Справа № 296/6205/21
1-кс/296/2290/21
УХВАЛА
Іменем України
14 липня 2021 року м.Житомир
Слідчий суддя Корольовського районного суду м. Житомира ОСОБА_1 за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2
Слідчого ОСОБА_3
розглянув клопотання слідчого слідчого управління ГУНП в Житомирській області старшого лейтенанта поліції ОСОБА_3 , погоджене прокурором Житомирської обласної прокуратури ОСОБА_4 , поданого в межах кримінального провадження № 42018061020000245 від 27.12.2018 про проведення огляду, -
В С Т А Н О В И В:
Слідчий звернувся до суду із вказаним клопотанням в обґрунтування якого зазначив, що У провадженні СУ ГУ НП в Житомирській області перебувають матеріали досудового розслідування, внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42018061020000245 від 27.12.2018, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1, ч. 2 ст. 364, ч. 1 ст. 366, ч. 1 ст. 364-1 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що посадові особи Департаменту містобудування та земельних відносин Житомирської міської ради, зловживаючи своїм службовим становищем, всупереч інтересів служби, з порушенням встановлених Генеральним планом м. Житомира, видали містобудівні умови для проектування та будівництва суб`єктам підприємницької діяльності ряду об`єктів нерухомості на земельних ділянках за адресами: АДРЕСА_1 , вул. Покровська, 20-В, АДРЕСА_2 , вул. Театральна, 21, АДРЕСА_3 .
01.10.2020 Житомирською обласною прокуратурою визначено підслідність за СУ ГУНП в Житомирській області у кримінальному провадженні № 42018061020000245, за ознаками кримінальних правопорушень, передбаченого ч. 1, ч. 2 ст. 364, ч. 1 ст. 366, ч. 1 ст. 364-1 КК України.
З метою запобігання порушенням публічного порядку, з`ясування обставин щодо законності проведення будівельних робіт за адресою АДРЕСА_3 , у кримінальному провадженні призначено ряд позапланових перевірок до Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції України у Житомирській області (ДАБІ України), після проведення яких 13.02.2019 складено акт перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, яким встановлено наявність ряду порушень та винесено припис про усунення вимог законодавства у термін до 13.05.2019. Відповідно до цього припису, ДАБІ у Житомирській області 13.02.2019 прийнято рішення № 22/19-а про зупинення дії містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва. З пояснень, наданих головним інспектором будівельного нагляду ДАБІ у Житомирській області ОСОБА_5 , слідує те, що зазначені припис, рішення про зупинення та акт перевірки дотримання вимог зобов`язують забудовника ЖБК «Шевченка» у термін до 13.05.2019 усунути всі наявні недоліки містобудівних умов та обмежень, але у цей же час не відміняють дію дозволу Управління Державного архітектурно-будівельного контролю Житомирської міської ради від 29.11.2018 на виконання будівельних робіт. Таким чином, у період дії дозволу та за наявності рішення про зупинення «МБУтаО» проведення будівельних та підготовчих робіт не забороняється.
Ухвалою від 22.02.2019 надано дозвіл на призначення комплексної судової будівельно-технічної та земельно-технічної експертиз з питань відповідності містобудівних умов та дозволів про будівництво об`єкту вимогам чинного земельного та будівельного законодавства.
Крім того, Згідно Генерального плану м. Житомира, затвердженого рішенням 15 сесії міської рада 7 скликання від 30.11.2016 № 454, земельна ділянка за адресою: АДРЕСА_1 кадастровий номер: 1810136300:08:033:0003, межує із земельною ділянкою ДЮСШ № 2, яка знаходяться на території закладів освіти, що передбачає собою дотримання вимог п.2.3 ДБН В.2.2-3-97 «Будинки та споруди навчальних закладів».
Відповідно Плану зонування території м. Житомира, дана ділянка знаходиться в зоні Ж-4 - мішаної багатоквартирної забудови та громадської забудови призначена для розташування багатоквартирних будинків поверховістю від п`яти до дев`яти поверхів, супутніх об`єктів повсякденного обслуговування населення, окремих об`єктів загальноміського та районного значення. Також на даній ділянці згідно плану зонування наявні інженерно-геологічні фактори: підтопленість ґрунтовими водами, згідно Пояснювальної записки Розділ 3. Планувальні обмеження, які діють на території міста.
Ознайомившись з додатком до містобудівного розрахунку було встановлено, що максимальна висотність об`єкту будівництва не перевищуватиме 35 метрів, а поверховість об`єкту будівництва становитиме 9 поверхів (близько 27,5 метрів), що суперечить максимальній висотності на вказаній земельній ділянці, згідно містобудівній документації на місцевому рівні. Також вказана кількість квартир АДРЕСА_4 , з розрахунку Соціально-демографічної характеристики домогосподарства у Житомирській області складає 2,665 осіб на квартиру. А тому, керуючись ДБН 360-92**, а саме: п. 3.8 прим. 1 «Мінімально розрахункова площа земельної ділянки для окремого житлового будинку (без розміщення на ній дитячих дошкільних установ і підприємств обслуговування, гаражів, що належать громадянам, фізкультурних і спортивних споруд) необхідно приймати: 12,2 - 12,0 м2/люд. (9 - 12 поверхів)». Тобто, 78 (квартир) х 2,665 (середня кількість осіб) = 207,85 осіб х 12,2 м2 = 2536,014 м2 має бути земельна ділянка для розміщення житлового будинку, але фактично вона складає 0,1316 га.
28.08.2018 директор Департаменту містобудування та земельних відносин ЖМР ОСОБА_6 видав Містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкту будівництва, а саме «будівництва та обслуговування об`єктів торгівлі» № 59-1/18 від 28.08.2018 року ФОП ОСОБА_7 .
Крім того, у містобудівних умовах та обмеженнях відсутні відомості передбачені ч. 5 ст. 29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»:
- назву об`єкта будівництва, що повинна відображати вид будівництва та місце;
- максимально допустимий відсоток забудови земельної ділянки;
- гранично допустима висотність вказана в метрах суперечить містобудівній документації на місцевому рівні;
- максимально допустиму щільність населення в межах житлової забудови відповідної житлової одиниці (кварталу, мікрорайону);
- мінімально допустимі відстані від об`єкта, що проектується, до червоних ліній, ліній регулювання забудови, існуючих будинків та споруд.
28.08.2018 між виконавчим, комітетом Житомирської міської ради в особі ОСОБА_8 з однієї сторони та замовником будівництва ФОП
ОСОБА_7 був укладений договір наміру № 44-1 «щодо пайової участі замовників будівництва (реконструкції) у розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Житомира», підставою вказаної в цьому договорі для його складання вказано рішення Житомирської міської ради від 19.12.2012 № 559, яке на час укладення договору наміру № 44-1 втратило чинність відповідно до рішення виконавчого комітету Житомирської міської ради № 1121 від 06.12.2017.
За таких обставин, єдиним способом перевірити законність зведення багатоповерхового будинку усупереч вимогам погоджень при виділенні земельної ділянки, є проведення комплексної експертизи проекту будівництва, що можливе лише при проведенні досудового розслідування.
Крім того, досудовим розслідуванням встановлено, що відповідно до договору оренди землі від 26.04.2017 міська рада надала в оренду ПП «Новобудінвест-Житомир» земельну ділянку пл. 0,2965 га, що по АДРЕСА_5 , строком на 2 роки. Земельна ділянка надана для будівництва багатоквартирного житлового будинку (код 02.03. - для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку).
Відповідно до проекту землеустрою щодо відведення даної земельної ділянки, з урахуванням обмеженої площі для забудови та обслуговування житлового будинку, органами державного контролю погоджено відведення земельної ділянки під будівництво середньоповерхового житлового будинку (3-5 поверхів).
Надалі, 14.09.2016 Департаментом містобудування та земельних відносин міської ради (далі - Департамент містобудування) затверджені містобудівні умови і обмеженнями забудови земельної ділянки за № 54/16, якими усупереч проекту відведення земельної ділянки, дозволено зводити будинок у 10 поверхів.
У червні 2017 ПП «Новобудінвест-Житомир» подало до Житомирської ДАБІ декларацію ЖТ 083171581021 про початок будівельних робіт, у якій вказало, що будівництво віднесено до 3 категорії складності. Тобто, згідно зазначеного порядку, проект будівництва не підлягав обов`язковій експертизі на час подачі декларації і таку експертизу проект не проходив.
У зв`язку з набранням чинності Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», для всіх об`єктів, що проектуються, будуються чи приймаються в експлуатацію, визначені нові категорії складності: класу наслідків СС-1 відповідають І та II категорія складності; класу наслідків СС-2 відповідають III та IV категорія складності; класу наслідків СС-3 відповідає V категорія складності.
Відповідно до нової класифікації категорій складності об`єктів будівництва, проект будівництва багатоповерхового будинку ПП «Новобудінвест-Житомир» уже підлягає обов`язковій експертизі.
Посилання департаменту міськради на те, що будівництво 10-ти поверхового будинку визначене історико-містобудівним обґрунтуванням, що розробило вищезазначене підприємство, не може вважатися експертним висновком чи свідчити про дотримання санітарного і епідеміологічного, екологічного, протипожежного та іншого законодавства.
Наразі забудовником зведено дев`ять поверхів, що не відповідає умовам наданих погоджень органами державного контролю при виборі та відведенні земельної ділянки. Таке будівництво може спричинити суспільний резонанс у разі порушення санітарних, протипожежних та інших вимог при зведенні багатоповерхівки. Зведення житлового будинку понад 5 поверхів може призвести до зниження рівня освітлення навчальних приміщень розміщеної поруч школи (ліцей № 25), наднормативного навантаження на інженерні комунікації, відсутності місць для облаштування автостоянки, дитячих майданчиків, складування побутових відходів тощо.
У відповідності до інформації ГУ Держпродспоживслужби в Житомирській області надати оцінку дотримання санітарних норм при зведенні житлового будинку не представляється можливим, оскільки така оцінка проводиться у ході здійснення експертизи проекту будівництва в установленому КМУ порядку експертними організаціями.
Разом з тим, як зазначено вище, відомості про здійснення такої експертизи проекту будівництва ПП «Новобудінвест-Житомир» відсутні.
Вищевказані обставини підтверджується відомостями, які отримані у встановленому законодавством порядку, зокрема інформацією УСБУ в Житомирській області, отриманої в ході оперативно службової діяльності при виконанні доручення, іншими матеріалами кримінального провадженні в сукупності.
Також, в ході розслідування встановлено, що ПП «Новобудінвест-Житомир» (м. Житомир, вул. Щорса, 63, ЄДРПОУ - 36104326) здійснює будівництво багатоквартирного житлового будинку за адресою: м. Житомир, вул. Театральна, 21, при цьому допускає ряд порушень містобудівного законодавства. Так, директором та головним бухгалтером ПП «Новобудінвест-Житомир» ОСОБА_9 14.09.2016 отримано містобудівні умови та обмеження № 54/16 на об`єкт «нове будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями, за адресою: м. Житомир, вул. Театральна, 21», які видані Департаментом містобудування та земельних відносин Житомирської міської ради.
Відповідно до висновку експерта за результатами проведення будівельно- технічної експертизи, в проекті будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями по АДРЕСА_5 , встановлені невідповідності робочому проекту будівництва, виданим містобудівним умовам та обмеженням, а саме:
- Запроектовані висота багатоквартирного житлового будинку та відстань до існуючих будинків і споруд порушують норми безперервної трьохгодинної інсоляції приміщень загальноосвітньої школи, яка знаходиться за адресою: вул. Мала Бердичівська, 18;
- Не дотримані вимоги мінімально необхідної кількості машино - місць для постійного збереження житлового будинку;
- Не дотримані вимоги допустимих відстаней від стін будівлі до краю проїздів, що унеможливлює повноцінний доступ пожежників з авто драбинами і автопідйомників у будь-яку квартиру чи приміщення, хоча пояснювальній записці до проекту зазначено, що проїзд автотранспорту можливий вздовж всіх фасадів іє можливість дістатись до всіх прорізів на фасадах
Окрім вищезазначеного, згідно виданих замовнику будівництва містобудівних умов та обмежень, граничнодопустима висота будівлі, що проектується, повинна відповідати вимогам ДБН 360-92 та «Історико - архітектурному опорному плану м. Житомира», затвердженому Наказом Міністерства культури України № 18 від 21.01.2016. Відповідно до даного опорного плану ділянка під забудову знаходиться в зоні суворого регулювання забудови з допустимою висотою нової забудови 20 метрів.
Крім того, встановленої що проектним рішенням прийнято що на відмітці +27,000, що відповідає 10 поверху розташований технічний поверх, всупереч чому ПП «Новобудінвест-Житомир» (код ЄДРПОУ -36104326) здійснює продаж квартир, саме на 10 поверсі.
01.10.2020 постановою прокурора місцевої прокуратури ОСОБА_10 матеріали досудових розслідувань внесених до ЄРДР № 42018061020000245 від 27.12.2018, № 42020060000000037 від 13.05.2020, № 42020061020000132 від 26.08.2020, № 42019061020000054 від 21.03.2019 та № 42019061020000029 від 23.01.2019 об`єднані в одне провадження з № 42018061020000245.
25.02.2021 до вказаного кримінального провадження було приєднано матеріали досудових розслідувань внесених до ЄРДР № 12020060000000316.
24.06.2021 до вказаного кримінального провадження було приєднано матеріали досудових розслідувань внесених до ЄРДР № 42020061020000099 та № 42021061020000016.
Так, ухвалою Богунського районного суду м. Житомира по справі № 295/9897/19 від в рамках кримінального провадження, внесеного до ЄРДР за № 42019061020000054, яке об`єднане із вказаним кримінальним провадженням, призначено комплексну будівельно - технічну та земельно - технічну експертизу, проведення якої доручено Житомирському відділення КНДІСЕ.
05.07.2021 до СУ ГУНП в Житомирській області надійшло клопотання судових експертів (лист за вих. № 1296/19-25/934-21) у кримінальному провадженні № 42019061020000054 від 21.03.2019. У згаданому вище листі експертом заявлено клопотання щодо надання: - можливості огляду (обстеження) об`єкта обстеження за місцем його розташування, а саме: м. Житомир, вул. Хлібна, 22-Б.
Разом з тим, у клопотанні експерта вказано, що відповідно до п.п. 1.13,3.9, 4.11 Інструкції про призначення та проведення судових експертиз та експертних досліджень, затвердженої наказом Міністерства юстиції України 08.10.1998 № 53/5, у разі незадоволення клопотання експерта у строк 45 календарних днів, постанова буде виконана за наявними матеріалами або залишена без виконання.
Згідно Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна з реєстраційним номером № 264604202 право власності на об`єкти на нерухомого майна та земельну ділянку, що розташована за адресою: м. Житомир, вул. Хлібна, 22-Б зареєстровано на праві комунальної власності за територіальною громадою м. Житомира в особі Житомирської міської ради, код ЄДРПОУ: 13576954.
Враховуючи викладене в органу досудового розслідування виникла обґрунтована необхідність в проведенні огляду за участю експертів Житомирського відділення КНДІСЕ ОСОБА_11 та ОСОБА_12 , яким доручено виконання судової будівельно - технічної та земельно технічної експертиз обстеження об`єкта дослідження, а саме будівельного майданчику на об`єкті будівництва з житлом по вул. Хлібній, 22-Б у м. Житомирі.
Слідчий в судовому засіданні клопотання підтримав та просив задовольнити з підстав викладених в ньому.
Дослідивши подані документи та матеріали, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується клопотання, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду і вирішення клопотання по суті, суд приходить до наступних висновків.
Згідно ч. ч. 1, 3 ст. 237 КПК України, з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення слідчий, прокурор проводять огляд.
Таким чином, в даний час у досудового слідства виникла необхідність у проведенні огляду нежитлової будівлі за адресою: АДРЕСА_6 .
Відповідно до ч. 2 ст. 237 КПК України, огляд житла чи іншого володіння особи здійснюється згідно з правилами КПК України, передбаченими для обшуку, тобто на підставі ухвали слідчого судді.
Слідчий суддя вважає, що наявні всі підстави вважати, що під час огляду можливо виявити та зафіксувати відомості щодо обставин вчинення кримінального правопорушення, які сприятимуть розкриттю злочину, встановленню осіб, причетних до його вчинення.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 13, 40, 234, 237 КПК України, -
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання задовольнити.
Надати дозвіл слідчому відділу розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності СУ ГУНП в Житомирській області старшому лейтенанту поліції ОСОБА_3 , за його дорученням оперативним працівникам НПУ, із можливістю залучення експертів Житомирського відділення КНДІСЕ ОСОБА_11 та ОСОБА_12 , на проведення огляду об`єкта дослідження експертів, а саме будівельного майданчику на об`єкті будівництва з житлом, що за адресою: АДРЕСА_1 , який на праві власності належить територіальній громаді м. Житомира в особі Житомирської міської ради, код ЄДРПОУ: 13576954.
Строк дії ухвали не перевищує одного місяця з дня її постановлення.
Ухвала слідчого судді про дозвіл на обшук житла чи іншого володіння особи з підстав, зазначених у клопотанні прокурора, слідчого, надає право проникнути до житла чи іншого володіння особи лише один раз.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Корольовський районний суд м. Житомира |
Дата ухвалення рішення | 14.07.2021 |
Оприлюднено | 31.01.2023 |
Номер документу | 98369367 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про огляд житла чи іншого володіння особи |
Кримінальне
Корольовський районний суд м. Житомира
Драч Ю. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні