П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
14 липня 2021 року м. Київ
Справа № 760/6440/21
Провадження: № 33/824/2973/2021
Суддя судової палати з розгляду цивільних справ Київського апеляційного суду Невідома Т.О.,
за участю ОСОБА_1 в інтересах Київської митниці Держмитслужби
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу ОСОБА_1 в інтересах Київської митниці Держмитслужби
на постанову Солом`янського районного суду м. Києва від 07 травня 2021 року, винесену під головуванням судді Оксюти Т.Г.,
щодо притягнення до адміністративної відповідальності за частиною 1 статті 483 Митного кодексу України ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , керівника ПП КАУНТАШ ОФТОРГ , адреса: м. Житомир, Богунський район, вулиця Київська, 79, код ЄДРПОУ 42108145, місце реєстрації за адресою: АДРЕСА_1 ,
в с т а н о в и л а :
Постановою судді Солом`янського районного суду м. Києва від 07 травня 2021 року провадження у справі про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_2 за порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, закрито за відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.
Не погодившись із таким судовим рішенням, представник Київської митниці Держмитслужби Куликов М.М. 14 травня 2021 року подав апеляційну скаргу, просив скасувати постанову Солом`янського районного суду м. Києва від 07 травня 2021 року та винести нову постанову, якою ОСОБА_2 визнати винним за ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, застосувавши до нього відповідне адміністративне стягнення.
На обґрунтування доводів апеляційної скарги посилався на те, що 11 квітня 2019 року до Житомирської митниці ДФС ПП КАУНТАШ ОФТОРГ подано митну декларацію типу ЕК 10 АА №UA101020/2019/006304 на товар Пиломатеріал обрізний хвойних порід , кількістю - 37,082 мЗ, загальною вартістю 106 571,75 грн. Для проведення митного оформлення вказаної митної декларації та подальшого переміщення через митний кордон України товару ПП КАУНТАШ ОФТОРГ на ряду з іншими документами, було також подано сертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій серії ЖТ. 599024 від 01 квітня 2019 року. Однак, листом СГВК Блистівський від 27.10.2020 спростовано факт видачі товарно-транспортної накладної №55/01 від 05 червня 2018 року та №56/01 від 06 червня 2018 року. У відповідності до статті 3 ЗУ Про особливості державного регулювання діяльності суб`єктів підприємницької діяльності, пов`язаної з реалізацією та експортом лісоматеріалів від 8 вересня 2005 року N 2860-IV, реалізація за межі митної території України в митному режимі експорту суб`єктами підприємницької діяльності лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів, допускається за наявності сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів. Право на експорт певної партії лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів, має суб`єкт підприємницької діяльності, що отримав сертифікат про походження на відповідну партію лісо- або пиломатеріалів. У відповідності до пункту 6 постанови Кабінету Міністрів України Про затвердження Тимчасового порядку видачі сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій від 21 грудня 2005 р. N1260 експортери несуть відповідальність за достовірність інформації в поданих ним документах. Отже, ОСОБА_2 як керівником ПП КАУНТАШ ОФТОРГ були вчинені дії, спрямовані на переміщення товару: Пиломатеріал обрізний хвойних порід , кількістю - 37,082 мЗ, загальною вартістю 106 571,75 грн через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто, з поданням митному органу, як підставу для переміщення через митний кордон України, сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій серії ЖТ.599024 від 01.04.2019 року, що одержаний незаконним шляхом. Зазначені дії мають ознаки порушення митних правил, передбаченого частиною 1 статті 483 Митного кодексу України. Безпосередні предмети порушення митних правил вартістю 106 571,75 грн не вилучались.
ОСОБА_3 у встановленому законом порядку повідомлявся про день та час розгляду справи за зазначеною в матеріалах справи адресою, однак, в судове засідання не з`явився, про причини неявки суд не повідомив, будь-яких заяв та клопотань не подавав, у зв`язку з чим вважаю можливим проведення апеляційного розгляду за його відсутності на підставі наявних матеріалів.
Заслухавши доповідь судді, пояснення представника митної служби, дослідивши матеріали справи, перевіривши доводи апеляційної скарги, доходжу висновку, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.
Так зі змісту протоколу про порушення митних правил №1687/10000/20 від 30 жовтня 2020 року встановлено, що 11 квітня 2019 року до Житомирської митниці ДФС подано митну декларацію типу ЕК 10 АА №UA101020/2019/006304 на товар Пиломатеріали хвойних порід, обрізні , кількістю - 37,082 м3, загальною вартістю 106 571,75 гривень.
Згідно вказаної митної декларації відправником товару є Товариство з обмеженою відповідальністю ПП КАУНТАШ ОФТОРГ (код ЄДРОПУ 42108145), одержувачем - XIAMEN XIANGYU SUPERCHAIN SUPPLY CHAIN DEVELOPMENT CO.,LTD XIAMEN, CHINA (Китай).
Для проведення митного оформлення вказаної митної декларації та подальшого переміщення через митний кордон України даного товару до Житомирської митниці ДФС ПП КАУНТАШ ОФТОРГ надано, наряду з іншими документами, сертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій серії ЖТ.599024 від 01 квітня 2019 року.
Даний сертифікат отримано на підставі товарно-транспортних накладних № 55/01 від 05 червня 2018 року та № 56/01 від 06 червня 2018 року, виданих СГВК Блистівський (код ЄДРПОУ 30924907).
Київською митницею Держмитслужби 08 жовтня 2020 року направлено запит №7.8-3/20/11/19936 до СГВК Блистівський (код ЄДРПОУ 30924907) з метою підтвердження чи спростування фактів видачі товарно-транспортних накладних № 55/01 від 05 червня 2018 року та № 56/01 від 06 червня 2018 року.
Відповідно до відповіді СГВК Блистівський (код ЄДРПОУ 30924907) спростовано факт видачі товарно-транспортних накладних № 55/01 від 05 червня 2018 року та № 56/01 від 06 червня 2018 року.
Отже, сертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій серії ЖТ.599024 від 01 квітня 2019 року був отриманий незаконним шляхом, оскільки виданий на підставі товарно-транспортних накладних № 55/01 від 05 червня 2018 року та № 56/01 від 06 червня 2018 року, яких СГВК Блистівський (код ЄДРПОУ 30924907) не видавав.
Як зазначено у протоколі, керівником ПП КАУНТАШ ОФТОРГ ОСОБА_2 вчинено дії спрямовані та організовано переміщення товару: товар Пиломатеріали хвойних порід,обрізні , кількістю - 37,082 м3, загальною вартістю 106 571,75 гривень через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з поданням митному органу як підставу для переміщення через митний кордон України, сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій серії ЖТ.599024 від 01 квітня 2019 року, що одержаний незаконним шляхом.
Під час апеляційного розгляду представник митної служби зазначив про те, що про невідповідність вказаних документів стало відомо тільки під час перевірки аналогічних матеріалів по СГВК Блистівський , коли і було встановлено, що директор СГВК Блистівський - ОСОБА_4 , підпис якого стоїть на документах, які стали підставою, у т.ч. і видачі сертифікату, жодні документи не підписував.
Диспозицією статті 483 МК України передбачена відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
При цьому, відповідно до ст. 3 Закону України Про особливості державного регулювання діяльності суб`єктів підприємницької діяльності, пов`язаної з реалізацією та експортом лісоматеріалів (із змінами та доповненнями) реалізація за межі митної території України в митному режимі експорту суб`єктами підприємницької діяльності лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів, крім передбачених статтями 2 та 2 -1 цього Закону, допускається за наявності сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів.
Порядок видачі сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів затверджується Кабінетом Міністрів України.
Сертифікати про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів видаються підприємствами - постійними лісокористувачами разом з товарно-транспортною накладною.
Особи, винні в порушенні порядку видачі та обігу сертифікатів про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів, несуть відповідальність згідно із законом.
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового господарства, забезпечує ведення та розміщення на своєму офіційному веб-сайті електронного переліку виданих сертифікатів про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів, а також внесення виданих сертифікатів до єдиного державного інформаційного веб-порталу Єдине вікно для міжнародної торгівлі у формі електронних документів, засвідчених електронним цифровим підписом, в день видачі таких сертифікатів.
Право на експорт певної партії лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів, крім передбачених статтями 2 та 2 -1 цього Закону, має суб`єкт підприємницької діяльності, що отримав сертифікат про походження на відповідну партію лісо- або пиломатеріалів.
Випуск у митний режим експорту лісо- та пиломатеріалів, крім передбачених статтями 2 та 2 -1 цього Закону, здійснюється митним органом на підставі сертифікатів про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів, отриманих від центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового господарства, з використанням механізму єдиного вікна відповідно до МК України .
Сертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів не може передаватися іншим суб`єктам підприємницької діяльності для подальшої реалізації лісоматеріалів на внутрішньому ринку України.
Згідно з п. 6 постанови Кабінету Міністрів України Про затвердження Тимчасового порядку видачі сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій (із змінами) експортери несуть відповідальність за достовірність інформації в поданих ним документах.
Як встановлено з наявних у справі документів, між ТОВ Албіонус , яке у подальшому іменується Покупець в особі директора ОСОБА_5 , та ПП КАУНТАШ ОФТОРГ в особі директора ОСОБА_2 08 лютого 2019 року укладено контракт № 0802, відповідно до якого продавець продає, а покупець придбаває пиломатеріали .
Пунктом 3.5 контракту передбачено, що разом з товаром продавець надає покупцю наступні документи: транспортну накладну, комерційний інвойс ,сертифікат походження, пакувальний лист та митну декларацію.
Однак, згідно відповіді голови СГВК Блистівський ОСОБА_4 , кооперативом та ним особисто товарно-транспортні накладні на ПП КАУНТАШ ОФТОРГ не видавали і не підписувались.
Вищенаведеними доказами спростовується висновок суду про відсутність будь-яких доказів у справі про те, що ОСОБА_2 було відомо, що документи, надані митному органу, є підроблені, одержані незаконним шляхом чи містять неправдиві відомості, оскільки, навіть, при співставленні наданих документів вбачається їх невідповідність між собою.
Оскільки ОСОБА_2 є керівником підприємства-експортера, він несе відповідальність за надані для митного оформлення документи, а, відтак, в його діях вбачаються ознаки правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.
При цьому, суд ураховує, що санкція ч. 1 ст. 483 МК України передбачає, накладення штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією цих товарів, а також товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для переміщення товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.
Відповідно до матеріалів справи, товари (безпосередні предмети порушення митних правил не вилучались), відповідно до митної декларації товар відправлено.
Згідно п. 20 Постанови Пленуму Верховного Суду України від 03.06.2005 року №8 Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил у разі, коли неможливо виконати постанову суду про конфіскацію товарів, що є безпосередніми предметами порушення митних правил (у тому числі транспортного засобу), або предметів зі спеціально виготовленими сховищами (тайниками), використаних для приховування товарів від митного контролю, або транспортного засобу, що використовувався для переміщення предметів порушення митних правил через митний кордон України, з правопорушників стягується вартість зазначених товарів, предметів і транспортних засобів шляхом зміни способу і порядку виконання рішення.
Митним органом не було порушено питання щодо зміни способу і порядку виконання рішення, а тому судом апеляційної інстанції таке питання не вирішується.
З урахуванням наведеного, вважаю, що доводи апеляційної скарги про наявність в діях ОСОБА_2 складу правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, є обґрунтованими, а відтак постанова Солом`янського районного суду м. Києва від 07 травня 2021 року підлягає скасуванню з винесенням нової постанови про притягнення ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України.
Керуючись ст. 294 КУпАП, суд
П О С Т А Н О В И Л А :
Апеляційну скаргу ОСОБА_1 в інтересах Київської митниці Держмитслужби задовольнити.
Постанову Солом`янського районного суду м. Києва від 07 травня 2021 року скасувати.
Визнати ОСОБА_2 винним у порушенні митних правил за ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, застосувавши до нього стягнення у вигляді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил, що становить 97 510 (дев`яносто сім тисяч п`ятсот десять) гривень 59 копійок з конфіскацією цих товарів.
Стягнути з ОСОБА_2 судовий збір у розмірі 454 (чотириста п`ятдесят чотири) гривні.
Постанова апеляційного суду набирає законної сили негайно після її винесення, є остаточною й оскарженню не підлягає.
Суддя Т.О. Невідома
Суд | Київський апеляційний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.07.2021 |
Оприлюднено | 18.07.2021 |
Номер документу | 98365678 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Київський апеляційний суд
Невідома Тетяна Олексіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні