Постанова
від 30.04.2010 по справі 2-а-627/10/1970
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 2-а-627/10/1970

"30" квітня 2010 р. м. Тернопіль

Тернопільський окруж ний адміністративний суд, в с кладі головуючої судді Мірін ович У.А. при секретарі Надвин ичній Г.Я.

за участю:

представника позивача: Ф ранчук М.Д. Довіреність №01/65 в ід 11.01.2010р.;

представника відповідача : Гураль Р.В. Довіреність від 22 березня 2010 року;

розглянувши у відкритому с удовому засіданні залі суду у місті Тернополі адміністра тивну справу за

позовною заявою Терноп ільського міськрайонного це нтру зайнятості - робочого о ргану виконавчої дирекції Фо нду загальнообов' язкового державного соціального стра хування України на випадок б езробіття

до Тернопільської зага льноосвітньої школи І-ІІІ ст упенів №11 Тернопільської міс ької ради Тернопільської обл асті

про стягнення штрафних (фінансових) санкцій, -

ВСТАНОВИВ:

В Тернопільський окружни й адміністративний суд посту пила позовна заява Тернопіль ського міськрайонного центр у зайнятості - робочого орга ну виконавчої дирекції Фонду загальнообов' язкового дер жавного соціального страхув ання України на випадок безр обіття до Тернопільської заг альноосвітньої школи І-ІІІ с тупенів №11 Тернопільської мі ської ради Тернопільської об ласті про стягнення штрафни х (фінансових) санкцій на суму 2497,18грн. за порушення законода вства про зайнятість населен ня при вивільнені одного пра цівника.

На судовому засіданні пред ставник позивача позов підтр имав та пояснив, що позивачем проведено перевірку додержа ння вимог п.5 ст.20 Закону Україн и «Про зайнятість населення» по результатах якої складено акт від 25 грудня 2009 року, в якому зазначено, що відповідачем п ри вивільнені з роботи ОСОБ А_3 12.08.2009р. інформація про запл ановане та фактичне вивільне ння не подавалась, чим поруше но вимоги п.5 ст.20 Закону Україн и «Про зайнятість населення» та запропоновано внести у 30-де нний строк штраф у сумі 2497,18грн . Відповідачем штраф в добров ільному порядку не сплачено, а тому просить стягнути суму штрафу в примусовому порядк у.

В заперечення тверджень пр едставника відповідача про п ропуск позивачем встановлен ого ст. 250 ГК України строку для застосування адміністратив но - господарських санкцій, пр едставник позивача пояснив, що у відповідності до ст. 99 КАС України встановлено річний строк звернення з позовом до суду, а так як позивачу стало відомо про вчинене порушення 08.10.2009року, а саме з службової за писки від начальника відділу взаємодії роботодавців (коп ія якої долучена до матеріал ів справи) і позивач звернувс я з адміністративним позовом 24 лютого 2010 року, то на думку пре дставника позивача такі твер дження відповідача є безпідс тавними.

Представник відповідач пр оти позову заперечував з мот ивів викладених у письмових запереченнях на адміністрат ивний позов.

Заслухавши у відкритому с удовому засіданні пояснення сторін, дослідивши подані су ду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім перек онанням, що ґрунтується на вс ебічному, повному і об'єктивн ому розгляді у судовому проц есі всіх обставин справи в їх сукупності, суд вважає, що в з адоволені позовних вимог сл ід відмовити з наступних мір кувань.

Тернопільська загальноо світня школа І-ІІІ ступенів № 11 Тернопільської міської рад и Тернопільської області зар еєстрована, як юридична особ а виконавчим комітетом Терно пільської міської ради 29.07.1992р., ідентифікаційний код 14040658.

Відповідно до п. 4 ст. 20 Закону України «Про зайнятість нас елення»підприємства, устано ви, організації незалежно ві д форми власності реєструють ся у місцевих центрах зайнят ості за їх місцезнаходженням як платники збору до Фонду за гальнообов'язкового державн ого страхування України на в ипадок безробіття.

Тернопільська загальноосв ітня школа І-ІІІ ступенів №11 Т ернопільської міської ради Т ернопільської області, зареє стрована Тернопільським міс ькрайонним центром зайнятос ті, як платники збору до Фонду загальнообов'язкового держа вного страхування України на випадок безробіття з 09.10.1997року .

Як слідує з матеріалів спра ви, 12 січня 2009 року Тернопільсь кою загальноосвітньою школо ю І-ІІІ ступенів №11 Тернопільс ької міської ради Тернопільс ької області сформовано под ання №85 на ім' я начальника уп равління освіти про звільнен ня вчителя української мови та літератури ОСОБА_3 з 12.08.20 09 року відповідно ст.40 п.1 КЗпП У країни.

Відповідно до ст. 40 КЗпП Укра їни трудовий договір може бу ти розірваний власником або уповноваженим ним органом у випадку змін в організації в иробництва і праці, зокрема, л іквідації.

Згідно п. 3.5. Ста туту Тернопільської за гальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №11 Тернопільської м іської ради Тернопільської о бласті (зареєстрованого 13.01.2005р .) призначення та звільнення з посади педагогічних працівн иків і інші трудові відносин и регулюються законодавство м України про працю, Законом У країни «Про загальну середню освіту».

Відповідно до ч.2 ст.26 Закон у України «Про загальну сере дню освіту»призначення на п осаду та звільнення з посад и заступників керівника та інших педагогічних працівн иків державного та комунальн ого загально - освітнього нав чального закладу здійснюєт ься відповідним органом упра вління освітою за поданням керівника загально - освітнь ого навчального закладу.

Наказом управління освіти Тернопільської міської ради №377-К від12.08.2009 року, ОСОБА_3 зв ільнено з посади вчителя укр аїнської мови та літератури Тернопільської загальноосв ітньої школи І-ІІІ ступенів № 11 з 12.08.2009р. згідно з п.1 ст.40 КЗпП Укр аїни.

25 серпня 2010 року, громадянка ОСОБА_3 звернулась з заявою до позивача про надання їй ст атусу безробітної з виплатою допомоги по безробіттю.

Як з' ясовано в судовому за сіданні, на підставі поданої громадянкою ОСОБА_3 заяви та з врахування факту непода ння відповідачем в центр зай нятості інформації про запла новане та фактичне вивільнен ня, начальником відділу взає модії з виконавцями сформова на на ім' я керівника органу відповідна службова записка , яка згідно резолюції керівн ика 08.10.2009року передана для вико нання ОСОБА_4

Згідно пояснень представн ика позивача, відповідно з 08.10.2 009року, центру зайнятості стал о відомо про вчинення відпов ідачем порушення п. 5 ст. 20 Закон у України «Про зайнятість на селення» та в зв' язку з ч им, 25.12.2009 року позивачем провед ено перевірку Тернопільсько ї загальноосвітньої школи І- ІІІ ступенів №11 Тернопільськ ої міської ради Тернопільськ ої області з додержання вимо г п.5 ст.20 Закону України «Про за йнятість населення»по резул ьтатах якої складено акт від 25 грудня 2009 року та згідно п.5 ст .20 Закону України «Про зайняті сть населення»запропонован о у 30-денний строк внести штра ф у сумі 2497,18грн.

Відповідно до ч. 1 п. 5 ст. 20 Зако ну України "Про зайнятість на селення" при вивільненні пра цівників (у тому числі прац юючих пенсіонерів та інвалід ів) у зв'язку із змінами в о рганізації виробництва і пра ці, у тому числі ліквідацією, реорганізацією або

переп рофілюванням підприємств, у станов, організацій, скороче нням чисельності або штату працівників, підприємства , установи, організації, неза лежно від форми власності, по відомляють про це не пізніш я к за два місяці в письмовій формі державну службу

з айнятості, вказуючи підстав и і строки вивільнення, найме нування професій, спеціальн остей, кваліфікації, розмір о плати праці, а в десятиденний строк після вивільнення - нап равляють списки фактично вив ільнених працівників, зазна чаючи в них інвалідів.

У разі неподання або п орушення строків подання ци х даних стягується штраф у р озмірі річної заробітної пл ати за кожного вивільненого працівника. Ці кошти зар аховуються до Фонду загальн ообов'язкового державного с оціального страхування Укра їни на випадок безробіття і в икористовуються для фінансу вання заходів

по працевл аштуванню та соціального захисту вивільнюваних пра цівників.

Пунктом 6 статті 20 Закону Ук раїни "Про зайнятість населе ння" встановлено що порядок с тягнення та розміри штрафів за невиконання вимог цієї ст атті з підприємств, установ і організацій встановлюється законодавством України.

Відповідно до ст. 2 ГК Україн и учасниками відносин у сфер і господарювання є суб'єкти г осподарювання, споживачі, ор гани державної влади та орга ни місцевого самоврядування , наділенні господарською ко мпетенцією, а також громадян и, громадські та інші організ ації, які виступають засновн иками суб'єктів господарюван ня чи здійснюють щодо них орг анізаційно-господарські пов новаження на основі відносин власності.

Згідно ч. 1 ст. 3 ГК України під господарською діяльністю у цьому Кодексі розуміється ді яльність суб'єктів господарю вання у сфері суспільного ви робництва, спрямована на виг отовлення та реалізацію прод укції, виконання робіт чи над ання послуг вартісного харак теру, що мають цінову визначе ність.

Відповідно до ст. 7 ГК Україн и відносини у сфері господар ювання регулюються Конститу цією України, цим Кодексом, за конами України, нормативно-п равовими актами Президента У країни та Кабінету Міністрів України, нормативно-правови ми актами інших органів держ авної влади та органів місце вого самоврядування, а також іншими нормативними актами.

Законом України "Про зайнят ість населення" визначено пр авові, економічні та організ аційні основи зайнятості нас елення України і його захист у від безробіття, а також соці альні гарантії з боку держав и в реалізації громадянами п рава на працю.

Згідно ч. 1 ст. 218 ГК України під ставою господарсько-правово ї відповідальності учасника господарських відносин є вч инене ним правопорушення у с фері господарювання.

Відповідно до ст. 238 ГК Україн и за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської ді яльності до суб'єктів господ арювання можуть бути застосо вані уповноваженими органам и державної влади або органа ми місцевого самоврядування адміністративно-господарсь кі санкції, тобто заходи орга нізаційно-правового або майн ового характеру, спрямовані на припинення правопорушенн я суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.

Види адміністративно-госп одарських санкцій, умови та п орядок їх застосування визна чаються цим Кодексом, іншими законодавчими актами. Адмін істративно-господарські сан кції можуть бути встановлені виключно законами.

Адміністративно-господарс ький штраф є одним із видів ад міністративно-господарсько ї санкції, передбаченої ст. 239 Г К України.

Таким чином, встановлений с т. 20 Закону України "Про зайнят ість населення" штраф за своє ю правовою природою є адміні стративно-господарською сан кцією, оскільки він встановл ений законом, застосовується уповноваженим державним орг аном до суб'єктів господарюв ання, за порушення ними прави л здійснення господарської д іяльності, встановленими зак онодавчими актами.

Відповідно, Тернопільська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №11 Тернопільської м іської ради Тернопільської о бласті є суб'єктом господарю вання і порушення ч. 1 п. 5 ст. 20 За кону України "Про зайнятість населення" ним вчинено в проц есі здійснення господарсько ї діяльності.

Відповідно до ст. 250 ГК Україн и адміністративно-господарс ькі санкції можуть бути заст осовані до суб'єкта господар ювання протягом шести місяці в з дня виявлення порушення, а ле не пізніш як через один рік з дня порушення цим суб'єктом встановлених законодавчими актами правил здійснення го сподарської діяльності, крім випадків, передбачених зако ном.

Статтею 250 ГК України встано влено строки застосування ад міністративно-господарськи х санкцій, а не порядок їх заст осування.

Враховуючи те, що штраф вста новлений ст. 20 Закону України "Про зайнятість населення" за своєю природою є адміністра тивно-господарською санкціє ю і виходячи з буквального тл умачення змісту статті 20 Зако ну, рішення про застосування розглядуваних адміністрати вно-господарських санкцій ви носиться судом, то таке судов е рішення повинно бути винес ене не пізніше шести місяців з дня виявлення порушення.

Так як, Закон України "Про за йнятість населення" і ст. 250 ГК України не встановлюють окр емої процедури виявлення і ф іксації порушення та врахову ючи пояснень представника по зивача про те, що позивачем ви явлено дане порушення 08.10.2010 рок у, а справу розглянуто судом 30 квітня 2010року, адміністратив но -господарські санкції не м ожуть бути застосовані до ві дповідача, так як з моменту ви явлення порушення (08.10.2010 року) т а постановлення рішення (30 кві тня 2010року) пройшло більше шес ти місяців.

Враховуючи викладені обст авини суд приходить до висно вку про те, що в задоволені по зовних вимог слід відмовити.

Керуючись Законом України «Про зайнятість населення», ст. 250 Господарського кодексу України, ст.ст.94,160-163 Кодексу адм іністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

В задоволені адміністрат ивного позову Тернопільсько го міськрайонного центру зай нятості - робочого органу ви конавчої дирекції Фонду зага льнообов' язкового державн ого соціального страхування України на випадок безробіт тя до Тернопільської загальн оосвітньої школи І-ІІІ ступе нів №11 Тернопільської місько ї ради Тернопільської област і про стягнення штрафних (фін ансових) санкцій на суму 2497 грн . 18 коп. - відмовити повністю.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано. Якщо заяву п ро апеляційне оскарження бул о подано, але апеляційна скар га не була подана у встановле ний строк, постанова набирає законної сили після закінче ння цього строку. У разі подан ня апеляційної скарги постан ова, якщо її не скасовано, наби рає законної сили після закі нчення апеляційного розгляд у справи.

Постанова може бути оскарж ена до Львівського апеляційн ого адміністративного суду ч ерез суд першої інстанції, як ий ухвалив постанову. Заява п ро апеляційне оскарження под ається протягом 10 днів з дня ї ї проголошення, а в разі скла дення постанови в повному об сязі - з дня складення в повн ому обсязі. Апеляційна скарг а на постанову суду першої ін станції подається протягом 2 0-ти днів після подання заяви п ро апеляційне оскарження. Ап еляційна скарга може бути по дана без попереднього поданн я заяви про апеляційне оскар ження, якщо скарга подається у строк, встановлений для под ання заяви про апеляційне ос карження.

Повний текст постанови в иготовлено та підписано 04 тра вня 2010року.

Головуючий суддя Мірінович У.А.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.04.2010
Оприлюднено07.09.2010
Номер документу9824375
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-627/10/1970

Ухвала від 25.02.2010

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мірінович У.А.

Постанова від 30.04.2010

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мірінович У.А.

Постанова від 30.04.2010

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мірінович У.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні