Справа № 658/2485/20
(провадження № 2/658/113/21)
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 липня 2021 року м.Каховка
Каховський міськрайонний суд Херсонської області в складі
головуючого судді Рахімової О.В.,
при секретарі Сурікової А.Є. ,
розглянувши в місті Каховці у відкритому судовому засіданні цивільну справу за позовом Каховського міськрайонного центру зайнятості до ОСОБА_1 , третя особа: Управління праці та соціального захисту населення Каховської міської ради про стягнення незаконно отриманого матеріального забезпечення у вигляді допомоги по безробіттю,
ВСТАНОВИВ:
Каховський МРЦЗ звернувся до суду з позовом до ОСОБА_1 про стягнення незаконно отриманого матеріального забезпечення у вигляді допомоги по безробіттю.
Позовна заява мотивована тим, що 30.01.2020 року відповідача було взято на облік у Каховському міськрайонному центрі зайнятості, як таку, що шукає роботу. 06.02.2020 року відповідач до Центру заяву про надання статусу безробітного, в якій стоїть особистий підпис про те, відповідач ознайомлена з правами і обов`язками зареєстрованого безробітного та відповідальністю за подання недостовірних даних та документів, на підставі яких приймається рішення про надання статусу безробітного та призначення матеріального забезпечення, надання соціальних послуг, що визначені ЗУ Про зайнятість населення та Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття . 13.02.2020 року відповідач подала заяву про призначення допомоги по безробіттю. На підставі вказаних заяв відповідачу було надано статус безробітного, призначено у відповідному розмірі виплату допомоги по безробіттю. 22.05.2020 року Центром було проведено звірку по виявленим розбіжностям між даними ПК ОСОБА_1 та даними персоніфікації, відповідно до п. 18 ч. 2 ст.22 ЗУ Про зайнятість населення , про що складено акт № 13 від 22.05.2020 року та розслідуванням встановлено, що відповідач перебуває на обліку з 20.11.2015 року, як отримувач державної соціальної допомоги дітям з інвалідністю з надбавкою на догляд. Виплата призначена по 18.11.2020 року, тобто, відповідач , відповідно до ч. 1 ст. 4 ЗУ Про зайнятість населення належить до зайнятого населення та приховала факт того, що здійснює догляд за дитиною з інвалідністю. 25.05.2020 року позивачем видано наказ про відшкодування коштів відповідачем, з яким остання ознайомлена 26.05.2020 року разом з вимогою про відшкодування коштів. Позивач вважає, що відповідач, не повідомивши про зазначені обставини, що впливають на умови виплати допомоги по безробіттю, порушила свої обов`язки. Тому, позивач просить стягнути на його користь суму незаконно виплаченого матеріального забезпечення у вигляді допомоги по безробіттю у розмірі 15 727,29 гривень та судові витрати у розмірі 2102,00 гривень.
Ухвалою Каховського міськрайонного суду Херсонської області від 11.09.2020 року провадження по справі відкрито та справу призначено до судового розгляду за правилами спрощеного позовного провадження.
Представник позивача в судове засідання не з"явився, надав заяву про слухання справи за її відсутності, на задоволенні позовних вимог наполягала з підстав, зазначених у позовній заяві.
Відповідач в судове засідання не з"явилась, надала заяву про слухання справи у її відсутність, відзив на адресу суду не надходив. В попередніх судових засіданнях відповідач заперечувала проти задоволення позовних вимог, мотивуючи тим, що дійсно отримувала допомогу по безробіттю, отримавши статус безробітньої, але вважає, оскільки працюючи платила податки, тому має право на вказані виплати від держави. Зазначила, що отримує надбавку на догляд за дитиною з інвалідністю не знала, оскільки УПСЗН виплачувало їй кошти усі разом. Вважає необхідним повернути кошти отримані від УПСЗН, а допомогу по безробіттю залишити собі, як отриману у встановленому законом порядку.
Представник третьої особи в судове засідання не з`явився, надав заяву, в якій просить розгляд справи проводити за його відсутності та письмові пояснення, відповідно до яких, ОСОБА_1 , перебуває на обліку в УПСЗН з 25.08.2015 року, як отримувач державної допомоги у зв`язку з вагітністю та пологами; з 18.08.2015 року - допомоги при народженні дитини; з 20.11.2015 року - державної соціальної допомоги на дитину з інвалідністю з надбавкою на догляд. Згідно з матеріалами особової справи, станом на 20.11.2015 року, відповідач не працювала, підприємницькою діяльністю не займалась, на обліку в центрі зайнятості не перебувала, тобто мала право на призначення надбавки на догляд за дитиною з інвалідністю, яку їй було призначено з 20.11.2015 року по 18.11.2020 року. Інформація щодо працевлаштування ОСОБА_1 за період з 20.11.2015 року по 06.04.2021 року в управлінні відсутня ( а.с. 106-107).
Відповідно до ч.2 ст. 247 ЦПК України у разі неявки в судове засідання всіх учасників справи чи в разі , якщо відповідно до положень Кодексу розгляд справи здійснюється судом за відсутності учасників справи, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Суд, дослідивши матеріали справи, заслухавши думку сторін, приходить до наступного.
06.02.2020 року до Каховського МРЦЗ звернулась ОСОБА_1 з заявою про надання статусу безробітного, в якій стоїть особистий підпис про те, відповідач ознайомлена з правами і обов`язками зареєстрованого безробітного та відповідальністю за подання недостовірних даних та документів, на підставі яких приймається рішення про надання статусу безробітного та призначення матеріального забезпечення, надання соціальних послуг, що визначені ЗУ Про зайнятість населення та Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття ( а.с.3).
13.02.2020 року відповідач подала заяву до Каховського МРЦЗ про призначення допомоги по безробіттю ( а.с. о.с. 3).
Відповідно до витягу з наказів про прийняті рішення по особі ОСОБА_1 від 26.05.2020 року: наказом від 07.02.2020 року за № НТ200207 - надано статус безробітного; наказом від 13.02.2020 року за № НТ200213 - призначено допомогу по безробіттю з 13.02.2020 року по 06.02.2021 року; наказом від 13.02.2020 року за № НТ200213 розпочато виплату допомоги по безробіттю з 13.02.2020 року; наказом від 25.05.2020 року за № НТ 200525 припинено виплату допомоги по безробіттю у зв`язку з встановленням факту подання особою недостовірних даних та документів, на підставі яких було прийнято рішення про надання статусу безробітного; наказом від 25.05.2020 року за № НТ200525 припинено реєстрацію безробітних з 25.05.2020 року; наказом від 25.05.2020 року за № НТ200525 затверджено повернути виплати ( а.с.4,6).
Як вбачається з матеріалів справи, ОСОБА_1 ознайомлена з правами та обов`язками зареєстрованих осіб 04.02.2020 року, де передбачено п. 2.3, що зареєстровані безробітні зобов`язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм матеріального забезпечення, надання соціальних послуг та припинення реєстрації ( а.с. 5).
Окрім цього, відповідно до листа УПСЗН Каховської міської ради Херсонської області від 12.05.2020 року за № 01-11/1618 , ОСОБА_1 перебуває на обліку в управлінні з 20.11.2015 року, як отримувач державної соціальної допомоги дітям з інвалідністю з надбавкою на догляд. Виплата призначена до 18.11.2020 року ( а.с.7).
Відповідно до акту за № 13 від 22.05.2020 року про розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до ЗУ Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття , встановлено, що ОСОБА_1 перебуває на обліку з 20.11.2015 року як отримувач державної соціальної допомоги дітям з інвалідністю з надбавкою на догляд. Виплата призначена по 18.11.2020 року ( а.с. 8).
ОСОБА_1 направлено претензію про відшкодування коштів, виплачених, як допомогу по безробіттю у сумі 15 727,29 гривень та надано строк на їх повернення тридцять календарних днів від дня отримання копії наказу ( а.с.10).
Також, в матеріалах справи міститься наказ від 25.05.2020 року за № 51 про повернення коштів ОСОБА_1 , з яким вона ознайомлена 26.05.2020 року ( а.с.6).
Відповідно до особової справи ОСОБА_1 , вона перебуває на обліку в Каховському МУСЗН та отримує допомогу дітям з інвалідністю з надбавкою на догляд. Виплата призначена до 18.11.2020 року ( а.с. 64-98).
Відповідно до п.1 ч.1 ст.9 ЗУ Про зайнятість населення , кожен має право на соціальний захист у разі настання безробіття, що реалізується шляхом участі в загальнообов`язковому державному соціальному страхуванні на випадок безробіття, яке передбачає матеріальне забезпечення на випадок безробіття.
Згідно п.1 ч.1 ст.31 Закону України Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття , у випадку працевлаштування особи, такій особі припиняється виплата допомоги по безробіттю.
Відповідно до п.4 ч.2 ст.44 ЗУ Про зайнятість населення , зареєстровані безробітні зобов`язані інформувати територіальний орган центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, протягом трьох робочих днів про обставини припинення реєстрації, визначені у частині першій статті 45 цього Закону.
Згідно з п.9 ч.1 ст.45 Закону України Про зайнятість населення , реєстрація безробітного в територіальному органі центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, припиняється у разі встановлення факту виконання безробітним оплачуваної роботи (надання послуг).
Відповідно до ст.4 Закону України Про зайнятість населення , до зайнятого населення належать особи, які працюють за наймом на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, особи, які забезпечують себе роботою самостійно(у тому числі члени особистих селянських господарств), проходять військову чи альтернативну (невійськову) службу, на законних підставах працюють за кордоном та які мають доходи від такої зайнятості, а також особи, які навчаються за денною або дуальною формою здобуття освіти у закладах загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти та поєднують навчання з роботою.
До зайнятого населення також належать:
непрацюючі працездатні особи, які фактично здійснюють догляд за дитиною з інвалідністю, особою з інвалідністю I групи або за особою похилого віку, яка за висновком медичного закладу потребує постійного стороннього догляду або досягла 80-річного віку, та отримують допомогу, компенсацію та/або надбавку відповідно до законодавства;
батьки - вихователі дитячих будинків сімейного типу, прийомні батьки, якщо вони отримують грошове забезпечення відповідно до законодавства;
особа, яка проживає разом з особою з інвалідністю I чи II групи внаслідок психічного розладу, яка за висновком лікарської комісії медичного закладу потребує постійного стороннього догляду, та одержує грошову допомогу на догляд за нею відповідно до законодавства.
Згідно абз.6 ч.1 ст.34 ЗУ Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття , Фонд загальнообов`язкового державного соціального страхування України має право стягувати відповідно до закону кошти Фонду, виплачені особам, зареєстрованим як безробітні, у вигляді матеріального забезпечення на випадок безробіття та витрачені на надання соціальних послуг безробітним у разі встановлення факту їх отримання на підставі недостовірних відомостей, поданих особою
Відповідно до ч.2 ст.36 ЗУ Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття , застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов`язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг.
Згідно ч.3 ст.36 ЗУ Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття , сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов`язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.
Відповідно до абзацу 1 п. 6 Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним, затвердженого спільним Наказом Міністерства праці та соціальної політики України і ДПА України № 60/62 від 13/02/2009 р., у разі встановлення центром зайнятості відповідно до цього Порядку належності безробітної особи до категорії зайнятих така особа знімається з обліку як безробітна в установленому законодавством порядку та повертає суму незаконно отриманого матеріального забезпечення і вартості наданих соціальних послуг з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати матеріального забезпечення та надання соціальних послуг.
Згідно ст.39 ЗУ Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття , спори, що виникають із правовідносин за цим Законом, вирішуються в судовому порядку.
Відповідно до ст. 4 ЦПК України, суд розглядає цивільні справи не інакше як за зверненнями фізичних чи юридичних осіб в межах заявлених позовних вимог і на підставі доказів сторін та інших осіб, які беруть участь у справі.
Зважаючи на те, що судом встановлено та підтверджується матеріалами справи, що в період перебування на обліку як безробітний, відповідач, у розумінні Закону України Про зайнятість населення , була зайнятою особою і не мала права на матеріальне забезпечення на випадок безробіття, а неповідомлення про отримання допомоги по догляду за дитиною з інвалідністю, тобто про обставину, яка не дає їй право для визнання безробітним, свідчить про невиконання своїх обов`язків та відповідно до частини 3 статті 36 Закону України Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та є підставою для стягнення суми виплаченого забезпечення.
За таких обставин, суд вважає за необхідне стягнути з відповідача на користь позивача суму незаконно отриманого матеріального забезпечення на випадок безробіття в розмірі 15 727,29 гривень.
Крім того, відповідно до ст.141 ЦПК України із відповідача на користь позивача підлягають стягненню понесені судові витрати по оплаті судового збору в розмірі 2 102, 00 гривень.
Керуючись ст.ст. 12, 13, 81, 89, 263-265, 280 ЦПК України, суд
ухвалив:
Позов Каховського міськрайонного центру зайнятості до ОСОБА_1 , третя особа: Управління праці та соціального захисту населення Каховської міської ради про стягнення незаконно отриманого матеріального забезпечення у вигляді допомоги по безробіттю - задовольнити.
Стягнути з ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 , яка зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1 ) на користь Каховського міськрайонного центру зайнятості ( Херсонська область, м. Каховка, пр.. Європейський, 6, р/р UA428201720355429001700706278 УДКС у Каховському районі Херсонської області МФО 820172, ЄДРПОУ 22737592) суму незаконно виплаченого матеріального забезпечення у вигляді допомоги по безробіттю в розмірі 15 727,29 гривень.
Стягнути з ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 , яка зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1 ) на користь Каховського міськрайонного центру зайнятості ( Херсонська область, м. Каховка, пр.. Європейський, 6, р/р UA428201720355429001700706278 УДКС у Каховському районі Херсонської області МФО 820172, ЄДРПОУ 22737592) судові витрати у розмірі 2 102, 00 гривень.
Апеляційна скарга на рішення подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення до Херсонського апеляційного суду через Каховський міськрайонний суд Херсонської області.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення суду, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.
Суддя: О. В. Рахімова
Суд | Каховський міськрайонний суд Херсонської області |
Дата ухвалення рішення | 05.07.2021 |
Оприлюднено | 07.07.2021 |
Номер документу | 98089772 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Каховський міськрайонний суд Херсонської області
Рахімова О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні