Рішення
від 05.07.2021 по справі 380/6091/21
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа№380/6091/21

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

05 липня 2021 року м. Львів

Львівський окружний адміністративний суд, суддя Гавдик З.В. розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу № 380/6091/21 за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області до Львівської міської громадської організації Спільнота взаємодопомоги Оселя про зупинення роботи приміщень, -

ВСТАНОВИВ:

Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області звернулося до Львівського окружного адміністративного суду з вищевказаним адміністративним позовом, в якому просило зупинити роботу приміщень Львівської міської громадської організації Спільнота взаємодопомоги Оселя загальною площею 536,3 кв. м. (п`ятсот тридцять шість цілих три десятих квадратних метри), а саме: приміщень першого поверху, що позначені в технічній документації під літерами 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, площею 224,5 кв. м., приміщень другого поверху, що позначені в технічній документації під літерами 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, площею 224,8 кв. м., приміщень підвалу, що позначені в технічній документації під літерами V, VI, VII, VIII, X, XI, XII, площею 87,0 кв. м. які розташовані у будівлі (літ. А-9) за адресою: АДРЕСА_1 , до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, шляхом опечатування (опломбування) та відімкнення від джерел живлення.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що уповноваженими особами Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області, у період з 10 по 11 березня 2021 року у присутності директора Львівської міської громадської організації Спільнота взаємодопомоги Оселя ОСОБА_1 було проведено позаплановий захід державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки у приміщеннях Львівської міської громадської організації Спільнота взаємодопомоги Оселя за адресою: Україна, Львівська область, місто Львів, вулиця Угорська, будинок 2 .

Під час проведення позапланового заходу на об`єкті відповідача було виявлено ряд порушень Правил пожежної безпеки в Україні затверджених наказом МВС України № 1417 від 30.12.2014 року, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.03.2015 року за № 252/26697, Кодексу цивільного захисту України, Правил техногенної безпеки та низки інших нормативних актів.

Значна кількість з виявлених порушень пропонувалася Львівській міській громадській організації Спільнота взаємодопомоги Оселя до виконання попереднім приписом № 192 від 24.10.2019 року, але станом на 11.03.2021 року вони не були усунуті.

Позаплановим заходом були виявлені наступні порушення:

1. Не виведено сигнал від контрольно-приймального приладу автоматичної пожежної сигналізації на пульт централізованого спостереження пожежної охорони.

2. Коридори, проходи та інші шляхи евакуації не забезпечені евакуаційним освітленням.

3. Не проведено замір опору ізоляції і перевірка спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання, які мають проводитися 1 раз на 2 роки, якщо інші терміни не обумовлені ПТЕ.

4. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів та кабелів не здійснено за допомогою зварювання, паяння або затискачів.

5. Електрощити, групові електрощитки не оснащені схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту (плавкої вставки).

6. Не забороняється експлуатація тимчасових електромереж в коридорі на першому поверсі.

7. Територія об`єкта, а також будинки, споруди, приміщення не забезпечені відповідними знаками безпеки. Знаки безпеки, їх кількість, а також місця їх встановлення повинні відповідати ДСТУ ISO 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір (ISO 6309:1987, IDT) та ГОСТ 12.4.026-76 ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности .

8. Для кожного приміщення об`єкта мають не розроблені та затверджені керівником об`єкта або уповноваженою ним посадовою особою інструкції про заходи пожежної безпеки.

9. Шляхи евакуації (коридори, проходи, виходи з приміщень тощо) частково загромаджені меблями та різними матеріалами.

10. Евакуаційні виходи в підвальному приміщенні і на другому поверсі закриті на замки, що важко відчиняються зсередини.

11. Не заведено журнал періодичних оглядів вогнегасників згідно вимог експлуатації та типових норм належності вогнегасників наказ МВС України від 15.01.2018 року № 25.

12. Пожежні кран-комплекти не рідше одного разу на рік не підлягають технічному обслуговуванні і перевірці на працездатності шляхом пуску води з реєстрації результатів перевірки у спеціальному журналі обліку технічного обслуговування.

13. Пожежні кран-комплекти не укомплектовано пожежним рукавом однакового з ним діаметра та стволом, кнопкою дистанційного пуску пожежних насосів (за наявності таких насосів), а також важелем для полегшення відкривання вентиля.

14. На дверцятах пожежних шафок із зовнішнього боку не вказано після літерного індексу ПК порядковий номер крана та номер телефону виклик пожежно-рятувальних підрозділів.

15. Пожежні кран-комплекти у шафках не забезпечені отвори для провітрювання і не пристосовані для опломбування та візуального огляду їх без розкривання.

16. Для всіх будівель і приміщень не визначено категорію щодо вибухопожежної та пожежної небезпеки Норми визначення категорій приміщень, будинків та зовнішніх установок за вибухопожежною та пожежною небезпекою , а також клас зони за Правилами будови електроустановок. Електрообладнання спеціальних установок (далі - НПАОП 40.1-1.32-01), які необхідно позначити на вхідних дверях до приміщення.

17. Інформацію про заходи безпеки та відповідну поведінку населення в разі виникнення аварії не розміщено.

18. Евакуаційні заходи щодо працівників та майна суб`єкта господарювання під час виникнення надзвичайних ситуацій не здійснюються.

19. Навчання керівного складу, працівників з питань цивільного захисту, у тому числі правилам техногенної безпеки, не здійснено.

20. Допуск до роботи працівників не відбувається після проходження ними навчань, інструктажів і перевірки знань з питань цивільного захисту, зокрема з техногенної безпеки.

21. Об`єктові тренування і навчання з питань цивільного захисту не проведено.

22. Працівників об`єкта засобами колективного та індивідуального захисту не забезпечено.

23. Не проведено ідентифікацію потенційно небезпечного об`єкта (процедура виявлення на об`єкті джерел та чинників небезпеки).

24. Роботу розпочато без поданої декларації відповідності матеріально-технічної бази суб`єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки.

Позивач зазначає, що порушення законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки були виявлені у всіх приміщеннях Львівської міської громадської організації Спільнота взаємодопомоги Оселя , яка перевірялася Сихівським РВ м. Львова ГУ ДСНС України у Львівській області, вищезазначені порушення безумовно створюють загрозу для життя і здоров`я працівників, та інших людей що можуть там перебувати. Продовження експлуатації приміщень Львівської міської громадської організації Спільнота взаємодопомоги Оселя без усунення порушень законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки становить загрозу виникнення пожежі та в подальшому перешкоджатиме її гасінню і евакуації людей з приміщень Львівської міської громадської організації Спільнота взаємодопомоги Оселя .

Ухвалою судді від 21.04.2020 року відкрито спрощене провадження в адміністративній справі та відповідачу встановлено строк для подання відзиву до суду протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали.

05.05.2021 року на адресу суду повернувся направлений відповідачу за адресою вказаною у позовній заяві поштовий конверт. Згідно ч. 11 ст. 126 КАС України, у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

У зазначений в ухвалі строк відповідач відзиву до суду не подав.

Судом встановлені наступні обставини:

У період з 10 по 11 березня 2021 року Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області проведено позаплановий захід державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, у приміщеннях Львівської міської громадської організації Спільнота взаємодопомоги Оселя за адресою: Україна, Львівська область, місто Львів, вулиця Угорська, будинок 2.

За результатами перевірки складено акт від 11.03.2021 року за № 30, та виявлені наступні порушення:

1. Не виведено сигнал від контрольно-приймального приладу автоматичної пожежної сигналізації на пульт централізованого спостереження пожежної охорони.

2. Коридори, проходи та інші шляхи евакуації не забезпечені евакуаційним освітленням

3. Не проведено замір опору ізоляції і перевірка спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання, які мають проводитися 1 раз на 2 роки, якщо інші терміни не обумовлені ПТЕ.

4. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів та кабелів не здійснено за допомогою зварювання, паяння або затискачів.

5. Електрощити, групові електрощитки не оснащені схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту (плавкої вставки).

6. Не забороняється експлуатація тимчасових електромереж в коридорі на першому поверсі.

7. Територія об`єкта, а також будинки, споруди, приміщення не забезпечені відповідними знаками безпеки. Знаки безпеки, їх кількість, а також місця їх встановлення повинні відповідати ДСТУ ISO 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір (ISO 6309:1987, IDT) та ГОСТ 12.4.026-76 ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности .

8. Для кожного приміщення об`єкта мають не розроблені та затверджені керівником об`єкта або уповноваженою ним посадовою особою інструкції про заходи пожежної безпеки.

9. Шляхи евакуації (коридори, проходи, виходи з приміщень тощо) частково загромаджені меблями та різними матеріалами.

10. Евакуаційні виходи в підвальному приміщенні і на другому поверсі закриті на замки, що важко відчиняються зсередини.

11. Не заведено журнал періодичних оглядів вогнегасників згідно вимог експлуатації та типових норм належності вогнегасників наказ МВС України від 15.01.2018 року № 25.

12. Пожежні кран-комплекти не рідше одного разу на рік не підлягають технічному обслуговуванні і перевірці на працездатності шляхом пуску води з реєстрації результатів перевірки у спеціальному журналі обліку технічного обслуговування.

13. Пожежні кран-комплекти не укомплектовано пожежним рукавом однакового з ним діаметра та стволом, кнопкою дистанційного пуску пожежних насосів (за наявності таких насосів), а також важелем для полегшення відкривання вентиля.

14. На дверцятах пожежних шафок із зовнішнього боку не вказано після літерного індексу ПК порядковий номер крана та номер телефону виклик пожежно-рятувальних підрозділів.

15. Пожежні кран-комплекти у шафках не забезпечені отвори для провітрювання і не пристосовані для опломбування та візуального огляду їх без розкривання.

16. Для всіх будівель і приміщень не визначено категорію щодо вибухопожежної та пожежної небезпеки Норми визначення категорій приміщень, будинків та зовнішніх установок за вибухопожежною та пожежною небезпекою , а також клас зони за Правилами будови електроустановок. Електрообладнання спеціальних установок (далі - НПАОП 40.1-1.32-01), які необхідно позначити на вхідних дверях до приміщення.

17. Інформацію про заходи безпеки та відповідну поведінку населення в разі виникнення аварії не розміщено.

18. Евакуаційні заходи щодо працівників та майна суб`єкта господарювання під час виникнення надзвичайних ситуацій не здійснюються.

19. Навчання керівного складу, працівників з питань цивільного захисту, у тому числі правилам техногенної безпеки, не здійснено.

20. Допуск до роботи працівників не відбувається після проходження ними навчань, інструктажів і перевірки знань з питань цивільного захисту, зокрема з техногенної безпеки.

21. Об`єктові тренування і навчання з питань цивільного захисту не проведено.

22. Працівників об`єкта засобами колективного та індивідуального захисту не забезпечено.

23. Не проведено ідентифікацію потенційно небезпечного об`єкта (процедура виявлення на об`єкті джерел та чинників небезпеки).

24. Роботу розпочато без поданої декларації відповідності матеріально-технічної бази суб`єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки.

Зміст спірних правовідносин полягає в тому, що відповідачем порушено Кодекс цивільного захисту України, Правила пожежної та техногенної безпеки, які створюють загрозу життю і здоров`ю працівників відповідача та інших людей що можуть там перебувати.

Вказані обставини, та зміст спірних правовідносин підтверджені наявними у справі доказами.

Згідно ч. 5 ст. 4 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, робіт, надання послуг суб`єктам господарювання можуть бути зупиненні повністю або частково виключно за рішення суду.

Згідно п. 12, ч. 1, ст. 67 Кодексу цивільного захисту України, до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Згідно ч. 1 ст. 68 цього ж Кодексу, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов`язані застосовувати санкції, визначені законом.

Згідно ч. 2 ст. 68 цього ж Кодексу, у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Згідно п. 2 розділу ІІ Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених Наказом МВС України від 30.12.2014 року № 1417, для кожного приміщення об`єкта мають бути розроблені та затверджені керівником об`єкта або уповноваженою ним посадовою особою інструкції про заходи пожежної безпеки.

Згідно п. 8 розділу ІІ цих же Правил, територія об`єкта, а також будинки, споруди, приміщення мають бути забезпечені відповідними знаками безпеки. Знаки безпеки, їх кількість, а також місця їх встановлення повинні відповідати ДСТУ ISO 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір (ISO 6309:1987, IDT) та ГОСТ 12.4.026-76 ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности .

Згідно п. 2.31 розділу ІІІ цих же Правил, сходові клітки, внутрішні відкриті та зовнішні сходи, коридори, проходи та інші шляхи евакуації мають бути забезпечені евакуаційним освітленням. Світильники евакуаційного освітлення повинні вмикатися з настанням сутінків у разі перебування в будинку людей.

Згідно п. 2.37 розділу ІІІ цих же Правил, не допускається:

улаштовувати на шляхах евакуації пороги, виступи, турнікети, двері розсувні, підйомні, такі, що обертаються, та інші пристрої, які перешкоджають вільній евакуації людей;

захаращувати шляхи евакуації меблями, обладнанням, різними матеріалами;

забивати, заварювати, замикати на замки, болтові з`єднання та інші запори, що важко відчиняються зсередини, двері на шляхах евакуації та евакуаційних виходах;

Згідно п. 2.9 розділу ІІІ цих же Правил, не допускається: для всіх будівель і приміщень виробничого, складського призначення повинні бути визначені категорія щодо вибухопожежної та пожежної небезпеки відповідно до вимог ДСТУ Б В.1.1-36:2016 Визначення категорій приміщень, будинків та зовнішніх установок за вибухопожежною та пожежною небезпекою , а також клас зони згідно з Правилами будови електроустановок. Електрообладнання спеціальних установок (далі - НПАОП 40.1-1.32-01), у тому числі для зовнішніх виробничих і складських дільниць, які необхідно позначати на вхідних дверях до приміщення, а також у межах зон усередині приміщень та ззовні.

Згідно п. 1.6 розділу IV цих же Правил, з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів мають здійснюватися за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів.

Згідно п. 1.8 розділу ІV цих же Правил, улаштування та експлуатація тимчасових електромереж забороняються. Винятком можуть бути тимчасові електромережі, які живлять ілюмінаційні установки, а також електропроводки в місцях проведення будівельних, тимчасових ремонтно-монтажних та аварійних робіт.

Згідно п. 1.16 розділу ІV цих же Правил, електрощити, групові електрощитки повинні оснащуватися схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту (плавкої вставки). Згідно п. 2.26 розділу ІV цих же Правил, у приміщенні, яке має один евакуаційний вихід, дозволяється одночасно розміщувати (дозволяється перебування) не більше 50 осіб.

Згідно п. 1.20 розділу ІV цих же Правил замір опору ізоляції і перевірка спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання мають проводитись 1 раз на 2 роки, якщо інші терміни не обумовлені ПТЕ.

Згідно п. 1.4 розділу V цих же Правил, Підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) СПЗ здійснюється відповідно до вимог технічної документації підприємств-виготовлювачів та затверджених регламентів робіт з технічного обслуговування.

Згідно п.п. 2 п. 2.2 розділу V цих же Правил, кожен пожежний кран-комплект має бути укомплектований пожежним рукавом однакового з ним діаметра та стволом, кнопкою дистанційного запуску пожежних насосів (за наявності таких насосів), а також важелем для полегшення відкривання вентиля. Елементи з`єднання пожежного крана, рукавів та ручного пожежного ствола мають бути однотипними

Згідно п.п. 8 п. 2.2 розділу V цих же Правил, на дверцятах пожежних шафок із зовнішнього боку повинні бути вказані після літерного індексу ПК порядковий номер крана та номер телефону для виклику пожежно-рятувальних підрозділів.

Згідно п.п. 6 п. 2.2 розділу V цих же Правил, пожежні кран-комплекти повинні розміщуватись у вбудованих або навісних шафках, які мають отвори для провітрювання і пристосовані для опломбування та візуального огляду їх без розкривання. При виготовленні шаф рекомендується передбачати в них місце для зберігання двох вогнегасників. На дверцята шаф, в яких знаходяться вогнегасники, мають бути нанесені відповідні покажчики за ДСТУ ISO 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір (ISO 6309:1987, IDT) та ГОСТ 12.4.026-76 ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности

Згідно п.п. 9 п. 2.2 розділу V цих же Правил, пожежні кран-комплекти не рідше одного разу на рік підлягають технічному обслуговуванню і перевірці на працездатність шляхом пуску води з реєстрацією результатів перевірки у спеціальному журналі обліку технічного обслуговування. Пожежні кран-комплекти повинні постійно бути справними і доступними для використання.

Згідно п. 3.10 розділу V цих же Правил, для зазначення місцезнаходження первинних засобів пожежогасіння слід установлювати вказівні знаки згідно з ДСТУ ISO 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір , ГОСТ 12.4.026-76 ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности . Знаки повинні бути розміщені на видимих місцях на висоті 2-2,5 м від рівня підлоги як усередині, так і поза приміщеннями (за потреби).

Згідно п.п.2,3,4,8,11 ч.1 ст.20 Кодексу цивільного захисту України до завдань і обов`язків суб`єктів господарювання у сфері цивільного захисту належить:

- забезпечення відповідно до законодавства своїх працівників засобами колективного та індивідуального захисту;

-розміщення інформації про заходи безпеки та відповідну поведінку населення у разі виникнення аварії;

-організація та здійснення під час виникнення надзвичайних ситуацій евакуаційних заходів щодо працівників та майна суб`єкта господарювання;

- здійснення навчання працівників з питань цивільного захисту, у тому числі правилам техногенної та пожежної безпеки;

- проведення об`єктових тренувань і навчань з питань цивільного захисту;

Згідно абз. 1, ч.2. ст.57 цього ж Кодексу початок роботи новоутворених підприємств, початок використання суб`єктом господарювання об`єктів нерухомості (будівель, споруд, приміщень або їх частин) здійснюється суб`єктом господарювання на підставі поданої декларації відповідності матеріально-технічної бази суб`єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки (далі - декларація), а для суб`єктів господарювання з високим ступенем ризику - також за наявності позитивного висновку за результатами оцінки (експертизи) протипожежного стану підприємства, об`єкта чи приміщення (далі - оцінка протипожежного стану).

Згідно п.4 глави 6 розділу V Правил техногенної безпеки затверджених Наказом МВС України від 05.11.2018 року № 879, допуск до роботи працівників здійснюється тільки після проходження ними навчань, інструктажів і перевірки знань з питань цивільного захисту, зокрема з техногенної безпеки.

Згідно п.7 Наказу Міністерства України з надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи №140 від 16.08.2005 року Ідентифікації підлягають усі об`єкти господарської діяльності, які розташовані на території України і перебувають у державній, колективній або приватній власності юридичних або фізичних осіб, а також інші об`єкти, визначені комісіями з питань ТЕБ та НС або відповідними центральними та місцевими органами виконавчої влади.

Згідно ст. 70 Кодексу цивільного захисту України підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки; нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи; невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб`єкта господарювання, їх непридатність або відсутність; порушення правил поводження з небезпечними речовинами; відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об`єктів або об`єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій; відсутність на об`єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту; неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб`єктів господарювання; проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об`єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб`єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.

Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Аналізуючи вказані правові норми, суд приходить до висновку, що застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів можливо в тому випадку, якщо суб`єктом господарювання не дотримано вимоги пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами, за обов`язкової умови, що таке порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки створює загрозу життю та здоров`ю людей.

Як вбачається з обставин справи, територіальним органом ДСНС було проведено перевірку додержання та виконання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної і техногенної безпеки у приміщеннях Львівської міської громадської організації Спільнота взаємодопомоги Оселя за адресою: Україна, Львівська область, місто Львів, вулиця Угорська, будинок 2. За результатом проведеної перевірки виявлено численні порушення вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки, цивільного захисту, при цьому вказано про високий ступень ризику.

З характеру порушень, встановлених актом перевірки, та які не усунуті на час розгляду справи, останні є суттєвими, оскільки можуть призвести до виникнення пожежі як неконтрольованого процесу знищування або пошкодження вогнем майна, під час якого виникають чинники, небезпечні для людей та навколишнього природного середовища і, як наслідок, можуть створювати і небезпеку завдання шкоди життю та здоров`ю людей у процесі самої пожежі.

При цьому, вказані порушення не є формальними та стосуються суттєвих недоліків у протипожежній системі у приміщеннях Львівської міської громадської організації Спільнота взаємодопомоги Оселя за адресою: Україна, Львівська область, місто Львів, вулиця Угорська, будинок 2, що у свою чергу унеможливлює забезпечити безпеку людини в разі виникнення пожежі чи іншої надзвичайної ситуації.

Суд зазначає, що в контексті вищенаведених норм настання реальної загрози життю та здоров`ю людей слід пов`язувати з обставинами, які можуть призвести до займання, розповсюдження вогню, виникнення аварій (катастроф) та з впливом небезпечних факторів, які породжують вказані явища.

Суд звертає увагу на те, що у даному випадку виявлені позивачем порушення установлених законодавством вимог пожежної безпеки самі по собі не створюють безпосереднього ризику виникнення і розвитку пожеж, але можуть створювати небезпеку завдання шкоди життю та здоров`ю людей у процесі самої пожежі.

Водночас, суд звертає увагу, що існування (не усунення відповідачем) хоча б одного з порушень, встановлених позивачем, які загрожують життю та здоров`ю людей, вже є самостійною достатньою правовою підставою для застосування до нього заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) будівель.

Аналогічний правовий висновок викладений в постанові Верховного Суду від 26 червня 2018 року у справі № 823/589/16.

Таким чином, позовні вимоги Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області про зупинення роботи приміщень, підлягають задоволенню повністю.

Відповідно до вимог ст. 139 КАС України судові витрати стягненню із сторін не підлягають.

Керуючись ст.ст. 19-21, 72-77, 242-246, 255, 262-263, 293, 295, підп.15.5 п.15 Перехідних положень КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області (79008, м. Львів, вул. Підвальна, 6) до Львівської міської громадської організації Спільнота взаємодопомоги Оселя (вул. Петлюри, 32, м.Львів,79021, ЄДРПОУ 26145055) про зупинення роботи приміщень, - задоволити повністю.

Зупинити експлуатацію приміщень Львівської міської громадської організації Спільнота взаємодопомоги Оселя загальною площею 536,3 кв. м. (п`ятсот тридцять шість цілих три десятих квадратних метри), а саме: приміщень першого поверху, що позначені в технічній документації під літерами 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, площею 224,5 кв. м., приміщень другого поверху, що позначені в технічній документації під літерами 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, площею 224,8 кв. м., приміщень підвалу, що позначені в технічній документації під літерами V, VI, VII, VIII, X, XI, XII, площею 87,0 кв. м. які розташовані у будівлі (літ. А-9) за адресою: АДРЕСА_1 , до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, шляхом опечатування (опломбування) та відімкнення від джерел живлення.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення може бути оскаржене за правилами, встановленими ст. ст. 295 - 297 Кодексу адміністративного судочинства України відповідно, з урахуванням положень підп.15.5. п.15 розд. VII Перехідні положення цього Кодексу.

Рішення складено в повному обсязі 05.07.2021 року.

Суддя Гавдик З.В.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.07.2021
Оприлюднено09.07.2021
Номер документу98142425
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —380/6091/21

Ухвала від 09.03.2022

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гавдик Зіновій Володимирович

Рішення від 05.07.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гавдик Зіновій Володимирович

Ухвала від 21.04.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гавдик Зіновій Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні