Рішення
від 30.06.2021 по справі 280/841/20
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

30 червня 2021 року Справа № 280/841/20 м.Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Сацького Р.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами загального позовного провадження адміністративну справу

за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області

до - Дошкільного навчального закладу ясла - садок Смерічка Комиш -зорянської селищної ради Більмацького району Запорізької області

третя особа, які не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача (третя особа 1) - Комиш-Зорянська селищна рада Більмацького району Запорізької області

третя особа, які не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача (третя особа 2) - Відділ освіти виконавчого комітету Комиш-Зорянської селищної ради Більмацького району Запорізької області

про застосування заходів реагування у вигляді зупинення експлуатації,-

ВСТАНОВИВ:

07 лютого 2020 року до Запорізького окружного адміністративного суду надійшла заява Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області (далі - позивач) до Дошкільного навчального закладу ясла - садок Смерічка Комиш -зорянської селищної ради Більмацького району Запорізької області (далі - відповідач), в якому позивач просить суд:

- застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі та приміщень Дошкільного навчального закладу ясла - садок Смерічка Комиш - зорянської селищної ради Більмацького району Запорізької області розташованих за адресою71031, Запорізька область, Більмацький район, с. Шевченківське, вул. Шевченка, буд. 21, шляхом зобов`язання Дошкільного навчального закладу ясла - садок Смерічка Комиш - зорянської селищної ради Більмацького району Запорізької області повністю зупинити експлуатацію будівлі закладу за вказаною адресою, окрім робіт, пов`язаних з усуненням порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, до повного усунення цих порушень, що повинно бути встановлено на підставі перевірки Головного управління ДСНС України у Запорізькій області.

В обґрунтування позовних вимог, позивач посилається на те, що за результатами проведеної перевірки позивачем, за наслідками якої було складено акт №77 від 20.12.2019 в якому зазначено, що в ході перевірки Позивачем встановлено, об`єкт Відповідача - будівля, приміщення та територія Дошкільного навчального закладу ясла-садок Смерічка Комиш-зорянської селищної ради Більмацького району Запорізької області, який розташований за адресою: 71031, Запорізька область, Більмацький район, с. Шевченківське, вул. Шевченка, 21, .експлуатуються з порушеннями норм цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, а саме:

не обладнано будівлю системою пожежної сигналізації та системою керування евакуюванням людей всупереч вимогам додатку А (обовязковий) додатку Б (обовязковий) ДБН В 2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту"; не виконано оброблення дерев`яних елементів горищних покриттів (крокви, лати) засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності; допускається з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів; не забезпечено територію закладу первинними засобами пожежогасіння: ящиками з піском, бочками з водою, покривалами з негорючого теплоізоляційного матеріалу, пожежними відрами, совковими лопатами, пожежним інструментом, які використовуються для локалізації і ліквідації пожеж у їх початковій стадії розвитку; не проведено ідентифікацію потенційно-небезпечного об`єкту з урахуванням усіх чинників небезпеки та не узгоджено їх з державним інспектором цивільного захисту та техногенної безпеки; навчальний заклад не забезпечений зовнішнім протипожежним водопостачанням відповідно до вимог пункту 6.2.3 таблиці 4 ДБН В.2.5 - 74:2013 не відремонтовано існуюче протипожежне водоймище, у зв`язку з чим наявні підстави для зупинення експлуатації вищевказаного приміщення до усунення виявлених порушень.

07 лютого 2020 року ухвалою суду відкрито провадження у справі за правилами спрощенного позовного провадження. Судове засідання призначено на 02 березня 2021 року об 15 год. 30 хв.

02.03.2020 від представника відповідача через канцелярію суд (вх. №9721) подано відзив на позовну заяву. У відзиві відповідач зазначає, що до позовної заяви не додана копія доручення Прем`єр-міністра України від 11.12.2019 № 44205/1/1-19, відтак, вважає, що перевірка будівель та приміщень Відповідача здійснена Позивачем безпідставно, законність призначення та проведення вказаної перевірки Позивачем не доведена. Позивач надав Відповідачу припис на усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки від 26.12.2019 № 75, чим підтвердив відсутність порушень, що створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей. В позовній заяві Позивач не навів достатніх доводів на підтвердження існування реальної загрози життю та здоров`ю людей, а обмежився загальними фразами. Пленарне засідання Комиш-Зорянської селищної ради Більмацького району Запорізької області, на якому можливо розглянути питання щодо внесення змін до місцевого бюджету, відбудеться у квітні 2020 року. Вважає, що позовні вимоги не підлягають задоволенню, оскільки, на даний час Відповідачем вживаються заходи щодо усунення порушень вимог пожежної безпеки.

Так для усунення порушення: не забезпечено територію закладу первинними засобами пожежогасіння: вогнегасниками, ящиками з піском, бочками з водою, покривалами з негорючого теплоізоляційного матеріалу, пожежними відрами, совковими лопатами, пожежним інструментом, які використовуються для локалізації і ліквідації пожеж у їх початковій стадії розвитку 02.03.2020 Відділом освіти виконавчого комітету Комиш-Зорянської селищної ради Більмацького району Запорізької області, який є розпорядником бюджетних коштів Відповідача, укладено договір № 38 на закупівлю вогнегасників.

Таким чином, зазначене порушення буде усунуто Відповідачем в найближчий час. Враховуючи викладене, дотримуючись принципу пропорційності, що передбачає дотримання необхідного балансу між вимогами Позивача та правом Відповідача на використання власного приміщення, вважає, що позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області задоволенню не підлягає.

Ухвалою суду від 02.03.2020 призначено розгляд адміністративної справи № 280/841/20 у загальному позовному провадженні. Замінено засідання для розгляду справи по суті підготовчим засіданням. Призначити підготовче засідання на 30.03.2020 об 09 год. 15 хв.

Ухвалою суду від 04.03.2020 залучено до участі у справі третіх осіб, яки не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Комиш-Зорянську селищну раду Більмацького району Запорізької області (вул. Вокзальна, 5, смт Комиш-Зоря, Більмацький район, Запорізька область, 71030, код ЄДРПОУ 25223155) та Відділ освіти виконавчого комітету Комиш-Зорянської селищної ради Більмацького району Запорізької області (вул. Вокзальна, 49, смт Комиш-Зоря, Більмацький район, Запорізька область, 71030, код ЄДРПОУ 40727649).Встановлено строк для подання третіми особами пояснень до позову або відзиву (міркування, аргументи та відповідні докази) до 25 березня 2020 року.

Треті особи правом надання пояснень до суду не скористалися.

Ухвалою суду від 30.03.2020 продовжено строк підготовчого провадження та відкладено підготовче засідання на 25.05.2020 о/об 17 год. 30 хв.

02.04.2020 від представника позивача через канцелярію суду (вх. №15611) подана відповідь на відзив.

Ухвалою суду від 25.05.2020 зупинено провадження по справі до 21.10.2020 до 15 гд. 00 хв.

Ухвалою суду від 21.10.2020 продовжено зупинення по справі до 11.01.2021 до 12 год. 45 хв.

11 січня 2021 року ухвалою суду продовжено зупинення провадження у справі до 10 червня 2021 року об 09 год. 00 хв.

10 червня 2021 р. ухвалою суду поновлено провадження у справі, підготовче засідання призначено на 10 червня 2021 року об 09 год. 00 хв.

10 червня 2021 року ухвалою суду закрито підготовче провадження, судове засідання призначено на 30 червня 2021 року об 10 год. 00 хв.

09.06.2021 від представника відповідача надійшло клопотання щодо продовження зупиненя провадження по справі.

Ухвалою суду від 14.06.2021 у задоволенні клопотання про продовження зупинення по справі для примирення сторін - відмовлено.

Також, до зазначеного клопотання представником відповідача подані наступні документи: копія листі від 20.05.2021 за вих. №16/1-104; крпія акту № 40 від 02.06.2021; копіяю посвідчення від 01.06.2021.

30 червня 2021 р. від представника відповідача до суду надійшло клопотання про зупинення провадження у справі.

Ухвалою суду 30 червня 2021 року у задоволені клопотання про зупинення провадження у справі судом відмовлено.

Представник позивача через канцелярію суду подав клопотання про розгляд справи у порядку письмового провадження. На задоволенні позовних вимог наполягає.

Представник відповідача до суду не з`явився, про дату, час та місце проведення судового засідання був повідомлений належним чином, про причини неявки суд не повідомив.

Статтею 258 КАС України передбачено, що суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Відповідно до п. 10 ч.1 ст. 4 КАС України, письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.

За таких обставин, суд дійшов висновку про наявність підстав для розгляду справи в порядку письмового провадження, фіксація судового засідання за допомогою технічного засобу, відповідно до ч. 4 ст. 229 КАС України не здійснювалось.

Суд, оцінивши обставини та наявні у справі докази у їх сукупності, встановив наступне.

Більмацьким районним сектором Головного управління ДСНС України у Запорізькій області в період з 19 по 20 грудня 2019 року, було проведено позапланову перевірку Дошкільний навчальний заклад ясла-садок Смерічка Комиш-зорянської селищної ради Більмацького району Запорізької області (далі - Відповідач), за результатами якої було складено Акт за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки № 77 від 20.12.2019.

В ході перевірки Позивачем встановлено, що об`єкт Відповідача - будівля, приміщення та територія Дошкільного навчального закладу ясла-садок Смерічка Комиш-зорянської селищної ради Більмацького району Запорізької області, який розташований за адресою: 71031, Запорізька область, Більмацький район, с. Шевченківське, вул. Шевченка, 21, .експлуатуються з порушеннями норм цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, а саме:

- не обладнано будівлю системою пожежної сигналізації та системою керування евакуюванням людей всупереч вимогам додатку А (обовязковий) додатку Б 9обовязковий) ДБН В 2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту ( порушення п. 1.2 глави 1 розділу VППБУ);

- не виконаня оброблення деревяних елементів горищних покриттів (крокви, лати) засобами вогнезахисту, які забезпечують 1 групу вогнезахисної ефективності (порушення п. 2.5 глави 2 розділу III ППБУ);

- допускається зєднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів (порушення п. 1.6 глави 1 розділу IV ППБУ);

- не забезпечено захист будівель, споруд та зовнішніх установок від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів (порушення пункт 1,21 глави 1 розділу IV ППБУ);

- не забезпечено територію закладу первинними засобами пожежогасіння, ящиками з піском, бочками з водою, покривалами з негорючого теплоізоляційного матеріалу, пожежними відрами, совковими лопатами, пожежним інструментом, які використовуються для локалізації і ліквідації пожеж у їх початковій стадії розвитку (порушення пункти 3.6, 3.9 глави 3 розділу V ППБУ);

- відсутні вказівні знаки для зазначення місцезнаходження первинних засобів пожежогасіння. (порушення абзац 1 пункт 3.10 глави 3 розділу V ППБУ);

- не проведено навчання фахівців, діяльність яких пов`язана з організацією і здійсненням заходів з питань цивільного захисту на територіальних курсах навчально-методичного уентру цивільного захисту та БЖД (порушення

частина 2 статті 91 КЦЗУ; пункт 15 порядку здійснення навчання населення у надзвичайних ситуаціях затверджено ПКМУ від 26.06.2013 №444 Про затвердження порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях );

- не забезпечено відповідно до законодавства працівників закладу засобами колективного та індивідуального захисту (порушення Наказ МВС України від 05.11.2018 № 879 Правила техногенної безпеки розділ 3 пункт 2.пункт 3 розділ 3 ПТБ, пункт 2 частина 1 статті 20 КЦЗУ пункт 2 розділу 3 ПТБ);

- не Проведено ідентифікацію потенційно- небезпечного об`єкту 3 урахуванням усіх чинників небезпеки та не узгоджено їх 3 державним інспектором цивільного захисту та техногенної безпеки (порушення ст.20 пункт 1 Кодексу цивільного захисту України від 2.10.2012 № 5403-VI; пункт 7. наказ МНС України від 23.02.2006 №98 "Про затвердження Методики ідентифікації потенційно небезпечних об`єктів");

- не забезпечено проведення об`єктових тренувань і навчань з питань цивільного захисту з урахуванням вимог техногенної безпеки. (порушення Наказ МВС України від 05.11.2018 № III Правила техногенної безпеки розділу 3 пункт 2);

- навчальний заклад не забезпечений зовнішнім протипожежним водопостачанням відповідно до вимог пункту 6.2.3 таблиці 4 ДБНВ.2.5-74:2013.Допущено захаращування горючим сміттям складської будівлі комунального закладу (порушення стаття 20 КЦЗУ; пункт 4 розділу 1 ППБУ);

- не відкориговані схематичні плани евакуації закладу (порушення п. 6 розділу II ППБУ);

- не забезпечено територію об`єкта, а також будинки, споруди, приміщення знаками безпеки відповідно до ДСТУ ISO 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір (ISO 6309: 1987, IDT) та ГОСТ 12.4.026-76 ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности ;

- Відсутні протипожежні двері в приміщенні електрощитової (порушення Абзац другий пункту 2.3 глави 2 розділу ПІ ППБ).

Згідно припису від №75 від 26.12.2019 про усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, позивачем були вказані порушення, які необхідно усунуті.

Згідно висновків акту перевірки, позивач дійшов висновку, що подальша експлуатація об`єктів створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей, що стало підставою для звернення до суду.

Всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню.

Стаття 19 Конституції України передбачає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Надаючи оцінку доказам і перевіряючи правомірність дій позивача у фіксації порушень за критеріями частини 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, зокрема актів перевірки, складених за результатами здійснення планового і позапланового заходів, де зафіксовано порушення вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної і техногенної безпеки, орган державного нагляду (контролю), суд зазначає про таке.

Оцінюючи твердження позивача про наявні порушення і ризики небезпеки для людини, суспільства, держави та позицію відповідача про відсутність порушень, зазначених у акті №77 від 20.12.2019, суд зазначає про таке.

Законом, який визначає правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) є Закон України Про основні засади державного нагляду контролю у сфері господарської діяльності .

Відповідно до частини 5 статті 4 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути призупинені виключно за рішенням суду. Відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб`єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.

Частиною 4 статті 4 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності`визначено, що виключно законами встановлюються: органи, уповноважені здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності; види господарської діяльності, які є предметом державного нагляду (контролю); повноваження органів державного нагляду (контролю) щодо зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг; вичерпний перелік підстав для зупинення господарської діяльності; спосіб здійснення державного нагляду (контролю); санкції за порушення вимог законодавства і перелік порушень, які є підставою для видачі органом державного нагляду (контролю) припису, розпорядження або іншого розпорядчого документа.

На підставі наказу (рішення, розпорядження) оформляється посвідчення (направлення) на проведення заходу державного нагляду (контролю), яке підписується керівником органу державного нагляду (контролю) (головою державного колегіального органу) або його заступником (членом державного колегіального органу) із зазначенням прізвища, ім`я та по батькові і засвідчується печаткою.

Чинним Кодексом цивільного захисту України регулюються відносини, пов`язані з захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, та визначає повноваження органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, права та обов`язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності.

Відповідно до ч.1 ст.64 Кодексу цивільного захисту України (далі - КЦЗ України) центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб.

Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.

Відповідно до пп. 35 п. 4 Положення про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області (далі - Позивач), затвердженого наказом ДСНС України № 611 від 12.11.2018, Головне управління відповідно до покладених на нього завдань на відповідній території здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту, складає акти перевірок, видає приписи, постанови, розпорядження про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, а вразі встановлення порушень, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей звертається до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування.

Згідно ч.1 ст.67 КЦЗ України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить:

11) складення актів перевірок, приписів про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки у разі виявлення таких порушень;

12) звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Частиною 2 статті 68 КЦЗ України передбачено, що у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Статтею 70 Кодексу цивільного захисту України визначено підстави для зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, а саме: підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду - щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є:

1)недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами;

2) порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення;

3)випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки;

4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій;

5) відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи;

6)невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб`єкта господарювання, їх непридатність або відсутність;

7)порушення правил поводження з небезпечними речовинами;

8)відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об`єктів або об`єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій;

9)відсутність на об`єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту;

10)неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб`єкті господарювання;

11) проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об`єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб`єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.

Крім того, згідно з частиною другою статті 70 Кодексу цивільного захисту України, повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Відповідно до частини третьої статті 55 Кодексу цивільного захисту України, забезпечення пожежної безпеки суб`єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб`єктів господарювання.

Відповідно до ч.7 ст.7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, а у випадках, передбачених законом, також звертається у порядку та строки, встановлені законом, до адміністративного суду з позовом щодо підтвердження обґрунтованості вжиття до суб`єкта господарювання заходів реагування, передбачених відповідним розпорядчим документом.

Відповідно до вимог пункту 33 частини 1 статті 2 Кодексу цивільного захисту України пожежна безпека - відсутність неприпустимого ризику виникнення і розвитку пожеж та пов`язаної з ними можливості завдання шкоди живим істотам, матеріальним цінностям і довкіллю.

Положеннями абзацу 1 частини 1 ст.6 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) в сфері господарської діяльності" передбачено, що підставою для здійснення позапланових заходів може бути подання суб`єктом господарювання письмової заяви до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення заходу державного нагляду (контролю) за його бажанням. Отже, керівництво відповідача повинно після усунення всіх порушень звернутись до позивача з клопотанням про проведення повторної перевірки для підтвердження факту виконання усіх приписів щодо додержання законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки.

Суд зазначає, що зі змісту даної норми слідує, що право на звернення до суду виникає у органу державного нагляду на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, та за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем за результатами проведеної планової перевірки з 19.12.2019 по 20.12.2019 щодо додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки Дошкільного навчального закладу ясла-садок Смерічка Комиш-зорянської селищної ради Більмацького району Запорізької області, виявлено численні порушення вимог законодавства у сфері пожежної і техногенної безпеки.

Вказані порушення є суттєвим, адже вони можуть призвести до виникнення пожежі як неконтрольованого процесу знищування або пошкодження вогнем майна, створювати небезпеку завдання шкоди життю та здоров`ю людей у процесі самої пожежі, а тому не усунення цих порушень є підставою для застосування до відповідача заходів реагування.

Суд критично оцінює твердження представника відповідача, що майже всі порушення, які є такими, що впливають на ризик надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, усунуті.

Матеріалами справи встанолено, що Більмацьким районним сектором Головного управління ДСНС України у Запорізькій області в період з 19 по 20 грудня 2019 року, було проведено позапланову перевірку Дошкільний навчальний заклад ясла-садок Смерічка Комиш-зорянської селищної ради Більмацького району Запорізької області (далі - Відповідач), за результатами якої було складено Акт за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки № 77 від 20.12.2019 року.

В ході перевірки Позивачем встановлено, що об`єкт Відповідача - будівля, приміщення та територія Дошкільного навчального закладу ясла-садок Смерічка Комиш-зорянської селищної ради Більмацького району Запорізької області, який розташований за адресою: 71031, Запорізька область, Більмацький район, с. Шевченківське, вул. Шевченка, 21, експлуатуються з порушеннями норм цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, а саме:

За результатми проведеної перевірки, позивачем був складений акт №77 від 20.12.2019, в якому зафіксовані порушення.

Не обладнано будівлю системою пожежної сигналізації та системою керування евакуюванням людей всупереч вимогам додатку А (обовязковий) додатку Б (обовязковий) ДБН В 2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту".

Відповідно до вимог пункту 1.2 глави ] розділу V Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України № 1417 від 30.12.2014, зареєстрованих у Мін`юсті України за № 252/26697 від 05 березня 2015 року,будинки, приміщення та споруди повинні обладнуватися системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту" (пункт 4.1,пункт 12.1.1, пункт 13.1, пункт 15.1, пункт 15.2, пункт 15.4, додатку А ДБН В.2.5-56:2014).

Відсутність системи протипожежного захисту (пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу) не дасть можливості виявлення загорання, минаючи людський фактор, на його ранній стадії та сповіщення працюючого персоналу і підрозділів оперативно-рятувальної служби про загорання. У такому випадку суттєво збільшується час розвитку пожежі до моменту її виявлення, що спричинить значні матеріальні збитки, загибель та/або травмування людей.

З приводу посилань відповідача на укладення договору №38 від 02.03.2020 з Запорізьким обласним спеціалізованим ремонтно-будівельним орендним підприємтсвом протипожежних робіт необхідно зазначити наступне.

Предметом даного договору є передача у власність протипожежного, рятувального та захсиного обладнання код ДК 021:2015-35110000-8.

До вказаного договору відповідачем не додано доказів його виконання, що не може розцінуватися судом, як виконання та усунення вказаного порушення.

Відсутність зовнішніх джерел протипожежного водопостачання на об`єктах з масовим перебуванням людей веде до перебоїв роботи пожежної техніки та подачі вогнегасних речовин в разі виникнення пожежі, що в свою чергу напряму загрожує життю та здоров`ю людей, сприяє поширенню вогню на значну площу, унеможливлює проведення заходів по рятуванню або евакуації людей тощо.

Не виконано оброблення дерев`яних елементів горищних покриттів (крокви, лати) засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності.

Відповідно до вимог пункту 2.5 глави 2 розділу III Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України № 1417 від 30.12.2014, зареєстрованих у Мін`юсті України за № 252/26697 від 05 березня 2015 року, у будинках, крім будинків V ступеня вогнестійкості, дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) повинні оброблятися засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності.

Необхідність обробляння засобами вогнезахисту дерев`яних елементів інших конструкцій будинків визначається відповідними нормативними документами за видами будинків.

Відсутність обробляння засобами вогнезахисту елементів горищного покриття може призвести до вкрай швидкого руйнування несучих дерев`яних конструкцій в разі впливу вогню, що в свою чергу може призвести до руйнування перекриття поверху під горищним приміщенням і створити загрозу для здоров`я і життя людей.

Навчальний заклад не забезпечений зовнішнім протипожежним водопостачанням відповідно до вимог пункту 6.2.3 таблиці 4 ДБН В.2.5 - 74:2013 не відремонтовано існуюче протипожежне водоймище.

Відповідно до ч. 1 ст.20 Кодексу цивільного захисту України до завдань і обов`язків суб`єктів господарювання у сфері цивільного захисту належить забезпечення виконання заходів у сфері цивільного захисту на об`єктах суб`єкта господарювання; забезпечення виконання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, а також виконання вимог приписів, постанов та розпоряджень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки.

Відповідно до вимог пункту 4 розділу І Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України № 1417 від 30.12.2014, зареєстрованих у Мін`юсті України за № 252/26697 від 05.03.2015, пожежна безпека повинна забезпечуватися шляхом проведення організаційних заходів та технічних засобів, спрямованих на запобігання пожежам, забезпечення безпеки людей, зниження можливих майнових витрат і знищення негативних екологічних наслідків у разі їх виникнення, створення умов для успішного гасіння пожеж.

Відповідно до вимог пункту 6.2.3. ДБН В.2.5-74:2013 Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування. витрату води на зовнішнє пожежогасіння (на одну пожежу) житлових і громадських будинків для розрахунку з`єднувальних та розподільних ліній водопровідної мережі, а також водопровідної мережі всередині мікрорайону або кварталу слід приймати для будівлі, що потребує найбільшої витрати води, згідно з таблицею 4.

Відсутність необхідної кількості води для зовнішнього пожежогасіння будівель сприяє ускладненню проведення заходів, пов`язаних з ліквідацією пожежі, що в свою чергу, створює загрозу для здоров`я і життя людей, які можуть знаходитись на даному об`єкті.

Відповідно до вимог підпункту 2 пункту 2.1 глави 2 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України № 1417 від 30.12.2014, зареєстрований у Мін`юсті України за № 252/26697 від 05 березня 2015 року, пожежні гідранти та пожежні резервуари повинні бути справними і утримуватися таким чином, щоб забезпечити безперешкодний забір води пожежними автомобілями. В непрацездатному стані використовуватись не можуть.

Це може привести до неможливості використання води та обладнання в разі виникнення пожежі і вогонь буде розповсюджуватися на значну площу, що є загрозою для життя людини внаслідок значного поширення полум`я.

Щодо порушень п. 1.6 глави 1 розділу IV ППБУ, пунктів 3.6,3.9 глави 3 розділу V ППБУ, абзац 1 пункт 3.10 глави розділу V ППБУ, Наказу МВС України від 05.11.2018 №879 Правила техногенної безпеки розділ 3 пункт 2, пункт 3 розділу 3 ПТБ, пункт 2 ч. 1 ст. 20 КЦЗУ п. 1 розділу 3 ПТБ, ст. 20 п. 1 КЦЗУ від 02.10.2012 №5403, п. 7 наказу МНС України від 23.02.2006 №98 Про затвердження Методики ідентифікації потенціно небезпечних об`єктів , то суд зазначає наступне.

До матеріалів адміністративної справи відповідачем надано копію листа від 20.05.2021 №16/1-10, на ім`я позивача щодо проведення виконання пунктів п. 1.6 глави 1 розділу IV ППБУ, пунктів 3.6, 3.9 глави 3 розділу V ППБУ, абзац 1 пункт 3.10 глави розділу V ППБУ, Наказу МВС України від 05.11.2018 №879 Правила техногенної безпеки розділ 3 пункт 2, пункт 3 розділу 3 ПТБ, пункт 2 ч. 1 ст. 20 КЦЗУ п. 1 розділу 3 ПТБ, ст. 20 п. 1 КЦЗУ від 02.10.2012 №5403, п. 7 наказу МНС України від 23.02.2006 №98 Про затвердження Методики ідентифікації потенціно небезпечних об`єктів припису №77 від 20.12.2019.

Судом уважно розглянуто акт позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання субєктом господарювання вимог законодаства у сфері техногенної та пожежної безпеки від 02.06.2021, який складений ГУ ДСНС України у Запорізькій області більмацьким районним сектором.

У розділі акту опис виявлених порушень вимог законодавства зазначено, про відсутність порушень вимог законодавства.

Суд звертає увагу представника відповідача, що позивачем зафіксовано відсутність порушень вимог законодавства щодо порушень п. 1.6 глави 1 розділу IV ППБУ- допускається зєднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів; пункти 3.6, 3.9 глави 3 розділу V ППБУ- не забезпечено територію закладу первинними засобами пожежогасіння, ящиками з піском, бочками з водою, покривалами з негорючого теплоізоляційного матеріалу, пожежними відрами, совковими лопатами, пожежним інструментом, які використовуються для локалізації і ліквідації пожеж у їх початковій стадії розвитку; абзац 1 пункт 3.10 глави 3 розділу V ППБУ - відсутні вказівні знаки для зазначення місцезнаходження первинних засобів пожежогасіння; Наказ МВС України від 05.11.2018 № 879 Правила техногенної безпеки розділ 3 пункт 2 пункт 3 розділ 3 ПТБ, пункт 2 частина 1 статті 20 КЦЗУ пункт 2 розділу 3 ПТБ - не забезпечено відповідно до законодавства працівників закладу засобами колективного та індивідуального захисту; ст. 20 пункт 1 Кодексу цивільного захисту України від 2.10.2012 № 5403-VI; пункт 7. наказ МНС України від 23.02.2006 №98 "Про затвердження Методики ідентифікації потенційно небезпечних об`єктів"- не Проведено ідентифікацію потенційно- небезпечного об`єкту 3 урахуванням усіх чинників небезпеки та не узгоджено їх 3 державним інспектором цивільного захисту та техногенної безпеки.

Щодо інших посилань відповідача суд зазначає.

Відповідач стверджує, що перевірка відбувалась не законно, так як до позову та Відповідачу не було надано копію розпорядження Прем`єр - міністра України від 11.12.2019 № 44205/1/1-19.

У наказі ГУ ДСНС України у Запорізькій області від 11.12.2019 року № 447 Про здійснення позапланових заходів державного нагляду (контролю) та у посвідчені на проведення позапланової перевірки Дошкільного навчального закладу (ясла-садок) Смерічка Комиш - Зорянської селищної ради Більмацького району Запорізької області вказано дату та номер доручення Прем`єр - міністра України.

Це доручення після його підписання було надіслано до кожного міністерства об`єкти яких підпадали до здійснення позапланових перевірок згідно доручення.

Відповідач у відзиві стверджує, що у частині 2 статті 70 Кодексу цивільного захисту України Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду відсутній такий захід реагування як зупинення експлуатації приміщень і будівель Дошкільного навчального закладу (ясла-садок) Смерічка Комиш - Зорянської селищної ради Більмацького району Запорізької області.

За таких обставин, суд погоджується з позивачем, що порушення, які були виявлені під час планової перевірки відповідача та які не усунуті є такими, що створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей, що є неприпустимим.

Відповідно до ст. 3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

В зв`язку з наведеним, держава, через наділені повноваженнями органи, вживає заходи для забезпечення безпеки людей. До таких заходів відноситься, в тому числі, і встановлення на законодавчому рівні вимог до будівель та споруд у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту. Такі вимоги є обов`язковими для встановленого законодавством кола субєктів, зокрема, підприємств, установ, організацій, фізичних осіб, котрі є власниками будівель та споруд, де постійно перебуває велика кількість людей. Не дотримання цих вимог робить неможливим експлуатацію будівель та споруд як таких, що створюють загрозу життю та здоровю людей.

Відповідно до п.п. 24, 33 частини 1 статті 1 Кодексу цивільного захисту України пожежна безпека - відсутність неприпустимого ризику виникнення і розвитку пожеж та пов`язаної з ними можливості завдання шкоди живим істотам, матеріальним цінностям і довкіллю.

Надзвичайна ситуація - обстановка на окремій території чи суб`єкті господарювання на ній або водному об`єкті, яка характеризується порушенням нормальних умов життєдіяльності населення, спричинена катастрофою, аварією, пожежею, стихійним лихом, епідемією, епізоотією, епіфітотією, застосуванням засобів ураження або іншою небезпечною подією, що призвела (може призвести) до виникнення загрози життю або здоров`ю населення, великої кількості загиблих і постраждалих, завдання значних матеріальних збитків, а також до неможливості проживання населення на такій території чи об`єкті, провадження на ній господарської діяльності.

Пожежі відносяться до надзвичайних ситуацій, а загроза життю та здоров`ю людей виникає не лише при наявності порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що безпосередньо можуть до неї призвести, а й при наявності інших порушень по нездійсненню заходів щодо захисту людей від впливу небезпечних чинників при вже виниклій пожежі.

Поняття загроза життю та/або здоров`ю людини є оціночним, що розуміється у сфері захисту населення, територій, навколишнього природного середовища та майна, функція контролю (нагляду) за чим, зокрема покладена на позивача, посадові особи якого володіють спеціальними знаннями у цій сфері. Настання реальної загрози життю та/або здоровю людей від пожежі або надзвичайної ситуації з обставинами, що можуть призвести до займання, розповсюдження вогню та вплив небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу, підвищених температур тощо) створюють реальну загрозу життю та/або здоров`ю людини. Суд враховує, що життя та здоров`я людини є найвищою цінністю.

Закони, інші нормативно-правові акти, зокрема Правила пожежної безпеки в Україні №1417 від 30.12.2014 є обов`язковими для виконання суб`єктами господарювання, органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах. Згідно з пункту 4 Розділу І Правил №1417, пожежна безпека повинна забезпечуватися шляхом проведення організаційних заходів та технічних засобів, спрямованих на запобігання пожежам, забезпечення безпеки людей, зниження можливих майнових втрат і зменшення негативних екологічних наслідків у разі їх виникнення, створення умов для успішного гасіння пожеж.

Відповідно до положень статей 4-7 Закону України Про пожежну безпеку , правила пожежної безпеки в Україні є обов`язковими для виконання всіма центральними і місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями (незалежно від виду їх діяльності та форм власності), посадовими особами та громадянами.

Наявність порушення відповідачем вимог законодавчих та нормативно-правових актів у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту підтверджується наявними у матеріалах справи доказами та не було спростовано відповідачем під час судового розгляду справи.

Водночас, існування (не усунення відповідачем) хоча б одного з порушень, встановлених позивачем, які загрожують життю та здоров`ю людей, вже є самостійною достатньою правовою підставою для застосування до нього заходів реагування шляхом знеструмлення електроживлення, закриття всіх входів (із накладенням печаток) та заборони експлуатацію дошкільного навчального закладу.

Аналогічні висновки викладені в постановах Верховного Суду від 26.06.2018 по справі № 823/589/16, від 28.02.2019 № 810/2400/18 та, відповідно до ч. 5 ст. 242 КАС України, є обов`язковими для суду при розгляді даної справи.

Згідно з частинами першою та другою статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

Відповідно до частин першої, другої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суд, відповідно до статті 90 КАС України, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності..

З урахуванням викладеного, враховуючи той факт, що порушення, виявлені під час планової перевірки об`єкта, створюють загрозу життю та здоровю людей (відвідувачів, працюючого персоналу тощо), і на даний час у суду відсутні докази повного усунення виявлених порушень, суд вважає позовні вимоги Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області обґрунтованими та такими, які підлягають задоволенню.

Згідно ч. 2 ст.139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Керуючись статтями 2, 6, 8-10, 14, 90, 139, 143, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області (69002, м. Запоріжжя, вул. Фортечна, буд. 65, код ЄДРПОУ 38625593) до Дошкільного навчального закладу ясла - садок Смерічка Комиш -зорянської селищної ради Більмацького району Запорізької області (юридична адреса: 71031, Запорізька область, Більмацький район, с. Шевченківське, вул. Шевченка, буд. 21, код ЄДРПОУ 35410910), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача (третя особа 1) - Комиш-Зорянська селищна рада Більмацького району Запорізької області (вул. Вокзальна, 5, смт Комиш-Зоря, Більмацький район, Запорізька область, 71030, код ЄДРПОУ 25223155), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача (третя особа 2) - Відділ освіти виконавчого комітету Комиш-Зорянської селищної ради Більмацького району Запорізької області (вул. Вокзальна, 49, смт Комиш-Зоря, Більмацький район, Запорізька область, 71030, код ЄДРПОУ 40727649) про застосування заходів реагування у вигляді зупинення експлуатації - задовольнити у повному обсязі.

Застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі та приміщень Дошкільного навчального закладу ясла - садок Смерічка Комиш - зорянської селищної ради Більмацького району Запорізької області, яке розташоване за адресою: 71031, Запорізька область, Більмацький район, с. Шевченківське, вул. Шевченка, буд. 21, шляхом зобов`язання Дошкільного навчального закладу ясла - садок Смерічка Комиш - зорянської селищної ради Більмацького району Запорізької області повністю зупинити експлуатацію будівлі закладу за вказаною адресою, окрім робіт, пов`язаних з усуненням порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, до повного усунення цих порушень, що повинно бути встановлено на підставі перевірки Головного управління ДСНС України у Запорізькій області, до повного усунення цих порушень, що повинно бути встановлено на підставі перевірки Головного управління ДСНС України у Запорізькій області, до повного усунення цих порушень, що повинно бути встановлено на підставі перевірки Головним управлінням ДСНС України у Запорізькій області.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його (її) проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення у повному обсязі виготовлено та підписане суддею 30.06.2021.

Суддя Р.В. Сацький

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.06.2021
Оприлюднено05.07.2021
Номер документу98043903
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —280/841/20

Постанова від 20.03.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 06.03.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 24.12.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 24.12.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 24.11.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Рішення від 30.06.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

Ухвала від 30.06.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

Ухвала від 10.06.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

Ухвала від 10.06.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

Ухвала від 10.06.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні