Герб України

Рішення від 08.07.2021 по справі 749/367/21

Щорський районний суд чернігівської області

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

Справа № 749/367/21

Номер провадження 2-а/749/8/21

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 липня 2021 року місто Сновськ

Щорський районний суд Чернігівської області у складі:

головуючого судді: Кравчук М. В.

за участю секретаря: Михалевич М. В.

розглянувши позовну заяву ОСОБА_1 до Департаменту патрульної поліції, інспектора відділу безпеки дорожнього руху управління патрульної поліції в Чернігівській області Департаменту патрульної поліції, старшого лейтенанта поліції Шкраба Олександра Івановича про скасування постанови та закриття провадження у справі про адміністративне правопорушення, -

В С Т А Н О В И В:

28.05.2021 р. ОСОБА_1 звернулася до суду з позовом до ВБДР УПП в Чернігівській області, інспектора ВБДР УПП в Чернігівській області ДПП, старшого лейтенанта поліції Шкраба Олександра Івановича про скасування постанови інспектора ВБДР УПП в Чернігівській області ДПП старшого лейтенанта поліції, серія ДП18 № 765311 від 19.05.2021 р., якою позивача було притягнуто до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу в розмірі 340, 00 грн за ч. 2 ст. 140 КУпАП, та закриття провадження у справі про адміністративне правопорушення.

Позов мотивовано тим, що із оскаржуваної постанови не вбачається, на підставі яких доказів інспектор поліції прийшов до переконання, що позивач порушила правила дорожнього руху.

Інспектор у своїй постанові при посиланні на нормативні акти вказує, що розміщено рекламу.

Відповідно до рішення виконавчого комітету Сновської міської ради № 102 від 09.10.2020 р. позивачу надано дозвіл на розміщення інформаційної вивіски (вказівника), яка згідно п. 6 ст. 9 Закону України Про рекламу до реклами не має жодного відношення.

Законом України Про рекламу , а саме ст. 26, визначено конкретний перелік уповноважених органів, які можуть здійснювати контроль за дотриманням законодавства про рекламу.

Адміністративну відповідальність за ч. 1 та ч. 2 ст. 140 КУпАП можуть нести лише посадові особи, якою позивач не являється.

Позивач припускає, що інспектор вийшов за межі своїх повноважень, наданих йому Законом України Про Національну поліцію та іншими спеціальними нормативно-правовими актами.

Ухвалою Щорського районного суду Чернігівської області від 01.06.2021 р. позовну заяву ОСОБА_1 залишено без руху та надано строк на усунення недоліків протягом десяти днів з дня вручення копії ухвали.

10.06.2021 р. недоліки позовної заяви було усунуто.

Ухвалою Щорського районного суду Чернігівської області від 14.06.2021 р. відкрито провадження у справі та призначено розгляд справи на 22.06.2021 р.

22.06.2021 р. надійшло клопотання позивача про розгляд справи за її відсутності, зареєстроване за вх. № 476.

Ухвалою Щорського районного суду Чернігівської області від 23.06.2021 р. клопотання відповідача про відкладення розгляду справи задоволено. Відкладено розгляд справи на 30.06.2021 р. Продовжено інспектору відділу безпеки дорожнього руху управління патрульної поліції в Чернігівській області Департаменту патрульної поліції Шкрабу Олександру Івановичу строк на подання відзиву до 24.06.2021 р.

29.06.2021 р. надійшов відзив на позовну заяву, в якому зазначено про те, що норми чинного законодавства передбачають необхідність узгодження з уповноваженими підрозділами Національної поліції розміщення зовнішньої реклами в смугах відведення автомобільних або червоних лінях міських вулиць і доріг та їх штучних спорудах, а також на прилеглих територіях, будинках, спорудах - адміністративних приміщень підприємств, установ та організацій.

ОСОБА_2 у відповідності до ст. 222 КУпАП має право розглядати справи про адміністративні правопорушення, передбачені ч. 2 ст. 140 КУпАП.

В матеріалах справи наявні належні та достатні докази вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 140 КУпАП.

Рекламний щит із написом Делівері вантажоперевезення та вказівником у вигляді стрілки, розташований на електроопорі у межах червоної лінії міської вулиці, з іншого боку проїзної частини від будівлі, у якій розташоване приміщення ІНФОРМАЦІЯ_1 , а тому не може вважатися вивіскою чи табличкою згідно ч. 6 ст. 9 Закону України Про рекламу .

Рекламний щит із написом Делівері вантажоперевезення та вказівником у вигляді стрілки розташований на відкритій місцевості та містить інформацію про особу та товар, яка за своїм призначенням спрямована сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи та товару, а тому у розумінні положень Закону України Про рекламу , спеціальна конструкція у вигляді щиту повністю підпадає під поняття реклама.

Безпідставним є твердження позивача, що вона не є суб`єктом відповідальності за правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 140 КУпАП.

Також у відзиві заявлено клопотання про розгляд справи за відсутності відповідача.

Ухвалою Щорського районного суду Чернігівської області від 30.06.2021 р. відкладено розгляд справи на 08.07.2021 р. Визнано явку інспектора відділу безпеки дорожнього руху управління патрульної поліції в Чернігівській області Департаменту патрульної поліції Шкраба Олександра Івановича у судове засідання обов`язковою.

06.07.2021 р. надійшли пояснення відповідача ОСОБА_2 , зареєстровані за вх. № 2024, з яких вбачається, що відповідач не вбачає підстав для відводу (самовідводу) суду, та просить суд розглянути справу за його відсутності.

У судове засідання позивач та відповідачі не з`явились, повідомлені належним чином про дату, час та місце розгляду справи.

У відповідності до ч. 4 ст. 229 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Дослідивши матеріали справи, суд зважає на таке.

Як вбачається з оскаржуваної постанови, 19.05.2021 р. о 09 год. 20 хв. в Чернігівській області Корюківського району у м. Сновськ на перехресті вулиць Залізнична та Спортивна, ОСОБА_1 встановила рекламну конструкцію розміром 0,39х1,34 м. ТОВ Делівері на електроопорі, чим порушила вимоги п. 7 ст. 8 Закону України Про рекламу , а також без погодження з встановленим підрозділом патрульної поліції, чим порушила вимоги п. 32.1А Правил дорожнього руху, п. 20, 36-1, 36-2 постанови КМ України № 198 від 30.03.1994 р., ст. 43 постанови КМ України № 2067 від 20.12.2003 р., чим вчинила адміністративне правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 140 КУпАП.

У графі: до постанови додаються зазначено: Акт обстеженя ділянки ВММ, фото, відео з БК СВ - 8042, клопотання, рішення Сновської міської ради № 102 від 09.10.2020 р. .

У графі: права за статтею 268 КУпАП та строк оскарження за статтею 289 КУпАП мені роз`яснено міститься підпис.

У графі: копію постанови мною отримано міститься підпис.

Оскаржуваною постановою на позивача накладено штраф у розмірі 340, 00 грн (а. с. 5).

З матеріалів справи судом встановлено, що рішенням виконавчого комітету Сновської міської ради Сновського району Чернігівської області від 09 жовтня 2020 року № 102 надано дозвіл ФОП ОСОБА_1 розмістити інформаційну вивіску (вказівник) на опорі електричних передач за адресою: АДРЕСА_1 (а. с. 10).

Рішенням дев`ятнадцятої сесії сьомого скликання Сновської міської ради Сновського району Чернігівської області від 23 березня 2018 року № 1-19/VII затверджено Положення про розміщення зовнішньої реклами на території населених пунктів Сновської міської ради Сновського району Чернігівської області (а. с. 11).

Згідно ч. 1.3 вказаного Положення реклама - інформація про особу чи товар, розповсюджена у будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару (а. с. 12).

Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд зазначає про таке.

Частиною 2 статті 140 КУпАП передбачена відповідальність за порушення, в тому числі, визначеного законодавством порядку погодження з уповноваженим підрозділом Національної поліції встановлення рекламоносіїв.

Відповідно до підпункту а пункту 32.1 Правил дорожнього руху з уповноваженими підрозділами Національної поліції узгоджуються: розміщення в смугах відведення автомобільних доріг або червоних лініях міських вулиць і доріг та їх штучних спорудах кіосків, павільйонів, рекламоносіїв, пересувних торговельних пунктів, а також на прилеглих територіях, будинках, спорудах - адміністративних приміщень підприємств, установ та організацій.

Як вбачається зі змісту ст. 222 КУпАП на органи Національної поліції покладено повноваження з розгляду справ про адміністративні правопорушення, передбачені частиною другою статті 140 КУпАП.

Згідно п. 2.1 Р. ІІ ДБН В.2.3-5-2001 "Вулиці та дороги населених пунктів" ширину вулиць і доріг слід визначати з урахуванням їх категорій та залежно від розрахункової інтенсивності руху транспорту і пішоходів, типу забудови, рельєфу місцевості, вимог охорони навколишнього природного середовища, розміщення підземних інженерних мереж, зелених насаджень і в межах червоних ліній приймати, м: вулиці місцевого значення (житлові) 15-35.

Незважаючи на те, що відповідачами не надано доказів розміщення спірного об`єкта в межах вулично-дорожньої мережі, суд, оцінивши наявні в матеріалах справи докази, зокрема фото, вважає такі доводи відповідача спроможними та відхиляє доводи позивача в цій частині.

Виходячи зі змісту ч. 2 ст. 140 КУпАП, суб`єктами вчинення правопорушення можуть бути громадяни, посадові особи, громадяни - суб`єкти господарської діяльності.

Відтак суд відхиляє доводи позивача про те, що адміністративну відповідальність за ч. 2 ст. 140 КУпАП можуть нести виключно посадові особи.

Відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 8 Закону України Про рекламу від 03.07.1996 р. № 270/96-ВР (далі - Закон № 270) у рекламі забороняється рекламувати товари, які підлягають обов`язковій сертифікації або виробництво чи реалізація яких вимагає наявності спеціального дозволу, ліцензії, у разі відсутності відповідного сертифіката, дозволу, ліцензії.

Відповідно до ч. 6 ст. 9 Закону № 270 вивіска чи табличка з інформацією про зареєстроване найменування особи, знаки для товарів і послуг, що належать цій особі, вид її діяльності (якщо це не випливає із зареєстрованого найменування особи), час роботи, що розміщена на внутрішній поверхні власного чи наданого у користування особі приміщення, на зовнішній поверхні будинку чи споруди не вище першого поверху або на поверсі, де знаходиться власне чи надане у користування особі приміщення, біля входу в таке приміщення, не вважається рекламою.

За положеннями п. 20, 36-1, 36-2 Єдиних правил ремонту і утримання автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, правил користування ними та охорони, затверджених постановою КМ України від 30 березня 1994 р. № 198, у межах смуги відчуження автомобільних (позаміських) доріг і червоних ліній міських вулиць і доріг забороняється: розташовувати будь-які споруди або об`єкти без погодження з власниками автомобільних доріг та уповноваженим підрозділом Національної поліції; розміщувати контейнери та іншу тару для твердих побутових і харчових відходів; смітити, псувати дорожнє покриття, обладнання, зелені насадження; спалювати сміття, опале листя та інші відходи, складати їх для тривалого зберігання; скидати промислові, меліоративні і каналізаційні води в систему дорожнього зливостоку; встановлювати намети та влаштовувати місця для відпочинку; випасати худобу та свійську птицю; прокладати нові та проводити ремонт існуючих мереж у межах "червоних ліній" вулиць і доріг міст та інших населених пунктів без відповідного дозволу органів місцевого самоврядування; причалювати на човнах до опор мостів, влаштовувати стоянку човнів у межах охоронної зони мостів; купатися, прати білизну, ловити рибу під мостами і в межах їх охоронних зон; палити на шляхопроводах, мостах, естакадах, пішохідних містках, у тунелях і підземних пішохідних переходах.

Розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах провадиться на підставі дозволів, що надаються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад у порядку, встановленому цими органами, згідно з типовими правилами розміщення зовнішньої реклами, затвердженими Кабінетом Міністрів України.

Розміщення зовнішньої реклами у межах смуг відведення автомобільних доріг і залізничних переїздів провадиться за погодженням з органами державного управління автомобільними дорогами або їх власниками та уповноваженим підрозділом Національної поліції з дотриманням таких вимог: необхідність дотримання техніки безпеки; забезпечення видимості на перехрестях, у напрямку руху транспортних засобів, бокової видимості, забезпечення видимості дорожніх знаків, світлофорів, пішохідних переходів, залізничних переїздів, зупинок громадського транспорту; заборона відтворення зображення дорожніх знаків; освітлення зовнішньої реклами не повинне засліплювати учасників дорожнього руху; фундамент наземної зовнішньої реклами, що виступає над поверхнею землі, може бути декоративно оформлений; опори наземної зовнішньої реклами, розміщеної вздовж проїжджої частини доріг, повинні мати вертикальну дорожню розмітку, нанесену світлоповертальними матеріалами, заввишки до 2 метрів від поверхні землі; нижній край зовнішньої реклами, розміщеної над проїжджою частиною доріг, у тому числі на мостах, естакадах тощо, повинен бути на висоті не менш як 5 метрів від поверхні дорожнього покриття.

Забороняється розташовувати рекламні засоби: на пішохідних доріжках та алеях, якщо це перешкоджає вільному руху пішоходів; на висоті менше ніж 5 метрів від краю проїжджої частини. На вимогу власника території та об`єкта або уповноваженого ним органу (особи) питання розміщення зовнішньої реклами погоджується з: уповноваженим підрозділом Національної поліції - у разі розміщення зовнішньої реклами на перехрестях, біля дорожніх знаків, світлофорів, пішохідних переходів, залізничних переїздів та зупинок транспорту загального користування; відповідним центральним або місцевим органом виконавчої влади у сфері охорони культурної спадщини та об`єктів природно-заповідного фонду - у разі розміщення зовнішньої реклами на пам`ятках історії та архітектури, в межах зон охорони таких пам`яток і в межах об`єктів природно-заповідного фонду; утримувачем інженерних комунікацій - у разі розміщення зовнішньої реклами в межах охоронних зон цих комунікацій.

Погодження питання розміщення зовнішньої реклами здійснюється зазначеними органами протягом п`яти робочих днів після звернення розповсюджувача зовнішньої реклами. Перелік вимог щодо розміщення зовнішньої реклами, зазначених у цьому пункті, є вичерпним.

Згідно п. 43 Типових правил розміщення зовнішньої реклами, затверджених постановою КМ України від 29 грудня 2003 р. № 2067 (далі - Правила), розташування рекламних засобів на перехрестях, біля дорожніх знаків, світлофорів, пішохідних переходів та зупинок транспорту загального користування дозволяється за погодженням з уповноваженим підрозділом Національної поліції.

Відповідно до п. 48 Правил вивіски чи таблички: повинні розміщуватися без втручання у несучі конструкції, легко демонтуватися, щоб не створювати перешкод під час робіт, пов`язаних з експлуатацією та ремонтом будівель і споруд, на яких вони розміщуються; не повинні відтворювати зображення дорожніх знаків; не повинні розміщуватися на будинках або спорудах - об`єктах незавершеного будівництва; площа поверхні не повинна перевищувати 3 кв. метрів.

Забороняється вимагати від суб`єктів господарювання будь-які документи для розміщення вивісок чи табличок, не передбачені законодавством.

За змістом ст. 1 Закону України Про автомобільні дороги від 08.09.2005 р. № 2862-IV рекламоносій - спеціальна тимчасова або розташована на відкритій місцевості стаціонарна конструкція, на якій розміщується зовнішня реклама.

За змістом ст. 1 Закону № 270 зовнішня реклама - реклама, що розміщується на спеціальних тимчасових і стаціонарних конструкціях - рекламоносіях, розташованих на відкритій місцевості, а також на зовнішніх поверхнях будинків, споруд, на елементах вуличного обладнання, над проїжджою частиною вулиць і доріг.

Реклама - інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару.

Отже, аналіз наведених норм дає підстави для висновку, що реклама - це інформація, а вивіска (табличка) - спосіб розміщення інформації. Вивіска (табличка) може мати як рекламний характер, так і інформаційний. Різниця полягає у змісті інформації, а не способі її представлення.

Аналогічний висновок викладено у постанові Верховного Суду від 02 серпня 2018 року у справі № 814/2539/14.

З матеріалів справи вбачається, що на вивісці, фото якої долучено відповідачем до матеріалів відзиву на позовну заяву, міститься назва логістична компанія Делівері , зазначено вид діяльності - вантажоперевезення, та вказівник у напрямку праворуч, відтак за своїм змістом виходячи з положень ч. 6 ст. 9 Закону № 270 вказану вивіску не можна вважати рекламою, оскільки вона провокує не інтерес до товару, а обізнаність споживача товару про місцезнаходження точки надання послуг.

На переконання суду, вимога про розміщення реклами на внутрішній поверхні власного чи наданого у користування особі приміщення, на зовнішній поверхні будинку чи споруди не вище першого поверху або на поверсі, де знаходиться власне чи надане у користування особі приміщення, біля входу в таке приміщення стосується саме правил розміщення таких вивісок, а не їх змісту, а тому не є критерієм розмежування інформаційної вивіски та рекламної вивіски.

За змістом ч. 2 ст. 21 Закон України Про благоустрій населених пунктів від 06.09.2005 р. № 2807-IV (далі - Закон № 2807) до малих архітектурних форм належать вивіски.

Розміщення малих архітектурних форм здійснюється відповідно до цього Закону за рішенням власника об`єкта благоустрою з дотриманням вимог законодавства, норм і правил.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 42 Закону № 2807 до відповідальності за порушення законодавства у сфері благоустрою населених пунктів притягаються особи, винні у: порушенні встановлених норм і правил у сфері благоустрою населених пунктів.

Відповідальність за порушення державних стандартів, норм і правил у сфері благоустрою населених пунктів, правил благоустрою територій населених пунктів передбачена ст. 152 КУпАП.

Відтак порушення правил розміщення інформаційної вивіски не утворює об`єктивної сторони складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 140 КУпАП.

Згідно п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за таких обставин: відсутність події і складу адміністративного правопорушення.

Підсумовуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що оскаржувана постанова підлягає скасуванню, а справа про адміністративне правопорушення - закриттю у зв`язку з недоведеністю суб`єктом владних повноважень існування складу адміністративного правопорушення.

Відповідно до п. 3 ч. 3 ст. 286 КАС України за наслідками розгляду справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності місцевий загальний суд як адміністративний має право скасувати рішення суб`єкта владних повноважень і закрити справу про адміністративне правопорушення.

Згідно ст. 271 КАС України у справах, визначених статтями 273-277, 280-289 цього Кодексу, суд проголошує повне судове рішення.

Копії судових рішень у справах, визначених цією статтею, невідкладно видаються учасникам справи або надсилаються їм, якщо вони не були присутні під час його проголошення.

У відповідності до ст. 139 КАС України вирішенню підлягає питання щодо розподілу судових витрат.

Відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 4 КАС України суб`єкт владних повноважень - орган державної влади (у тому числі без статусу юридичної особи), орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.

Постановою КМ України від 16.09.2015 р. № 730 утворені як юридичні особи публічного права територіальні органи Національної поліції, в тому числі Департамент патрульної поліції.

Оскільки за положеннями ст. 222 КУпАП поліцейські діють саме від імені органів Нацполіції, на які покладено повноваження з розгляду справ про адміністративні правопорушення , суд приходить до висновку про необхідність стягнення судових витрат зі сплати судового збору на користь позивача з Департаменту патрульної поліції, що є юридичною особою.

Таким чином, з вказаного відповідача на користь позивача підлягає стягненню судовий збір у розмірі 454, 00 грн.

Керуючись ст. ст. 77, 139, 246, 271, 286 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов ОСОБА_1 задовольнити повністю .

Скасувати постанову серії ДПР18 № 765311 від 19 травня 2021 року про накладення адміністративного стягнення по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване не в автоматичному режимі.

Справу про адміністративне правопорушення закрити.

Стягнути з Департаменту патрульної поліції (03048, місто Київ, вулиця Федора Ернста, 3, код ЄДРПОУ 40108646) на користь ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , місце проживання: АДРЕСА_2 ) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 454, 00 гривень (чотириста п`ятдесят чотири гривні 00 копійок).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 частини 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України в редакції Закону № 2147-VІІІ від 03 жовтня 2017 року апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу. У разі порушення порядку подання апеляційної чи касаційної скарги відповідний суд повертає таку скаргу без розгляду.

Апеляційну скаргу на рішення може бути подано протягом десяти днів з дня його проголошення до Шостого апеляційного адміністративного суду.

Суддя М. В. Кравчук

СудЩорський районний суд Чернігівської області
Дата ухвалення рішення08.07.2021
Оприлюднено09.07.2021
Номер документу98161923
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —749/367/21

Постанова від 06.10.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ключкович Василь Юрійович

Ухвала від 27.09.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ключкович Василь Юрійович

Ухвала від 27.09.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ключкович Василь Юрійович

Рішення від 08.07.2021

Адміністративне

Щорський районний суд Чернігівської області

Кравчук М. В.

Ухвала від 30.06.2021

Адміністративне

Щорський районний суд Чернігівської області

Кравчук М. В.

Ухвала від 23.06.2021

Адміністративне

Щорський районний суд Чернігівської області

Кравчук М. В.

Ухвала від 14.06.2021

Адміністративне

Щорський районний суд Чернігівської області

Кравчук М. В.

Ухвала від 01.06.2021

Адміністративне

Щорський районний суд Чернігівської області

Кравчук М. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні