Справа № 2а-10497/08
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 червня 2010 року м.Одеса
Одеський окружний адміні стративний суд у складі:
голову ючого судді Корой С.М.
при сек ретарі судового засідання Ігнатенко М.Ю.
розглянувши у відкритом у судовому засіданні справу за адміністративним позовом відкритого акціонерно го товариства «Українське Ду найське пароплавство»до І змаїльської об' єднаної д ержавної податкової інспекц ії, Головного управління Дер жавного казначейства Україн и в Одеській області про скас ування податкового повідомл ення-рішення та стягнення 20833,00 грн., суд, -
В С Т А Н О В И В:
До Одеського окр ужного адміністративного су ду надійшов адміністративни й позов відкритого акціонерн ого товариства «Українське Д унайське пароплавство» (далі - ВАТ «Українське Дунайське пароплавство» до Ізмаїльс ької об' єднаної державно ї податкової інспекції, Голо вного управління державного казначейства України в Одес ькій області, в якому позивач просить скасувати податкове -повідомлення-рішення від 29.09.20 08 року № 0001282304/0 про зменшення ВАТ «УДП»бюджетного відшкодува ння за лютий 2008 року у сумі 20833,00 г рн.; стягнути з Державного бюд жету України на користь пози вача ВАТ «Українське Дунайсь ке пароплавство»суму бюджет ного відшкодування податку н а додану вартість у розмірі 208 33,00 грн. шляхом перерахування н а розрахунковий рахунок пози вача № 2600801531105 в Укрексімбанку в м .Ізмаїл, МФО 328629, код ЄДРПОУ 01125821.
В своєму позові позивач за значив, що за результатами по запланової невиїзної переві рки ВАТ «Українське Дунайськ е пароплавство»з питань дост овірності нарахування суми б юджетного відшкодування под атку на додану вартість, що пі длягає бюджетному відшкодув анню на розрахунковий рахуно к за лютий 2008 року був складени й акт від 24.09.2008 року № 00852304/01125821, на пі дставі якого було прийнято п одаткове повідомлення-рішен ня від 29.09.2008 року № 0001282304/0. Позивач в важає, що вказане податкове п овідомлення-рішення не відпо відає нормам чинного законод авства, оскільки ним виконан і всі вимоги щодо бюджетного відшкодування у повному обс язі заявленої ним суми, а саме : у попередньому податковому періоді різниця між податко вими зобов' язаннями та пода тковим кредитом мала від' єм не значення, сума, заявлена до бюджетного відшкодування у лютому 2008 року, фактично сплач ена постачальникам товарів, робіт (послуг) у січні 2008 року, а неможливість з будь-яких при чин перевірити та стягнути П ДВ з попередніх виробників т оварів не має відношення до п рава позивача на отримання б юджетного відшкодування ПДВ .
Відповідач Головне упр авління Державного казначей ства України в Одеській обла сті надав до суду запереченн я (а.с. 50-51, 82-83), в яких зазначив, що к онтролюючим органом стосовн о вірного обчислення, повнот ою та своєчасністю сплати до бюджетів податків та інших п латежів є органи податкової служби, а органи державного к азначейства відповідно до ч. 2 ст. 50 Бюджетного кодексу Укра їни, п. 2.2. Порядку виконання Дер жавного бюджету за доходами» , затвердженого наказом ДКУ в ід 19.12.2000 року № 131, готують розрах ункові документи і проводять повернення надмірно або пом илково сплачених платежів до бюджету на підставі висновк ів органів державної податко вої служби.
Відповідач Ізмаїльська об' єднана державна подат кова інспекція позов не визн ав та подав до суду заперечен ня (а.с. 57-58), в яких зазначив, що пр аво на бюджетне відшкодуванн я податку на додану вартість виникає лише при фактичній н адмірній сплаті податку до б юджету, не із самого факту існ ування зобов' язання по спла ті податку в ціні товару та по слуг. Перевіркою не було вста новлено сплати до бюджету по датку на додану вартість, а пр овести перевірку ПП «К.К.К.»на має можливості у зв' язку з в изнанням його банкрутом.
У судовому засіданні предс тавник позивача підтримав ви моги та обґрунтування адміні стративного позову у повному обсязі.
Представник відповідача Ізмаїльської об' єднаної державної податкової інспек ції проти адміністративного позову заперечувала, посила ючись при цьому на доводи та о бґрунтування, викладені в на даних до суду запереченнях.
Представник відповідача Головне управління держав ного казначейства України в Одеській області проти адмін істративного позову запереч ував, посилаючись при цьому н а доводи та обґрунтування, ви кладені в наданих до суду зап ереченнях.
Суд, заслухавши осіб, що з' явились в судове засідання, д ослідивши доводи адміністра тивного позову та заперечень на нього, матеріали справи та обставини, якими обґрунтову ються вимоги, докази, якими во ни підтверджуються, встанов ив наступне.
19.09.2008 року Ізмаїльською о б' єднаною державною податк овою інспекцією Одеської обл асті була проведена невиїзна позапланова перевірка ВАТ « Українське Дунайське паропл авство»з питань достовірнос ті нарахування суми бюджетно го відшкодування податку на додану вартість, що підлягає бюджетному відшкодуванню на розрахунковий рахунок за лю тий 2008 року, за результатами як ої було складено акт від 24.09.2008 р оку №00852304/01125821 (а.с. 7-17).
Під час перевірки відповід ачем було встановлено та від ображено в акті перевірки, що відповідно до п. 1.8. ст. 1, пп. 7.7.2., 7.7.4 п. 7.7. ст. 7 Закону України «Про по даток на додану вартість»ВАТ «Українське Дунайське пароп лавство»не мало право на отр имання бюджетного відшкодув ання податку на додану варті сть в сумі 20833 грн.
На підставі вищевказаного акту Ізмаїльською об' є днаною державною податковою інспекцією Одеської області було прийнято податкове пов ідомлення-рішення від 29.00.2008 рок у № 0001282304/0, яким зменшено суму бюд жетного відшкодування подат ку на додану вартість ВАТ «Ук раїнське Дунайське пароплав ство»у розмірі 208333,00 грн. (а.с. 6).
Відповідно до п. 1.8. ст. 1 Закону України «Про податок на дода ну вартість»бюджетне відшко дування - це сума, що підляга є поверненню платнику податк у з бюджету у зв'язку з надмірн ою сплатою податку у випадка х, визначених цим Законом.
Пунктом 7.7. ст. 7 Закону Україн и «Про податок на додану варт ість»встановлений порядок в изначення суми податку, що пі длягає сплаті (перерахуванню ) до Державного бюджету Украї ни або відшкодуванню з Держа вного бюджету України (бюдже тному відшкодуванню).
Згідно із пп. 7.7.1. п. 7.7. ст. 7 цього Закону сума податку, що підля гає сплаті (перерахуванню) до бюджету або бюджетному відш кодуванню, визначається як р ізниця між сумою податкового зобов'язання звітного подат кового періоду та сумою пода ткового кредиту такого звітн ого податкового періоду. При позитивному значенні суми, р озрахованої згідно з підпунк том 7.7.1 цього пункту, така сума підлягає сплаті (перерахуван ню) до бюджету у строки, встано влені законом для відповідно го податкового періоду. При в ід'ємному значенні суми, розр ахованої згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума вра ховується у зменшення суми п одаткового боргу з цього под атку, що виник за попередні по даткові періоди (у тому числі розстроченого або відстроче ного відповідно до закону), а п ри його відсутності - зарахов ується до складу податкового кредиту наступного податков ого періоду.
Відповідно до пп. 7.7.2. п. 7.7. ст. 7 З акону якщо у наступному пода тковому періоді сума, розрах ована згідно з підпунктом 7.7.1 ц ього пункту, має від'ємне знач ення, то бюджетному відшкоду ванню підлягає частина таког о від'ємного значення, яка дор івнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товар ів (послуг) у попередніх подат кових періодах постачальник ам таких товарів (послуг).
Законом також встановлено , що платник податку, який має право на одержання бюджетног о відшкодування та прийняв р ішення про повернення повної суми бюджетного відшкодуван ня, подає відповідному подат ковому органу податкову декл арацію та заяву про повернен ня такої повної суми бюджетн ого відшкодування, яка відоб ражається у податковій декла рації. При цьому платник пода тку в п'ятиденний термін післ я подання декларації податко вому органу подає органу Дер жавного казначейства Україн и копію декларації, з відмітк ою податкового органу про її прийняття, для ведення реєст ру податкових декларацій у р озрізі платників.
Протягом 30 днів, наступних з а днем отримання податкової декларації, податковий орган проводить документальну нев иїзну перевірку (камеральну) заявлених у ній даних. Згідно із пп. 7.7.7. п. 7.7. ст. 7 Закону якщо за наслідками документальної н евиїзної (камеральної) або по запланової виїзної перевірк и (документальної) податкови й орган виявляє невідповідні сть суми бюджетного відшкоду вання сумі, заявленій у подат ковій декларації, то такий по датковий орган у разі з'ясува ння внаслідок проведення так их перевірок факту, за яким пл атник податку не має права на отримання бюджетного відшко дування, надсилає платнику п одатку податкове повідомлен ня, в якому зазначаються підс тави відмови у наданні бюдже тного відшкодування.
Згідно з пп. 7.4.1. п. 7.4. ст. 7 Закону України «Про податок на дода ну вартість»податковий кред ит звітного періоду складаєт ься із сум податків, сплачени х (нарахованих) платником под атків у звітному періоді у зв ' язку з придбанням товарів (робіт, послуг), вартість яких відносилася до складу валови х витрат виробництва (оборот у) та основних фондів або нема теріальних активів, що підля гають амортизації.
Тобто, до складу податковог о кредиту звітного періоду в ідносяться суми податку, спл ачені в ціні товару при його п ридбанні, якщо платник подат ку мав підстави включити вит рати на придбання товару до с кладу валових витрат відпові дно до вимог ст. 5 Закону Украї ни «Про оподаткування прибут ку підприємств». При цьому дл я віднесення відповідних сум податків, сплачених в ціні то вару, до податкового кредиту платника податку, який придб ав зазначений товар, Законом України «Про податок на дода ну вартість»як умова не пере дбачена сплата цих сум до бюд жету. Ст.7 цього Закону лише пе редбачено обов' язок платни ка податку надати покупцю по даткову накладну. У разі імпо рту товарів на митну територ ію України документом, що пос відчує право на отримання по даткового кредиту, вважаєтьс я вантажна митна декларація, яка підтверджує сплату ПДВ.
Якщо контрагент не виконав свого зобов' язання по спла ті податку до бюджету, це тягн е відповідальність і негатив ні наслідки саме щодо цієї ос оби. Зазначена обставина не є підставою для позбавлення п латника податку права на від шкодування ПДВ у разі, якщо ос танній виконав усі передбаче ні законом умови щодо отрима ння такого відшкодування та має всі документальні підтве рдження розміру свого податк ового кредиту.
Аналіз вищенаведених норм Закону України «Про податок на додану вартість»свідчить про те, що для виникнення у ос оби права на бюджетне відшко дування податку на додану ва ртість повинні бути дотриман і наступні умови: а) наявність від' ємного значення різниц і між податковими зобов' яза ннями та податковим кредитом у попередньому податковому періоді; б) фактична сплата по датку на додану вартість отр имувачем товарів (послуг) у по передніх податкових періода х постачальникам таких товар ів (послуг).
Довідкою про результати ви їзної позапланової перевірк и ВАТ «Українське Дунайське пароплавство»від 19.05.2008 року № 01 432304/01125821 (а.с. 18-43) встановлено, що згі дно з даними декларації плат ника за січень 2008 року різниця між сумою податкового зобов ' язання і податкового креди ту з ПДВ з урахуванням уточню ючого розрахунку має від' єм не значення 230201 грн., по даним пе ревірки відхилень не встанов лено, тобто, позивачем викона на умова щодо наявності від' ємного значення різниці між податковими зобов' язанням и та податковим кредитом у по передньому податковому пері оді.
У п. 3 акта перевірки було вст ановлено, що в ході проведенн я позапланових виїзних перев ірок достовірності нарахува ння бюджетного відшкодуванн я по деклараціям було надано запити на проведення зустрі чних перевірок щодо отриманн я товарів, послуг від СП «А.Т.А плюс Ко, ЛТД», код 21008508 по податк овим накладним, зарахованим до складу податкового кредит у, у відповідях на які було з' ясовано, що СП «А.Т.А плюс Ко, Л ТД»є посередником, постачаль ником є СПД ФО ОСОБА_3, післ я чого був зроблений відпові дний запит щодо СПД ФО ОСОБ А_3 та з' ясовано, що він тако ж є посередником, а постачаль ником є ПП «К.К.К.». Згідно з отр иманими відомостями щодо ост аннього, провести перевірку ПП «К.К.К.»не має можливості у зв' язку із визнанням його б анкрутом.
Однак, для вирішення питанн я щодо правомірності виникне ння у позивача права на бюдже тне відшкодування, як було за значено вище, необхідно вста новити лише факт сплати пода тку безпосередньому постача льнику товарів позивачу, фак т сплати або несплати сум ПДВ до бюджету цим постачальник ом, а також іншими постачальн икам по ланцюгу не є умовою ви никнення права на бюджетне в ідшкодування у позивача.
Судом досліджені наступні податкові накладні:
від 25.01.2008 року № 101005, видана СП «А .Т.А. Плюс Ко,ЛТД»на суму ПДВ 4067,67 грн. (а.с. 144);
від 10.01.2008 року № 101006, видана СП «А ТА Плюс Ко,ЛТД»на суму ПДВ 16765,44 г рн. (а.с. 145).
Податкові накладні відпов ідно до положень пп.7.2.6. п.7.2. ст. 7 З акону України «Про податок н а додану вартість»є підставо ю для нарахування податковог о кредиту.
Для встановлення факту зді йснення зазначених господа рських операцій судом також досліджені:
- договір №644- ОБФ від 30.11.2007 року укладений між СП «АТА плюс К оЛТД»та ВАТ «Українське Дуна йське пароплавство»(копія а. с.175-177);
- платіжне доручення №310 від 9 5 лютого 2008 року (копія а.с. 174);
- рахунок від 26.12.2007 року №1226, вид аний СП «А.Т.А. Плюс Ко, ЛТД»ВАТ «Українське дунайське пароп лавство»на загальну суму 144128,00 грн., в т.ч. сума ПДВ 24021,33 грн. (а.с. 133 );
- видаткова накладна від 10.01.200 8 року № 101006 на поставку дизельн ого палива від СП «А.Т.А. Плюс К о, ЛТД»на загальну суму 100592,64 грн ., в т.ч. ПДВ 16765.44 грн. (а.с. 137);
- видаткова накладна від 25.01.200 8 року № 101005 на поставку бензину та дизельного палива від СП «А.Т.А. Плюс Ко, ЛТД»на загальн у суму 24406,00 грн., в т.ч. ПДВ 4067,67 грн.;
- копії платіжних доручень, одержувачем в яких визначено СП «А.Т.А. Плюс Ко, ЛТД», від 09.01.2008 р оку № 45 на суму 45000,00 грн., в т.ч. ПДВ 7500 грн., призначення платежу - за дизпаливо згідно рахунку 1226 від 26.12.2007 року та договору № 664/О БФ від 30.11.2007 року (а.с. 139); від 09.01.2008 ро ку № 44 на суму 40000,00 грн., в т.ч. ПДВ 6666 ,67 грн., призначення платежу - за дизпаливо згідно рахунку 1226 від 26.12.2007 року (частково) та дог овору № 664/ОБФ від 30.1 1.2007 року (а.с. 140); від 24.01.2008 року № 231 на суму 40000,00 грн., в т.ч. ПДВ 6666,67 грн., пр изначення платежу - за дизпа ливо згідно рахунку 1226 від 26.12.2007 року (частково) та договору № 6 64/ОБФ від 30.11.2007 року (а.с. 141); від 05.02.2008 р оку № 310 на суму 43328,00 грн., в т.ч. ПДВ 7221,33 грн., призначення платежу - за бензин та дизпаливо згідн о рахунку 1229, 1226 (зал.) від 26.12.2007 року (частково) та договору № 664/ОБФ від 30.11.2007 року (а.с. 142).
Крім того, за результатами п роведення зустрічної переві рки СП «А.Т.А. Плюс Ко, ЛТД»відп овідачем було встановлено, щ о зазначена господарська опе рація дійсно проводилась між позивачем та СП «А.Т.А. Плюс Ко , ЛТД», та заборгованість по ро зрахунках з ВАТ «Українське Дунайське пароплавство»ста новить 00,00 грн. (а.с. 147-148).
Таким чином, суд вважає, що В АТ «Українське Дунайське пар оплавство»правомірно до скл аду податкового кредиту за с ічень 2008 року була віднесена с ума ПДВ 20833,11 грн. на підставі под аткових накладних, виданих С П «А.Т.А. Плюс Ко, ЛТД». Виходячи з цього, зменшення суми бюдже тного відшкодування податку на додану вартість ВАТ «Укра їнське дунайське пароплавст во»на зазначену суму є безпі дставним, а податкове повідо млення-рішення від 29.09.2008 року № 0001282304/0, прийняте Ізмаїльською об' єднаною державною под атковою інспекцією, підлягає скасуванню.
Згідно з ч. 2 ст. 50 Бюджетного к одексу України Державне казн ачейство України веде бухгал терський облік всіх надходже нь, що належать Державному бю джету України, та за поданням органів стягнення здійснює повернення коштів, що були по милково або надмірно зарахов ані до бюджету.
Відповідно до ч.6 п.2.2 Порядку виконання Державного бюджет у за доходами», затвердженог о наказом Державного казначе йства України від 19.12.2000 року № 131, органи Державного казначейс тва здійснюють відшкодуванн я податку на додану вартість на підставі висновків орган ів державної податкової служ би та рішень судових органів .
На підставі встановлено го суд вважає, що вимоги позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задо воленню.
Відповідно до приписів п.1 с т..87; п.1 ст.94 КАС України:
- судові витрати ск ладаються із судового збору та витрат, пов' язаних з розг лядом справи;
- якщо судове рішен ня ухвалене на користь сторо ни, яка не є суб' єктом владни х повноважень, суд присуджує всі здійснені нею докумен тально підтверджені судові в итрати з Державного бюджету України.
Керуючись ст. ст. 2, 4, 9, 11, 69-72, 86, 87, 94, 158-163, 167, 254 КАС України суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний поз ов відкритого акціонерного т овариства «Українське Дунай ське пароплавство»до Ізма їльської об' єднаної держ авної податкової інспекції, Головного управління Держав ного казначейства України в Одеській області про скасува ння податкового повідомленн я-рішення та стягнення 20833 грив ні - задовольнити повністю.
Скасувати податкове повід омлення - рішення Ізмаїль ської об' єднаної державн ої податкової інспекції від 29.09.2008 року № 0001282304/0 про зменшення В АТ «Українське Дунайське пар оплавство»суми бюджетного в ідшкодування у сумі 20833 гривні (двадцять тисяч вісімсот три дцять три гривні).
Стягнути з Державного бюдж ету України через Головне управління Державного казн ачейства України в Одеській області на користь відкрито го акціонерного товариства « Українське Дунайське паропл авство»суму бюджетного відш кодування податку на додану вартість у розмірі 20833 гривні (д вадцять тисяч вісімсот тридц ять три гривні) шляхом перера хування на розрахунковий рах унок № 2600801531105 в Укрексімбанку в м. Ізмаїл, МФО № 328629, код ЄДРПОУ 011 25821.
Розподіл судових витрат з дійснити відповідно до припи сів п.1 ст. 94 КАС України.
Постанова набирає з аконної сили після закінченн я строку подання заяви про ап еляційне оскарження, якщо за яву про апеляційне оскарженн я не було подано. Якщо було под ано заяву про апеляційне оск арження, але апеляційна скар га не була подана протягом 20 д нів, постанова суду набирає з аконної сили після закінченн я цього строку.
У разі подання апеляційно ї скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеля ційного розгляду справи.
Постанова може бути оскар жена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного ад міністративного суду через Одеський окружний адміністр ативний суд шляхом подання з аяви про апеляційне оскаржен ня протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі скла дення постанови у повному об сязі відповідно до статті 160 К АС України - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна с карга на постанову суду перш ої інстанції може бути подан а протягом двадцяти днів піс ля подання заяви про апеляці йне оскарження, а також апеля ційна скарга може бути подан а без попереднього подання з аяви про апеляційне оскаржен ня, якщо скарга подається у ст рок, встановлений для поданн я заяви про апеляційне оскар ження.
Повний текст постано ви виготовлений та підписани й суддею 08.06.2010 року.
Суддя С.М.Корой
Адміністративний позов ві дкритого акціонерного товар иства «Українське Дунайське пароплавство» до Ізмаїльс ької об' єднаної державно ї податкової інспекції, Голо вного управління Державного казначейства України в Одес ькій області про скасування податкового повідомлення-рі шення та стягнення 20833 гривні - задовольнити повністю.
Скасувати податкове повід омлення - рішення Ізмаїль ської об' єднаної державн ої податкової інспекції від 29.09.2008 року № 0001282304/0 про зменшення В АТ «Українське Дунайське пар оплавство» суми бюджетного в ідшкодування у сумі 20833 гривні (двадцять тисяч вісімсот три дцять три гривні).
Стягнути з Державного бюдж ету України через Головне управління Державного казн ачейства України в Одеській області на користь відкрито го акціонерного товариства « Українське Дунайське паропл авство» суму бюджетного відш кодування податку на додану вартість у розмірі 20833 гривні (д вадцять тисяч вісімсот тридц ять три гривні) шляхом перера хування на розрахунковий рах унок № 2600801531105 в Укрексімбанку в м. Ізмаїл, МФО № 328629, код ЄДРПОУ 011 25821.
Розподіл судових витрат зд ійснити відповідно до припис ів п.1 ст. 94 КАС України.
08 червня 2010 року
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.06.2010 |
Оприлюднено | 06.09.2010 |
Номер документу | 9824199 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Корой С. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні