Постанова
від 06.07.2021 по справі 200/2311/20-а
ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 липня 2021 року справа №200/2311/20-а

приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15

Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Сіваченка І.В., суддів: Блохіна А.А., Гаврищук Т.Г., секретар судового засідання Антонюк А.С., за участі представника позивача Лупола С.В., представника відповідача Капустіної Т.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Слов`янського фахового коледжу Національного авіаційного університету Відокремленого структурного підрозділу Національного авіаційного університету на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 19 жовтня 2020 року (повне судове рішення складено 29 жовтня 2020 року в м. Слов`янську) в справі № 200/2311/20-а (суддя в І інстанції Зеленов А.С.) за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області до Слов`янського фахового коледжу Національного авіаційного університету Відокремленого структурного підрозділу Національного авіаційного університету про застосування заходів реагування,

УСТАНОВИВ:

Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області (далі - позивач) звернулося до суду з адміністративним позовом до Слов`янського коледжу Національного авіаційного університету Відокремленого структурного підрозділу Національного авіаційного університету (далі - відповідач) про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) Слов`янського коледжу Національного авіаційного університету Відокремленого структурного підрозділу Національного авіаційного університет до повного усунення порушень.

Позовні вимоги мотивовані тим, що в період з 19 грудня 2019 року по 20 грудня 2019 року проведено позапланову перевірку приміщень та території Слов`янського коледжу Національного авіаційного університету Відокремленого структурного підрозділу Національного авіаційного університету, розташованого за адресою: Донецька область, м. Слов`янськ, вул. Центральна, 27, щодо додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту від 20 грудня 2019 року №168 (далі - Акт) встановлені численні порушення вимог Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30 грудня 2014 року № 1417, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05 березня 2015 року за № 252/26697.

Порушення, встановлені актом перевірки від 20 грудня 2019 року № 168, створюють безпосередню загрозу виникнення пожежі, несуть загрозу життю та здоров`ю людей, перешкоджають вільній евакуації людей у разі настання надзвичайної ситуації (пожежі, аварії та ін.), ускладнюють гасіння пожежі.

Подальша експлуатація будівлі Слов`янського коледжу Національного авіаційного університету Відокремленого структурного підрозділу Національного авіаційного університету із вищезазначеними порушеннями пожежної безпеки створює загрозу життю та/або здоров`ю людей.

На підставі викладеного позивач просив суд застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) Слов`янського коледжу Національного авіаційного університету Відокремленого структурного підрозділу Національного авіаційного університету, розташованого за адресою: Донецька область, м. Слов`янськ, вул. Центральна, 27 до повного усунення порушень, шляхом заборони експлуатації вищезазначених об`єктів.

Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 19 жовтня 2020 року позов задоволено.

Застосовано заходи реагування у сфері державного нагляду у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) Слов`янського коледжу Національного авіаційного університету Відокремленого структурного підрозділу Національного авіаційного університету (адреса: вул. Центральна, 27, м. Слов`янськ, 84100, ЄДРПОУ 36309003) до повного усунення порушень, шляхом заборони експлуатації вищезазначеного об`єкту.

Не погодившись з таким рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права, просив рішення місцевого суду скасувати та прийняти нове, яким відмовити у задоволені позовних вимог.

В обґрунтування зазначено, що позивач вважає, що виявленні порушення створюють безпосередню загрозу виникнення пожежі, несуть загрозу життю та здоров`ю людей, перешкоджають вільній евакуації людей у разі настання надзвичайної ситуації (пожежі, аварії та інше), ускладнюють гасіння пожежі. Внаслідок цього позивач робить висновок про те, що подальша експлуатація коледжу створює загрозу життю та/або здоров`ю людей. Апелянт вважає цей висновок таким, що не відповідає фактичним обставинам. Усунення недоліків, які зазначені в акті, а особливо тих, які зазначені у пунктах 5, 7, 9, 16, 18, 20, 26, є видатками розвитку і потребують значних фінансових витрат.

Розпоряднику бюджетних коштів, Міністру освіти і науки України, спрямовано декілька листів (у тому числі ще до проведення позапланової перевірки) із проханням виділення коштів для фінансування відповідних видатків, із зазначенням конкретних сум та цілей їх використання (останній лист від 03.03.2020 вихідний № 05/134).

Згідно з отриманою відповіддю вказані видатки розвитку Законом України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» не передбачені. У коледжі, у обох корпусах, наявна система оповіщення про надзвичайну ситуацію/пожежу, у кожному кабінеті та у коридорах наявні об`яви, де зазначений план евакуації, особа, відповідальна за подання сигналу тривоги/оповіщення та пам`ятка, щодо поведінки при виникненні надзвичайної ситуації. Окрім того, у коледжі регулярно проводяться протипожежні тренування із наявною системою оповіщення, згідно звітів, копія яких додається до цього відзиву, всі учасники тренування чітко уявляють свої функціональні обов`язки та дії в умовах виникнення надзвичайної ситуації техногенного та природного характеру. До тренування постійно залучається комісія з питань Надзвичайних ситуацій. Щодо порушень, зазначених у пунктах 7, 18, 26 акту щодо оброблення дерев`яних елементів горищних покриттів (крокви, лати) засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності слід зазначити що запит на виділення коштів для придбання засобу вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності і виконання робіт по обробці спрямовано розпоряднику бюджетних коштів, у Міністерство освіти і науки України. При отриманні відповідного бюджетного фінансування без зволікань буде проведено тендер на придбання зазначеного у цих пунктах засобу вогнезахисту і будуть проведені відповідні роботи. Окрім того, при проведені запланованих капітального та поточного ремонтів передбачена заміна дерев`яних частин на аналогічні, але виготовлені з негорючих матеріалів.

Коледжем вчинено дії, спрямовані на усунення виявлених порушень без повного зупинення експлуатації навчальних корпусів. За таких умов застосування такого виключного заходу реагування як повне зупинення експлуатації двох навчальних корпусів коледжу призведе до повної зупинки діяльності коледжу, зупинки навчального процесу, порушенню договірних зобов`язань, порушенню прав громадян на отримання освіти, буде порушувати принцип співмірності між усунутими порушеннями та тими, які на теперішній час з причин, які не залежать від відповідача, залишилися не усунутими, буде порушувати справедливий баланс між вимогами позивача та публічними інтересами. Окрім того, закриття коледжу призведе до соціальної напруги у місті та регіоні, аж до несанкціонованих мітингів і демонстрацій, оскільки велика кількість працівників залишиться без засобів існування, а діти, які навчаються у коледжі з території усієї України, не зможуть продовжити навчання.

В судовому засіданні представник відповідача підтримав доводи апеляційної скарги та просив її задовольнити, проти чого заперечував представник позивача.

Слід зазначити, що ухвалою Першого апеляційного адміністративного суду від 06.07.2021 у зв`язку зі зміною назви замінено відповідача правонаступником: Слов`янським фаховим коледжем Національного авіаційного університету Відокремленого структурного підрозділу Національного авіаційного університету.

Відповідно до ч. 1 ст. 308 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги.

Суд апеляційної інстанції, заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає за необхідне вимоги, викладені в апеляційній скарзі, залишити без задоволення, з таких підстав.

Судами першої та апеляційної інстанції встановлено таке.

Відповідно до наказу ДПРЗ-6 Головного управління ДСНС України у Донецькій області від 11 грудня 2019 року № 315 в період з 19 грудня 2019 року по 20 грудня 2019 року проведено позапланову перевірку приміщень та території Слов`янського коледжу Національного авіаційного університету Відокремленого структурного підрозділу Національного авіаційного університету, розташованого за адресою: вул. Центральна, 27, м. Слов`янськ, 84100 (а.с.52-54).

Актом перевірки суб`єкту господарювання - Слов`янського коледжу Національного авіаційного університету Відокремленого структурного підрозділу Національного авіаційного університету, щодо додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту від 20 грудня 2019 року № 168 (далі - Акт) встановлено численні порушення вимог Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30 грудня 2014 року № 1417, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05 березня 2015 року за № 252/26697 (далі - ППБУ), а саме:

- посадові особи закладу не пройшли навчання з питань пожежної безпеки, внаслідок чого працівники не будуть знати, як діяти під час виникнення пожежі, як користуватись первинними засобами пожежегасіння, а також посадові особи не будуть в змозі проводити інструктажі на протипожежну тематику з працюючим персоналом установи;

- керівником не пройдено функціональне навчання у сфері цивільного захисту, що призведе до паніки та невірним діям персоналу при виникненні надзвичайної ситуації, що в свою чергу сприяє розвитку надзвичайної ситуації, перешкоджає евакуації людей в окремих випадках при незнанні небезпечних чинників у технологічному процесі та його порушення може призвести до виникнення надзвичайної ситуації;

- не забезпечено персонал справними засобами індивідуального захисту органів дихання та шкіри від бойових отруйних речовин, що призведе до ураження органів дихання працюючого персоналу, що може збільшити кількість летальних випадків;

- територія коледжу не забезпечена пожежними щитами з розрахунку один щит на 5000 м2 захищуваної площі, що унеможливить гасіння пожежі на ранній стадії розвитку, сприяє беззахисності людини перед факторами пожежі та призводить до безперешкодного розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, що в свою чергу створює загрозу життю та/або здоров`ю людей;

Корпус А:

- будівлю не забезпечено системою протипожежного захисту згідно ДБН В.2.5- 56:2014 «Системи протипожежного захисту» , що призведе до пізнього виявлення пожежі, в зв`язку з чим первинні засоби пожежегасіння будуть не ефективними, не відбудеться оповіщення людей, які перебувають у приміщеннях, в зв`язку з чим продукти горіння та чадний газ унеможливить своєчасну та безпечну евакуацію з приміщень та може призвести до отруєння людей що перебуватимуть у ній, гасіння пожежі здійсниться лише після прибуття пожежних підрозділів з необхідними засобами гасіння;

- не проведено замір опору ізоляції та перевірку спрацювання приладів захисту електромереж та електроустановок від короткого замикання, внаслідок чого унеможливлюється визначення можливості застосування освітлювальної та силової електромережі для безаварійної роботи або роботи в режимі короткого замкнення, яке призводить до виникнення пожежі та впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур), що створює загрозу життю та/або здоров`ю людей;

- не оброблені дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності, що під впливом небезпечних факторів пожежі призводить до їх руйнування, поширення пожежі зі збільшенням продуктів горіння, чадного газу та впливу підвищених температур та їх розповсюдження до шляхів евакуації, що унеможливить евакуацію людей з будівлі;

- сходові клітки, внутрішні відкриті та зовнішні сходи, коридори, проходи та інші шляхи евакуації не забезпечено евакуаційним освітленням, що не дасть людям можливість покинути небезпечне місце та не створить необхідні умови бачення та орієнтацію на шляхах евакуації і унеможливить пошук засобів безпеки та пожежегасіння;

- з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів не здійснено за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів, що призводить до аварійної експлуатації освітлювальної та силової електромережі та зниження її технічних характеристик, яке призводить до виникнення пожежі та впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур), та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей;

- не демонтовано горюче оздоблення стін сцени актового залу, та не надано матеріали з показниками пожежної небезпеки не нижче: Г2 (помірної горючості); В2 (помірнозаймисті); Д2 (з помірною димоутворювальною здатністю); Т2 (помірнонебезпечні), що може призвести до легкого займання, швидкого горіння, з високою димоутворювальною здатністю та за токсичністю продуктів горіння - надзвичайно небезпечними, що в свою чергу перешкоджає евакуації людей, сприяє затору людського потоку та збільшення часу евакуації, збільшує час впливу небезпечних факторів пожежі на людину та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей в будівлі;

- килимова доріжка в актовому залі не прикріплена до підлоги, що може призвести до перешкоджання евакуації людей, затору людського потоку та збільшення часу евакуації, що в свою чергу збільшує час впливу небезпечних факторів пожежі на людину та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей. Не демонтовано горюче оздоблення стін в коридорі, та не надано матеріали з показниками пожежної небезпеки не нижче: Г2 (помірної горючості); В2 (помірнозаймисті); Д2 (з помірною димоутворювальною здатністю); Т2 (помірнонебезпечні), що може призвести до легкого займання, швидкого горіння, з високою димоутворювальною здатністю та за токсичністю продуктів горіння - надзвичайно небезпечними, що в свою чергу перешкоджає евакуації людей, сприяє затору людського потоку та збільшення часу евакуації, збільшує час впливу небезпечних факторів пожежі на людину та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей в будівлі;

- у коридорах 1-го, 2-го та 3-го поверхах допускається покриття підлоги (лінолеум). Не надані документи підтверджуючі їх пожежну небезпеку, яка повинна бути не вище ніж: В2-помірнозаймисті за займистістю; РП2-локально поширювати полум`я поверхнею (або РПІ-не поширювати); Д2-з помірною димоутворювальною здатністю; Т2-помірнонебезпечна за токсичністю продуктів горіння, що може призвести до легкого займання, швидкого горіння, з високою димоутворювальною здатністю та за токсичністю продуктів горіння - надзвичайно небезпечними, що в свою чергу перешкоджає евакуації людей, сприяє затору людського потоку та збільшення часу евакуації, збільшує час впливу небезпечних факторів пожежі на людину та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей в будівлі;

- грати в кабінеті № 17 не зроблені такими, щоб вони могли розкриватися, розсуватися або зніматися, що унеможливить евакуацію при виникненні пожежі, що в свою чергу збільшує час впливу небезпечних факторів пожежі на людину та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей;

- в кабінетах № 16, 31, 35, в приймальній та кабінеті начальника коледжу електророзетки встановлені на горючій основі, що призведе до аварійної експлуатації електровиробів, нагрівання горючого матеріалу, що може привести до займання та виникнення пожежі з подальшим впливом небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур) на людей та створить загрозу життю та/або здоров`ю людей;

Корпус Б:

- будівлю не забезпечено системою протипожежного захисту згідно ДБН В.2.5- 56:2014 «Системи протипожежного захисту» , що призведе до пізнього виявлення пожежі, в зв`язку з чим первинні засоби пожежогасіння будуть не ефективними, не відбудеться оповіщення людей, які перебувають у приміщеннях, в зв`язку з чим продукти горіння та чадний газ унеможливить своєчасну та безпечну евакуацію з приміщень та може призвести до отруєння людей що перебуватимуть у ній, гасіння пожежі здійсниться лише після прибуття пожежних підрозділів з необхідними засобами гасіння;

- не проведено замір опору ізоляції та перевірку спрацювання приладів захисту електромереж та електроустановок від короткого замикання, внаслідок чого унеможливлюється визначення можливості застосування освітлювальної та силової електромережі для безаварійної роботи або роботи в режимі короткого замкнення, яке призводить до виникнення пожежі та впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур), що створює загрозу життю та/або здоров`ю людей;

- не оброблені дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності, що під впливом небезпечних факторів пожежі призводить до їх руйнування, поширення пожежі зі збільшенням продуктів горіння, чадного газу та впливу підвищених температур та їх розповсюдження до шляхів евакуації, що унеможливить евакуацію людей з будівлі;

- сходові клітки, внутрішні відкриті та зовнішні сходи, коридори, проходи та інші шляхи евакуації не забезпечено евакуаційним освітленням, що не дасть людям можливість покинути небезпечне місце та не створить необхідні умови бачення та орієнтацію на шляхах евакуації і унеможливить пошук засобів безпеки та пожежогасіння;

- з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів не здійснено за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів, що призводить до аварійної експлуатації освітлювальної та силової електромережі та зниження її технічних характеристик, яке призводить до виникнення пожежі та впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур), та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей;

- в кабінетах № 22, 24, 29, 41, 43, в кабінеті заступника начальника коледжу з навчальної роботи та в кабінеті вчительської електророзетки встановлені на горючій основі, що призведе до аварійної експлуатації електровиробів, нагрівання горючого матеріалу, що може привести до займання та виникнення пожежі з подальшим впливом небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур) на людей та створить загрозу життю та/або здоров`ю людей;

- грати в кабінетах № 10, 12, 14, 16, 33, 41 та в кабінеті вчительської не зроблені такими, щоб вони могли розкриватися, розсуватися або зніматися, що унеможливить евакуацію при виникненні пожежі, що в свою чергу збільшує час впливу небезпечних факторів пожежі на людину та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей;

- в кабінеті хімії допускається експлуатації електропроводів з пошкодженою ізоляцією, що призведе до подальшого нагрівання ізоляції під час експлуатації електричних проводів та може привести до виникнення пожежі і впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур) на людей та створить загрозу життю та/або здоров`ю людей;

- у підвальному приміщенні допускається експлуатація світильників зі знятими ковпаками, що може призвести до виникнення пожежі в наслідок великої температури поверхні лампи розжарювання;

Столярна майстерня:

- в приміщені майстерні електророзетка встановлена на горючій основі, що призведе до аварійної експлуатації електровиробів, нагрівання горючого матеріалу, що може привести до займання та виникнення пожежі з подальшим впливом небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур) на людей та створить загрозу життю та/або здоров`ю людей;

- не оброблені дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності, що під впливом небезпечних факторів пожежі призводить до їх руйнування, поширення пожежі зі збільшенням продуктів горіння, чадного газу та впливу підвищених температур та їх розповсюдження до шляхів евакуації, що унеможливить евакуацію людей з будівлі (а.с.11-31).

Порушення, встановлені актом перевірки від 20 грудня 2020 року №168 створюють безпосередню загрозу виникнення пожежі, несуть загрозу життю та здоров`ю людей, перешкоджають вільній евакуації людей у разі настання надзвичайної ситуації (пожежі, аварії та ін.), ускладнюють гасіння пожежі.

Спірним питанням цієї справи є правомірність застосування до Слов`янського коледжу Національного авіаційного університету Відокремленого структурного підрозділу Національного авіаційного університету заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом зупинення експлуатації будівлі закладу в зв`язку з порушенням вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.

Частиною 2 ст. 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Відповідно до статті 1 Кодексу Цивільного захисту України встановлено, що Кодекс регулює відносини, пов`язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, та визначає повноваження органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, права та обов`язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності.

Згідно ст. 67 Кодексу цивільного захисту України, до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить: складення актів перевірок, приписів про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки у разі виявлення таких порушень; звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Відповідно до ст. 1 Закону України Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності від 05.04.2007 № 877-V (далі - Закон № 877-V) державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Частиною 1 ст. 4 Закону № 877-V передбачено, що державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб`єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.

Абзацом 7 ч. 1 ст. 6 Закону № 877-V підставою для здійснення позапланових заходів визначено доручення Прем`єр-міністра України про перевірку суб`єктів господарювання у відповідній сфері у зв`язку з виявленими системними порушеннями та/або настанням події, що має значний негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров`я людини, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави.

Згідно зі ст. 3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

За приписами ч. 7 ст. 7 Закону № 877-V на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Відповідно до п. 6 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого Указом Президента України від 16 січня 2013 року № 20/2013 "Деякі питання Державної служби України з надзвичайних ситуацій", та пунктом 7 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 року № 1052, ДСНС України здійснює свої повноваження безпосередньо та через територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення, а також міжрегіональні (повноваження яких поширюються на кілька адміністративно-територіальних одиниць) територіальні органи (у разі їх створення).

Підпунктом 27 п. 4 Положення про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області, затвердженого наказом ДСНС України від 04 лютого 2013 року № 3 (у редакції наказу ДСНС України від 21 вересня 2017 року № 507) визначено, що Головне управління відповідно до покладених на нього завдань на відповідній території організовує і здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, суб`єктами господарювання.

Частиною 2 ст. 64 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Київ та Севастополь, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення. Таким територіальним органом на території Донецької області є позивач.

Згідно зі ст. 66 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.

Статтею 67 Кодексу цивільного захисту України регламентовано, що до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить, зокрема: здійснення державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства органами та суб`єктами господарювання, аварійно-рятувальними службами, зазначеними у ст. 65 цього Кодексу; складення актів перевірок, приписів про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки у разі виявлення таких порушень; звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Відповідно до ч.ч. 1-3 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов`язані застосовувати санкції, визначені законом.

У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Приписи, постанови, розпорядження центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, щодо усунення порушень встановлених законодавством вимог з питань техногенної та пожежної безпеки можуть бути оскаржені до суду в установлений законом строк.

Статтею 70 Кодексу цивільного захисту України визначено, що підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: 1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; 4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; 6) невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб`єкта господарювання, їх непридатність або відсутність.

Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Відповідно до ч. 2 ст. 51 та ч. 3 ст. 55 Кодексу цивільного захисту України забезпечення техногенної та пожежної безпеки суб`єкта господарювання покладається на керівників та власників таких суб`єктів господарювання.

Згідно із п.п. 1, 3, 8, 13, 19, 21, 22, 23 ч. 1 ст. 20 Кодексу цивільного захисту України, на суб`єкта господарювання покладається обов`язок: забезпечення виконання заходів у сфері цивільного захисту на об`єктах суб`єкта господарювання; розміщення інформації про заходи безпеки та відповідну поведінку населення у разі виникнення аварії; здійснення навчання працівників з питань цивільного захисту, у тому числі правилам техногенної та пожежної безпеки; здійснення за власні кошти заходів цивільного захисту, що зменшують рівень ризику виникнення надзвичайних ситуацій; розроблення заходів щодо забезпечення пожежної безпеки, впровадження досягнень науки і техніки, позитивного досвіду із зазначеного питання; забезпечення виконання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, а також виконання вимог приписів, постанов та розпоряджень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки; утримання у справному стані засобів цивільного та протипожежного захисту, недопущення їх використання не за призначенням; здійснення заходів щодо впровадження автоматичних засобів виявлення та гасіння пожеж і використання для цієї мети виробничої автоматики.

Отже, державний нагляд (контроль) здійснюється уповноваженим органом щодо суб`єкта господарювання або його відокремлених підрозділів.

Разом з цим, суд звертає увагу на наступне.

Відповідно до Акту від 01 червня 2020 року № 05/234 складеного за результатами проведення обстеження будівель Слов`янського коледжу Національного авіаційного університету з метою встановлення факту усунення порушень, виявлених рід час проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання Слов`янським коледжем Національного авіаційного університету вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки та зафіксованих в акті перевірки від 20 грудня 2020 року № 168 встановлено часткове усунення порушень, виявлених попереднім актом перевірки, що створювали загрозу життю та здоров`ю людей (т.1 а.с. 200-202).

Так, із 26 порушень, що були виявлені актом перевірки від 20 грудня 2019 року №168, станом на 01 червня 2020 року усунуто 11 порушень. Не усуненими залишилися наступні порушення:

- не забезпечено персонал справними засобами індивідуального захисту органів дихання та шкіри від бойових отруйних речовин (частково не виконано у зв`язку із відсутністю фінансування);

Корпус А:

- будівлю не забезпечено системою протипожежного захисту згідно ДБН В.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту» (надіслано запит до МОН України, щодо фінансування закладу від 03.03.2020 №05/134);

- не проведено замір опору ізоляції та перевірку спрацювання приладів захисту електромереж та електроустановок від короткого замикання (надіслано запит до МОН України, щодо фінансування закладу від 03.03.2020 №05/134);

- не оброблені дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності. Не надано Акт проведення робіт (надіслано запит до МОН України, щодо фінансування закладу від 03.03.2020 №05/134);

- сходові клітки, внутрішні відкриті та зовнішні сходи, коридори, проходи та інші шляхи евакуації не забезпечено евакуаційним освітленням (надіслано запит до МОН України, щодо фінансування закладу від 03.03.2020 №05/134);

- з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів не здійснено за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів (надіслано запит до МОН України, щодо фінансування закладу від 03.03.2020 №05/134);

- не демонтовано горюче оздоблення стін сцени актового залу, та не надано матеріали з показниками пожежної небезпеки не нижче: Г2 (помірної горючості); В2 (помірнозаймисті); Д2 (з помірною димоутворювальною здатністю); Т2 (помірно небезпечні);

- у коридорах 1-го, 2-го та 3-го поверхах допускається покриття підлоги (лінолеум). Не надані документи підтверджуючі їх пожежну небезпеку, яка повинна бути не вище ніж: В2-помірнозаймисті за займистістю; РГІ2-локально поширювати полум`я поверхнею (або РПІ-не поширювати); Д2-з помірною димоутворювальною здатністю; Т2-помірнонебезгіечна за токсичністю продуктів горіння.

Корпус Б:

- будівлю не забезпечено системою протипожежного захисту згідно ДБН В.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту» (надіслано запит до МОН України, щодо фінансування закладу від 03.03.2020 №05/134);

- не проведено замір опору ізоляції та перевірку спрацювання приладів захисту електромереж та електроустановок від короткого замикання (надіслано запит До МОН України, щодо фінансування закладу від 03.03.2020 №05/134);

- не оброблені дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) засобами вогнезахисту, які забезпечують 1 групу вогнезахисної ефективності. Не надано Акт проведення робіт (надіслано запит до МОН України, щодо фінансування закладу від 03.03.2020 №05/134);

- сходові клітки, внутрішні відкриті та зовнішні сходи, коридори, проходи та інші шляхи евакуації не забезпечено евакуаційним освітленням (надіслано запит до МОН України, щодо фінансування закладу від 03.03.2020 №05/134);

- з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів не здійснено за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів (надіслано запит до МОН України, щодо фінансування закладу від 03.03.2020 №05/134);

- грати в кабінетах № 10,12,14,16 не зроблені такими, щоб вони могли розкриватися, розсуватися або зніматися. В кабінеті №33, №41 та в кабінеті вчительської грати демонтовані.

Столярна майстерня:

- не оброблені дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності. Не надано Акт проведення робіт (надіслано запит до МОН України, щодо фінансування закладу від 03.03.2020 №05/134)/том 1 а.с.200-202/.

Вказані порушення створюють негативні наслідки, такі як загроза життю та здоров`ю людей.

Відповідно до Акту від 30 липня 2020 року № 05/297, складеного за результатами проведення обстеження будівель Слов`янського коледжу Національного авіаційного університету з метою встановлення факту усунення порушень, виявлених рід час проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання Слов`янським коледжем Національного авіаційного університету вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки та зафіксованих в акті перевірки від 20 грудня 2020 року №168, було встановлено часткове усунення порушень, виявлених попереднім актом перевірки , що створювали загрозу життю та здоров`ю людей (т.1 а.с. 241-242).

Так, із 26 порушень, що були виявлені актом перевірки від 20 грудня 2020 року № 168, станом на 30 липня 2020 року усунуто ще 5 порушень. Не усуненими залишилися наступні порушення:

Корпус А:

- будівлю не забезпечено системою протипожежного захисту згідно ДБН В.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту» (надіслано запит до МОН України, щодо фінансування закладу від 03.03.2020 № 05/134);

- не проведено замір опору ізоляції та перевірку спрацювання приладів захисту електромереж та електроустановок від короткого замикання (надіслано запит до МОН України, щодо фінансування закладу від 03.03.2020 № 05/134);

- не оброблені дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності. Не надано Акт проведення робіт (надіслано запит до МОН України, щодо фінансування закладу від 03.03.2020 № 05/134);

- сходові клітки, внутрішні відкриті та зовнішні сходи, коридори, проходи та інші шляхи евакуації не забезпечено евакуаційним освітленням (надіслано запит до МОН України, щодо фінансування закладу від 03.03.2020 № 05/134);

Корпус Б:

- будівлю не забезпечено системою протипожежного захисту згідно ДБН В.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту» (надіслано запит до МОН України, щодо фінансування закладу від 03.03.2020 № 05/134);

- не проведено замір опору ізоляції та перевірку спрацювання приладів захисту електромереж та електроустановок від короткого замикання (надіслано запит до МОН України, "щодо фінансування закладу від 03.03.2020 № 05/134);

- не оброблені дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності. Не надано Акт проведення робіт (надіслано запит до МОН України, щодо фінансування закладу від 03.03.2020 № 05/134);

- сходові клітки, внутрішні відкриті та зовнішні сходи, коридори, проходи та інші шляхи евакуації не забезпечено евакуаційним освітленням (надіслано запит до МОН України, щодо фінансування закладу від 03.03.2020 № 05/134);

- грати в кабінетах № 10.12.14.16 не зроблені такими, щоб вони могли розкриватися, розсуватися або зніматися. В кабінеті № 12, № 16, № 33, № 41, та в кабінеті вчительської, комп`ютерного класу грати демонтовані.

Столярна майстерня:

- не оброблені дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності. Не надано Акт проведення робіт (надіслано запит до МОН України, щодо фінансування закладу від 03.03.2020 № 05/134).

Тобто, станом на момент розгляду справи наявні 10 порушень, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей, зокрема малолітніх дітей.

Відповідно Акту від 28 серпня 2020 року № 05/335 складеного за результатами проведення обстеження будівель Слов`янського коледжа Національного авіаційного університету з метою встановлення факту усунення порушень, виявлених рід час проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання Слов`янським коледжем Національного авіаційного університету вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки та зафіксованих в акті перевірки від 20 грудня 2020 року № 168, було встановлено часткове усунення порушень, виявлених попереднім актом перевірки , що створювали загрозу життю та здоров`ю людей (т. 2 а.с. 4-5).

Так, із 26 порушень, що були виявлені актом перевірки від 20 грудня 2020 року № 168, усунуто 1 порушення. Не усуненими залишилися наступні порушення:

Корпус А:

- будівлю не забезпечено системою протипожежного захисту згідно ДБН В.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту» (надіслано запит до МОН України, щодо фінансування закладу від 03.03.2020 №05/134);

- не проведено замір опору ізоляції та перевірку спрацювання приладів захисту електромереж та електроустановок від короткого замикання (надіслано запит до МОН України, щодо фінансування закладу від 03.03.2020 №05/134);

- не оброблені дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності. Не надано Акт проведення робіт (надіслано запит до МОН України, щодо фінансування закладу від 03.03.2020 №05/134);

- сходові клітки, внутрішні відкриті та зовнішні сходи, коридори, проходи та інші шляхи евакуації не забезпечено евакуаційним освітленням (надіслано запит до МОН України, щодо фінансування закладу від 03.03.2020 №05/134);

Корпус Б:

- будівлю не забезпечено системою протипожежного захисту згідно ДБН В.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту» (надіслано запит до МОН України, щодо фінансування закладу від 03.03.2020 №05/134);

- не проведено замір опору ізоляції та перевірку спрацювання приладів захисту електромереж та електроустановок від короткого замикання (надіслано запит до МОН України, щодо фінансування закладу від 03.03.2020 №05/134);

- не оброблені дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності. Не надано Акт проведення робіт (надіслано запит до МОН України, щодо фінансування закладу від 03.03.2020 №05/134);

- сходові клітки, внутрішні відкриті та зовнішні сходи, коридори, проходи та інші шляхи евакуації не забезпечено евакуаційним освітленням (надіслано запит до МОН України, щодо фінансування закладу від 03.03.2020 №05/134);

Столярна майстерня:

- не оброблені дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності. Не надано Акт проведення робіт (надіслано запит до МОН України, щодо фінансування закладу від 03.03.2020 №05/134).

Тобто, станом на момент розгляду справи наявні 9 порушень, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей, зокрема малолітніх дітей.

Відповідно Акту від 16 жовтня 2020 року №05/426 складеного за результатами проведення обстеження будівель Слов`янського коледжу Національного авіаційного університету з метою встановлення факту усунення порушень, виявлених рід час проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання Слов`янським коледжом Національного авіаційного університету вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки та зафіксованих в акті перевірки від 20 грудня 2020 року №168, було встановлено часткове усунення порушень, виявлених попереднім актом перевірки , що створювали загрозу життю та здоров`ю людей (т. 2 а.с. 57-59).

Так, із 26 порушень, що були виявлені актом перевірки від 20 грудня 2020 року №168, усунуто 2 порушення. Не усуненими залишилися наступні порушення:

Корпус А:

- будівлю не забезпечено системою протипожежного захисту згідно ДБН В.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту» (надіслано запит до МОН України, щодо фінансування закладу від 03.03.2020 №05/134);

- не оброблені дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) засобами вогнезахисту, як: забезпечують І групу вогнезахисної ефективності. Не надано Акт проведення робіт (надіслано запит до МОН України, щодо фінансування закладу від 03.03.2020 №05/134);

- сходові клітки, внутрішні відкриті та зовнішні сходи, коридори, проходи та інші шляхи евакуації не забезпечено евакуаційним освітленням (надіслано запит до МОН України, щодо фінансування закладу від 03.03.2020 №05/134);

Корпус Б:

- будівлю не забезпечено системою протипожежного захисту згідно ДБН В.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту» (надіслано запит до МОН України, щодо фінансування закладу від 03.03.2020 №05/134);

- не оброблені дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) засобами вогнезахисту, які забезпечують 1 групу вогнезахисної ефективності. Не надано Аісг проведення робіт (надіслано запит до МОН України, щодо фінансування закладу від 03.03.2020 №05/134);

- сходові клітки, внутрішні відкриті та зовнішні сходи, коридори, проходи та інші шляхи евакуації не забезпечено евакуаційним освітленням (надіслано запит до МОН України, щодо фінансування закладу від 03.03.2020 №05/134),

Столярна майстерня:

- не оброблені дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лаги) засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності, е надано Акт проведення робіт (надіслано запит до МОН України, щодо фінансування закладу від 03.03.2020 №05/134).

Тобто, станом на момент розгляду справи наявні 7 порушень, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей, зокрема малолітніх дітей.

Відсутність доказів усунення відповідачем у повному обсязі порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей, свідчить про обґрунтованість необхідності застосування заходу реагування у сфері державного нагляду у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) Слов`янського коледжу Національного авіаційного університету Відокремленого структурного підрозділу Національного авіаційного університету до повного усунення порушень, шляхом заборони експлуатації вищезазначених об`єктів.

Застосування такого заходу є цілком співрозмірним з характером не усунених на час розгляду цієї справи відповідачем порушень законодавства щодо забезпечення пожежної безпеки.

Позиція суду узгоджується із позицією, викладеною в постановах Верховного суду у складі Касаційного адміністративного суду по справах: №520/6694/19 від 26 березня 2020 року, №814/2356/17 від 27 червня 2019 року, №812/1262/18 від 23 квітня 2019 року, №806/77/18 від 03 квітня 2020 року, №805/4256/17 від 08 лютого 2019 року.

Твердження відповідача про невручення йому посвідчення на перевірку та відповідний наказ про проведення заходу, не знайшло свого документального підтвердження під час розгляду справи.

Так, копію посвідчення на проведення заходу державного нагляду вручено в.о. начальника Слов`янського коледжу Національного авіаційного університету Відокремленого структурного підрозділу Національного авіаційного університету, про що свідчить його особистий підпис на посвідченні (т. 1 а.с. 55-56).

Вручення копії наказу на проведення позапланового заходу діючим законодавством не передбачено.

З огляду на, що суд не приймає до уваги посилання позивача про порушення порядку проведення перевірки.

Згідно з частиною 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Аналізуючи вищенаведене, суд дійшов висновку, що існуючі порушення у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, що зафіксовані в акті перевірки, в їх сукупності можуть кваліфікуватись як такі, що створюють реальну загрозу життю і здоров`ю людей, що є підставою для задоволення позову та застосування до відповідача заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом зупинення експлуатації будівель та приміщень до повного усунення всіх порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки, вказаних в Акті перевірки від від 20 грудня 2019 року №168.

Посилання апелянта на те, що ним усунуто частину виявлених порушень не свідчить про минування загрози життю та здоров`ю людей та, як наслідок, відсутності підстав для застосування відповідних заходів реагування. Оскільки обсяг та характер не усунутих порушень свідчить про те, що вони несуть загрозу життю та здоров`ю осіб, які відвідують навчальні корпуси відповідача. При цьому гарантії безпеки життя та здоров`я закріплені Конституцією України.

Відсутність доказів усунення відповідачем порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей, свідчить про обґрунтованість необхідності застосування до відповідача заходів реагування у вигляді зупинення експлуатації його об`єктів. Застосування такого заходу є цілком співрозмірним з характером порушень законодавства щодо забезпечення пожежної безпеки.

Зважаючи на наведене, судова колегія дійшла висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, та ухвалено судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права. Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, тому вона підлягає залишенню без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.

Відповідно до положень статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України розподіл судових витрат не здійснюється.

Керуючись статями 139, 291, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329, 331 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Слов`янського фахового коледжу Національного авіаційного університету Відокремленого структурного підрозділу Національного авіаційного університету - залишити без задоволення.

Рішення Донецького окружного адміністративного суду від 19 жовтня 2020 року в справі № 200/2311/20-а- залишити без змін.

Повне судове рішення - 06 липня 2021 року.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення в порядку, передбаченому статтею 328 Кодексу адміністративного судочинства України.

Колегія суддів І. В. Сіваченко

А. А. Блохін

Т. Г. Гаврищук

Дата ухвалення рішення06.07.2021
Оприлюднено08.07.2021
Номер документу98117964
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/2311/20-а

Ухвала від 21.10.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шевцова Н.В.

Ухвала від 06.09.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Соколов В.М.

Ухвала від 16.08.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Постанова від 06.07.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Постанова від 06.07.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Ухвала від 06.07.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Ухвала від 06.07.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Ухвала від 12.02.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Ухвала від 04.02.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Ухвала від 08.12.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні