Постанова
від 27.05.2010 по справі 2а-47772/09/1670
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 травня 2010 року < ЧАС > м. Полтава Справа № 2а-47772/09/1670

Полтавський окружний ад міністративний суд у складі:

головуючого судді - Шевя кова І.С.,

при секретарі - Мушук В.В.,

за участю:

представника позивача - К арасенко О.О., Кукса В.Л.,

представника відповідача - Щербаченко М.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом За критого акціонерного товари ства "Райз-Максимко" до Управл іння Пенсійного фонду Україн и в Буринському районі Сумсь кої області про визнання неч инним та скасування вимоги п ро сплату боргу, -

В С Т А Н О В И В:

12 листопада 2009 року пози вач Закрите акціонерне т овариство "Райз-Максимко" зве рнувся до Полтавського окруж ного адміністративного суду з адміністративним позовом до Управління Пенсійного фон ду України в Буринському рай оні Сумської області про виз нання нечинним та скасування вимоги про сплату боргу та рі шення № 94 та № 95 від 12 серпня 2009 ро ку про застосування фінансов их санкцій.

В обґрунтування позовних вимог позивачем було зазнач ено, що з 17.07.2009 року по 06.08.2009 року ві дповідач провів планову пере вірку Буринської філії ЗАТ "Р айз-Максимко" з питань дотрим ання вимог законодавства щод о нарахування, обчислення та сплати внесків на загальноо бов'язкове державне пенсійне страхування, інших платежів до органів Пенсійного фонду за період з 08.02.2008 року по 01.07.2009 рок у. За результатами перевірки був складений акт перевірки № 31 від 06.08.2009 року. На підставі вк азаного акту була прийнята в имога про сплату боргу в сумі 692077,98 грн. від 12.08.2009 року № Ю-123, та від повідно рішення № 94 і № 95 від 12.08.20 09 року про застосування фінан сових санкцій на 54884,53 грн. та 164670,97 грн. які, як зазначає позивач , є необґрунтованими, прийнят ими без правових підстав і су перечать чинному законодавс тву. Оскільки Буринська філі я ЗАТ "Райз-Максимко" зареєстр ована без права юридичної ос оби, при цьому все майно та гро шові кошти належать головном у підприємству, розрахунок п о заробітній платі проводит ься юридичною особою через ф ілію, як і діяльність філії ве деться від імені головного п ідприємства. Буринська філія входить до складу ЗАТ "Райз-Ма ксимко", яке є платником фіксо ваного сільськогосподарськ ого податку як підприємство включаючи структурні підроз діли. Буринська філія ЗАТ "Рай з-Максимко" не може обліковув атися в органах податкової с лужби, як окремий платник на з агальних підставах, та корис тується пільгами юридичної о соби щодо сплати фіксованого сільськогосподарського под атку.

В судовому засіданні предс тавники позивача підтримали позовні вимоги, просили позо в задовольнити повністю.

В судовому засіданні предс тавник відповідача заперечу вав проти задоволення позовн их вимог, податкову вимогу та рішення рішення вважає зако нним та обґрунтованим, та про сить суд відмовити в задовол енні позовних вимог, посилаю чись на те що Буринська філія ЗАТ "Райз-Максимко" відповідн о до статей 14, 15 Закону України "Про загальнообов'язкове дер жавне пенсійне страхування є страхувальником, платником страхових внесків на загальн ообов'язкове державне пенсій не страхування , зареєстрова на в Управлінні Пенсійного ф онду України в Буринському р айоні Сумської області за № 1802081614. За результатами планов ої перевірки Буринської філі ї ЗАТ "Райз-Максимко" донарахо вано страхових внесків на за гальнообов'язкове державне пенсійне страхування на сум у 692077,98 грн. На підставі вказаног о акту перевірки Буринській філії ЗАТ "Райз-Максимко" над іслано вимогу про сплату бор гу. Буринська філія ЗАТ "Райз-М аксимко" як страхувальник зо бов'язана нараховувати, обчи слювати і сплачувати страхов і внески в установлені строк и та в повному обсязі. Право за стосовувати знижену ставку д ля обчислення внесків а зага льнообов'язкове державне пен сійне страхування виникає за наявності статусу страхувал ьника та статусу платника фі ксованого сільськогосподар ського податку. Оскільки філ ія не є платником фіксованог о сільськогосподарського по датку, то вона не мала права за стосовувати пільгову ставку сплати страхових внесків.

Суд, заслухавши пояснення п редставників позивача та від повідача, дослідивши матеріа ли справи, повно з' ясувавши всі фактичні обставини, на як их ґрунтуються позовні вимог и, об' єктивно оцінивши дока зи, які мають значення для роз гляду справи і вирішення спо ру, встановив наступне.

Позивач, Закрите акціон ерне товариство "Райз-Максим ко" (ідентифікаційний код 30382533) з ареєстроване юридичною особ ою 26.05.1999 року Голосіївською рай онною у м. Києві державною адм іністрацією, та має ряд філій , в тому числі і Буринську філ ію ЗАТ "Райз-Максимко" (ідентиф ікаційний код 35643599).

Відповідно до довідки з з Єд иного державного реєстру під приємств та організацій Укра їни, Буринська філія ЗАТ "Райз -Максимко" за своїм правовим с татусом є філією без права юр идичної особи.

З 17.07.2009 року по 06.08.2009 року праців никами Управління Пенсійног о фонду України в Буринськом у районі Полтавської області була проведена планова пере вірка Буринської ЗАТ "Райз-Ма ксимко" з питань дотримання в имог законодавства щодо нара хування, обчислення та сплат и внесків на загальнообов'яз кове державне пенсійне страх ування, інших платежів до орг анів Пенсійного фонду за пер іод з 08.02.2008 року по 01.07.2009 року.

За результатами перевірки був складений акт № 31 від 06.08.2009 р оку, в якому встановлено пору шення п. 4, п. 11 ч.2 ст. 17, п.5 ч. 9 ст. 106 Зак ону України "Про загальнообо в'язкове державне пенсійне с трахування", п. 4 ст. 4 Закону Укр аїни "Про збір на загальнообо в'язкове державне пенсійне с трахування" п.1.4, п. 1.5 розд.1 "Поряд ку формування та подання орг анам Пенсійного фонду Україн и відомостей про застрахован у особу, що використовуються в системі загальнообов'язко вого державного пенсійного с трахування". Внаслідок чого Б уринській філії ЗАТ "Райз-Мак симко" донараховано страхові внески на загальнообов'язко ве державне пенсійне страху вання за 2008 рік в сумі 559780,73 грн. та за 2009 рік - 132281,20 грн.

На підставі вказаного акта були прийняті вимога № Ю-123 від 12.08.2009 року про сплату боргу в су мі 692077,98 грн. та рішення № 94 від 12.08.20 09 року про застосування фінан сових санкцій за подання нед остовірних відомостей, що ви користовуються в системі пер соніфікованого обліку Пенсі йного фонду України в сумі 54884,5 3 грн., № 95 від 12.08.2009 року про застос ування фінансових санкцій за несплату, неповну або несвоє часну сплату авансових плате жів із страхових внесків в су мі 164670,97 грн.

Згідно статей 14, 15 Закону Укр аїни "Про загальнообов' язко ве державне пенсійне страхув ання" страхувальниками та ві дповідно платниками страхов их внесків до Пенсійного фон ду є роботодавці, підприємст ва, установи і організації, ст ворені відповідно до законод авства України незалежно від форм власності, виду діяльно сті та господарювання, об'єдн ання громадян, профспілки, по літичні партії (у тому числі ф ілії, представництва, відділ ення та інші відокремлені пі дрозділи зазначених підприє мств, установ, організацій, об 'єднань громадян, профспілок , політичних партій, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застра хованими особами), фізичні ос оби - суб'єкти підприємницько ї діяльності та інші особи (вк лючаючи юридичних та фізични х осіб, які обрали особливий с посіб оподаткування (фіксова ний податок, єдиний податок, ф іксований сільськогосподар ський податок, придбали спец іальний торговий патент), які використовують працю фізичн их осіб на умовах трудового д оговору (контракту) або на інш их умовах, передбачених зако нодавством, або за договорам и цивільно-правового характе ру.

Згідно із статтею 2 Закону У країни "Про фіксований сільс ькогосподарський податок" № 320-ХГУ від 17.12.1998року, особи можуть бути зареєстровані як платн ики фіксованого сільськогос подарського податку, якщо та кі особи є сільськогосподарс ькими підприємствами різних організаційно - правових фор м, передбачених законами Укр аїни, селянські та інші госпо дарства, які займаються виро бництвом (вирощуванням), пере робкою та збутом сільськогос подарської продукції, а тако ж рибницькі, рибальські та ри боловецькі господарства, які займаються розведенням, вир ощуванням та виловом риби у в нутрішніх водоймах (озерах, с тавках та водосховищах), у яки х сума, одержана від реалізац ії сільськогосподарської пр одукції власного виробництв а та продуктів її переробки з а попередній звітний (податк овий рік) перевищує 75 відсоткі в загальної суми валового до ходу. Якщо особа створюється шляхом злиття, приєднання, по ділу (виділу), перетворення аб о виділу згідно з відповідни ми нормами Цивільного кодекс у України, то норма щодо дотри мання не менш як 75 відсотків з агальної суми валового доход у від реалізації (поставки) сі льськогосподарської продук ції (супутніх послуг) протяго м останнього податкового пер іоду поширюється на: усіх осі б солідарно, які зливаються а бо приєднуються; кожну окрем у особу, створену шляхом поді лу або виділу: особу, створену шляхом перетворення.

Для отримання реєстрації, я к платника фіксованого сільс ькогосподарського податку о соба має подати відповідному податковому органу документ и за переліком, який встановл юється за процедурою, визнач еною законом для подання, под аткової звітності.

ЗАТ "Райз-Максимко" на 2008 та 2009 р оки мав статус платника фікс ованого сільськогосподарсь кого податку, що підтверджує ться листами Державної подат кової інспекції у Голосіївсь кому районі м. Києва, наявних в матеріалах справи.

Відповідно до Положення пр о Буринську філію ЗАТ "Райз-Ма ксимко", затвердженого рішен ням загальних зборів акціоне рів ЗАТ "Райз-Максимко" Проток ол № 6 від 27.02.2009 року, філію створе но в якості територіального відокремленого структурног о підрозділу товариства. Філ ія не є юридичною особою, діє в ід імені товариства, свої від носини з юридичними та фізич ними особами будує на догові рних засадах. Філія зареєстр ована платником збору на заг альнообов'язкове державне пе нсійне страхування.

Згідно із пунктом 5 Положенн я про порядок справляння та о бліку фіксованого сільськог осподарського податку, затве рдженого постановою Кабінет у Міністрів України від 23.04.1999 ро ку № 658, сільськогосподарські підприємства для набуття і п ідтвердження статусу платни ків податку самостійно обчис люють суму такого податку за формою встановленою Державн ою податковою адміністраціє ю та до 1 лютого почтового року подають: загальний розрахун ок фіксованого сільськогосп одарського податку на поточн ий рік щодо всієї площі земел ьних ділянок, з якої справляє ться податок, до органів держ авної податкової служби за с воїм місцезнаходженням: звіт ний розрахунок фіксованого с ільськогосподарського пода тку окремо за кожною земельн ою ділянкою до органу держав ної податкової служби за міс цем розташування такої земел ьної ділянки; розрахунок пит омої ваги доходу від реаліза ції сільськогосподарської п родукції власного виробницт ва та продуктів її переробки в загальній сумі валового до ходу підприємства за поперед ній звітний (податковий) рік д о органів державної податков ої служби за своїм місцезнах одженням та за місцем розташ ування земельних ділянок за формою встановленою Мінагро політики разом з Державною п одатковою адміністрацією; ви тяг з державного земельного кадастру про склад земель сі льськогосподарських угідь т а їх грошову оцінку до органі в державної податкової служб и за своїм місцезнаходженням та за місцем розташування зе мельних ділянок.

Позивачем не дотримані вим оги щодо реєстрації права на застосування фіксованого сі льськогосподарського подат ку щодо всієї площі земельни х ділянок, зокрема щодо земел ьних ділянок в Буринському р айоні Сумської області, де ро зташована та діє Буринська ф ілія ЗАТ "Райз-Максимко".

Згідно із пунктом 8 Прикінце вих положень Закону України "Про загальнообов'язкове дер жавне пенсійне страхування", страхові внески сплачуються на умовах, та в порядку, перед баченому цим Законом та у роз мірах передбачених Законом У країни "Про збір на загальноо бов'язкове державне пенсійне страхування".

Відповідно до абзацу 7 пункт у 1 статті 4 Закону України "Про збір на загальнообов'язкове державне пенсійне страхуван ня" для платників фіксованог о сільськогосподарського по датку збір на обов'язкове пен сійне страхування визначаєт ься окремо за спеціальною ст авкою від об'єкта оподаткува ння.

Отже, право застосовувати з нижену ставку для обчислення внесків виникає за наявност і одночасно двох умов: статус у страхувальника та статусу платника фіксованого сільсь когосподарського податку.

Згідно п. 1 ч. 1 ст. 14 ст. 15 Закону У країни "Про загальнообов'язк ове державне пенсійне страху вання" Буринська філія ЗАТ "Ра йз-Максимко" зареєстрована я к платник страхових внесків на обов'язкове державне пенс ійне страхування в УПФ Украї ни в Буринському районі сумс ької області за № 1802081614.

Буринська філія ЗАТ "Ра йз-Максимко" є страхувальник ом щодо застрахованих осіб, п рацю яких остання використов ує, проте, не має права застосо вувати статус платника фіксо ваного сільськогосподарськ ого податку щодо своєї діяль ності на земельних ділянках в Буринському районі Сумсько ї області, а тому не мала перед баченого законом права засто совувати у 2008 році спеціальну ставку страхових внесків 19,92%, у 2009 році - 26,56% та повинна була о бчислювати страхові внески н а загальних підставах - 33,2%.

Відповідно до пунктів 5 та 7 ч астини дев'ятої статті 106 Зако ну України "Про загальнообов ' язкове державне пенсійне с трахування", за неподання, нес воєчасне подання, подання не за встановленою формою або п одання недостовірних відомо стей, що використовуються в с истемі персоніфікованого об ліку та іншої звітності, пере дбаченої законодавством, до територіальних органів Пенс ійного фонду накладається шт раф у розмірі 10 відсотків суми страхових внесків, які були с плачені або підлягали сплаті за відповідний звітний пері од, за кожний повний або непов ний місяць затримки подання відомостей, звітності, але не менше десяти неоподатковува них мінімумів доходів громад ян, а в разі повторного протяг ом року такого порушення - у ро змірі 20 відсотків зазначених сум та не менше 20 неоподатков уваних мінімумів доходів гро мадян; за несплату, неповну аб о несвоєчасну сплату авансов их платежів із страхових вне сків, передбачених цим Закон ом, - штраф у розмірі 50 відсоткі в сум несплачених або своєча сно не сплачених авансових п латежів.

Таким чином, відповідачем б уло правомірно донараховано страхові внески на загально обов'язкове державне пенсійн е страхування, а вимога про сп лату боргу в сумі 692077,98 грн. та рі шення № 94 від 12.08.2009 року про засто сування фінансових санкцій з а подання недостовірних відо мостей, що використовуються в системі персоніфікованого обліку Пенсійного фонду Укр аїни в сумі 54884,53 грн., № 95 від 12.08.2009 ро ку про застосування фінансов их санкцій за несплату, непов ну або несвоєчасну сплату ав ансових платежів із страхови х внесків в сумі 164670,97 грн. винес ені в межах компетенції відп овідача та згідно вимог зако нодавства.

Відповідно до частини перш ої статті 11 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здій снюються на засадах змагаль ності сторін та свободи в над анні ними суду своїх доказі в і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно із частиною другою с татті 71 Кодексу адміністрати вного судочинства України, в адміністративних справах пр о протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта вл адних повноважень обов'язок щодо доказування правомірн ості свого рішення, дії чи без діяльності покладається на в ідповідача, якщо він запереч ує проти адміністративного п озову.

Відповідач довів суду пра вомірність донарахування ст рахових внесків на загальноо бов'язкове державне пенсійне страхування, пред'явлення ви моги про сплату боргу, прийня ття рішень про застосування фінансових санкцій та відсут ність з його боку порушень пр ав та охоронюваних законом і нтересів позивача, а тому суд вважає, що позовні вимоги без підставні, необгрунтовані та задоволенню не підлягають.

На підставі викладеного, ке руючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Ко дексу адміністративного суд очинства України, -

П О С Т А Н О В И В:

У задоволенні позовни х вимог відмовити в повному о бсязі.

Постанова відповідн о до статті 254 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни набирає законної сили пі сля закінчення строку поданн я заяви про апеляційне оскар ження, встановленого цим Код ексом, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяв у про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не бул а подана у строк, встановлени й Кодексом адміністративног о судочинства України, поста нова набирає законної сили п ісля закінчення цього строку . У разі подання апеляційної с карги судове рішення, якщо йо го не скасовано, набирає зако нної сили після закінчення а пеляційного розгляду справи .

Постанова може бути оскар жена до Харківського апеляці йного адміністративного суд у через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повно му обсязі відповідно до стат ті 160 цього Кодексу - з дня ск ладення в повному обсязі. Як що постанову було проголоше но у відсутності особи, яка бе ре участь у справі, то строк подання заяви про апеляці йне оскарження обчислюєтьс я з дня отримання нею копії постанови. Апеляційна скарг а може бути подана у 20-денний с трок після подачі заяви про а пеляційне оскарження в поряд ку, визначеному статтею 186 Код ексу адміністративного суд очинства України.

Повний текст постанови виг отовлено 01 червня 2010 року.

Суддя І.С. Шевяков

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.05.2010
Оприлюднено02.02.2011
Номер документу9824280
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-47772/09/1670

Постанова від 27.05.2010

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Шевяков І.С.

Ухвала від 13.11.2009

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Огурцов Олексій Петрович

Ухвала від 13.11.2009

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Огурцов Олексій Петрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні