Ухвала
від 08.07.2021 по справі 904/6270/21
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027

E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63

УХВАЛА

про відмову у відкритті провадження у справі

08.07.2021м. ДніпроСправа№ 904/6270/21

Суддя Рудь І.А. , розглянувши матеріали

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Січеслав-Дніпро", м. Дніпро

до відповідача-1: Виконавчого комітету Дніпровської міської ради, м. Дніпро

відповідача-2: Міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Дніпровської міської ради, м. Дніпро

відповідача-3: Департаменту благоустрою та інфраструктури Дніпровської міської ради, м. Дніпро

про усунення перешкод в користуванні майном шляхом скасування рішення та зобов`язання демонтувати огородження; зобов`язання не чинити перешкод у користування майном

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Січеслав-Дніпро" звернулося до Господарського суду Дніпропетровської області з позовною заявою від 30.06.2021, в якій просить суд:

1) усунути Товариству з обмеженою відповідальністю "Січеслав-Дніпро" перешкоди в користуванні земельною ділянкою кадастровий номер: 1210100000:06:114:0043 та нерухомим майном - будівлями та спорудами, що знаходяться за адресою: по вул. Січеславська Набережна 17м, а саме:

- скасувати оформлене протоколом № 11 рішення Міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуації Дніпровської міської ради від 14.06.2021;

- зобов`язати Департамент благоустрою та інфраструктури Дніпровської міської ради демонтувати огородження бульварної зони вулиці Січеславська Набережна від вул. Воскресенська до вул. Половицької;

2) зобов`язати Виконавчий комітет Дніпровської міської ради та Міську комісією з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Дніпровської міської ради не чинити Товариству з обмеженою відповідальністю "Січеслав-Дніпро" перешкоди в користуванні земельною ділянкою кадастровий номер: 1210100000:06:114:0043 та нерухомим майном - будівлями та спорудами, що знаходяться за адресою: по вул. Січеславська Набережна 17м.

Разом з позовною заявою позивачем до суду подано заяву про забезпечення позову від 30.06.2021, в якій просив суд застосувати заходи забезпечення позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Січеслав-Дніпро" до Виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради, Міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Дніпровської міської ради, Департаменту благоустрою та інфраструктури Дніпровської міської ради про усунення перешкод в користуванні майном шляхом зупинення дії оформленого протоколом № 11 рішення Міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуації Дніпровської міської ради від 14.06.2021 та відновлення доступу для громадян до бульварної частини вул. Січеславської Набережної від вул. Воскресенської до вул. Половицької.

Розглянувши позовну заяву, суд дійшов висновку про відмову у її прийнятті з наступних підстав.

Згідно із статтею 55 Конституції України права і свободи людини і громадянина захищаються судом. Кожен має право будь-якими не забороненими законом засобами захищати свої права і свободи від порушень і протиправних посягань.

Статтею 16 Цивільного кодексу України, положення якої кореспондуються з положеннями статті 20 Господарського кодексу України, встановлено, що кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.

У відповідності зі статтею 45 Господарського процесуального кодексу України сторонами в судовому процесі - позивачами і відповідачами - можуть бути особи, зазначені у статті 4 цього Кодексу. Позивачами є особи, які подали позов або в інтересах яких подано позов про захист порушеного, невизнаного чи оспорюваного права або охоронюваного законом інтересу. Відповідачами є особи, яким пред`явлено позовну вимогу.

Відповідно до ч. 2 ст. 4 Господарського процесуального кодексу України, юридичні особи та фізичні особи - підприємці, фізичні особи, які не є підприємцями, державні органи, органи місцевого самоврядування мають право на звернення до господарського суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав та законних інтересів у справах, віднесених законом до юрисдикції господарського суду, а також для вжиття передбачених законом заходів, спрямованих на запобігання правопорушенням.

Зазначене право на звернення до суду може бути реалізоване у визначеному процесуальним законом порядку, оскільки воно зумовлене дотриманням процесуальної форми, передбаченої для цього чинним законодавством, а також встановленими ним передумовами для звернення до суду.

Конституційний Суд України у рішенні від 12.06.2007 № 2-рп/2007 вказав, що необхідно відрізняти поняття «обмеження основоположних прав і свобод» від прийнятого у законотворчій практиці поняття «фіксація меж самої сутності прав і свобод» шляхом застосування юридичних способів (прийомів), визнаючи таку практику допустимою (абзац другий пункту 10 мотивувальної частини).

При цьому, як слідує зі змісту Рішення Конституційного Суду України від 25.12.1997 №9-зп, не є порушенням права на судовий захист відмова суду у прийнятті позовних та інших заяв, скарг, оформлених не у відповідності до чинного законодавства.

Так, в силу ст. 124 Конституції України юрисдикція судів поширюється на будь-який юридичний спір та будь-яке кримінальне обвинувачення. У передбачених законом випадках суди розглядають також інші справи.

Відповідно до ст. 125 Конституції України, судоустрій в Україні будується за принципами територіальності та спеціалізації і визначається законом.

Статтею 17 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» встановлено, що судоустрій будується за принципами територіальності, спеціалізації та інстанційності. Найвищим судом у системі судоустрою є Верховний Суд. Систему судоустрою складають: 1) місцеві суди; 2) апеляційні суди; 3) Верховний Суд.

Згідно з ч. 3 ст. 22 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» місцеві господарські суди розглядають справи, що виникають із господарських правовідносин, а також інші справи, віднесені законом до їх юрисдикції.

Підвідомчість визначається як коло справ, віднесених до розгляду і вирішення господарських судів у силу прямої вказівки закону. Підвідомчість визначає також властивості (характер) спірних правовідносин, у силу яких їх вирішення віднесене до компетенції господарського суду.

В основу визначення підвідомчості покладено два критерії: суб`єктний склад правовідносин і характер діяльності суб`єктів (характер спірного правовідношення).

Відповідно до першого критерію господарський суд вирішує господарські спори, що виникають між підприємствами, організаціями (юридичними особами), а також громадянами - суб`єктами підприємницької діяльності, а у випадках, передбачених чинним законодавством, може вирішувати спори і розглядати справи за участю державних та інших органів, а також громадян, які не є суб`єктами підприємницької діяльності.

Як зазначено вище, відповідачем-2 у справі визначено Міську комісію з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Дніпровської міської ради, рішення якої, оформлене протоколом № 11 від 14.06.2021, є предметом оскарження у даному спорі.

Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 07.07.2021, відомості щодо реєстрації Міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Дніпровської міської ради в якості юридичної особи у реєстрі відсутні.

За нормами ст. 10 Закону України "Про місцеве самоврядування" сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами. Обласні та районні ради є органами місцевого самоврядування, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст у межах повноважень, визначених Конституцією України, цим та іншими законами, а також повноважень, переданих їм сільськими, селищними, міськими радами.

Згідно зі ст. 47 Закону України "Про місцеве самоврядування" постійні комісії ради є органами ради, що обираються з числа її депутатів, для вивчення, попереднього розгляду і підготовки питань, які належать до її відання, здійснення контролю за виконанням рішень ради, її виконавчого комітету.

Як вбачається з Типового положення про регіональну та місцеву комісію з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.06.2015 № 409, комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій (далі - комісія) є постійно діючим органом, який утворюється Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласною, Київською та Севастопольською міською держадміністрацією (далі - регіональна комісія), райдержадміністрацією, виконавчим органом міської ради, районною у місті та селищною радою (далі - місцева комісія) для координації діяльності райдержадміністрацій, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, пов`язаної із забезпеченням техногенно-екологічної безпеки, захисту населення і територій від наслідків надзвичайних ситуацій, запобігання виникненню надзвичайних ситуацій і реагування на них.

Отже, Міська комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій є органом Дніпровської міської ради, не має статусу юридичної особи, а тому не може бути відповідачем у даній справі.

Позов в частині позовних вимог до відповідача-2 має бути спрямований саме до юридичної особи - Дніпровської міської ради в особі Міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Дніпровської міської ради.

З урахуванням вищенаведеного, враховуючи те, що позивач звернувся з позовними вимогами до особи, яка не має статусу юридичної особи , суд вважає за необхідне відмовити у відкритті провадження.

З огляду на викладені обставини, не підлягає розгляду і подана позивачем разом з позовною заявою заява про забезпечення позову.

На підставі вищевикладеного та керуючись ст.ст. 2, 4-5, 20, 45, 175, 232-235 Господарського процесуального кодексу України, суд

УХВАЛИВ:

Відмовити у відкритті провадження у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Січеслав-Дніпро" до Виконавчого комітету Дніпровської міської ради Міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Дніпровської міської ради, Департаменту благоустрою та інфраструктури Дніпровської міської ради про усунення перешкод в користуванні майном шляхом скасування рішення та зобов`язання демонтувати огородження; зобов`язання не чинити перешкод у користування майном

Позовну заяву, а також заяву про забезпечення позову з доданими до них документами повернути Товариству з обмеженою відповідальністю "Січеслав-Дніпро".

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання - 08.07.2021.

Ухвала може бути оскаржена в порядку та строки, передбачені статтями 256, 257 Господарського процесуального кодексу України.

Суддя І.А. Рудь

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення08.07.2021
Оприлюднено09.07.2021
Номер документу98168731
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —904/6270/21

Ухвала від 08.07.2021

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Рудь Ірина Анатоліївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні