Ухвала
від 08.07.2021 по справі 300/1517/20
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

"08" липня 2021 р. справа № 300/1517/20

м. Івано-Франківськ

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

судді Микитин Н.М.,

при секретарі судового засідання Маковійчук С.М.,

за участю: представника заявника Остап`юка М.П.

представника позивача Троц О.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду заяву акціонерного товариства "Івано-Франківський локомотиворемонтний завод" про відстрочення виконання судового рішення у справі № 300/1517/20 за позовом Головного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області до акціонерного товариства "Івано-Франківський локомотиворемонтний завод" про стягнення заборгованості по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій призначених на пільгових умовах, -

В С Т А Н О В И В:

02.07.2021 акціонерне товариство "Івано-Франківський локомотиворемонтний завод" (далі - заявник, АТ "Івано-Франківський локомотиворемонтний завод") звернулося в суд із заявою про відстрочення виконання рішення від 10.11.2020 в справі №300/1517/20 за адміністративним позовом Головного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області до акціонерного товариства "Івано-Франківський локомотиворемонтний завод" про стягнення заборгованості по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій призначених на пільгових умовах.

Подана заява мотивована, наявністю обставин, що ускладнюють виконання судового рішення, оскільки, відповідач перебуває у скрутному фінансово-економічному та матеріальному становищі, про що свідчить відсутність достатніх коштів для погашення заборгованості, відтак товариство не має можливості виконувати свої зобов`язання перед контрагентами, сплачувати платежі до бюджету та гасити заборгованість по заробітній платі. Крім того заявник віднесений до переліку підприємств, які мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави. Відтак, стягнення заборгованості в даний час є непосильним фінансовим тягарем для AT "Івано-Франківський локомотиворемонтний завод", що призведе до невиконання господарських зобов`язань. З наведених підстав просить відстрочити виконання рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 10.11.2020 в справі №300/1517/20 до 31.08.2021.

08.07.2021 року до суду від представника позивача надійшли заперечення на заяву про відстрочення виконання судового рішення. Представник позивача зазначає, що доводи, наведені в заяві є необґрунтованими, оскільки згідно листа №220/03 від 31.03.2021 AT "Івано-Франківський локомотиворемонтний завод" запропонував графік погашення заборгованості по відшкодуванню пільгових пенсій із помісячною оплатою в розмірі 235000,00 грн, однак боржник не дотримується складеного ним та запропонованого графіку. З огляду на викладене, позивач вважає, що зазначені відповідачем у заяві про відстрочення виконання судового рішення обставини не дають підстав для висновку, що вони є такими, що ускладнюють його виконання, а подана заява спрямована на зупинення вчинення виконавчих дій, тому просить суд у задоволенні заяви AT "Івано-Франківський локомотиворемонтний завод" про відстрочення виконання судового рішення № 300/1517/20 відмовити повністю.

Представник заявника - акціонерного товариства "Івано-Франківський локомотиворемонтний завод" в судовому засіданні подану заяву підтримав з наведених у ній мотивів, просив відстрочити виконання рішення суду від 10.11.2020 у справі № 300/1517/20 частини несплаченого боргу по відшкодуванні пільгових пенсій в розмірі 270965,49 грн до 31 серпня 2021.

В судовому засіданні представник Головного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області просив у задоволенні заяви відмовити з підстав наведених у письмовому запереченні.

Відповідно до частини 2 статті 378 КАС України, неприбуття в судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

Розглянувши подану заяву про відстрочення виконання судового рішення, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали адміністративної справи, суд встановив наступне.

Рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 10.11.2020 у справі №300/1517/20, позов Головного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області до акціонерного товариства "Івано-Франківський локомотиворемонтний завод" про стягнення заборгованості по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій призначених на пільгових умовах задоволено повністю та стягнуто з акціонерного товариства "Івано-Франківський локомотиворемонтний завод" заборгованість із відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за період з квітня 2020 року по липень 2020 року в сумі 450965,49 грн.

На виконання вказаного рішення суду 24.12.2020 було видано виконавчий лист, а 06.01.2020 відкрито виконавче провадження постановою ВП № 64045795(а.с. 195, 193-194).

Заборгованість згідно рішення суду № 300/1517/20 боржником - АТ "Івано-Франківський локомотиворемонтний завод" частково сплачено, про що свідчать платіжні доручення від 31.05.2021 № 713 на суму 60 000,00 грн. та платіжне доручення від 30.06.2021 № 1110 на суму 120 000,00 грн. Відтак, станом на дату звернення із заявою про відстрочення виконання рішення суду борг АТ "Івано-Франківський локомотиворемонтний завод" згідно рішення № 300/1517/20 становить 270 965,49 грн (450 965,49 - 60 000,00 - 120 000,00).

Відстрочення і розстрочення виконання, зміна чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення визначає стаття 378 Кодексу адміністративного судочинства України.

Частиною 1 статті 378 КАС України встановлено, що за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.

Згідно з частиною 3 статті 378 КАС України підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.

Відповідно до частини 4 статті 378 КАС України вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд також враховує: 1) ступінь вини відповідача у виникненні спору; 2) щодо фізичної особи - тяжке захворювання самої особи або членів її сім`ї, її матеріальне становище; 3) стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.

Таким чином, підставою для відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення можуть бути конкретні обставини, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим у визначений строк або встановленим адміністративним судом способом. Вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд повинен враховувати матеріальні інтереси сторін, їх фінансовий стан, ступінь вини відповідача у виникненні спору та інші обставини справи.

Під встановленням або зміною способу чи порядку виконання судового рішення слід розуміти прийняття судом нових заходів для реалізації рішення в разі неможливості його виконання у порядку і спосіб, раніше встановленим судом.

Разом з тим, під обґрунтованими підставами слід розуміти наявність виключних обставин, які є об`єктивно непереборними, тобто такими, що ускладнюють або унеможливлюють виконання рішення суду у раніше встановлений судом спосіб. Наявність таких обставин має бути підтверджено належними та допустимими доказами.

Відтак, вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання рішення, зміну способу і порядку виконання рішення, суд повинен враховувати матеріальні інтереси сторін, їх фінансовий стан, наявність інфляційних процесів у економіці держави та інші обставини справи, зокрема, щодо фізичної особи (громадянина) тяжке захворювання її самої або членів її сім`ї, скрутний матеріальний стан, стосовно юридичної особи наявну загрозу банкрутства, відсутність коштів на банківських рахунках і майна, на яке можливо було б звернути стягнення, щодо як фізичних, так і юридичних осіб стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.

Відповідно до постанови Верховного суду у складі Касаційного адміністративного суду від 30.01.2020 по справі №819/150/17 суди оцінюючи доводи заяв про відстрочення або рострочення виконання судового рішення, повинні враховувати, що ці заходи не повинні створювати боржнику можливість ухилятися від виконання судового рішення. До уваги повинні братися не лише реальний майновий стан боржника, але й його наміри, що свідчить про бажання виконання рішення.

Враховуючи наведене, суд дійшов висновку, що вирішуючи питання про відстрочення виконання судового рішення, суд зобов`язаний встановити та перевірити наявність обставин, що істотно ускладнюють виконання рішення або обставин, що роблять його виконання неможливим, врахувати ступінь вини відповідача (у цьому випадку заявника), стихійне лихо, інші надзвичайні події.

Як вбачається з поданої АТ "Івано-Франківський локомотиворемонтний завод" заяви про відстрочення виконання рішення від 10.11.2020 по справі №300/1517/20, основною обставиною, що ускладнює виконання судового рішення, на яку посилається заявник є відсутність у нього, грошових коштів, які можуть бути джерелом погашення боргу.

Так, на підтвердження обґрунтованості заяви про відстрочення виконання судового рішення та складного матеріального становища до матеріалів справи заявником надано довідки по рахунках з банківських установ № 5-47/08/322/2021 віл 17.05.2021, № 02-5/7-20/22/47 від 17.05.2021, №2600800120440 від 17.05.2021, з яких вбачається, що наявних на рахунках коштів є недостатньою для погашення суми заборгованості, однак суд зазначає, що зазначені довідки подані станом на 17.05.2021, а відтак не можуть бути належними та достатніми доказами на підтвердження складного матеріального становища заявника та обставин, які б свідчили про неможливість виконання рішення суду чи суттєве ускладнення його виконання, станом на 02.07.2021, дату подання даної заяви.

Крім того, суд звертає увагу на те, що боржник не дотримується складеного та запропонованого ним у листі від 31.03.2021 № 220/03 адресованого позивачу графіку погашення заборгованості по відшкодуванню пільгових пенсій із помісячною оплатою в розмірі 235000,00 грн, що свідчить про небажання заявника провести сплату заборгованості.

Сторони в судовому засіданні підтвердили, що сума заборгованості по відшкодуванню пільгових пенсій по справі № 300/1517/20 включено до такого графіку, а з огляду на відсутність заперечень з боку пенсійного органу про його погодження з врахуванням мовчазної згоди останнього, такий виконувався заявником частково. Так, у квітні 2021 на рахунки Пенсійного фонду України надійшли кошти у сумі 235 000,00 грн (згідно платіжних доручень від 29.04.2021 №№ 14449, 14450), у травні 60000,00 грн. (згідно платіжного доручення від 31.05.2021 № 713) та у червні 2021 - 120 000,00 грн (згідно платіжного доручення від 30.06.2021 №№ 1110).

Поряд з цим, заявник не наводить жодних доказів існування несприятливих обставин у фінансовому стані, котрі не дають змогу виконувати запропонований ним графік добровільного погашення заборгованості, зокрема у травні та червні 2021, оскільки саме в ці місяці запропонований боржником графік виконано частково, а недоплачені суми повинні були погасити заборгованість за рішенням суду № 300/1517/20.

Відтак, дослідивши вищевказані документи, суд не знаходить підстав для відстрочення виконання рішення суду від 10.11.2020 по справі №300/1517/20, оскільки скрутне фінансове становище, яким заявник обґрунтовує винятковість обставин, що ускладнюють виконання рішення суду, не може бути безумовною підставою для відстрочення виконання судового рішення, у розумінні статті 378 КАС України.

При цьому, відстрочення виконання рішення суду має базуватися на принципах співмірності і пропорційності з метою забезпечення балансу прав і законних інтересів стягувача і боржника.

Суд також зауважує, що при вирішенні питання про відстрочення виконання рішення суду необхідно врахувати, що спір у даній справі виник саме з вини АТ "Івано-Франківський локомотиворемонтний завод" у зв`язку з несвоєчасною сплатою заборгованості по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій призначених на пільгових умовах за період з квітня 2020 по липень 2020 в сумі 450965,49 грн. Відтак, ухилення від виконання конституційного обов`язку сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом, спричиняє значну шкоду державним інтересам.

Отже, з огляду на вказане та враховуючи обставини справи, суд приходить до висновку про те, що заява АТ "Івано-Франківський локомотиворемонтний завод" про відстрочення виконання рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 10.11.2020 по справі №300/1517/20 задоволенню не підлягає.

Щодо здійснення розподілу судових витрат суд зазначає наступне.

Заявником за подання заяви про зміну строку виконання рішення суду необхідно сплатити 681,00 грн. до Державного бюджету України відповідно до пункту 3 частини 2 статті 4 Закону України "Про судовий збір" від 08.07.2011 №3674-VI, що становить 0,3 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб. Відтак, вказана сума підлягає стягненню із заявника за результатами розгляду поданої ним заяви.

Керуючись ст.ст. 243, 248, 250, 256, 293-295, 378 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

В задоволенні заяви акціонерного товариства "Івано-Франківський локомотиворемонтний завод" про відстрочення виконання рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 10.11.2020 по справі №300/1517/20 - відмовити.

Стягнути з акціонерного товариства "Івано-Франківський локомотиворемонтний завод" в дохід Державного бюджету України (рахунок отримувача: UA698999980313111206084009612, код класифікації доходів бюджету: 22030101, отримувач коштів: УК у м.Ів.-Фр./ОТГ м.Ів.-Фр./ 22030101, код отримувача: 37952250, банк отримувача: Казначейство України (ЕАП) , код банку отримувача(МФО): 899998) судовий збір у розмірі 681 (шістсот вісімдесят один) гривень.

Ухвала суду може бути оскаржена в апеляційному порядку.

Відповідно до статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому ухвала суду не була вручена у день її складання в повному обсязі, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.

Апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду або через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Учасники справи:

позивач: Головне управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області (код ЄДРПОУ 43142559, вул. Незалежності, 20, м. Івано-Франківськ, 76018);

заявник: акціонерне товариство "Івано-Франківський локомотиворемонтний завод" (код ЄДРПОУ 13655435, вул. Залізнична, 22, м. Івано-Франківськ, 76019).

Суддя /підпис/ Микитин Н.М.

Ухвала складена в повному обсязі 09.07.2021

Дата ухвалення рішення08.07.2021
Оприлюднено12.07.2021
Номер документу98213500
СудочинствоАдміністративне
Сутьстягнення заборгованості по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій призначених на пільгових умовах

Судовий реєстр по справі —300/1517/20

Ухвала від 08.07.2021

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитин Н.М.

Ухвала від 08.07.2021

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитин Н.М.

Ухвала від 20.04.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кузьмич Сергій Миколайович

Ухвала від 19.02.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кузьмич Сергій Миколайович

Ухвала від 19.02.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кузьмич Сергій Миколайович

Ухвала від 22.01.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кузьмич Сергій Миколайович

Рішення від 10.11.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитин Н.М.

Ухвала від 07.09.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитин Н.М.

Ухвала від 06.07.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитин Н.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні