Герб України

Постанова від 29.06.2021 по справі 200/10749/20-а

Перший апеляційний адміністративний суд

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 червня 2021 року справа №200/10749/20

приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15

Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого Блохіна А.А., суддів Гаврищук Т.Г., Сіваченко І.В. секретар судового засідання Антонюк А.С., за участю представника позивача Сніменко О.І., розглянув у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Приватного акціонерного товариства «Дружківське рудоуправління» на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 09 березня 2021 року (повний текст складено 18 березня 2021 року в м. Слов`янськ) у справі № 200/10749/20-а (суддя І інстанції - Галатіна О.О.) за позовом Приватного акціонерного товариства «Дружківське рудоуправління» до Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків про визнання протиправним та скасування рішення податкового органу,-

В С Т А Н О В И В:

18 листопада 2020 року на адресу Донецького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Приватного акціонерного товариства «Дружківське рудоуправління» до Офісу великих платників податків ДПС про визнання протиправним та скасування рішення податкового органу.

В обгрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що за результатами проведення перевірки господарської одиниці акцизного складу №1002005, розташованого за адресою: Донецька область, м. Краматорськ, вул. Самаркандська, буд. 82, посадовими особами відповідача було складено акт від 28.09.2020 р. №24/28-10-51- 11/00191796 та податкове повідомлення-рішення №0000525109, відповідно до якого позивачеві нараховано штрафні (фінансові) санкції (штраф) на суму 859 000,00 грн. (далі - спірне ППР).

Позивач зазначає, що відповідачем був порушений порядок проведення перевірки, а саме: підстави призначення, обставини та порядок проведення перевірки визначено положеннями статті 80 Податкового кодексу України.

В основу проведення фактичної перевірки позивача податковим органом покладено підпункт 80.2.5 пункту 80.2 статті 80 Податкового кодексу України.

Зазначеним пунктом передбачено, що фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції під розписку до початку проведення такої перевірки, та за наявності хоча б однієї з таких обставин, зокрема:

у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів та цільового використання спирту платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками, а також здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального.

Таким чином, передумовою проведення фактичної перевірки з підстави, передбаченої підпунктом 80.2.5 пункту 80.2 статті 80 Податкового кодексу України, є отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення платником податків законодавства, контроль за яким покладено на органи державної податкової служби.

Проте Наказ на проведення фактичної перевірки не містить будь- яких посилань на конкретні порушення податкового та/або іншого законодавства, окрім як на норми, що регулюють питання призначення перевірки - підпункт 80.2.5 пункту 80.2 статті 80 Податкового кодексу України без зазначення конкретної інформації про порушення позивачем норм податкового законодавства.

Крім цього в діяльності позивача з 01.06.2019 р. до 30.06.2019 р. не могло бути порушень, пов`язаних з відсутністю ліцензій, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, внаслідок відсутності законодавчо встановленого обв`язку щодо отримання таких ліцензій.

Тобто відповідачем був порушений порядок проведення фактичної перевірки, правила проведення якої встановлений підпункт 75.1.3 пункту 75.1 статті 75, статтями 80, 81 Податкового кодексу України.

Фактична перевірка позивача була проведена відповідачем протягом одного дня - 23.09.2020 р. Акт перевірки №24/28-10-51-11/00191796 був складений та підписаний посадовими особами відповідача 28.09.2020 р., зареєстрований - 28.09.2020 р., наданий позивачеві для підписання - 28.09.2020 р.

Відповідачем у відповіді від 28.10.2020 р. №34813/10/28/-10-51-09 зазначено, що фактична перевірка проводилася з 23 вересня до 28 вересня, коли був оформлений акт перевірки. Але відповідач також не спростовує факт, що за місцем фактичного провадження діяльності фактична перевірка провадилася лише 23 вересня. Тобто весь інший час (з 24 вересня по 28 вересня включно) фактична перевірка провадилася за іншим місцем. Відмінним від місця фактичного провадження діяльності, що не відповідає вимогам підпункту 75.1.3 пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України. Тобто відповідачем був змінений вид перевірки з фактичної на камеральну або документальну невиїзну, що не відповідає наказу на проведення перевірки від 17.09.2020 р. №1034.

Таким чином результати фактичної перевірки, проведеної 23.09.2020 р., оформлені з порушеннями вимог пункту 86.5 статті 86 Податкового кодексу України.

Тобто податкове повідомлення-рішення не може вважатися правомірним, якщо воно прийняте за результатами акту перевірки, проведеної та оформленої з порушеннями законодавчо визначених вимог.

Разом з цим відповідач наголошує, що ліцензія на право оптової торгівлі пальним за місцезнаходженням суб`єкта господарювання повинна бути одна та вона наявна у позивача.

На підставі викладеного позивач просив визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №0000525109 від 02.11.2020 р.

Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 09 березня 2021 року у справі № 200/10749/20-а у задоволенні позову - відмовлено. Позивач не погодився з рішенням суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій просив скасувати оскаржене судове рішення та прийняти нове рішення про задоволення позовних вимог. В обґрунтування апеляційної скарги зазначено, що суд першої інстанції неповно з`ясував обставини, що мають значення для справи, неправильно застосував норми матеріального права та порушив норми процесуального права.

У відзиві на апеляційну скаргу відповідачем висловлено згоду з висновками місцевого суду та прохання залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.

В судовому засіданні проведено заміну відповаідача у справі з Офісу великих платників податків ДПС на Східне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків.

В судовому засіданні представник позивача підтримав доводи апеляційної скарги. Відповідно до вимог ч. 1,2 ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції не обмежений доводами та вимогами апеляційної скарги, якщо під час розгляду справи буде встановлено порушення норм процесуального права, які є обов`язковою підставою для скасування рішення, або неправильне застосування норм матеріального права.

Колегія суддів заслухала доповідь судді-доповідача, пояснення представника позивача, перевірила матеріали справи, вивчила доводи апеляційної скарги, і дійшла наступного.

Судом першої та апеляційної інстанції встановлено, що позивач, Приватне акціонерне товариство «Дружківське рудоуправління» зареєстроване як юридична особа, включений до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України за кодом 00191796.

ПрАТ «Дружківське рудоуправління» відповідно до заявки про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового та/або акцизних складів від 21.06.2019 №9132602167, отримано витяг з реєстру платників акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового від 21.06.2019 №17167, згідно якого зареєстровано акцизний склад з ознакою «З» (інші склади) за адресою - АДРЕСА_1 , з уніфікованим номером № 1002005, довідку про розпорядника якого не подано.

Посадовими особами Східного управління Офісу великих платників податків ДПС 23.09.2020 р., на підставі наказу Офісу великих платників податків ДПС № 1034 від 17.09.2020р., згідно якого термін проведення повинен тривати не більше 10 діб починаючи з 23.09.2020р. була проведена фактична перевірка Приватного акціонерного товариства «Дружківське рудоуправління» , а саме: господарської одиниці акцизного складу №1002005, розташованого за адресою: Донецька область, м. Краматорськ, вул. Самаркандська, буд.82. копії наказу на проведення перевірки №1034 від 17.09.2020р. та пред`явлення направлення №148, №149 від 21.09.2020р. було зареєстровано у журналі перевірок та вручено під розписку головному бухгалтеру ПрАТ «Дружківське рудоуправління» про що свідчить відповідний підпис.

Суд звертає увагу, що відповідно до наказу Офісу великих платників податків ДПС № 1034 від 17.09.2020р. перевірка була здійснена за період діяльності позивача з 01.06.2019 року по день закінчення перевірки (28.09.2020 року).

Згідно даних ЄРАН та при проведенні фактичної перевірки встановлено, що на акцизному складі за адресою Донецька область, м. Краматорськ, вул. Самаркандська, буд. 82. ПрАТ «Дружківське рудоуправління» у періоді з 01.07.2019р. по 26.09.2020р. здійснювало реалізацію дизельного палива та бензину покупцю ПАТ «ВЕСКО» (код ЄДРПОУ 00282049) у наступній кількості: 1) бензин А-92 (код УКТЗЕД 2710124194) у кількості 1 940,93 л; 2) паливо для реактивних двигунів (код УКТЗЕД 2710192100) у кількості 200,63 л. Також ПрАТ «Дружківське рудоуправління» (код ЄДРПОУ 00191796) використовувало пальне для ведення власної господарської діяльності у наступній кількості: 1) бензин А-92 (код УКТЗЕД 2710124194) у кількості 5 339,28 л; 2) паливо для реактивних двигунів (код УКТЗЕД 2710192100) у кількості 1 413,07 л; 3) дизельне паливо (код УКТЗЕД 2710194300) у кількості 44 377,92 л; 4) пропан (код УКТЗЕД 2711129400) у кількості 80,32 л та пропан (код УКТЗЕД 2711139700) у кількості 39,08 л.

Фактичною перевіркою встановлено, що на акцизному складі з уніфікованим номером №1002005 знаходяться резервуари у наступній кількості: для бензину у кількості 1 шт., загальна ємність якого складає 50 000 л; для дизельного палива 8 резервуарів загальна ємність яких складає 425 000 л. З 8 резервуарів для дизельного палива 3 є загальними та використовуються для заправки автомобілів через паливо роздавальну колонку, ще 5 резервуарів є також загальними та використовуються для заправки/викачки пального з бензовозів.

ПрАТ «Дружківське рудоуправління» не подано «Довідку про розпорядника акцизного складу пального, акцизні склади пального, розташовані на них резервуари пального, витратоміри та рівнеміри» по акцизному складу №1002005, форма якої затверджена Наказом Міністерства фінансів України від 27 листопада 2018 року № 944 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 18 червня 2019 року № 248). Та не зареєстровано резервуари в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі.

Відповідно до відомостей про акцизні склади ІС «Податковий блок» та АІС ЄРАН підприємством ПрАТ «Дружківське рудоуправління» за період з 01.06.2019р. по 26.09.2020р. здійснювалось придбання/продаж пального з акцизного складу за №1002005 місцезнаходження якого - Донецька область, м. Краматорськ, вул. Самаркандська, буд. 82.

Згідно даних ЄРАН та при проведенні фактичної перевірки встановлено, що на акцизному складі за адресою Донецька область, м. Краматорськ, вул. Самаркандська, буд. 82. ПрАТ «Дружківське рудоуправління» у періоді з 01.07.2019р. по 26.09.2020р. здійснило придбання та зберігання: бензини моторні з вмістом свинцю 0,013 г/л або менше: інші бензини (код УКТЗЕД 2710124194) у кількості 7 936,95 л; важкі дистиляти (газойлі) (код УКТЗЕД 2710194300) у кількості 43 721,18 л; газ: паливо для реактивних двигунів (код УКТЗЕД 2710192100) у кількості 1613,70 л; скраплений газ (пропан або суміш пропану з бутаном) та інші гази (код УКТЗЕД 2711129400) у кількості 80,32 л; скраплений газ (пропан або суміш пропану з бутаном) та інші гази (код УКТЗЕД 2711139700) у кількості 39,08 л. Яке використано як для ведення власної господарської діяльності, так і реалізовано ПАТ «ВЕСКО» (код ЄДРПОУ 00282049).

Для зберігання такої кількості та різновидів пального підприємство ПрАТ «Дружківське рудоуправління» на акцизному складі з уніфікованим номером № 1002005 використовувало 9 резервуарів, а саме: для бензину у кількості 1 шт., загальна ємність якого складає 50 000 л; для дизельного палива 8 резервуарів загальна ємність яких складає 425 000 л. З 8 резервуарів для дизельного палива 3 є загальними та використовуються для заправки автомобілів через паливо роздавальну колонку, ще 5 резервуарів є також загальними та використовуються для заправки/викачки пального з бензовозів.

28.09.2020 року фактичну перевірку було закінчено.

На виконання абз. 3 п.86.5. ст.86 ПКУ головному бухгалтеру ПрАТ «Дружківське рудоуправління» вручено запрошення з`явитися до Східного управління Офісу великих платників податків ДПС 28.09.2020р. для надання пояснень та підписання матеріалів перевірки, про що свідчить відповідний підпис.

28.09.2020р. посадові особи ПрАТ «Дружківське рудоуправління» не з`явилися для підписання та отримання акту фактичної перевірки. У зв`язку з чим складено акт відмови від підписання та отримання матеріалів перевірки від 28.09.2020р. № 8/28-10-51- 09/00282049.

За результатами перевірки було складено акт від 28.09.2020 р. №24/28-10-51- 11/00191796, дата реєстрації акту 28.09.2020 р., яким встановлено порушення п.п.230.1.2, 230.1.3 п.230.1 ст.230, п.21 підрозділу 5 розділу XX Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-УІ, ст.15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів і пального» від 19.12.1995 р №481/95-ВР, а саме:

1) не отримано ліцензію на право оптової торгівлі пальним за адресою: АДРЕСА_1 , акцизний склад №1002005;

2) не обладнано акцизний склад №1002005 рівномірами-лічильниками та не зареєстровано витратоміри-лічильники і рівноміри-лічильники в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівномірів-лічильників рівня пального у резервуарі;

3) по акцизному складу з уніфікованим №1002005 не сформовано та не передано засобами електронного зв`язку дані про фактичні залишки пального на початок та кінець звітної доби та про добові фактичні обсяги отриманого та реалізованого пального у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТЗЕД у літрах, приведених до температури 15°С за звітні періоди з 01.01.2020 по 26.09.2020 р., форма яких затверджена наказом Міністерства фінансів України від 27.11.2018 р. №944 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 18.06.2019 р. №248).

Другий екземпляр акту фактичної перевірки від 28.09.2020 р. № 24/28-10-51- 11/00282049 направлено на адресу позивача поштою з повідомленням про вручення 28.09.2020р. та отримано посадовою підприємства 01.10.2020р.

У відповідності до п.86.5 ст.86 Податкового кодексу України ПРАТ «Дружківське рудоуправління» 13.10.2020 р. були надані заперечення №951 на акт від 28.09.2020 р. №24/28-10-51-11/00191796.

Відповідач своєю відповіддю від 28.10.2020 р. №34813/10/28/-10-51-09 відмовив у перегляді результатів перевірки.

На підставі зазначеного акту від 28.09.2020 р. №24/28-10-51-11/00191796 відповідачем 02.11.2020 р. було прийняте податкове повідомлення-рішення №0000525109, відповідно до якого позивачеві нараховано штрафні (фінансові) санкції (штраф) на суму 859 000,00 грн.

З приводу спірних правовідносин суд зазначає наступне.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються нормами Податкового кодексу

Відповідно до пп. 75.1.3 п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу Україні - фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об`єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).

Відповідно до п.82.3. ст.82 ПКУ - тривалість фактичних перевірок не повинна перевищувати 10 діб.

Відповідно до абз. 3 п. 86.5. ст.86 ПКУ- підписання акта (довідки) фактичних перевірок особою, яка здійснювала розрахункові операції, платником податків та/або його представниками та посадовими особами контролюючого органу, які проводили перевірку, здійснюється за місцем проведення перевірки або у приміщенні контролюючого органу.

Згідно матеріалів справи, фактична перевірка проводилась на підставі наказу Офісу великих платників податків ДПС № 1034 від 17.09.2020р., згідно якого термін проведення повинен тривати не більше 10 діб починаючи з 23.09.2020р. Суд звертає увагу, що фактичну перевірку було закінчено саме 28.09.2020 року у приміщенні контролюючого органу, що передбачено абз. 3 п. 86.5. ст.86 ПКУ, а відтак аргументи позивача в частині порушення порядку проведення перевірки є помилковими.

З приводу доводів, що в діяльності позивача з 01.06.2019 р. до 30.06.2019 р. не могло бути порушень, пов`язаних з відсутністю ліцензій, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, внаслідок відсутності законодавчо встановленого обв`язку щодо отримання таких ліцензій, суд звертає увагу, що фактична перевірка проводилась за період діяльності позивача з 01.06.2019 року по дату закінчення перевірки (28.09.2020 року) (згідно Наказу № 1034 від 17.09.2020 року), який є ширшим, ніж той період, який враховує позивач.

З приводу суті правопорушень слід зазначити наступне.

Щодо необхідності отримання ПрАТ «Дружківське рудоуправління» ліцензії на право реалізації пального на місце, яке знаходиться за адресою: Донецька область, м. Краматорськ, вул. Самаркандська, буд. 82.

Як вже було зазначено вище, ПрАТ «Дружківське рудоуправління» отримано витяг з реєстру платників акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового від 21.06.2019 №17167, згідно якого зареєстровано акцизний склад з ознакою «З» (інші склади) за адресою - АДРЕСА_1 , з уніфікованим номером № 1002005, довідку про розпорядника якого не подано. Згідно даних ЄРАН та при проведенні фактичної перевірки встановлено, що на вищезазначеному акцизному складі ПрАТ «Дружківське рудоуправління» у періоді з 01.07.2019р. по 26.09.2020р. здійснювало реалізацію дизельного палива та бензину покупцю ПАТ «ВЕСКО» (код ЄДРПОУ 00282049) у наступній кількості: 1) бензин А-92 (код УКТЗЕД 2710124194) у кількості 1 940,93 л; 2) паливо для реактивних двигунів (код УКТЗЕД 2710192100) у кількості 200,63 л. Також ПрАТ «Дружківське рудоуправління» використовувало пальне для ведення власної господарської діяльності у наступній кількості: 1) бензин А-92 (код УКТЗЕД 2710124194) у кількості 5 339,28 л; 2) паливо для реактивних двигунів (код УКТЗЕД 2710192100) у кількості 1 413,07 л; 3) дизельне паливо (код УКТЗЕД 2710194300) у кількості 44 377,92 л; 4) пропан (код УКТЗЕД 2711129400) у кількості 80,32 л та пропан (код УКТЗЕД 2711139700) у кількості 39,08 л.

Фактичною перевіркою встановлено, що на акцизному складі з уніфікованим номером №1002005 знаходяться резервуари у наступній кількості: для бензину у кількості 1 шт., загальна ємність якого складає 50 000 л; для дизельного палива 8 резервуарів загальна ємність яких складає 425 000 л. З 8 резервуарів для дизельного палива 3 є загальними та використовуються для заправки автомобілів через паливо роздавальну колонку, ще 5 резервуарів є також загальними та використовуються для заправки/викачки пального з бензовозів.

ПрАТ «Дружківське рудоуправління» не подано «Довідку про розпорядника акцизного складу пального, акцизні склади пального, розташовані на них резервуари пального, витратоміри та рівнеміри» по акцизному складу №1002005, форма якої затверджена Наказом Міністерства фінансів України від 27 листопада 2018 року № 944 ( у редакції наказу Міністерства фінансів України від 18 червня 2019 року № 248). Та не зареєстровано резервуари в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі.

Відповідно до відомостей про акцизні склади ІС «Податковий блок» та АІС ЄРАН підприємством ПрАТ «Дружківське рудоуправління» за період з 01.06.2019р. по 26.09.2020р. здійснювалось придбання/продаж пального з акцизного складу за №1002005 місцезнаходження якого - Донецька область, м. Краматорськ, вул. Самаркандська, буд. 82.

Згідно Закону України від 23 листопада 2018 року № 2628 - VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» внесено зміни, зокрема, до Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» (далі - Закон № 481), відповідно до яких з 01.07.2019 запроваджується ліцензування діяльності усіх суб`єктів господарювання (у тому числі іноземних суб`єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) (далі - СГ), які здійснюють виробництво, зберігання, оптову та роздрібну торгівлю пальним.

Статтею 1 Закону № 481 визначено, що оптова торгівля пальним - це діяльність із придбання та подальшої реалізації пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик суб`єктам господарювання (у тому числі іноземними суб`єктам господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) роздрібної та/або оптової торгівлі та/або іншим особам; місце оптової торгівлі пальним - це місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для здійснення оптової торгівлі та/або зберігання пального на праві власності або користування. місце зберігання пального - це місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для зберігання пального на праві власності або користування.

Відповідно до статті 15 Закону № 481 суб`єкти господарювання (у тому числі іноземні суб`єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) отримують ліцензії на право оптової торгівлі пальним та зберігання пального на кожне місце оптової торгівлі пальним або кожне місце зберігання пального відповідно, а за відсутності місць оптової торгівлі пальним - одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за місцезнаходженням суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через свої зареєстровані постійні представництва).

В ході проведення фактичної перевірки встановлено, що підприємством ПрАТ «Дружківське рудоуправління» зареєстровано акцизний склад з уніфікованим номером №1002005, який розташовано за адресою - Донецька область, м. Краматорськ, вул. Самаркандська, буд. 82, та на який відсутня ліцензія на право оптової торгівлі пальним.

Ст.17 Закону України №481 встановлена відповідальність за порушення законодавства в сфері виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального, а саме: за здійснення оптової торгівлі пальним або зберігання пального без наявності ліцензії, до суб`єкта господарювання застосовуються штрафні санкції у розмірі 500 000,00 гривень.

ІІІодо обладнання та реєстрації витратомірів-лічильників та рівнемірів- лічильників на акцизному складі.

Згідно з пп. 230.1.2. п. 230.1 ст. 230 ПКУ акцизні склади, на території яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження- розвантаження. зберігання, реалізація пального, повинні бути обладнані витратомірами- лічильниками на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на акцизному складі, та рівнемірами-лічильниками рівня таких товарів (продукції) у резервуарі, (далі - рівнемір-лічильник) на кожному введеному в експлуатацію стаціонарному резервуарі, розташованому на акцизному складі.

Як вже було зазначено вище, згідно даних ЄРАН та при проведенні фактичної перевірки встановлено, що на акцизному складі за адресою Донецька область, м. Краматорськ, вул. Самаркандська, буд. 82. ПрАТ «Дружківське рудоуправління» у періоді з 01.07.2019р. по 26.09.2020р. здійснило придбання та зберігання: бензини моторні з вмістом свинцю 0,013 г/л або менше: інші бензини (код УКТЗЕД 2710124194) у кількості 7 936,95 л; важкі дистиляти (газойлі) (код УКТЗЕД 2710194300) у кількості 43 721,18 л; газ: паливо для реактивних двигунів (код УКТЗЕД 2710192100) у кількості 1613,70 л; скраплений газ (пропан або суміш пропану з бутаном) та інші гази (код УКТЗЕД 2711129400) у кількості 80,32 л; скраплений газ (пропан або суміш пропану з бутаном) та інші гази (код УКТЗЕД 2711139700) у кількості 39,08 л.

Для зберігання такої кількості та різновидів пального підприємство ПрАТ «Дружківське рудоуправління» на акцизному складі з уніфікованим номером № 1002005 використовувало 9 резервуарів, а саме: для бензину у кількості 1 шт., загальна ємність якого складає 50 000 л; для дизельного палива 8 резервуарів загальна ємність яких складає 425 000 л. З 8 резервуарів для дизельного палива 3 є загальними та використовуються для заправки автомобілів через паливо роздавальну колонку, ще 5 резервуарів є також загальними та використовуються для заправки/викачки пального з бензовозів.

Отже, в ході проведення фактичної перевірки акцизного складу з уніфікованим номером № 1002005 встановлено, що підприємство ПрАТ «Дружківське рудоуправління» не обладнало та не зареєструвало витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники на 9 резервуарах.

Згідно п.128 ст.128 ПКУ, «Необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі рівнеміра-лічильника на введеному в експлуатацію резервуарі, розташованому на акцизному складі, та/або витратоміра-лічильника на місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованого на акцизному складі, а також необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового витратоміра-лічильника спирту етилового на місці отримання та відпуску спирту етилового, розташованого на акцизному складі, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 20000 гривень за кожний необладнаний резервуар та/або незареєстрований рівнемір-лічильник, а також за кожне необладнане місце відпуску пального наливом з акцизного складу або за кожне місце отримання та відпуску спирту етилового, та/або незареєстрований витратомір-лічильник / витратомір-лічильник спирту етилового» .

Відповідно до пп. 230.1.3. п. 230.1 ст. 230 ПКУ розпорядники акцизних складів, що використовують пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснюють операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам, зобов`язані на кожному акцизному складі формувати дані про обсяги обігу пального за звітний календарний місяць та фактичні залишки пального станом на перший та останній дні такого місяця у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТ ЗЕД у літрах, приведених до температури 15° С.

Дані про фактичні залишки пального на перший та останній дні календарного місяця та про обсяг обігу пального за звітний календарний місяць формуються розпорядниками акцизних складів, що використовують пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснюють операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам, після проведення останньої операції з обігу пального у звітному календарному місяці, але не пізніше 23 години 59 хвилин останнього дня звітного календарного місяця, до початку здійснення операцій з обігу пального у день, що настає за таким останнім днем звітного календарного місяця, та подаються до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, не пізніше 15 календарних днів, що настають за останнім днем звітного календарного місяця.

Дані про залишки пального та про обсяг обігу пального подаються електронними засобами зв`язку у формі електронних документів, яка затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до п. 21 підрозділу 5 розділу XX ПКУ електронні документи, передбачені підпунктом 230.1.3 пункту 230.1 статті 230 цього Кодексу, заповнюються відповідальною особою розпорядника акцизного складу на підставі показників витратомірів-лічильників, рівнемірів - лічильників або у мірах повної місткості та/або з витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі витратомірів-лічильників та/або рівнемірів-лічильників, встановлених на відповідному акцизному складі, але не пізніше строків, визначених пунктом 12 цього підрозділу.

Відповідно до п. 12 підрозділу 5 розділу XX ПКУ розпорядники акцизних складів відповідно до вимог ПКУ зобов`язані обладнати акцизні склади витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками та зареєструвати їх в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі в такі строки: акцизний склад, де розташовано резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1000 куб. метрів, - не пізніше 1 січня 2020 року.

Згідно матеріалів справи, позивачем не сформовано та не передано засобами електронного зв`язку дані про фактичні залишки пального на початок та кінець звітної доби та про добові фактичні обсяги отриманого та реалізованого пального у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТЗЕД у літрах, приведених до температури 15°С за звітні періоди з 01.01.2020 по 26.09.2020 р., форма яких затверджена наказом Міністерства фінансів України від 27.11.2018 р. №944 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 18.06.2019 р. №248), що становить порушення пп. 230.1.3. п. 230.1 ст. 230 ПКУ

Підсумовуючи вищевикладене, суд першої інстанції дійшов висновку, що спірне податкове повідомлення-рішення прийняте на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, згідно ч.2 ст.9 Конституції України, а позовна заява ПрАТ «Дружківське рудоуправління» є необгрунтованою та не підлягає задоволенню.

При викладених обставинах, колегія суддів вважає вірним висновок суду першої інстанції про відмову у задоволенні позову.

Статтею 316 КАС України визначено, що суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Зважаючи на наведене, судова колегія дійшла висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, та ухвалено судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права. У зв`язку з викладеним доводи апеляційної скарги не приймаються до уваги, тому апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.

Керуючись 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ :

Апеляційну скаргу Приватного акціонерного товариства «Дружківське рудоуправління» на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 09 березня 2021 року у справі № 200/10749/20-а - залишити без задоволення.

Рішення Донецького окружного адміністративного суду від 09 березня 2021 року у справі № 200/10749/20-а - залишити без змін.

Повне судове рішення складено 07 липня 2021 року.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення в порядку, передбаченому ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя А.А. Блохін

Судді Т.Г. Гаврищук

І.В. Сіваченко

СудПерший апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.06.2021
Оприлюднено12.07.2021
Номер документу98185664
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/10749/20-а

Постанова від 16.07.2025

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 15.07.2025

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 04.08.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Постанова від 29.06.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Постанова від 29.06.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Ухвала від 11.05.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Ухвала від 11.05.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Рішення від 09.03.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Галатіна О.О.

Рішення від 09.03.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Галатіна О.О.

Ухвала від 05.03.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Галатіна О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні