Постанова
від 28.05.2010 по справі 2а-46300/09/1670
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 травня 2010 року < ЧАС > м. Полтава Справа № 2а-46300/09/1670

Полтавський окружний ад міністративний суд у складі:

головуючого судді - Шевя кова І.С.,

при секретарі - Мушук В.В.,

за участю:

представника позивача - Г риценко І.Г.,

представника відповідача - Прокопчук О.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Пр иватного підприємства "ГЕЙМ- СЕРВІС" до Карлівської міжра йонної державної податкової інспекція про скасування рі шень про застосування штрафн их (фінансових) санкцій №0000712303, № 0000722303 від 17.04.2009 року, -

В С Т А Н О В И В:

04 серпня 2009 року Приват не підприємство "ГЕЙМ-СЕРВІС " звернулося до Полтавського окружного адміністративног о суду з адміністративним по зовом до Карлівської міжрайо нної державної податкової ін спекції про скасування ріше нь про застосування штрафних (фінансових) санкцій №0000712303, №0000722 303 від 17.04.2009 року.

В обґрунтування своїх вимо г позивач посилався на те, що п еревірку Приватного підприє мства "ГЕЙМ-СЕРВІС" щодо контр олю за здійсненням розрахунк ових операцій у сфері готівк ового та безготівкового обіг у, за результатами якої винес ено оскаржувані рішення, про ведено працівниками ДПА у Ль вівській області та працівни ками ДПІ у Жидачівському рай оні з порушеннями вимог чинн ого законодавства, зокрема, З акону України "Про державну п одаткову службу в Україні", ос кільки позивачу не надіслано за 10 днів повідомлення про пе ревірку, не пред'явлено копію наказу про перевірку під час її проведення. Зазначив, що гр альні автомати не є реєстрат орами розрахункових операці й у розумінні статті 2 Закону У країни "Про застосування реє страторів розрахункових опе рацій у сфері торгівлі, грома дського харчування та послуг ", а тому накладення штрафних ( фінансових) санкцій за засто сування при здійсненні розра хункових операцій неперевед еного у фіскальний режим роб оти, незареєстрованного, нео пломбованого реєстратора ро зрахункових операцій є непра вомірним. Вважає, що наявніст ь у залі гральних автоматів р еєстратора розрахункових оп ерацій SAMSUNG ER- 350F-UA.01, зареєстровано го у Карлівській МДПІ, через я кий проводилися розрахунков і операції, забезпечило вико нання вимог Закону України "П ро застосування реєстраторі в розрахункових операцій у с фері торгівлі, громадського харчування та послуг".

Представник позивача у суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав, просив їх задов ольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні проти по зову заперечував та просив в ідмовити у задоволенні позов них вимог. У своїх запереченн ях посилався на те, що перевір ку позивача здійснено в межа х повноважень органів держав ної податкової служби, визна чених статтею 11 Закону Украї ни "Про державну податкову сл ужбу в Україні", статтями 15, 16 За кону України "Про застосуван ня реєстраторів розрахунко вих операцій у сфері торгівл і, громадського харчування т а послуг" із врахуванням Мето дичних рекомендацій щодо пор ядку взаємодії між підрозділ ами органів державної податк ової служби України при орга нізації та проведенні переві рок платників податків, затв ерджених наказом ДПА України від 27.05.2008 року № 355. В ході переві рки було встановлено поруше ння позивачем пункти 1 та 2 ста тті 3 Закону України "Про засто сування реєстраторів розрах ункових операцій у сфері тор гівлі, громадського харчува ння та послуг", а саме, не забе зпечено проведення розрахун кових операцій на повну суму покупки (надання послуги) чер ез зареєстровані, опломбован і у встановленому порядку та переведені у фіскальний реж им роботи реєстратори розрах ункових операцій з роздрукув анням відповідних розрахунк ових документів, що підтверд жують виконання розрахунков их операцій, та не роздрукова но і не видано розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної опе рації. У зв' язку із цим Карлі вською міжрайонною державно ю податковою інспекцією були винесені рішення № 0000722303, № 0000712303 від 17.04.2009 року, якими відп овідно до статті 17 Закону Укра їни "Про застосування реєстр аторів розрахункових опера цій у сфері торгівлі, громадс ького харчування та послуг" з астосовано штрафні (фінансов і) санкції в сумі 680 грн.

Суд, заслухавши представни ка позивача та представника відповідача, вивчивши та дос лідивши матеріали справи, за слухавши пояснення представ ника відповідача, з'ясувавши всі фактичні обставини, на як их ґрунтуються позовні вимог и, оцінивши докази, які мають з начення для розгляду справи і вирішення спору, приходить до наступних висновків.

Судом встановлено, що Прива тне підприємство "ГЕЙМ-СЕРВІ С" є юридичною особою (свідоцт во про державну реєстрацію с ерії АО1 № 113050, ідентифікаційни й код 35539017)

26.03.2009 працівниками ДПА у Льві вській області та 27.03.2009 працівн иками ДПІ у Жидачівському ра йоні проведено перевірку зал у гральних автоматів, розташ ованого за адресою: вул. Приво кзальна, 2 м. Ходорів, що належи ть Приватному підприємству " ГЕЙМ-СЕРВІС", щодо контролю за здійсненням розрахункових о перацій у сфері готівкового та безготівкового обігу залу гральних автоматів.

В ході перевірки виявлено, щ о в приміщенні грального зал у знаходилося 2 гральних авто мати, які перебували в робочо му стані, підключені до мереж і електричного струму, тобто надавалися послуги у сфері г рального бізнесу. При цьому в становлено порушення п.1, 2 ста тті 3 Закону України "Про засто сування реєстраторів розра хункових операцій у сфері то ргівлі, громадського харчува ння та послуг", а саме, не забез печено проведення розрахунк ових операцій на повну суму п окупки (надання послуги) чере з зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та п ереведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахун кових операцій з роздрукуван ням відповідних розрахунков их документів, що підтверджу ють виконання розрахункових операцій, та не роздруковано і не видано розрахунковий до кумент встановленої форми на повну суму проведеної опера ції.

За результатами проведено ї перевірки працівниками ДПА у Львівській області складе но акт від 26.03.2009 року, на підстав і якого Карлівською МДПІ вин есено рішення про застосуван ня штрафних (фінансових) санк цій №0000722303 від 17.04.2009 року, яким до п озивача застосовані штрафні (фінансові) санкції в розмірі 680 грн.

За результатами проведено ї перевірки працівниками ДП І у Жидачівському районі скл адено акт від 27.03.2009 року, на підс таві якого Карлівською МДПІ винесено рішення про застосу вання штрафних (фінансових) с анкцій №0000712303 від 17.04.2009 року, яким д о позивача застосовані штраф ні (фінансові) санкції в розмі рі 680 грн.

Позивач з даними рішеннями не погодився, у зв'язку з чим о скаржив їх до суду.

Відповідно до частини 3 стат ті 2 Кодексу адміністративно го судочинства України у спр авах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єкт ів владних повноважень адмін істративні суди перевіряють , чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважен ь та у спосіб, що передбачені К онституцією та законами Укра їни; з використанням повнова ження з метою, з якою це повнов аження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обс тавин, що мають значення для п рийняття рішення (вчинення д ії); безсторонньо (неупередже но); добросовісно; розсудливо ; з дотриманням принципу рівн ості перед законом, запобіга ючи несправедливій дискримі нації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного бал ансу між будь-якими несприят ливими наслідками для прав, с вобод та інтересів особи і ці лями, на досягнення яких спря моване це рішення (дія); з урах уванням права особи на участ ь у процесі прийняття рішенн я; своєчасно, тобто протягом р озумного строку.

Відповідно до пункту 2 части ни першої статті 11 Закону Укра їни "Про державну податкову с лужбу в Україні" органи держа вної податкової служби у вип адках, в межах компетенції та у порядку, встановлених зако нами України, мають право зді йснювати контроль за додержа нням порядку проведення готі вкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому зак оном порядку.

Згідно зі статтею 15 Закону У країни "Про застосування реє страторів розрахункових опе рацій у сфері торгівлі, грома дського харчування та послуг " контроль за додержанням суб 'єктами підприємницької діял ьності порядку проведення ро зрахунків за товари (послуги ), інших вимог цього Закону зді йснюють органи державної под аткової служби України шляхо м проведення планових або по запланових перевірок згідно із законодавством України.

Відповідно до частини 4 стат ті 16 Закону України "Про засто сування реєстраторів розрах ункових операцій у сфері тор гівлі, громадського харчуван ня та послуг" планові або поза планові перевірки осіб, що ви користовують реєстратори ро зрахункових операцій, розрах ункові книжки або книги облі ку розрахункових операцій, з дійснюються у порядку, перед баченому законодавством Укр аїни.

Згідно з преамбулою Закону України "Про застосування ре єстраторів розрахункових оп ерацій у сфері торгівлі, гром адського харчування та послу г" цей Закон визначає правові засади застосування реєстра торів розрахункових операці й у сфері торгівлі, громадськ ого харчування та послуг. У пи таннях застосування реєстра торів розрахункових операці й цей Закон є спеціальним, том у інші акти законодавства, у т ому числі, Закон України "Про д ержавну податкову службу в У країні" застосовується лише у частині, неврегульованій З аконом України "Про застосув ання реєстраторів розрахунк ових операцій у сфері торгів лі, громадського харчування та послуг".

Відповідно до пунктів 2.6 та 2. 7 Методичних рекомендацій що до взаємодії між підрозділам и органів державної податков ої служби України при органі зації документальних переві рок юридичних осіб, затвердж ених наказом ДПА України від 11.10.2005 р. N 441, передбачено, що перев ірки контролю за здійсненням суб'єктами господарювання р озрахункових операцій у сфер і готівкового обігу проводят ься за окремими планами орга нів державної податкової слу жби. З метою підвищення контр олю за здійсненням розрахунк ових операцій та запобігання дублюванню перевірок у ДПІ в містах і районах формується та затверджується щомісячни й план проведення зазначених перевірок. При цьому за доруч енням Кабінету Міністрів Укр аїни можуть проводитись поза планові перевірки суб'єктів господарювання, які здійснюю ть готівкові розрахунки.

Частиною 3 наказу ДПА Україн и "Про затвердження Методичн их рекомендацій щодо порядку взаємодії між структурними підрозділами органів держав ної податкової служби Україн и при організації та проведе нні перевірок платників пода тків" від 27.05.2008р. №355 (далі - наказ № 355) передбачено, що планові пер евірки за здійснення розраху нкових операцій у сфері готі вкового обігу проводяться за окремими щомісячними планам и податкових органів та не по требують завчасного повідом лення платників податків про час і дату проведення переві рки.

Згідно з пункту 3.10 наказу №355 п ідрозділом контролю за розра хунковими операціями, який п роводив перевірку щодо контр олю за здійсненням суб'єктам и господарювання розрахунко вих та касових операцій, наяв ністю свідоцтв про державну реєстрацію, патентів та ліце нзій, матеріали перевірки на даються керівнику (заступник у керівника) органу ДПС, на обл іку у якому перебуває платни к податків, який перевірявся , для розгляду та прийняття рі шення відповідно до чинного законодавства. У разі встано влення при проведенні переві рки порушень законодавства з а результатами розгляду мате ріалів такої перевірки керів ником (заступником керівника ) органу ДПС, на обліку в якому перебуває такий суб'єкт госп одарювання, приймається у вс тановлені законодавством те рміни та надсилається суб'єк ту господарювання рішення пр о застосування штрафних (фін ансових) санкцій за встановл еною формою.

За таких обставин, тверджен ня позивача щодо неправомірн ості проведення відповідаче м перевірки, порушення встан овленого порядку здійснення перевірок не направлення по відомлення про планову перев ірку є помилковими та такими , що не відповідають дійсним о бставинам справи.

З вищенаведених підстав су дом відхиляються твердження позивача, щодо обов'язку відп овідача направлення повідом лення про проведення планово ї перевірки.

Представником відповідача в судовому засіданні надані витяг з плану проведення пер евірок сфери готівкового обі гу на березень 2009 року відносн о ПП "Гейм-сервіс" та розрахунк и фінансових санкцій відпов ідно до актів перевірок.

Таким чином, суд приходить д о висновку про те, що під час п роведення перевірки залу ігр ових автоматів позивача 26.03.2009 т а 27.03.2009 року працівники ДПА у Ль вівській області та працівни ки ДПІ у Жидачівському район і діяли правомірно у відпові дності до наданих їм повнова жень.

Надаючи оцінку рішенням Ка рлівської МДПІ про застосува ння штрафних (фінансових) сан кцій № 0000722303, № 0000712303 від 17.04.200 9 року, суд приходить до наступ них висновків.

Згідно пунктів 1 та 2 статті 3 Закону України "Про застосув ання реєстраторів розрахунк ових операцій в сфері торгів лі, громадського харчування та послуг" суб'єкти підприємн ицької діяльності, які здійс нюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготі вковій формі (із застосуванн ям платіжних карток, платіжн их чеків, жетонів тощо) при про дажу товарів (наданні послуг ) у сфері торгівлі, громадсько го харчування та послуг зобо в'язані: проводити розрахунк ові операції на повну суму по купки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та п ереведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахун кових операцій з роздрукуван ням відповідних розрахунков их документів, що підтверджу ють виконання розрахункових операцій, або у випадках, пере дбачених цим Законом, із заст осуванням зареєстрованих у в становленому порядку розрах ункових книжок; видавати осо бі, яка отримує або повертає т овар, отримує послугу або від мовляється від неї, розрахун ковий документ встановленої форми на повну суму проведен ої операції.

Згідно статті 2 Закону Украї ни "Про застосування реєстра торів розрахункових операці й в сфері торгівлі, громадськ ого харчування та послуг" реє стратор розрахункових опера цій - пристрій або програмно-т ехнічний комплекс, в якому ре алізовані фіскальні функції і який призначений для реєст рації розрахункових операці й при продажу товарів (наданн і послуг), операцій з купівлі-п родажу іноземної валюти та/а бо реєстрації кількості прод аних товарів (наданих послуг ). До реєстраторів розрахунко вих операцій відносяться: ел ектронний контрольно-касови й апарат, електронний контро льно-касовий реєстратор, ком п'ютерно-касова система, елек тронний таксометр, автомат з продажу товарів (послуг) тощо .

Автомат з продажу товарів (п ослуг) - реєстратор розрахунк ових операцій, який в автомат ичному режимі здійснює видач у (надання) за готівкові кошти або із застосуванням платіж них карток, жетонів тощо това рів (послуг) і забезпечує відп овідний облік їх кількості т а вартості.

Оскільки гральні автомати , які були предметом перевірк и, надають гральні послуги в а втоматичному режимі, суд при ходить до висновку, що вони є о дними із видів реєстратора р озрахункових операцій в розм інні статті 2 Закону України "Про застосування реєстратор ів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг".

Статтею 11 Закону України "Пр о застосування реєстраторів розрахункових операцій в сф ері торгівлі, громадського х арчування та послуг" встанов лено, що терміни переведення суб'єктів підприємницької д іяльності на облік розрахунк ових операцій у готівковій т а безготівковій формі (із зас тосуванням платіжних карток , платіжних чеків, жетонів тощ о) із застосуванням реєстрат орів розрахункових операцій встановлюються Кабінетом Мі ністрів України за поданням центрального органу виконав чої влади з питань економічн ої політики, Державної подат кової адміністрації України та Національного банку Укра їни.

Пунктом 6 додатку до постано ви Кабінету Міністрів Україн и від 07.02.2001 року № 121 "Про те рміни переведення суб'єктів підприємницької діяльності на облік розрахункових опер ацій у готівковій та безготі вковій формі із застосування м реєстраторів розрахункови х операцій", в редакції постан ови Кабінету Міністрів Укра їни від 07.06.2006 року № 803 "Про внесен ня зміни у додаток до постано ви Кабінету Міністрів Україн и від 7 лютого 2001 р. N 121", встановле но термін переведення суб'єк тів підприємницької діяльно сті на облік розрахункових о перацій у готівковій та безг отівковій формі із застосува нням реєстраторів розрахунк ових операцій за формою діял ьності - використання гральн их автоматів до 31 грудня 2006 рок у.

Таким чином, з 01.01.2007 року на суб ' єктів господарювання, які надають послуги з використан ням гральних автоматів, покл адено обов'язок здійснювати облік розрахункових операці й із застосуванням реєстрато рів розрахункових операцій.

Наказом Державної податко вої адміністрації України ві д 01.07.2008 року № 430 до Державного ре єстру реєстраторів розрахун кових операцій введено комп' ютерно- касову систему моде лі "Фіскал", якою повинен бути обладнаний гральний автомат .

Із матеріалів справи вбача ється та не заперечується ст оронами, що при здійсненні пе ревірки 26.03.2009 року та 27.03.2009 року в залі гральних автоматів зна ходився зареєстрований, опло мбований та переведений у фі скальним режим роботи реєстр атор розрахункових операцій SAMSUNG ER- 350F-UA.017, який зареєстрований у Карлівській МДПІ, через яки й проводились розрахунки із споживачами.

При цьому зазначені послуг и надавались без проведення розрахункової операції на по вну суму покупки (надання пос луги) через зареєстровані, оп ломбовані у встановленому по рядку та переведені у фіскал ьний режим роботи реєстратор и розрахункових операцій з р оздрукуванням відповідних р озрахункових документів, що підтверджують виконання роз рахункових операцій саме при використанні гральних автом атів.

Враховуючи викладене, суд п риходить до висновку, що вико ристання позивачем гральних автоматів, які не обладнані ф іскальною системою, та не вид ача розрахункового документ у встановленої форми на повн у суму проведеної операції, є порушенням пунктів 1 та 2 стат ті 3 Закону України "Про застос ування реєстраторів розраху нкових операцій в сфері торг івлі, громадського харчуванн я та послуг".

Пунктом 2 статті 17 Закону Ук раїни "Про застосування реєс траторів розрахункових опер ацій в сфері торгівлі, громад ського харчування та послуг" встановлена відповідальніс ть за порушення вимог цього З акону до суб'єктів підприємн ицької діяльності, у разі зас тосування при здійсненні роз рахункових операцій неперев еденого у фіскальний режим р оботи, незареєстрованого, не опломбованого або опломбова ного з порушенням встановлен ого порядку реєстратора розр ахункових операцій) за кожен гральний автомат , за рішення м відповідних органів держав ної податкової служби Україн и застосовується фінансова с анкції у розмірі : двадцять н еоподатковуваних мінімумів доходів громадян .

Оскільки позивачем не було дотримано вимоги, встановле ної пунктами 1 та 2 статті 3 Зако ну України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг" податковим органом прав омірно застосовано до позива ча фінансові санкції (20 х 17 грн .) х 2 (г.а.) =680 грн, (20 х 17 грн.) х 2 (г.а.) =680 гр н за виявлені порушення згід но зі статтею 17 цього Закону.

Згідно із частиною другою с татті 19 Конституції України о ргани державної влади та орг ани місцевого самоврядуванн я, їх посадові особи зобов'яза ні діяти лише на підставі, в ме жах повноважень та у спосіб, щ о передбачені Конституцією т а законами України.

Частиною другою статті 71 Ко дексу адміністративного суд очинства України передбачен о, що в адміністративних спра вах про протиправність рішен ь, дій чи бездіяльність суб'єк та владних повноважень обов' язок щодо доказування правом ірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він запе речує проти адміністративно го позову.

Отже, обов'язок доведення об ставин, які стали підставою д ля прийняття спірного рішенн я покладено на податковий ор ган.

В даному випадку відповіда ч довів правомірність прове дення перевірки та прийнятог о ним рішення про застосуван ня штрафних санкцій.

За таких обставин, враховую чи вищевикладене суд приходи ть до висновку про те, що у зад оволенні адміністративного позову необхідно відмовити за безпідставністю.

На підставі викладеного, ке руючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Ко дексу адміністративного суд очинства України, -

П О С Т А Н О В И В:

В задоволенні адмініс тративного позову відмовити .

Постанова відповідн о до статті 254 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни набирає законної сили пі сля закінчення строку поданн я заяви про апеляційне оскар ження, встановленого цим Код ексом, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяв у про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не бул а подана у строк, встановлени й Кодексом адміністративног о судочинства України, поста нова набирає законної сили п ісля закінчення цього строку . У разі подання апеляційної с карги судове рішення, якщо йо го не скасовано, набирає зако нної сили після закінчення а пеляційного розгляду справи .

Постанова може бути оскар жена до Харківського апеляці йного адміністративного суд у через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повно му обсязі відповідно до стат ті 160 цього Кодексу - з дня ск ладення в повному обсязі. Як що постанову було проголоше но у відсутності особи, яка бе ре участь у справі, то строк подання заяви про апеляці йне оскарження обчислюєтьс я з дня отримання нею копії постанови. Апеляційна скарг а може бути подана у 20-денний с трок після подачі заяви про а пеляційне оскарження в поряд ку, визначеному статтею 186 Код ексу адміністративного суд очинства України.

Повний текст постанови виг отовлено 02 червня 2010 року.

Суддя І.С. Шевяков

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.05.2010
Оприлюднено02.02.2011
Номер документу9810486
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-46300/09/1670

Постанова від 28.05.2010

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Шевяков І.С.

Ухвала від 04.08.2009

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Шевяков І.С.

Ухвала від 03.09.2009

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Шевяков І.С.

Ухвала від 04.08.2009

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Шевяков І.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні