ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Київ
09.06.2021Справа № 910/21185/20
Суддя Господарського суду міста Києва Данилова М.В. , при секретарі судового засідання Тарасюку А.Ю. , розглянувши загальному позовному провадженні матеріали справи
за позовом Першого заступника військового прокурора Житомирського гарнізону (10014, м. Житомир, вул. Д. Донцова, 20) в інтересах держави в особі:
1. Міністерства оборони України (03168, м. Київ, пр.-т Повітрофлотський, 6);
2.Квартирно-експлуатаційного відділу м. Житомир (10014, м. Житомир, вул. Д. Донцова, 20);
3. Державного підприємства Шепетівський військовий лісгосп (30400, Хмельницька обл., Шепетівка, пров. Героїв Небесної Сотні, 18)
до Житомирської обласної ради (10002, м. Житомир, майдан ім. С.П. Корольова, буд. 1)
за участі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Громадської організацію Мисливсько-рибальський клуб Воїни-Полісся (10007, Житомирська обл., м. Житомир, вул. Київське шосе, буд. 127, кв. 17; код ЄДРПОУ 42716623)
про скасування рішення
Представники сторін:
від прокуратури: Чередник Д.В.;
від позивача-1: не з`явились;
від позивача-2: Бобер А.В.;
від позивача-3: не з`явилися;
від відповідача: Сечін Р.С. - представник;
від третьої особи: не з`явились
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
13 грудня 2020 року до Господарського суду міста Києва від Першого заступника військового прокурора Житомирського гарнізону в інтересах держави в особі: Міністерства оборони України; Квартирно-експлуатаційного відділу м. Житомир; Державного підприємства Шепетівський військовий лісгосп (30400, Хмельницька обл., Шепетівка, пров. Героїв Небесної Сотні, 18) (позивачі) до Житомирської обласної ради (відповідач) про визнання незаконним та скасувати рішення Житомирської обласної ради 25 сесії 7 скликання від 01 серпня 2019 року №1534 щодо надання у користування мисливських угідь громадській організації "Мисливсько-рибальський клуб Воїни Полісся .
Ухвалою господарського суду міста Києва від 11.01.2021 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі. Розгляд справи № 910/21185/20 ухвалено здійснювати у порядку загального позовного провадження.
09 лютого 2021 року через відділ діловодства суду від Міністерства оборони України надійшли письмові пояснення по справі.
Ухвалою господарського суду міста Києва від 10.02.2021 року призначено підготовче засідання на 10.03.2021 року.
16 лютого 2021 року через відділ діловодства суду від Житомирського обласного управління лісового та мисливського господарства надійшли документи на виконання вимог ухвали суду від 11.01.2021 року.
22 лютого 2021 року через відділ діловодства суду від відповідача надійшов відзив на позову заяву, яким Житомирська обласна рада проти позову заперечує, стверджуючи, що ним дотримано всіх вимоги чинного законодавства України при наданні мисливських угідь у користування, а також вказує, що при вирішенні питань про надання мисливських угідь у користування обласна рада керувалася, в першу чергу, спеціальними законами: Законом України Про місцеве самоврядування в Україні та Законом України Про мисливське господарство та полювання .
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 10.03.2021 року продовжено строк підготовчого провадження на 30 (тридцять) днів, відкладено підготовче засідання на 07.04.2021 року та залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Громадську організацію "Мисливсько-рибальський клуб Воїни-Полісся .
15 березня 2021 року через відділ діловодства суду від прокурора по справі надійшли письмові пояснення по справі.
05 квітня 2021 року через відділ діловодства суду від відповідача надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.
В підготовчому засіданні 07.04.2021 року оголошено перерву на 05.05.2021 року.
07 квітня 2021 року на електронну пошту суду від позивача-2 надійшли письмові пояснення.
07 квітня 2021 року на електронну пошту суду від позивача-2 надійшла заява про проведення підготовчого засідання за відсутності представника Квартирно-експлуатаційного відділу м. Житомир.
30 квітня 2021 року на електронну пошту суду від відповідача надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.
В підготовчому засіданні 05.05.2021 року оголошено перерву на 19.05.2021 року.
05 травня 2021 року на електронну пошту суду від позивача-2 надійшла заява про проведення підготовчого засідання за відсутності представника Квартирно-експлуатаційного відділу м. Житомир.
05 травня 2021 року на електронну пошту суду від третьої особи надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.
18 травня 2021 року на електронну пошту суду від відповідача надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.
18 травня 2021 року на електронну пошту суду від позивача-2 надійшла заява про відкладення підготовчого засідання.
19 травня 2021 року закрито підготовче засідання та призначено справу до судового розгляду по суті на 09.06.2021 року.
В судове засідання 09.06.2021 року з`явився прокурор по справі, представник позивача-2 та представник відповідача, які надали усні пояснення по справі.
Прокурор по справі підтримав позовні вимоги та просив задовольнити позов.
Представник позивача-2 підтримав позовні вимоги та просив задовольнити позов.
Представник відповідача просив відмовити у задоволенні позову.
Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши прокурора по справі та представників сторін, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Господарський суд міста Києва,
ВСТАНОВИВ:
Рішенням Житомирської обласної ради 25 сесії 7 скликання від 01.08.2019 року №1534 надано у користування громадській організації Мисливсько-рибальський клуб Воїни Полісся мисливські угіддя площею загальною площею 3199,8 га, у тому числі і площею 707,0 га у кварталах №№1-3,7,8,13-16,20 Зарічанського лісництва і площею 661,4 га у кварталах №№2-13 Корбутівського лісництва ДП Зарічанський лісгосп на території Тетерівської сільської ради, площею 1206,1 га у квадратах №№4-6,9-12, 21-27, 30 Зарічанського лісництва ДП Зарічанський лісгосп на території Станишівської сільської ради площею 525,3 га у квадратах №№17-19, 28, 31 Зарічанського лісництва ДП Зарічанський лісгосп на території Новогуйвинської селищної ради та площею, 100,0 га на землях, що перебувають в оренді фермерського господарства Василівське 2005 і знаходяться на території Сінгурівської сільської ради Житомирського району Житомирської області, терміном на 15 років та вирішила Громадській організації Мисливсько-рибальський клуб Воїни Полісся в установленому законом порядку укласти договір щодо умови ведення мисливського господарства з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства.
Відповідно до ст. 1 Закону України Про мисливське господарство та полювання мисливські угіддя - ділянки суші та водного простору, на яких перебувають мисливські тварини і які можуть бути використані для ведення мисливського господарства.
Тобто, мисливські угіддя фактично є частиною земної (або водної) поверхні з установленими межами, певним місцем розташування, а також з визначеними щодо неї правами та порядку надання і користування такими правами, а відтак - мисливські угіддя не можуть існувати окремо від земельної ділянки, на якій провадиться мисливське господарство.
Таким чином, порядок та підстави надання у користування мисливських угідь мають визначатись з урахуванням положень законодавства України, що регулює земельні відносини та виходячи із суб`єктів розпорядження земельним фондом України.
Статтею 13 Конституції України визначено, що земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об`єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.
Згідно зі ст. 19 Конституції України органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
Відповідно до ст. 1 Земельного кодексу України земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави.
Відповідно до ст. 2 Земельного кодексу України суб`єктами земельних відносин є громадяни, юридичні особи, органи місцевого самоврядування та органи державної влади. Об`єктами земельних відносин є землі в межах території України, земельні ділянки та права на них, у тому числі на земельні частки (паї).
Частиною 1 ст. 3 Земельного кодексу України визначено, що земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.
Відповідно п. ж) ч. 1 ст. 19 Земельного кодексу України, землі України за основним цільовим призначенням поділяються, зокрема, на: землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення.
Відповідно до державного акту від 1978 року серія Б № 022537 Міністерство оборони України в особі КЕВ м. Житомир є постійним користувачем земельної ділянки площею 15724,8 га, кадастрові номери земельної ділянки 1822055600:01:000:1970, 1822087200:01:000:1209, 1822086500:05:000:0908, 1822086500:05:000:0909 (лісові квартали 1-3, 7, 8, 13-16, 20-24, 25-28, 30 Зарічанського лісництва, в адміністративних межах Тетерівської, Денишівської, Сінгурівської, Новогуйвинської, Троянівської, Корчаківської, Буківської селищних рад Житомирського району Житомирської області.
Крім того, відповідно до державного акту серії ЯЯ №073506 від 10 жовтня 2005 року кадастровий номер земельної ділянки 1822082500:01:000:0028, Державне підприємство Івано-Франковський ліспромкомбінат МО України (правонаступник Шепетівський військовий лісгосп) є постійним користувачем земельної ділянки площею 491,1265 га на території Зарічанської сільської ради Житомирського району Житомирської області для ведення нового господарства, відповідно до державного акту серії ЯЯ №073508 від 10 жовтня 2005 року кадастровий номер земельної ділянки 1822055600:01:000:0065, Державне підприємство Івано-Франковський ліспромкомбінат МО України (правонаступник Шепетівський військовий лісгосп) є постійним користувачем земельної ділянки площею 186,3180 га на території Новогуйвинської селищної ради Житомирського району Житомирської області для ведення лісового господарства, відповідно до державного акту серії ЯЯ №073505 від 10 жовтня 2005 року кадастровий номер земельної ділянки 1822083000:06:000:0036, Державне підприємство Івано-Франковський ліспромкомбінат МО України (правонаступник Шепетівський військовий лісгосп) є постійним користувачем земельної ділянки площею 496,56 га на території Іванківської сільської ради Житомирського району Житомирської області для ведення лісового господарства, відповідно до державного акту серії ЯЯ №073507 від 10 жовтня 2005 року кадастровий номер земельної ділянки 1822087200:01:000:0036, 1822087200:01:000:0037 Державне підприємство Івано-Франковський ліспромкомбінат МО України (правонаступник Шепетівський військовий лісгосп) є постійним користувачем земельної ділянки площею 219,56 га на території Тетерівської сільської ради Житомирського району Житомирської області для ведення лісового господарства. Вказані земельні ділянки знаходяться на лісових кварталах 2-13 Корбутівського лісництва та на лісових кварталах 4-6, 9-12, 17-19 Зарічанського лісництва.
Згідно зі ст. 77 Земельного кодексу України землями оборони визнаються землі, надані для розміщення і постійної діяльності військових частин, установ, військово-навчальних закладів, підприємств та організацій Збройних Сил України, інших військових формувань, утворених відповідно до законодавства України. Землі оборони можуть перебувати лише в державній власності. Навколо військових та інших оборонних об`єктів у разі необхідності створюються захисні, охоронні та інші зони з особливими умовами користування. Порядок використання земель оборони встановлюється законом.
Відповідно до ст.ст. 1, 2 Закону України Про використання земель оборони землями оборони визнаються землі, надані для розміщення і постійної діяльності військових частин, установ, військово-навчальних закладів, підприємств та організацій Збройних Сил України, інших військових формувань, утворених відповідно до законів України (далі - військові частини). Військовим частинам для виконання покладених на них функцій та завдань земельні ділянки надаються у постійне користування відповідно до вимог Земельного кодексу України.
Статтею 65 Земельного кодексу України передбачено, що землями промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення визнаються земельні ділянки, надані в установленому порядку підприємствам, установам та організаціям для здійснення відповідної діяльності. Порядок використання земель промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення встановлюється законом.
За приписами ч.4 ст. 2 Закону України Про використання земель оборони військові частини зобов`язані використовувати надані їм земельні ділянки відповідно до вимог земельного і природоохоронного законодавства та з дотриманням вимог щодо забезпечення безпеки населення у процесі проведення ними постійної діяльності.
Положеннями ст. 10 Закону України Про оборону України передбачено, що Міністерство оборони України як центральний орган виконавчої влади забезпечує проведення в життя державної політики у сфері оборони, функціонування, бойову та мобілізаційну готовність, боєздатність і підготовку Збройних Сил України до здійснення покладених на них функцій і завдань.
З метою однакового і правильного застосування господарськими судами норм матеріального і процесуального права у розгляді справ у спорах, що виникають із земельних відносин, Пленумом Вищого господарського суду України надано роз`яснення у формі постанови Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин №6 від 17.05.2011 у п.п. 4.2, 4.3 якої визначається, що за змістом ст. 1 Закону України Про використання земель оборони та ст. 77 Земельного кодексу України землями оборони визнаються землі, надані для розміщення і постійної діяльності військових частин, установ, військово-навчальних закладів, підприємств та організацій Збройних Сил України, інших військових формувань, утворених відповідно до законодавства України. Землі оборони з 01.01.2013 можуть перебувати лише в державній власності. Відповідно до Законів України Про оборону України та Про правовий режим майна у Збройних Силах України Міністерство оборони України є уповноваженим державою органом управління військовим майном. З огляду на це залучення Міністерства оборони України до участі у розгляді справ, предметом спору в яких виступають землі оборони, є обов`язковим. Порядок використання земель оборони встановлюється законом. Порядок використання земель оборони в господарських цілях визначено ст. 4 Закону України Про використання земель оборони . У разі відсутності доказів зміни цільового призначення земельної ділянки, яка належить до земель оборони, в порядку, визначеному ст.20 Земельного кодексу України, така ділянка не може використовуватися у господарських цілях, в тому числі для житлової забудови, у зв`язку з чим укладені договори, об`єктами яких є землі оборони, підлягають визнанню недійсними.
Порушення порядку встановлення та зміни цільового призначення земель є підставою, зокрема, для визнання недійсними рішень органів державної влади та органів місцевого самоврядування про надання (передачу) земельних ділянок громадянам та юридичним особам, а також визнання недійсними угод щодо відповідних земельних ділянок (ст. 21 Земельного кодексу України).
Тож, виходячи із системного аналізу вищенаведених норм чинного законодавства України, суд дійшов висновку що спірна земельна ділянка належить до земель оборони в розумінні положень Закону України Про використання земель оборони , Закону України Про оборону України , Закону України Про Збройні Сили України , уповноваженим державою органом управління якого є Міністерство оборони України.
Документально підтверджених відомостей про зміну правового статусу та/або цільового призначення спірної земельної ділянки у встановленому законом порядку суду не надано.
За приписами ст. 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.
Тобто, підставою виникнення права на земельну ділянку є відповідний юридичний факт - отримання документу, що посвідчує право та, при цьому, земельне законодавство України серед підстав набуття права на землю громадянами та юридичними особами не називає оформлення чи переоформлення прав на земельні ділянки.
Судом враховується, що нормами чинного законодавства України не передбачено автоматичного переходу права постійного користування, земельною ділянкою, в тому числі, у разі правонаступництва. Водночас, документально підтверджених відомостей щодо скасування державного акту на право користування землею серії Б №022538, виданого у 1978 році, суду не надано.
Питання щодо законності Державного акту на право користування землею серії Б №022538, виданого у 1978 році, було предметом розгляду справи №45/326-50/136т за позовом Державного підприємства Житомирське лісове господарство до Квартирно-експлуатаційного відділу міста Житомир та Житомирської обласної державної адміністрації про визнання незаконним державного акту на право користування землею.
За результатами розгляду справи №45/326-50/136т у задоволенні позову Державного підприємства Житомирське лісове господарство було відмовлено.
При вирішенні спору у справі №45/326-50/136 судами встановлено, що державний акт є документом, що підтверджує право, яке вже виникло у Житомирського КЕЧ району на підставі рішень виконкому Житомирської Облради депутатів трудящихся від 09.04.1945 №518, 519 і від 02.06.1945 № 1020 та постанови Ради народних комісарів Української РСР від 06.07.1945 №429/0037 Про відновлення права Київському, Харківському і Львівському Військовим Округам на користування земельними ділянками, відведеними під аеродроми, полігони, стрільбища, табори і учбові поля до Вітчизняної війни , а до відносин, пов`язаних з прийняттям рішень відповідними органами про надання земельних ділянок (відновлення права на земельні ділянки), норми Земельного кодексу Української РСР (1970 року) не застосовуються, оскільки не мають зворотної дії у часі по відношенню до рішень, які були прийняті у 1945 році. Вказані акти не визнані у судовому порядку недійсними і є чинними по відношенню до спірного державного акту, тому відсутні підстави для визнання державного акту недійсним, на підставі яких він був виданий.
В рамках розгляду справи №45/326-50/136 судами також встановлено, що рішення, які були прийняті у 1945 році, відповідно до норм Земельного кодексу Української РСР (1970 року) вважаються такими, що створюють право у Житомирської КЕЧ району на користування земельною ділянкою та право на яку їй відновлено. Таким чином, зазначені рішення підлягають виконанню шляхом видачі відповідного державного акту, що і було зроблено у 1978 році.
Згідно зі ст.115 Земельного кодексу України зони особливого режиму використання земель створюються навколо військових об`єктів Збройних Сил України та інших військових формувань, утворених відповідно до законодавства України, для забезпечення функціонування цих об`єктів, збереження озброєння, військової техніки та іншого військового майна, охорони державного кордону України, а також захисту населення, господарських об`єктів і довкілля від впливу аварійних ситуацій, стихійних лих і пожеж, що можуть виникнути на цих об`єктах.
Відповідно до п. а) ч.1 ст. 141 Земельного кодексу України однією з підстав припинення права користування земельною ділянкою є добровільна відмова від права користування земельною ділянкою.
Частинами 3, 4 ст. 142 Земельного кодексу України передбачено, що припинення права постійного користування земельною ділянкою у разі добровільної відмови землекористувача здійснюється за його заявою до власника земельної ділянки. Власник земельної ділянки на підставі заяви землекористувача приймає рішення про припинення права користування земельною ділянкою, про що повідомляє органи державної реєстрації.
При цьому, за змістом Законів України Про оборону України та Про правовий режим майна у Збройних Силах України щодо земель оборони, то вирішення відповідного питання належить до компетенції Міністерства оборони України.
Відповідно до ст. 2 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.
Статтею 4 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні встановлено, що місцеве самоврядування в Україні здійснюється, зокрема, на принципах: законності, гласності, підзвітності та відповідальності перед територіальними громадами їх органів та посадових осіб: судового захисту прав місцевого самоврядування.
Відповідно до ч. 5 ст. 16 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні від імені та в інтересах територіальних громад права суб`єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради.
Статтею 24 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні передбачено, що органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі в межах повноважень, та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України.
Відповідно до п. 34 ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування в України виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються регулювання земельних відносин.
Відповідно до ст. 60 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров`я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об`єкти, визначені відповідно до закону як об`єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.
Згідно зі ст. 20 Земельного кодексу України віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень. Зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення. Зміна цільового призначення земельних ділянок державної або комунальної власності провадиться Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та передачу цих ділянок у власність або надання у користування.
Частиною 5 ст. 20 Земельного кодексу України встановлено, що види використання земельної ділянки в межах певної категорії земель (крім земель сільськогосподарського призначення та земель оборони) визначаються її власником або користувачем самостійно в межах вимог, встановлених законом до використання земель цієї категорії, з урахуванням містобудівної документації та документації із землеустрою. Земельні ділянки, що належать до земель оборони, використовуються виключно згідно із Законом України Про використання земель оборони .
Між тим, документально підтверджених відомостей щодо зміни категорії земельної ділянки площею 3199,8 га, у тому числі площею 707,0 га у кварталах №№1-3, 7, 8, 13-16, 20 Зарічанського лісництва і площею 661,4 га у кварталах №№2-13 Корбутівського лісництва ДП Зарічанський лісгосп на території Тетерівської сільської ради, площею 1206,1 га у кварталах №№4-6, 9-12, 21-27, 30 Зарічанського лісництва ДП Зарічанський лісгосп на території Станишівської сільської ради, площею 525,3 га у кварталах №№17-19, 28, 31 Зарічанського лісництва ДП Зарічанський лісгосп на території Новогуйвинської селищної ради та площею 100,0 га на землях, що перебувають в оренді фермерського господарства Василівське 2005 і знаходяться на території Сінгурівської сільської ради Житомирського району Житомирської області із земель оборони та віднесення вказаної земельної ділянки до будь-якої іншої категорії матеріали справи не містять.
На підставі вищевикладеного, суд дійшов висновку, що рішення Житомирської обласної ради двадцять п`ятої сесії VІІ скликання від 01.08.2019 №1534 Про надання у користування мисливських угідь Громадській організації Мисливсько-рибальський клуб Воїни Полісся прийнято з порушенням норм чинного законодавства, що регулює земельні відносини.
Відповідно до ст. 21 Цивільного кодексу України суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси. Суд визнає незаконним та скасовує нормативно-правовий акт органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.
Відтак, з огляду на те, що спірне рішення Житомирської обласної ради прийнято з порушенням норм законодавства, що регулює земельні відносини, та суперечить положенням Законів України Про оборону України та Про правовий режим майна у Збройних Силах України , вимоги Першого заступника військового про визнання незаконним та скасування рішення Житомирської обласної ради 25 сесії VІІ скликання від 01.08.2019 №1534 Про надання у користування мисливських угідь Громадській організації Мисливсько-рибальський клуб Воїни Полісся є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
У відповідності до вимог ст. 129 Господарського процесуального кодексу України витрати по сплаті судового збору покладаються на відповідача.
Керуючись ст. 73, 86, 129, 219, 233, 236, 238, 241 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд міста Києва
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Визнати незаконним та скасувати рішення Житомирської обласної ради 25 сесії 7 скликання від 01 серпня 2019 року № 1534 щодо надання у користування мисливських угідь Громадській організації Мисливсько-рибальський клуб Воїни Полісся .
3. Стягнути з Житомирської обласної ради (10014, Житомирська обл., місто Житомир, Майдан ім. С.П.Корольова, будинок 1, ідентифікаційний код 13576948) на користь Спеціалізованої прокуратури у військовій та оборонній сфері Центрального регіону (01014, м. Київ, вул. П.Болбочана, 8, рахунок UA478201720343140002000082966, МФО 820172 в ДКСУ, код ЄДРПОУ 38347014) судовий збір на суму в розмірі 2 102, 00 грн.
Видати наказ після набрання рішенням законної сили.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складено 14.07.2021 р. (у зв`язку з перебуванням судді Данилової М.В. у відпустці).
Суддя М.В. Данилова
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 09.06.2021 |
Оприлюднено | 15.07.2021 |
Номер документу | 98296827 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Данилова М.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні