Рішення
від 09.07.2021 по справі 914/849/21
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09.07.2021 справа № 914/849/21

Господарський суд Львівської області у складі судді Кидисюка Р.А. за участю секретаря судового засідання Зусько І.С. розглянув в порядку загального позовного провадження справу за позовом Керівника Франківської окружної прокуратури міста Львова Львівської області, м. Львів

в інтересах держави в особі Міністерства культури та інформаційної політики України, м. Київ

до відповідача1 Товариства з обмеженою відповідальністю ІЗОК , м. Львів

та до відповідача 2 Товариства з додатковою відповідальністю ДАЛЬТА , м. Львів

про знесення самочинно збудованого об`єкта

за участю представників:

від прокуратури: Рогожнікова Н.Б.

від позивача: не з`явився

від відповідачів1, 2: Решота В.В.

Судові процедури

В провадженні Господарського суду Львівської області знаходиться справа за позовом Керівника Франківської окружної прокуратури міста Львова Львівської області в інтересах держави в особі Міністерства культури та інформаційної політики України до відповідача1 Товариства з обмеженою відповідальністю ІЗОК та до відповідача2 Товариства з обмеженою відповідальністю ДАЛЬТА про знесення самочинно збудованого об`єкта.

Відповідно до проведеного 05.04.2021 автоматизованого розподілу судової справи між суддями справу передано на розгляд судді Кидисюку Р.А.

Ухвалою суду від 12.04.2021 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання призначено на 27.04.2021.

В судовому засіданні 27.04.2021 суд ухвалив відкласти підготовче засідання на 25.05.2021.

Ухвалою суду від 25.05.2021 відмовлено в задоволенні заяви (вх.№10009/21 від 27.04.2021) Товариства з обмеженою відповідальністю ДАЛЬТА про залишення позовної заяви без розгляду.

В судовому засіданні 25.05.2021 суд ухвалив відкласти підготовче засідання на 08.06.2021.

В судовому засіданні 08.06.2021 суд ухвалив продовжити строк підготовчого засідання, відкласти підготовче засідання на 06.07.2021.

В судовому засіданні 06.07.2021 суд ухвалив закрити підготовче засідання та призначити справу до судового розгляду по суті в судовому засіданні на 09.07.2021.

Прокурор в судове засідання 09.07.2021 з`явився, позовні вимоги підтримав, просив позов задовольнити повністю з підстав наведених у позовній заяві та відповіді на відзив (вх.№10915/21 від 12.05.2021).

Позивач явки повноважного представника в судове засідання 09.07.2021 не забезпечив.

Представник відповідачів1,2 в судове засідання 09.07.2021 з`явився, проти задоволення позову заперечив з підстав, наведених у відзиві (вх.№10008/21 від 27.04.2021) на позовну заяву та запереченні (вх.№13285/21 від 07.06.2021).

Позиція позивача

Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що в результаті проведеної Франківською окружною прокуратурою міста Львова перевірки встановлено порушення вимог законодавства про охорону культурної спадщини при здійсненні будівництва багатоквартирних житлових будинків з вбудованими приміщеннями громадського призначення, підземним паркінгом, а також готелю зі знесенням існуючих нежитлових приміщень і будівель на вул. В, Антоновича, 31 - вул. Грюнвальдська, 11-А у м. Львові, які розміщені у кварталі історично сформованої забудови у межах історичного ареалу міста. Нормами чинного законодавства у сфері охорони культурної спадщини встановлено, що дозвіл на проведення земляних робіт для потреб будівництва на території земельної ділянки, що знаходиться в межах історичного ареалу міста Львова, необхідно отримувати у встановленому порядку в центральному органі виконавчої влади, котрий реалізує державну політику у сфері охорони культурної спадщини, яким є Міністерство культури та інформаційної політики України, а також на підставі проектної документації, розробленої та погодженої, у тому числі у вказаному Міністерстві (ч.3 стб-1, ч.3 ст. 32, ч. 1 ст. 35 Закону України Про охорону культурної спадщини ). При цьому, як вбачається із листа Міністерства культури України від 21.11.2019 №1938/10-5/15-19, Мінкультури погоджень проектів будівництва, реконструкцій, дозволів на проведення будь-яких робіт за вказаною адресою у м. Львові не надавало. Прокуратурою встановлено, що Міністерством культури та інформаційної політики України не видавались жодні дозволи чи інші дозвільні документи на будівельні і земляні роботи на вул. В.Антоновича, 31 - вул. Грюнвальдська, 11А на земельних ділянках (кадастровий номер 4610136900:01:001:0040 та номер 4610136900:01:001:0038), які розміщені у кварталі історично сформованої забудови у межах історичного ареалу міста, що є свідчить про порушення вимог ч. 3 ст. 32, ст. 35 Закону України Про охорону культурної спадщини , вимог пункту 2.5. Містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва, а також п.п. 1, 2 припису Міністерства культури та інформаційної політики України складено від 20.04.2020 №5571/6.11.6. Враховуючи те, що будівельні роботи на вул. В. Антоновича, 31 - Грюнвальдська, 11-А ведуться без відповідного дозволу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони культурної спадщини та всупереч законного припису Мінкульту про зупинення будівництва до отримання відповідного дозволу в порядку визначеному чинним законодавством, зазначене будівництво є самочинним та підлягає знесенню.

Підставою для представництва інтересів держави в особі Міністерства культури та інформаційної політики України шляхом подання вказаного позову є здійснення будівельних робіт в межах історичного ареалу міста без погодження проектної документації та без отримання спеціального дозволу цього Міністерства, що об`єктивно зумовлює заподіяння шкоди інтересам держави, при неналежному здійсненні центральним органом виконавчої влади в особі Міністерства, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження щодо захисту цих інтересів.

Заперечення відповідачів1,2

У відзиві (вх.№10008/21 від 27.04.2021) на позовну заяву відповідач2 зазначив, що не погоджується і вважає протиправним припис Міністерства культури та інформаційної політики України від 20.04.2020 року № 5571/6.11.6. Також зазначив, що ні законодавством, яке діяло на дату винесення рішення виконкому Львівської міської ради № 1311 від 09.12.2005 року, ні законодавством, яке діяло станом на дату винесення оскаржуваного припису, не передбачено повноважень (власних чи делегованих) виконавчих комітетів рад щодо затвердження меж історичних ареалів населеного місця. Тому, в силу закону рішення виконкому Львівської міської ради № 1311 від 09.12.2005 року "Про затвердження меж історичного ареалу та зони регулювання забудови міста Львова" не може вважатися належним документом, яким затверджені межі історичного ареалу міста Львова, без погодження таких меж центральним органом виконавчої влади у сфері охорони культурної спадщини, тобто МКІП. У відповіді Міністерства культури та інформаційної політики України на адвокатський запит від 20.03.2021 року МКІП вказало: Станом на сьогодні історико-архітектурний опорний план міста Львова центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони культурної спадщини, у встановленому порядку не погоджувався (відповідна науково-проектна документація на розгляд наразі не подавалася) .

Відповідач зазначив, що відповідачами дотримано всіх законодавчих вимог, зокрема, отримано належні дозволи на проведення будівельних робіт, враховуючи той факт, що отримання дозволів та погоджень МКІП щодо об`єктів проектування історичного ареалу м. Львова призупинене, а також статтю 19 Конституції України, де вказано, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством, об`єкти "Будівництво багатоквартирних житлових будинків (№1 та №2 на генплані) з вбудованими приміщеннями громадського призначення, підземним паркінгом зі знесенням існуючих нежитлових приміщень і будівель та реконструкцією ТП-657 на вул. Антоновича, 31-вул. Грюнвальдській, 11-А (2 черга будівництва та Будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення (№1 на генплані) та готелю (№2 на генплані), нежитлові приміщення на вул. Антоновича, 31-вул. Грюнвальдській, 11-А (3 черга будівництва) не можуть вважатись самочинним будівництвом і, тим паче, підлягати знесенню.

У запереченні (вх.№13285/21 від 07.06.2021) відповідач2 повідомив, що Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 31.05.2021 р. у справі № 380/7710/20 (посилання в ЄДРСР: https://reyestr.court.gov.ua/Review/97356790), яке набрало законної сили 31.05.2021 р., апеляційну скаргу Товариства з додатковою відповідальністю Дальта задоволено, а рішення Львівського окружного адміністративного суду від 02 лютого 2021 року №380/7710/20 скасовано, прийнято нове рішення, яким позов Товариства з додатковою відповідальністю Дальта задоволено і визнано протиправним та скасовано припис Міністерства культури та інформаційної політики України від 20 квітня 2020 року №5571/6.11.6. Відтак, станом на сьогодні припис МКІП від 20 квітня 2020 року №5571/6.11.6 є скасованим і всі доводи, викладені у позовній заяві та відповіді на відзив є безпідставними, а позов є передчасним та необґрунтованим.

Також, на думку відповідача2, позивач безпідставно вказує, що п. 2.5 Містобудівних умов та обмежень було зобов`язано відповідачів отримати дозвіл на виконання будівельних робіт у державних органах охорони культурної спадщини. Адже у відповідному пункті йдеться про те, що проектування треба здійснювати з дотриманням вимог Закону України «Про охорону культурної спадщини« . Про жоден дозвіл від МКІП там не йдеться.

Обставини справи

Рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради № 1063 від 28.09.2018 затверджено містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва на будівництво багатоквартирних житлових будинків (№1 та № 2 на генплані) з вбудованими приміщеннями громадського призначення, підземним паркінгом зі знесенням існуючих нежитлових приміщень і будівель та реконструкцію ТП-657 на вул. В. Антоновича, 31 - вул. Грюнвальдська, 11-А у м. Львові (2 черги будівництва) (замовник - ТзДВ Дальта ).

Крім цього, рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради від 08.02.2019 №113 затверджено містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва на будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщення громадського призначення (№1на генплані) і готелю (№2 на генплані) зі знесенням існуючих нежитлових приміщень на вул. В. Антоновича, 31 - вул. Грюнвальдській, 11-А (3 черга будівництва) (замовник - ТзДВ Дальта , ТзОВ ІЗОК ).

Як вбачається із п. 2.5. вищевказаних містобудівних та обмежень, будівельні роботи проводяться на земельній ділянці кадастровий номер 4610136900:01:001:0040, площею 0,3611 га, та земельній ділянці кадастровий номер: 4610136900:01:001: 0038, площею 0,0451 га, які розташовані у м. Львові на вул. В. Антоновича, 31 - вул. Грюнвальдська, 11-А в кварталі історично сформованої забудови у межах історичного ареалу міста.

Цільове призначення ділянки кадастровий номер 4610136900:01:001:0040, площею 0,3611 га - 02.03 для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку. Категорія земель - землі житлової і громадської забудови.

Зазначена вище земельна ділянка використовується для будівництва та обслуговування багатоквартирних житлових будинків з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом відповідно до договору оренди землі, зареєстрованого у Львівській міській раді 28.03.2017 за № Ф-2992, строком дії до 09.02.2027.

Цільове призначення ділянки кадастровий номер 4610136900:01:001:0038, площею 0,0451 га - 03.08 для будівництва і обслуговування об`єктів туристичної інфраструктури та закладів громадського харчування. Категорія земель - землі житлової і громадської забудови.

Зазначена вище земельна ділянка використовується для будівництва та обслуговування готелю відповідно до договору оренди землі, зареєстрованого у Львівській міській раді 17.08.2018 за № Ф-3078, строком дії до 27.06.2028.

Функціональне призначення вищевказаних земельних ділянок - зона Ж-2, тобто це зона малоповерхової квартирної житлової забудови відповідно до плану зонування територій Франківського району м. Львова, затвердженого ухвалами Львівської міської ради від 18.09.2014 №3840, від 25.01.2018 №2914, протоколу архітектурно-містобудівної ради від 16.03.2018 №5.

Так, вищезазначеними містобудівними умовами та обмеженнями для проектування об`єкта будівництва зобов`язано відповідача забезпечити пропорційність, співвідношення архітектурного об`єму із висотою існуючої забудови, що визначає масштаб проектованої споруди та вирішенню архітектурного вистрою фасадів.

Враховуючи те, що земельні ділянки на вул. В. Антоновича, 3 1 - вул. Грюнвальдська, 11-А у м. Львові (кадастровий номер 4610136900:01:001:0040, кадастровий номер: 4610136900:01:001:0038) розміщені у кварталі історично сформованої забудови у межах історичного ареалу міста, п. 2.5. Містобудівних умов та обмежень зобов`язано здійснювати проектування з дотриманням вимог Закону України Про охорону культурної спадщини .

Містобудівними умовами і обмеженнями також зобов`язано відповідачів врахувати проектом вимоги збереження традиційного історичного середовища міста, визначеного рішенням виконкому від 09.12.05 №1311 Про затвердження меж історичного ареалу та зони регулювання забудови міста Львова .

При цьому, з 1 січня 2019 року відповідно до п. 8 Порядку визначення меж та режимів використання історичних ареалів населених місць, обмеження господарської діяльності на території історичних ареалів населених місць, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 318 від 13.03.2002, проектна документація на нове будівництво, реконструкцію та капітальний ремонт (крім реконструкції та капітального ремонту квартир чи окремих приміщень, які здійснюються без зміни об`ємно-просторових характеристик) у межах історичних ареалів населених місць розробляється виключно і урахуванням вимог затвердженого в установленому законом порядку історико-архітектурного опорного плану.

З урахуванням вищенаведеного, Міністерство культури України листом від 21.11.2019 № 1938/10-5/15-19 доручило Львівській обласній державній адміністрації проведення у межах компетенції перевірки законності проведення будівельних робіт за вказаною адресою, та вжиття в разі необхідності відповідних заходів реагування та інформування Мінкультури.

На виконання вищевказаного доручення 10.01.2020 року працівником відділу охорони історичних пам`яток Департаменту архітектури та розвитку містобудування Львівської обласної державної адміністрації проведено візуальне обстеження містобудівної ситуації за адресою м. Львів, вул. В. Антоновича, 31 та складено відповідний акт.

Як вбачається з Акту обстеження містобудівної ситуації на вулиці В. Антоновича, 31, складеного 10.01.2020 головним спеціалістом відділу охорони історичних пам`яток департаменту архітектури та розвитку містобудування Львівської обласної державної адміністрації Книшем Р.М., земельна ділянка за вказаною вище адресою розташована в історичному ареалі м. Львова (рішення Львівської міської ради від 09.12.2005 № 1311), в межах охоронної (буферної) зони об`єкта Архітектурний ансамбль історичного центра Львова включеного до Списку всесвітньої спадщини ЮНЕСКО.

Крім цього, обстеженням встановлено, що замовником будівництва багатоквартирних житлових будинків (№1 та №2 на генплані) з вбудованими приміщеннями громадського призначення, підземним паркінгом зі знесенням існуючих житлових приміщень і будівель та реконструкцію ТП-657, на вул. В. Антоновича, 31 - Грюнвальдська, 11-А є ТзДВ Дальта (вул. В. Антоновича, З 1, м. Львів, Львівська область, код ЄДРПОУ: 13796325).

Замовником будівництва багатоквартирних житлових будинків (№ 1 і №2 на генплані) з вбудованими приміщеннями громадського призначення (№1 на генплані) і готелю (№2 на генплані) з знесенням існуючих житлових приміщень) на вул. В. Антоновича, 31 - Грюнвальдська, 11-А (3 черга будівництва) є ТзДВ Дальта (вул. В. Антоновича, 31, м. Львів, Львівська область, код ЄДРПОУ: 13796325) і ТзОВ Ізок (вул. І. Виговського, 85/25, м.Львів, Львівська область, 79021, код ЄДРПОУ: 13821603).

Будівельні роботи на вказаному об`єкті проводяться на підставі дозволів на виконання будівельних робіт від 27.11.2018 № ЛВ 112183311795 та від 11.04.2019 № ЛВ 112191011999, виданого Інспекцією ДАБК у м. Львові, проте без дозволу Міністерства культури та інформаційної політики України.

На підставі вказаного обстеження Міністерством культури та інформаційної політики України складено припис від 20.04.2020 №5571/6.11.6, згідно якого зобов`язано позивача та третіх осіб без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача, негайно припинити проведення земляних та будь-яких інших будівельних робіт на об`єктах Будівництво багатоквартирних житлових будинків (№1 та №2 на генплані) з вбудованими приміщеннями громадського призначення, підземним паркінгом зі знесенням існуючих нежитлових приміщень і будівель та реконструкцією ТТЇ-657 на вул, В.Антоновича, 31 - вул. Грюнвальдській, 11-А (2 черга будівництва) та Будівництво багатоквартирних житлових будинків (№1 на генплані) та готелю (№2 на генплані) зі знесенням існуючих нежитлових приміщень на вул, В.Антоновича, 31 - вул. Грюнвальдській, 11-А (3 черга будівництва) , які виконуються в історичному ареалі міста Львова (рішення Львівської міської ради від 09.12.2005 року №1311) і у межах охоронної (буферної) зони об`єкту Архітектурний ансамбль історичного центра Львова , включеного до Списку всесвітньої спадщини ЮНЕСКО, як таких, що ведуться з порушенням вимог ч. З ст. 32 та ст. 35 Закону України Про охорону культурної спадщини , без відповідних погоджень та дозволів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику в сфері охорони культурної спадщини; вжити заходів із приведення діяльності у відповідність до вимог законодавства у сфері охорони культурної спадщини; надати пояснення по суті викладених у п. І зазначеного Припису фактів порушення законодавства про охорону культурної спадщини.

Водночас, з інформації Міністерства культури та інформаційної політики України від 14.07.2020 року за № 8614/27.4 вбачається, що в електронній базі документообігу Міністерства відсутні відомості щодо погодження проектної документації та дозволів на проведення земляних робіт за адресом: місто Львів, вул. В. Антоновича, 31 - вул. Грюнвальдська, 11-А у м. Львові (погоджень ЇМО, проектів та дозволів Міністерством не надавалось).

В подальшому, прокуратурою отримано лист від 03.02.2021 № 1052/6.11.1 з якого вбачається, що станом на момент підготовки цього листа в електронній базі документообігу Міністерства культури та інформаційної політики України відсутні відомості про погодження проектної документації та видачі дозволів на проведення земляних робіт за адресою вул. В. Антоновича, 31 - вул. Грюнвальдська, 11-А у м. Львові.

В Управлінні охорони історичного середовища Львівської міської ради відсутня інформація про надання дозвільних документів, на підставі яких здійснюється будівництво по вул. В. Антоновича, 31 - вул. Грюнвальдська, 11 А у м. Львові.

Також як вбачається з інформації Департаменту архітектури та розвитку містобудування Львівської облдержадміністрації від 26.08.2020 № 16-3342/0/2-20, органом охорони культурної спадщини обласної державної адміністрації погодження проектно-кошторисної документації та дозволи на будівництво зазначеного вище об`єкта не надавались.

Відповідачем отримано сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів № ЛВ122210331951 від 05.04.2021 року.

Оскільки відповідачі1,2 є замовниками будівництва, яке здійснюється без документів, що дають право на це, а саме: дозволу Міністерства культури та інформаційної політики України на виконання земляних та будівельних робіт в кварталі історично сформованої забудови у межах історичного ареалу міста Львова, на думку позивача, зазначене будівництво є самочинним та підлягає знесенню.

Відповідачі1,2 проти задоволення позову заперечують, вказують, що усі дозвільні документи відповідачами отримано, а посилання позивача на самочинність такого будівництва є безпідставним та не обґрунтовано жодним належним доказом у справі.

Позиція суду

Постановою Кабінету Міністрів України від 26.07.2001 року № 878 затверджено Список історичних населених місць України (міста і селища міського типу), до якого включене місто Львів.

Згідно з п. 4 Порядку визначення меж та режимів використання історичних ареалів населених місць, обмеження господарської діяльності на території історичних ареалів населених місць затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 13.03.2002 року № 318 (зі змінами і доповненнями) (далі - Порядок), відповідальними за визначення меж і режимів використання історичних ареалів є Міністерство культури України та уповноважені ним органи охорони культурної спадщини.

Зі змісту п. 5 Порядку вбачається, що межі історичних ареалів визначаються спеціальною науково-проектною документацією під час розроблення історико-архітектурних опорних планів цих населених місць.

В свою чергу, п. 12 Порядку визначено, що межі історичних ареалів погоджуються відповідним органом місцевого самоврядування та затверджуються МКІП.

Отже, межі історичного ареалу встановлюються науково-проектною документацією під час розроблення історико-архітектурних опорних планів населеного місця, яка погоджується відповідним органом місцевого самоврядування та затверджується МКІП. Тобто, межі історичного ареалу населеного місця вважатимуться належним чином визначеними тільки після їх затвердження МКІП.

На офіційному сайті МКІП (URL: http://mincult.kmu.gov.ua/control/publish/article?art_id=244995501) міститься інформація щодо затвердження меж та режимів використання історичних ареалів історичних населених місць наказами Міністерства культури України (станом на 31.12.2019), серед яких нема відомостей про місто Львів.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Ні законодавством, яке діяло на дату винесення рішення виконкому Львівської міської ради № 1311 від 09.12.2005 року, ні законодавством, яке діяло станом на дату винесення припису Міністерства культури та інформаційної політики України від 20 квітня 2020 року №5571/6.11.6, не передбачено повноважень (власних чи делегованих) виконавчих комітетів рад щодо затвердження меж історичних ареалів населеного місця. Тому в силу закону рішення виконкому Львівської міської ради № 1311 від 09.12.2005 року "Про затвердження меж історичного ареалу та зони регулювання забудови міста Львова" не може вважатися належним документом, яким затверджені межі історичного ареалу міста Львова, без погодження таких меж центральним органом виконавчої влади у сфері охорони культурної спадщини, тобто МКІП.

У відповіді Міністерства культури та інформаційної політики України на адвокатський запит від 20.03.2021 МКІП вказало: Станом на сьогодні історико-архітектурний опорний план міста Львова центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони культурної спадщини, у встановленому порядку не погоджувався (відповідна науково-проектна документація на розгляд наразі не подавалася) .

Відповідно до ч. 1 ст. 376 ЦК України, житловий будинок, будівля, споруда, інше нерухоме майно вважаються самочинним будівництвом, якщо вони збудовані або будуються на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без відповідного документа, який дає право виконувати будівельні роботи чи належно затвердженого проекту, або з істотними порушеннями будівельних норм і правил.

З матеріалів справи вбачається, що будівництво (2 та 3 черги) проводиться на земельних ділянках:

1) площею 0,3611 га (кадастровий номер 4610136900:01:001:0040), цільове призначення - 02.03 для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку, категорія земель - землі житлової та громадської забудови; вид використання - для будівництва та обслуговування багатоквартирних житлових будинків з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом відповідно до договору оренди землі, зареєстрованого у Львівській міській раді 28.03.2017 за № Ф-2992, строком дії до 09.02.2027;

2) земельній ділянці площею 0,0451 га (кадастровий номер 4610136900:01:001:0038), цільове призначення - 03.08 для будівництва і обслуговування об`єктів туристичної інфраструктури та закладів громадського харчування; категорія земель - землі житлової та громадської забудови; вид використання - для будівництва та обслуговування готелю відповідно до договору оренди землі, зареєстрованого у Львівській міській раді 17.08.2018 за №Ф-3078, строком дії до 27.06.2028.

Вказане відповідає положенням ст. 31 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та ч. 3 ст. 7 Закону України Про архітектурну діяльність , які прямо передбачають відсутність обов`язку замовника будівництва погоджувати проектну документацію з органами державної влади, в тому числі, з органами охорони культурної спадщини.

Відповідно до ст. 6-1 Закону України Про охорону культурної спадщини дозволи, погодження і висновки, передбачені цим Законом, надаються органами охорони культурної спадщини безоплатно. Рішення про надання або про відмову в наданні дозволу, погодження чи висновку приймається органом охорони культурної спадщини протягом одного місяця з дня подання фізичною чи юридичною особою відповідних документів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Норми ст. 6-1 ЗУ Про охорону культурної спадщини передбачають, що порядок подання документів для отримання відповідних дозволів МКІП має визначатися Кабінетом Міністрів України. Такий порядок Кабінетом Міністрів України не прийнятий, а відтак, на даний час компетентним органом не врегульоване питання отримання дозволів Міністерства культури та інформаційної політики України, що передбачені ЗУ Про охорону культурної спадщини .

Законодавство не наділяє МКІП правом самостійно визначати порядок видачі ним вищевказаних дозволів.

Враховуючи те, що Міністерство як орган державної влади може діяти тільки у той спосіб, що передбачений законами України, то за відсутності визначеного Кабінетом Міністрів України Порядку видачі ним дозволів на виконання робіт в межах історичного ареалу безпідставними є положення припису щодо необхідності дозволів на виконання робіт з будівництва, оскільки такі дозволи не можуть бути видані з незалежних від відповідача обставин.

Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 31.05.2021 р. у справі № 380/7710/20 апеляційну скаргу Товариства з додатковою відповідальністю Дальта задоволено, а рішення Львівського окружного адміністративного суду від 02 лютого 2021 року № 380/7710/20 скасовано, прийнято нове рішення, яким позов Товариства з додатковою відповідальністю Дальта задоволено, визнано протиправним та скасовано припис Міністерства культури та інформаційної політики України від 20 квітня 2020 року №5571/6.11.6.

Відповідно до ч. 4 ст. 75 ГПК України обставини, встановлені рішенням суду в господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

У постанові Восьмого апеляційного адміністративного суду від 31.05.2021 р. у справі № 380/7710/20 встановлено:

- за даними офіційного сайту Міністерства культури України в розділі Інформація щодо затвердження меж та режимів використання історичних ареалів історичних населених місць (режим доступу: http://mincult.kmu.gov.ua/control/publish/article?art_id=244995501), межі історичного ареалу міста Львова не затверджені (опубліковано перелік населених пунктів, щодо яких затверджено межі та режими використання історичного ареалу, місто Львів в цьому переліку відсутнє).

- відсутність погодження відповідачем меж історичного ареалу міста Львова також підтверджується наявним в матеріалах справи листом Міністерства культури України та інформаційної політики України від 25 березня 2021 року, що був поданий представником позивача безпосередньо під час апеляційного розгляду справи.

Крім того, як встановив Восьмий апеляційний адміністративний суд рішеннями виконавчого комітету Львівської міської ради №1063 від 28 вересня 2018 року та №113 від 008 лютого 2019 року затверджено містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва на будівництво ТзДВ Дальта багатоквартирних житлових будинків на вул. Антоновича, 31 - вул. Грюнвальдська, 11-А. Крім того, позивач отримав позитивні висновки державної експертизи (№14-0648-18 від 02 листопада 2018 року, №14-0396-19 від 25 березня 2019 року ДП Укрдержбудекспертиза ), а також дозволи на будівництво від 27 листопада 2018 року №ЛВ1121833111795 та 11 квітня 2019 року №ЛВ1121910119999 Інспекції Держархбудконтролю у м. Львові.

Отже, оскільки відповідачами дотримано всіх законодавчих вимог, зокрема, отримано належні дозволи на проведення будівельних робіт, враховуючи той факт, що отримання дозволів та погоджень МКІП щодо об`єктів проектування історичного ареалу м. Львова призупинене, а також статтю 19 Конституції України, де вказано, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством, об`єкти Будівництво багатоквартирних житлових будинків (№1 та №2 на генплані) з вбудованими приміщеннями громадського призначення, підземним паркінгом зі знесенням існуючих нежитлових приміщень і будівель та реконструкцією ТП-657 на вул. Антоновича, 31-вул. Грюнвальдській, 11-А (2 черга будівництва та Будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення (№1 на генплані) та готелю (№2 на генплані) , нежитлові приміщення на вул. Антоновича, 31-вул. Грюнвальдській, 11-А (3 черга будівництва) не можуть вважатись самочинним будівництвом і, таким чином, підлягати знесенню.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог у повному обсязі.

Відповідно до ч. 1 ст. 74 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Згідно ч. 1 ст. 86 ГПК України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Частиною 2 статті 86 ГПК України передбачено, що жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Відповідно до частин 1, 3 статті 13 Господарського процесуального кодексу України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.

Судові витрати

За звернення до суду з позовною заявою майнового характеру прокурором сплачено судовий збір у розмірі 2270,00 грн, що підтверджується долученим до матеріалів справи платіжними дорученнями №419 від 15.03.2021.

Пунктом 2 частини 1 статті 129 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що судовий збір покладається у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, - на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Керуючись статтями 2, 12, 20, 73, 74, 76-80, 123, 129, 232, 233, 236-238, 240, 241, 247-252 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ

У задоволенні позову відмовити повністю.

Рішення набирає законної сили відповідно до статті 241 Господарського процесуального кодексу України та може бути оскаржене в Західному апеляційному господарському суді в порядку, визначеному розділом IV Господарського процесуального кодексу України.

Повний текст рішення складено 13.07.2021.

Суддя Р.А. Кидисюк

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення09.07.2021
Оприлюднено14.07.2021
Номер документу98265415
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —914/849/21

Рішення від 09.07.2021

Господарське

Господарський суд Львівської області

Кидисюк Р.А

Ухвала від 06.07.2021

Господарське

Господарський суд Львівської області

Кидисюк Р.А

Ухвала від 08.06.2021

Господарське

Господарський суд Львівської області

Кидисюк Р.А

Ухвала від 25.05.2021

Господарське

Господарський суд Львівської області

Кидисюк Р.А

Ухвала від 25.05.2021

Господарське

Господарський суд Львівської області

Кидисюк Р.А

Ухвала від 27.04.2021

Господарське

Господарський суд Львівської області

Кидисюк Р.А

Ухвала від 12.04.2021

Господарське

Господарський суд Львівської області

Кидисюк Р.А

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні