Ухвала
від 25.06.2021 по справі 915/86/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

======================================================================

УХВАЛА

25 червня 2021 року Справа № 915/86/14

Кредитори:

1. Компанія Мілано Холдінг Груп Інк. Глобал банк Тауер, 50-та Стріт, 18-й поверх, офіс №1801, Панама, адреса для листування в Україні : 07354, Київська обл., Вишгородський район, с.Нові Петрівці, вул. Кірова, буд. 32, гр. ОСОБА_1 .

2.Товариство з обмеженою відповідальністю Зоря-Сервіс , 54001, м.Миколаїв, вул. В.Морська, 89.

3. ОСОБА_2 , АДРЕСА_1 .

4. Миколаївський міський центр зайнятості, 54001, м.Миколаїв, вул. Нікольська, 68.

5. Товариство з обмеженою відпвідальністю Лендфіл компані , 01054, м.Київ, вул. Бульварно-Курдявська, буд.32Б.

6. Миколаївське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів, 54001, м.Миколаїв, вул. Нікольська, 46, під. 2.

7. Головне управління Пенсійного фонду України в Миколаївській області, 54020, м.Миколаїв, вул. Морехідна, 1.

8. Дочірня компанія Газ України Національної акціонерної компанія Нафтогаз України , 04116, м.Київ, вул. Шолуденка, 1.

9. Державне підприємство Український державний центр радіочастот , 03179, м.Київ, пр. Перемоги, 15-й кілометр, в особі Миколаївської філії Українського державного центру радіочастот, 54055, м.Миколаїв, вул. 7-а Слобідська, 70-в.

10. Товариство з обмеженою відповідальністю Торговий дім Аннона , 54017, м.Миколаїв, вул. Соборна, 14, оф.315, ідентифікаційний код 36384049.

11. Державне підприємство Адміністрація морських портів України , в особі філії Дельта-лоцман державного підприємства Адміністрація морських портів України , 54017, м.Миколаїв, вул. Лягіна, 27.

12. Акціонерне товариство Миколаївобленерго , 54017, м.Миколаїв, вул. Громадянська, 40.

13. Первинна профспілкова організація Публічного акціонерного товариства Чорноморський суднобудівний завод , 54020, м.Миколаїв, вул. Індустріальна,1.

14. Публічне акціонерне товариство Херсонський суднобудівний завод , 73019, м.Херсон, Карантинний острів, 1.

15. Товариство з обмеженою відповідальністю Конкорд Менеджмент та Консалтинг , представник кредитора : Сушко С.О., 65014, м.Одеса, пров. Лермонтовський, 9 (3-й поверх).

16. Товариство з обмеженою відповідальністю Фінансова компанія Авуар-Сервіс , 03680, м.Киїа, вул. Червонопрапорна, 34, корпус 4.

17. Товариство з обмеженою відповідальністю Наваль Парк , 54020, м.Миколаїв, вул Індустріальна, 1, код ЄДРПОУ 40496172.

18. Товариство з обмеженою відповідальністю Наваль Логістік , 54020, м.Миколаїв, вул. Індустріальна, 1.

19. Головне управління ДПС у Миколаївській області, 54001, м.Миколаїв, вул. Лягіна, 6, код ЄДРПОУ 44104027.

20. Товариство з обмеженою відповідальністю з іноземними інвестиціями Цеппелін Україна ТОВ , 03022, м.Київ, вул. Васильківська, 34.

21. Товариство з обмеженою відповідальністю ЕПСІЛОН-ГРУП , 49006, Дніпропетровська обл., м.Дніпро, вул. Надії Алексєєнко, буд. 21 кімн.621.

22. Товариство з обмеженою відповідальністю АВТОПРАЙД , 69035, м. Запоріжжя, пр. Маяковського, 10, прим.2.

23. Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Миколаївській області, 54017, м.Миколаїв, пр. Центральний, 93, код ЄДРПОУ 41318030.

24. Акціонерне товариство Укртрансгаз в особі філії Управління магістральних газопроводів Харківтрансгаз , 61001, м.Харків, вул. Культури, 20-а.

25. Державне агентство резерву України, 01601, м.Київ, вул. Пушкінська, 28.

26. Міське комунальне підприємство Миколаївводоканал , 54008, м.Миколаїв, вул. Погранична, 161.

27. Головне управління Державної фіскальної служби у Миколаївській області, 54001, м.Миколаїв, вул. Лягіна, 6.

28. Миколаївське обласне територіальне відділення Антимонополького комітету України, 54030, м.Миколаїв, вул. Потьомкінська, 41, код ЄДРПОУ 22440366.

29. Товариство з обмеженою відповідальністю ФІНТЕХНОЛОГІЇ , що здійснює управління активами Пайового венчурного фонду ФЕНІКС не диверсифікованого виду закритого типу (код за ЄДРІСІ 233796), 50002, Дніпропетровська обл., м.Кривий Ріг, вул. Кобилянського, 219, ідентифікаційний номер 33874456.

30. Приватне підприємство ПОКРІВСЕРВІС , 50007, Дніпропетровська обл., м.Кривий Ріг, вул. Харківська, 5, код ЄДРПОУ 39877321.

31. Міністерство оборони України, 03168, м.Київ, пр. Повітрофлотський, 6.

Банкрут: Публічне акціонерне товариство Чорноморський суднобудівний завод , 54002, м.Миколаїв, вул. Індустріальна, 1, ідент.код 14312980.

Ліквідатор : Протасова Ольга Михайлівна, адреса офісу: 54036, м.Миколаїв, вул. Очаківська, 2д, адреса для листування: 54001, м.Миколаїв, вул. Адміральська, 23, кв. 12.

Південне міжрегіональне управління Міністерства юстиції у Миколаївській області (54017, м.Миколаїв, вул. 8 Березня, 107).

Регіональне відділення ФДМУ по Одеській та Миколаївській області , 54017, м.Миколаїв, вул. Чкалова, 20; 65048, м.Одеса, вул. Велика Арнаутська, 15.

Військова прокуратура Миколаївського гарнізону Південного регіону України, 54030, м.Миколаїв, вул. Нікольська, 18а.

Суддя Ткаченко О.В.

Представники:

від кредиторів: 17) Колисніченко А.Л., за ордером, 24) Косинська Л.В., за довіреністю, 26) Куйбар О.С., за довіреністю, 31) Дідух С.П.

від банкрута: Протасова О.М. - ліквідатор, Сядро О.В., за довіреністю.

СУТЬ СПРАВИ : про банкрутство ПАТ ЧСЗ , м.Миколаїв.

20.05.2020р. від ліквідатора до суду надійшло клопотання про погодження запланованих ліквідатором погашення кредиторських вимог ПАТ ЧСЗ , нарахування і виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат ліквідатора, в т.ч. основної та додаткової винагороди.

Ухвалою суду від 29.05.2020р. вказане клопотання було призначено до розгляду на 11.06.2020р.

11.06.2020р. від ліквідатора до суду надійшли: уточнення до клопотання від 20.05.2020р. зі здійсненим перерахунком запланованих ліквідатором сум погашення; клопотання про відкладення розгляду поданих клопотань.

Розгляд вказаних клопотань ухвалою суду від 11.06.2020р. було відкладено на 02.07.2020р.

Також, 19.06.2020р. від ліквідатора до суду надійшов звіт про завершення ліквідаційної процедури ПАТ ЧСЗ з додатками.

Ухвалою суду від 02.07.2020р. розгляд вказаного звіту та ліквідаційного балансу був призначений на 05.08.2020р.

04.08.2020р. від ліквідатора до суду із супровідним листом надійшли матеріали інвентаризації, формування ліквідмаси та відомості про закриття рахунків банкрута

Розгляд звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу неодноразово відкладався.

В ході розгляду звіту ліквідатора один з кредиторів - АТ Укртрансгаз зазначив, що він направляв ліквідатору вимогу про надання документів, однак наразі нічого не отримав.

Ліквідатор пояснив суду та представнику кредитора, що такої вимоги він не отримував.

В матеріалах справи відсутні будь-які звернення кредитора - АТ Укртрансгаз до ліквідатора з вимогами про отримання документів стосовно ліквідаційної процедури.

Представник АТ Укртрансгаз зазначив, що він просив у ліквідатора, зокрема, відомості про вжиття останнім заходів щодо заявлення ліквідатором вимог до третіх осіб, які відповідно до законодавства несуть субсидіарну відповідальність за зобов`язаннями боржника у зв`язку з доведенням його до банкрутства.

25.05.2021р. від ліквідатора до суду надійшло уточнення до звіту про завершення ліквідаційної процедури, до якого додані додаткові докази на підтвердження виконаної ліквідатором роботи.

Ухвалою суду від 26.05.2021р. розгляд звіту ліквідатора з урахуванням поданих уточнень був відкладений на 25.06.2021р.

10.06.2021р. від ТОВ ЛЕНДФІЛ КОМПАНІ до суду надійшла заява про заміну кредитора - ТОВ ФІНАНСОВА КОМПАНІЯ ДЕПТ ФІНАНС на нового кредитора - ТОВ ЛЕНДФІЛ КОМПАНІ . У даній заяві заявник просив розглянути її в судовому засіданні без участі представника заявника.

У зв`язку з перебуванням судді у плановій відпустці в період з 07.06.2021р. по 18.06.2021р., розгляд заяви відбувся в судовому засіданні 25.06.2021р.

Ліквідатор проти заяви ТОВ ЛЕНДФІЛ КОМПАНІ не заперечував.

За результатом розгляду даної заяви судом було постановлено відповідну ухвалу.

17.06.2021р. ліквідатор надав суду із супровідним листом докази направлення до АТ Укртрансгаз в особі філії УМГ Харківтрансгаз пояснень ліквідатора щодо вжитих заходів та відсутності підстав для завлення ліквідатором вимог до третіх осіб, які відповідно до законодавства несуть субсидіарну відповідальність за зобов`язаннями боржника у зв`язку з доведенням його до банкрутства, а також витяг з довідки про результати планової виїзної перевірки діяльності арбітражного керуючого від 21.08.2021р. №27.

В судовому засіданні 25.06.2021р. представник кредитора АТ Укртрангаз заперечував проти розгляду звіту ліквідатора за наслідками ліквідаційної процедури та ліквідаційного балансу ПАТ ЧСЗ до надання кредитору усіх документів, зазначених у його вимозі, посилаючись на норми ст. 48, ч.5 ст. 61 Кодексу України з процедур банкрутства. У зв`язку з цим, представник кредитора просив суд зобов`язати ліквідатора направити кредитору усі документи, перелічені у його вимозі щодо ліквідаційної процедури.

Нормами ст. 48 Кодексу України з процедур банкрутства врегульовано порядок скликання, проведення та компетенцію зборів і комітету кредиторів.

Приписами ч.4 ст. 61 Кодексу України з процедур банкрутства, ліквідатор не менш як один раз на місяць подає комітету кредиторів звіт про свою діяльність, інформацію про фінансовий стан і майно боржника на день відкриття ліквідаційної процедури та під час проведення ліквідаційної процедури, про використання коштів боржника, а також іншу інформацію на вимогу комітету кредиторів.

Відповідно до ч.5 цієї ж статті, ліквідатор зобов`язаний на вимогу господарського суду та державного органу з питань банкрутства надавати необхідні відомості щодо проведення ліквідаційної процедури.

З огляду на вказані норми, враховуючи, що у ліквідатора відсутній обов`язок направляти на вимогу кредитора, який не входить до комітету кредиторів, відомостей щодо ліквідаційної процедури, зважаючи на розгляд звіту та ліквідаційного балансу банкрута протягом тривалого часу, за який кредитор мав право ознайомитись з матеріалами справи та отримати усі необхідні йому документи, у суду відсутні правові підстави для задоволення клопотання кредитора, зобов`язання ліквідатора надати АТ Укртрансгаз документи, зазначені у його вимозі та відкладення розгляду справи.

Крім того, у судовому засіданні 26.05.2021р. суд зазначив про наявність можливості у кредитора АТ "Укртрансгаз" ознайомитись з матеріалами справи, в т.ч. звітом ліквідатора за наслідками ліквідаційної процедури (з урахуванням уточнення) та отримати усі необхідні йому відомості.

Присутні в судовому засіданні представники інших кредиторів проти розгляду звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу ПАТ ЧСЗ заперечень не висловили.

На підставі ст. 233 ГПК України, судом проголошено вступну та резолютивну частини ухвали.

Розглянувши наданий ліквідатором звіт з доданими до них документами та ліквідаційний баланс ПАТ Чорноморський суднобудівний завод , заслухавши присутніх в судовому засіданні ліквідатора та представників кредиторів, господарський суд, -

встановив:

Ухвалою господарського суду Миколаївської області від 27.01.2014р. було прийнято до розгляду заяву ПАТ Балаклавське рудоуправління ім. О.М. Горького , підготовче засідання призначено на 04.02.2013р., зобов`язано боржника надати суду відзив на заяву кредитора, докази на обґрунтування заперечень проти заяви кредитора.

Ухвалою господарського суду від 04.02.2014р. було порушено провадження у справі про банкрутство ПАТ Чорноморський суднобудівний завод , визнано безспірні грошові вимоги ПАТ Балаклавське рудоуправління ім. О.М. Горького в сумі 510000,0 грн., введено процедуру розпорядження майном боржника, призначено розпорядником майна арбітражного керуючого Молоша О.І. та зобов`язано його скласти реєстр вимог кредиторів ПАТ ЧСЗ .

05.02.2014р. за №803 на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України було здійснено оприлюднення оголошення про порушення справи про банкрутство, визначено, що заяви кредиторів з грошовими вимогами до боржника приймаються впродовж 30 днів з дня офіційного оприлюднення даного оголошення.

Ухвалою суду від 07.08.2014р. був затверджений реєстр вимог кредиторів ПАТ ЧСЗ на загальну суму 1023517296,74 грн.

Ухвалою суду від 17.03.2015р. було введено процедуру санації публічного акціонерного товариства Чорноморський суднобудівний завод , призначено керуючим санацією керівника боржника - Остапенко Олександра Вікторовича, розпорядником майна боржника - арбітражного керуючого Марчука Володимира Борисовича.

Ухвалою суду від 23.02.2016р. було затверджено план санації ПАТ Чорноморський суднобудівний завод .

В подальшому вказану ухвалу було скасовано постановою Одеського апеляційного господарського суду від 10.05.2016р. (залишеною без змін постановою Вищого господарського суду України від 28.09.2016р.), та ухвалою суду від 04.04.2017р. було затверджено план санації ПАТ Чорноморський суднобудівний завод з урахуванням виправлення виявлених недоліків.

Строк процедури санації неодноразово продовжувався.

На засіданні комітету кредиторів, яке відбулось 27.06.2018р. (протокол №18) комітетом кредиторів було прийнято рішення звернутись до господарського суду з клопотанням про визнання ПАТ ЧСЗ банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури та призначення ліквідатором арбітражного керуючого Протасову Ольгу Михайлівну (свідоцтво №1451 від 08.07.2013р.).

За результатом розгляду наданого протоколу засідання комітету кредиторів, господарський суд постановою від 03.07.2018р. визнав боржника - публічне акціонерне товариство Чорноморський суднобудівний завод банкрутом, відкрив ліквідаційну процедуру, ліквідатором призначив арбітражного керуючого Протасову О.М.

04.07.2018р. за №52578 на сайті Вищого господарського суду України було оприлюднено відповідне повідомлення.

Протягом встановленого строку на адресу господарського суду надійшли наступні заяви кредиторів з поточними грошовими вимогами до боржника: 1) ТОВ Фінтехнології на суму 2435000,0 грн.; 2) ТОВ Консалтинг-Гамма на суму 9800000,0 грн.; 3) ПП Покрівсервіс на суму 796382,55 грн.; 4) АТ Миколаївобленерго на суму 136780,12 грн.; 5) Державне агентство резерву України на суму 21497575,29 грн.; 6) Миколаївське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України на суму 28531,0 грн.; 7) ТОВ Фінансова компанія Авуар-Сервіс на суму 26502460,22 грн.; 8) Міське комунальне підприємство Миколаївводоканал на суму 907408,14 грн.; 9) АТ Укртрансгаз в особі філії Управління магістральних трубопроводів «Харківтрансгаз» в сумі 200421,84 грн.; 10) ТОВ Смарт-Мерітайм Груп в сумі 61065382,04 грн.; 11) Центральне об`єднане УПФУ м.Миколаєва Миколаївської області на суму 53431980,27 грн.; 12) Головне управління Державної фіскальної служби у Миколаївській області на суму 107 861 951,55 грн.; 13) Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Миколаївській області на суму 42025706,43 грн.; 14) Міністерство оборони України на суму 215391402,51 грн.

Вказані заяви судом належним чином розглянуті, за результатом розгляду заявлені грошові вимоги визнані повністю або частково про що винесені відповідні ухвали.

Ухвалою суду від 10 жовтня 2018 року був затверджений реєстр вимог кредиторів ПАТ Чорноморський суднобудівний завод на загальну суму 1413553516,59 грн.

Таким чином, загальна сума кредиторських вимог до банкрута складає 1413553516,59 грн.

З 21.10.2019р. введено у дію Кодекс України з процедур банкрутства.

Відповідно до п. 2 Прикінцевих та перехідних положень вказаного Кодексу, з дня введення в дію цього Кодексу визнано таким, що втратив чинність, зокрема, Закон України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом .

Пунктом 4 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу України з процедур банкрутства встановлено, що з дня введення в дію цього Кодексу подальший розгляд справ про банкрутство здійснюється відповідно до положень цього Кодексу незалежно від дати відкриття провадження у справі про банкрутство, крім справ про банкрутство, які на день введення в дію цього Кодексу перебувають на стадії санації, провадження в яких продовжується відповідно до Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом . Перехід до наступної судової процедури та подальше провадження у таких справах здійснюється відповідно до цього Кодексу.

Згідно ч. 1 ст. 2 Кодексу України з процедур банкрутства, провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законами України.

Відповідно до ч.1 61 Кодексу України з процедур банкрутства, ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження: приймає у своє відання майно боржника, забезпечує його збереження; виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута; проводить інвентаризацію та визначає початкову вартість майна банкрута; аналізує фінансовий стан банкрута; виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута; формує ліквідаційну масу; заявляє до третіх осіб вимоги щодо повернення банкруту сум дебіторської заборгованості; має право отримувати кредит для виплати вихідної допомоги працівникам, які звільняються внаслідок ліквідації банкрута, який відшкодовується згідно з цим Кодексом позачергово за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута; з дня визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури повідомляє працівників банкрута про звільнення та здійснює його відповідно до законодавства України про працю. Виплата вихідної допомоги звільненим працівникам банкрута провадиться ліквідатором у першу чергу за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута, або отриманого для цієї мети кредиту; заявляє в установленому порядку заперечення щодо заявлених до боржника вимог поточних кредиторів за зобов`язаннями, які виникли під час провадження у справі про банкрутство і є неоплаченими; подає до суду заяви про визнання недійсними правочинів (договорів) боржника; вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб; передає в установленому порядку на зберігання документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових актів підлягають обов`язковому зберіганню; продає майно банкрута для задоволення вимог, внесених до реєстру вимог кредиторів, у порядку, передбаченому цим Кодексом; повідомляє про своє призначення державний орган з питань банкрутства в десятиденний строк з дня прийняття рішення господарським судом та надає державному реєстратору в електронній формі через портал електронних сервісів юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відомості, необхідні для внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, у порядку, встановленому державним органом з питань банкрутства; у разі провадження банкрутом діяльності, пов`язаної з державною таємницею, вживає заходів з ліквідації режимно-секретного органу; веде реєстр вимог кредиторів; подає в установленому порядку та у випадках, передбачених Законом України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення", інформацію до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення; здійснює дії щодо скасування реєстрації випуску акцій, передбачені законодавством, якщо організаційно-правовою формою юридичної особи - банкрута є акціонерне товариство; здійснює інші повноваження, передбачені цим Кодексом.

Частиною 2 зазначеної статті встановлено, що під час здійснення своїх повноважень ліквідатор має право заявити вимоги до третіх осіб, які відповідно до законодавства несуть субсидіарну відповідальність за зобов`язаннями боржника у зв`язку з доведенням його до банкрутства. Розмір зазначених вимог визначається з різниці між сумою вимог кредиторів і ліквідаційною масою.

У разі банкрутства боржника з вини його засновників (учасників, акціонерів) або інших осіб, у тому числі з вини керівника боржника, які мають право давати обов`язкові для боржника вказівки чи мають змогу іншим чином визначати його дії, на засновників (учасників, акціонерів) боржника - юридичної особи або інших осіб у разі недостатності майна боржника може бути покладена субсидіарна відповідальність за його зобов`язаннями.

Стягнені суми включаються до складу ліквідаційної маси і можуть бути використані лише для задоволення вимог кредиторів у порядку черговості, встановленому цим Кодексом.

Частиною 1, 3 ст. 65 Кодексу України з процедур банкрутства встановлено, що після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються:

відомості за результатами інвентаризації майна боржника та перелік ліквідаційної маси;

відомості про реалізацію об`єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу;

копії документів, що підтверджують відчуження активів боржника під час ліквідаційної процедури (у тому числі протоколи про проведення аукціону, договори купівлі-продажу, акти приймання-передачі майна, акти про придбання майна на аукціоні тощо);

реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів;

документи, що підтверджують погашення вимог кредиторів;

довідка архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню;

для акціонерних товариств - розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій, видане Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку;

для емітентів боргових цінних паперів - звіт про результати погашення цінних паперів.

Обов`язком ліквідатора є здійснення всієї повноти дій, спрямованих на виявлення та повернення активів боржника.

Якщо ліквідатор не виявив майнових активів, що підлягають включенню до складу ліквідаційної маси, він зобов`язаний подати до господарського суду ліквідаційний баланс, який засвідчує відсутність у банкрута майна.

Ліквідатор прийняв від директора ПАТ ЧСЗ печатку та штамп підприємства за актом приймання-передачі №1 від 07.08.2018р.

З матеріалів звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу станом на 18.06.2020р. вбачається, що ліквідатором здійснено інвентаризацію майна банкрута.

За результатами проведеної інвентаризації ліквідатором було виявлено наявність/відсутність наступних активів/документів: грошові документи, бланки, документи суворої звітності - відсутні, що підтверджується інвентаризаційним описом від 15.08.2018р.; біологічні активи відсутні, що підтверджується інвентаризаційним описом від 15.08.2018р.; об`єкти права інтелектуальної власності у складі нематеріальних активів відсутні, що підтверджується інвентаризаційним описом від 20.07.2018р.; виявлені наявні фінансові інвестиції за даними бухгалтерського обліку на суму 345580200,0 грн., що підтверджується актом інвентаризації від 10.12.2018р.; виявлені необоротні активи на загальну суму 344845145,41 грн., що підтверджується інвентаризаційним описом виявлених необоротних активів від 19.04.2019р.; виявлені запаси на загальну суму 804759,41 грн., що підтверджується інвентаризаційним описом виявлених запасів №1 від 13.05.2019р., а також додатково виявлено запасів на 2000,0 грн. згідно з інвентаризаційним описом виявлених запасів №1 від 10.08.2019р.; виявлено дебіторську заборгованість на загальну суму 264325017,32 грн., що підтверджується актом інвентаризації дебіторської заборгованості від 20.05.2019р.

Ліквідатором встановлено, що за частиною наявної дебіторської заборгованості минув строк позовної давності та рішенням комітету кредиторів вказану заборгованість списано у зв`язку з визнанням її безнадійною.

Також ліквідатором встановлено наявність актуальної дебіторської заборгованості на загальну суму 264325012,32 грн. та наявність плавзасобів згідно з переліком (а.с.201 т.45).

Крім того ліквідатором виявлено обладнання, макулатуру, цінні папери та корпоративні права (частка ПАТ ЧСЗ в статутному капіталі ТОВ Океан-Транс .

Актом від 24.05.2019р. ліквідатором сформовано ліквідаційну масу.

Зважаючи на виявлення ліквідатором майна банкрута та формування ліквідаційної маси, ліквідатором були вжиті заходи з оцінки майна банкрута та організації його продажу.

18.11.2019р. та 19.11.2019р. відбулись аукціони з продажу рухомого та нерухомого майна банкрута, відомості про які розміщені на веб-сторінках сайтів ВГСУ та Міністерства юстиції України.

За результатами проведених аукціонів усе майно банкрута було реалізовано, за результатами торгів між продавцем та покупцями були підписані договори купівлі-продажу та акти про передавання права власності на придбане майно.

Всього за результатом продажу майна банкрута ліквідатором було отримано 128754000,0 грн.

За результатами реалізації майна банкрута ліквідатором було частково погашено кредиторську заборгованість відповідно до черговості, а саме:

І. В позачерговому порядку погашені забезпечених кредиторів: ТОВ Наваль Парк за рахунок майна. Що є предметом забезпечення в сумі 111068000,0 грн., та ТОВ ФК Авуар-Сервіс за рахунок майна, що є предметом забезпечення в сумі 4532000,0 грн.;

ІІ. Вимоги І черги за реєстром в сумі 80859,0 грн. та грошові вимоги щодо виплати основної та додаткової грошової винагороди арбітражного керуючого та відшкодування витрат, пов`язаних з виконанням повноважень ліквідатора у ліквідпроцедурі на загальну суму 5479998,45 грн.;

ІІІ. Вимоги ІІ черги: грошові вимоги ГУ ДФС у Миколаївській області (попередник - ДПІ у Заводському районі м.Миколаєва ГУ Міндоходів у Миколаївській області) в сумі 3472953,19 грн.; грошові вимоги Миколаївського міського центру зайнятості в сумі 431630,58 грн.; грошові вимоги ГУ Пенсійного фонду України в Миколаївській області в сумі 7329130,27 грн.; грошові вимоги Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в сумі 1906629,74 грн.

Залишок заборгованості перед кредиторами складає 1262092315,36 грн. (вимоги ІІІ, ІV та VІ черг).

Зазначені вимоги кредиторів не можуть бути задоволені з причин відсутності рухомого та нерухомого майна, а також грошових коштів банкрута.

Відповідно до ч.7 ст.64 Кодексу України з процедур банкрутства, вимоги, не погашені у зв`язку з недостатністю майна, вважаються погашеними.

Ліквідаційний баланс станом на 18.06.2020р. та звіт ліквідатора свідчать про відсутність у банкрута оборотних засобів для ведення господарської діяльності, своєчасного погашення грошових зобов`язань, а також відсутність можливості відновити платоспроможність, оскільки у підприємства відсутнє будь-яке майно.

Так, відповідно до листа ДП Держреєстри України від 07.09.2018р. №566, згідно з даними основного реєстру складських документів на зерно та зерна, прийнятого на зберігання, станом на 07 вересня 2018 року ПАТ ЧСЗ не зберігає зерно на зернових складах, підключених до основного реєстру складських документів на зерно та зерна, прийнятого на зберігання.

Дозволів на проведення робіт на землях водного фонду та погодження іншої документації ПАТ ЧСЗ не видавалось, про що свідчить лист Державного агентства водних ресурсів України від 08.10.2018р. №6110/9/11-18.

Документи дозвільного характеру для проведення діяльності у сфері рибного господарства ПАТ ЧСЗ не видавались та не погоджувались режими рибогосподарської експлуатації водних об`єктів, що підтверджується листом Державного агентства рибного господарства України від 17.09.2018р. №3-4.1-17/5752-18.

Згідно з листом Управління ліцензування, обстеження та паспортизації Державної архітектурно-будівельної інспекції України від 13.09.2018р. №40-402-18-2371, у реєстраційних записах інформація про видачу ліцензії на провадження господарської діяльності, пов`язаної із створенням об`єктів архітектури ПАТ ЧСЗ відсутня.

Державне космічне агентство України листом від 06.09.2018р. №4592\10-К4.1/18 повідомило ліквідатору про відсутність у обліку агентства відомостей щодо наявності у ПАТ ЧСЗ об`єктів космічної діяльності, космічної техніки, ліцензій на право провадження господарської діяльності з розроблення, випробування, виробництва, експлуатації ракет-носіїв, космічних апаратів та їх складових частин, наземного комплексу управління космічними апаратами та його складових частин.

Відповідно до листа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 24.09.2018р. №10/04/27835, станом на 30.06.2018р. ПАТ ЧСЗ серед власників, які володіють значними пакетами акцій емітентів (10% і більше статутного капіталу) відсутнє.

Згідно з листом Державної служби геології та надр України від 13.08.2018р. №18307/03/12-1В, станом на 10.08.2018р. інформація щодо наявності у ПАТ ЧСЗ спеціальних дозволів на користування надрами відсутня.

Відповідно до листа Філії Головний інформаційно-обчислювальний центр Акціонерного товариства Українська залізниця від 26.03.2020р. №59/518, інформації про вагони за ПАТ ЧСЗ , як власником, в Автоматизованому банку даних парку вантажних вагонів - немає, а також зазначене підприємство відсутнє у довіднику Собственники грузовых вагонов государств-участником Содружества , також в інформаційних даних відсутні відомості про зареєстровані локомотиви зазначеного підприємства.

ДП Український державний центр радіочастот листом від 06.09.2018р. №30/09.4.2-04/25-1301/10864 повідомив ліквідатору, що ПАТ ЧСЗ надавались дозволи на експлуатацію радіоелектронних засобів, термін дії яких закінчився протягом поточного року, згідно з переліком. З наданої копії листа вбачається, що підприємству були видані чотири дозволи, дія яких закінчилась 07 лютого 2018 року.

Відповідно до даних пошуку у Державному реєстрі цивільних повітряних суден України відсутні відомості щодо реєстрації за ПАТ ЧСЗ повітряних суден, що підтверджується наданою ліквідатором роздруківкою з вказаного реєстру.

Реєстрацію випуску акцій публічного акціонерного товариства Чорноморський суднобудівний завод скасовано розпорядженням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку №41-ДР-С-А від 16.03.2020р.

Згідно з листом Головного управління Держпродспоживслужби в Миколаївській області від 12.10.2018р. №1413/4525 за банкрутом станом на 11.10.2018р. сільськогосподарська техніка на обліку не стоїть.

Управління екології та природних ресурсів Миколаївської обласної державної адміністрації листом від 24.03.2020р. №01-03/9-05 повідомило ліквідатору, що підприємству ПАТ ЧСЗ дозвіл на спеціальне водокористування управлінням екології не видавався з червня 2013 року.

Відповідно до витягу з ЄДРЮОФОП від 19.05.2020р. №1006653985 публічне акціонерне товариство Чорноморський суднобудівний завод є засновником двох юридичних осіб - ВАТ Суднобудівна верф Меридіан та ЗАТ Наваль . За даними, внесеними до ЄДРЮОФОП вказані юридичні особи припинені про що зроблено відповідні записи.

Ліквідатором на підставі вивчених документів з фінансово-господарської діяльності, податкових звітів, первинної документації, договорів, руху коштів по рахунках та фактичних даних зроблено аналіз фінансово-господарського стану банкрута, в т.ч. проведено аналіз наявності (відсутності) ознак фіктивного, навмисного або прихованого банкрутства підприємства. Також досліджено підстави та строки виникнення заборгованості банкрута перед кредиторами - заборгованість виникла задовго до визнання ПАТ ЧСЗ банкрутом, найбільші грошові вимоги кредиторів виникли на підставі угод, укладених більш ніж за 3 роки до моменту відкриття провадження у справі про банкрутство. Ліквідатором вивчено угоди боржника, вчинені останнім за останні три роки до моменту відкриття провадження у справі по банкрутство та після відкриття провадження та встановлено відсутність підстав для визнання їх недійсними відповідно до ст. 42 Кодексу України з процедур банкрутства.

Крім того, за результатами аналізу фінансово-господарського стану боржника зробленого розпорядником майна ПАТ ЧСЗ не було виявлено ознак фіктивного, навмисного або прихованого банкрутства підприємства.

На підставі проведеного аналізу фінансових факторів, що призвели до неплатоспроможності, враховуючи стабільність показників забезпечення зобов`язань банкрута усіма активами та оборотними активами протягом останніх трьох років ліквідатором зроблено висновок, що економічні ознаки доведення до банкрутства відсутні, ознаки неправомірних дій або бездіяльності відповідальних осіб ПАТ ЧСЗ та вина його засновників (учасників, акціонерів, керівника, що призвели до погіршення його неплатоспроможності або до фінансової неспроможності - відсутні. Тому відсутні підстави для заявлення ліквідатором вимог до третіх осіб, які відповідно до законодавства несуть субсидіарну відповідальність за зобов`язаннями боржника у зв`язку з доведенням його до банкрутства.

Висновок щодо фінансово-господарського стану ПАТ ЧСЗ долучений ліквідатором до матеріалів звіту (а.с.37-58 т.46).

Також в ході ліквідаційної процедури рішенням суду від 06.05.2019р.у справі №915/967/18 було зобов`язано банкрута - ПАТ ЧСЗ повернути Міністерству оборони України робочу конструкторську документацію у кількості 2166 документів на загальну суму 28856230,89 грн., яка є власністю Міністерства оборони України.

На виконання вказаного рішення ліквідатором банкрута було передано Міністерству оборони України вказану робочу конструкторську документацію, що підтверджується актом від 23.04.2021р.

Розрахункові рахунки закриті ліквідатором, про що свідчать відповідні довідки банківських установ про закриття рахунків.

Документи довгострокового зберігання передані до архіву, про що свідчить довідка відділу інформації та використання документів ліквідованих установ (трудовий архів) Миколаївської міської ради від 19.05.2021р. №18/24.02-01.

Печатка банкрута знищена, що підтверджується актом про знищення печатки ПАТ ЧСЗ від 25.05.2021р.

Комітет кредиторів ПАТ ЧСЗ на засіданні, що відбулось 24.05.2021р. за результатами заслуховування звіту ліквідатора та даних ліквідбалансу, а також уточненого ліквідатором розподілення коштів, отриманих від продажу майна, схвалення уточненого звіту арбітражного керуючого про нарахування і виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат в процедурі ліквідації, прийняв рішення визнати результати роботи ліквідатора задовільними, затвердити звіт ліквідатора, затвердити погашення ліквідатором кредиторських вимог ПАТ ЧСЗ , схвалити уточнений звіт арбітражного керуючого про нарахування і виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат, затвердити уточнений ліквідаційний баланс ПАТ ЧСЗ та уточнений ліквідаційний звіт та зобов`язати ліквідатора подати уточнення до ліквідаційного звіту та ліквідаційний баланс до Господарського суду Миколаївської області.

Як визначено статтею другою Господарського процесуального кодексу України, завданням господарського судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів, пов`язаних із здійсненням господарської діяльності, та розгляд інших справ, віднесених до юрисдикції господарського суду, з метою ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав і законних інтересів фізичних та юридичних осіб, держави.

Суд та учасники судового процесу зобов`язані керуватися завданням господарського судочинства, яке превалює над будь-якими іншими міркуваннями в судовому процесі.

Судочинство в господарських судах здійснюється на засадах змагальності і диспозитивності. Це означає, зокрема, що обов`язок доказування тих чи інших обставин лежить на стороні, а суд, крім випадків, встановлених цим Кодексом, не зобов`язаний збирати докази. (ч. 3 ст. 2, ч. 3 ст. 13, ч. 1 ст. 14 ГПК України)

Сприяння своєчасному, всебічному, повному та об`єктивному встановленню всіх обставин справи, подання всіх наявних доказів в порядку та строки, встановлені законом, віднесено статтею 42 ГПК України до обов`язку учасників справи.

В той же час, згідно ч. 2 ст. 14 ГПК України, учасник справи розпоряджається своїми правами щодо предмета спору на власний розсуд, і відповідно до ч. 4 ст. 13 ГПК України, несе ризик настання наслідків, пов`язаних з вчиненням чи невчиненням тих чи інших процесуальних дій.

Відповідно до вимог ч. ч. 1, 2 ст. 86 ГПК України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Оцінивши матеріали звіту ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута, суд дійшов висновку, що ліквідатором виконано вимоги, передбачені чинним законодавством, матеріали справи свідчать про відсутність у банкрута майна, майнових прав та грошових коштів для здійснення підприємницької діяльності, погашення заборгованості та можливості відновлення платоспроможності боржника.

Отже, суд дійшов висновку про можливість затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу банкрута.

Згідно з ч. 7 ст. 64 Кодексу України з процедур банкрутства вимоги, не погашені у зв`язку з недостатністю майна, вважаються погашеними.

У частині 6 ст. 65 Кодексу України з процедур банкрутства зазначено, що ліквідатор виконує свої повноваження до внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань запису про припинення юридичної особи - банкрута.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 25 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань , державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі, зокрема, судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі або заборону (скасування заборони) вчинення реєстраційних дій, а також надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до Закону України Про виконавче провадження .

Згідно з п. 3 ч. 3 ст. 25 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань суб`єкт державної реєстрації не пізніше наступного робочого дня з дати отримання судового рішення, передбаченого пунктом 2 частини першої цієї статті проводить відповідну реєстраційну дію шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру (крім випадків, передбачених пунктами 1 та 2 цієї частини).

Відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 90 Кодексу України з процедур банкрутства, господарський суд закриває провадження у справі про банкрутство, якщо затверджено звіт керуючого санацією або ліквідатора в порядку, передбаченому цим Кодексом.

Згідно ч. 4 ст. 90 Кодексу України з процедур банкрутства, У випадках, передбачених пунктами 4-6 частини першої цієї статті, господарський суд в ухвалі про закриття провадження у справі зазначає, що вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений цим Кодексом строк або були відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.

За таких обставин, оцінивши звіт та ліквідаційний баланс, матеріали, що стосуються здійснення ліквідаційної процедури, суд вважає за можливе затвердити звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута, ліквідувати юридичну особу банкрута, припинити повноваження ліквідатора банкрута, закрити провадження у даній справі.

Представник АТ Укртрансгаз в судовому засіданні заперечував проти затвердження звіту ліквідатора за наслідками ліквідаційної процедури та ліквідаційного балансу до надання йому для вивчення документів, визначених у вимозі АТ Укртрансгаз .

За наслідками розгляду вказаних заперечень господарський суд не приймає їх до уваги, оскільки, як вже було зазначено, по-перше, у ліквідатора відсутній обов`язок направляти на вимогу кредитора, який не входить до складу комітету кредиторів документів щодо ліквідаційної процедури, а по-друге, АТ Укртрансгаз не був позбавлений можливості ознайомитись із матеріалами справи та отримати необхідні йому відомості щодо ліквідаційної процедури з огляду на те, що розгляд звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу (з урахуванням уточнень) тривав достатньо великий проміжок часу (з серпня 2020 року) та кредитор мав достатньо часу для реалізації наданих йому ГПК України на Кодексом України з процедур банкрутства прав.

Інших заперечень по суті діяльності ліквідатора та за результатами проведення ліквідаційної процедури представник АТ "Укртрансгаз" не висловив.

Присутні в судовому засіданні представники інших кредиторів погодили звіт ліквідатора та підтвердили неможливість погашення боргів із-за відсутності будь-яких активів у банкрута.

Керуючись ст. ст. 61, 62, 65, 90 Кодексу України з процедур банкрутства, ст. ст. 12, 232-235 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд -

УХВАЛИВ:

1. Затвердити звіт ліквідатора за підсумками ліквідаційної процедури та ліквідаційний баланс Публічного акціонерного товариства Чорноморський суднобудівний завод , (54002, м.Миколаїв, вул. Індустріальна, 1, ідент.код 14312980) станом на 18.06.2021р.

2. Ліквідувати Публічне акціонерне товариство Чорноморський суднобудівний завод , (54002, м.Миколаїв, вул. Індустріальна, 1, ідент.код 14312980).

3. Вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений Кодексом України з процедур банкрутства строк або відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.

4. Згідно з ч. 7 ст. 64 Кодексу України з процедур банкрутства вимоги, не задоволені за недостатністю майна, вважати погашеними.

5. Провадження у справі закрити.

6. Зобов`язати ліквідатора примірники ліквідаційного балансу банкрута надіслати на адресу державного реєстратора та Головного управління статистики у Миколаївській області.

7. Повноваження ліквідатора Протасової О.М. припинити після виконання п.6 даної ухвали.

8. Дану ухвалу надіслати: державному реєстратору - Департаменту з надання адміністративних послуг Миколаївської міської ради (54001, м. Миколаїв, вул. Адміральська, 20), Головному управлінню статистики у Миколаївській області, ліквідатору, кредиторам, Південному міжрегіональному управлінню Міністерства юстиції (м. Одеса) (65007, Одеська область, м. Одеса, вул. Богдана Хмельницького, буд. 34), Регіональному відділенню ФДМУ по Одеській та Миколаївській області, 54017, м.Миколаїв, вул. Чкалова, 20; 65048, м.Одеса, вул. Велика Арнаутська, 15; Військовій прокуратурі Миколаївського гарнізону Південного регіону України.

9. Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

10. Апеляційна скарга на ухвалу суду подається в порядку та у строки, передбачені ст. ст. 256, 257 ГПК України, п.п. 17.5 п. 17 Перехідних положень ГПК України.

Повний текст ухвали складений та підписаний 02.07.2021р.

Суддя О.В. Ткаченко

СудГосподарський суд Миколаївської області
Дата ухвалення рішення25.06.2021
Оприлюднено02.07.2021
Номер документу98041962
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —915/86/14

Ухвала від 25.06.2021

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Ткаченко О.В.

Ухвала від 25.06.2021

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Ткаченко О.В.

Ухвала від 27.05.2021

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Ткаченко О.В.

Ухвала від 26.05.2021

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Ткаченко О.В.

Ухвала від 07.05.2021

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Ткаченко О.В.

Ухвала від 28.04.2021

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Ткаченко О.В.

Ухвала від 26.04.2021

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Ткаченко О.В.

Ухвала від 03.03.2021

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Ткаченко О.В.

Ухвала від 26.01.2021

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Ткаченко О.В.

Ухвала від 25.01.2021

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Ткаченко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні