ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 липня 2021 року м. Житомир справа № 240/10990/20
категорія 111020300
Житомирський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Черняхович І.Е., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Житомирській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Баранівське сільськогосподарське підприємство №1" про стягнення податкової заборгованості,
встановив:
Головне управління ДПС у Житомирській області (далі - позивач) звернулося до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Баранівське сільськогосподарське підприємство №1 (далі - відповідач), в якому просить стягнути з відповідача податкову заборгованість в розмірі 41802,97 гривень.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що за Товариством з обмеженою відповідальністю Баранівське сільськогосподарське підприємство №1 рахується податковий борг на загальну суму 41802,97 грн., з них: 23361,77 грн. - з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) (в тому числі: 11292,84 грн. - основний платіж, 10450,11 грн. - штрафні санкції, 1618,82 грн. - пеня); 2225,12 грн. - із земельного податку з юридичних осіб (в тому числі: 2190,92 грн. - штрафні санкції, 34,20 грн. - пеня); 14224,86 грн. - штрафні санкції з орендної плати з юридичних осіб; 1991,22 грн. - штрафні санкції з податку на прибуток приватних підприємств. У зв`язку з тим, що вказана заборгованість Товариством з обмеженою відповідальністю Баранівське сільськогосподарське підприємство №1 в добровільному порядку не сплачена, позивач просить стягнути її з відповідача.
Ухвалою від 20 липня 2020 року відкрито провадження в адміністративній справі №240/10990/20 за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та виклику учасників справи.
Крім того, вказаною ухвалою відповідачу було встановлено п`ятнадцятиденний строк з дня вручення йому копії цієї ухвали для подання відзиву на позовну заяву.
21 липня 2020 року копію ухвалу про відкриття провадження у справі було надіслано рекомендованим листом на адресу місцезнаходження Товариства з обмеженою відповідальністю Баранівське сільськогосподарське підприємство №1 , що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Однак, 02 вересня 2020 року рекомендований лист, яким Товариству з обмеженою відповідальністю Баранівське сільськогосподарське підприємство №1 було надіслано ухвалу про відкриття провадження у справі, повернувся на адресу суду із зазначенням в довідці Укрпошти причини повернення - "адресат відсутній за вказаною адресою".
Частиною 6 статті 7 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) встановлено, що у разі відсутності закону, що регулює відповідні правовідносини, суд застосовує закон, що регулює подібні правовідносини (аналогія закону), а за відсутності такого закону суд виходить із конституційних принципів і загальних засад права (аналогія права).
Так, застосовуючи принцип аналогії закону, суд зазначає, що відповідно до частини 11 статті 162 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Оскільки рекомендоване поштове відправлення з ухвалою про відкриття провадження в адміністративній справі № 240/10990/20 повернулось на адресу суду та не було вручене Товариству з обмеженою відповідальністю Баранівське сільськогосподарське підприємство №1 з незалежних від суду причин, суд, з огляду на норми частини 11 статті 162 КАС України, приходить до висновку, що вищезазначена ухвала вручена відповідачу належним чином.
Станом на дату розгляду справи відповідач своїм правом на заперечення щодо заявлених позовних вимог не скористався, відзиву на позовну заяву до суду не надіслав.
Згідно з ч. 6 ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Відповідно до норм ст.ст. 257, 262 КАС України дана адміністративна справа розглядається за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та повідомлення (виклику) учасників справи.
Згідно з ч. 5 ст. 250 КАС України датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов наступних висновків.
Згідно із ч. 1 ст. 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України (далі -ПК України), який, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Відповідно до п. 6.1 ст. 6 ПК України податком є обов`язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу.
В п.п.16.1.4 п.16.1 ст.16 ПК України визначено, що платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи (п.36.1 ст.36 ПК України).
Згідно з пунктом 15.1. статті 15 ПК України платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
Виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк (п.38.1 ст.38 ПК України).
Згідно з п.п. 14.1.156 п.14.1 ст.14 ПК України податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).
Згідно із ст. 31 ПК України строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов`язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно. Момент виникнення податкового обов`язку платника податків, у тому числі податкового агента, визначається календарною датою. Строк сплати податку та збору обчислюється роками, кварталами, місяцями, декадами, тижнями, днями або вказівкою на подію, що повинна настати або відбутися. Строк сплати податку та збору встановлюється відповідно до податкового законодавства для кожного податку окремо.
Судом встановлено, Товариство з обмеженою відповідальністю Баранівське сільськогосподарське підприємство №1 (код ЄДРПОУ 37572970) є платником податків та перебуває на обліку в Новоград-Волинському управлінні ГУ ДПС у Житомирській області. Крім того, відповідач є платником податку на додану вартість (а.с.5).
З наявного у матеріалах справи зведеного розрахунку вбачається, що за Товариством з обмеженою відповідальністю Баранівське сільськогосподарське підприємство №1 рахується податковий борг на загальну суму 41802,97 грн., з них: 23361,77 грн. - з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) (в тому числі: 11292,84 грн. - основний платіж, 10450,11 грн. - штрафні санкції, 1618,82 грн. - пеня); 2225,12 грн. - із земельного податку з юридичних осіб (в тому числі: 2190,92 грн. - штрафні санкції, 34,20 грн. - пеня); 14224,86 грн. - штрафні санкції з орендної плати з юридичних осіб; 1991,22 грн. - штрафні санкції з податку на прибуток приватних підприємств, стягнення якого є предметом спору у даній справі (а.с.4).
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Відносини з приводу нарахування та сплати податку на прибуток підприємств врегульовані розділом ІІІ Податкового кодексу України.
Згідно з п.п.133.1.1 п. 133.1 ст. 133 ПК України платниками податку на прибуток підприємств - резидентами є суб`єкти господарювання - юридичні особи, які провадять господарську діяльність як на території України, так і за її межами, крім юридичних осіб, визначених пунктами 133.4 та 133.5 цієї статті.
Порядок обчислення та сплати податку на прибуток підприємств визначений ст.137 ПК України.
Так, відповідно до п. 137.1. ст.137 ПК України податок податку на прибуток підприємств нараховується платником самостійно за ставкою, визначеною статтею 136 цього Кодексу, від бази оподаткування, визначеної згідно зі статтею 135 цього Кодексу.
Згідно з пп. 54.3.1 , 54.1.2, 54.1.3 п. 54.3 ст. 54 ПК України контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо:
- платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію, а при здійсненні заходів податкового контролю встановлено факти здійснення платником податків діяльності, що призвела до виникнення об`єктів оподаткування, наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу та наявності діючих (у тому числі призупинених) ліцензій на право здійснення діяльності з підакцизною продукцією, яка підлягає ліцензуванню згідно із законодавством;
- дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов`язань, суми бюджетного відшкодування та/або від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках;
- згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов`язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.
Під час розгляду справи судом встановлено, що контролюючим органом відповідно до акту перевірки від 14.03.2019 №1574/06-30-54-12-31/37572970, яким встановлено порушення Товариством з обмеженою відповідальністю Баранівське сільськогосподарське підприємство №1 пп.49.18.3 п.49.18 ст. 49 ПК України, було винесено податкове повідомлення-рішення від 15.03.2019 №0022675412, яким до відповідача застосовано штрафні санкції в розмірі 1020,00 гривень за платежем з податку на прибуток приватних підприємств (а.с.17).
Крім того, на підставі акту перевірки від 19.03.2020 №963/06-30-54-04-31, яким встановлено порушення Товариством з обмеженою відповідальністю Баранівське сільськогосподарське підприємство №1 пп.49.18.3 п.49.18 ст. 49 ПК України, контролюючим органом було винесено податкове повідомлення-рішення від 20.03.2020 №0025095404, яким до відповідача застосовано штрафні санкції в розмірі 1020,00 гривень за платежем з податку на прибуток приватних підприємств (а.с.18).
Відповідно до пункту 58.2 ст. 58 ПК України податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) за кожним окремим податком, збором та/або разом із штрафними санкціями, передбаченими цим Кодексом, а також за кожною штрафною (фінансовою) санкцією за порушення норм іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, та/або пенею за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Відповідно до п. 58.3. ст. 58 ПК України податкове повідомлення-рішення вважається належним чином врученим платнику податків (крім фізичних осіб), якщо його надіслано у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.
Пунктом 42.2. статті 42 ПК України передбачено, що документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).
З матеріалів справи вбачається, що податкові повідомлення-рішення від 15.03.2019 №0022675412 та від 20.03.2020 №0025095404 були рекомендованими листами надіслані на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю Баранівське сільськогосподарське підприємство №1 , зазначену в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, та отримані відповідачем (а.с.17 зворотній бік, 18 зворотній бік).
У відповідності до підпункту 56.17.5 пункту 56.17 статті 56 ПК України день закінчення процедури адміністративного оскарження вважається днем узгодження грошового зобов`язання платника податків.
Доказів того, що податкові повідомлення-рішення від 15.03.2019 №0022675412 та від 20.03.2020 №0025095404 оскаржувались відповідачем в адміністративному та/чи судовому порядку матеріали справи не містять, а отже визначене у них грошове зобов`язання зі штрафних санкцій за платежем з податку на прибуток приватних підприємств в загальному розмірі 2040,00 гривень є узгодженим.
Відповідно до п. 57.3 ст. 57 ПК України, у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.
Відповідно до п.176.1 ст.176 ПК України одним із обов`язків платника податків є обов`язок своєчасно сплачувати узгоджену суму податкових зобов`язань, а також суму штрафних (фінансових) санкцій, нарахованих органом державної податкової служби, та пені, за винятком суми, що оскаржується в адміністративному або судовому порядку.
Згідно з пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПК України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.
Виникнення податкового боргу є юридичним фактом, який пов`язаний із несплатою узгодженої суми податкового зобов`язання протягом установленого строку.
У визначені законом строки частина визначеного податковими повідомленнями-рішеннями від 15.03.2019 №0022675412 та від 20.03.2020 №0025095404 податкового зобов`язання зі штрафних санкцій з податку на прибуток підприємства в загальному розмірі 11991,22 гривень Товариством з обмеженою відповідальністю Баранівське сільськогосподарське підприємство №1 сплачена не була, а тому у відповідності до пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПК України вона вважається сумою податкового боргу.
Вирішуючи спірні правовідносини в частині наявності у відповідача податкового боргу з податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), суд зазначає наступне.
Відносини з приводу нарахування та сплати податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) врегульовані розділом V Податкового кодексу України.
Відповідно до ст. 203 ПК України податкова декларація з податку на додану вартість подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Сума податкового зобов`язання, зазначена платником податку в поданій ним податковій декларації, підлягає сплаті протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.
Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю Баранівське сільськогосподарське підприємство №1 подало до контролюючого органу уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з податку на додану вартість від 25.10.2018, в якому самостійно визначило, що грошове зобов`язання товариства із вказаного податку за червень 2018 року становить 38464,00 гривень основного платежу та 1154,00 гривні штрафних санкцій (а.с.8);
Відповідно до п. 54.1. ст. 54 ПК України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.
З огляду на положення п. 54.1. ст. 54 ПК України, визначена Товариством з обмеженою відповідальністю Баранівське сільськогосподарське підприємство №1 у вищезазначеному уточнюючому розрахунку сума грошового зобов`язання з податку на додану вартість в розмірі 38464,00 гривень та штрафних санкцій в розмірі 1154,00 гривень вважається узгодженою.
Однак, з наявного у матеріалах справи зведеного розрахунку податкового боргу (а.с.4) судом встановлено, що частина вказаного самостійно визначеного Товариством з обмеженою відповідальністю Баранівське сільськогосподарське підприємство №1 в уточнюючому розрахунку від 25.10.2018 грошового зобов`язання з податку на додану вартість в розмірі 11292,84 гривень та штрафних санкцій в розмірі 1154,00 гривень, у строки встановлені ПК України, ним сплачена не була, а тому вона є сумою податкового боргу.
Крім того, під час розгляду справи встановлено, що контролюючим органом відповідно до акту перевірки від 12.11.2018 №3932/06-30-54-12-21, яким встановлено порушення відповідачем пп. 49.18.1 п. 49.18 ст. 49 та п. 203.1 ст. 203 ПК України, було винесено податкове повідомлення-рішення від 21.11.2018 №0062815412, яким Товариству з обмеженою відповідальністю Баранівське сільськогосподарське підприємство №1 нараховано штрафні санкції в розмірі 170,00 гривень за платежем з податку на додану вартість (а.с.9).
05 квітня 2019 року Головним управлінням ДФС у Житомирській області відповідно до акту перевірки від 04.04.2019 №2138/06-30-54-12-31, яким встановлено порушення Товариством з обмеженою відповідальністю Баранівське сільськогосподарське підприємство №1 пп. 49.18.1 п. 49.18 ст. 49 та п. 203.1 ст. 203 ПК України, винесено податкове повідомлення-рішення №0029635412, яким до відповідача, на підставі п. 120.1 ст. 120 ПК України, застосовано штрафні санкції за платежем з податку на додану вартість в розмірі 1020,00 гривень (а.с.10).
Також матеріалами справи підтверджується, що 17 жовтня 2018 року Головним управлінням ДФС у Житомирській області відповідно до акту перевірки від 04.10.2018 №3329/06-30-54-12-31/37572970, яким встановлено порушення відповідачем строку сплати грошового зобов`язання з податку на додану вартість, та на підставі ст. 126 ПК України було винесено податкове повідомлення-рішення від №0056355412, яким до Товариства з обмеженою відповідальністю Баранівське сільськогосподарське підприємство №1 застосовано штрафні санкції в розмірі 196,82 гривень (а.с.11).
21 листопада 2018 року Головним управлінням ДФС у Житомирській області відповідно до акту перевірки від 12.11.2018 №3923/06-30-54-12-31/37572970, яким встановлено порушення відповідачем строку сплати грошового зобов`язання з податку на додану вартість, та на підставі ст. 126 ПК України було винесено податкове повідомлення-рішення від №0062805412, яким до Товариства з обмеженою відповідальністю Баранівське сільськогосподарське підприємство №1 застосовано штрафні санкції в розмірі 569,60 гривень (а.с.12).
21 січня 2019 року Головним управлінням ДФС у Житомирській області відповідно до акту перевірки від 18.01.2019 №215/06-30-54-12-21/37572970, яким встановлено порушення відповідачем строку сплати грошового зобов`язання з податку на додану вартість, та на підставі ст. 126 ПК України було винесено податкове повідомлення-рішення від №0002915412, яким до Товариства з обмеженою відповідальністю Баранівське сільськогосподарське підприємство №1 застосовано штрафні санкції в розмірі 7339,69 гривень (а.с.13).
Під час розгляду справи встановлено, що податкові повідомлення-рішення від 21.11.2018 №0062815412, від 05.04.2019 №0029635412, від 17.10.2018 №0056355412, від 21.11.2018 №0062805412 та від 21.01.2019 №0002915412 надсилались контролюючим органом на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю Баранівське сільськогосподарське підприємство №1 , зазначену в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, та були ним отримані.
Доказів того, що вищезазначені податкові повідомлення-рішення оскаржувались відповідачем в адміністративному та/чи судовому порядку матеріали справи не містять, а отже визначене у них грошове зобов`язання зі штрафних санкцій за платежем з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів в загальному розмірі 9696,11 гривень є узгодженим.
Підпунктом 129.1.1. пункту 129.1. ст. 129 ПК України передбачено, що при нарахуванні суми грошового зобов`язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов`язання, визначеного цим Кодексом (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження) здійснюється нарахування пені.
З наявного у матеріалах справи розрахунку вбачається, що контролюючим органом відповідно до пп. 129.1.1. п. 129.1. ст. 129 ПК України також була нарахована Товариству з обмеженою відповідальністю Баранівське сільськогосподарське підприємство №1 , пеня в розмірі 1618,82 гривень (а.с.7).
Однак, із зведеного розрахунку сум податкового боргу судом встановлено, що визначене в податкових повідомленнях-рішеннях від 21.11.2018 №0062815412, від 05.04.2019 №0029635412, від 17.10.2018 №0056355412, від 21.11.2018 №0062805412 та від 21.01.2019 №0002915412 узгоджене грошове зобов`язання зі штрафних санкцій за платежем з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів в загальному розмірі 9696,11 гривень, а також пеня в розмірі 1618,82 гривень відповідачем у строки встановлені ПК України сплачені не були, а тому у відповідності до пп. 14.1.175 п. 14.1 ст.14 ПК України воно вважається сумою податкового боргу.
Вирішуючи спірні правовідносини в частині стягнення податкового боргу із земельного податку з юридичних осіб, суд зазначає наступне.
Відповідно до пп. 14.1.147 п. 14.1 ст. 14 ПК України плата за землю - загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Відносини з приводу нарахування та сплати земельного податку врегульовані ст. 269-287 ПК України.
Згідно з п. 269.1. ст. 269 ПК України платниками земельного податку є: власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі.
При цьому, об`єктами оподаткування земельним податком є: земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні; земельні частки (паї), які перебувають у власності (ст. 270 ПК України).
Порядок обчислення плати за землю визначений в ст. 286 ПК України.
За приписами п. 286.2. ст. 286 ПК України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов`язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Відповідно до пп.54.3.3. п.54.3. ПК України контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов`язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.
Під час розгляду справи судом встановлено, що Головним управлінням ДПС у Житомирській області на підставі ст. 126 ПК України та відповідно до акту перевірки від 13.04.2020 №1162/06-30-54-04-08/37572970, яким встановлено порушення Товариством з обмеженою відповідальністю Баранівське сільськогосподарське підприємство №1 строків сплати грошового зобов`язання із земельного податку з юридичних осіб, було винесено податкове повідомлення-рішення від 13.04.2020 №00336735404 про застосування до відповідача штрафних санкцій у розмірі 2190,92 гривень (а.с.14).
Доказів того, що вищезазначене податкове повідомлення-рішення від 13.04.2020 №00336735404 оскаржувалось відповідачем матеріали справи не містять, а отже визначене у ньому грошове зобов`язання зі штрафних санкцій за платежем із земельного податку з юридичних осіб в розмірі 2190,92 гривень є узгодженим.
Крім того, контролюючим органом відповідно до пп. 129.1.1. п. 129.1. ст. 129 ПК України також була нарахована Товариству з обмеженою відповідальністю Баранівське сільськогосподарське підприємство №1 , пеня в розмірі 34,20 гривень.
Разом з тим, зміст зведеного розрахунку сум податкового боргу свідчить, що визначене в податковому повідомленні-рішенні від 13.04.2020 №00336735404 узгоджене грошове зобов`язання зі штрафних санкцій за платежем із земельного податку з юридичних осіб в розмірі 2190,92 гривень, а також пеня в розмірі 34,20 гривень відповідачем у строки встановлені ПК України сплачені не були, а тому у відповідності до пп. 14.1.175 п. 14.1 ст.14 ПК України вони вважаються сумою податкового боргу.
Відносини з приводу нарахування та сплати орендної плати за землю врегульовані ст. 288 ПК України.
Згідно з п. 288.1 - 288.3 ст.288 ПК України платником орендної плати є орендар земельної ділянки, а об`єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду.
При цьому, підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.
Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.
Згідно з п. 288.7. ПК України податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285-287 цього розділу.
Матеріалами справи підтверджується, що відповідно до пп.54.3.3. п.54.3. ст. 54 ПК України та ст. 126 ПК України, Головне управління ДПС у Житомирській області на підставі акту перевірки від 13.04.2020 №1163/06-30-54-04-08/37572970, яким встановлено порушення Товариством з обмеженою відповідальністю Баранівське сільськогосподарське підприємство №1 строків сплати грошового зобов`язання із орендної плати з юридичних осіб, винесло податкове повідомлення-рішення від 13.04.2020 №0036765404, яким застосувало до відповідача штрафні санкції в розмірі 14334,86 гривень (а.с.16).
Доказів того, що вищезазначене податкове повідомлення-рішення від 13.04.2020 №0036765404 оскаржувалось відповідачем матеріали справи не містять, а отже визначене у ньому грошове зобов`язання зі штрафних санкцій за платежем з орендної плати з юридичних осіб в розмірі 14334,86 гривень є узгодженим.
Однак, із наявного у справі зведеного розрахунку сум податкового боргу вбачається, що визначене в податковому повідомленні-рішенні 13.04.2020 №0036765404 узгоджене грошове зобов`язання зі штрафних санкцій за платежем орендної плати з юридичних осіб в розмірі 14334,86 гривень відповідачем у строки встановлені ПК України сплачене не було, а тому у відповідності до пп. 14.1.175 п. 14.1 ст.14 ПК України воно вважаються сумою податкового боргу.
Згідно з п. 59.1 ст. 59 ПК України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку , визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Податкова вимога може надсилатися (вручатися) контролюючим органом за місцем обліку платника податків, в якому обліковується податковий борг платника податків.
Відповідно до п. 59.3 статті 59 ПК України податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов`язання.
Згідно з п. 59.5 статті 59 ПК України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.
У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Матеріалами адміністративної справи підтверджується, що позивачем було сформовано та направлено на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю Баранівське сільськогосподарське підприємство №1 податкову вимогу форми Ю від 18.12.2019 №224658-54 на суму боргу 96337,98 гривень (а.с.19). Вказана вимога відповідачем не оскаржувалась.
Таким чином, судом встановлено, що передбачені чинним законодавством заходи не привели до погашення податкового боргу в загальному розмірі 41802,97 гривень. Сума податкового боргу в добровільному порядку відповідачем не сплачена.
Оскільки встановлено порушення відповідачем вищезазначених норм Податкового кодексу України, суд визнає, що податковий борг виник саме внаслідок несплати відповідачем узгодженого податкового зобов`язання.
Відповідно до пп. 20.1.34 п. 20.1 ст. 20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідно до п. 87.1. ст. 87 ПК України джерелами самостійної сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.
Відповідно до п. 95.1 95.4 ст. 95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
На момент розгляду справи в суді податковий борг в загальному розмірі 41802,97 грн., з них: 23361,77 грн. - з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) (в тому числі: 11292,84 грн. - основний платіж, 10450,11 грн. - штрафні санкції, 1618,82 грн. - пеня); 2225,12 грн. - із земельного податку з юридичних осіб (в тому числі: 2190,92 грн. - штрафні санкції, 34,20 грн. - пеня); 14224,86 грн. - штрафні санкції з орендної плати з юридичних осіб; 1991,22 грн. - штрафні санкції з податку на прибуток приватних підприємств, відповідачем не сплачений, доказів протилежного відповідач суду не надав.
З огляду на встановлене, враховуючи норму п.87.11 ст.87 ПК України, якою встановлено право звертатися до суду щодо стягнення суми податкового боргу платника податку та згідно п.87.1 ст.87 Податкового кодексу України, суд визнає позовні вимоги про стягнення податкового боргу в розмірі 40035,52 гривень є такими, що підтверджені належними та допустимими доказами, а тому вони підлягають задоволенню.
Положеннями статті 90 КАС України визначено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
Підсумовуючи зазначене та беручи до уваги те, що доказів погашення податкового боргу в розмірі 41802,97 гривень відповідач до суду не надав, суд вважає позовні вимоги про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю Баранівське сільськогосподарське підприємство №1 вказаного боргу є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Враховуючи положення до ч. 2 ст. 139 КАС України та відсутність судових витрат суб`єкта владних повноважень, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, судові витрати по сплаті судового збору, понесені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись статтями 9, 77, 90, 139, 242-246, 255, 257, 258, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
вирішив:
Адміністративний позов Головного управління ДПС у Житомирській області (вул.Юрка Тютюнника, 7, м. Житомир, 10000; код ЄДРПОУ 43142501) до Товариства з обмеженою відповідальністю Баранівське сільськогосподарське підприємство №1 (вул. Дзержинського, 118, м. Баранівка, Баранівським район, Житомирська область, 12700; код ЄДРПОУ 37572970) про стягнення податкової заборгованості - задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Баранівське сільськогосподарське підприємство №1 (вул. Дзержинського, 118, м. Баранівка, Баранівським район, Житомирська область, 12700; код ЄДРПОУ 37572970) податкову заборгованість в загальному розмірі 41802,97 гривень (сорок одна тисяча вісімсот дві гривні дев`яносто сім копійок) з рахунків у банках, що обслуговують такого платника.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Рішення суду може бути оскаржене до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Житомирський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя І.Е.Черняхович
Суд | Житомирський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.07.2021 |
Оприлюднено | 08.07.2021 |
Номер документу | 98111801 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Черняхович Ірина Едуардівна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Черняхович Ірина Едуардівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні