Ухвала
від 09.07.2021 по справі 320/2712/20
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД У Х В А Л А

09 липня 2021 року № 320/2712/20

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Щавінського В.Р., розглянувши в м. Києві в порядку письмового провадження заяву Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області про зміну найменування в адміністративній справі за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області до Згурівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Згурівської районної ради Київської області про застосування заходів реагування,

в с т а н о в и в:

Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області звернулось до суду з позовом до Згурівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Згурівської районної ради Київської області з вимогою застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) будівлі Згурівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Згурівської районної ради Київської області (код ЄДРПОУ 25302682) за адресою: Київська обл., Згурівський р-н, смт. Згурівка, вул. Героїв Майдану, буд. 1, шляхом зобов`язання Згурівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Згурівської районної ради Київської області повністю зупинити експлуатацію вказаного об`єкта до повного усунення порушень зазначених в акті від 24.12.2019 №219.

Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 09.03.2021 адміністративний позов задоволено у повному обсязі.

12.05.2021 на адресу суду надійшла заява Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області про зміну найменування відповідача. В обґрунтування заявленої заяви зазначив, що з відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань вбачається, що Згурівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Згурівської районної ради Київської області змінила свою назву на нову - Згурівську загальноосвітню школу І-ІІІ ступенів Згурівської селищної ради Броварського району Київської області.

Згідно акта відділу документального забезпечення Київського окружного адміністративного суду від 07.07.2021, вказану заяву передано 07.07.2021 головуючому судді Щавінському В.Р. для подальшого розгляду.

Розглянувши подану заяву про зміну найменування та матеріали справи, суд вважає за можливе відмовити у її задоволені, виходячи з наступного.

Статтею 52 КАС України встановлено, що у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.

З системного аналізу положень КАС України вбачається, що стадіями судового процесу є: 1) підготовче провадження; 2) попередній розгляд справи; 3) судовий розгляд справи; 4) ухвалення судового рішення у справі.

Таким чином, враховуючи прийняття судом першої інстанції в адміністративній справі №320/2712/20 судового рішення, провадження у вказаній справі у суді першої інстанції завершено, що унеможливлює здійснення судом першої інстанції заміни сторону у справі її правонаступником.

Крім того, зважаючи на правову позицію Верховного Суду, викладену у постанові від 12.06.2018 у справі №2а/23895/09/1270, правонаступництво у сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.

У такому разі також відбувається вибуття суб`єкта владних повноважень із публічних правовідносин.

Особливістю адміністративного (публічного) правонаступництва є те, що подія переходу прав та обов`язків, що відбувається із суб`єктами владних повноважень, сама собою повинна бути публічною та врегульованою нормами адміністративного права.

При цьому виділяються дві форми адміністративного (публічного) правонаступництва: 1) фактичне (або компетенційне адміністративне правонаступництво), тобто таке, де вирішуються питання передачі фактичних повноважень від одного до іншого органу, посадової особи (або повноважень за компетенцією) та 2) процесуальне адміністративне (публічне) правонаступництво.

Фактичне (компетенційне) адміністративне (публічне) правонаступництво - це врегульовані нормами адміністративного права умови та порядок передання адміністративної компетенції від одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого, який набуває певні владні повноваження внаслідок ліквідації органу чи посади суб`єкта владних повноважень, припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення компетенції органу публічної адміністрації чи припинення повноважень посадової особи.

Процесуальне адміністративне (публічне) правонаступництво - це унормована можливість заміни адміністративним судом (на будь-якій стадії процесу судового розгляду справи в суді першої, апеляційної та касаційної інстанцій (крім випадків перегляду справи за винятковими чи нововиявленими обставинами) сторони чи третьої особи іншим суб`єктом, коли права та обов`язки суб`єкта владних повноважень перейшли від сторони (в адміністративній справі) до іншого суб`єкта владних повноважень, а також можливість суб`єкта публічної адміністрації (правонаступника) вступити в судовий процес як сторона чи третя особа.

У постанові від 11.10.2019 у справі №812/1408/16 Верховний Суд вказав, що при визначенні процесуального адміністративного (публічного) правонаступництва суд повинен виходити з того, хто є правонаступником у спірних правовідносинах, і враховувати таке: якщо під час розгляду адміністративної справи буде встановлено, що орган державної влади, орган місцевого самоврядування, рішення, дії чи бездіяльність яких оскаржуються, припинили свою діяльність, то суд повинен залучити до участі у справі їхніх правонаступників.

У разі ж відсутності правонаступників суд повинен залучити до участі у справі орган, до компетенції якого належить ухвалення рішення про усунення порушень прав, свобод чи інтересів позивача. У разі зменшення обсягу компетенції суб`єкта владних повноважень, не пов`язаного з припиненням його діяльності, до участі у справі як другий відповідач суд залучає іншого суб`єкта владних повноважень, до компетенції якого передані або належать функції чи повноваження щодо вирішення питання про відновлення порушених прав, свобод чи інтересів позивача.

Отже, підставою для переходу адміністративної компетенції від одного суб`єкта владних повноважень до іншого (набуття адміністративної компетенції) є події, що відбулися із суб`єктом владних повноважень.

Як на підставу для зміни найменування відповідача у справі №320/2712/20, позивач посилається на те, що до відомостей, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо Згурівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Згурівської районної ради Київської області внесенні зміни стосовно назви, а саме змінено на нову назву - Згурівську загальноосвітню школу І-ІІІ ступенів Згурівської селищної ради Броварського району Київської області.

Частиною 1 ст. 104 ЦК України визначено, що юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.

Відповідно до ч. 5 ст. 104 ЦК України юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

Оскільки відповідач не здійснив припинення шляхом реорганізації чи ліквідації в розумінні ч. 1 ст. 104 ЦКУ, не змінив організаційно-правової форми, ідентифікаційний код юридичної особи залишився без змін, всі права та обов`язки відповідача залишилися в силі для нього та перед всіма іншими особами, тобто здійснено тільки перейменування юридичної особи, то, на думку заявника, вказане дає підстави для заміни сторони через процесуальне правонаступництво.

Натомість суд не погоджується з твердженнями позивача щодо наявності підстав для заміни сторони її правонаступником у даній справі, оскільки зміна найменування юридичної особи - не є правонаступництвом в розумінні КАС України.

Згідно з відомостей з витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань вбачається, що Згурівську загальноосвітню школу І-ІІІ ступенів Згурівської селищної ради Броварського району Київської області (код ЄДРПОУ 25302682, місцезнаходження: 07601, Київська обл., Згурівський р-н, смт. Згурівка, вул. Героїв Майдану, буд. 1), зареєстровано у ЄДР (дата державної реєстрації: 26.12.1994, дата запису: 21.01.2005, номер запису: 13361200000000074).

Тобто жодних дій, які б свідчили про припинення юридичної особи відповідача шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) не відбулося, позаяк було лише перейменовано Згурівську загальноосвітню школу І-ІІІ ступенів Згурівської районної ради Київської області на Згурівську загальноосвітню школу І-ІІІ ступенів Згурівської селищної ради Броварського району Київської області.

Суд враховує, що у разі зміни найменування юридичної особи не відбувається фактичного (компетенційного) або процесуального адміністративного (публічного) правонаступництва, а тому не виникають підстави, з якими КАС України пов`язує можливість здійснення заміни сторони чи зміни найменування у справі №320/2712/20.

Разом з тим, суд звертає увагу позивача на те, що після отримання виконавчого листа в даній адміністративній справі та зверненням з ним до виконавчого органу, позивач має право, згідно з абз. 2 ч. 5 ст. 15 Закону України "Про виконавче провадження", яким передбачено, що у разі якщо сторона виконавчого провадження змінила найменування (для юридичної особи) або прізвище, ім`я чи по батькові (для фізичної особи), виконавець, за наявності підтверджуючих документів, змінює своєю постановою назву сторони виконавчого провадження, а не замінює сторону виконавчого провадження.

За таких обставин, суд дослідивши всі обставини, наведені в обґрунтування заяви про зміну найменування сторони у справі, та подані заявником докази, дійшов висновку, що оскільки в даному випадку зміна найменування позивача не пов`язана зі зміною організаційно-правової форми юридичної особи (реорганізацією), зазначена заява є необґрунтованою, тому задоволенню не підлягає.

Керуючись ст. 52, 243, 248, 256, 294, 295, 379 КАС України, суд,

у х в а л и в:

У задоволенні заяви Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області про зміну найменування в адміністративній справі за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області до Згурівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Згурівської районної ради Київської області про застосування заходів реагування - відмовити.

Копію ухвали видати (надіслати) учасникам справи (їх представникам), зокрема, шляхом направлення тексту ухвали електронною поштою, факсимільним повідомленням (факсом, телефаксом), телефонограмою.

Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення. Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або у судовому засіданні у разі неявки учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженнні, набирає законної сили з моменту її підписання.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо у судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного тексту ухвали.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.

Суддя Щавінський В.Р.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.07.2021
Оприлюднено12.07.2021
Номер документу98213686
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —320/2712/20

Ухвала від 18.04.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Щавінський В.Р.

Ухвала від 09.07.2021

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Щавінський В.Р.

Рішення від 09.03.2021

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Щавінський В.Р.

Ухвала від 25.03.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Щавінський В.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні