Рішення
від 05.03.2021 по справі 160/17464/20
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 березня 2021 року Справа № 160/17464/20

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Юхно І.В, розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи (в письмовому провадженні) у місті Дніпрі адміністративну справу за позовною заявою товариства з обмеженою відповідальністю «УКРТРАНССЕРВІС ЛТД» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області та Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

29.12.2020 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «УКРТРАНССЕРВІС ЛТД» до Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області та Державної податкової служби України, у якому позивач просить суд:

- визнати протиправними та скасувати рішення ГУ ДПС у Дніпропетровській області в особі Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних:

№1923546/24437428 від 11.09.2020 р., яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №16 від 18.08.2020 р.;

№1966726/24437428 від 25.09.2020 р., яким відмовлено у реєстрації подакової накладної №13 від 05.06.2020р.;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складені ТОВ «УКРТРАНССЕРВІС ЛТД» податкові накладні №16 від 18.08.2020р. та №13 від 05.06.2020 р. датою їх фактичного направлення на реєстрацію, а саме 03.09.2020 р. та 14.07.2020 р., відповідно.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено наступне:

- позивачем було складено в електронній формі та 03.09.2020 року направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №16 від 18.08.2020 року та складено в електронній формі та 14.07.2020 року направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №13 від 05.06.2020 року;

- Автоматизовною системою «Єдине вікно подання електронних документів» ДПС України направлено позивачу квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної №16 від 18.08.2020 року, №13 від 05.06.2020 року;

- в повідомленні зазначено, що «…Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 6902/49.39, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій» ;

- Головним управлінням Державної податкової служби у Дніпропетровській області в особі Регіональної комісії яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, було прийнято рішення про відмову в реєстрації податкової накладної №16 від 18.08.2020 року № 1923546/24437428 від 11.09.2020 року, №13 від 05.06.2020 року №1966726/24437428 від 25.09.2020 року;

- зазначає, що у вищезазначених рішення не визначено, які документи не було надано - не підкреслено, також рішення не відповідають зрозумілості акту індивідуальної дії, оскільки не містять конкретних обґрунтувань, які стали підставами для їх прийняття, а здійснено виключно цитування норми законодавчого акта;

- позивачем подано скарги до Комісії ДПС України з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації разом з пакетом підтверджуючих документів. Вищезазначеною Комісією рішеннями від 24.09.2020 року №51956/24437428/2, від 13.10.2020 року №55537/24437428/2 позивачу було відмовлено в задоволенні скарг та рішення регіональної комісії залишено без змін;

- крім того, звертає увагу на те, що з поясненнями ним було надано детальну інформацію з підтверджуючими документами щодо господарської діяльності підприємства;

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 04 січня 2021 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі №160/17464/20 за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «УКРТРАНССЕРВІС ЛТД» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області та Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії. Вирішено справу розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) суддею Юхно І.В. одноособово. Розгляд справи по суті прийнято розпочати з 03 лютого 2021 року. Встановлено відповідачу 15-денний строк з дня вручення ухвали на подання відзиву на позов та доказів.

Вказану ухвалу відповідачі отримали, разом з копією позовної заяви, засобами електронного зв`язку 21.01.2021, що підтверджується матеріалами справи, тобто строк на надання відповідачами відзиву до 05.02.2021. Крім того, вказану ухвалу та копію позову, відповідач-1 отримав нарочно 26.01.2021, що підтверджується розпискою, яка наявна в матеріалах справи.

08.02.2021 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов відзив на позовну заяву від Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, в яких відповідач просить відмовити у задоволенні позовних вимог, з огляду на наступне:

- за результатами розгляду Комісією ГУ ДПС у Дніпропетровській області документів та пояснень, наданих платником податків по податковій накладній № 13 від 05.06.2020 року винесено рішення № 1923546/24437428 від 11.09.2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної на підставі того, що фактично дані перевезення були виконані ТОВ «ВІП КАР» , основний вид діяльності - 63.99-надання інших інформаційних послуг, при цьому в акті наданих послуг від 05.06.2020 року зазначено наступне «транспортні послуги» у кількості 1 послуга. ТТН не надані та заявки на здійснення перевезень, а на підставі наданих актів виконаних робіт неможливо було зробити висновок, які саме послуги з перевезення, за яким маршрутом, якими транспортними засобами та в якій кількості були надані;

- за результатами розгляду Комісією ГУ ДПС у Дніпропетровській області документів та пояснень, наданих платником податків по податковій накладній № 16 від 18.08.2020 року винесено рішення №1966726/24437428 від 25.09.2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної через те, що цегла, на яку була складена видаткова накладна була придбана у ТОВ «МАРКЕТ ПАК» у 2016 році та ТОВ «НОВОМОСКОВСЬКИЙ ЗАВОД МЕТАЛІВ І СПЛАВІВ» , при цьому жодних документів щодо оренди (власності) складських приміщень, оборотно-сальдові відомості про залишки товару на складі, інвентаризаційні відомості, товарно-транспортні накладні, або інші документи на підтвердження залишків товару придбаного у 2016 році надано не було;

- повідомляє, що позивачем відомості про об`єкти оподаткування до податкових органів було подано лише 30.06.2020 року (відображено автомобілі, причеп та інше), складське приміщення відображено в об`єктах оподаткування лише 05.01.2021 року.

- вимоги про зобов`язання ДПС України зареєструвати податкові накладні є неправомірними, оскільки повноваження ДПС України щодо реєстрації податкових накладних в ЄРПН є дискреційними повноваженнями та виключною компетенцією відповідного органу;

- без надання правової оцінки рішенню комісії регіонального рівня, зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну є передчасними.

Правом на подання відзиву на позовну заяву Державна податкова служба України не скористалась.

Відповідно до частини 6 статті 162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Отже виходячи з вищенаведеної норми суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Дослідивши матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються вимоги позову, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи.

Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРТРАНССЕРВІС ЛТД» (код ЄДРПОУ 24437428) зареєстроване у якості юридичної особи 04.12.1996 року, перебуває на обліку у Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області, Правобережному управлінні, Новокодацькій ДПІ (Новокодацький район м. Дніпра) та є платником податку на додану вартість.

За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань видами економічної діяльності позивача є: 49.41 Вантажний автомобільний транспорт (основний); 46.39 Неспеціалізована оптова торгівля продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 71.12 Діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах; 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель.

Для здійснення господарської діяльності позивачем було укладено договір оренди земельної ділянки від 22.04.2003 року за адресою: м. Дніпро, вул. Бориса Кротова, 39 (для фактичного розміщення автозаправної станції).

Відповідно до повідомлення від 11.06.2020 про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через, які провадиться діяльність вбачається відомості про об`єкти оподаткування платника податку Товариства з обмеженою відповідальністю УКРТРАНССЕРВІС :

земельна ділянка, за адресою м. Дніпро, вул. Б. Кротова, буд. 39, реєстраційний номер об`єкта оподаткування 1210100000:02:1119:00001;

будівля та споруди атозаправочної станції, за адресою м. Дніпро, вул. Б. Кротова, буд. 39, реєстраційний номер об`єкта оподаткування 707-60.

Згідно оборотно-сальдової відомості по рахунку: 10 за вересень 2020 року позивач має у власності необоротні активи, зокрема, транспортні засоби, що також підтверджується копіями свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, що наявні в матеріалах справи.

Позивачем зазначено, що ТОВ УКРТРАНССЕРВІС ЛТД (Постачальник) та ПП КАЛЬЦЕКС-ДНІПРО (код ЄДРПОУ 25016203) (Покупець) укладено договір постачання №01/07 від 01.07.2019, відповідно до якого (мовою оригіналу): Продавец обязуется передать в собственность Покупателя товар, в ассортимете, количестве и по ценам, согласно рассходных накладных, а Покупатель - принять и оплатить его. Продавец обязан в трехдневный срок, после получения предоплаты, передать Покупателю названый в п.1.1 Договора товар. Покупатель обязан осуществить оплату за товар и принять его от Продавца в сроки и порядке, предусмотренные этим Договором. Продацец имеет право на досрочную передачу товара с согласия Покупателя. Транспортные затраты, связаные с доставкой груза оплачиваются Покупателем . При цьому, за домовленістю із Покупцем (ПП КАЛЬЦЕКС-ДНІПРО ) витрати з транспортування (отримання) товару зі складу ТОВ УКРТРАНССЕРВІС ЛТД було покладено саме на Покупця (ПП КАЛЬЦЕКС-ДНІПРО ).

За правилом першої події, відповідно до приписів п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України в редакції, чинній на час правовідносин, позивачем, з урахуванням відвантаження (реалізації) в адресу ПП КАЛЬЦЕКС-ДНІПРО товару (Цегла вогнетривка МКВ72№9, Цегла вогнетривка) на підставі видаткової накладної №РН- 0000031 від 18.08.2020 р. та рахунку-фактури №СФ-0000402 за договором поставки №01/07 від 01.07.2019, було складено та направлено до контролюючого органу податкову накладну № 16 від 18.08.2020 року для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно отриманої позивачем щодо податкової накладної квитанції №16 від 18.08.2020 року про зупинення реєстрації податкової накладної податкову накладну прийнято, але її реєстрацію зупинено.

Суд вказує, що позивачем в порушення вимог статті 161 КАС України, до суду не надано Договір поставки №01/07 від 01.07.2019, видаткову накладну №РН-0000031 від 18.08.2020 та рахунок-фактуру №СФ-0000402, проте відповідачем у відзиві вказано, що позивачем до податкової накладної від 18.08.2020 №16 не в повному обсязі надані документи, а саме до повідомлення прикріплено 13 документів (договори, рахунки, видаткові накладні, документи на придбання цегли та інші). Відповідачем у відзиві зазначено тільки проте, що позивачем не надано документів щодо оренди (власності) складських приміщень, оборотно-сальдових відомостей про залишки товару на складі, інвентаризаційної відомості, товарно-транспортні накладні , або інші документи.

Таким чином, враховуючи вимоги ч.1 ст.78 КАС України, відповідно до яких зазначені обставини, які визнаються учасниками справи, не підлягають доказуванню. Обставина щодо надання зазначених документів до податкового органу є такою, що не підлягає доказуванню.

Товар, який реалізовано на адресу ПП КАЛЬЦЕКС- ДНІПРО , був придбаний ТОВ УКРТРАНССЕРВІС ЛТД частково у TOB МАРКЕТ ПАК (код ЄДРПОУ 37901100) та частково у ТОВ Новомосковський завод металів та сплавів (код ЄДРПОУ 32062230).

Придбання товару та здійснення оплати за нього підтверджується відповідними первинними документами, які наданні до матеріалів справи:

1) ТОВ МАРКЕТ ПАК (код ЄДРПОУ 37901100):

- договір постачання №01/12 від 01.12.2014 р.,

- рахунок-фактура №СФ-0000033 від 10.06.2016 р.,

- видаткова накладна №РН-0000026 від 10.06.2016 р.

- податкова накладна №3 від 10.06.2016 р.,

- платіжні доручення №1405 від 05.08.2016 р. на суму 14000,0 грн. та №1406 від 05.08.2016р. на суму 12500,0 грн.;

2) ТОВ Новомосковський завод металів та сплавів (код ЄДРПОУ 32062230):

- рахунок №113 від 29.09.2016 р.,

- накладна №33 від 29.09.2016 р.,

- податкова накладна №27 від 29.09.2016 р.,

- платіжні доручення №1483 від 29.09.2016 р. на суму 100000,0 грн. та №1486 від 30.09.2016р. на суму 23662,17 грн.

Крім того, з метою здійснення своєї господарської діяльності та у відповідності до видів своєї дальності позивач (Виконавець) уклав договір про перевезення вантажів автомобільним транспортом №07СТ-71тр від 19.03.2019 року з АТ «Дніпроважмаш» (Замовник), за яким Виконавець зобов`язується прийняти і доставити автомобільним транспортом довірений йому Замовником вантаж (згідно із товарно-транспортною накладною) до пункту призначення і видати вантаж уповноваженій на одержання вантажу особі («Вантажоодержувачу» ), а Замовник зобов`язується сплатити за перевезення вантажу встановлену плату .

Згідно Додатку №1 від 17.03.2020 року до вищезазначеного Договору пункт 1.1. було доповнено: 1.5. за цим Договором Виконавець зобов`язується по завданню Замовника виконати послуги з перевезення пасажирів (робочих) автомобільним транспортом, а Замовник зобов`язується сплатити за перевезення встановлену плату.

Для виконання умов Договору позивачем було укладено Договір на транспортні послуги №200317 від 17.03.2020 року з ТОВ «ВІП КАР ДНІПРО» , виконання умов якого підверджується актом приймання-передачі виконаних робіт №20060502 від 05.06.2020 року, рахунком №20060513 від 05.06.2020 року.

Згідно заявки на перевезення пасажирів (робочих) №05/06 позивачем повинно було бути здійснено перевезення за маршрутом «Кам`янське-Дніпро-Кам`янське» у кількості 3 рейсів на загальну суму 8 100,00 грн.

Відповідно до Акту №ОУ-0000303 позивачем було надані автопослуги за вищезазначеним маршрутом на загальну суму 8 100,00 грн, в тому числі ПДВ - 1 350,00 грн.

Позивачем було виписано рахунок-фактуру №СФ-0000303 від 05.06.2020 року на загальну суму 8 100,00 грн, в тому числі ПДВ - 1,3250 грн.

За правилом першої події, відповідно до приписів п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України в редакції, чинній на час правовідносин, позивачем було складено та направлено до контролюючого органу податкову накладну № 13 від 05.06.2020 року для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно отриманої позивачем щодо податкової накладної квитанції №13 від 05.06.2020 року про зупинення реєстрації податкової накладної податкову накладну прийнято, але її реєстрацію зупинено.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН реєстрація здійснюється відповідно до Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН , який затверджений Наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 за №1245/34216 (далі - Порядок №520) шляхом подання копій документів та письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування' в Реєстрі.

У відзиві відповідачем вказано, що останнім згідно наданих позивачем первинних документів встановлено, що ТОВ УКРТРАНССЕРВІС ЛТД до податкової накладної від 18.08.2020 №16 не в повному обсязі надані документи, а саме: до повідомлення прикріплено 13 документів (договори, рахунки, видаткові накладні, документи на придбання цегли та інші); до податкової накладної від 05.06.2020 №13 не в повному обсязі надані документи, а саме: до повідомлення прикріплено по 10 документів (договори, акти виконаних робіт (послуг), рахунки та інші).

Таким чином, враховуючи вимоги ч.1 ст.78 КАС України відповідно до яких зазначені обставини, які визнаються учасниками справи, не підлягають доказуванню. Обставина щодо подання копій документів та письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування до податкового органу є такою, що не підлягає доказуванню.

Рішенням комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1966726/24437428 від 25.09.2020 року було відмовлено в реєстрації податкової накладної №13 від 05.06.2020 року; №1923546/24437428 від 11.09.2020 року було відмовлено в реєстрації податкової накладної №16 від 18.08.2020 року.

Підставою для відмови в реєстрації податкових накладних № 13 від 05.06.2020 року №16 від 18.08.2020 зазначено ненадання платником податку копій документів, щодо податкової накладної № 16 від 18.08.2020 року додатково зазначено ненадання платником податку копій документів, а саме: оборотно-сальдова відомість про залишки товару на складі, товарно-транспорті накладні, складування товару.

08.10.2020 позивачем подано скаргу до Комісії ДПС України з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації на Рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1966726/24437428 від 25.09.2020 року, яким було відмовлено в реєстрації податкової накладної №13 від 05.06.2020 року; та 18.09.2020 року на рішення №1923546/24437428 від 11.09.2020 року, яким було відмовлено в реєстрації податкової накладної №16 від 18.08.2020 року.

Вищезазначеною Комісією рішеннями від 24.09.2020 року №51956/24437428/2, від 13.10.2020 року №55537/24437428/2 позивачу було відмовлено в задоволенні скарг та відповідні рішення регіональної комісії залишено без змін.

Вказаний спір виник через незгоду позивача з рішенням контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної № 13 від 05.06.2020 року, №16 від 18.08.2020 року, у зв`язку з чим він звернувся до суду з адміністративним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

Відповідно до статті 19 Конституції Україниоргани державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

За приписами частини першої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Згідно з частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Отже, суд вважає за необхідне зазначити, що під час розгляду спорів щодо оскарження рішень (дій) суб`єктів владних повноважень, суд зобов`язаний незалежно від підстав, наведених у позові, перевіряти оскаржувані рішення (дії) на їх відповідність усім зазначеним вимогам.

Пунктом 187.1 статті 187 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI (далі - Податковий кодекс України) передбачено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Таким чином, після складення акту виконаних робіт за Договором про перевезення вантажів автомобільним транспортом №07СТ-71тр від 19.03.2019 року; Договором про постачання №01/07 від 01.07.2019 у позивача виникло визначене законом право на складання податкових накладних № 13 від 05.06.2020 року, № 16 від 18.08.2020.

Відповідно до абзацу першого пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з положеннями пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку/продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно допункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 (далі Порядок №1246), податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно пункту 12 Порядку №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 року); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис» , «Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Згідно з положеннями підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, згідно яких реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінету Міністрів України.

Відповідно до цієї норми та підпункту 56.23.2 пункту 56.23 статті 56 Податкового кодексу України Кабінет Міністрів України прийняв постанову від 11.12.2019 року №1165 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних", яка набрала чинності 01.02.2020 року та якою затверджено:

Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок зупинення реєстрації податкової накладної);

Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок розгляду скарги).

Пунктом 3 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної визначені ознаки податкових накладних/розрахунків коригування, яким вони повинні відповідати для безумовної їх реєстрації.

Відповідно до пунктів 4, 5 вказаного Порядку у разі коли за результатами перевірки податкової накладної / розрахунку коригування визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну / розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна / розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Згідно п.п.6, 7, 10, 11 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну / розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної / розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної / розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанціях про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної / розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Відповідно до п.п.12-17 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку за встановленою формою (додаток 5).

У таблиці даних платника податку зазначаються:

види економічної діяльності відповідно до КВЕД;

коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України;

коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.

Таблиця даних платника податку подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку.

Таблиця даних платника податку з поясненнями розглядається комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів після її отримання.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про врахування або неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу (додаток 6).

У рішенні про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку зазначається причина такого неврахування.

Відповідно до Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість, до ризикових відносять:

- платника податку на додану вартість (далі - платник податку) зареєстровано (перереєстровано) на підставі недійсних (втрачених, загублених) та підроблених документів згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах;

- платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами з подальшою передачею (оформленням) у володіння чи управління неіснуючим, померлим, безвісти зниклим особам згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах;

- платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами, що не мали наміру провадити фінансово-господарської діяльності або здійснювати повноваження, згідно з інформацією, наданою такими особами;

- платника податку зареєстровано (перереєстровано) та ним проваджено фінансово-господарську діяльність без відома і згоди його засновників і призначених у законному порядку керівників згідно з інформацією, наданою такими засновниками та/або керівниками;

- платник податку - юридична особа не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах Казначейства (крім бюджетних установ);

- платником податку не подано контролюючому органу податкової звітності з податку на додану вартість за два останніх звітних (податкових) періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України;

- платником податку на прибуток підприємств не подано контролюючому органу фінансової звітності за останній звітний період всупереч нормампідпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України;

- у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

В п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операції відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної вподатковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Наказом Міністерства фінансів України №520 від 12.12.2019, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 за №1245/34216, затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок №520), який визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пунктів 2-4 Порядку №520 прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку №520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Пунктами 6, 7 Порядку №520 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Згідно з пунктами 9 - 11 Порядку №520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

та/або надання платником податку копій документів, складених/ оформлених із порушенням законодавства.

Відповідно до пунктів 25 - 26 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном.

Згідно пунктів 42, 44 - 46 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної рішення, прийняті комісіями контролюючих органів, підлягають реєстрації засобами інформаційних систем ДПС.

Аналізуючи вказані вище норми, можна дійти висновку про те, що, контролюючі органи зобов`язані, у разі зупинення реєстрації ПН/РК, у Квитанції зазначати конкретний критерій ризиковості платника податку та/або критерій ризиковості здійснення операцій, на підставі якого зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку.

Разом з тим, як свідчить зміст копій квитанцій від 15.07.2020 року, 03.09.2020 про зупинення реєстрації податкових накладних №13 від 05.06.2020 року, №16 від 18.08.2020 року з підстав відповідності вказаної податкової накладної вимогам Критеріїв ризиковості платника податку, вказана квитанція не містить зазначення конкретного виду критерію, що встановлено пунктом 10 Порядку №1165, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку, відповідно до якого позивача віднесено до ризикових платників.

За викладених обставин, суд приходить до висновку, що зупинення контролюючим органом реєстрації податкових накладних №13 від 05.06.2020 року, №16 від 18.08.2020 року у ЄРПН є безпідставними та такими, що не відповідає вимогам вищенаведеного податкового законодавства, суперечить вказаним нормам з урахуванням того, що, зупиняючи реєстрацію вказаних податкових накладних, контролюючий орган не зазначив обов`язкових конкретних відомостей, визначених п.11 Порядку №1165.

Як вбачається з оскаржуваного рішення, підставою для відмови податковим органом позивачу у реєстрації податкової накладної №13 від 05.06.2020 року є ненадання платником податку документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі розрахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг), з урахуванням наявності певних типових форм та галузевих специфіки, накладних.

Підставою для відмови податковим органом позивачу у реєстрації податкової накладної №16 від 18.08.2020 року є ненадання платником податку документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі розрахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг), з урахуванням наявності певних типових форм та галузевих специфіки, накладних. Додаткова інформація: оборотно-сальдова відомість про залишок товару на складі, товарно-транспортні накладні, складування товару.

Відмова у прийнятті до реєстрації податкової накладної з підстав недостатності документів для прийняття рішення можлива виключно за умови наявності вичерпного переліку таких документів (п.п. «в» п. 201.16.1.ст.201 Податкового кодексу України).

При відмові у прийнятті до реєстрації податкової накладної з посиланням на ненадання платником податків документів, комісія має конкретний перелік документів, надання яких дасть можливість прийняти ПН до реєстрації.

Отже, вищенаведені норми містять орієнтовний перелік документів, необхідних для розгляду комісією регіонального рівня питання про прийняття рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН, який може відрізнятись для кожної конкретної господарської операції з урахуванням специфіки діяльності платника податків, особливостей здійснення господарської операції (наприклад, поставка, товару, робіт або послуг), події, за якою складено податкову накладну (дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг або дата отримання платником податку товарів/послуг) тощо.

Проте, в порушення наведених вимог законодавства, оскаржувані рішення Комісії ДПС №1966726/24437428 від 25.09.2020 року, №1923546/24437428 від 11.09.2020 року не містять зазначення конкретного переліку документів, які необхідно надати позивачу.

Посилання в рішеннях за №1966726/24437428 від 25.09.2020 року, №1923546/24437428 від 11.09.2020 року на вказану підставу в обґрунтування прийняття рішення про відмову, за відсутності встановленого законодавством вичерпного переліку документів, та за умови не наведення комісією доказів того, що документи, подані є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності викликають сумнів у достовірності наданої інформації, свідчить про протиправність таких рішень.

Суд зазначає, що рішення комісії за №1966726/24437428 від 25.09.2020 року, №1923546/24437428 від 11.09.2020 року про відмову у реєстрації податкових накладних не містять конкретної інформації щодо причин та підстав для прийняття таких рішень та чітку підставу для відмови в реєстрації податкових накладних.

Судом встановлено, що позивач подав до податкового органу пояснення та копії документів щодо господарських операцій, реєстрацію податкових накладних, яких зупинено.

Разом з тим, комісія, незважаючи на надані пояснення та додані документи, що підтверджують наведені у поясненнях факти, прийняла рішення про відмову в реєстрації податкових накладних в ЄРПН.

Суд погоджується з доводами позивача, що надані ним документи та пояснення були достатніми для прийняття контролюючим органом позитивного рішення про реєстрацію в ЄРПН складених позивачем податкових накладних, а щодо необхідності подання саме тих документів, про які зазначено в оскаржуваних рішеннях, не наведено жодних обґрунтувань.

Одночасно, в межах даної спірної ситуації суд звертає особливу увагу на той факт, що приймаючи рішення про реєстрацію податкових накладних, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарської операції може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України. У свою чергу, при реєстрації податкових накладних фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями. Тому і суд за результатами розгляду цієї справи не робить висновків щодо реальності господарської операції виконання робіт за участю позивача, а лише оцінює наявність чи відсутність підстав для реєстрації податкової накладної.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що оскаржувані рішення прийнято необґрунтовано, тобто без врахування всіх обставин, що мали значення для його прийняття, а відтак є протиправним та підлягає скасуванню.

Суд наголошує, що будь-яке рішення чи дії суб`єкта владних повноважень мають бути законними та обґрунтованими, прийнятими чи вчиненими в межах наданих повноважень, повинні містити конкретні об`єктивні факти, на підставі яких його ухвалено або вчинено.

Відповідно до частини третьої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень суд перевіряє чи прийнято такі рішення на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано, обґрунтовано, тобто з урахуванням всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, безсторонньо (неупереджено), добросовісно, розсудливо, з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації, пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення, з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення, своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Під час розгляду справи ГУ ДПС у Дніпропетровській області, як суб`єкт владних повноважень, не надав суду належних і достатніх доказів, які спростовували б твердження позивача, не навів мотивів прийняття оскаржуваних рішень №1966726/24437428 від 25.09.2020 року, №1923546/24437428 від 11.09.2020 року щодо відмови в реєстрації податкових накладних №13 від 05.06.2020 року, №16 від 18.08.2020 року.

Посилання відповідача у відзиві, на те, що за результатами розгляду Комісією ГУ ДПС у Дніпропетровській області документів, наданих платником, прийнято рішення про відмову у реєстрації податкових накладних:

- щодо податкової накладної №13 від 05.06.2020 року, у зв`язку з тим, що фактично перевезення були виконані ТОВ ВІП КАР (код 41069362, 463.ГУ ДПС У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛ. (СОБОРНИЙ Р-Н М. ДНІПР А), основний вид діяльності - _63.99-надання інших інформаційних послуг, н.в.і.у.), при цьому в акті наданих послуг від 05.06.2020 на суму 5100,0 грн. (у т.ч. ПДВ - 850,0 грн.) зазначено наступне транспортні послуги у кількості 1 послуга. СГ ТТН не надані та заявки на здійснення перевезень, а відповідно на підставі вище наданих актів виконаних робіт (послуг) не можливо зробити висновок, які саме послуги з перевезення, за яким маршрутом, якими транспортними засобами та в якій кількості були надані;

- щодо податкової накладної №16 від 18.08.2020 року, у зв`язку з тим, що TOB "МАРКЕТ ПАК" (код 37901100, 915. ГУ ДПС В ІВ-ФРАНКІВСЬКІЙ ОБЛ. (М.ІВАНО-ФРАНКІВСЬК), основний вид діяльності - _46.90-неспеціалізована оптова торгівля, не звітує до податкових органів за грудня 2017 року) та ТОВ "НОВОМОСКОВСЬКИЙ ЗАВОД МЕТАЛІВ ТА СПЛАВІВ" (код 32062230, 462.ГУ ДПС У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛ.(ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ Р-Н М.ДНІПРО, основний вид діяльності - 24.10-виробництво чавуну, сталі та феросплавів). Жодні документи щодо оренди (власності) складських приміщень платником не надані;

суд вважає необґрунтованими, з огляду на приписи статті 77 КАС України, за якими встановлено, що суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Суд наголошує, що будь-яке рішення чи дії суб`єкта владних повноважень мають бути законними та обґрунтованими, прийнятими чи вчиненими в межах наданих повноважень, повинні містити конкретні об`єктивні факти, на підставі яких його ухвалено або вчинено.

Щодо позовних вимог про зобов`язання ДПС України провести реєстрацію в Єдиному реєстрі податкової накладної, поданої позивачем, суд виходить з наступного.

Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Згідно пунктів 19, 20 Порядку №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Таким чином, законодавством не передбачений інший ефективний спосіб захисту порушеного права у спірних правовідносинах, відмінний від зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну в ЄРПН, у зв`язку із чим суд зобов`язує Державну податкову службу України зареєструвати спірні податкові накладні №13 від 05.06.2020, 16 від 18.08.2020 року ТОВ «УКРТРАНССЕРВІС ЛТД» , датою її фактичного отримання.

Аналогічна правова позиція наведена у постанові Верховного Суду від 02 квітня 2019 року у справі №822/1878/18.

Згідно з частиною 5 статті 242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Статтею 13 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» передбачено, що висновки щодо застосування норм права, викладені у постановах Верховного Суду, враховуються іншими судами при застосуванні таких норм права.

Враховуючи вищезазначені обставини, суд приходить до висновку про неправомірність оскаржуваного рішення відповідача-1 та необхідність зобов`язання відповідача-2 вчинити певні дії.

Частиною 1 статті 9 КАС України визначено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до положень статті 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.

Згідно з частинами першої та четвертої статті 73 КАС України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.

Відповідно до приписів статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Частиною першою статті 77 КАС України закріплено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до частини другої статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Аналогічна позиція стосовно обов`язку доказування була висловлена Європейським судом з прав людини у пункті 36 справи «Суомінен проти Фінляндії» (Suominen v. Finland), від 01 липня 2003 року №37801/97, в якому він зазначив, що хоча національний суд має певну свободу розсуду щодо вибору аргументів у тій чи іншій справі та прийняття доказів на підтвердження позицій сторін, орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень (рішення).

Із заявлених позовних вимог, на підставі системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в адміністративному позові доводи позивача є такими, що підлягають частковому задоволенню.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

З матеріалів справи вбачається, що за подання вказаного адміністративного позову позивачем сплачено судовий збір у розмірі 4204,00 грн, що підтверджується платіжним дорученням № 3293 від 23.12.2020 р.

Отже, оскільки позовну заяву задоволено, сплачений судовий збір в сумі 4204,00 грн. підлягає стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України та Головного управління ДПС у Дніпропетровській області.

Керуючись статтями 9,73-77,139,241-246,255,295 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «УКРТРАНССЕРВІС ЛТД» (місцезнаходження: 49019, м. Дніпро, пров. Квітковий, буд.63, код ЄДРПОУ 24437428) до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (місцезнаходження: 49000, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, буд.17-а, код ЄДРПОУ 43145015) та Державної податкової служби України (місцезнаходження: 04053, м. Київ, пл. Львівська, буд.8, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправним та скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити повністю.

Визнати протиправними та скасувати рішення ГУ ДПС у Дніпропетровській області в особі Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №1923546/24437428 від 11.09.2020 р., яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №16 від 18.08.2020 р.; №1966726/24437428 від 25.09.2020 р., яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №13 від 05.06.2020р.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складені ТОВ «УКРТРАНССЕРВІС ЛТД» податкову накладну №13 від 05.06.2020 р., податкову накладну №16 від 18.08.2020 р. ТОВ «УКРТРАНССЕРВІС ЛТД» , датою її фактичного отримання.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «УКРТРАНССЕРВІС ЛТД» за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 2 102,00 грн (дві тисячі сто дві гривні 00 копійок).

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «УКРТРАНССЕРВІС ЛТД» за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС України у Дніпропетровській області судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 2 102,00 грн (дві тисячі сто дві гривні 00 копійок).

Відповідно до статті 255 КАС України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Згідно з частиною 1 статті 295 КАС України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

На підставі положень статті 297 КАС України апеляційна скарга подається безпосередньо до Третього апеляційного адміністративного суду.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VIIПерехідних положень КАС України.

Суддя І.В. Юхно

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.03.2021
Оприлюднено12.07.2021
Номер документу98177093
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/17464/20

Ухвала від 02.08.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чумаченко Т.А.

Постанова від 22.06.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Ухвала від 19.01.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Ухвала від 19.01.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Ухвала від 20.12.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Рішення від 05.03.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юхно Ірина Валеріївна

Ухвала від 04.01.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юхно Ірина Валеріївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні