СВЯТОШИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. КИЄВА
пр. №1-кс/759/4844/21
ун. №759/13307/21
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 червня 2021 року
Слідчий суддя Святошинського районного суду м. Києва ОСОБА_1 за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , слідчого ОСОБА_3 , розглянувши у судовому засіданні клопотання старшого слідчого з особливо важливих справ відділу розслідування особливо тяжких злочинів слідчого управління Головного управління Національної поліції в Київській області капітана поліції ОСОБА_4 про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні №62019100000001696, відомості про які внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань 13.11.2019р. за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.364 КК України,-
ВСТАНОВИВ:
16.06.2021 року до Святошинського районного суду м. Києва надійшло клопотання старшого слідчого з особливо важливих справ відділу розслідування особливо тяжких злочинів слідчого управління Головного управління Національної поліції в Київській області капітана поліції ОСОБА_4 про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні №62019100000001696, відомості про які внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань 13.11.2019р. за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.364 КК України.
Вказане клопотання обґрунтовано тим, що відділом розслідуванняособливо тяжкихзлочинів слідчогоуправління Головногоуправління Національноїполіції вКиївськійздійснюється досудове розслідування кримінального провадження №62019100000001696, відомості про які внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань 13.11.2019р., за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.364 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що службові особи Головного управління Держгеокадастру у Київській області спільного з службовими особами відділу у Сквирському районні Головного управління Держгеокадастру у Київській області, зловживаючи владою та службовим становищем, всупереч інтересам служби, з метою одержання неправомірної вигоди для себе та третіх осіб, за попередньою змовою з державним реєстратором ОСОБА_5 , приватними нотаріусами ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 та громадянами України ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , в 2018-2019 роках створили налагоджену злочину схему щодо виводу земельних ділянок державної власності та з обігу сільськогосподарських угідь на користь третіх осіб на території Київської області, а саме без відома учасників АТО, скориставшись їх документами, отримали нотаріально посвідчені довіреності для отримання та розпорядження земельними ділянками, звернулись з клопотанням до Держгеокадастру в Київській області, сформували проекти землеустрою щодо виділення земельних ділянок площею по 2 га, отримали накази про затвердження документації із землеустрою та надання земельних ділянок у власність, сформували кадастрові номери 3224080300:03:004:0011, 3224080300:03:004:0012, 3224080300:03:004:0013, 3224080300:03:004:0014, 3224080300:03:004:0015, 3224080300:03:004:0016, 3224080300:03:004:0017, 3224080300:03:004:0018, 3224080300:03:004:0019, 3224080300:03:004:0020, 3224080300:03:004:0021, 3224080300:03:004:0022, 3224080300:03:004:0023, 3224080300:03:004:0024, 3224080300:03:004:0025, 3224080300:03:004:0026, 3224080300:03:004:0027, 3224080300:03:004:0028, 3224080300:03:004:0029, 3224080300:03:004:0030, 3224080300:03:003:0031, 3224080300:03:004:0032, 3224080300:03:003:0029, 3224080300:03:003:0030, 3224080300:03:004:0031, 3224080300:03:003:0032 заволоділи земельними ділянками, в подальшому здійснили продаж вище зазначених земельних ділянок без відома учасників АТО для ОСОБА_13 , який сформував земельну ділянку площею 52 га об`єднанням земельних ділянок по 2 га, з подальшим присвоєнням кадастрового номеру 3224080300:03:004:0033 та продажу земельної ділянки для директора ТОВ «Вікторія» ОСОБА_14 , що діяв на підставі довіреності від імені ОСОБА_15 , яка в подальшому передала дану земельну ділянку в оренду ТОВ «Вікторія».
З метою забезпечення учасників антитерористичної операції та сімей загиблих учасників антитерористичної операції земельними ділянками Кабінетом Міністрів України винесено розпорядження від 19 серпня 2015 року № 898-р «Питання забезпечення учасників антитерористичної операції та сімей загиблих учасників антитерористичної операції земельними ділянками».
Так, 14.08.2018 від імені ОСОБА_17 отримано земельну ділянку з кадастровим номером 3224080300:03:004:0018 (наказ 10-8/15-19 від 03.01.2019), на підставі довіреності № 47601716 (на отримання та розпорядження земельними ділянками), що посвідчена нотаріусом ОСОБА_7 , за №1453 на ім`я ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який в подальшому представляв інтереси в органах державної влади щодо отримання земельної ділянки на гр. ОСОБА_17 .
Також ОСОБА_10 за договором купівлі-продажу № 217 від 29.01.2019, що посвідчений приватним нотаріусом ОСОБА_6 , реалізував земельну ділянку громадянину ОСОБА_13 про що внесено відомості до реєстру речових прав № 4528901 від 30.01.2019.
В подальшому ОСОБА_13 реалізував земельну ділянку з кадастровим номером 3224080300:03:004:0018 громадянці ОСОБА_15 яка сформувала об`єднану цілісну земельну ділянку площею 52 га з кадастровим номером 3224080300:03:004:0033, запис про право власності № 313005467.
ОСОБА_15 передала право оренди землі земельної ділянки з кадастровим номером 3224080300:004:0033 до ФГ «Вікторія» ЄДРПОУ (39180829).
Земельну ділянку з кадастровим номером 3224080300:03:004:0033 площею 52 га було сформовано з таких земельних ділянок: 3224080300:03:004:0032 (наказ 10-1/15-19-сг від 03.01.2019) ОСОБА_18 ; 3224080300:03:004:0014 (наказ 10-2/15-19-сг від 03.01.2019) ОСОБА_19 ; 3224080300:03:004:0013 (наказ 10-4/15-19-сг від 03.01.2019) ОСОБА_20 ; 3224080300:03:004:0019 (наказ 10-10/15-19-сг від 03.01.2019) ОСОБА_21 ; 3224080300:03:004:0015 (наказ 10-5/15-19-сг від 03.01.2019) ОСОБА_22 ; 3224080300:03:004:0017 (наказ 10-7/15-19-сг від03.01.2019) ОСОБА_23 ; 3224080300:03:003:0029 (наказ 10-24/15-19-сг від 03.01.2019) ОСОБА_24 ; 3224080300:03:004:0016 (наказ 10-12/15-19-сг від 03.01.2019) ОСОБА_25 ; 3224080300:03:003:0031 (наказ 10-16/15-19-сг від 03.01.2019) ОСОБА_26 ; 3224080300:03:004:0011 (наказ 10-18/15-19-сг від 03.01.2019) ОСОБА_27 ; 3224080300:03:004:0012 (наказ 10-20/15-19-сг від 03.01.2019) ОСОБА_28 ; 3224080300:03:004:0029 (наказ 10-185/15-19-сг від 09.01.2019) ОСОБА_29 ; 3224080300:03:004:0031 (наказ 10-186/15-19-сг від 09.01.2019) ОСОБА_30 ; 3224080300:03:004:0024 (наказ 10-184/15-19-сг від 09.01.2019) ОСОБА_31 ; 3224080300:03:004:0030 (наказ 10-187/15-19-сг від 09.01.2019) ОСОБА_32 ; 3224080300:03:004:0022 (наказ 10-195/15-19-сг від 09.01.2019) ОСОБА_33 ; 3224080300:03:004:0023 (наказ 10-194/15-19-сг від 09.01.2019), ОСОБА_34 ; 3224080300:03:004:0021 (наказ 10-193/15-19-сг від 09.01.2019), ОСОБА_35 ; 3224080300:03:004:0020 (наказ 10-192/15-19-сг від 09.01.2019), ОСОБА_36 ; 3224080300:03:004:0025 (наказ 10-191/15-19-сг від 09.01.2019), ОСОБА_37 ; 3224080300:03:004:0026 (наказ 10-190/15-19-сг від 09.01.2019) ОСОБА_38 ; 3224080300:03:004:0027 (наказ 10-189/15-19-сг від 09.01.2019) ОСОБА_39 ; 3224080300:03:004:0028 (наказ 10-188/15-19-сг від 09.01.2019) ОСОБА_40 ; 3224080300:03:004:0030 (наказ 10-22/15-19-сг від 09.01.2019) ОСОБА_41 ; 3224080300:03:004:0018 (наказ 10-8/15-19-сг від 03.01.2019) ОСОБА_17 ; 3224080300:03:004:0032 (наказ 10-595/15-19-сг від 25.01.2019) ОСОБА_42 .
Зазначено, земельні ділянки отримані 03.01.2019 та 09.01.2019, що фізично ускладнює організацію такої кількості громадян які переважно проживають в Житомирській області м. Житомир. 10.01.2019 ОСОБА_5 здійснив реєстрацію кожної земельної ділянки. Продаж вказаних земельних ділянок здійснено одночасно 29.01.2019 за договором купівлі-продажу громадянину ОСОБА_13 , 11.04.2019 року ОСОБА_16 здійснила об`єднання вказаних земельних ділянок через продаж ОСОБА_13 земельних ділянок ОСОБА_15 , та вже 05.11.2019 року ОСОБА_43 реєструє договір оренди з ФГ «Вікторія».
Тобто використання земельних ділянок під особисте селянське господарство здійснювалось з 09.01.2019 по 05.11.2019, що фізично природно неможливо використати за вказаним цільовим призначенням, що дає підстави вважати, що вказані громадяни з моменту отримання земельних ділянок не мало мотиви використовувати земельні ділянки під особисте селянське господарство у відповідності до ст. 22, ст. 23, ст. 121 Земельного Кодексу України, ст.1, ст.4, ст. 5, ст. 7 ЗУ «Про особисте селянське господарство».
06.03.2020 працівниками Управлінням стратегічних розслідувань у Київській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України здійснено виїзд до м. Житомир з метою встановлення громадян, що мали відношення до отримання та розпорядження земельними ділянками та які в подальшому земельну ділянку з кадастровим номером 3224080300:004:0033.
Встановлено громадянина ОСОБА_26 який отримував за наявною інформацією ділянку з кадастровим номером 224080300:03:003:0031 (наказ 10-16/15-19-сг від 03.01.2019), проте вказаний громадянин повідомив, що ніякого відношення до вказаної земельної ділянки не має, документів не надавав для отримання земельної ділянки, довіреності ОСОБА_10 не надавав, до нотаріуса ОСОБА_7 не звертався.
Встановлено громадянина ОСОБА_29 отримував за наявною інформацією ділянку з кадастровим номером 3224080300:03:004:0029 (наказ 10-185/15-19-сг від 09.01.2019), проте вказаний громадянин повідомив, що ніякого відношення до вказаної земельної ділянки не має, документів не надавав для отримання земельної ділянки, довіреності ОСОБА_10 не надавав, до нотаріуса ОСОБА_7 не звертався.
ОСОБА_39 який отримував за наявною інформацією ділянку з кадастровим номером 3224080300:03:004:0027 (наказ 10-189/15-19-сг від 09.01.2019) в телефонній розмові НОМЕР_1 повідомив, що ніякого відношення до вказаної земельної ділянки не має, документів не надавав для отримання земельної ділянки, довіреності ОСОБА_10 не надавав, до нотаріуса ОСОБА_7 не звертався.
Тобто інформацію яку надав ОСОБА_17 підтвердилась протоколами допиту вказаних громадян, наявними обставинами, та наявні підстави вважати, що організована група невстановлених осіб спільно з державними службовцями Держгеокадастру Київської області, Державними реєстраторами, нотаріусами, діє на території Київської області виводячи земельні ділянки державної власності з обігу сільськогосподарських угідь на користь третіх осіб.
ОСОБА_10 подавав завідомо неправдиві відомості нотаріусу ОСОБА_7 , який посприяв в підробці довіреностей на отримання і розпорядження земельними ділянками.
Також, 06.03.2020 під час виїзду працівниками Управлінням стратегічних розслідувань у Київській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України до м. Житомир, відпрацьовано громадян від імені яких оформлювалися довіреності на ОСОБА_10 на представлення їх інтересів. Встановлено, що громадянин ОСОБА_19 ( НОМЕР_2 ) ніякого відношення до будь якої земельної ділянки не має, документів не надавав для отримання земельної ділянки, довіреності ОСОБА_10 не надавав, до нотаріуса ОСОБА_7 не звертався.
Також встановлено громадянина ОСОБА_44 ( НОМЕР_3 ) де вказаний громадянин повідомив, що ніякого відношення до будь якої земельної ділянки не має, документів не надавав для отримання земельної ділянки, довіреності ОСОБА_10 не надавав, до нотаріуса ОСОБА_7 не звертався.
02.03.2021 в рамках зазначеного кримінального провадження призначено судову оціночно-земельну експертизу, проведення якої доручено експертам Київського НДЕКЦ. На цей час висновок за результатами проведення вказаної експертизи до матеріалів кримінального провадження ще не долучено.
Так, за результатами проведення досудового розслідування слідчим у кримінальному провадженні 21.04.2021 прийнято рішення про його закриття на підставі п. 2 ч. 1 ст. 284 КПК України.
Разом з цим, прокурором у кримінальному провадженні за результатами перевірки законності прийнятого рішення було встановлено, що рішення про закриття зазначеного кримінального провадження є необґрунтованим та передчасним, оскільки досудове розслідування здійснено не в повному обсязі, усупереч вимогам ст. 9 КПК України не проведено слідчих (розшукових) дій, які мають суттєве значення для повного та неупередженого дослідження всіх обставин кримінального правопорушення, у зв`язку з чим 31 травня 2021 винесено постанову про скасування постанови про закриття кримінального провадження від 21.04.2021.
При цьому, вісімнадцятимісячний строк досудового розслідування у вказаному кримінальному провадженні на час прийняття постанови про закриття кримінального провадження закінчувався 13.05.2021, тобто становив ще 22 дні.
Таким чином, враховуючи, що 31.05.2021 досудове розслідування у зазначеному кримінальному провадженні відновлено, при цьому строки досудового розслідування у період з 21.04.2021 по 31.05.2021 не враховувались, вісімнадцятимісячний строк досудового розслідування у вказаному кримінальному провадженні закінчується 22.06.2021.
Разом з цим, закінчити розслідування до спливу вказаного строку неможливо, оскільки на даний час у кримінальному провадженні необхідно виконати ряд слідчих дій.
Зазначені слідчі та процесуальні дії не могли бути виконані раніше з об`єктивних причин, пов`язаних із значною тривалістю проведення судових експертиз, на результатах яких буде гуртуватись подальший хід слідства, необхідністю встановлення значного кола осіб, які можуть бути причетні до вчинення вказаних кримінальних правопорушень, необхідністю отримання результатів проведення негласних слідчих (розшукових) дій, від яких залежить подальший хід слідства, тощо.
Станом на день звернення до слідчого судді з клопотанням про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні № 62019100000001696 жодній особі про підозру не повідомлено.
Враховуючи викладене, а також неможливість закінчити досудове розслідування у кримінальному провадженні № 62019100000001696 до спливу вісімнадцятимісячного строку у зв`язку з особливою складністю, багатоепізодністю кримінального провадження, а також необхідністю проведення ряду слідчих дій, зокрема отримання висновку експерта, результати яких матимуть суттєве значення для кримінального провадження та можуть бути використані як докази, має місце необхідність у продовженні строку досудового розслідування.
До зазначеного терміну, досудове розслідування не може бути завершеним у зв`язку із тим, що по даному кримінальному провадженню необхідно провести ряд слідчих та процесуальних дій.
В судовому засіданні слідчий підтримав клопотання та просив суд продовжити строк досудового розслідування до 12 місяців, тобто до 22.06.2022 року.
Враховуючи вище викладене, а також те, що внаслідок виняткової складності кримінальне провадження закінчити в строк не можливо, суд приходить до наступних висновків.
Відомості про дану подію внесені до Єдиного державного реєстру досудових розслідувань № 62019100000001696 від 13.11.2019 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.
Так, ч. 1ст. 295-1 КПК Українипередбачено, що у випадках, передбаченихстаттею 294 цього Кодексу, продовження строку досудового розслідування здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, постановленої за відповідним клопотанням прокурора або слідчого.
Відповідно до п. 3 ч. 2ст. 219 КПК Українистрок досудового розслідування може бути продовжений у порядку, передбаченому параграфом 4глави 24 цього Кодексу. При цьому загальний строк досудового розслідування не може перевищувати дванадцяти місяців із дня повідомлення особі про підозру у вчиненні тяжкого або особливо тяжкого злочину.
Згідно з п. 2 ч. 3ст.294КПК України передбачено, що якщо з дня повідомлення особі про підозру у вчиненні злочину досудове розслідування (досудове слідство) неможливо закінчити у строк, зазначений у пункті 2 абзацу третього частини першоїстатті 219 цього Кодексу, він може бути продовжений в межах строків, встановлених пунктами 2 та 3 частини другоїстатті 219 цього Кодексу: до шести місяців - слідчим суддею за клопотанням слідчого, погодженим з керівником регіональної прокуратури або його першим заступником чи заступником, заступниками Генерального прокурора.
Провести вказані процесуальні дії у передбачений законом строк не виявилось можливим у зв`язку з особливою складністю провадження, необхідністю проведення великого обсягу слідчих дій, огляду та аналізу великої кількості документів, вилучених під час проведення обшуків, допитами свідків та потерпілих.
Для проведення ряду слідчих та процесуальних дій потрібний додатковий строк.
На підставі вищевикладеного, а також те, що внаслідок особливої складності кримінальне провадження закінчити в строк не можливо, слідчий суддя вважає, що клопотання слідчого є обґрунтованим та підлягає частковому задоволенню.
Відповідно до ч. 1ст.295-1КПК України у випадках, передбаченихстаттею 294 цього Кодексу, продовження строку досудового розслідування здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, постановленої за відповідним клопотанням прокурора або слідчого.
Частиною 5 вказаної статті також передбачено, що слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про продовження строку досудового розслідування після повідомлення особі про підозру, якщо слідчий не доведе, що додатковий строк необхідний для отримання доказів, які можуть бути використані під час судового розгляду, або для проведення чи завершення проведення експертизи, за умови що ці дії не могли бути здійснені чи завершені раніше з об`єктивних причин, а також якщо досліджені під час вирішення цього питання обставини свідчать про відсутність достатніх підстав вважати, що сталася подія кримінального правопорушення, яка дала підстави для повідомлення про підозру, та/або підозрюваний причетний до цієї події кримінального правопорушення.
З досліджених матеріалів кримінального провадження вбачається, що на момент розгляду клопотання групою слідчих з об`єктивних причин не завершено процесуальних дій, спрямованих на отримання доказів, достатніх для складання обвинувального акту.
Суд, вважає, що слідчим доведено наявність об`єктивних чинників про неможливість закінчення досудового розслідування у даному кримінальному провадженні в строк, визначений ст. 219 КПК України з незалежних від слідчого та прокурора причин, а вказані докази є необхідними під час судового розгляду, проте строк в дванадцять місяців є завеликим, тому, для виявлення обставин, проведення експертиз, слід продовжити строк досудового розслідування до трьох місяців, тобто до 22.09.2021 року.
Керуючись ст.ст.219,294,295-1,372,376 КПК України, слідчий суддя
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання старшого слідчого з особливо важливих справ відділу розслідування особливо тяжких злочинів слідчого управління Головного управління Національної поліції в Київській області капітана поліції ОСОБА_4 про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні №62019100000001696, відомості про які внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань 13.11.2019р. за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.364 КК України задовольнити.
Продовжити строк досудового розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №62019100000001696, відомості про які внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань 13.11.2019р. за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.364 КК України, до 3 (трьох) місяців, тобто до 22.09.2021 року.
Ухвала оскарженню не підлягає, заперечення проти ухвали можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Святошинський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 17.06.2021 |
Оприлюднено | 31.01.2023 |
Номер документу | 98026445 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про продовження строку досудового розслідування |
Кримінальне
Святошинський районний суд міста Києва
Горбенко Н. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні