Рішення
від 15.07.2021 по справі 640/3850/21
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

1/1562

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 липня 2021 року м. Київ № 640/3850/21

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючої судді Клочкової Н.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом

товариства з обмеженою відповідальністю ТАРГЕТ ПРОМОУШН

до Головного управління ДПС у місті Києві,

Державної податкової служби України

про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В :

До Окружного адміністративного суду міста Києва надійшла позовна заява товариства з обмеженою відповідальністю ТАРГЕТ ПРОМОУШН (надалі - позивач), адреса: 03150, місто Київ, вулиця Казимира Малевича, будинок 86Г, офіс 405 до Головного управління ДПС у місті Києві (надалі - відповідач 1), адреса: 04116, місто Київ, вулиця Шолуденка, будинок 33/19, Державної податкової служби України (надалі - відповідач 2), адреса: 04053, місто Київ, Львівська площа, будинок 8, в якій позивач просить суд:

- скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у місті Києві про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 20 листопада 2020 року № 2155107/43001719, від 20 листопада 2020 року № 2155108/43001719, від 20 листопада 2020 року № 2155112/43001719, від 20 листопада 2020 року № 2155110/43001719, від 20 листопада 2020 року № 2155111/43001719, від 20 листопада 2020 року № 2155115/43001719, від 23 листопада 2020 року № 2159546/43001719;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкові накладні № 2 від 27 липня 2020 року, № 1 від 27 серпня 2020 року, № 1 від 08 вересня 2020 року, № 2 від 09 вересня 2020 року, № 3 від 15 вересня 2020 року, № 1 від 01 жовтня 2020 року, № 2 від 28 жовтня 2020 року подані товариством з обмеженою відповідальністю ТАРГЕТ ПРОМОУШН .

Підставою позову вказано порушення прав та інтересів позивача, внаслідок прийняття суб`єктом владних повноважень оскаржуваних рішень.

В обґрунтування позовних вимог позивач послався на те, що податковим органом безпідставно віднесено операції позивача до ризикових, безпідставно зупинено реєстрацію вказаних податкових накладних та в подальшому безпідставно відмовлено у їх реєстрації, що стало підставою для звернення позивача до адміністративного суду з вказаною позовною заявою.

За твердженнями позивача, в нього в наявності є всі первинні документи, що підтверджують реальність усіх господарських операцій, а тому у відповідача-1 були відсутні правові підстави для відмови у реєстрації податкових накладних.

Позивач з рішенням суб`єкту владних повноважень не погоджується, вважає його протиправним та таким, що підлягає скасуванню з тих підстав, що чинним законодавством не визначено конкретних критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вказані обставини стали підставою для звернення до адміністративного суду з вказаною позовною заявою.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва відкрито провадження в адміністративній справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю ФК Інтервал до Головного управління ДПС у місті Києві, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії та вирішено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) без повідомлення учасників справи.

Заперечуючи проти задоволення позовних вимог представник відповідача-1 у відзиві на позовну заяву послався на те, що при розгляді документів, наданих позивачем до розгляду на підтвердження реальності здійснення господарської операції Комісією було встановлено, що відповідно до наданих документів не можливо підтвердити реальність здійснення господарських операцій.

Також, відповідач заперечував проти задоволення позовних вимог з підстав правомірності спірного рішення, яке було прийнято в спосіб та в межах наданих повноважень, зазначив, що відповідачем, здійснюючи моніторинг реальності здійснення господарських операцій було виявлено ризик порушення норм податкового законодавства з контрагентами позивача, що мають ознаки фіктивності та є ризиковими платниками податків.

Виходячи з вищевикладеного, представник податкового органу просив відмовити у задоволенні позовних вимог, оскільки при здійсненні владно управлінських функцій відповідач діяв на підставі та у межах передбачених чинним законодавством.

Станом на момент винесення судом даного рішення на адресу суду не надходило від відповідача-2 відзиву на позовну заяву з невідомих суду причин.

Відповідно до частини 6 статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

При цьому, судом враховано, що відповідач із заявою про продовження строку для надання відзиву до суду не звертався, про неможливість його подання з об`єктивних причин - клопотання не подавав. Враховуючи необхідність розгляду справи протягом розумного строку, а також враховуючи те, що з дати отримання відповідачем ухвали про відкриття провадження у справі сплинуло достатньо часу, а відповідач жодних заяв та клопотань в цій справі не подавав, будучи обізнаним про її розгляд, суд дійшов висновку про можливість винесення судового рішення у справі на підставі наявних доказів.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

У відповідності до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань вбачається, що товариство з обмеженою відповідальністю ТАРГЕТ ПРОМОУШН зареєстровано як юридична особа з 15 травня 2019 року 10681020000055461, про що до реєстру внесено відповідний реєстраційний запис № 10681020000055461.

Видами економічної діяльності товариства зазначено: код КВЕД 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля (основний); код КВЕД 63.99 Надання інших інформаційних послуг, н.в.і.у.; код КВЕД 62.02 Консультування з питань інформатизації; код КВЕД 79.11 Діяльність туристичних агентств; код КВЕД 73.11 Рекламні агентства; код КВЕД 47.78 Роздрібна торгівля іншими невживаними товарами в спеціалізованих магазинах; код КВЕД 46.19 Діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту.

З аналізу матеріалів справи судом було встановлено, що 31 липня 2019 року між товариством з обмеженою відповідальністю ТАРГЕТ ПРОМОУШН та приватним акціонерним товариством ДЖЕЙ ТІ ІНТЕРНЕШНЛ КОМПАНІ Україна (код ЄДРПОУ 19345204) укладено договір поставки № 031734 від 31 липня 2019 року.

В порядку та на умовах, визначених цим Договором, Постачальник зобов`язується поставити Покупцю продукцію, надалі - Товар , в асортименті, за номенклатурою, кількістю, комплектністю та цінами, що визначені згідно з Додатками (специфікаціями) до цього Договору, які після підписання їх Сторонами становлять невід`ємну частину цього Договору, а Покупець зобов`язується прийняти та оплатити зазначений Товар (Пункт 1.1. - Договору поставки № 031734 від 31 липня 2019 року).

Постачання Товару за цим Договором відбувається при виникненні господарської необхідності Покупця і погоджується підписанням відповідних Додатків до Договору. У Додатках повинна міститься така інформація: номер Додатка, дата його підписання, найменування (номенклатура) Товару, деталізована вартість Товару, строк або термін поставки, специфікація на Товар, що поставляється, інша інформація, яку Сторони вважають за необхідну включити до Додатка (Пункт 1.2. - Договору поставки № 031734 від 31 липня 2019 року).

ТОВ ТАРГЕТ ПРОМОУШН на підставі Договору поставки № 031734 від 31 липня 2019 року, Додатку № 16 від 30 червня 2020 року до Договору поставки № 031734 від 31 липня 2019 року була здійснена поставка товару приватному акціонерному товариству ДЖЕЙ ТІ ІНТЕРНЕШНЛ КОМПАНІ Україна , код ЄДРПОУ 19345204 .

ТОВ ТАРГЕТ ПРОМОУШН виставило рахунок на оплату № 12 від 27 липня 2020 року на суму 38 832,00 грн, що в свою чергу підтверджується: видатковою накладною № 12 від 27 липня 2020 року, товарно-транспортною накладною № Р12 від 27 липня 2020 року, довіреністю №1172 від 27 липня 2020 року.

У зв`язку з викладеним вище, приватне акціонерне товариство ДЖЕЙ ТІ ІНТЕРНЕШНЛ КОМПАНІ Україна здійснило оплату поставленого товару згідно платіжного доручення № 800013930 від 10 вересня 2020 року.

Доставка товару здійснювалася на підставі Договору-заявки на надання транспортних послуг № 27072020-1 від 27 липня 2020 року, укладеного між ТОВ ТАРГЕТ ПРОМОУШН та ТОВ ВЕСТА БУД СЕРВИС .

На що, в свою чергу ТОВ ВЕСТА БУД СЕРВИС було виставлено рахунок на оплату №1134 від 27 липня 2020 року. Доставка підтверджується актом надання послуг №1006 від 27 липня 2020 року. 1 позиція номенклатури товару зазначена у видатковій накладні №12 від 27 липня 2020 року була придбана у ТОВ ДЕКС ГРУП УНІВЕРСАЛ , що підтверджується рахунком на оплату №484 від 20 липня 2020 року, видатковою накладною №658 від 27 липня 2020 року, платіжним дорученням №198 від 20 липня 2020 року. ТОВ ДЕКС ГРУП УНІВЕРСАЛ було виписано та зареєстровано податкову накладну № 53 від 20 липня 2020 року. 2 позиція номенклатури товару зазначена у видатковій накладні №12 від 27 липня 2020 року була придбана у ТОВ ВІП ПРИНТ , що підтверджується рахунком на оплату № С- 000042754 від 22 червня 2020 року, видатковою накладною № 1365 від 27 липня 2020 року, платіжним дорученням № 189 від 08 липня 2020 року, платіжним дорученням № 197 від 20 липня 2020 року. ТОВ ВІП ПРИНТ було виписано та зареєстровано податкові накладні № 66 від 08 липня 2020 року та № 129 від 20 липня 2020 року.

У зв`язку з викладеними вище обставинами, ТОВ ТАРГЕТ ПРОМОУШН згідно вимог Податкового кодексу України за правилом першої події було направлено на реєстрацію податкову накладну № 2 від 27 липня 2020 року на загальну суму 38 832,00 грн, в т.ч. ПДВ 6 472,00 грн, після чого підприємство отримало квитанцію про зупинення реєстрації податкових накладних, в обґрунтування якої зазначено: Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 27.07.2020 №2 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .

Також, ТОВ ТАРГЕТ ПРОМОУШН на підставі Договору поставки № 031734 від 31 липня 2019 року, Додатку № 19 від 14 серпня 2020 року до Договору поставки № 031734 від 31 липня 2019 року була здійснена поставка товару ПРИВАТНОМУ АКЦІОНЕРНОМУ ТОВАРИСТВО ДЖЕЙ ТІ ІНТЕРНЕШНЛ КОМПАНІ Україна .

ТОВ ТАРГЕТ ПРОМОУШН виставило рахунок на оплату № 13 від 27 серпня 2020 року на суму 66 819,60 грн, що підтверджується: видатковою накладною № 13 від 27 серпня 2020 року, товарно-транспортною накладною № Р13 від 27 серпня 2020 року приватне акціонерне товариство ДЖЕЙ ТІ ІНТЕРНЕШНЛ КОМПАНІ Україна здійснило оплату поставленого товару згідно платіжного доручення № 800014678 від 12 жовтня 2020 року.

Доставка товару здійснювалася на підставі Договору-заявки на надання транспортних послуг №27082020-1 від 27 серпня 2020 року, укладеного між ТОВ ТАРГЕТ ПРОМОУШН та ТОВ ВЕСТА БУД СЕРВИС . ТОВ ВЕСТА БУД СЕРВИС було виставлено рахунок на оплату №1378 від 27 серпня 2020 року. Доставка підтверджується актом надання послуг № 1235 від 27 серпня 2020 року. 1, 2, 3 позиція номенклатури товару зазначена у видатковій накладні №13 від 27 серпня 2020 року під №1, 2, 3 придбана у ТОВ АКСІЛАЙН+ , що підтверджується видатковою накладною № 356 від 27 серпня 2020 року, рахунком на оплату № 52 від 27 серпня 2020 року, платіжне доручення № 235 від 14 вересня 2020 року. ТОВ АКСІЛАЙН+ було виписано та зареєстровано податкову накладну № 45 від 27 серпня 2020 року. 4 позиція номенклатури товару зазначена у видатковій накладні № 13 від 27 серпня 2020 року під № 4 придбана у ТОВ БОРСА , що підтверджується видатковою накладною №2268 від 27 серпня 2020 року, рахунком на оплату по замовленню № 2102 від 17 серпня 2020 року, платіжним дорученням № 213 від 17 серпня 2020 року ТОВ БОРСА було виписано та зареєстровано податкову накладну № 152 від 17 серпня 2020 року.

ТОВ ТАРГЕТ ПРОМОУШН згідно вимог Податкового кодексу України за правилом першої події було направлено на реєстрацію податкову накладну № 1 від 27 серпня 2020 року на загальну суму 66 819,60 грн, в т.ч. ПДВ 11 136,60 грн, після чого підприємство отримало квитанцію про зупинення реєстрації податкових накладних, в обґрунтування якої зазначено наступне: Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 27.08.2020 №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена.ПН/РК відповідає вимогам п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .

Також, ТОВ ТАРГЕТ ПРОМОУШН на підставі Договору поставки № 031734 від 31 липня 2019 року, Додатку № 17 від 18 серпня 2020 року до Договору поставки № 031734 від 31 липня 2019 року була здійснена поставка товару приватному акціонерному товариству ДЖЕЙ ТІ ІНТЕРНЕШНЛ КОМПАНІ Україна .

ТОВ ТАРГЕТ ПРОМОУШН виставило рахунок на оплату № 14 від 08 вересня 2020 року. Поставка товару підтверджується: видатковою накладною № 14 від 08 вересня 2020 року, товарно-транспортною накладною № Р14 від 08 вересня 2020 року. Приватне акціонерне товариство ДЖЕЙ ТІ ІНТЕРНЕШНЛ КОМПАНІ Україна здійснило оплату поставленого товару згідно платіжного доручення № 800015134 від 26 жовтня 2020 року.

Доставка товару здійснювалася на підставі Договору-заявки на надання транспортних послуг № 08092020-1 від 08 вересня 2020 року, укладеного між ТОВ ТАРГЕТ ПРОМОУШН та ТОВ ВЕСТА БУД СЕРВИС . ТОВ ВЕСТА БУД СЕРВИС було виставлено рахунок на оплату № 1551 від 08 вересня 2020 року. Доставка підтверджується актом надання послуг № 1405 від 08 вересня 2020 року. 1 позиція номенклатури товару зазначена у видатковій накладні № 14 від 08 вересня 2020 року була придбана у ФОП ОСОБА_1 , яким було виставлено рахунок на оплату № 370 від 19 серпня 2020 року. Поставка товару підтверджується видатковою накладною №11556 від 20 серпня 2020 року. ТОВ ТАРГЕТ ПРОМОУШН здійснило оплату за поставлений товар згідно платіжного доручення № 215 від 19 серпня 2020 року. 2, 6 позиція номенклатури товару зазначена у видатковій накладні № 14 від 08 вересня 2020 року була придбана у ТОВ АКСІЛАЙН+ , яким було виставлено рахунок на оплату № 53 від 04 вересня 2020 року. Поставка товару підтверджується видатковою накладною №357 від 04 вересня 2020 року. ТОВ ТАРГЕТ ПРОМОУШН здійснило оплату за поставлений товар згідно платіжного доручення № 244 від 13 жовтня 2020 року. ТОВ АКСІЛАЙН+ було виписано та зареєстровано податкову накладну № 11 від 04 вересня 2020 року. 3 позиція номенклатури товару зазначена у видатковій накладні № 14 від 08 вересня 2020 року була придбана у ТОВ Виробничо-комерційна фірма АРТ-ПРЕС , яким було виставлено рахунок-замовлення № АП-08206015 від 20 серпня 2020 року. Поставка товару підтверджується видатковою накладною № РН-0000318 від 27 серпня 2020 року. ТОВ ТАРГЕТ ПРОМОУШН здійснило оплату за поставлений товар згідно платіжного доручення № 219 від 20 серпня 2020 року. ТОВ АРТ-ПРЕС було виписано та зареєстровано податкову накладну № 258 від 20 серпня 2020 року. 4 позиція номенклатури товару зазначена у видатковій накладні № 14 від 08 вересня 2020 року була придбана у ТОВ ВІП ПРИНТ , яким було виставлено рахунок на оплату № Ф-000043500 від 05 серпня 2020 року. Поставка товару підтверджується видатковою накладною № 1633 від 03 вересня 2020 року. ТОВ ТАРГЕТ ПРОМОУШН здійснило оплату за поставлений товар згідно платіжного доручення № 216 від 20 серпня 2020 року, платіжного доручення № 202 від 07 серпня 2020 року. ТОВ ВІП ПРИНТ було виписано та зареєстровано податкову накладну № 145 від 20 серпня 2020 року. 5 позиція номенклатури товару зазначена у видатковій накладні № 14 від 08 вересня 2020 року була придбана у ТОВ ДЕКС ГРУП УНІВЕРСАЛ , яким було виставлено рахунок на оплату № 586 від 20 серпня 2020 року. Поставка товару підтверджується видатковою накладною № 759 від 31 серпня 2020 року. ТОВ ТАРГЕТ ПРОМОУШН здійснило оплату за оставлений товар згідно платіжного доручення № 218 від 20 серпня 2020 року. ТОВ ВІП ПРИНТ було виписано та зареєстровано податкову накладну № 56 від 20 серпня 2020 року. 7 позиція номенклатури товару зазначена у видатковій накладні № 14 від 08 вересня 2020 року була придбана у ТОВ АЛЛО , яким було виставлено рахунок на оплату № 20002195 від 13 серпня 2020 року. Поставка товару підтверджується видатковою накладною №20002195 від 21 серпня 2020 року, товарно-транспортною накладною № 01922749 від 21 серпня 2020 року, довіреності № 4 від 21 серпня 2020 року. ТОВ ТАРГЕТ ПРОМОУШН здійснило оплату за поставлений товар згідно платіжного доручення № 217 від 20 серпня 2020 року. ТОВ АЛЛО було виписано та зареєстровано податкову накладну № 803830 від 20 серпня 2020 року.

ТОВ ТАРГЕТ ПРОМОУШН згідно вимог Податкового кодексу України за правилом першої події було направлено на реєстрацію податкову накладну № 1 від 08 вересня 2020 року на загальну суму 162 571,20 грн, в т.ч. ПДВ 27 095,20 грн, після чого підприємство отримало квитанцію про зупинення реєстрації податкових накладних, в обґрунтування якої зазначено: Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 08 вересня 2020 року № 1 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .

Також, ТОВ ТАРГЕТ ПРОМОУШН на підставі Договору поставки № 031734 від 31 липня 2019 року, Додатку № 21 від 8 вересня 2020 року до Договору поставки № 031734 від 31 липня 2019 року була здійснена поставка товару приватному акціонерному товариству ДЖЕЙ ТІ ІНТЕРНЕШНЛ КОМПАНІ Україна .

ТОВ ТАРГЕТ ПРОМОУШН виставило рахунок на оплату № 15 від 09 вересня 2020 року на суму 40 717,20 грн.

Поставка товару підтверджується: видатковою накладною № 15 від 09 вересня 2020 року, товарно-транспортною накладною № Р15 від 09 вересня 2020 року. Приватне акціонерне товариство ДЖЕЙ ТІ ІНТЕРНЕШНЛ КОМПАНІ Україна здійснило оплату поставленого товару згідно платіжного доручення № 800015134 від 28 жовтня 2020 року.

Доставка товару здійснювалася на підставі Договору-заявки на надання транспортних послуг № 09092020-1 від 09 вересня 2020 року, укладеного між ТОВ ТАРГЕТ ПРОМОУШН та ТОВ ВЕСТА БУД СЕРВИС . ТОВ ВЕСТА БУД СЕРВИС було виставлено рахунок на оплату № 1552 від 09 вересня 2020 року. Доставка підтверджується актом надання послуг № 1406 від 08 вересня 2020 року.

Номенклатура товару зазначена у видатковій накладні № 15 від 09 вересня 2020 року була придбана у ТОВ АКСІЛАЙН+ , яким було виставлено рахунок на оплату № 62 від 09 вересня 2020 року. Поставка товару підтверджується видатковою накладною №406 від 09 вересня 2020 року. ТОВ ТАРГЕТ ПРОМОУШН здійснило оплату за поставлений товар згідно платіжного доручення № 244 від 13 жовтня 2020 року, платіжного доручення № 250 від 26 жовтня 2020 року.

ТОВ АКСІЛАЙН+ було виписано та зареєстровано податкову накладну № 30 від 09 вересня 2020 року.

ТОВ ТАРГЕТ ПРОМОУШН згідно вимог Податкового кодексу України за правилом першої події було направлено на реєстрацію податкову накладну № 2 від 09 вересня 2020 року на загальну суму 40 717,20 грн, в т.ч. ПДВ 6 786,20 грн, після чого підприємство отримало квитанцію про зупинення реєстрації податкових накладних, в обґрунтування якої зазначено: Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від № 2 від 09.09.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .

Також, ТОВ ТАРГЕТ ПРОМОУШН на підставі Договору поставки № 031734 від 31 липня 2019 року, Додатку № 22 від 15 вересня 2020 року до Договору поставки № 031734 від 31 липня 2019 року була здійснена поставка товару ПРИВАТНОМУ АКЦІОНЕРНОМУ ТОВАРИСТВУ ДЖЕЙ ТІ ІНТЕРНЕШНЛ КОМПАНІ Україна .

ТОВ ТАРГЕТ ПРОМОУШН виставило рахунок на оплату № 16 від 15 вересня 2020 року на суму 16 632,00 грн.

Поставка товару підтверджується: видатковою накладною № 16 від 15 вересня 2020 року, товарно-транспортною накладною № Р16 від 15 вересня 2020 року. Приватне акціонерне товариство ДЖЕЙ ТІ ІНТЕРНЕШНЛ КОМПАНІ Україна здійснило оплату поставленого товару згідно платіжного доручення № 800015380 від 2 листопада 2020 року.

Доставка товару здійснювалася на підставі Договору-заявки на надання транспортних послуг № 15092020-1 від 15 вересня 2020 року, укладеного між ТОВ ТАРГЕТ ПРОМОУШН та ТОВ ВЕСТА БУД СЕРВИС . ТОВ ВЕСТА БУД СЕРВИС було виставлено рахунок на оплату № 1553 від 15 вересня 2020 року. Доставка підтверджується актом надання послуг № 1407 від 15 вересня 2020 року.

Номенклатура товару зазначена у видатковій накладні № 16 від 15 вересня 2020 року була придбана у ТОВ АКСІЛАЙН+ , яким було виставлено рахунок на оплату № 63 від 15 вересня 2020 року. Поставка товару підтверджується видатковою накладною № 407 від 15 вересня 2020 року. ТОВ ТАРГЕТ ПРОМОУШН здійснило оплату за поставлений товар згідно платіжного доручення № 250 від 26 жовтня 2020 року. ТОВ АКСІЛАЙН+ було виписано та зареєстровано податкову накладну № 31 від 15 вересня 2020 року.

ТОВ ТАРГЕТ ПРОМОУШН згідно вимог Податкового кодексу України за правилом першої події було направлено на реєстрацію податкову накладну № 3 від 15 вересня 2020 року на загальну суму 16 632,00 грн, в т.ч. ПДВ 2 272,00 грн, після чого підприємство отримало квитанцію про зупинення реєстрації податкових накладних, в обґрунтування якої зазначено: Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від №3 від 15.09.2020 року в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .

Також, ТОВ ТАРГЕТ ПРОМОУШН на підставі Договору поставки № 031734 від 31 липня 2019 року, Додатку № 20 від 30 вересня 2020 року до Договору поставки № 031734 від 31 липня 2019 року була здійснена поставка товару ПРИВАТНОМУ АКЦІОНЕРНОМУ ТОВАРИСТВУ ДЖЕЙ ТІ ІНТЕРНЕШНЛ КОМПАНІ Україна .

ТОВ ТАРГЕТ ПРОМОУШН виставило рахунок на оплату № 17 від 01 жовтня 2020 року на суму 24 748,80 грн.

Поставка товару підтверджується: видатковою накладною № 17 від 01 жовтня 2020 року, товарно-транспортною накладною № Р17 від 01 жовтня 2020 року. Приватне акціонерне товариство ДЖЕЙ ТІ ІНТЕРНЕШНЛ КОМПАНІ Україна здійснило оплату поставленого товару згідно платіжного доручення № 800015694 від 16 листопада 2020 року.

Доставка товару здійснювалася на підставі Договору-заявки на надання транспортних послуг № 01102020 від 01 жовтня 2020 року, укладеного між ТОВ ТАРГЕТ ПРОМОУШН та ТОВ ВЕСТА БУД СЕРВИС . ТОВ ВЕСТА БУД СЕРВИС було виставлено рахунок на оплату № 1645 від 01 жовтня 2020 року. Доставка підтверджується актом надання послуг № 1500 від 01 жовтня 2020 року.

Номенклатура товару зазначена у видатковій накладні № 17 від 01 жовтня 2020 року була придбана у ТОВ АКСІЛАЙН+ , яким було виставлено рахунок на оплату № 68 від 01 жовтня 2020 року. Поставка товару підтверджується видатковою накладною № 428 від 01 жовтня 2020 року. ТОВ ТАРГЕТ ПРОМОУШН здійснило оплату за поставлений товар згідно платіжного доручення № 250 від 26 жовтня 2020 року. ТОВ АКСІЛАЙН+ було виписано та зареєстровано податкову накладну № 4 від 01 жовтня 2020 року.

ТОВ ТАРГЕТ ПРОМОУШН згідно вимог Податкового кодексу України за правилом першої події було направлено на реєстрацію податкову накладну № 1 від 01 жовтня 2020 року на загальну суму 24 748,80 грн, в т.ч. ПДВ 4 124,80 грн, після чого підприємство отримало квитанцію про зупинення реєстрації податкових накладних, в обґрунтування якої було зазначено: Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від №1 від 01.10.2020 року в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .

Також, ТОВ ТАРГЕТ ПРОМОУШН на підставі Договору поставки № 031734 від 31 липня 2019 року, Додатку № 23 від 28 жовтня 2020 року до Договору поставки № 031734 від 31 липня 2019 року була здійснена поставка товару приватному акціонерному товариству ДЖЕЙ ТІ ІНТЕРНЕШНЛ КОМПАНІ Україна .

ТОВ ТАРГЕТ ПРОМОУШН виставило рахунок на оплату № 19 від 28 жовтня 2020 року на суму 201 786,00 грн.

Поставка товару підтверджується: видатковою накладною № 19 від 28 жовтня 2020 року, товарно-транспортною накладною № Р19 від 28 жовтня 2020 року. Приватне акціонерне товариство ДЖЕЙ ТІ ІНТЕРНЕШНЛ КОМПАНІ Україна здійснило оплату поставленого товару згідно платіжного доручення № 800016148 від 14 грудня 2020 року.

Доставка товару здійснювалася на підставі Договору-заявки на надання транспортних послуг № 28102020-2 від 28 жовтня 2020 року, укладеного між ТОВ ТАРГЕТ ПРОМОУШН та ТОВ ВЕСТА БУД СЕРВИС . ТОВ ВЕСТА БУД СЕРВИС було виставлено рахунок на оплату № 1659 від 28 жовтня 2020 року. Доставка підтверджується актом надання послуг № 1510 від 28 жовтня 2020 року.

Номенклатура товару зазначена у видатковій накладні № 19 від 28 жовтня 2020 року була придбана у ТОВ АКСІЛАЙН+ , яким було виставлено рахунок на оплату № 80 від 28 жовтня 2020 року. Поставка товару підтверджується видатковою накладною № 455 від 28 жовтня 2020 року. ТОВ АКСІЛАЙН+ було виписано та зареєстровано податкову накладну № 45 від 28 жовтня 2020 року.

ТОВ ТАРГЕТ ПРОМОУШН згідно вимог Податкового кодексу України за правилом першої події було направлено на реєстрацію податкову накладну № 2 від 28 жовтня 2020 року на загальну суму 201 786,00 грн, в т.ч. ПДВ 33 631,00 грн, після чого підприємство отримало квитанцію про зупинення реєстрації податкових накладних, в обґрунтування якої було зазначено: Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від №2 від 28.10.2020 року в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .

На підставі викладеного та у зв`язку із зупиненням реєстрації вказаних вище податкових накладних поданих позивачем податкових накладних позивачем було подано до Головного управління ДПС у місті Києві письмові пояснення та копії документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено.

За результатами розгляду наданих пояснень та документів, комісія Головного управління ДПС у місті Києві рішеннями від 20 листопада 2020 року № 2155107/43001719, від 20 листопада 2020 року № 2155108/43001719, від 20 листопада 2020 року № 2155112/43001719, від 20 листопада 2020 року № 2155110/43001719, від 20 листопада 2020 року № 2155111/43001719, від 20 листопада 2020 року № 2155115/43001719, від 23 листопада 2020 року № 2159546/43001719 відмовила у реєстрації податкових накладних в єдиному реєстрі податкових накладних.

Надалі, не погоджуючись з прийнятими уповноваженими особами податкового органу рішеннями, позивачем було подано скарги на вищезазначені рішення Комісії ГУ ДПС у місті Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку- коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.

За результатами розгляду скарг були прийняті рішення: № 65177/43001719/2 від 30 листопада 2020 року, № 65159/43001719/2 від 30 листопада 2020 року, № 65223/43001719/2 від 30 листопада 2020 року, № 65224/43001719/2 від 30 листопада 2020 року, № 65255/43001719/2 від 30 листопада 2020 року, № 65178/43001719/2 від 30 листопада 2020 року, № 65463/43001719/2 від 01 грудня 2020 року, згідно з якими залишено скарги без задоволення та рішення комісії регіонально рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.

Вказані вище дії, обставини та рішення пов`язані з реєстрацією податкових накладних поданих позивач стали підставою для звернення з даною позовною заявою до адміністративного суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI.

У відповідності до абзацу 1 пункту 201.1 розділу V Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Абзацом 5 пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України визначено, що підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Відповідно до п. 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 року № 341) (надалі - Порядок № 1246), податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі також - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з пунктом 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:

- відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);

- чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

- реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

- дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу;

- наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 року);

- наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації / зупинення реєстрації / відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;

- наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування;

- дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Пунктом 13 Порядку № 1246 передбачено, що за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Відповідно до приписів пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок № 1165 та Порядок розгляду скарги, відповідно).

Згідно з пунктом 10 та пунктом 11 Порядку № 1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Згідно пункту 25 Порядку № 1165 комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Положеннями пункту 6 Порядку № 1165 визначено, що комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття.

Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.

Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути:

- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;

- інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.

За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття.

Додатком 4 до Порядку № 1165, затверджено форму рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку.

З матеріалів справи встановлено, що відповідачами не було надано будь-яких належних та допустимих доказів на підтвердження того, що позивач знаходився в реєстрі підприємств, що відносяться до ризикових платників податку на додану вартість на момент прийняття податковим органом оскаржуваних рішень.

Зі змісту Квитанції вбачається, що контролюючим органом сформовано висновок про те, що подана на реєстрацію позивачем податкова накладна відповідає пункту 8 Критерій ризиковості платника податку.

У Додатку 1 до Порядку № 1165 встановлено Критерії ризиковості платника податку.

Пунктом 8 зазначених Критеріїв визначено такі критерії ризиковості платника податку визначено: у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування .

При цьому, суд зазначає, що належної мотивації підстав та причин віднесення поданого податкової накладної до категорії ризиковості здійснення операцій відповідачами ані у спірному рішенні, ані до суду не надано .

Також, наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року № 520 затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі також - Порядок № 520).

Пунктами 2-7 Порядку № 520 передбачено, що прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг , Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Згідно пунктів 9-11 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

- та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

- та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Разом з тим, у пункті 6 Порядку № 1165 вказано, що інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.

Отже, суд вказує, що з урахуванням положень наведених норм, комісією регіонального рівня приймається рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі за результатами розгляду інформації та копій документів платника податку.

Тобто, контролюючий орган має запропонувати платнику податків надати документи та пояснення на спростування наявних у органу ДПС сумнівів, пов`язаних з легальністю діяльності юридичної особи, вказавши які саме аспекти належить висвітлити платнику податків у своїх поясненнях.

Також аналіз наведених правових норм дає підстави для висновку, що рішення комісії контролюючого органу повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної .

Однак, з аналізу Квитанцій про зупинення реєстрації податкової накладної судом було встановлено, що в ній відсутній конкретний перелік копій документів , необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкових накладних в ЄРПН, що призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, а не будь-яких на власний розсуд.

Суд також вважає за необхідне зазначити, що факт зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування у ЄРПН не спростовує ані факту здійснення платником податків господарських операцій, ані факту наявності дати виникнення саме першої події (придбання товарів/послуг або отримання коштів), що підтверджується тільки первинними документами, на підставі яких складається податкова накладна/розрахунок коригування.

З матеріалів справи встановлено, що позивачем подавались до контролюючого органу пояснення з відповідними первинним документами щодо наявності підстав реєстрації податкової накладної, що підтверджено повідомленням щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрації якої зупинена, та письмовими поясненнями.

Проте, Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, незважаючи на зазначене повідомлення та додані до нього документи про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація яких зупинена, було прийнято оскаржувані рішення про відмову в реєстрації розрахунку коригування.

Крім того, суд зауважує, що оскаржуване рішення містить лише загальні твердження: ненадання платником податку копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання, транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентиризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано, підкреслити , проте не вказано, які саме документи складені з порушенням законодавства, які вимоги законодавства порушено при складанні документів та яких документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, в той час як відповідно до форми даного рішення зазначено, що уповноважена особа податкового органу повинна підкреслити документи, які не надано.

Отже, позиція Головного управління ДПС у місті Києві щодо ненадання платником податку копій документів, згідно з пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165, Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року № 520, є необґрунтованою, а в оскаржуваному рішенні не наведено обґрунтувань причин відмови в реєстрації податкової накладної, складених позивачем.

Крім того, оскаржуване рішення відповідача про відмову в реєстрації податкової накладної є актом індивідуальної дії.

Правовий акт індивідуальної дії виданий суб`єктом владних повноважень документ, прийнятий із метою реалізації положень нормативно-правового акту (актів) щодо конкретної життєвої ситуації, не містить загальнообов`язкових правил поведінки та стосується прав і обов`язків чітко визначеного суб`єкта (суб`єктів), якому він адресований.

Невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Аналогічна правова позиція викладена Верховним Судом у постанові від 04 грудня 2018 року у справі № 821/1173/17.

Відповідно до приписів частини 5 статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Європейським Судом з прав людини у рішенні по справі Суомінен проти Фінляндії від 01 липня 2003 року вказано, що орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.

Отже, рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Мають значення, як правило, ті обставини, які передбачені нормою права, що застосовується. Суб`єкт владних повноважень повинен врахувати усі ці обставини, тобто надати їм правову оцінку: прийняти до уваги або відхилити. У разі відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими, особливо, коли має місце несприятливе для особи рішення.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийняте без врахування всіх обставин та не у спосіб, визначений законом, а відтак, є протиправним та підлягає скасуванню.

При цьому, оскільки вище судом було встановлено саме протиправність оскаржуваних рішень, суд з метою належного захисту прав позивача та на підставі приписів норм статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України вважає за необхідне вийти за межі позовних вимог та саме визнати протиправними та скасувати оскаржувані рішення.

Також, згідно з положеннями частини 2 статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення зокрема про: визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень.

Частина третя статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України встановлює, що у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.

Відповідно до пункту 19 Порядку № 1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

- прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

- набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення) ;

- неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Пунктом 20 Порядку № 1246, встановлено, що у разі надходження до ДПС України рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Таким чином, належним способом захисту порушених прав позивача є зобов`язання відповідача зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подані позивачем податкові накладні датою їх фактичного подання.

Інші доводи та аргументи учасників не спростовують висновків суду.

Згідно з частиною 1 статті 9, статті 72, частин 1, 2, 5 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.

Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Якщо учасник справи без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які він посилається, суд вирішує справу на підставі наявних доказів.

Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, проаналізувавши матеріали справи та надані сторонами докази, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Як вбачається з наявного у матеріалах справи платіжного доручення, позивачем під час звернення з даним позовом до суду сплачено судовий збір у розмірі 15 890,00 грн. Відтак, враховуючи розмір задоволених позовних вимог, суд присуджує на користь позивача судові витрати у розмірі 7 945,00 грн за рахунок бюджетних асигнувань кожного з відповідачів пропорційно до задоволених вимог до кожного з відповідачів.

На підставі вище викладеного, керуючись статтями 2, 6-10, 19, 72-77, 90, 139, 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю ТАРГЕТ ПРОМОУШН до Головного управління ДПС у місті Києві, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.

2. Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у місті Києві про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 20 листопада 2020 року № 2155107/43001719, від 20 листопада 2020 року № 2155108/43001719, від 20 листопада 2020 року № 2155112/43001719, від 20 листопада 2020 року № 2155110/43001719, від 20 листопада 2020 року № 2155111/43001719, від 20 листопада 2020 року № 2155115/43001719, від 23 листопада 2020 року № 2159546/43001719.

3. Зобов`язати Державну податкову службу України (адреса: 04053, місто Київ, Львівська площа, будинок 8, код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкові накладні № 2 від 27 липня 2020 року, № 1 від 27 серпня 2020 року, № 1 від 08 вересня 2020 року, № 2 від 09 вересня 2020 року, № 3 від 15 вересня 2020 року, № 1 від 01 жовтня 2020 року, № 2 від 28 жовтня 2020 року подані товариством з обмеженою відповідальністю ТАРГЕТ ПРОМОУШН (адреса: 03150, місто Київ, вулиця Казимира Малевича, будинок 86Г, офіс 405, код ЄДРПОУ 43001719).

4. Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю ТАРГЕТ ПРОМОУШН (адреса: 03150, місто Київ, вулиця Казимира Малевича, будинок 86Г, офіс 405, код ЄДРПОУ 43001719) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у місті Києві (04116, місто Київ, вулиця Шолуденка, будинок 33/19, код ЄДРПОУ 43141267) понесені ним витрати по сплаті судового збору у розмірі 7 945,00 грн (сім тисяч дев`ятсот сорок п`ять гривень 00 копійок).

5. Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю ТАРГЕТ ПРОМОУШН (адреса: 03150, місто Київ, вулиця Казимира Малевича, будинок 86Г, офіс 405, код ЄДРПОУ 43001719) за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (04053, місто Київ, Львівська площа, будинок 8, код ЄДРПОУ 43005393) понесені ним витрати по сплаті судового збору у розмірі 7 945,00 грн (сім тисяч дев`ятсот сорок п`ять гривень 00 копійок).

Рішення набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України, після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України, протягом тридцяти днів, з дня складання повного тексту рішення.

Суддя Н.В. Клочкова

Дата ухвалення рішення15.07.2021
Оприлюднено18.07.2021

Судовий реєстр по справі —640/3850/21

Ухвала від 17.02.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 10.01.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Грибан Інна Олександрівна

Ухвала від 06.12.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Грибан Інна Олександрівна

Ухвала від 06.12.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Грибан Інна Олександрівна

Ухвала від 06.12.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Грибан Інна Олександрівна

Ухвала від 18.10.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Грибан Інна Олександрівна

Рішення від 15.07.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

Ухвала від 11.03.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

Ухвала від 22.02.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмТелеграмВайберВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні