Рішення
від 02.07.2021 по справі 824/817/19-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 липня 2021 р. м. Чернівці Справа № 824/817/19-а

Суддя Чернівецького окружного адміністративного суду Дембіцький П.Д., розглянув в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Управління цивільного захисту населення Чернівецької обласної державної адміністрації до Глибоцького професійно-технічного ліцею, третя сторона Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області, про проведення інвентаризації захисних споруд цивільного захисту населення, -

В С Т А Н О В И В:

У поданому до суду адміністративному позові (з урахуванням уточнених позовних вимог) Управління цивільного захисту населення Чернівецької обласної державної адміністрації (позивач) просить суд: - визнати протиправною бездіяльність Глибоцького професійно-технічного ліцею в частині невжиття організаційних заходів щодо проведення технічної інвентаризації та приведення в належний технічний стан та готовність до укриття населення трьох захисних споруд цивільного захисту № 96426, № 96441, № 96442 за адресою: АДРЕСА_1 ;

- зобов`язати Глибоцький професійно-технічний ліцей в місячний термін з дня набрання законної сили рішення суду вжити організаційних заходів щодо проведення технічної інвентаризації та приведення в належний технічний стан та готовність до укриття населення трьох захисних споруд цивільного захисту: № НОМЕР_1 , Професійно-технічний ліцей, 1980 року вводу в експлуатацію, АДРЕСА_6 № 96441, Професійно-технічний ліцей, 1981 року вводу в експлуатацію, АДРЕСА_6 № 96442, Професійно-технічний ліцей, 1981 року вводу в експлуатацію, АДРЕСА_6.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що у відповідача на балансі знаходиться три захисні споруди: №96426, Професійно-технічний ліцей, 1980 року вводу в експлуатацію, АДРЕСА_1 , Департамент освіти і науки Чернівецької обласної державної адміністрації, вбудоване в будівлю, ПРУ 250 м2, місткістю на 340 осіб; №96441, Професійно-технічний ліцей, 1981 року вводу в експлуатацію, АДРЕСА_6, Департамент освіти і науки Чернівецької обласної державної адміністрації, вбудоване в будівлю, ПРУ 303 м2, місткістю на 500 осіб; №96442, Професійно-технічний ліцей, 1981року вводу в експлуатацію, АДРЕСА_6, Департамент освіти і науки Чернівецької обласної державної адміністрації, вбудоване в будівлю, ПРУ 367 м2, місткістю на 400 осіб.

Рішенням районної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій (далі - районної комісії ТЕБ та НС) від 15.03.2018 року протокол №7 надано доручення балансоутримувачам захисних споруд забезпечити виконання розпорядження районної державної адміністрації від 15.03.2018 року №135 Про проведення технічної інвентаризації захисних споруд цивільного захисту району протягом 2017-2018 років .

Однак відповідач відмовився проводити інвентаризацію вказаних будівель. У зв`язку з чим позивач звернувся до суду щодо зобов`язання Глибоцького професійно-технічного ліцею вжити організаційних заходів щодо проведення технічної інвентаризації та приведення в належний технічний стан та готовність до укриття населення трьох захисних споруд цивільного захисту: № НОМЕР_1 , Професійно-технічний ліцей, 1980 року вводу в експлуатацію, АДРЕСА_6 № 96441, Професійно-технічний ліцей, 1981 року вводу в експлуатацію, АДРЕСА_6 № 96442, Професійно-технічний ліцей, 1981 року вводу в експлуатацію, АДРЕСА_6.

09.10.2019 року до суду надійшов відзив Глибоцького професійно-технічного ліцею відповідно до якого відповідач зазначив, що ліцей з позовними вимогами Управління цивільного захисту населення Чернівецької обласної державної адміністрації не погоджується, вважає їх безпідставними, оскільки захисні споруди цивільного захисту на балансі Глибоцького професійного ліцею відсутні, а тому неможливо інвентаризувати об`єкт, якого не існує.

Оскільки сторонами на підтвердження обставин, якими обґрунтовуються позовні вимоги, заперечення не було надано належні письмові докази, що вказувало на їх недостатність для встановлення обставин справи, суд неодноразово відповідно до вимог ч. 4 ст. 9 КАС України ухвалами суду зобов`язував сторони надати суду письмові докази в обґрунтування заявлених вимог, заперечень, у зв`язку з чим розгляд справи відкладався, оголошувалась перерва для примирення сторін.

Частинами 5,6 ст. 44 КАС України передбачено, що учасники справи зобов`язані, в т.ч.: подавати наявні у них докази в порядку та строки, встановлені законом або судом, не приховувати докази; надавати суду повні і достовірні пояснення з питань, які ставляться судом, а також учасниками справи в судовому засіданні; виконувати процесуальні дії у встановлені законом або судом строки; виконувати інші процесуальні обов`язки, визначені законом або судом.За введення суду в оману щодо фактичних обставин справи винні особи несуть відповідальність, встановлену законом.

Частиною 1 ст. 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно частини 3 ст. 77 КАС України - докази суду надають учасники справи. Суд може пропонувати сторонам надати докази та збирати докази з власної ініціативи, крім випадків, визначених цим Кодексом.

У судовому засіданні позивач позов підтримали повністю, посилаючись на обставини викладені в позовній заяві, наданих письмових пояснень, просили суд задовольнити позовні вимоги, розглядати справу в порядку письмового провадження.

Представник відповідача заперечував проти позову, надав суду пояснення по суті спору з посиланням на письмові докази проте, що він не являється балансоутримувачем та власником вищезазначених захисних споруд, а також надав клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження.

Третя особа позов підтримали повністю, просила суд задовольнити позовні вимоги, розглядати у порядку письмового провадження.

Відповідно до ч. 3 ст. 194 КАС України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності.

Згідно ч. 1 ст. 205 КАС України, у разі неявки відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

У частині 9 статті 205 КАС України зазначено, що якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи приписи ст. 205 КАС України, суд вважає, що немає перешкодою для розгляду і вирішення справи за наявними у справі матеріалами.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши наявні матеріали, всебічно та повно з`ясувавши всі обставини справи, об`єктивно оцінивши докази, що мають юридичне значення для вирішення спору по суті, дослідивши письмові докази, судом встановлено наступне.

Глибоцький професійний ліцей (код ЄДРПОУ 03072614) є юридичною особою, місцезнаходження: АДРЕСА_2 (т. 1 а. с. 97).

Згідно свідоцтва про право власності на нерухоме майно від 04.03.2010 року серія НОМЕР_2 видно, що власником будівель та споруд Глибоцького професійного ліцею за адресою АДРЕСА_2 є держава в особі Міністерства освіти і науки України в оперативному управлінні Глибоцького професійного ліцею.

Опис об`єкта: загальна площа 17950,50 кв.м.; гуртожиток літ. А, Б , будівля учбового корпусу літ. В, З , адмінбудинок літ. Г , їдальня літ. Д , будівля кухні літ. Е , спортзал літ. Є , будівля холодильної камери літ. Ж , будівля пральні літ. И , котельня літ. І , гараж літ. Ї, Й, К , овочесховище літ. Л , трансформаторна підстанція літ. М , будівля пункту технічного обслуговування літ. Н , убиральня літ. О , колодязь № 1, огорожа в„– 2 -5, інженерні колодязі № 6-15, вимощення І-ІІ, пожежний резервуар № 16.

Підстава набуття права власності: рішення XXXII сесії Глибоцької селищної ради V скликання від 25.02.2010 року № 10-32/10. (т. 1 а. с. 138, 237).

На виконання п.1 доручення Прем`єр-міністра України № 4929/1/1-17 від 15.02.2017 року про продовження заходів з технічної інвентаризації захисних споруд цивільного захисту, розпорядженням Чернівецької обласної державної адміністрації від 12 квітня 2017 року № 277-р Про проведення технічної інвентаризації захисних споруд цивільного захисту протягом 2017-2018 років надано доручення районним державним адміністраціям в межах компетенції вжити заходів для продовження проведення технічної інвентаризації захисних споруд цивільного захисту (ЗС ЦЗ) у 2017 - 2018 роках та розпорядженням Глибоцької районної державної адміністрації від 20.04.2017 № 135 Про проведення технічної інвентаризації захисних споруд цивільного захисту району протягом 2017-2018 років утворити відповідні інвентаризаційні комісії для проведення технічної інвентаризації захисних споруд на підпорядкованій території та організувати проведення комплексних перевірок захисних споруд. (т. 1 а. с. 20-22).

Рішенням районної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Глибоцької РДА від 15.03.2018 року протокол №7, зокрема за результатами обговорення по першому питання вирішили рекомендувати головам ОТГ, сільським головам, керівникам об`єктів господарської діяльності, організацій та установ району незалежно від форми власності (балансоутримувачам захисних споруд ) забезпечити виконання розпорядження райдержадміністрації від 20.04.2017 року № 135 Про проведення технічної інвентаризації захисних споруд цивільного захисту району протягом 2017-2018 . (т. 1 а. с. 23-26, т. 4 а. с. 70-72).

03.01.2019 року посадовими особами Глибоцького професійного ліцею: ОСОБА_1 директором; ОСОБА_2 , начальником штабу ЦО; ОСОБА_3 , завідувачем господарством; ОСОБА_4 , т.в.о. старшого майстра ліцею, проведено обстеження підвальних приміщень будівель та споруд ліцею за адресою: АДРЕСА_2 , а саме навчального корпусу № 1, гуртожитків № 1 та НОМЕР_4 .

За результатами обстеження підвальних приміщень будівель та споруд ліцею складено акт обстеження підвальних приміщень будівель та споруд Глибоцького професійного ліцею на предмет наявності захисних споруд цивільного захисту та можливості їх створення.

Із змісту акту видно, що:

- захисні споруди цивільного захисту у будівлях та приміщеннях Глибоцького професійного ліцею відсутні.

- у жодному підвальному приміщенні ліцею немає інженерного та спеціального обладнання, системи життєзабезпечення ПРС (ПРУ).

- у жодному підвальному приміщенні ліцею немає ознак монтажу у попередні роки інженерного та спеціального обладнання, системи життєзабезпечення ПРС (ПРУ) чи демонтажу.

- обстежені приміщення не відповідають вимогам Наказу МВС України від 09.07.2018 №579 Про затвердження вимог з питань використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту та ДБН В 2.2.5-97 для створення в них захисних споруд цивільного захисту: відсутність другого входу, аварійного виходу та неможливість їх влаштування в фундаменті будівель; прилягання на близькій відстані від будівель (в середньому 5 метрів) каналізаційної мережі селища; відсутність бетонної підлоги; відсутність гідроізоляції стін. (т. 1 а. с. 141, т. 2 а. с. 112).

На виконання розпорядження обласної державної адміністрації від 11.09.2017 року №754-р Про затвердження рішення колегії обласної державної адміністрації Про проведення технічної інвентаризації захисних споруд цивільного захисту населення області за період 2008-2017 році , рішення чергового засідання обласної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій ( Про стан проведення технічної інвентаризації захисних споруд цивільного захисту Чернівецької області , протокол № 8 від 19.09.2017 року) Департамент освіти і науки Чернівецької обласної державної адміністрації 04.01.2019 року листом 01-24/24 надав Управлінню цивільного захисту населення Чернівецької обласної державної адміністрації відомості про результати технічної інвентаризації захисних споруд цивільного захисту закладів освіти комунальної власності Чернівецької обласної ради станом на 28.12.2018 року.

Згідно відомостей про результати технічної інвентаризації захисних споруд цивільного захисту закладів освіти комунальної власності Чернівецької обласної ради станом на 28.12.2018 року видно, що:

- ПРУ № АДРЕСА_3 , інформація про створення недостовірна, захисна споруда не створювалась.

- ПРУ № 96441 АДРЕСА_6, вул. Бойка, 2, інформація про створення недостовірна, захисна споруда не створювалась.

- ПРУ № АДРЕСА_4 , інформація про створення недостовірна, захисна споруда не створювалась. (т. 1 а. с. 48-49, 79-80).

11.01.2019 року Департамент освіти і науки Чернівецької обласної державної адміністрації листом № 01-24/106 звернувся до начальника управління цивільного захисту населення Чернівецької обласної державної адміністрації, про сприяння у проведені експертизи щодо доцільності використання підвальних приміщень Глибоцького професійного ліцею для облаштування захисних споруд (ПРУ). До вказаного листа додатком додано акт обстеження підвальних приміщень будівель та споруд Глибоцького професійного ліцею на предмет наявності захисних споруд цивільного захисту та можливості їх створення від 03.01.2019 року.

Із змісту висновку акту видно, що: захисні посуди цивільного захисту у будівлях та приміщеннях Глибоцького професійного ліцею відсутні; у жодному підвальному приміщенні ліцею немає інженерного та спеціального обладнання, системи життєзабезпечення ПРС (ПРУ); у жодному підвальному приміщенні ліцею немає ознак монтажу у попередні роки інженерного та спеціального обладнання, системи життєзабезпечення ПРС (ПРУ) чи їх демонтажу; обстежені приміщення не відповідають вимогам Наказу МВС України від 09.07.2018 року № 579 Про затвердження вимог з питань використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту та ДБН В 2.2.5-97 для створення в них захисних споруд цивільного захисту: відсутність другого входу, аварійного виходу та неможливість їх влаштування в фундаменті будівель; прилягання на близькій відстані від будівель (в середньому 5 метрів) каналізаційної мережі селища; відсутність бетонної підлоги; відсутня гідроізоляція стін. (т. 1 а. с. 140)

Розпорядження Чернівецької обласної державної адміністрації від 09 липня 2019 року № 688-р Про захисні споруди цивільного захисту затверджено План комплексних заходів щодо відновлення функціонування захисних споруд цивільного захисту Чернівецької області за призначенням та їх доукомплектування необхідними засобами цивільного захисту і майном протягом 2019-2020 років.

Пунктом 2 вказаного розпорядження вирішено районним держаним адміністраціям рекомендувати Чернівецькій та Новодністровській міським радам, об`єднаним територіальним громадам області, власникам (балансоутримувачам ) ЗС ЦЗ та іншим виконавцям Плану, спільно з представниками територіальних підрозділів ДСНС України у Чернівецькій області в межах повноважень виконати заходи визначені Планом та інформувати управління цивільного захисту населення обласної державної адміністрації щокварталу до 05 числа місяця. (т. 1 а. с. 124-128).

Із змісту листа Глибоцького комунального районного бюро технічної інвентаризації від 13.01.2020 року № 320 видно, що інвентарна справа щодо трьох захисних споруд цивільного захисту: № 96426, № 96441, № 96442 Професійно технічного ліцею АДРЕСА_6 вул. Бойко І, 4, Глибоцьким КРБТІ не виготовлялась . Інформація стосовно балансоутримувача даних захисних споруд цивільного захисту відсутня . (т. 2 а. с. 1).

Крім того, дослідженням письмових доказів встановлено наступне.

Згідно акта інвентаризації протирадіаційного сховища № 11/96441 від 05.07.2006 року, який затверджено головою Глибоцької районної державної адміністрації начальником цивільного захисту (цивільної оборони) району П.В. Панчук 15.07.2006 року, видно, що комісія у складі: ОСОБА_5 , перший заступник голови РДА; ОСОБА_9, начальник відділу з питань НС РДА; Баланюк І.А., начальник відділу внутрішньої політики РДА; ОСОБА_20, заступник начальника РВ УМВС України; ОСОБА_6 , начальник відділу містобудування, архітектури та житлового комунального господарства РДА; ОСОБА_7 , начальник Глибоцького ВУЖКГ; ОСОБА_8 , начальник відділу взаємодії з правоохоронними органами, оборонної та мобілізаційної роботи РДА провела інвентаризацію захисної споруди.

За підсумками перевірки встановлено та складено акт про те, що ПРС за адресою АДРЕСА_5 , Професійний ліцей, належить: селищній раді, який підписано всіма членами комісії. (т. 2 а. с. 47, 121).

Із змісту паспорта протирадіаційного сховища № 11/96441 від 05.07.2006 року видно, що ПРС знаходиться за адресою АДРЕСА_5 , належить селищній раді . (т. 1 а. с. 42, т. 4 а. с. 73, 92).

Згідно акта інвентаризації протирадіаційного сховища № 10/96426 від 05.07.2006 року, який затверджено головою Глибоцької районної державної адміністрації начальником цивільного захисту (цивільної оборони) району П.В. Панчук 15.07.2006 року, видно, що комісія у складі: ОСОБА_5 , перший заступник голови РДА; ОСОБА_9, начальник відділу з питань НС РДА; Баланюк І.А., начальник відділу внутрішньої політики РДА; ОСОБА_20, заступник начальника РВ УМВС України; ОСОБА_6 , начальник відділу містобудування, архітектури та житлового комунального господарства РДА; ОСОБА_7 , начальник Глибоцького ВУЖКГ; ОСОБА_8 , начальник відділу взаємодії з правоохоронними органами, оборонної та мобілізаційної роботи РДА провела інвентаризацію захисної споруди.

За підсумками перевірки встановлено та складено акт про те, що ПРС за адресою АДРЕСА_5 , Професійний ліцей, належить: селищній раді, який підписаний всіма членами комісії. (т. 2 а. с. 66, 140).

Із змісту паспорта протирадіаційного сховища № 10/96426 від 05.07.2006 року видно, що ПРС знаходиться за адресою АДРЕСА_5 , належить селищній раді . (т. 1 а. с. 36, т. 4 а. с. 75, 96).

Згідно акта інвентаризації протирадіаційного сховища № 12/964412 від 05.07.2006 року, який затверджено головою Глибоцької районної державної адміністрації начальником цивільного захисту (цивільної оборони) району П.В. Панчук 15.07.2006 року, видно, що комісія у складі: ОСОБА_5 , перший заступник голови РДА; ОСОБА_9 , начальник відділу з питань НС РДА; Баланюк І.А., начальник відділу внутрішньої політики РДА; ОСОБА_20, заступник начальника РВ УМВС України; ОСОБА_6 , начальник відділу містобудування, архітектури та житлового комунального господарства РДА; ОСОБА_7 , начальник Глибоцького ВУЖКГ; ОСОБА_8 , начальник відділу взаємодії з правоохоронними органами, оборонної та мобілізаційної роботи РДА провела інвентаризацію захисної споруди

За підсумками перевірки встановлено та складено акт про те, що ПРС за адресою АДРЕСА_5 , Професійний ліцей, належить: селищній раді, який підписаний всіма членами комісії. (т. 2 а. с. 85, 158).

Із змісту паспорта протирадіаційного сховища № 12/964412 від 05.07.2006 року видно, що ПРС знаходиться за адресою АДРЕСА_5 , належить селищній раді . (т. 1 а. с. 47, т. 4 а. с. 77, 94).

Згідно акта комплексної перевірки (спеціального огляду) захисної споруди цивільної оборони (сховище, протирадіаційне укриття ) № 96441 від 06.03.2014 року видно, що комісія у складі: представника територіального органу ДСНС України, представника територіального органу МНМ України, представника виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань надзвичайних ситуацій або відповідного структурного підрозділу місцевої держадміністрації, представника підприємства провела перевірку стану готовності, експлуатації і використання сховища (протирадіаційного укриття) № 96441.

Із змісту акту перевірки видно, що комісією встановлено, що місцезнаходження сховища (протирадіаційного укриття): АДРЕСА_6 , власник (балансоутримувач) сховища (протирадіаційного укриття): Глибоцький ліцей , АДРЕСА_6. (т. 2 а. с. 48-51, 122-125).

Згідно акта комплексної перевірки (спеціального огляду) захисної споруди цивільної оборони (сховище, протирадіаційне укриття ) № 96426 від 06.03.2014 року видно, що комісія у складі: начальника Глибоцького РВУДСНС України у Чернівецькій області підполковника служби ЦЗ ОСОБА_10 ; провідного фахівця Глибоцького РВУДСНС України у Чернівецькій області лейтенанта служби ЦЗ ОСОБА_11 ; у присутності начальника відділу з питань надзвичайних ситуацій та ЦЗ населення ОСОБА_12 , заступника директора Глибоцького професійно-технічного ліцею ОСОБА_13 провела перевірку стану готовності, експлуатації і використання сховища (протирадіаційного укриття) № 96426.

Із змісту акту перевірки видно, що комісією встановлено, що місцезнаходження сховища (протирадіаційного укриття): 60400, Чернівецька область, Глибоцький район, АДРЕСА_6, власник (балансоутримувач) сховища (протирадіаційного укриття): Глибоцький професійно-технічний ліцей, АДРЕСА_5 . (т. 2 а. с. 48-51, 141-143).

Згідно акта комплексної перевірки (спеціального огляду) захисної споруди цивільної оборони (сховище, протирадіаційне укриття ) № 96442 від 06.03.2014 року видно, що комісія у складі: начальника Глибоцького РВУДСНС України у Чернівецькій області підполковника служби ЦЗ ОСОБА_10 ; провідного фахівця Глибоцького РВУДСНС України у Чернівецькій області лейтенанта служби ЦЗ ОСОБА_11 ; у присутності начальника відділу з питань надзвичайних ситуацій та ЦЗ населення ОСОБА_12 , заступника директора Глибоцького професійно-технічного ліцею ОСОБА_13 провела перевірку стану готовності, експлуатації і використання сховища (протирадіаційного укриття) № 96442.

Із змісту акту перевірки видно, що комісією встановлено, що місцезнаходження сховища (протирадіаційного укриття): 60400, Чернівецька область, Глибоцький район, АДРЕСА_6, власник (балансоутримувач) сховища (протирадіаційного укриття): Глибоцький професійно-технічний ліцей, АДРЕСА_5 . (т.2а.с.48-51).

Згідно акта комплексної перевірки (спеціального огляду) захисної споруди цивільної оборони (сховище, протирадіаційне укриття ) № 96441 від 18.08.2014 року видно, що комісія у складі: начальника Глибоцького районного відділу Управління ДСНС України у Чернівецькій області підполковника служби ЦЗ ОСОБА_10 ; провідного інспектора Глибоцького районного відділу Управління ДСНС України у Чернівецькій області лейтенанта служби ЦЗ ОСОБА_21; начальника відділу з питань надзвичайних ситуацій та ЦЗ населення ОСОБА_12 , директора Глибоцького Проф-ліцею ОСОБА_14 провела перевірку стану готовності, експлуатації і використання сховища (протирадіаційного укриття) № 96441.

Із змісту акту перевірки видно, що комісією встановлено, що місцезнаходження сховища (протирадіаційного укриття): АДРЕСА_2 , власник (балансоутримувач) сховища (протирадіаційного укриття): Проф-ліцей АДРЕСА_6 Чернівецька область. (т. 2 а. с. 52-55, 126-129, т. 3 а. с. 106-112).

Згідно акта комплексної перевірки (спеціального огляду) захисної споруди цивільної оборони (сховище, протирадіаційне укриття ) № 96426 від 18.08.2014 року видно, що комісія у складі: начальника Глибоцького районного відділу Управління ДСНС України у Чернівецькій області підполковника служби ЦЗ ОСОБА_10 ; провідного фахівця Глибоцького РВУДСНС України у Чернівецькій області лейтенанта служби ЦЗ ОСОБА_11; начальника відділу з питань надзвичайних ситуацій та ЦЗ населення ОСОБА_12 , директора Глибоцького Проф-ліцею ОСОБА_14 провела перевірку стану готовності, експлуатації і використання сховища (протирадіаційного укриття) № 96426.

Із змісту акту перевірки видно, що комісією встановлено, що місцезнаходження сховища (протирадіаційного укриття): АДРЕСА_2 , власник (балансоутримувач) сховища (протирадіаційного укриття): на балансі профліцею ПРУ відсутнє, оглянуто підвальні приміщення. (т. 2 а. с. 71-74, 144-147, т. 3 а. с. 99-105).

Згідно акта комплексної перевірки (спеціального огляду) захисної споруди цивільної оборони (сховище, протирадіаційне укриття ) № 96442 від 18.08.2014 року видно, що комісія у складі: начальника Глибоцького районного відділу Управління ДСНС України у Чернівецькій області підполковника служби ЦЗ ОСОБА_10 ; провідного фахівця Глибоцького РВУДСНС України у Чернівецькій області лейтенанта служби ЦЗ ОСОБА_11; начальника відділу з питань надзвичайних ситуацій та ЦЗ населення ОСОБА_12, директора Глибоцького професійного ліцею ОСОБА_14 провела перевірку стану готовності, експлуатації і використання сховища (протирадіаційного укриття) № 96442.

Із змісту акту перевірки видно, що комісією встановлено, що місцезнаходження сховища (протирадіаційного укриття): АДРЕСА_2 , власник (балансоутримувач) сховища (протирадіаційного укриття): на балансі профліцею ПРУ відсутнє, оглянуто підвальні приміщення. (т. 2 а. с. 90-93, 163-166, т. 3 а. с. 113-119).

Згідно акта № 13 комплексної перевірки (спеціального огляду) захисної споруди цивільної оборони (сховище, протирадіаційне укриття ) № 96441 від 04.02.2015 року видно, що комісія у складі: начальника Глибоцького районного відділу Управління ДСНС України у Чернівецькій області підполковника служби ЦЗ Кройтора Р.В.; головного фахівця Глибоцького районного відділу Управління ДСНС України у Чернівецькій області ст. лейтенанта служби ЦЗ ОСОБА_11, провідного інспектора Глибоцького районного відділу Управління ДСНС України у Чернівецькій області лейтенанта служби ЦЗ ОСОБА_21; начальника відділу з питань надзвичайних ситуацій та ЦЗ населення ОСОБА_12, директора Глибоцького професійного ліцею ОСОБА_14 провела перевірку стану готовності, експлуатації і використання сховища (протирадіаційного укриття) № 96441.

Із змісту акту перевірки видно, що комісією встановлено, що місцезнаходження сховища (протирадіаційного укриття): АДРЕСА_2 , власник (балансоутримувач) сховища (протирадіаційного укриття): на балансі профліцею ПРУ відсутнє, Чернівецька область. ( т. 2 а. с. 56-59, 130-133, т. 3 а. с. 78-84).

Згідно акта комплексної перевірки (спеціального огляду) захисної споруди цивільної оборони (сховище, протирадіаційне укриття ) № 96426 від 04.02.2015 року видно, що комісія у складі: начальника Глибоцького районного відділу Управління ДСНС України у Чернівецькій області підполковника служби ЦЗ Кройтора Р.В.; головного фахівця Глибоцького районного відділу Управління ДСНС України у Чернівецькій області ст. лейтенанта служби ЦЗ ОСОБА_11, провідного інспектора Глибоцького районного відділу Управління ДСНС України у Чернівецькій області лейтенанта служби ЦЗ ОСОБА_21; начальника відділу з питань надзвичайних ситуацій та ЦЗ населення ОСОБА_12, директора Глибоцького професійного ліцею ОСОБА_14 провела перевірку стану готовності, експлуатації і використання сховища (протирадіаційного укриття) № 96426.

Із змісту акту перевірки видно, що комісією встановлено, що місцезнаходження сховища (протирадіаційного укриття): АДРЕСА_2 , власник (балансоутримувач) сховища (протирадіаційного укриття): на балансі профліцею ПРУ відсутнє, Чернівецька область. (т. 2 а. с. 75-78, 148-151, т. 3 а. с. 85-91).

Згідно акта № 12 комплексної перевірки (спеціального огляду) захисної споруди цивільної оборони (сховище, протирадіаційне укриття ) № 96442 від 04.02.2015 року видно, що комісія у складі: начальника Глибоцького районного відділу Управління ДСНС України у Чернівецькій області підполковника служби ЦЗ Кройтора Р.В.; головного фахівця Глибоцького районного відділу Управління ДСНС України у Чернівецькій області ст. лейтенанта служби ЦЗ ОСОБА_11, провідного інспектора Глибоцького районного відділу Управління ДСНС України у Чернівецькій області лейтенанта служби ЦЗ ОСОБА_21; начальника відділу з питань надзвичайних ситуацій та ЦЗ населення ОСОБА_12, директора Глибоцького професійного ліцею ОСОБА_14 провела перевірку стану готовності, експлуатації і використання сховища (протирадіаційного укриття) № 96442.

Із змісту акту перевірки видно, що комісією встановлено, що місцезнаходження сховища (протирадіаційного укриття): АДРЕСА_2 , власник (балансоутримувач) сховища (протирадіаційного укриття): на балансі профліцею ПРУ відсутнє, Чернівецька область. (т. 2 а. с. 94-97, 167-170, т. 3 а. с. 92-98).

Таким чином суд приходить до висновку, що належними, допустимими, достовірними, достатніми доказами, як визначено ст. ст. 72-77 КАС України підтверджено факт, що на балансі та у власності Глибоцького професійно-технічного ліцею не перебувають зазначені споруди протирадіаційного укриття.

Зазначені споруди протирадіаційного укриття згідно актів інвентаризації протирадіаційного сховища № 11/96441 від 05.07.2006 року, № 10/96426 від 05.07.2006 року, № 12/964412 від 05.07.2006, паспортів протирадіаційного сховища № 11/96441 від 05.07.2006 року, № 10/96426 від 05.07.2006 року, № 12/964412 від 05.07.2006 року належить селищній раді .

Крім того, згідно акта комплексної перевірки (спеціального огляду) захисної споруди цивільної оборони № 96441 від 25.03.2016 року видно, що комісією у складі: провідного інспектора Глибоцького районного сектора Управління ДСНС України у Чернівецькій області ст. лейтенант служби ЦЗ ОСОБА_11, в.о. головного спеціаліста з питань надзвичайних ситуацій Глибоцької РДА Романюка В.С., директора Глибоцького професійного ліцею ОСОБА_14 провела перевірку стану готовності, експлуатації і використання сховища (протирадіаційного укриття) № 96441.

Із змісту акту перевірки видно, що комісією встановлено, що місцезнаходження сховища (протирадіаційного укриття): АДРЕСА_6 , власник (балансоутримувач) сховища (протирадіаційного укриття): АДРЕСА_1 . (т. 2 а. с. 60-62, 137-139, т. 3 а. с. 73-77).

Згідно акта комплексної перевірки (спеціального огляду) захисної споруди цивільної оборони № 96426 від 25.03.2016 року видно, що комісія у складі: провідного інспектора Глибоцького районного сектора Управління ДСНС України у Чернівецькій області ст. лейтенант служби ЦЗ ОСОБА_11, в.о. головного спеціаліста з питань надзвичайних ситуацій Глибоцької РДА Романюка В.С., директора Глибоцького професійного ліцею ОСОБА_14 провела перевірку стану готовності, експлуатації і використання сховища (протирадіаційного укриття) № 96426.

Із змісту акту перевірки видно, що комісією встановлено, що місцезнаходження сховища (протирадіаційного укриття): АДРЕСА_6 , власник (балансоутримувач) сховища (протирадіаційного укриття): АДРЕСА_1 . (т. 2 а. с. 79-81, 152-154, т. 3 а. с. 63-67).

Згідно акта комплексної перевірки (спеціального огляду) захисної споруди цивільної оборони № 96442 від 25.03.2016 року видно, що комісія у складі: провідного інспектора Глибоцького районного сектора Управління ДСНС України у Чернівецькій області ст. лейтенант служби ЦЗ ОСОБА_11, в.о. головного спеціаліста з питань надзвичайних ситуацій Глибоцької РДА Романюка В.С., директора Глибоцького професійного ліцею ОСОБА_14 провела перевірку стану готовності, експлуатації і використання сховища (протирадіаційного укриття) № 96442.

Із змісту акту перевірки видно, що комісією встановлено, що місцезнаходження сховища (протирадіаційного укриття): АДРЕСА_6 , власник (балансоутримувач) сховища (протирадіаційного укриття): АДРЕСА_1 . (т. 2 а. с. 98-100, 171-173, т. 3 а. с. 68-72).

Позивач, третя особа не надали суду належних, допустимих, достовірних, достатніх доказів, а також не зазначили про них, як визначено ст. ст. 72-77 КАС України про те, що станом на 25.03.2016 року, тобто на день перевірки балансоутримувачем, власником зазначених споруд протирадіаційного укриття згідно актів перевірки № 96441 від 25.03.2016 року, № 96426 від 25.03.2016 року, №96442 від 25.03.2016 року є Глибоцький професійно-технічний ліцей.

Крім того, згідно акта комплексної перевірки (спеціального огляду) захисної споруди цивільної оборони № 96426 від 12.06.2017 року видно, що комісія у складі: провідного інспектора Глибоцького районного сектору Управління ДСНС України у Чернівецькій області ст. лейтенанта служби ЦЗ ОСОБА_15 , головного спеціаліста відділу взаємодії з правоохоронними органами, оборонної мобілізаційної роботи та з питань надзвичайних ситуацій апарату РДА ОСОБА_16 , в присутності головного спеціаліста відділу ЦЗ Управління ЦЗ населення Чернівецької державної адміністрації ОСОБА_17 , провела перевірку стану готовності, експлуатації і використання сховища (протирадіаційного укриття) № 96426.

Із змісту акту перевірки видно, що комісією встановлено, що місцезнаходження сховища (протирадіаційного укриття): АДРЕСА_6 , власник (балансоутримувач) сховища (протирадіаційного укриття): Департамент освіти. (т. 1 а. с. 30-32, т. 2 а. с. 82-84, 155-157, т. 3 а. с. 130-134).

Згідно акта комплексної перевірки (спеціального огляду) захисної споруди цивільної оборони № 96442 від 12.06.2017 року видно, що комісія у складі: провідного інспектора Глибоцького районного сектору Управління ДСНС України у Чернівецькій області ст. лейтенанта служби ЦЗ Богдан Л.І., головного спеціаліста відділу взаємодії з правоохоронними органами, оборонної мобілізаційної роботи та з питань надзвичайних ситуацій апарату РДА ОСОБА_16 , в присутності головного спеціаліста відділу ЦЗ Управління ЦЗ населення Чернівецької державної адміністрації ОСОБА_17 , провела перевірку стану готовності, експлуатації і використання сховища (протирадіаційного укриття) № 96442.

Із змісту акту перевірки видно, що комісією встановлено, що місцезнаходження сховища (протирадіаційного укриття): АДРЕСА_6 , власник (балансоутримувач) сховища (протирадіаційного укриття): Департамент освіти. (т. 2 а. с. 101-103, 174-176, т. 3 а. с. 120-124).

Згідно акта комплексної перевірки (спеціального огляду) захисної споруди цивільної оборони № 96441 від 12.06.2017 року видно, що комісія у складі: провідного інспектора Глибоцького районного сектору Управління ДСНС України у Чернівецькій області ст. лейтенанта служби ЦЗ Богдан Л.І., головного спеціаліста відділу взаємодії з правоохоронними органами, оборонної мобілізаційної роботи та з питань надзвичайних ситуацій апарату РДА ОСОБА_16 , в присутності головного спеціаліста відділу ЦЗ Управління ЦЗ населення Чернівецької державної адміністрації ОСОБА_17 , провела перевірку стану готовності, експлуатації і використання сховища (протирадіаційного укриття) № 96441.

Із змісту акту перевірки видно, що комісією встановлено, що місцезнаходження сховища (протирадіаційного укриття): АДРЕСА_6 , власник (балансоутримувач) сховища (протирадіаційного укриття): Департамент освіти. (т. 1 а. с. 37-39, т. 2 а. с. 63-65, 134-136, т. 3 а. с. 125-129).

Позивач, третя особа не надали суду належних, допустимих, достовірних, достатніх доказів, а також не зазначили про них, як визначено ст. ст. 72-77 КАС України про те, що станом на 12.06.2017 року, тобто на день перевірки балансоутримувачем, власником зазначених споруд протирадіаційного укриття згідно актів перевірки № 96426 від 12.06.2017 року, № 96442 від 12.06.2017 року, № 96441 від 12.06.2017 року є Глибоцький професійно-технічний ліцей.

Крім того, згідно акта комплексної перевірки (спеціального огляду) захисної споруди цивільної оборони № 96442 від 10.06.2018 року видно, що комісія у складі: провідного фахівця Глибоцького районного сектору Управління ДСНС України у Чернівецькій області лейтенанта служби ЦЗ ОСОБА_18 , головного спеціаліста відділу взаємодії з правоохоронними органами, оборонної мобілізаційної роботи та з питань надзвичайних ситуацій апарату РДА Гнатчука П.І., провела перевірку стану готовності, експлуатації і використання сховища (протирадіаційного укриття) № 96442.

Із змісту акту перевірки видно, що комісією встановлено, що місцезнаходження сховища (протирадіаційного укриття): АДРЕСА_6 , власник (балансоутримувач) сховища (протирадіаційного укриття): Департамент освіти. (т. 2 а. с. 104-106, 177-179).

Позивач, третя особа не надали суду належних, допустимих, достовірних, достатніх доказів, а також не зазначили про них, як визначено ст. ст. 72-77 КАС України про те, що станом на 10.06.2018 року, тобто на день перевірки балансоутримувачем, власником зазначених споруд протирадіаційного укриття згідно акту № 96442 від 10.06.2018 року є Глибоцький професійно-технічний ліцей.

Крім того, згідно акта оцінки готовності захисної споруди цивільного захисту сховища, протирадіаційного укриття № 96441 від 27.12.2019 року видно, що провідний фахівець Глибоцького РС УДСНС в Чернівецькій області, капітан служби ЦЗ ОСОБА_19 в присутності директора Глибоцького професійного ліцею ОСОБА_1 проведено оцінку стану готовності, експлуатації і використання сховища (протирадіаційного укриття) № 96441 розташованого за адресою: АДРЕСА_2 , що належить власнику Міністерству освіти та науки України, 03072614, а балансоутримувачем захисної споруди є Глибоцький професійний ліцей.

Представник Глибоцького професійно-технічного ліцею ОСОБА_1 акт не підписав, зазначивши, що жодної захисної споруди цивільного захисту на балансі закладу немає. (т. 3 а. с. 39-45).

Із змісту акту оцінки готовності захисної споруди цивільного захисту сховища, протирадіаційного укриття № 96426 від 27.12.2019 року видно, що провідний фахівець Глибоцького РС УДСНС в Чернівецькій області, капітан служби ЦЗ ОСОБА_19 в присутності директора Глибоцького професійного ліцею ОСОБА_1 проведено оцінку стану готовності, експлуатації і використання сховища (протирадіаційного укриття) № 96426 розташованого за адресою: АДРЕСА_2 , що належить власнику Міністерству освіти та науки України, 03072614, а балансоутримувачем захисної споруди є Глибоцький професійний ліцей.

Представник Глибоцького професійно-технічного ліцею ОСОБА_1 акт не підписав, зазначивши, що жодної захисної споруди цивільного захисту на балансі закладу немає. (т. 3 а. с. 46-52).

Із змісту акту оцінки готовності захисної споруди цивільного захисту сховища, протирадіаційного укриття № 96442 від 27.12.2019 року видно, що провідний фахівець Глибоцького РС УДСНС в Чернівецькій області, капітан служби ЦЗ ОСОБА_19 в присутності директора Глибоцького професійного ліцею ОСОБА_1 проведено оцінку стану готовності, експлуатації і використання сховища (протирадіаційного укриття) № 96442 розташованого за адресою: АДРЕСА_2 , що належить власнику Міністерству освіти та науки України, 03072614, а балансоутримувачем захисної споруди є Глибоцький професійний ліцей.

Представник Глибоцького професійно-технічного ліцею Макаревич М.В. акт не підписав, зазначивши, що жодної захисної споруди цивільного захисту на балансі закладу немає. (т. 3 а. с. 53-59).

Позивач, третя особа не надали суду належних, допустимих, достовірних, достатніх доказів, а також не зазначили про них, як визначено ст. ст. 72-77 КАС України про те, що станом на 27.12.2019 року, тобто на день перевірки балансоутримувачем, власником зазначених споруд протирадіаційного укриття згідно актів оцінки готовності захисної споруди цивільного захисту сховища, протирадіаційного укриття № 96441 від 27.12.2019 року, № 96426 від 27.12.2019 року, № 96442 від 27.12.2019 року є Глибоцький професійно-технічний ліцей.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення сторін, встановивши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, дослідивши та оцінивши надані докази в сукупності, проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд зазначає наступне.

В своїй діяльності Управління цивільного захисту населення Чернівецької обласної державної адміністрації, Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області керується Конституцією України, Кодексом цивільного захисту України, законами України, Порядком створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 10 березня 2017 року № 138, Інструкцією щодо утримання захисних споруд цивільної оборони у мирний час затверджена наказом Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи 09.10.2006 року № 653, Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту затверджених Наказ Міністерства внутрішніх справ України 09 липня 2018 року № 579, постановами КМУ, указами Президента України.

Стаття 19 Конституції України визначає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, пов`язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, та визначає повноваження органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, права та обов`язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності регулює Кодексом цивільного захисту України від 2 жовтня 2012 року № 5403-VI (далі - Кодекс ЦЗ України).

Відповідно до ст. 3 Кодексу ЦЗ України правовою основою цивільного захисту є Конституція України, цей Кодекс, інші закони України, а також акти Президента України та Кабінету Міністрів України.

Згідно ст. 4 Кодексу ЦЗ України цивільний захист - це функція держави, спрямована на захист населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій шляхом запобігання таким ситуаціям, ліквідації їх наслідків і надання допомоги постраждалим у мирний час та в особливий період.

Відповідно ч. ч. 1, 3 ст. 6 Кодексу ЦЗ України цивільний захист забезпечується з урахуванням особливостей, визначених Законом України "Про основи національної безпеки України", суб`єктами, уповноваженими захищати населення, території, навколишнє природне середовище і майно, згідно з вимогами цього Кодексу - у мирний час, а також в особливий період - у межах реалізації заходів держави щодо оборони України.

Для координації діяльності центральних і місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій, пов`язаної з техногенно-екологічною безпекою, захистом населення і територій, запобіганням і реагуванням на надзвичайні ситуації:

1) Кабінетом Міністрів України утворюється Державна комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій;

2) Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями утворюються регіональні комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій;

3) районними державними адміністраціями, виконавчими органами міських рад, районними у містах та селищними радами утворюються місцеві комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій;

4) керівними органами підприємств, установ та організацій утворюються комісії з питань надзвичайних ситуацій.

Згідно ст. 7 Кодексу ЦЗ України цивільний захист здійснюється за такими основними принципами:

1) гарантування та забезпечення державою конституційних прав громадян на захист життя, здоров`я та власності;

2) комплексного підходу до вирішення завдань цивільного захисту;

3) пріоритетності завдань, спрямованих на рятування життя та збереження здоров`я громадян;

4) максимально можливого, економічно обґрунтованого зменшення ризику виникнення надзвичайних ситуацій;

5) централізації управління, єдиноначальності, підпорядкованості, статутної дисципліни Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, аварійно-рятувальних служб;

6) гласності, прозорості, вільного отримання та поширення публічної інформації про стан цивільного захисту, крім обмежень, встановлених законом;

7) добровільності - у разі залучення громадян до здійснення заходів цивільного захисту, пов`язаних з ризиком для їхнього життя і здоров`я;

8) відповідальності посадових осіб органів державної влади та органів місцевого самоврядування за дотримання вимог законодавства з питань цивільного захисту;

9) виправданого ризику та відповідальності керівників сил цивільного захисту за забезпечення безпеки під час проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт.

Відповідно до пунктів 15-16 ч. 1 ст. 20 Кодексу ЦЗ України до завдань і обов`язків суб`єктів господарювання у сфері цивільного захисту належить: забезпечення дотримання вимог законодавства щодо створення, зберігання, утримання, використання та реконструкції захисних споруд цивільного захисту; здійснення обліку захисних споруд цивільного захисту, які перебувають на балансі (утриманні).

Згідно ч. 1 ст. 32 Кодексу ЦЗ України до захисних споруд цивільного захисту належать:

1) сховище - герметична споруда для захисту людей, в якій протягом певного часу створюються умови, що виключають вплив на них небезпечних факторів, які виникають внаслідок надзвичайної ситуації, воєнних (бойових) дій та терористичних актів;

2) протирадіаційне укриття - негерметична споруда для захисту людей, в якій створюються умови, що виключають вплив на них іонізуючого опромінення у разі радіоактивного забруднення місцевості;

3) швидкоспоруджувана захисна споруда цивільного захисту - захисна споруда, що зводиться із спеціальних конструкцій за короткий час для захисту людей від дії засобів ураження в особливий період.

Частиною 5 ст. 32 Кодексу ЦЗ України визначено, що Порядок створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку визначається Кабінетом Міністрів України.

Відповідно ч. ч. 7-9 ст. 32 Кодексу ЦЗ України вимоги щодо утримання та експлуатації захисних споруд визначаються центральним органом виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері цивільного захисту.

Утримання захисних споруд цивільного захисту у готовності до використання за призначенням здійснюється суб`єктами господарювання, на балансі яких вони перебувають (у тому числі споруд, що не увійшли до їх статутних капіталів у процесі приватизації (корпоратизації), за рахунок власних коштів.

У разі використання однієї захисної споруди кількома суб`єктами господарювання вони беруть участь в утриманні споруди відповідно до укладених між ними договорів.

Механізм створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту (далі - захисні споруди), у тому числі споруд подвійного призначення та найпростіших укриттів, та ведення його обліку визначає Порядок створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 10 березня 2017 року № 138 (далі - Порядок № 138).

Згідно п. 3 Порядку № 138 балансоутримувач захисної споруди це- власник захисної споруди або юридична особа, яка утримує її на балансі.

Відповідно до п. 9 Порядку № 138 утримання фонду захисних споруд у готовності до використання за призначенням здійснюється їх балансоутримувачами.

У разі використання однієї захисної споруди кількома суб`єктами господарювання вони беруть участь в її утриманні відповідно до договорів, укладених з балансоутримувачем захисної споруди.

Згідно п. 10 Порядку № 138 балансоутримувач забезпечує утримання захисних споруд, конструкцій і обладнання, а також підтримання їх у стані, необхідному для приведення їх у готовність до використання за призначенням у строк, визначений паспортом захисної споруди, але не більше 12 годин.

Відповідно п. п. 11-12 Порядку № 138 вимоги щодо утримання та експлуатації захисних споруд визначаються МВС. Здійснення контролю за готовністю захисних споруд цивільного захисту до використання за призначенням забезпечує ДСНС разом з відповідними органами та підрозділами цивільного захисту, місцевими держадміністраціями.

Згідно п. 10 Типового положення про регіональну та місцеву комісію з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 р. № 409 рішення комісії, прийняті у межах її повноважень, є обов`язковими для виконання органами державної влади та органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями, розташованими на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці.

Єдині вимоги, які є обов`язковими для виконання при утриманні захисних споруд цивільної оборони (сховищ і протирадіаційних укриттів) у мирний час визначає Інструкція щодо утримання захисних споруд цивільної оборони у мирний час затверджена наказом Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи 09.10.2006 року № 653 (далі - Інструкція № 653 (чинна до 09.07.2018 року).

Інструкцією № 653 визначено, що керівники підприємств, установ та організацій, незалежно від форм власності та господарювання, на балансі яких знаходяться захисні споруди, забезпечують їх належний технічний стан і готовність до укриття населення.

Відповідно підпунктів 1-2 пункту 2 розділу VI Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту затверджених Наказ Міністерства внутрішніх справ України 09 липня 2018 року № 579 для забезпечення готовності захисних споруд до використання за призначенням їх балансоутримувачі здійснюють оцінку стану їх готовності, організовують періодичні огляди стану захисних споруд, перевірку працездатності їх основного обладнання, планують і проводять технічне обслуговування обладнання та систем життєзабезпечення захисних споруд.

Оцінка стану готовності захисних споруд (далі - оцінка стану готовності) здійснюється щороку з метою виявлення недоліків у стані утримання та експлуатації захисних споруд, передбачення заходів щодо приведення захисної споруди в готовність до використання за призначенням. Крім того, оцінка стану готовності здійснюється в таких випадках: у разі проведення технічної інвентаризації захисної споруди як об`єкта нерухомого майна; у разі підготовки пропозицій щодо подальшого використання захисної споруди; після пожеж, аварій, катастроф та інших надзвичайних ситуацій, що могли негативно вплинути на технічний стан захисної споруди; у разі здійснення ДСНС заходів державного нагляду (контролю) за станом готовності захисних споруд відповідно до Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності (далі - нагляд).

Судом встановлено, а також підтверджено належними, допустимими, достовірними, достатніми доказами, як визначено ст. ст. 72-77 КАС України проте, що згідно свідоцтва про право власності на нерухоме майно від 04.03.2010 року серія НОМЕР_2 власником будівель та споруд Глибоцького професійного ліцею, за адресою АДРЕСА_2 є держава в особі Міністерства освіти і науки України в оперативному управлінні Глибоцького професійного ліцею, зокрема: опис об`єкта: загальна площа 17950,50 кв.м.; гуртожиток літ. А, Б , будівля учбового корпусу літ. В, З , адмінбудинок літ. Г , їдальня літ. Д , будівля кухні літ. Е , спортзал літ. Є , будівля холодильної камери літ. Ж , будівля пральні літ. И , котельня літ. І , гараж літ. Ї, Й, К , овочесховище літ. Л , трансформаторна підстанція літ. М , будівля пункту технічного обслуговування літ. Н , убиральня літ. О , колодязь № 1, огорожа НОМЕР_4-5, інженерні колодязі № 6-15, вимощення І-ІІ, пожежний резервуар № 16.

Підстава набуття права власності: рішення XXXII сесії Глибоцької селищної ради V скликання від 25.02.2010 року № 10-32/10. (т. 1 а. с. 138, 237).

З урахуванням зазначених письмових доказів, суд приходить до висновку про те, що Глибоцький професійно-технічний ліцей не є власником та балансоутримувачем захисних споруди цивільної оборони (протирадіаційного укриття) №№ НОМЕР_3 , 964412, 96426, як зазначено у актах комплексної перевірки (спеціального огляду) захисної споруди цивільної оборони № 96426 від 12.06.2017 року, № 96442 від 12.06.2017 року, № 96441 від 12.06.2017 року, № 96442 від 10.06.2018 року, актах оцінки готовності захисної споруди цивільного захисту сховища, протирадіаційного укриття № 96441 від 27.12.2019 року, № 96426 від 27.12.2019 року, № 96442 від 27.12.2019 року.

Водночас, позивач, третя особа не спростували докази про те, що згідно змісту паспорта протирадіаційного сховища № 11/96441 від 05.07.2006 року видно, що ПРС знаходиться за адресою АДРЕСА_5 , належить селищній раді . (т. 1 а. с. 42, т. 4 а. с. 73, 92).

Згідно запису паспорта протирадіаційного сховища № 10/96426 від 05.07.2006 року видно, що ПРС знаходиться за адресою АДРЕСА_5 , належить селищній раді. (т. 1 а. с. 36, т. 4 а. с. 75, 96).

Згідно запису паспорта протирадіаційного сховища № 12/964412 від 05.07.2006 року видно, що ПРС знаходиться за адресою АДРЕСА_5 , належить селищній раді . (т. 1 а. с. 47, т. 4 а. с. 77, 94).

З аналізу вказаних письмових доказів, суд приходить до висновку, що Глибоцький професійний ліцей не є ані власником, а ані балансоутримувачем трьох захисних споруд цивільного захисту, зокрема: № 96426, № 96441, № 96442 зазначених п паспортах протирадіаційного сховища № 11/96441 від 05.07.2006 року, № 10/96426 від 05.07.2006 року, № 12/964412 від 05.07.2006 року.

Із змісту листа Глибоцького комунального районного бюро технічної інвентаризації від 13.01.2020 року № 320 видно, що інвентарна справа щодо трьох захисних споруд цивільного захисту: № 96426, № 96441, № 96442 Професійно технічного ліцею АДРЕСА_6 вул. Бойко І, 4, Глибоцьким КРБТІ не виготовлялась. Інформація стосовно балансоутримувача даних захисних споруд цивільного захисту, відсутня. (т. 2 а. с. 1).

Статтею 242 КАС України передбачено, що рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Судом встановлено, що позивач за весь час розгляду справи, не надав суду належних, допустимих, достовірних, достатніх доказів, а також не зазначив про них, як передбачено ч.5 ст. 44, ст. ст. 72-77 КАС України про те, що Глибоцький професійний ліцей є власником, чи балансоутримувачем трьох захисних споруд цивільного захисту, зокрема: № 96426, Професійно-технічний ліцей, 1980 року вводу в експлуатацію, АДРЕСА_1 ; № 96441, Професійно-технічний ліцей, 1981 року вводу в експлуатацію, АДРЕСА_1 ; № 96442, Професійно-технічний ліцей, 1981 року вводу в експлуатацію, АДРЕСА_1 ".

Оскільки судом встановлено, що Глибоцький професійний ліцей не є ані власником, а ані балансоутримувачем трьох захисних споруд цивільного захисту, зокрема: № 96426, №96441, № 96442, зазначених в паспортах протирадіаційного сховища № 11/96441 від 05.07.2006 року, № 10/96426 від 05.07.2006 року, № 12/964412 від 05.07.2006 року, а тому у відповідача не має обов`язку вживати організаційних заходів щодо проведення технічної інвентаризації та приведення в належний технічний стан та готовність до укриття населення трьох захисних споруд цивільного захисту, зокрема: №96426, № 96441, № 96442, зазначених в паспортах протирадіаційного сховища №11/96441 від 05.07.2006 року, № 10/96426 від 05.07.2006 року, № 12/964412 від 05.07.2006 року, у зв`язку з чим, суд приходить до висновку, що в задоволенні адміністративного позову слід відмовити.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно із ст. 129 Конституції України однією із основних засад судочинства є змагальність сторін та свобода в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Частиною 2 стаття 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до положень, закріплених ст. 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Статтею 73 КАС України передбачено належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.

Згідно статей 74-76 КАС України суд не бере до уваги докази, які одержані з порушенням порядку, встановленого законом. Обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування. Достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи. Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Як зазначено ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. Згідно з ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Згідно ч. ч. 1-3 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Враховуючи вищевикладене, не встановивши в судовому засіданні факту порушення прав та охоронюваних законом інтересів позивача, суд не вбачає правових підстав для задоволення заявленого адміністративного позову.

Оскільки в задоволенні адміністративного позову відмовлено, суд не вирішує питання про понесені судові витрати у вигляді сплаченого судового збору.

Враховуючи вищевикладене, керуючись ст. ст. 2, 5, 9, 44, 72-80, 90, 139, 241-246, 250, 255 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Згідно статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У відповідності до статей 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подається до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення (складання).

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне найменування учасників процесу:

Позивач: - Управління цивільного захисту населення Чернівецької обласної державної адміністрації (58010, м. Чернівці, вул. М. Грушевського, 1, код ЄДРПОУ 39300801)

Відповідач: - Глибоцький професійно-технічний ліцей (АДРЕСА_2, код ЄДРПОУ 03072614)

Третя особа: Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області (58018, м. Чернівці, вул. Комарова, 1а)

Суддя П.Д. Дембіцький

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.07.2021
Оприлюднено07.07.2021
Номер документу98081325
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —824/817/19-а

Ухвала від 04.10.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Боровицький О. А.

Ухвала від 06.09.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Боровицький О. А.

Рішення від 02.07.2021

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Дембіцький Павло Дмитрович

Ухвала від 06.08.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Дембіцький Павло Дмитрович

Ухвала від 06.08.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Дембіцький Павло Дмитрович

Ухвала від 17.06.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Дембіцький Павло Дмитрович

Ухвала від 17.06.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Дембіцький Павло Дмитрович

Ухвала від 22.01.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Дембіцький Павло Дмитрович

Ухвала від 27.12.2019

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Дембіцький Павло Дмитрович

Ухвала від 17.12.2019

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Дембіцький Павло Дмитрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні