< Список >
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
11 червня 2010 року Справа № 2а-288/10/1170
Кіровоградський окружни й адміністративний суд у скл аді головуючого судді Могила н С.В., розглянувши у судовому засіданні о 17-50 год. адміністра тивну справу
за позовом: Кіровоградс ької міжрайонної державної п одаткової інспекції
до відповідача: Сільськ огосподарського товариства з обмеженою відповідальніст ю «Україна-Центр»
про припинення юридичної о соби,
за участю:
секретаря судового засід ання - Канюки І.І.,
представників:
позивача - не з' явився,
відповідача - не з' явився,
Кіровоградська міжрайон на державна податкова інспек ція звернулася з позовом до С ільськогосподарського това риства з обмеженою відповіда льністю «Україна-Центр»про п рипинення юридичної особи, п ризначення комісії з припине ння (ліквідаційної комісії) у складі засновників СТОВ «Ук раїна-Центр»: ОСОБА_1 (голо ва комісії), ОСОБА_2 та ОС ОБА_3 та зобов' язання голо ву вказаної комісії для пров едення реєстрації припиненн я юридичної особи подати дер жавному реєстратору Новгоро дківської районної державно ї адміністрації у порядку та строки встановлені частинам и 1-5 ст. 36 Закону України «Про де ржавну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підпри ємців»відповідні документи .
В обгрунтування позовних в имог позивач зазначив, що 20.11.2000 року відповідач зареєстрова ний Новгородківською районн ою державною адміністрацією Кіровоградської області та взятий на облік у Новгородкі вському відділенні Кіровогр адської МДПІІ. Відповідач з 01. 01.2008 р. не подає податкову звітн ість, що суперечить п. 1 ст. 9 Зак ону України «Про систему опо даткування», а тому, згідно ч. 1 ст. 247 Господарського кодексу України, у разі здійснення су б' єктом господарювання дія льності, що суперечить закон у, до нього може бути застосов ано адміністративно-господа рську санкцію у вигляді скас ування державної реєстрації цього суб' єкта та його лікв ідації.
В судове засідання п редставник позивача не з' яв ився, до суду надійшла заява п ро розгляд справи без участі його представника та про під тримання позовних вимог у по вному обсязі (а.с.58).
Представник відповідача не з' явився, кореспонденці я направлена за адресою, зазн аченою в Єдиному державному реєстрі підприємств та орган ізацій України: 28223, с. Верблюжк а, Новгородківського району, Кіровоградської області (а.с .83), повернулася до суду (а.с.36, 44, 51, 56).
У відповідності до ч. 8 ст. 35 КА С України, вважається, що пові стку вручено юридичній особі , якщо вона доставлена за адре сою, внесеною до відповідног о державного реєстру, або за а дресою, яка зазначена її пред ставником, і це підтверджуєт ься підписом відповідної слу жбової особи. Враховуючи те, щ о кореспонденція направлена відповідачеві за адресою за значеною в Єдиному державном у реєстрі підприємств та орг анізацій України, повернулас я до суду (а.с.36, 44, 51, 56), суд вважає п овістку врученою належним чи ном.
На підставі ч. 3 ст. 160 КАС Укр аїни в судовому засіданні 02.06.20 10 р. проголошено вступну та ре золютивну частини постанови . Виготовлення постанови у по вному обсязі відкладено у ст рок до 07.06.2010 р., про що повідомлен о після проголошення вступно ї та резолютивної частини по станови в судовому засіданні з урахуванням вимог ч. 4 ст. 167 КА С України.
Дослідивши подані позива чем документи і матеріали, вс ебічно і повно з' ясувавши в сі фактичні обставини, на яки х ґрунтується позов, об' єкт ивно оцінивши докази, які маю ть значення для розгляду спр ави і вирішення спору по суті , адміністративний суд,
ВСТАНОВИВ:
Сільськогосподарське т овариство з обмеженою відпов ідальністю «Україна-Центр»з ареєстроване суб' єктом гос подарської діяльності у Новг ородківській районній держа вній адміністрації Кіровогр адської області 20.11.2000 р. (а.с.6) та в зяте на облік Новгородківськ им відділенням Кіровоградсь кої МДПІ.
Відповідно до пункт у 2 ст. 9 Закону України «Про сис тему оподаткування»платник и податків і зборів (обов' яз кових платежів) зобов' язані подавати до державних подат кових органів відповідно до законодавства декларації, бу хгалтерську звітність та інш і документи та відомості, пов ' язані з обчисленням та спл атою податків і зборів (обов' язкових платежів).
У відповідності до ак ту про неподання звітності т а відсутності заборгованост і від 01.12.2009 р. (а.с.17) відповідач СТО В «Україна-Центр»з 01.01.2008 року не подавало податкову звітніст ь, заборгованості із сплати п одатків та зборів (обов' язк ових платежів) не має.
Пунктом 1 ст. 59 Господарсько го кодексу України передбаче но, що припинення діяльності суб' єкта господарювання зд ійснюється шляхом його реорг анізації (злиття, приєднання , поділу, перетворення) або лік відації - за рішенням власни ка (власників) чи уповноважен их ним органів, за рішенням ін ших осіб - засновників суб' єкта господарювання чи їх пр авонаступників, а у випадках передбачених цим Кодексом - за рішенням суду.
Відповідно до п. 1 ст. 24 7 Господарського кодексу Укр аїни у разі здійснення суб' єктом господарювання діяльн ості, що суперечить закону, до нього може бути застосовано адміністративно-господарсь ку санкцію у вигляді скасува ння державної реєстрації цьо го суб' єкта та його ліквіда ції.
Згідно з частиною 1 статті 33 Закону України «Про державн у реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємц ів»від 15.05.2004р. №755-IV юридична особ а припиняється в результаті передання всього свого майна , прав та обов' язків іншим юр идичним особам - правонасту пникам у результаті злиття, п риєднання, поділу, перетворе ння (реорганізації) або в резу льтаті ліквідації за рішення м, прийнятим засновниками (уч асниками) юридичної особи аб о уповноваженим ними органом , за судовим рішенням або за рі шенням органу державної влад и, прийнятим у випадках, перед бачених законом.
Підпунктом 4 пункту 2 статті 38 вищевказаного Закону визна чено, що підставою для постан овлення судового рішення щод о припинення юридичної особи , що не пов' язано з банкрутст вом юридичної особи, зокрема є неподання протягом року ор ганам державної податкової с лужби податкових декларацій , документів фінансової звіт ності відповідно до закону.
Юридична особа є такою, що п рипинилася, з дати внесення д о Єдиного державного реєстру запису про державну реєстра цію припинення юридичної осо би.
Порядок державної реєстра ції припинення юридичної осо би на підставі судового ріше ння, що не пов' язано з банкру тством юридичної особи, визн ачений статтею 38 вищевказано го Закону.
Суд, який постановив рішенн я щодо припинення юридичної особи, що не пов' язане з банк рутством юридичної особи, у д ень набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратор у за місцезнаходженням юриди чної особи для внесення до Єд иного державного реєстру зап ису про судове рішення.
Дата надходження відповід ного судового рішення вносит ься державним реєстратором д о журналу обліку реєстраційн их дій.
Пунктом 4 частини 1 статті 17 К одексу адміністративного су дочинства України передбаче но, що компетенція адміністр ативних судів поширюється на спори за зверненням суб' єк та владних повноважень у вип адках, встановлених законом.
Відповідно до ст. 1 Закону Ук раїни «Про державну податков у службу в Україні»державні податкові інспекції в района х, містах, районах у містах вхо дять до системи органів держ авної податкової служби.
Повноваження позивача, в то му числі і звернення до суду, п ередбачені ст. 11 Закону Україн и «Про державну податкову сл ужбу в Україні», яка передбач ає право органів державної п одаткової служби звертатися до суду з заявою про скасуван ня державної реєстрації суб' єкта підприємницької діяльн ості і не містить повноважен ь щодо звернення до суду із по зовною заявою про припинення підприємницької діяльності юридичної особи.
Проте, суд вважає, що позива ч має право на звернення до су ду з позовом про припинення п ідприємницької діяльності ю ридичної особи у зв' язку з н еподанням останньою протяго м року органам державної под аткової служби звітності про отримані доходи. Даний висно вок суду ґрунтується на підс таві наступних законодавчих актів.
Відповідно до ч. 2 ст. 124 Консти туції України, юрисдикція су дів поширюється на всі право відносини, що виникають у дер жаві. Згідно ст. 2 Закону Украї ни «Про судоустрій», суд здій снює правосуддя на засадах в ерховенства права, забезпечу є захист гарантованих Консти туцією України та законами п рав і законних інтересів юри дичних осіб. Пунктом 3 статті 3 зазначеного закону встановл ено, що судова система забезп ечує доступність правосуддя для кожної особи в порядку, вс тановленому Конституцією Ук раїни та законами. Відповідн о до п. 1 ст. 6 Закону України «Пр о судоустрій», усім суб' єкт ам правовідносин гарантуєть ся захист їх прав і законних і нтересів незалежним і неупер едженим судом. Відповідно до п. 3 ст. 6 зазначеного закону, ні хто не може бути позбавлений права на розгляд його справи у суді, до підсудності якого в она віднесена процесуальним законом.
Рішенням Конституційного Суду України від 9 липня 2002 року по справі №1-2/2002 визначено, що ча стина 2 статті 124 Конституції У країни передбачає право юрид ичної особи на захист судом с воїх прав, встановлює юридич ні гарантії їх реалізації, на даючи можливість кожному зах ищати права будь-якими не заб ороненими засобами. Кожна ос оба має право вільно обирати не заборонений законом засі б захисту прав, у тому числі су довий захист. Право на судови й захист своїх прав не може бу ти обмежене. Суб' єкти право відносин, у тому числі юридич ні особи, у разі виникнення сп ору можуть звертатися до суд у за його вирішенням. Юридичн і особи мають право на зверне ння до суду для захисту своїх прав безпосередньо на підст аві Конституції України. Дер жава має забезпечувати захис т прав усіх суб' єктів права власності, в тому числі у судо вому порядку. Право юридично ї особи на звернення до суду з а вирішенням спору не може бу ти обмежене законом, іншими н ормативно-правовими актами.
Пунктом 3 статті 10 Закону Укр аїни «Про державну податкову службу в Україні»визначено, що функцію по контролю за сво єчасністю подання платникам и податків бухгалтерських зв ітів і балансів, податкових д екларацій, розрахунків та ін ших документів, пов' язаних з обчисленням податків, інши х платежів, а також перевірку достовірності цих документі в щодо правильності визначен ня об' єктів оподаткування і обчислення податків, інших п латежів, покладено на держав ні податкові інспекції.
Отже, Державну податкову ін спекцію слід вважати органом , на який державою покладено о бов' язок щодо здійснення ді яльності у зазначених правов ідносинах, в тому числі і діял ьності спрямованої на захист інтересів держави, а тому суд приходить до висновку, що поз ивача слід вважати уповноваж еним органом держави, який ма є право на звернення до суду з позовними вимогами, що є пред метом спору у даній справі.
Матеріали справи не містят ь доказів подання до Кіровог радської МДПІ звітності про отримані доходи, а тому за так их обставин, суд приходить до висновку, що позовні вимоги в частині припинення юридично ї особи підлягають задоволен ню.
У відповідності до ч. 5 ст. 38 За кону України «Про державну р еєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців »суд призначає в рішенні щод о припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією ком ісію з припинення (ліквідаці йну комісію) та встановлює ст рок і порядок її роботи. Держа вний реєстратор вносить до Є диного державного реєстру за пис про призначення комісії з припинення (ліквідаційної комісії) не пізніше наступно го робочого дня з дати надход ження відповідного рішення, а тому позовні вимоги про при значення комісії з припиненн я (ліквідаційної комісії) у ск ладі засновників ЧТОВ «Украї на-Центр»: ОСОБА_1 (голова к омісії), ОСОБА_2 та ОСОБА _3 підлягають задоволенню.
Суд вважає, що позовні вимог и про зобов' язання голову в казаної комісії для проведен ня реєстрації припинення юри дичної особи подати державно му реєстратору Новгородківс ької районної державної адмі ністрації у порядку та строк и встановлені частинами 1-5 ст. 36 Закону України «Про державн у реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців »відповідні документи, задов оленню не підлягають, оскіль ки голова комісії не є відпов ідачем по даній справі, клопо тань про його залучення до уч асті у ній позивачем на подан о, доказів, які обґрунтовувал и б обов' язкове неподання т акими особами державному реє стратору в подальшому відпов ідних документів суду не над ано.
Окрім того, суд вважає такі вимоги передчасними, оскільк и у відповідності до ч. 8 ст. 38 За кону України «Про державну р еєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців »документи для проведення де ржавної реєстрації припинен ня юридичної особи подаються головою комісії з припиненн я (ліквідаційної комісії) юри дичної особи, яку призначив с уд, або головою комісії з прип инення (ліквідаційної комісі ї), якого вказав в Єдиному держ авному реєстрі державний реє стратор, у порядку, який встан овлено частинами першою - п' ятою статті 36 або частинами пе ршою - шостою статті 37 цього З акону.
Згідно ч. 1 ст. 36 вказаного Зак ону для проведення державної реєстрації припинення юриди чної особи в результаті її лі квідації голова ліквідаційн ої комісії або уповноважена ним особа після закінчення п роцедури ліквідації, яка пер едбачена законом, але не рані ше двох місяців з дати публік ації повідомлення у спеціалі зованому друкованому засобі масової інформації, повинен подати (надіслати рекомендо ваним листом з описом вкладе ння) державному реєстратору визначені вказаною статтею д окументи.
На підставі викладеного, су д приходить до висновку, що по зов Кіровоградської МДПІ під лягає частковому задоволенн ю.
Керуючись ст. ст. 86, 94, 159 - 163, 167 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити частково .
2. Припинити підприємницьк у діяльність юридичної особи Сільськогосподарського тов ариства з обмеженою відповід альністю «Україна-Центр»(код ЄДРПОУ 30974743, адреса: 28223, с. Верблюж ка, Новгородківського району , Кіровоградської області).
3. Призначити комісію з прип инення (ліквідаційну комісію ) СТОВ «Україна-Центр»у склад і засновників: головою коміс ії ОСОБА_1 (АДРЕСА_2), чле нами комісії ОСОБА_2 (АДР ЕСА_1, ОСОБА_3 (АДРЕСА_3 ).
В задоволенні інших позовн их вимог відмовити.
Після набрання постановою законної сили, копію постано ви направити Державному реєс тратору Новгородківської ра йонної державної адміністра ції Кіровоградської області для виконання вимог ст.38 Зако ну України „Про державну реє страцію юридичних осіб та фі зичних осіб - підприємців”.
Постанова суду наби рає законної сили після закі нчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, я кщо таку заяву не було подано . Якщо було подано заяву про ап еляційне оскарження, але апе ляційна скарга не була подан а у строк, постанова суду наби рає законної сили після закі нчення цього строку.
Постанова суду може б ути оскаржена до Дніпропетро вського апеляційного адміні стративного суду через Кіров оградський окружний адмініс тративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її прого лошення, а в разі проголошенн я вступної та резолютивної ч астини постанови - з дня скл адення постанови у повному о бсязі відповідно до ст. 160 КАС У країни, заяви про апеляційне оскарження і поданням після цього протягом 20 днів апеляці йної скарги, або в порядку ч. 5 с т. 186 КАС України.
Дата складення повного те ксту постанови - 07 червня 2010 ро ку.
Суддя
Кіровоградського окружн ого
адміністративного суду С.В. Могилан
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.06.2010 |
Оприлюднено | 04.09.2010 |
Номер документу | 9824106 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
С.В. Могилан
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні