ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД
79018, м. Львів, вул. Чоловсь кого, 2
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Львів
28 травня 2010 р. р. № 2а-1444/10/1370
ДПІ у Франківському райо ні м. Львова
про про застосування арешту а ктивів ,
з участю представників :
від позивача: Чабан О.С. (довіреність № 83/10 від 13.05.2010 року)
від відповідача: не з' я вилися
ВСТАНОВИВ:
18 лютого 2010 року Державна податкова інспекція у Франкі вському районі м. Львова звер нулася до Львівського окружн ого адміністративного суду і з адміністративним позовом д о Товариства з обмеженою від повідальністю «Галтехенерг о»про застосування арешту ак тивів у вигляді зупинення оп ерацій на рахунках.
Представник позивача у суд овому засіданні позов підтри мав з мотивів, зазначених у по зовній заяві. Зокрема, зазнач ає, що згідно з планом-графіко м перевірок Державною податк овою інспекцією у Франківськ ому районі м. Львова, було запл ановано проведення з 08.02.2010 по 19.02 .2010 рр. виїзної планової переві рки Товариства з обмеженою в ідповідальністю «Галтехене рго». Повідомлення № 23-1/154 про пр оведення перевірки відправл ено керівнику ТзОВ «Галтехен ерго». На підставі направлен ня № 23-2/60 від 09.02.2010 на проведення п еревірки 09.02.2010 р. перевіряючими здійснено вихід на адресу Тз ОВ «Галтехенерго», однак від повідача за юридичною адресо ю не виявлено.
З метою вручення вищевказа ного направлення, працівника ми ДПІ 09.02.2010 року здійснено вихі д на фактичну адресу відпові дача: м. Львів, пл. Галицька, 15. На момент виходу за вказаною ад ресою була присутня директор ТзОВ «Галтехенерго», яка озн айомилась зі змістом направл енням. Проте, відмовилась отр имати направлення та допуск до перевірки У зв' язку з не д опуском контролюючого орган у до проведення перевірки, по зивач просить застосувати ар ешт активів у вигляді зупине ння операцій на рахунках.
Відповідач участь повнова жного представника в судове засідання не забезпечив, хоч а про час та дату його проведе ння належним чином повідомл явся. Судовий виклик направл явся за зареєстрованим місце знаходженням відповідача. Зг ідно Довідки про включення д о єдиного державного реєстру підприємств та організацій України такою є: вул. Володими ра Великого, 37/6, м. Львів. Згідно ст. 18 Закону України «Про держ авну реєстрацію юридичних ос іб та фізичних осіб - підпри ємців»відомості, внесені до Єдиного державного реєстру ( в т.ч. про місцезнаходження юр идичної особи), вважаються до стовірними і можуть бути вик ористані в спорі з третьою ос обою, доки до них не внесено ві дповідних змін. Однак, поштов а кореспонденція із судовою повісткою повернулась до суд у.
Суд, враховуючи неявку від повідача без поважних причин , належним чином повідомлено го про дату, час та місце прове дення судового засідання, вв ажає за можливе вирішити спр аву на підставі наявних у ній доказів, відповідно до ст. 71 КА С України.
Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши пояснення пр едставника позивача, досліди вши та оцінивши докази, які ма ють значення для справи, суд в иходив з наступного.
Товариство з обмеженою в ідповідальністю «Галтехене рго»зареєстроване 12 грудня 199 7 року Реєстраційною Палатою Департаменту економічної по літики та ресурсів Львівськ ої міської ради, ідентифікац ійний код 25227118.
Згідно направлення ДПІ у Фр анківському районі м. Львова № 23-2/60 від 09.02.2010 р. передбачено про вести виїзну планову перевір ку Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Галтехенер го»у період з 09.02.2010 р. по 22.02.2010 р. з пи тань дотримання податкового та валютного законодавства.
Повідомлення № 23-1/154 про прове дення перевірки скеровано по датковою інспекцією керівни ку ТзОВ «Галтехенерго»на юри дичну адресу підприємства: 7905 3, м. Львів, вул. Володимира Вели кого, 37/6 рекомендованим листо м 25.01.2010 року, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення.
На підставі направлення 23-2/60 від 09.02.2010 року на проведення пе ревірки 09.02.2010 року перевіряючи ми здійснено вихід за адресо ю: м. Львів, вул. Володимира Вел икого, 37/6, однак ТзОВ «Галтехен ерго»за вказаною адресою на момент виходу не виявлено, пр о що складено акт № 188 від 09.02.200 ро ку.
З метою вручення вищезазна ченого направлення, позиваче м 09.02.2010 року здійснено вихід на фактичну адресу підприємств а: м. Львів, пл. Галицька, 15. На мом ент виходу за вказаною адрес ою була присутня директор Тз ОВ «Галтехенерго»- Вільчин ська Оксана Михайлівна, яка ознайомилась із змістом нап равлення. Проте нею було відм овлено в отриманні направлен ня та допуску до перевірки, що унеможливило проведення виї зної планової перевірки ТзОВ «Галтехенерго». Враховуючи зазначені обставини, працівн иками ДПІ складено Акт № 2/23-2 ві д 09.02.2010 року про відмову від доп уску до перевірки.
У відповідності до п. 5.4 наказ у ДПА України «Про затвердже ння Порядку застосування адм іністративного арешту актив ів платників податків»від 25.09 .2001 р. № 368, працівником податково ї міліції за участю працівни ків податкової інспекції та в присутності понятих 10.02.2010 рок у складено акт № б/н від 10.02.2010 рок у про відмову від допуску до п еревірки.
У зв' язку з відмовою від до пуску до проведення перевірк и та надходження на адресу ДП І у Франківському районі м. Ль вова подання Головного відді лу податкової міліції Держав ної податкової інспекції у м . Львові № 1039/26-90 від 15.02.2010 року про з астосування адміністративн ого арешту активів платника податків, Державною податков ою інспекцією у Франківськом у районі м. Львова у відповідн ості до п. 9.2 наказу ДПА України «Про затвердження Порядку з астосування адміністративн ого арешту активів платників податків»від 25.09.2001 р. № 368 прийня то рішення № 2723/10/24-041 від 16.02.2010 р. про наявність обставин, які є під ставою для застосування ареш ту у вигляді зупинення опера цій на рахунках Товариства з обмеженою відповідальністю «Галтехенерго».
Відповідно до п.1 ч.1 ст.11 Закон у України «Про державну пода ткову службу в Україні» орга ни державної податкової служ би у випадках, в межах компете нції та у порядку, встановлен их законами України, мають пр аво здійснювати документаль ні невиїзні перевірки ( на під ставі поданих податкових дек ларацій, звітів та інших доку ментів, пов' язаних з нараху ванням і сплатою податків та зборів (обов' язкових плате жів) незалежно від способу їх подачі), а також планові та по запланові виїзні перевірки с воєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов' яз кових платежів), додержання в алютного законодавства юрид ичними особами, їх філіями, ві дділеннями, іншими відокремл еними підрозділами, що не маю ть статусу юридичної особи, а також фізичними особами, які мають статус суб' єктів під приємницької діяльності чи н е мають такого статусу, на яки х згідно із законами України покладено обов' язок утриму вати та/або сплачувати подат ки і збори (обов' язкові плат ежі), крім Національного банк у України та його установ.
Згідно ч. 1-4 ст.11-1 Закону Укра їни «Про державну податкову службу в Україні», плановою в иїзною перевіркою вважаєтьс я перевірка платника податкі в щодо своєчасності, достові рності, повноти нарахування та сплати ним податків та збо рів (обов'язкових платежів), як а передбачена у плані роботи органу державної податкової служби і проводиться за місц езнаходженням такого платни ка податків чи за місцем розт ашування об'єкта права власн ості, стосовно якого проводи ться така планова виїзна пер евірка.
Планова виїзна перевірка проводиться за сукупними по казниками фінансово-господа рської діяльності платника п одатків за письмовим рішення м керівника відповідного орг ану державної податкової слу жби не частіше одного разу на календарний рік.
Забороняється проведення планових виїзних перевірок з а окремими видами зобов'язан ь перед бюджетами, крім зобов 'язань за бюджетними позикам и і кредитами, що гарантовані бюджетними коштами.
Право на проведення планов ої виїзної перевірки платник а податків надається лише у т ому випадку, коли йому не пізн іше ніж за десять днів до дня п роведення зазначеної переві рки надіслано письмове повід омлення із зазначенням дати початку та закінчення її про ведення.
Повідомлення про проведен няДПІ у Франківському районі м. Львова платнової документ ально перевірки від 25.01.2010 р. ске роване відповідачу 25.01.2010 р.
Пунктом 9.1.2. ст.. 9 Закону Украї ни «Про порядок погашення зо бов' язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами” № 2181-І ІІ встановлено, що арешт акти вів може бути застосовано, як що з'ясовується одна з таких о бставин:
а) платник податків порушує правила відчуження активів, визначені пунктом 8.6 статті 8 ц ього Закону;
б) фізична особа, яка має по датковий борг, виїжджає за ко рдон;
в) платника податків, який о тримав податкове повідомлен ня або має податковий борг, ви знано неплатоспроможним за з обов'язаннями, іншими ніж под аткові, крім випадків, коли ст осовно такого платника подат ків запроваджено мораторій н а задоволення вимог кредитор ів у зв'язку з порушенням щодо нього провадження у справі п ро банкрутство;
г) платник податків відмовл яється від проведення докуме нтальної перевірки за наявно сті законних підстав для її п роведення або від допуску по садових осіб податкового орг ану до обстеження приміщень, що використовуються для оде ржання доходів або пов'язані з отриманням інших об'єктів о податкування, електронних ко нтрольно-касових апаратів, к омп'ютерних систем, що застос овуються для розрахунків за готівку або з використанням карток платіжних систем, ваг окасових комплексів, систем та засобів штрихового кодува ння;
д) відсутні свідоцтва про де ржавну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності , спеціальні дозволи (ліцензі ї) на її здійснення, торгові па тенти, сертифікати відповідн ості електронних контрольно -касових апаратів, комп'ютерн их систем;
е) відсутня реєстрація особ и як платника податків в орга ні державної податкової служ би, якщо така реєстрація є обо в'язковою відповідно до зако ну, або коли платник податків , що отримав податкове повідо млення або має податковий бо рг, здійснює дії з переведенн я активів за межі України, їх п риховування або передачі інш им особам.
Згідно п. 5.4 наказу ДПА Україн и «Про затвердження Порядку застосування адміністратив ного арешту активів платника податків»від 25.09.2001 р. № 368, факт ві дмови платника податку від п роведення документальної пе ревірки слід зафіксувати акт ом відмови, який складається оперативним працівником под аткової інспекції, який пови нен проводити перевірку та п онятими особами.
Такий акт за участю понятих осіб та працівників податко вої міліції складений 10.02.2010 р.
Згідно з п.п. 9.3.9 ст. 9 Закону Укр аїни «Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами» ар ешт активів коштів на рахунк у платника податків здійснює ться за заявою податкового о ргану виключно на підставі р ішення суду в порядку, передб аченому законодавством.
Відповідно до положень ча стини 2 статті 19 Конституції У країни органи державної влад и та органи місцевого самовр ядування, їх посадові особи з обов'язані діяти лише на підс таві, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конст итуцією та законами України.
Відповідно до частин и 1 статті 11 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, в якій зазначено, що розгляд і вирішення справ в адмініст ративних судах здійснюється на засадах змагальності сто рін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведе нні перед судом їх переконли вості, а також частиною 1 статт і 71 Кодексу адміністративног о судочинства України, перед бачено, що кожна сторона пови нна довести ті обставини, на я ких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
З огляду на вищенаведене, та те, що відповідачем не допуще но працівників ДПІ до провед ення планової перевірки, що є підставою для застосування адміністративного арешту ак тивів у вигляді зупинення оп ерацій на рахунках, Суд дійшо в висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, щ о підлягають до задоволення.
Оскільки спір вирішено на користь суб' єкта владних п овноважень, звільненого від сплати судового збору, а тако ж за відсутності витрат пози вача - суб' єкта владних пов новажень, пов' язаних із зал ученням свідків та проведенн ям судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягне нню з відповідача не підляга ють.
Керуючись ст.ст. 17-19, 86, 94, 160-163 Кодексу адміністративног о судочинства України, суд -
П О С Т А Н О В И В :
1. Позовні вимоги з адовольнити повністю.
2. Застосувати арешт активів у вигляді зупинення операцій на рахунках Товари ства з обмеженою відповідаль ністю «Галтехенерго»: № 260081480 2 в ЛФ АБ «УКРГАЗБАНК»у м. Льв ові, МФО 325967; № 2600301003622 в Другій Льві вській філії ВАТ «КРЕДО БАНК », МФО 385372, на термін 3168 годин (132 дн і).
Постанова набирає з аконної сили в строк та в поря дку, передбаченому ст.254 Кодек су адміністративного судочи нства України. Постанова наб ирає законної сили після зак інчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, в становленого цим Кодексом, я кщо таку заяву не було подано . Якщо було подано заяву про ап еляційне оскарження, але апе ляційна скарга не була подан а у строк, встановлений цим Ко дексом, постанова набирає за конної сили після закінчення цього строку. У разі подання а пеляційної скарги судове ріш ення, якщо його не скасовано, н абирає законної сили після з акінчення апеляційного розг ляду справи. Якщо строк апеля ційного оскарження буде поно влено, то вважається, що поста нова суду не набрала законно ї сили.
Постанова може бути оскар жена в строк та в порядку, визн аченому ст.186 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни. Заява про апеляційне оска рження та апеляційна скарга подаються до адміністративн ого суду апеляційної інстанц ії через суд першої інстанці ї, який ухвалив оскаржуване с удове рішення. Копія апеляці йної скарги одночасно надсил ається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Заява про апеляційне оскарж ення постанови суду першої і нстанції подається протягом десяти днів з дня її проголош ення, а у разі складення поста нови у повному обсязі відпов ідно до ст.160 цього Кодексу - з д ня складення в повному обсяз і. Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом двадцяти д нів після подання заяви про а пеляційне оскарження. Апеляц ійна скарга може бути подана без попереднього подання за яви про апеляційне оскарженн я, якщо скарга подається у стр ок, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарж ення.
Повний текст постанови виготовлено 02 червня 2010 року
Суддя Качур Р.П.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.05.2010 |
Оприлюднено | 06.09.2010 |
Номер документу | 9810233 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Качур Роксолана Петрівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Качур Роксолана Петрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні