11805-2007А
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
Автономна Республіка Крим, 95003, м.Сімферополь, вул.Р.Люксембург/Речна, 29/11, к. 302
ПОСТАНОВА
Іменем України
25.09.2007Справа №2-30/11805-2007А
З участю представників сторін:
Від позивача – Степіков, голова сільської ради.
Від відповідача – Крупко, за дов. від 10.01.2007 р. № 15/10-012 у справі.
Від третьої особи – не з'явився.
розглянувши адміністративну справу
за позовом Сонячнодолинської сільської ради, м. Судак, с. Сонячна Долина, вул. Шкільна, буд. 18.
до відповідача Державної податкової інспекції в м. Судак, м. Судак, вул. Яблонева, буд. 10.
Третя особа яка не заявляє самостійних вимог не предмет спору Головне управління державного казначейства України в АРК, м. Сімферополь, вул. Севастопольська, буд. 19.
Про визнання нечинною відмови відповідача від подачі заявки про відкриття бюджетного рахунку для надходження грошових коштів від продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення та зобов'язанні надання такої заявки про відкриття доходного рахунку.
ВСТАНОВИВ:
Позивач - Сонячнодолинська сільська рада звернувся до господарського суду АР Крим з позовом про визнання нечинною відмови ДПІ в м Судак від подачі заявки про відкриття бюджетного рахунку для надходження грошових коштів від продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення та зобов'язанні надання такої заявки для відкриття доходного рахунку по коду 33010302.
Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що відповідач в 2006 р. не надав заявки до відділення державного казначейства в м. Судак на відкриття бюджетного рахунку з нормативом зарахування коштів по ЗУ «Про держбюджет України на 2005 р.» за продану в розстрочку земельну ділянку. З метою усунення порушень, позивач звернувся до відповідача з клопотанням про відкриття рахунку з нормативом зарахування на 2005 р. Однак відповідач листом від 16.08.2007 р. № 887/9/19 – 015 відмовив позивачу, посилаючись на непідвідомчість таких питань.
З приводу викладеного, позивач просить задовольнити в повному обсязі, визнати нечинною відмову ДПІ в м Судак від подачі заявки про відкриття бюджетного рахунку для надходження грошових коштів від продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення та зобов'язати надати заявку про відкриття доходного рахунку по коду 33010302 для зарахування грошових коштів від продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення по нормативу зарахування, встановленого ЗУ «Про державний бюджет України на 2005 р.» у відділенні державного казначейства в м. Судак.
Відповідач у відзиві від 19.09.2007 р. № 2205/10/10 – 008 проти позову заперечує і просить у його задоволенні відмовити з підстав, що заявлений позов не обґрунтований. Зокрема, відповідач зазначає, що ДПА України не веде облік платежів по коду бюджетної класифікації доходів 33010000 «Надходження від продажу земель». Переліком № 8 визначений перелік органів, за якими закріплений контроль за адміністрируванням (стягненням) платежів до бюджетів. Згідно вказаного переліку в 2006 та 2007 р.р. адміністрируванням по коду бюджетної класифікації здійснюють Державні адміністрації та органи місцевого самоврядування, Фонд державного майна України та Державні комітети України по земельним ресурсам.
У судовому засіданні третя особа представила письмові пояснення від 17.09.2007 р. № 09-03/06-387 в яких зазначено, що згідно з абзацом 3 листів Головного управління Державного казначейства України від 27.01.2006 р. № 18 – 18/510 та від 17.01.2007 р. територіальні органи Державного казначейства формують заявки на відкриття доходних рахунків на підставі даних Державної податкової служби та інших органів, які здійснюють контроль за стягненням платежів, а також фінансових органів та місцевих рад з урахуванням прийнятих рішень про бюджети на заплануємий рік та запланованих видів доходів. Заявки на відкриття рахунку по коду 33010302 «Надходження від продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення до розмежування земель державної та комунальної власності, які знаходяться на території АРК (пільги)» та в 2006 р. в Управлінні державного казначейства в м. Судак на від органів стягнення, на від позивача не надходила. Також державне казначейство посилається на ст. 2 Закону України «Про державну податкову службу України» згідно з якою контроль за дотриманням податкового законодавства покладений на податкові органи.
Дослідивши представлені докази, заслухавши пояснення представників сторін, суд вважає, що вимоги позивача підлягають задоволенню в повному обсязі у зв'язку з наступним.
Як зазначено в позові, виконавчий комітет Сонячнодолинської сільської ради при складенні в грудні 2004 р. проекту місцевого бюджету на 2005 р. запланував отримання доходів в бюджет розвитку від продажу земель несільськогосподарського призначення.
Відповідно до ст. 71 Бюджетного кодексу України бюджет розвитку місцевих бюджетів є складовою частиною спеціального фонду місцевих бюджетів, надходження до якого включають, зокрема, кошти від відчуження майна, яке знаходиться у комунальній власності, в тому числі від продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення.
Для мобілізації доходів в місцевий бюджет Снячнодолинської сільської ради виконкомом 25.12.2004 р. була скерована інформація в ДПІ м. Судак про намір продати земельну ділянку несільськогосподарського призначення для одержання доходів в бюджет розвитку. Вказана інформація ДПІ м. Судака була направлена з метою відкриття доходних рахунків відповідно о бюджетної класифікації.
За заявою № 3585/10/19 – 145 від 29.12.2004 р. відділенням державного казначейства в м. Судак був відкритий доходний рахунок № 3111. Кошти, які зараховуються на вказаний рахунок, розподіляються відповідно до ст. 62 Закону України «Про державний бюджет України на 2005 р.» в наступному порядку: 90% грошових коштів відпродажу належних державі земельних ділянок несільськогосподарського призначення надходять в спеціальний фонд бюджету розвитку місцевих бюджетів та 10% до бюджету розвитку державного бюджету України.
21.07.2005 р. позивач уклав з ВАТ «Сонячна долина» договір купівлі-продажу земельної ділянки несільськогосподарського призначення пл. 10,4116 га., згідно з пунктом 2.3. з виплатою вартості земельної ділянки в розстрочку протягом трьох років.
В 2005 р. кошти від продажу земельної ділянки несільськогосподарського призначення були зараховані до бюджету Сонячнодолинської сільської ради в строгій відповідності з діючим законодавством та умовами договору.
Однак в 2006 р. ДПІ в м. Судак не представив заявку у відділення державного казначейства в м. Судак на відкриття бюджетного рахунку з нормативним зарахуванням по Закону України «Про Державний бюджет України на 2005 р.».
На клопотання позивача від 15.08.2007 р. № 449 про відкриття рахунку з нормативним зарахуванням на 2005 р., ДПІ в м. Судак письмово відмовив в скеруванні в органи держказначейства заявки на відкриття такого рахунку (лист від 16.08.2007 р. № 887/9/19 – 015) з посиланням на те, що контроль за адміністративним надходженням платежів по коду 33010000 закріплений за Державними адміністраціями та органами місцевого самоврядування.
Однак суд вважає, що письмова відмова ДПІ в м. Судак від 16.08.2007 р. № 887/9/19 – 015 безпідставна та незаконна, а тому підлягає визнанню нечинною з наступних підстав.
Згідно з ч. 1 ст. 61 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 р. № 280/97 – ВР органи місцевого самоврядування в селах, селищах, містах, районах у містах (у разі їх створення) самостійно розробляють, затверджують і виконують відповідні місцеві бюджети згідно з цим Законом та законом про бюджетну систему.
Держава фінансово підтримує місцеве самоврядування, бере участь у формуванні доходів місцевих бюджетів, здійснює контроль за законним, доцільним, економним, ефективним витрачанням коштів та належним їх обліком.
Порядок зарахування доходів до місцевих бюджетів визначається законом про бюджетну систему та іншими законами. (ст. 62, 63 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»).
Відповідно до ст. 78 Бюджетного кодексу України казначейське обслуговування місцевих бюджетів здійснюється територіальними органами Державного казначейства України за функціями, визначеними статтею 48 цього Кодексу. Державне казначейство України веде облік всіх надходжень, що належать місцевим бюджетам.
Відкриття рахунків регулюється Наказом Державного казначейства України від 02.12.2002 р. № 221 Про затвердження Порядку відкриття рахунків у національній валюті в органах Державного казначейства зареєстрованим в Міністерстві юстиції України , який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 17.12.2002 р. № 976/7264. (далі – Порядок).
Згідно з пунктом 2.2.5. Порядку бюджетні рахунки відкриваються щорічно на початок нового бюджетного періоду відповідно до закону України про Державний бюджет України на відповідний рік.
Державне казначейство України щорічно на початок нового бюджетного періоду відповідно до закону України про Державний бюджет України на відповідний рік та Бюджетного кодексу України централізовано відкриває бюджетні рахунки для зарахування надходжень до державного та місцевих бюджетів. (пункт 3.1. Порядку).
Пункт 3.2. Порядку визначає, що відділення Державного казначейства на підставі даних, отриманих від органів державної податкової служби, подають управлінням Державного казначейства в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (далі – управління Державного казначейства) заяви про відкриття рахунків з переліком видів надходжень державного та місцевих бюджетів, які мобілізуються на відповідній території. Зазначені заяви складаються за кожним видом бюджетів.
Статтею 2 Закону України «Про Державну податкову служби України» визначено, що контроль за додержанням податкового законодавства покладений на податкові органи.
З приведених підстав, суд вважає, що відмова відповідача від подачі заявки про відкриття бюджетного рахунку для надходження грошових коштів від продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення по коду 33010302 доходного рахунку є незаконною, а тому підлягає визнанню нечинною.
Нормою статті 17 КАС України передбачено, що компетенція адміністративних судів поширюється на спори між суб'єктами владних повноважень з приводу реалізації їхньої компетенції у сфері управління, у тому числі делегованих повноважень.
Відповідно до статті 162 КАС України в разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти постанову про: визнання протиправними рішення суб'єкта владних повноважень чи окремих його положень, дій чи бездіяльності і про скасування або визнання нечинним рішення чи окремих його положень, зобов'язання відповідача вчинити певні дії. Суд може прийняти іншу постанову, яка б гарантувала дотримання і захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб'єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
Доводи відповідача, викладені у відзиві не приймаються судом до уваги, оскільки спростовуються діючим законодавством та матеріалами справи.
Згідно з ч. 1 ст. 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.
Керуючись ст. ст. 71, 94, 158 – 161, п. 1 ч. 2 ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України, суд –
П О С Т А Н О В И В:
1. Адміністративний позов Сонячнодолинської сільської ради, м. Судак, с. Сонячна Долина задовольнити.
2. Визнати нечинною відмову Державної податкової інспекції в м. Судак від подачі заявки про відкриття Сонячнодолинської сільської ради, м. Судак, с. Сонячна Долина, вул. Шкільна, буд. 18 (ОКПО 04367499) доходного рахунку по коду 33010302 Довідника відповідності символу звітності коду класифікації доходів бюджету на 2007 р.
3. Зобов'язати Державну податкову інспекцію в м. Судак подати у відділення державного казначейства в м. Судак заявку про відкриття Сонячнодолинській сільській раді, м. Судак, с. Сонячна Долина, вул. Шкільна, буд. 18 (ОКПО 04367499) доходного рахунку по коду 33010302 Довідника відповідності символу звітності коду класифікації доходів бюджету на 2007 р., затвердженого Наказом Міністерства фінансів України та Державного казначейства України від 15.01.2007 р. № 5 для зарахування грошових коштів від продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення по нормативу зарахування встановленого Законом України «Про державний бюджет України на 2005 р.».
Стягнути з Державного бюджету України (р/р № 31115095700002, отримувач Державний бюджет м. Сімферополя, код платежу 22090200, ЄДРПОУ 34740405, Банк ГУ ГКУ в АРК м. Сімферополь, МФО 824026) на користь Сонячнодолинської сільської ради, м. Судак, с. Сонячна Долина, вул. Шкільна, буд. 18 (ОКПО 04367499) 3,40 грн. судового збору
Суддя Господарського суду
Автономної Республіки Крим Ловягіна Ю.Ю.
Суд | Господарський суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 25.09.2007 |
Оприлюднено | 02.10.2007 |
Номер документу | 983192 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Автономної Республіки Крим
Ловягіна Ю.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні