Рішення
від 06.07.2021 по справі 560/4743/21
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/4743/21

РІШЕННЯ

іменем України

06 липня 2021 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Матущака В.В.,

за участю:секретаря судового засідання Голуб О.Р. представник позивача: Мельник Н.П., представник відповідача: Гавриленка Р.В. розглянувши адміністративну справу за позовом Виконавчого комітету Славутської міської ради до ОСОБА_1 про припинення права на виконання будівельних робіт,

ВСТАНОВИВ:

І. СТИСЛИЙ ВИКЛАД ПОЗИЦІЙ СТОРІН

Виконавчий комітет Славутської міської ради звернувся до суду з позовом до ОСОБА_1 , в якому просить припинити ОСОБА_1 право на початок виконання будівельних робіт на об`єкті "Реконструкція індивідуального садибного житлового будинку по АДРЕСА_1 ", набуте на підставі повідомлення, поданого до відділу з питань державного архітектурно-будівельного контролю адміністративних послуг за вх.№6585/21-09/2020.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що згідно вимог законодавства право на виконання будівельних робіт на об`єктах, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (CCI) надасться замовнику після подання повідомлення про початок виконання будівельних робіт. Виконувати будівельні роботи без подання повідомлення про початок виконання будівельних робіт забороняється.

ОСОБА_1 надано право на виконання будівельних робіт на об`єкті "Реконструкція індивідуального садибного житлового будинку по АДРЕСА_1 " після подання повідомлення про початок виконання будівельних робіт. Разом з тим, рішенням Хмельницького окружного адміністративного суду №560/4913/20 від 04.11.2020 скасовані зазначені містобудівні умови та обмеження.

Позивач вказує на неможливість внести інформацію, що міститься у рядку "Містобудівні та обмеження видані" до реєстру будівельної діяльності Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, а саме неможливість внести інформацію про рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 06.12.2019 у справі 560/2847/19, оскільки скасовані містобудівні умови та обмеження, тому відповідно до частини 2 статті 39-1 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" відповідний орган державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду звертається до суду із позовом про скасування реєстрації такої декларації або про припинення права на виконання підготовчих або будівельних робіт, набутого на підставі поданого повідомлення.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала, просила позов задовольнити з підстав, викладених у позовній заяві.

Представник відповідача зазначив, що не визнає позовні вимоги повністю. Зазначив, що позивач, перебуваючи у стані конфлікту інтересів та з метою особистої помсти, використовуючи свої службові повноваження всупереч інтересам органу влади, діючи системно та зловживаючи своїми правами, в період з 2019 по теперішній час, створює перешкоди у реалізації прав відповідача на законність у сфері містобудування, тим самим демонструє особисту зацікавленість, яка направлена на отримання власної вигоди.

Враховуючи викладене, вказує, що обставини які зазначені позивачем визнаються в частині, яка стосується подання відповідачем документів для отримання права, яке є предметом спору та наявність у нього права на будівельні роботи, а відтак вважає, що позовна заява не є обґрунтованою підставами, які тягнуть за собою прийняття рішення про припинення права на виконання будівельних робіт, а відтак позов не підлягає задоволенню.

ІІ. ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ

Ухвалою від 23.04.2021 суд відкрив провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження.

06.05.2021 ОСОБА_1 подав до суду зустрічний позов до Виконавчого комітету Славутської міської ради, у якому просив:

- визнати протиправною бездіяльність відділу з питань державного архітектурно-будівельного контролю Виконавчого комітету Славутської міської ради, яка полягає у невнесенні повідомлення про початок виконання будівельних робіт ОСОБА_1 щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1) від 19.08.2020 за №6485/20-09/2020 до Реєстру будівельної діяльності Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва;

- зобов`язати відділ з питань державного архітектурно-будівельного контролю Виконавчого комітету Славутської міської ради внести відомості про початок виконання будівельних робіт ОСОБА_1 щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1) на підставі повідомлення від 19.08.2020 за №6485/20-09/2020 до Реєстру будівельної діяльності Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва із зазначенням у Реєстрі містобудівних умов та обмежень містобудівних умов затверджених наказом управління містобудування та архітектури виконавчого комітету Славутської міської ради від 15.04.2021 №16-4/21му.

Ухвалою від 11.05.2021 суд об`єднав в одне провадження вимоги про припинення права на виконання будівельних робіт та про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії, а також перейшов до розгляду справи в порядку загального позовного провадження.

Ухвалою від 22.06.2021 позовну заяву ОСОБА_1 суд залишив без руху та надав позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви.

Ухвалою від 06.07.2021 суд адміністративний позов ОСОБА_1 до Виконавчого комітету Славутської міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії залишив без розгляду, вирішив продовжити розгляд адміністративного позову Виконавчого комітету Славутської міської ради до ОСОБА_1 про припинення права на виконання будівельних робіт.

ІІІ. ОБСТАВИНИ, ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ

Суд встановив, що ОСОБА_1 є власником земельної ділянки площею 0,1 га кадастровий номер 6810600000:01:003:0603 та розташованого на ній житлового будинку з надвірними будівлями, що знаходяться за адресою: АДРЕСА_1 .

На звернення ОСОБА_1 , 22.08.2019 виконавчий комітет Славутської міської ради відмовив в наданні містобудівних умов та обмежень, через відсутність затвердженого історико-архітектурного опорного плану міста Славута.

Рішенням Хмельницького окружного адміністративного суду від 06.12.2019 у справі №560/2847/19 визнано протиправною та скасовано відмову Управління містобудування та архітектури виконавчого комітету Славутської міської ради у видачі містобудівних умов та обмежень, зобов`язано видати містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва: реконструкції жилого будинку і забудови земельної ділянки площею 0,1 га, кадастровий номер 6810600000:01:003:0603 з урахуванням висновків суду.

ОСОБА_1 надано право на виконання будівельних робіт на об`єкті "Реконструкція індивідуального садибного житлового будинку по АДРЕСА_1 " після подання повідомлення про початок виконання будівельних робіт.

Разом з тим, ОСОБА_1 оскаржив до суду надані містобудівні вимоги та обмеження, оскільки вони не відповідали вимогам закону.

Рішенням Хмельницького окружного адміністративного суду №560/4913/20 від 04.11.2020 визнано протиправними та скасовано містобудівні умови та обмеження, затверджені Наказом управління містобудування та архітектури виконавчого комітету Славутської міської ради №20-4/20 від 01.04.2020 за наслідком розгляду заяви позивача від 18.09.2019 на реконструкцію житлового будинку, що знаходиться на земельній ділянці, площею 0,1 га, кадастровий номер 6810600000:01:003:0603; зобов`язано Управління містобудування та архітектури Виконавчого комітету Славутської міської ради Хмельницької області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 та видати йому містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва, реконструкції житлового будинку і забудови земельної ділянки з урахуванням висновків, які зроблені судом у судовому рішенні від 06.12.2019 у справі №560/2847/19.

Оскільки скасовані містобудівні умови та обмеження, позивач відповідно до частини 2 статті 39-1 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" звернувся до суду із позовом про припинення права на виконання підготовчих або будівельних робіт, набутого на підставі поданого повідомлення.

ІV. ЗАКОНОДАВСТВО ТА ОЦІНКА СУДУ

Спірні правовідносини регулюються Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності" від 17.02.2011 №3038-VI (далі - Закон №3038).

Відповідно до статті Закону №3038 містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки - це документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об`єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією.

Проектування та будівництво об`єктів здійснюється власниками або користувачами земельних ділянок у такому порядку: отримання замовником або проектувальником вихідних даних; розроблення проектної документації та проведення у випадках, передбачених статтею 31 цього Закону, її експертизи; затвердження проектної документації (пункти 1, 2, 3 частини 5 статті 26 Закону №3038-VI)

Основними складовими вихідних даних є: 1) містобудівні умови та обмеження; 2) технічні умови; 3) завдання на проектування (частина 1 статті 29 Закону )

Згідно з частиною 3 статті 29 Закону містобудівні умови та обмеження надаються відповідними уповноваженими органами містобудування та архітектури на підставі містобудівної документації на місцевому рівні на безоплатній основі за заявою замовника, до якої додаються: 1) копія документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або копія договору суперфіцію; 2) копія документа, що посвідчує право власності на об`єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці, або згода його власника, засвідчена в установленому законодавством порядку (у разі здійснення реконструкції або реставрації); 3) викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1:2000; 4) витяг із Державного земельного кадастру.

Для отримання містобудівних умов та обмежень до заяви замовник також додає містобудівний розрахунок, що визначає інвестиційні наміри замовника, який складається у довільній формі з доступною та стислою інформацією про основні параметри об`єкта будівництва. Цей перелік документів для надання містобудівних умов та обмежень є вичерпним.

Згідно частиною 3 статті 36 Закону №3038-VІ форма повідомлення про початок виконання будівельних робіт, порядок його подання, форма повідомлення про зміну даних у поданому повідомленні визначаються Кабінетом Міністрів України.

Так, постановою КМУ від 13.04.2011 №466 затверджено Порядок виконання підготовчих та будівельних робіт (далі по тексту - Порядок №466), яким визначається механізм набуття права на виконання будівельних робіт.

Абзацом 2 пункту 13 Порядку №466 визначено, що орган державного архітектурно- будівельного контролю (далі по тексту - орган ДАБК) протягом 5 робочих днів з дня надходження повідомлення забезпечує внесення інформації, зазначеної у повідомленні, до реєстру згідно з цим Порядком.

Замовник відповідно до закону несе відповідальність за повноту та достовірність даних, зазначених у поданому ним повідомленні про початок виконання будівельних робіт, та за виконання будівельних робіт без повідомлення (частина 8 статті 36 Закону №3038- VI).

Суд встановив, що 19.08.2020 відповідач подав до відділу з питань державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Славутської міської ради повідомлення про початок виконання будівельних робіт на земельній ділянці з кадастровим номером 6810600000:01:003:0603.

Відповідно до пункту 5 Порядку №466 будівельні роботи можуть виконуватися замовником після отримання документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або договору суперфіцію та подання повідомлення про початок виконання будівельних робіт - щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1) та об`єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта.

Відповідно до статті 36 Закону №3038-VІ право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об`єктах, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1), об`єктах, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта, надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після подання повідомлення про початок виконання будівельних робіт.

Згідно частини 2 пункту 2 цієї ж статті, отримання замовником інших документів дозвільного характеру для виконання будівельних робіт, крім направлення повідомлення про початок виконання будівельних робіт до відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю відповідно до частини 1 цієї статті, не вимагається.

Враховуючи положення законодавства, у відповідача виникло право на виконання будівельних робіт 19.08.2020.

Разом з тим, відповідач просить припинити право, яке виникло у відповідача на підставі порядку, що визначений законом, оскільки на думку позивача таке право не може бути зареєстрованим у реєстрі дозвільної документації.

Відповідно до частини 2 статті 39-1 Закону №3038-VІ у разі виявлення відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю факту подання недостовірних даних, наведених у надісланому повідомленні чи зареєстрованій декларації, які є підставою вважати об`єкт самочинним будівництвом, зокрема, якщо він збудований або будується на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без відповідного документа, який дає право виконувати будівельні роботи, чи без належно затвердженого проекту або будівельного паспорта, а також у разі набрання законної сили судовим рішенням про скасування містобудівних умов та обмежень відповідний орган державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду звертається до суду із позовом про скасування реєстрації такої декларації або про припинення права на виконання підготовчих або будівельних робіт, набутого на підставі поданого повідомлення.

Відомості про набрання законної сили судовим рішенням про скасування реєстрації декларації про готовність об`єкта до експлуатації або права на початок виконання підготовчих або будівельних робіт, набутого на підставі поданого повідомлення, вносяться до Реєстру будівельної діяльності.

Таким чином, позивач мав та має обов`язок внести до відповідного реєстру повідомлення відповідача про початок будівельних робіт.

При цьому, виконавчий комітет Славутської міської ради не вчиняє зазначені дії, про що свідчать рішення судів справах №560/4913/20 та у справі №560/2847/19.

Відповідачем не заперечується фактичного надання заявником усіх необхідних документів із визначеного законом переліку та не вказано про відсутність деяких, недостовірність інформації у них, не виявлено недоліків того чи іншого документу. При цьому, для відновлення порушених прав позивача, суд зобов`язав відповідача повторно розглянути заяву та видати містобудівні умови та обмеження.

Частиною 2 статті 39-1 Закону №3038-VІ визначено, що у певних випадках, в тому числі і у разі набрання законної сили судовим рішенням про скасування містобудівних умов та обмежень, відповідний орган державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду наділяється правом на звернення до суду із позовом про припинення права на виконання підготовчих або будівельних робіт, набутого на підставі поданого повідомлення.

Однак, абзац 2 частини 2 даної статті передбачає, що відомості про набрання законної сили судовим рішенням про скасування реєстрації декларації про готовність об`єкта до експлуатації або права на початок виконання підготовчих або будівельних робіт, набутого на підставі поданого повідомлення, вносяться до Реєстру будівельної діяльності.

Тобто, в разі задоволення позову, як того просить позивач, він зобов`язаний буде внести відомості про набрання законної сили судовим рішенням про скасування права на початок виконання підготовчих або будівельних робіт, набутого на підставі поданого повідомлення до Реєстру будівельної діяльності, то таке право має бути зареєстроване у реєстрі на день подання позову, а відсутність зареєстрованого права, тягне за собою відсутність підстав для позову. Тому, виходячи з системності дій позивача, які судами визнані протиправними, наявність можливості внести відомості у реєстр, є доказом протиправної бездіяльності відповідача та не може свідчити про порушення відповідачем прав чи охоронюваних законом інтересів, що в свою чергу свідчить про відсутність підстав для припинення права на виконання будівельних робіт.

Частиною 7 статті 36 Закону №3038-VІ, в імперативній формі встановлено, що право на початок виконання будівельних робіт, набуте на підставі поданого повідомлення, може бути припинено відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю у разі на підставі судового рішення, що набрало законної сили.

Підстав для припинення права містяться у статті 37 Закону №3038-VІ, згідно з частиною 4 статті 37 якого, підставою для відмови у видачі дозволу на виконання будівельних робіт є: 1) неподання документів, необхідних для прийняття рішення про видачу такого дозволу; 2) невідповідність поданих документів вимогам законодавства; 3) виявлення недостовірних відомостей у поданих документах; 4) результати оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України "Про оцінку впливу на довкілля".

Оскільки відповідач не заперечує фактичного надання ОСОБА_1 усіх необхідних документів із визначеного законом переліку та не вказав про відсутність деяких документів, недостовірність інформації у них, не виявив недоліків того чи іншого документу, тому підстав, які виключали б можливість видачі дозволу та які визначені у частині 4 статті 37 Закону №3038-VІ суд не вбачає, доказів про їх існування до позовної заяви не долучено та в судовому засіданні не надано.

Крім того, в матеріалах справи міститься інформація про те, що станом на час розгляду справи №560/4743/21 (справи, що розглядається), набрала законної сили ухвала Славутського міськрайонного суду від 20.05.2021, якою адміністративний позов Виконавчого комітету Славутської міської ради Хмельницької області до ОСОБА_1 про зобов`язання привести об`єкт будівництва по АДРЕСА_1 у відповідність до отриманих ним містобудівних умов та обмежень, затверджених наказом управління містобудування та архітектури виконавчого комітету Славутської міської ради від 01.04.2020 №20-4/20му шляхом перебудови об`єкта з дотриманням гранично допустимої висотності будинку не вище 6 м та максимально допустимого відсотку забудови земельної ділянки 50%.

Разом з тим, суд звертає увагу, що на виконання вимог ухвали Хмельницького окружного адміністративного суду від 24.04.2021, Виконавчий комітет Славутської міської ради Хмельницької області надав суду документально підтверджені відомості щодо виконання Рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 04.11.2020 у справі №560/4913/20, а саме: повідомив, що ОСОБА_1 15.04.2021 №16-4/21му видано містобудівна умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва: "Реконструкції житлового будинку і забудови земельної ділянки кадастровий номер 6810600000:01:003:0603, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 з цільовим призначенням земельної ділянки для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка)".

Частиною 1 статті 77 КАС України визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Враховуючи встановлені судом обставини, досліджені матеріали справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги задоволенню не підлягають, відтак у задоволенні позову необхідно відмовити.

Судові витрати розподілу не підлягають на підставі статті 139 КАС України.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

у задоволенні позову Виконавчого комітету Славутської міської ради до ОСОБА_1 про припинення права на виконання будівельних робіт - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 15 липня 2021 року

Позивач:Виконавчий комітет Славутської міської ради (вул. Соборності, 7, м.Славута, Славутський район, Хмельницька область, 30000 , код ЄДРПОУ - 23563639) Відповідач:ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 , ідентифікаційний номер - НОМЕР_1 ) Головуючий суддя В.В. Матущак

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.07.2021
Оприлюднено16.07.2021
Номер документу98336751
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —560/4743/21

Рішення від 06.07.2021

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Матущак В.В.

Ухвала від 06.07.2021

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Матущак В.В.

Ухвала від 22.06.2021

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Матущак В.В.

Ухвала від 11.05.2021

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Матущак В.В.

Ухвала від 23.04.2021

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Матущак В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні