КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД
справа № 760/6456/21
провадження № 33/824/2985/2021
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 липня 2021 року м. Київ
Київський апеляційний суд в складі судді Кирилюк Г. М., розглянувши апеляційну скаргу представника Київської митниці Держмитслужби Куликова Миколи Миколайовича на постанову судді Солом`янського районного суду м. Києва від 07 травня 2021 року в справі про притягнення ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , керівника ТОВ КАУНТАШ ОФТОРГ , адреса: 10001, м. Житомир, Богунський район, вул. Київська, 79, код ЄДРПОУ 42108145, місце реєстрації: АДРЕСА_1 , до адміністративної відповідальності за ч.1 ст. 483 Митного кодексу України,
встановив:
Постановою Солом`янського районного суду м. Києва від 07 травня 2021 року закрито провадження відносно ОСОБА_1 в справі про порушення митних правил, передбачених ч.1 ст.483 МК України, у зв`язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.
В апеляційній скарзі представник Київської митниці Держмитслужби - Куликов М. М. просить скасувати постанову судді Солом`янського районного суду м. Києва від 07 травня 2021 року та прийняти нову, якою визнати ОСОБА_1 винним у вчиненні порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, застосувавши до нього стягнення у відповідності до санкції статті.
Доводи апеляційної скарги обґрунтовані тим, що 15.05.2019 до Житомирської митниці ДФС подано митну декларацію типу ЕК 10 АА №UA101020/2019/008352 на товар Пиломатеріали хвойних порід, обрізні , кількістю - 37,43 м3., загальною вартістю 100589,36 грн.
Згідно вказаної митної декларації відправником товару є ТОВ КАУНТАШ ОФТОРГ (код ЄДРПОУ 42108145), одержувачем - XIAMEN XIANGYU SUPERCHAIN SUPPLY CHAIN DEVELOPMENT CO., LTD ROAD, XIAMEN, CHINA (Китай).
Для проведення митного оформлення вказаної митної декларації та подальшого переміщення через митний кордон України даного товару до Житомирської митниці ДФС надано сертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій серії ЖТ.599642 від 17.04.2019.
Даний сертифікат отримано на підставі товарно-транспортних накладних №69/01 від 21.06.2018 та №70/01 від 22.06.2018, виданих Сільськогосподарським виробничим кооперативом Блистівський ( далі- СГВК Блистівський (код ЄДРПОУ 30924907).
СГВК Блистівський на запит Київської митниці Держмитслужби від 08.10.2020 не підтвердило факту видачі ним вказаних товарно-транспортних накладних.
Отже, сертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій серії ЖТ.599642 від 17.04.2019 був отриманий незаконним шляхом.
Оскільки Київською митницею Держмитслужби отримано відповідь на запит від СГВК Блистівський , якою спростовано факт видачі товарно-транспортних накладних №69/01 від 21.06.2018 та №70/01 від 22.06.2018, в такому разі у митниці є всі підстави вважати, що даний сертифікат був отриманий незаконним шляхом.
Посилаючись на ст. 3 Закону України Про особливості державного регулювання діяльності суб`єктів підприємницької діяльності, пов`язаної з реалізацією та експортом лісоматеріалів від 8 вересня 2005 року № 2860-IV, п. 6 постанови Кабінету Міністрів України Про затвердження Тимчасового порядку видачі сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій від 21 грудня 2005 p. № 1260 вказує, що керівником ПП "КАУНТАШ ОФТОРГ" ОСОБА_1 вчинено дії щодо переміщення товару: товар Пиломатеріали хвойних порід, обрізні , кількістю - 37,43 м3., загальною вартістю 100 589,36 грн через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з поданням митному органу як підставу для переміщення через митний кордон України, сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій серії ЖТ.599642 від 17.04.2019, що одержаний незаконним шляхом.
А отже, зазначені дії мають ознаки порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України.
У відповідності до статті 3 Закону України Про особливості державного регулювання діяльності суб`єктів підприємницької діяльності, пов`язаної з реалізацією та експортом лісоматеріалів від 8 вересня 2005 року N 2860-IV , реалізація за межі митної території України в митному режимі експорту суб`єктами підприємницької діяльності лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів, крім передбачених статтями 2 та 2 1 цього Закону, допускається за наявності сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів.
Право на експорт певної партії лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів, крім передбачених статтями 2 та 2 1 цього Закону, має суб`єкт підприємницької діяльності, що отримав сертифікат про походження на відповідну партію лісо - або пиломатеріалів.
У відповідності до пункту 6 постанови Кабінету Міністрів України Про затвердження Тимчасового порядку видачі сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій від 21 грудня 2005 р. N1260 експортери несуть відповідальність за достовірність інформації в поданих ними документах.
Судом першої інстанції не прийняті до уваги та не враховані вказані обставини, що призвело до прийняття необ`єктивного рішення.
В судовому засіданні представник Київської митниці Державної митної служби України - Паньків Д. В. апеляційну скаргу підтримав та просив її задовольнити.
ОСОБА_1 у встановленому законом порядку тричі повідомлявся про день та час розгляду справи за місцем роботи та зареєстрованим місцем проживання, клопотань про поважність причин неявки в судове засідання від нього не надходило, у зв`язку з чим суд дійшов висновку про можливість розгляду справи в його відсутність.
Заслухавши пояснення представника Київської митниці Державної митної служби України, перевіривши матеріали справи про порушення митних правил щодо ОСОБА_1 , суд дійшов висновку про те, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з таких підстав.
Згідно з вимогами ст. 245, 252 КУпАП під час провадження у справах про адміністративні правопорушення забезпечується всебічне, повне та об`єктивне дослідження всіх обставин справи.
Згідно ст. 487 МК України провадження у справі про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Згідно ст. 486 МК України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону.
Відповідно до вимог ст. 489 МК України посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до протоколу про порушення митних правил №1692/10000/20, складеного головним державним інспектором відділу оперативного реагування №23 (у м. Житомир) управління забезпечення протидії митним правопорушенням Київської митниці Держмитслужби Соколовським С.В., 15.05.2019 до Житомирської митниці ДФС подано митну декларацію типу ЕК 10 АА №UA101020/2019/008352 на товар Пиломатеріали хвойних порід,обрізні , кількістю - 37,43 м3., загальною вартістю 100 589,36 грн.
Згідно вказаної митної декларації відправником товару є ПП КАУНТАШ ОФТОРГ (код ЄДРПОУ 42108145), одержувачем - XIAMEN XIANGYU SUPERCHAIN SUPPLY CHAIN DEVELOPMENT CO.,LTD ROAD, XIAMEN, CHINA (Китай).
Для проведення митного оформлення вказаної митної декларації та подальшого переміщення через митний кордон України даного товару до Житомирської митниці ДФС ПП КАУНТАШ ОФТОРГ надано, наряду з іншими документами, сертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій серії ЖТ №599642 від 17.04.2019.
Даний сертифікат отримано на підставі товарно -транспортних накладних №69/01 від 21.06.2018 та №70/01 від 22.06.2018, виданих СГВК Блистівський .
Як вбачається з матеріалів справи, вказаний сертифікат було отримано на підставі заяви від 16.04.2019 представника покупця ПП КАУНТАШ ОФТОРГ ОСОБА_1 до начальника Житомирського управління лісового господарства, яка містить відмітку про те, що заявник з п. 6 тимчасового порядку видачі сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів, затвердженого постановою КМУ від 21.12.2005 року №1260 ознайомлений. Достовірність наданих документів для видачі сертифікату та законність отримання лісопродукції підтверджую (а.с. 13).
До переліку документів, наданих для отримання сертифіката, надано ТТН №70/01 від 22.06.2018; ТТН №69/01 від 21.06.2018, лісокористувач СГВК Блистівський, спеціфікації-накладні №70/01 та №69/01 на відпуск лісоматеріалів необроблених 22.06.2018 до товарно-транспортних накладних №69/01 та №70/01 (а.с. 14-18).
З метою перевірки законності експорту лісопродукції суб`єктами зовнішньоекономічної діяльності Житомирської області, до СГВК Блистівський надіслано звернення з проханням підтвердити факт продажу лісопродукції згідно ТТН №70/01 від 22.06.2018; ТТН №69/01 від 21.06.2018.
У відповіді на вказане звернення (вх. №39283 від 27.10.2020) СГВК Блистівський заперечило факт видачі товаротранспортних накладних №70/01 від 22.06.2018 та №69/01 від 21.06.2018 (а.с.20).
Отже, керівником ПП КАУНТАШ ОФТОРГ ОСОБА_1 вчинено дії, спрямовані на організацію переміщення товару через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з поданням митному органу сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій серії ЖТ.599642 від 17.04.2019, що був одержаний незаконним шляхом.
Згідно ст.3 Закону України Про особливості державного регулювання діяльності суб`єктів підприємницької діяльності, пов`язаної з реалізацією та експортом лісоматеріалів реалізація за межі митної території України в митному режимі експорту суб`єктами підприємницької діяльності лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів, крім передбачених статтями 2 та 2 1 цього Закону, допускається за наявності сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів.
Право на експорт певної партії лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів, крім передбачених статтями 2 та2 1 цього Закону, має суб`єкт підприємницької діяльності, що отримав сертифікат про походження на відповідну партію лісо - або пиломатеріалів.
Відповідно до п.6 постанови Кабінету Міністрів України Про затвердження Тимчасового порядку видачі сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій від 21 грудня 2005 року №1260 експортери несуть відповідальність за достовірність інформації в поданих ним документах.
Таким чином, керівником ПП КАУНТАШ ОФТОРГ ОСОБА_1 вчинено дії, спрямовані на організацію переміщування товару: Пиломатеріали хвойних порід, обрізні , кількістю - 37,43 м 3 , загальною вартістю 100 589, 36 гривень через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з поданням митному органу, як підставу для переміщення через митний кордон України, сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій серії ЖТ №599642 від 17.04.2019, що був одержаний незаконним шляхом.
Відповідно до ч.1 ст.458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил, як це передбачено ч. 2 ст. 459 МК України, можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.
За диспозицією ст. 483 МК України відповідальність настає за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Згідно п.6 Постанови Пленуму Верховного Суду України Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил №8 від 03 червня 2005 року , підставою для переміщення предметів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митниці на пропуск предметів через митний кордон. Законодавчими актами встановлено, що це можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, товарно-супровідні документи, інвойс, дозвіл відповідних державних органів тощо. Незаконно одержаними слід визнавати документи, які особа отримала за відсутності законних підстав або з порушенням установленого порядку.
Відповідно до вимог ч.1 ст.266 МК України декларант зобов`язаний, серед іншого: здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом; на вимогу митного органу пред`явити товари, транспортні засоби комерційного призначення для митного контролю і митного оформлення; надати митному органу передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей.
Висновки суду першої інстанції, що при розгляді справи не встановлено факт обізнаності ОСОБА_1 про те, що документи, надані ним митному органу, є підробленими , одержаними незаконним шляхом, чи містять неправдиві відомості, а наданий сертифікат не відповідає дійсності, а в діях особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, був наявний умисел на незаконне переміщення товарів через митний кордон України є необґрунтованими та спростовуються матеріалами справи, в яких відсутні будь-які пояснення вказаної особи.
В даному випадку саме керівник товариства несе повну відповідальність за правильність поданих документів, відсутні також і будь-які дані у матеріалах справи про те, що після встановлення невідповідності накладних, керівником були вчинені будь-які дії, спрямовані на встановлення обставин відповідності документів.
Враховуючи викладені обставини, а також те, що при апеляційному перегляді встановлено, що постанова суду першої інстанції не відповідає фактичним обставинам справи, то апеляційний суд доходить висновку, що постанова Солом`янського районного суду міста Києва від 07 травня 2021 року підлягає скасуванню, а апеляційна скарга - задоволенню.
Керуючись ст. 294 КУпАП
постановив:
Апеляційну скаргу Київської митниці Держмитслужби задовольнити.
Постанову Солом`янського районного суду міста Києва від 07 травня 2021 року скасувати.
Прийняти нову постанову.
Визнати ОСОБА_1 винним у порушенні митних правил за ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, застосувавши до нього стягнення у вигляді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил, що становить 100 589 грн 36 коп. з конфіскацією цих товарів.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави судовий збір в сумі 454 гривні.
Постанова набирає законної сили негайно після її винесення, є остаточною й оскарженню не підлягає.
Суддя Г. М. Кирилюк
Суд | Київський апеляційний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.07.2021 |
Оприлюднено | 15.07.2021 |
Номер документу | 98314322 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Київський апеляційний суд
Кирилюк Галина Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні