печерський районний суд міста києва
Справа № 757/32436/21-к
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 червня 2021 року слідчий суддя Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі Печерського районного суду міста Києва клопотання сторони кримінального провадження № 42019270000000009від 18.01.2019 слідчого другогослідчого відділу(здислокацією ум.Києві)територіального управлінняДержавного бюророзслідувань,розташованого ум.Києві ОСОБА_3 про арешт майна, -
В С Т А Н О В И В :
До провадженняслідчого суддіПечерського районногосуду м.Києва ОСОБА_1 надійшло клопотання сторони кримінального провадження № 42019270000000009від 18.01.2019 слідчого другогослідчого відділу(здислокацією ум.Києві)територіального управлінняДержавного бюророзслідувань,розташованого ум.Києві ОСОБА_3 проарешт майна.
Згідно з нормою ч. 4 ст. 107 КПК України, фіксація під час розгляду клопотання слідчим суддею за допомогою технічних засобів не здійснювалась.
Прокурор в судове засідання не з`явився, проте подав письмову заяву про розгляд клопотання за його відсутності, в якій клопотання з викладених у ньому підстав підтримав, просив задовольнити, розгляд клопотання просив проводити без виклику сторін.
На підставі ч. 2 ст. 172 КПК України, клопотання слідчого, прокурора, цивільного позивача про арешт майна, яке не було тимчасово вилучене, може розглядатися без повідомлення підозрюваного, обвинуваченого, іншого власника майна, їх захисника, представника чи законного представника, представника юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, якщо це є необхідним з метою забезпечення арешту майна.
Частиною 1 статті 172 КПК України, передбачено, окрім іншого, що неприбуття слідчого, прокурора у судове засідання не перешкоджає розгляду клопотання.
У відповідності до положень ст. 26 КПК України, сторони кримінального провадження є вільними у використанні своїх прав у межах та спосіб, передбачених цим Кодексом.
Враховуючи положення закону та принцип диспозитивності, слідчий суддя визнав можливим прийняти рішення по суті клопотання на підставі наявних доказів, у відсутність учасників процесу.
Слідчий суддя, дослідивши матеріали провадження за клопотанням, приходить до наступного висновку.
З матеріалів клопотання вбачається, що Територіальним управлінням Державного бюро розслідувань, розташованим у м. Києві здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №42019270000000009 від 18.01.2019 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 367, ч. 2 ст. 364, ч. 4 ст. 190, ч. 5 ст. 191, ч. 1 ст. 358, ч. 2 ст. 367, ч. 3 ст. 365-2, ч. 2 ст. 366, ч. 2 ст. 367 КК України.
Процесуальне керівництво у вказаному кримінальному провадженні здійснюється прокурорами Офісу Генерального прокурора.
Досудовим розслідуванням встановлено, що Державне підприємство «Ніжинський комбінат хлібопродуктів», юридична адреса: пров. Урожайний, 16, м. Ніжин, Чернігівська обл., код ЄДРПОУ 00952634 (далі ДП «Ніжинський комбінат хлібопродуктів») 100% акцій якого належать державі, відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 28.10.1999 № 1174 р виведено зі складу ДАК «Хліб України» і передано до сфери управління Державного агентства резерву України.
ДП «Ніжинський комбінат хлібопродуктів» відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 28.10.1999 № 1174 р виведено зі складу ДАК «Хліб України» і передано до сфери управління Держкомрезерву.
Джерелами формування майна ДП «Ніжинський комбінат хлібопродуктів» є, зокрема, державне майно, передане підприємству Міністерством аграрної політики та продовольства України (уповноважений орган управління). Право господарського віддання майном, закріпленим за ДП«Ніжинський комбінат хлібопродуктів», виникає з дати підписання акту приймання-передачі.
Відчужувати майнові об`єкти, що належать до основних фондів, ДП«Ніжинський комбінат хлібопродуктів» має право лише за попередньою згодою уповноваженого органу управління на конкурентних засадах, якщо інше не встановлено законом.
Координацію діяльності Філії «Хлібна база №87» ДП «Ніжинський комбінат хлібопродуктів», контроль за дотриманням Положення про Філію «Хлібна база №87» та ефективністю використання і збереження закріпленого за ним майна здійснює ДП «Ніжинський комбінат хлібопродуктів».
ДП «Ніжинський комбінат хлібопродуктів» віднесено до переліку об`єктів, наведених у Законі України «Про перелік об`єктів права державної власності, що не підлягають приватизації» від 07.07.1999.
Розпорядженням КабінетуМіністрів Українивід 20.11.2019№ 1101-р «Про передачу цілісних майнових комплексів державних підприємств, установ та організацій до сфери управління Фонду державного майна» цілісний майновий комплекс ДП «Ніжинський комбінат хлібопродуктів» передано до сфери управління Фонду державного майна України.
ДП «Ніжинський комбінат хлібопродуктів» (пров. Урожайний, 16, м.Ніжин, Чернігівська область, 16600, код ЄДРПОУ 00952634) перебуває на обліку Ніжинської об`єднаної державної податкової інспекції (далі Ніжинської ОДПІ) ГУ ДФС в Чернігівській області та є платником податків і зборів.
У зв`язку з наявністю податкового боргу керівником Ніжинської ОДПІ 11.10.2011 державному підприємству виставлено податкову вимогу № 122 про сплату податкового боргу в сумі 3958,76 гривень.
Враховуючи те, що заборгованість у добровільному порядку погашено не було, начальником Ніжинської ОДПІ ОСОБА_4 відповідно до ст. ст.88, 89, 91 ПК України прийнято рішення про опис майна ДП«Ніжинський комбінат хлібопродуктів» у податкову заставу від 27.12.2011 №78, що передбачало необхідність здійснення опису майна, яке перебуває у власності, господарському віддані або оперативному управлінні платника податків.
На підставі вказаного рішення податковим керуючим Ніжинської ОДПІ ГУ ДФС у Чернігівській області інспектором відділу погашення податкового боргу ОСОБА_5 складено акт опису майна від 29.01.2015 № 3/25-042, який затверджено виконувачем обов`язків начальника Ніжинської ОДПІ ГУ ДФС у Чернігівській області ОСОБА_6 .
Листом від 12.09.2016 № 10-21-17328 Фонд державного майна України повідомив Ніжинську ОДПІ ГУ ДФС в Чернігівській області, що відповідно до п. п. 87.3.5 п. 87.3 ст. 87 ПК України не може бути використане як джерело погашення податкового боргу платника податків майно, включене до складу цілісних майнових комплексів державних підприємств, які не підлягають приватизації. Порядок віднесення майна до такого, що включається до складу цілісного майнового комплексу державного підприємства, затверджений наказом Фонду державного майна України від 29.12.2010 №1954. Враховуючи викладене, з питань надання згоди на реалізацію майна боржника необхідно звернутися до Міністерства аграрної політики і продовольства України як органу, уповноваженого управляти цим майном.
Не отримавши у встановленому порядку згоду на реалізацію майна, що перебуває у податковій заставі, від органу приватизації Фонду державного майна України та органу, уповноваженого здійснювати управління майном Міністерства аграрної політики і продовольства України, не маючи пооб`єктного переліку майна, що включається до складу цілісного майнового комплексу державного підприємства, яке не підлягає приватизації, а також переліку майна, яке може бути в цьому випадку джерелом погашення податкового боргу, затвердженого уповноваженим органом управління згідно з вимогами п. п. 58 та додатків 1 і 2 Положення № 1954, заступником начальника ГУ ДФС в Чернігівській області ОСОБА_7 розпочато процедуру примусової реалізації нерухомого майна державного підприємства.
Зважаючи на вказане, заступником начальника ГУ ДФС у Чернігівській області ОСОБА_7 , в порушення вимог ст. 87 ПК України, ч. 2, 5 ст. 4, ч. 95.1 ст. 95 Закону України «Про приватизацію державного і комунального майна» від 18.01.2018 №2269-VII, ст. 4 Закону України «Про заставу» від 02.10.1992 №2654-XII, Закону України «Про перелік об`єктів права державної власності, що не підлягають приватизації» від 07.07.1999 №847-XVI, постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження переліку об`єктів державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави» від 04.03.2015 за №83, прийнято рішення №2/17-02-25 про погашення усієї суми податкового боргу, яким вирішено здійснити погашення усієї суми податкового боргу шляхом продажу майна ДП «Ніжинський комбінат хлібопродуктів», яке перебуває у податковій заставі.
З метою визначення ринкової вартості майна, ДП «Ніжинський комбінат хлібопродуктів» розпочато пошук суб`єкта оціночної діяльності, який зможе забезпечити проведення оцінки майна ДП «Ніжинський комбінат хлібопродуктів», яке перебуває у податковій заставі та скласти Звіт про оцінку майна, який буде використано у ході проведення відкритих торгів.
У невстановленийслідством часта місці,проте непізніше 07.08.2018,Генеральному директоруДП «Ніжинськийкомбінат хлібопродуктів» ОСОБА_8 ,не встановленоюслідством особоюбуло рекомендовано ОСОБА_9 як оцінювача,що можезабезпечити виготовленнясуб`єктом оціночноїдіяльності Звітупро оцінкумайна ДП«Ніжинськийкомбінат хлібопродуктів»,яке перебувалоу податковійзаставі тапідлягало продажу,згідно рішенняГУ ДФСу Чернігівськійобласті №2/17-02-25від 05.06.2018 про погашення усієї суми податкового боргу.
Згідно з укладеним договором від 07.08.2018№ 1-07/08/18 між генеральним директором ДП«Ніжинський комбінат хлібопродуктів» ОСОБА_8 та приватним оцінювачем директором ТОВ «Стоун Брідж» (код ЄДРПОУ 36187470) ОСОБА_9 , проведено оцінку вартості об`єктів нерухомого майна у кількості 33 найменування (відповідно до акту опису від 29.01.2015 №3/25-042), яке перебуває на балансі філії «Хлібна база №87» ДП«Ніжинський комбінат хлібопродуктів», за адресою: Чернігівська обл., Бахмацький р-н, м. Бахмач, вул. Східна, 13.
Водночас директор ТОВ «Стоун Брідж» ОСОБА_9 , вступивши у злочинну змову з не встановленими слідством особами, які були заінтересовані у придбанні майна, що перебуває у власності державного підприємства за заниженою вартістю, діючи умисно з корисливих мотивів за попередньою змовою групою осіб з метою одержання неправомірної вигоди від майбутніх покупців майна державного підприємства, склав завідомо підроблений офіційний документ Звіт про вартість майна № 1 об`єкти нерухомого майна будівлі та споруди у кількості 33 (тридцять три) найменування, загальною площею 25 956,20 кв. м, за адресою: АДРЕСА_1 , балансоутримувачем яких є філія «Хлібна база №87» ДП «Ніжинський комбінат хлібопродуктів», засвідчивши завідомо неправдивий факт ринкової вартості майна, станом на 31.07.2018 у сумі 5 210 404,00 грн (без урахування ПДВ).
Надалі суб`єкт оціночної діяльності ОСОБА_9 передав завідомо неправдивий документ Звіт про вартість майна № 1 до ДП «Ніжинський комбінат хлібопродуктів», яке, у свою чергу, направило його до ГУ ДФС у Чернігівській області для подальшого рецензування Фондом державного майна України.
Заступником начальника ГУ ДФС в Чернігівській області ОСОБА_7 до Фонду державного майна України надіслано лист від 05.10.2018 № 46/90/9/25-01-17-02-17 про надання рецензії звіту про незалежну оцінку майна державного підприємства для здійснення заходів щодо погашення податкового боргу шляхом продажу майна, що перебуває у податковій заставі.
Склавши вказаний Звіт про оцінку майна та засвідчивши завідомо неправдиві відомості, викладені у ньому власноручно виконаними підписами, у не встановленому слідством місці та час, ОСОБА_9 передав його керівництву ДП«Ніжинський комбінат хлібопродуктів».
Отримавши Звіт про оцінку майна, тимчасово виконуючий обов`язки Генерального директора ДП «Ніжинський комбінат хлібопродуктів» ОСОБА_10 27.09.2018 скерував його до ГУ ДФС у Чернігівській області з вимогою забезпечити рецензування Фондом державного майна України.
Рецензування звіту виконаного ТОВ «Стоун Брідж» доручено заступнику начальника управління начальнику відділу оцінки нерухомості, рухомого майна і майнових прав Фонду державного майна України ОСОБА_11 .
Наказом Фонду державного майна України від 15.09.2005 № 1427 ОСОБА_11 призначено за конкурсом на посаду головного спеціаліста відділу контролю приватизаційних процесів, реалізації Державних корпоративних прав Департаментуконтрольно-ревізійної роботи та економічної розвідки Фонду державного майна України з 14.09.2005.
Наказом Фонду державного майна України від 18.11.2016 №963к ОСОБА_11 переведено на посаду заступника начальника Управління оцінки майна та майнових прав начальника відділу оцінки нерухомості, рухомого майна і майнових прав Департаменту оцінки майна, майнових прав та професійної оціночної діяльності Фонду державного майна України з 16.11.2016.
Крім того, згідно наказу Фонду державного майна України від 28.02.2020 №744к заступника начальника Управління начальника відділу ОСОБА_11 переведено до відділу оцінки нерухомості, рухомого майна та майнових прав Управління оцінки майна Департаменту оцінки майна, майнових прав та професійної оціночної діяльності Фонду державного майна України.
Використовуючи надані службові повноваження, заступник начальника Управління оцінки майна та майнових прав начальник відділу оцінки нерухомості, рухомого майна і майнових прав Департаменту оцінки майна, майнових прав та професійної оціночної діяльності Фонду державного майна України ОСОБА_11 , 02.11.2018 більш точного часу не встановлено, знаходячись за місцем здійснення своїх службових обов`язків в адміністративній будівлі Фонду державного майна України за адресою: АДРЕСА_2 , перебуваючи у дружніх стосунках із приватним оцінювачем ОСОБА_9 , який є керівником та власником суб`єкта оціночної діяльності ТОВ «Стоун Брідж» (код ЄДРПОУ 36187470), допустив службову недбалість, а саме діючи всупереч інтересам служби, неналежно виконуючи покладені на нього службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, не забезпечив об`єктивний розгляд Звіту про незалежну оцінку № 1, виконаного ОСОБА_9 , належним чином не провів його перевірку щодо повноти, правильності виконання та відповідності застосованих процедур оцінки майна вимогам нормативно-правових актів, не звернув увагу на допущені порушення вимог ст. ст. 3, 4, 9, 25, 31, 32 Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні», п.п. 1, 35, 36, 37, 38, 47, 48, АДРЕСА_3 , п. п. 1, 11, 19, АДРЕСА_4 , а також факти внесення неправдивих відомостей щодо величини ринкової вартості об`єктів оцінки, отриманої в результаті оцінки на відповідну дату оцінки, за допомогою упередженого збору та аналізу інформації, маніпулювання методичними підходами, методами оцінки та оціночними процедурами, викладу необґрунтованих припущень, необ`єктивного підбору у межах вибраного порівняльного підходу для визначення вартості об`єктів оцінки в якості аналогів таких об`єктів порівняння, які за площею відрізняються як мінімум в три рази, безконтрольно погодив і забезпечив рецензування Звіту про незалежну оцінку № 1, об`єктів нерухомого майна, будівлі та споруди у кількості 33 найменувань, загальною площею 25 956,20кв.м (без права на всю (незабудовану) земельну ділянку, які не є об`єктом даної оцінки), за адресою: АДРЕСА_1 , що обліковуються на балансі Філії «Хлібна база №87» Державного підприємства «Ніжинський комбінат хлібопродуктів», вартістю 5210 404 грн. без включення ПДВ, станом на дату оцінки - 31.07.2018, класифікувавши його за ознакою абзацу третього пункту 67 Стандарту, як такий, що у цілому відповідає вимогам нормативно-правових актів з оцінки майна, але має незначні недоліки, що не вплинули на достовірність оцінки.
Не передбачаючи настання суспільно небезпечних наслідків, хоча в даній ситуації повинен був і мав реальну змогу виявити зазначені недоліки у Звіті про незалежну оцінку № 1, надати об`єктивний висновок про відповідність Звіту вимогам нормативно-правових актів з оцінки майна та про можливість його використання з відповідною метою, у тому числі про достовірність оцінки майна, вказавши у рецензії аргументовані зауваження до звіту про оцінку майна, у тому числі застереження про можливість впливу цих зауважень на достовірність оцінки майна, і таким чином не допустити умисного заниження вартості майна ДП «Ніжинський комбінат хлібопродуктів», яке підлягало реалізації, ОСОБА_12 проявив безвідповідальне та халатне відношення до своїх службових обов`язків, забезпечив рецензування Звіту про незалежну оцінку № 1, не вірно класифікувавши його, затвердив рецензію своїм підписом та надав статусу офіційного документу, а надалі організував його направлення до ГУ ДФС у Чернігівській області.
У той же час, згідно висновку експерта за результатами проведення судової оціночно-будівельної експертизи від 30.09.2020 №22048/19-42/23942?23974/20-42 вартість об`єктів нерухомого майна у кількості 33 найменувань, загальною площею 25956,20 кв.м., розташованих на земельній ділянці площею 11,3960 га, кадастровий номер 7420389500:08:000:0584, виділеній для обслуговування виробничої бази, згідно Державного акту на право постійного користування земельною ділянкою Серії ЯЯ № 376800 від 11.08.2011, за адресою Чернігівська обл., Бахмацький р-н, м. Бахмач, Східна,13, балансоутримувачем яких була Філія «Хлібна база № 87» Державного підприємства «Ніжинський комбінат хлібопродуктів», станом на 31.07.2018, з врахуванням прав пов`язаних із земельною ділянкою, становить 22372 211,00 грн. (без врахування ПДВ). З урахуванням податку на додану вартість майна складає 26831 643,00 грн.
У ході експертизи встановлено ряд недоліків та невідповідностей вимогам нормативно-правових актів, допущених директором ТОВ «Стоун Брідж» ОСОБА_9 у Звіті про незалежну оцінку № 1.
Отримавши Звіт про незалежну оцінку №1 та Рецензію на нього, ГУ ДФС у Чернігівській області, з метою реалізації майна Державного підприємства «Ніжинський комбінат хлібопродуктів, 26.11.2018 укладено Договір доручення на організацію аукціону з Товарною біржею «Міжрегіональна товарно-промислова біржа» за №12031/10/25-01-17-02-31.
26.11.2018 між ГУ ДФС у Чернігівській області та брокерською конторою ТОВ «Центр брокерських послуг» укладено Договір доручення на продаж майна на аукціоні за №12030/10/25-01-17-02-31.
В подальшому, 20.12.2018 за адресою: АДРЕСА_5 , товарною біржею «Міжрегіональна товарно-промислова біржа» проведений цільовий аукціон з реалізації майна платника податків Державного підприємства «Ніжинський комбінат хлібопродуктів», яке перебувало у податковій заставі ГУ ДФС у Чернігівській області та знаходилось на балансі Філії «Хлібна база №87» Державного підприємства «Ніжинський комбінат хлібопродуктів», під лотом №187.
Стартова ціна лоту склала 6252484 грн. 80 коп. з ПДВ, а крок аукціону склав 1 % від попередньої ціни продажу лоту.
За результатами проведених торгів перемогу здобуло ТОВ «АГРОУ» (код ЄДРПОУ 42299606), яке надало погодження ліцитатору на запропоновану ціну в розмірі 6506360,76 грн. з урахуванням ПДВ.
Того ж дня, тобто 20.12.2018, складено протокол №78/18 проведення цільового аукціону з реалізації майна платника податків ДП«Ніжинський комбінат хлібопродуктів» (код ЄДРПОУ 00952634), яке перебуває у податковій заставі ГУ ДФС у Чернігівській області та знаходиться на балансі філії «Хлібна база №87» ДП «Ніжинський комбінат хлібопродуктів» (код ЄДРПОУ 35770624), який затверджений В.о. президента Товарної біржі «Міжрегіональна товарно-промислова біржа» ОСОБА_13 та погоджений заступником начальника ГУ ДФС у Чернігівській області ОСОБА_7 .
На виконання вказаного протоколу, 20.12.2018 між ГУ ДФС у Чернігівській області, ДП «Ніжинський комбінат хлібопродуктів» та ТОВ«АГРОУ» укладено Договір купівлі-продажу майна платника податків, яке перебуває у податковій заставі №78/18-Д.
За умовами договору продавець продав, а покупець придбав на аукціоні будівлі та споруди у кількості 33 найменування, загальною площею 25 956,20кв. м., яке належить ДП «Ніжинський комбінат хлібопродуктів» кодЄДРПОУ 00952634, місцезнаходження майна : Чернігівська обл., Бахмацькийр-н, м. Бахмач, вул. Східна, 13 за ціною 6506 360,76 грн.
Таким чином, із власності держави на користь ТОВ «АГРОУ» вибули об`єкти нерухомого майна, які перебували у податковій заставі ГУ ДФС у Чернігівській області та знаходились на балансі ДП «Ніжинський комбінат хлібопродуктів» (код ЄДРПОУ 35770624), у кількості 33 одиниці, загальною площею 25956,20 грн., розташовані за адресою: Чернігівська обл., Бахмацький р-н., м. Бахмач, вул. Східна, 13.
На підставі укладеного договору та проведених розрахунків 22.12.2018 та 24.12.2018 приватним нотаріусом Бахмацького районного нотаріального округу Чернігівської області ОСОБА_14 здійснено державну реєстрацію права власності ТОВ «АГРОУ» на вказані об`єкти нерухомого майна у загальній кількості 33 одиниці, які вибули із власності держави.
Крім того, висновком зазначеної експертизи встановлено, що Звіт про незалежну оцінку №1 об`єктів нерухомого майна у кількості 33 найменування, загальною площею 25956,20 кв.м., цілісного майнового комплексу Філії «Хлібна база 87» Державного підприємства «Ніжинський комбінат хлібопродуктів», виконаний 24.09.2018 суб`єктом оціночної діяльності ТОВ «Стоун Брідж», не повноюмірою відповідаєвимогам нормативно-правовихактів зоцінки майнаі маєзначні недоліки,що вплинулина достовірністьоцінки, але може використовуватися з метою, визначеною у звіті, після виправлення зазначених недоліків.
Згідно висновку експерта за результатами проведення судової економічної експертизи №525/681/21-33 від 24.05.2021, за умови врахування суми коштів, що надійшли від реалізації зазначеного майна, в сумі 6506360,76 грн. (з урахуванням ПДВ), розмір збитків, завданих державному бюджету України, внаслідок реалізації 20.12.2018 Головним управлінням Державної фіскальної служби у Чернігівській області майна платника податків на аукціоні, яке перебувало у податковій заставі, а саме 33 будівлі та споруди, загальною площею 25956,20 кв. м, розташовані за адресою: АДРЕСА_1 , які перебували на балансі Філії «Хлібна база № 87» Державного підприємства «Ніжинський комбінат хлібопродуктів», за вартістю визначеною суб`єктом оціночної діяльності ТОВ «Стоун Брідж» у Звіті про незалежну оцінку № 1, станом на 31.07.2018, з урахуванням висновку судової оціночно-будівельної експертизи від 30.09.2020 № 22048/19-42/23942-23974, становитиме різницю між вартістю майна, визначену з урахуванням ПДВ, та сумою коштів, що надійшли від реалізації майна, а саме: 27447558,00 грн. - 6506360,76 грн. і відповідно складатиме 20941197,24 грн.
Своїми умисними діями, які виразились у службовій недбалості, тобто неналежному виконанні службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що спричинило тяжкі наслідки державним інтересам, ОСОБА_11 обгрунтовано підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України.
17 червня 2021 ОСОБА_11 повідомлено про підозру у скоєнні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 367 КК України.
Згідно ст. 12 КК України, інкримінований ОСОБА_11 злочин, передбачений ч. 2 ст. 367 КК України є нетяжким службовим злочином.
У відповідності до інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкту нерухомого майна за №260193107 від 07.06.2021 земельна ділянка із кадастровим номером 8000000000:90:645:0003, загальною площею 0,063 га, розташована за адресою: АДРЕСА_6 , реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1659877580000, належить на праві власності ОСОБА_11 .
Слідчий вказує, що з метою повного, всебічного та неупередженого проведення досудового розслідування, а також те, що загальний розмір шкоди, завданий діями підозрюваного ОСОБА_11 складає 20941197,24 грн., виникла необхідність в арешті майна останнього, з метою забезпечення відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (злочину).
Статтею 170 КПК України, передбачено, що арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.
Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі, відчуження. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб.
Згідно п. 4 ч. 2 ст. 170 КПК України арешт майна допускається з метою забезпечення відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.
Частиною 6 ст. 170 КПК України передбачено, що у випадку, передбаченому пунктом 4 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, фізичної чи юридичної особи, яка в силу закону несе цивільну відповідальність за шкоду, завдану діями (бездіяльністю) підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або неосудної особи, яка вчинила суспільно небезпечне діяння, а також юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, за наявності обґрунтованого розміру цивільного позову у кримінальному провадженні, а так само обґрунтованого розміру неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою, щодо якої здійснюється провадження.
Згідно з ч. 10 ст. 170 КПК України арешт може бути накладенийу встановленому цим Кодексом порядку на рухоме чи нерухоме майно, грошіу будь-якій валюті готівкою або у безготівковій формі, в тому числі коштита цінності, що знаходяться на банківських рахунках чи на зберіганні у банках або інших фінансових установах, видаткові операції, цінні папери, майнові, корпоративні права, щодо яких ухвалою чи рішенням слідчого судді, суду визначено необхідність арешту майна.
Враховуючи викладене, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання слідчого про накладення арешту на майно підлягає задоволенню з метою забезпечення цілей кримінального провадження, а саме: з метою забезпечення відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (злочину).
Разом з цим, слідчий суддя враховує й те, що у даному випадку обмеження права власності є розумним і співрозмірним завданням кримінального провадження та обставини кримінального провадження станом на час прийняття рішення вимагають вжиття такого заходу забезпечення кримінального провадження як накладення арешту. При цьому, доказів негативних наслідків від його застосування слідчим суддею не встановлено.
Враховуючи викладене, клопотання підлягає задоволенню.
На підставівикладеного ікеруючись ст.ст.107,131,132,170173,309КПК України,слідчий суддя,-
У Х В А Л И В :
Клопотання - задовольнити.
Накласти арешт на майно підозрюваного ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , а саме на земельну ділянку із кадастровим номером 8000000000:90:645:0003, загальною площею 0,063 га, розташована за адресою: АДРЕСА_6 , реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1659877580000, яка належить на праві власності підозрюваному ОСОБА_11 .
Зобов`язати слідчого/прокурора у кримінальному провадженні передати ухвалу особі, на майно якої, накладено арешт.
Підозрюваний, його захисник, інший власник або володілець майна, які не були присутні при розгляді питання про арешт майна, мають право заявити клопотання про скасування арешту майна повністю або частково.
Ухвала про накладення арешту може бути оскаржена безпосередньо до Київського апеляційного суду протягом 5 днів з дня її оголошення.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Печерський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 22.06.2021 |
Оприлюднено | 24.05.2024 |
Номер документу | 98063765 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Кримінальне
Печерський районний суд міста Києва
Соколов О. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні