06.04.2020.
Розрахунки за Договором поставки №3 від 03.01.2019 відображені у Заключній виписці за період з 01.03.2020 по 31.03.2020, сформованої 10.09.2020, та Заключній виписці за період з 01.04.2020 по 30.04.2020, сформованої 09.02.2021.
ПВКП "Реамед" за результатами фінансово-господарської діяльності з ТОВ "Полісся Інвест Девелопмент Компані" за фактом зарахування вказаних коштів на розрахунковий рахунок позивача сформувало та направило в електронному вигляді для реєстрації в ЄРПН податкову накладну за №7 від 20.03.2020 на загальну суму з ПДВ у розмірі 100000,00 грн.
Згідно квитанції від 15.04.2020 дана податкова накладна була прийнята але реєстрація зупинена з причин того, що податкова накладна відповідає вимогам пункту 1 "Критеріїв ризиковості здійснення операцій". Крім того даною квитанцією було запропоновано надати пояснення та/або копії документів, щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних.
ПВКП "Реамед" подано повідомлення №1 від 09.02.2021 щодо подання пояснень та копій документів, щодо ПН/РК, реєстрацію яких зупинено, щодо податкової накладної №7 від 20.03.2020, в якому зазначено: ПВКП "Реамед" платником ПДВ, основним видом діяльності згідно КВЕД є 41.20 - будівництво житлових і нежитлових будівель. Усі документи, які підтверджують здійснення господарської діяльності приєднано до повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків корегування, реєстрацію яких зупинено", серед яких:
- Лист-пояснення за №1 від 09.02.2020;
- Договір підряду №14/2020 від 06.01.2020;
- Рахунок №3 від 14.01.2020;
- Платіжне доручення №969 від 20.03.2020;
- Договір поставки №3 від 03.01.2019;
- Рахунок-фактура №31012 від 24.03.2020;
- Видаткова накладна №31012 від 24.03.2020;
- Довіреність №5 від 24.03.2020;
- Рахунок-фактура №31014 від 25.03.2020;
- Видаткова накладна №31014 від 25.03.2020;
- Довіреність №6 від 25.03.2020;
- Товарно-транспортна накладна №23 від 25.03.2020;
- Рахунок-фактура №31021 від 06.04.2020;
- Довіреність №7 від 06.04.2020;
- Видаткова накладна №31021 від 06.04.2020;
- Видаткова накладна №31022 від 06.04.2020;
- Видаткова накладна №31023 від 06.04.2020;
- Товарно-транспортна накладна №27 від 06.04.2020;
- Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку від 12.03.2020 із квитанцією №2;
- Картка рахунку 361 за січень-березень 2020 б/д;
- Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за березень 2020 від 31.03.2020;
- Акт приймання виконаних будівельних робіт за березень 2020 №1 від 31.03.2020;
- Підсумкова відомість ресурсів ю/д;
- Картка рахунку 631 за березень 2020 року б/д;
- Сертифікат відповідності серії ВГ №иА1.024.0017710-17 від 07.11. 2017;
- Заключна виписка за період з 01.03.2020 по 31.03.2020 від 10.09.2020;
- Заключна виписка за період з 01.04.2020 по 30.04.2020 від 09.02.2021;
- Договір оренди нежитлового приміщення №147 від 25.12.2019;
Комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято Рішення №23911999/22778912 від 10.02.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної №7 від 20.03.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
На прийняття Рішення №23911999/22778912 від 10.02.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної №7 від 20.03.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних, вплинув той факт, у зв`язку з тим, що платником не надано повний пакет документів, а саме: відсутні первинні документи щодо придбання будівельних матеріалів, що були використанні згідно Акту №1 приймання виконаних робіт 31.03.2020 КБ2 та Підсумкової відомості ресурсів, а саме - плити пінополістерольні.
Не погоджуючись з Рішенням про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, ПВКП "Реамед" направило до Державної податкової служби України скаргу на рішення комісії ДПС, яка приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
За результатом розгляду скарги, 10.02.2021 Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №2391199/22778912, згідно якого залишено скаргу без задоволення та відмовлено у реєстрації податкової накладної, підставою чого слугувало ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки накладних.
Позивач вважає рішення Головного управління ДПС у Хмельницькій області №23911999/22778912 від 10.02.2021 протиправним і таким що підлягає скасуванню, у зв`язку з чим, звернувся до суду з цим позовом.
IV. ЗАКОНОДАВСТВО ТА ОЦІНКА СУДУ
Податковий кодекс України (далі - ПК України) регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Відповідно до пункту 201.1 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно пункту 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначає Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних від 29.12.2010 №1246 (далі - Порядок №1246).
У відповідності до пункту 2 Порядку №1246, податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно з пунктом 12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:
відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);
чинності кваліфікованого електронного підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;
реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;
дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу;
наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу;
наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.);
наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;
факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;
наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування;
дотримання вимог Законів України «Про електронні довірчі послуги» , «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (пункт 13 Порядку №1246).
Відповідно до пункту 14 Порядку №1246, квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДПС.
Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів визначає Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 11.12.2019 №1165 (далі - Порядок №1165).
Пунктом 3 Порядку №1165 Податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації): 1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, звільненою від оподаткування; 2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих для реєстрації в іншому місяці, ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої для реєстрації в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений у них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена у попередньому місяці, становить більше 20 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку; 3) одночасно виконуються такі умови: загальна сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну/розрахунок коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 1 млн. гривень; значення показника D, розрахованого згідно з цим підпунктом, становить більше 0,05. Показник D розраховується за такою формулою: D = S/T, де S - загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому
Відповідно до пункту 6 Порядку №1165 у разі, коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.
У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).
У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Контролюючим органом позивача віднесено до переліку ризикових платників податків на підставі пункту 1 Критеріїв ризиковості платників податку відповідно до Порядку №1165.
Відповідно до пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних), відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01.01.2017 в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01.01.2017 у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
На виконання вимог контролюючого органу, позивач надав пояснення та копії вказаних вище документів, проте спірним рішенням відповідач відмовив позивачу у реєстрації вищевказаної податкової накладної.
Враховуючи наведені вище норми, суд зазначає, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної на підставі пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, контролюючий орган повинен вимагати від платника документи на спростування наявних у органу ДПС сумнівів, пов`язаних з легальністю діяльності юридичної особи, вказавши які саме аспекти належить висвітлити платнику податків у своїх поясненнях.
Суд дослідив надані позивачем документи, які свідчать про проведення господарських операцій між позивачем та його контрагентами. Зазначені документи були надані також контролюючому органу.
З наявної у ПВКП "Реамед" квитанції встановлено, що остання містить вимогу щодо надання пояснень та копії документів щодо підтвердження інформації , зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Отже, під час зупинення реєстрації спірної податкової накладної ДПС у Хмельницькій області застосував критерії ризиковості здійснення операцій до податкової накладної, що не відповідає наведеним вище приписам пунктів 6, 7 Порядку №1165 та свідчить про відсутність обґрунтованих підстав для зупинення реєстрації податкових накладних.
У спірному рішенні підставою для відмови відповідач зазначив, що позивач не надав повний пакет документів, а саме: відсутні первинні документи щодо придбання будівельних матеріалів, що були використанні згідно Акту №1 приймання виконаних робіт 31.03.2020 КБ2 та Підсумкової відомості ресурсів, а саме - плити пінополістерольні..
З доданих до позову документів можна встановити, що позивачем було надіслано засобами електронного зв`язку пояснення та копії бухгалтерських документів, якими підтверджується законність та реальність господарських операцій. Зокрема, такими документами є: договіри, видаткові накладні, акт приймання передачі, податкова накладна та квитанція про зупинення реєстрації, платіжні документи, підтвердження факту транспортування тощо.
З наданих позивачем до пояснень документів суд встановив, що ці документи є достатніми для підтвердження реальності наявності фінансово-господарських правовідносин між позивачем та контрагентами.
Суд вважає, що відмовивши у реєстрації податкової накладної у зв`язку з ненаданням копій документів, фіскальний орган у квитанції не зазначав, яких пояснень та документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію цієї податкової накладної.
У Рішенні від 20.10.2011 у справі "Rysovskyy v. Ukraine" Суд Європейський суд з прав людини зазначив, що принцип "належного урядування" передбачає, що у разі, коли йдеться про питання загального інтересу, зокрема, якщо справа впливає на такі основоположні права людини, як майнові права, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб ("Beyeler v. Italy", "Oneryildiz v. Turkey", "Megadat.com S.r.l. v. Moldova", "Moskal v. Poland"). На державні органи покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок ("Lelas v. Croatia" і "Toscuta and Others v. Romania") і сприятимуть юридичній визначеності у правовідносинах, які зачіпають майнові інтереси (Oneryildiz v. Turkey", та "Beyeler v. Italy").
Державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливість отримувати вигоду від своїх протиправних дій або уникати виконання своїх обов`язків ("Lelas v. Croatia").
Суд звертає увагу, що відповідачем були надані усі необхідні документи для підтвердження реальності господарської операції ПВКП "Реамед" та ТОВ "Полісся Інвест Девелопмент Компані", за результатами яких було складено податкову накладну №7 від 20.03.2020.
Враховуючи наведене, оскаржуване рішення є протиправним, оскільки платником податків надані відповідачу всі необхідні документи, які засвідчують факт здійснення господарських операцій за податковою накладною, у реєстрації якої відмовлено.
а таких обставин, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для визнання протиправним та скасування рішення №23911999/22778912 від 10.02.2021 про відмову в реєстрації податкової накладної і задоволення позовних вимог у цій частині.
Щодо позовної вимоги про зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну в ЄРПН, суд зазначає наступне.
Відповідно до пунктів 19, 20 Постанови КМУ "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" від 29.12.2010 №1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:
прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;
набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення);
неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку.
Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.
Отже, законодавством не передбачено іншого належного способу захисту порушеного права у спірних правовідносинах, ніж зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну в ЄРПН, у зв`язку з чим суд дійшов висновку про обґрунтованість заявленого позивачем способу захисту права, що свідчить про обґрунтованість позовних вимог в цій частині, а задоволення позовних вимог щодо зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що адміністративний позов необхідно задовольнити.
Згідно з частиною 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Таким чином, суд дійшов висновку, що позивач довів позовні вимоги, а суб`єкт владних повноважень, який заперечує проти позову, не довів, що діяв у межах закону при прийнятті оскаржуваного рішення.
Разом з тим, суд встановив, що при зверненні до суду з даним адміністративним позовом, позивач сплатив судовий збір в розмірі 2270,00 грн., що підтверджується платіжними дорученням№622 від 02.04.2021, відтак понесені судові витрати (судовий збір) необхідно стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Хмельницькій області.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
адміністративний позов Приватного виробничо-комерційного підприємства "Реамед" до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Хмельницькій області №23911999/22778912 від 10.02.2021.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну Приватне виробничо-комерційне підприємство "Реамед" від 20.03.2020 №7 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Стягнути на користь Приватного виробничо-комерційного підприємства "Реамед" судові витрати (судовий збір) в розмірі 2270 (дві тисячі двісті сімдесят) грн. 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби України у Хмельницькій області.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складене 30 червня 2021 року
Позивач:Приватне виробничо-комерційне підприємство "Реамед" (вул. Кропивницького, 6, кв. 18, м. Хмельницький, Хмельницька область, 29000 , код ЄДРПОУ - 22778912) Відповідач:Головне управління ДПС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17, м.Хмельницький, Хмельницька область, 29000 , код ЄДРПОУ - 44070171) Державна податкова служба України (Львівська площа, 8, м. Київ 1, 04053 , код ЄДРПОУ - 43005393) Головуючий суддя В.В. Матущак
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.06.2021 |
Оприлюднено | 02.07.2021 |
Номер документу | 98006913 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Матущак В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні