Харківський окружний ад міністративний суд
61004 м. Харків вул. Мар'їнс ька, 18-Б-3
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Харків
01 червня 2010 р. № 2-а- 2922/08/2070
Харківський окружний адм іністративний суд у складі
головуючого судді Зоркін а Ю.В. при секретарі судового засідання Смоляр Є.А.,
у присутності
представника позивача То кар І.В.,
представника відповідача не прибув,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адмініст ративну справу за позовом
Лозівської об' єднаної д ержавної податкової інспекц ії Харківської області
до Виробничо-комерційного п риватного підприємства "Жемч уг"
про стягнення заборгованост і ,
В С Т А Н О В И В:
Лозівська ОДПІ у Харків ській області звернулася до Харківського окружного адмі ністративного суду з адмініс тративним позовом, в якому пр осить суд стягнути з ВКПП «Ж емчуг»на користь держави заб оргованість перед бюджетом у сумі 2616,00 грн..
Представник позивача в суд овому засіданні підтримав по зовні вимоги та просив суд за довольнити позов.
Відповідач в судове засіда ння не прибув, про місце день т а час розгляду справи повідо млявся належним чином причин у неявки суду не повідомив. В с удове засідання свого предст авника не направив, відзив на позов не надав, правом участі у судовому засіданні не скор истався.
Заслухавши думку представ ника позивача щодо можливост і подальшого розгляду справи , суд вважає відповідача нале жно повідомленим про місце, д ень та час розгляду справи та вважає за можливе продовжит и розгляд справи за його відс утності.
Дослідивши матеріали спра ви, заслухавши пояснення пре дставника позивача, суд вста новив наступні обставини.
Відповідач 26.08.1992 року згідно копії свідоцтва про державну реєстрацію зареєстрований в иконавчим комітетом Первома йської міської ради Харківсь кої області в якості юридичн ої особи за реєстраційним но мером 14781200000000094 та 29.09.1992 року взятий на облік у Первомайській ОДП І, що підтверджується копією довідки від 09.08.2001 року № 53
Приписами ст.ст. 8, 9, 10 Закону У країни „Про державну податко ву службу в Україні” визначе ні функції органів державної податкової служби, до яких на лежать, зокрема здійснення к онтролю за додержанням поряд ку проведення готівкових роз рахунків за товари (послуги) у встановленому порядку.
Відповідно до п. 2 ч.1 ст. 11 Зако ну України „Про державну под аткову службу” органи держав ної податкової служби, у випа дках, в межах компетенції та п орядку, встановлених законам и України, мають право здійсн ювати контроль: за додержанн ям порядку проведення готівк ових розрахунків за товари (п ослуги) у встановленому зако ном порядку, наявністю свідо цтв про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької ді яльності, ліцензій на провад ження видів господарської ді яльності, що підлягають ліце нзуванню відповідно до закон у, з наступною передачею мате ріалів про виявлені порушенн я органам, які видали ці докум енти, торгових патентів.
Судовим розглядом встанов лено, що 07.09.2007 року фахівцями по даткової інспекції проведен о перевірку відповідача щодо контролю за здійсненням роз рахункових операцій у сфері готівкового та безготівково го обігу суб'єктами підприєм ницької діяльності, за резул ьтатами якої складено акт № 204 06992/2310 від 07.09.2007 року, яким встановл ені порушення п.п.1,2,4,9,10,13 ст.3 Зако ну України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг»та ст..15 Технічних вимог д о спеціалізованих електронн их контрольно-касових апарат ів для автозаправочних станц ій, затверджених рішенням Де ржавної комісії з питань впр овадження електронних систе м від 27.06.2002 року № 13.
На підставі п.11 ст.11 Закону Ук раїни «Про державну податков у службу в Україні»від 04.12.1990 рок у за №510-ХІІ зі змінами та допов неннями, згідно зі ст. 17 та ст. 22 З акону України «Про застосува ння реєстраторів розрахунко вих операцій у сфері торгівл і, громадського харчування т а послуг»прийняті рішення пр о застосування штрафних (фін ансових) санкцій від 02.10.2007 року (далі по тексту Закон № 265/95- ВР) № 0014023228 на суму 2456,00 грн. та №0014123228 на су му 160,00 грн. з терміном сплати в д есять днів від дня отримання рішення.
Судовим розглядом встанов лено, що рішення Лозівської О ДПІ від 02.10.2007 року №0014023228 на суму 2456, 00 грн. та №0014123228 на суму 160,00 грн. оск аржувались відповідачем у су довому порядку, проте зазнач ений позов був залишений без розгляду відповідно до ч.3 ст. 155 КАС України. Враховуючи заз начені обставини, суд з метою забезпечення повного та все бічного розгляду справи та з абезпечення захисту прав від повідача, який не є суб' єкто м владних повноважень, вважа є за необхідне при вирішенні питання стягнення суми штра фних санкцій перевірити прав ильність їх застосування поз ивачем.
Стосовно відображеного в а кті перевірки факту порушенн я відповідачем п.1, п.2 ст.3 Закон у № 265/95- ВР, а саме: не проведення розрахункових операцій при реєстрації продажу товару н а суму 50,00 грн., суд зауважує нас тупне.
Згідно з п.1, п.2 ст.3 Закону № 265/95- ВР суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють р озрахункові операції в готів ковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням плат іжних карток, платіжних чекі в, жетонів тощо) при продажу то варів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харч ування та послуг зобов'язані проводити розрахункові опер ації на повну суму покупки (на дання послуги) через зареєст ровані, опломбовані у встано вленому порядку та переведен і у фіскальний режим роботи р еєстратори розрахункових оп ерацій з роздрукуванням відп овідних розрахункових докум ентів, що підтверджують вико нання розрахункових операці й, або у випадках, передбачени х цим Законом, із застосуванн ям зареєстрованих у встановл еному порядку розрахункових книжок та видавати особі, яка отримує або повертає товар, о тримує послугу або відмовляє ться від неї, розрахунковий д окумент встановленої форми н а повну суму проведеної опер ації.
Дійсність порушення п.1, п.2 ст .3 цього закону , а саме: проведе ння розрахункової операції н а суму 50,00 грн. без застосування реєстратора розрахункових о перацій (Марія ЛТ-МТМ) та невид ача розрахункового документ у особі, яка отримує товар, під твердженні працівник ом відп овідача у поясненнях до акту перевірки.
Таким чином, вимога Лозівсь кої ОДПІ про стягнення штраф у в сумі 250,00 грн., який був застос ований на підставі п.1 ст.17 Зако ну № 265/95- ВР (50,00грн. * 5) підлягає зад оволенню.
Щодо наведеного в акті пере вірки факту порушення відпов ідачем п.13 ст.3 Закону № 265/95- ВР, а с аме: незабезпечення відповід ності готівкових коштів на м ісці проведення розрахунків сумі, яка зазначена у денному звіті реєстратора розрахунк ових операцій (33,20грн.) суд зазн ачає наступне.
Відповідно до акту сума гот івкових коштів на місці пров едення розрахунків, з урахув анням 50 гривень внесених за пр идбання товару, складала - 163, 20 грн., а сума готівкових кошті в, яка зазначена у денному зві ті РРО - 80,00 грн. Різниця між на веденими величинами склала 3 3,20грн., тоді як приписами п.13 ст.3 Закону № 265/95- ВР визначено, що ці показники мають бути рівним и, за виключенням випадків пр оведення операцій - службове внесення або службова видач а. Доказів наявності таких оп ерацій відповідачем до запер ечень на акт перевірки та в су дове засідання не надано. Так им чином, суд приходить до вис новку, що факт порушення відп овідачем, вимог п.13 ст.3 Закону № 265/95- ВР знайшов своє підтвердж ення в ході судового розгляд у, а тому вважає правомірним в имогу ДПІ про стягнення штра фу в сумі 166,00 грн., який був засто сований на підставі ст.22 Закон у України № 265/95- ВР (33,20грн. * 5).
Стосовно відображеного в а кті перевірки факту порушенн я відповідачем п.9 ст.3 Закону У країни «Про застосування реє страторів розрахункових опе рацій у сфері торгівлі, грома дського харчування та послуг », а саме: не проведення щоденн ого друкування на реєстратор ах розрахункових операцій (з а виключенням автоматів з пр одажу товарів (послуг)) фіскал ьних звітних чеків і не забез печення їх зберігання в книг ах обліку розрахункових опер ацій, суд зазначає наступне.
Згідно з п.9 ст.3 Закону № 265/95- ВР суб'єкти підприємницької ді яльності, які здійснюють роз рахункові операції в готівко вій та/або в безготівковій фо рмі (із застосуванням платіж них карток, платіжних чеків, ж етонів тощо) при продажу това рів (наданні послуг) у сфері то ргівлі, громадського харчува ння та послуг зобов'язані щод енно друкувати на реєстратор ах розрахункових операцій (з а виключенням автоматів з пр одажу товарів (послуг)) фіскал ьні звітні чеки і забезпечув ати їх зберігання в книгах об ліку розрахункових операцій .
Таким чином, вимога Лозівсь кої ОДПІ про стягнення штраф у в сумі 340,00 грн., який був застос ований на підставі п.4 ст.17 Зако ну № 265/95- ВР (17,00грн. * 20), підлягає зад оволенню.
Стосовно відображеного в а кті перевірки факту порушенн я відповідачем п.4 ст.3 Закону № 265/95- ВР, а саме: не забезпечення незмінності конструкції РРО та його програмного забезпе чення, суд зазначає наступне .
Згідно з п.4 ст.3 Закону № 265/95- ВР суб'єкти підприємницької ді яльності, які здійснюють роз рахункові операції в готівко вій та/або в безготівковій фо рмі (із застосуванням платіж них карток, платіжних чеків, ж етонів тощо) при продажу това рів (наданні послуг) у сфері то ргівлі, громадського харчува ння та послуг зобов'язані заб езпечувати незмінність конс трукції РРО та його програмн ого забезпечення. Вимоги до с пеціалізованих електронних контрольно-касових апаратів для автозаправних станцій, з атверджені рішенням Державн ої комісії з питань впровадж ення електронних систем від 27.06.2002 року № 13, ст. 15 яких визначен о, що у режимі реєстрації від пускання пального ЕККА повин ен забезпечувати у єдиному н ерозривному технологічному циклі: управління відпускан ням пального; реєстрацію об'є му (в літрах) та вартості (у гри внях) відпущеного пального к ожного найменування окремо з а готівковою та кожною безго тівковою формами оплати; від ображення на індикаторі опер атора стану кожного роздавал ьного крана ПРК (робочий, авар ійний), а також для кожної замо вленої дози - поточної інформ ації про об'єм відпущеного па льного (у літрах) через цей роз давальний кран: дебетування платіжних карток; друкування чеків установленої форми, як і додатково містять номери П РК, через які здійснювалося в ідпускання пального, об'єм (в л ітрах) і вартість (у гривнях) ф актично відпущеного пальног о.
Дійсність порушення п.4 ст.3 ц ього закону та ст..15 зазначени х Технічних вимог підтверджу ється наявною у матеріалах с прави копією чеку (а.с.15).
Таким чином, вимога ДПІ про стягнення штрафу в сумі 1700,00 гр н., який був застосований на пі дставі п.8 ст.17 Закону № 265/95- ВР (17,00г рн. * 100) підлягає задоволенню.
Суд також вважає обґрунтов аним застосування до відпові дача штрафних санкцій за пор ушення ним вимог ч. 1 ст.7 Закону України від 23.03.1996 року № 98/96-ВР "Пр о патентування деяких видів підприємницької діяльності ", яка визначає місця на яких м ають бути розміщені торгові патенти. Дійсність порушення вимог ч.1 ст.7 підтверджується поясненнями оператора АЗС В КПП "Жемчуг" у присутності яко го проведено перевірку (а.с17).
Судовим розглядом встанов лено, що сума фінансових санк цій за рішенням Лозівської О ДПІ залишається несплаченою до бюджету, що є порушенням ст .25 Закону України „Про застосу вання реєстраторів розрахун кових операцій у сфері торгі влі, громадського харчування та послуг” та як наслідок ст.6 8 Конституції України.
Відповідно ст. 2 Закону Укра їни «Про державну податкову службу в Україні»завданнями органів державної податково ї служби, зокрема є здійсненн я контрою за додержанням под аткового законодавства, прав ильністю обчислення, повното ю і своєчасністю сплати до бю джетів, державних цільових ф ондів податків і зборів (обов ' язкових платежів), а також н еподаткових доходів, встанов лених законодавством.
Згідно ст. 10 Закону України « Про державну податкову служб у в Україні»до функцій орган ів державної податкової служ би входить здійснення контро лю за своєчасністю, достовір ністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов' язкових платежів). Крі м того, податкові органи конт ролюю своєчасність подання п латниками податків бухгалте рських звітів і балансів, под аткових декларацій, розрахун ків та інших документів, пов' язаних з обчисленням податкі в, інших платежів, а також пере віряють достовірність цих до кументів щодо правильності в изначення об' єктів оподатк ування і обчислення податків , інших платежів; подають до су дів позови до підприємств, ус танов, організацій та громад ян про визнання угод недійсн ими і стягнення в доход держа ви коштів, одержаних ними за т акими угодами, а в інших випад ках-коштів, одержаних без уст ановлених законом підстав, а також про стягнення заборго ваності перед бюджетом і дер жавними цільовими фондами за рахунок їх майна.
Відповідач, в порушення ст.2 5 Закону України „Про застосу вання реєстраторів розрахун кових операцій у сфері торгі влі, громадського харчування та послуг” та ст.68 Конституці ї України добровільно фінанс ову санкцію в сумі 2616,00 грн. не с платив, а тому суд вважає що да на фінансова санкція повинна бути стягнута з неї примусов о на користь держави.
Відповідно до ст. 94 КАС Украї ни у справах, в яких позивачем є суб' єкт владних повноваж ень, а відповідачем - фізична ч и юридична особа судові витр ати з відповідача не стягуют ься.
Керуючись ст.8-14,35,71,160-163,167,185-186 КАС У країни, суд
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Лозівської об'єднаної держа вної податкової інспекції у Харківській області до Вироб ничо-комерційного приватног о підприємства "Жемчуг" про ст ягнення заборгованості задо вольнити у повному обсязі
Стягнути з Виробничо-комер ційного приватного підприєм ства "Жемчуг" (код 23147935) на корист ь Лозівської об'єднаної держ авної податкової інспекції Х арківської області (код 22706216) су му заборгованості по сплаті штрафних санкцій у розмірі 26 16.00 (дві тисячі шістсот шістнад цять гривень 00 копійок)
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано. Якщо було по дано заяву про апеляційне ос карження, але апеляційна ска рга не була подана в строк, пос танова набирає законної сили після закінчення цього стро ку. У разі подання апеляційно ї скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеля ційного розгляду справи.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Харківського апеляційного адміністративного суду чере з Харківський окружний адмін істративний суд шляхом пода чі заяви про апеляційне оска рження протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повно му обсязі відповідно до ст.160 К АС України - з дня складення в повному обсязі. Якщо постано ву було проголошено у відсут ності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяв и про апеляційне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії постанови. Апеляці йна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційн е оскарження
У повному обсязі постанова виготовлена 07.06.2010 року.
С уддя Зоркіна Ю.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.06.2010 |
Оприлюднено | 01.09.2010 |
Номер документу | 9810851 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Зоркіна Ю.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні