Постанова
від 29.08.2007 по справі 10315-2007а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

10315-2007А

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

Автономна Республіка Крим, 95003, м.Сімферополь, вул.Р.Люксембург/Речна, 29/11, к. 211

ПОСТАНОВА

Іменем України

29.08.2007Справа №2-8/10315-2007А

За позовом – Орендного підприємства «Кримтеплокомуненерго», м. Сімферополь в особі Євпаторійської філії ОП «Кримтеплокомуненерго», м. Євпаторія

До відповідача – Євпаторійської міської Ради, м. Євпаторія

Про спонукання до виконання певних дій.

Головуючий суддя Чумаченко С.А.

Секретар Ярилова О.С.  

П Р Е Д С Т А В Н И К И:

Від позивача – Жила Д.О., пред-к за дов. від 18.12.2006 року.

Від відповідача – Сеїтяг'яєва Е.С., пред-к за дов. №01-13/29 від 12.01.2007 року.

Сутність спору: позивач, орендне підприємство «Кримтеплокомуненерго» в особі Євпаторійської філії ОП «Кримтеплокомуненерго» звернувся до Господарського Суду Автономної Республіки Крим з адміністративним позовом до відповідача, Євпаторійської міської Ради, просить спонукати Євпаторійську міську Раду надати дозвіл АП «Кримтеплокомуненерго» в особі Євпаторійського філіалу АП «Кримтеплокомуненерго» на розробку проекту відводу земельної ділянки площею 3890,5кв.м., розташованого за адресою: м. Євпаторія, вул. Чапаєва, 119 «а» для обслуговування розташованого на неї складу літ. «Г», а у випадку ухилення Євпаторійської міської Ради у місячний строк з моменту набрання рішенням суду законної сили від надання дозволу на розробку проекту відводу земельної ділянки, дане рішення є підставою для звернення АП «Кримтеплокомуненерго» в особі Євпаторійського філіалу АП «Кримтеплокомуненерго» до розробників документації по землеустрою, які на договірних умовах мають право розробити проект відводу земельної ділянки площею 3890,5кв.м., розташованого за адресою: м. Євпаторія, вул. Чапаєва, 119 «а» для обслуговування розташованого на неї складу літ. «Г».

Розглянувши матеріали справи, заслухавши представників сторін, суд –

ВСТАНОВИВ:

02.01.2002 року Виконавчим комітетом Залізничної районної Ради м. Сімферополя зареєстровано орендне підприємством «Кримтеплокомуненерго», про що видано свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи. Номер запису про реєстрацію юридичної особи 04055570Ю0020646.

24.10.2006 року Орендне підприємство «Кримтеплокомуненерго», в особі Євпаторійської філії ОП «Кримтеплокомуненерго» направило на адресу Євпаторійської міської Ради лист №2993 з проханням про виділення земельної ділянки по вул. Чапаєва – 60 років ВЛКСМ площею 3770кв.м., у зв'язку з виробничою необхідністю створення монтажно – ремонтного цеху котельного устаткування у будівлі модуля (склад літ. «Г»)

06.11.2006 року Євпаторійська міська Рада направила на адресу Орендного підприємства «Кримтеплокомуненерго», в особі Євпаторійської філії ОП «Кримтеплокомуненерго» листа №7644/02-12 з проханням надання пакету документів для винесення питання виділення земельної ділянки по вул. Чапаєва – 60 років ВЛКСМ площею 3770кв.м. на розгляд постійної комісії міської Ради.

18.12.2006 року Рішенням Господарського Суду Автономної Республіки Крим по справі №2-29/18911-2006 за позовом орендного підприємства «Кримтеплокомуненерго» до Кримського республіканського підприємства «Бюро реєстрації та технічної інвентаризації м. Євпаторія» про визнання права власності та спонукання виконати певні дії вирішено визнати право власності за орендним підприємством «Кримтеплокомуненерго» з правом повного господарського ведення Євпаторійської філії ОП «Кримтеплокомуненерго» на об'єкт нерухомості склад літ. «Г», площею забудови 680,9кв.м., розташований на земельній ділянці площею 3890,5кв.м., за адресою: м. Євпаторія, вул. Чапаєва, 119 «а».

20.04.2007 року Орендне підприємство «Кримтеплокомуненерго», в особі Євпаторійської філії ОП «Кримтеплокомуненерго» направило на адресу Євпаторійської міської Ради листа №01-10/1135 з проханням передати в оренду на строк 49 років з земель міста площею 3890,5кв.м., по вул. Чапаєва, 119-А м. Євпаторія для обслуговування складу Літер «Г».

Проте відповідач неодноразово, а саме 04.04.2007 року, 03.05.2007 року, 05.05.2007 року, 23.07.2007 року направляв на адресу позивача лист №8367/02-12 з проханням надати додаткові документи та з зазначенням, що після надання документів питання виділення земельної ділянки по вул. Чапаєва – 60 років ВЛКСМ площею 3770кв.м. буде винесено на розгляд постійної комісії Євпаторійської міської Ради.

Таким чином, суд вважає, що Євпаторійська міська Рада відкладаючи розгляд питання та не приймаючи рішення щодо виділення земельної ділянки по вул. Чапаєва – 60 років ВЛКСМ площею 3770кв.м., у зв'язку з виробничою необхідністю створення Євпаторійською філією ОП «Кримтеплокомуненерго» монтажно – ремонтного цеху котельного устаткування у будівлі модуля (склад літ. «Г») тим самим порушив встановлені законом строки розгляду клопотань, а також порушив шляхом бездіяльності право позивача на отримання в оренду земельної ділянки.

Крім того, вже після подання позивачем позовної заяви 06.08.2007 року та при розгляді даної справи в Господарському Суді Автономної Республіки Крим на засіданні постійної комісії Євпаторійської міської Ради по питанням містобудування та земельних ресурсів 14.08.2007 року було  розглянуто проект рішення «Про дозвіл на розробку проекту відводу земельної ділянки ЕФ АП «Кримтеплокомуненерго» для реконструкції та обслуговування модуля – складу за адресою: м. Євпаторія,

вул. Чапаєва, 119А».

Тим самим відповідач підтвердив той факт, що мало місце бездіяльність по розгляду проекту рішення «Про дозвіл на розробку проекту відводу земельної ділянки ЕФ АП «Кримтеплокомуненерго» для реконструкції та обслуговування модуля – складу за адресою: м. Євпаторія, вул. Чапаєва, 119А» на підставі чого позовні вимоги позивача обґрунтовані.

У відповідності до ст.80 Земельного кодексу України, територіальні громади є суб'єктами прав власності на землі комунальної власності.

Відповідно до ст.90 Земельного кодексу України, власники земельних ділянок мають право продавати або іншим шляхом відчужувати земельні ділянки, передавати їх у оренду, заставу; самостійно господарювати на землі; споруджувати житлові будинки, виробничі і інші будівлі і споруди.

Відповідно до ст.12 Земельного кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад у сфері земельних відносин на території сіл, селищ, міст, відноситься розпорядження землями територіальних громад; надання земельних ділянок в користування із земель комунальної власності; рішення інших питань у сфері земельних відносин відповідно до закону.

Відповідно до п. «В», ч.1, ст.186 Земельного кодексу України відповідними органами місцевого самоврядування затверджуються проекти  відведення  земельних ділянок із земель державної чи комунальної власності затверджуються органами виконавчої  влади або  органами  місцевого  самоврядування,  які надають і вилучають земельні ділянки;

       Порядок передачі в оренду земельних ділянок, що знаходяться в державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки. Передача в оренду земельних ділянок громадянам і юридичним особам із земель запасу під забудову проводиться за проектами відводу в порядку, встановленому статтями 118,123, 124 Земельного кодексу України.

     Відповідно до ч.3 ст.123 Земельного кодексу України юридична особа,  зацікавлена в одержанні земельної ділянки у  постійне  користування  із  земель  державної  або  комунальної власності,  звертається  з  відповідним  клопотанням  до районної, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій  або сільської, селищної, міської ради.

Згідно до ч.5 ст. 123 Земельного Кодексу України, відповідна  районна  державна  адміністрація або сільська, селищна,  міська рада розглядає клопотання у місячний строк і  дає згоду на розроблення проекту відведення земельної ділянки.

Також відповідно до ч.6 ст.123 Земельного кодексу України проект   відведення   земельної  ділянки  погоджується  із землекористувачем, органом по земельних ресурсах, природоохоронним і  санітарно-епідеміологічним  органами,  органами  архітектури та охорони культурної спадщини і після одержання  висновку  державної землевпорядної   експертизи   по   об'єктах,  які  їй  підлягають, подається до відповідної державної  адміністрації  або  сільської, селищної, міської ради, які розглядають його у місячний строк і, в межах  своїх  повноважень,  визначених  цим  Кодексом,   приймають рішення про надання земельної ділянки.

Відповідно до ч.9 ст. 123 Земельного кодексу України, відмову  органів  місцевого  самоврядування  або  органів виконавчої  влади  у  наданні земельної ділянки в користування або залишення клопотання без розгляду в установлений строк  може  бути оскаржено  в  судовому  порядку.  Рішення  про  відмову  у наданні земельної ділянки в користування має містити мотивовані  пояснення з  посиланням  на  відповідні положення нормативно-правових актів, затвердженої  містобудівної  документації   та   документації   із землеустрою.

 Суд не вирішує питання про визнання права власності на придбане майно чи про надання земельної ділянки в оренду позивачу, а питання вирішується про бездіяльність Сімферопольської міської Ради.

Відповідно до ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.

У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:

- на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України;

-з  використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;

-обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);

- безсторонньо (неупереджено);

- добросовісно;

- розсудливо;

- з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації;

- пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване

це рішення(дія);

- з  урахуванням  права  особи на участь у процесі прийняття рішення;

- своєчасно, тобто протягом розумного строку.

       Одним з принципів адміністративного судочинства, передбачених ст. 7 Кодексу адміністративного судочинства України, є принцип законності, який відповідно до ч. ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України, полягає в наступному, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 105, 162 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти постанову про визнання протиправними рішення суб'єкта владних повноважень чи окремих його положень, дій чи бездіяльності і про скасування або визнання нечинним рішення чи окремих його положень, про поворот виконання цього рішення чи окремих його положень із зазначенням способу його здійснення; зобов'язання відповідача - суб'єкта владних повноважень прийняти рішення або вчинити певні дії.

Відповідно до ч. 1 ст. 144 Конституції України, органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.

Відповідно до ст. 16 Цивільного кодексу України, кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу, зокрема шляхом примусового виконання обов'язку в натурі.

Відповідно до ст. 158 Кодексу адміністративного судочинства України, судове рішення, яким суд вирішує спір по суті, викладається у формі постанови.

В судовому засіданні 28.08.2007 р. оголошена вступна та резолютивна частини постанови.

Повний текст постанови підписано 30.08.2007 р.

Враховуючи вищевикладене, керуючись 158, 159, 161, 162, 163,  ст.ст. Кодексу адміністративного судочинства України, суд –

ВИРІШИВ:

1.          Позов задовольнити.

2.          Спонукати Євпаторійську міську Раду надати дозвіл Орендному підприємству «Кримтеплокомуненерго» в особі Євпаторійського філіалу орендного підприємства «Кримтеплокомуненерго» на розробку проекту відводу земельної ділянки площею 3890,5кв.м., розташованого за адресою: м. Євпаторія, вул. Чапаєва, 119 «а» для обслуговування розташованого на неї складу літ. «Г», а у випадку ухилення Євпаторійської міської Ради у місячний строк з моменту набрання рішенням суду законної сили, дане рішення є підставою для звернення ОП «Кримтеплокомуненерго» в особі Євпаторійського філіалу ОП «Кримтеплокомуненерго» до розробників документації по землеустрою, які на договірних умовах мають право розробити проект відводу земельної ділянки площею 3890,5кв.м., розташованого за адресою: м. Євпаторія, вул. Чапаєва, 119 «а» для обслуговування розташованого на неї складу літ. «Г».

Відповідно до ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України, про апеляційне оскарження рішення суду першої інстанції спочатку подається заява. Обґрунтування мотивів оскарження і вимоги до суду апеляційної інстанції викладаються в апеляційній скарзі.

Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

Відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, постанова або ухвала суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.

Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова або ухвала суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя Господарського суду

Автономної Республіки Крим                                        Чумаченко С.А.

СудГосподарський суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення29.08.2007
Оприлюднено02.10.2007
Номер документу983170
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —10315-2007а

Постанова від 29.08.2007

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

Чумаченко С.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні