Постанова
від 15.07.2021 по справі 461/4254/21
ГАЛИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЛЬВОВА

Справа №461/4254/21

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 липня 2021 року суддя Галицького районного суду м.Львова Волоско І.Р., за участю представника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , розглянувши справу про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , керівником політичної партії ВАРТА (Всеукраїнський альянс регіональних і територіальних активістів) , РНОКПП НОМЕР_1

за ст.212-21 Кодексу України про адміністративні правопорушення,

в с т а н о в и в:

відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення №53-15/100 від 12.05.2021 року, За результатами аналізу Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за IV квартал 2020 року (далі - Звіт), поданого до Національного агентства з питань запобігання корупції (далі - Національне агентство) 04.02.2021 політичною партією ВАРТА (Всеукраїнський альянс регіональних і територіальних активістів) , ідентифікаційний код 43648015 (далі - Партія), за підписом керівника Партії ОСОБА_2 , встановлено неповноту інформації, відображеної у Звіті.

На титульних сторінках Звіту політичної партії ВАРТА (Всеукраїнський альянс регіональних і територіальних активістів) (далі - Партія) зазначені відомості про поточних рахунок № НОМЕР_2 , відкритий у AT КБ Приватбанк , Звіту Львівської обласної організації Партії зазначені відомості про поточні рахунки № НОМЕР_3 та № НОМЕР_4 , відкриті у AT КБ Приватбанк , Звіту Івано-Франківської обласної організації Партії зазначені відомості про поточні рахунки № НОМЕР_5 та № НОМЕР_6 , відкриті у AT КБ Приватбанк , проте відсутні довідки установи банку про рух коштів на зазначених рахунках , що є порушенням підпункту 2 пункту 10 розділу II Положення про порядок подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого рішенням Національного агентства від 28.07.2016 № 2 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.08.2016 за № 1185/29315 (далі - Положення про порядок подання Звіту).

Оскільки політичні партії до початку функціонування електронної системи подання та оприлюднення звітів відповідно до положень пункту 2 розділу II Прикінцеві та перехідні положення Закону України від 19.12.2019 № 410-ІХ Про внесення змін до деяких законів України щодо запобігання і протидії політичній корупції подають звіти про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру в порядку та спосіб, визначені Законом України Про політичні партії в Україні в редакції, що діяла станом на 18.10.2019, зазначене є порушенням частини дванадцятої статті 17 Закону України Про політичні партії в Україні (в редакції, що діяла на день опублікування Закону України від 19.12.2019 № 410-ІХ Про внесення змін до деяких законів України щодо запобігання і протидії політичній корупції ) (далі - Закон).

У пункті 2.1 глави 2 розділу І Відомості про майно, у тому числі за кордоном, що перебуває на праві користування політичної партії Звіту Львівської обласної регіональної організації Партії відображено інформацію про офісне приміщення загальною площею 9,8 м2 за адресою: АДРЕСА_2 , що передано Львівській обласній регіональній організації Партії на праві безоплатного користування на підставі договору позички частини нежитлових приміщень від 03.09.2020 № 03/20, укладеного між Львівською обласною регіональною організацією Партії та ФОП ОСОБА_1 копія сторінок Звіту, зазначеного договору та акту приймання-передачі майна додаються). Проте у пункті 6.1 глави 6 розділу III Спонсорські внески на користь політичної партії Звіту Львівської обласної регіональної організації Партії не зазначено відомості про цей внесок та не додано висновок про визначення розміру (суми) внеску на підтримку політичної партії у формі робіт, товарів або послуг. Зазначене є порушенням частини шостої статті 15 Закону України Про політичні партії в Україні , пункту 2 частини дев`ятої статті 17 Закону та пункту 6 розділу III Положення про порядок подання Звіту.

У підпункті 2 пункту 2.1 глави 2 розділу І Відомості про майно, у тому числі за кордоном, що перебуває на праві користування політичної партії Звіту Львівської обласної регіональної організації Партії власником офісного приміщення за адресою: АДРЕСА_2 зазначено фізичну особу ОСОБА_1 . Водночас вказане приміщення використовується ФОП ОСОБА_1 на підставі договору оренди нежитлових приміщень, укладеного з власником об`єкту оренди ТОВ Будівельне ремонтне підприємство ТЕХНОБУД (ідентифікаційний код 23956631), що підтверджується даними з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно . Проте відомості про фактичного власника у Звіті Львівської обласної регіональної організації Партії відсутні, що є порушенням пункту 1 частини дев`ятої статті 17 .

До Звіту Партії та її місцевих організацій не додано висновки щорічного внутрішнього аудиту, що є порушенням частини одинадцятої статті 17 Закону.

Вказані порушення є підставою для складання протоколу про адміністративне правопорушення за статтею 21221 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Зазначене зафіксовано в Акті про проведення аналізу Звіту Партії від 31.03.2021 та Висновку про результати аналізу Звіту Партії від 01.04.2021 № 597, затвердженого наказом Національного агентства від 02.04.2021 № 196/21 .

Згідно зі статтею 14 КУпАП посадові особи підлягають адміністративній відповідальності за адміністративні правопорушення, зв`язані з недодержанням установлених правил у сфері охорони порядку управління, державного і громадського порядку, природи, здоров`я населення та інших правил, забезпечення виконання яких входить до їх службових обов`язків.

Згідно з частиною сьомою статті 17 Закону політична партія зобов`язана подавати до Національного агентства звіт у паперовій формі за підписом керівника політичної партії, засвідченим печаткою політичної партії.

Відповідно до вимог пункту 13 розділу II Положення про порядок подання Звіту достовірність даних Звіту підтверджується власноручними підписами керівника (уповноваженої особи) та головного бухгалтера (особи, відповідальної за ведення бухгалтерського обліку) на останній сторінці Звіту, скріпленими печаткою політичної партії.

Звіт поданий до Національного агентства за підписом керівника Партії ОСОБА_2 , який згідно з відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань є керівником Партії , а відтак ОСОБА_2 підтвердив достовірність інформації, відображеної у Звіті.

Дії ОСОБА_2 кваліфіковані за ст.212-21 КУпАП за порушення встановленого порядку подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру.

В судовому засіданні адвокат Мартинюк Ю.А. просив провадження у справі закрити у зв`язку з відсутністю в діях ОСОБА_2 складу адміністративного правопорушення. Вказав, що складений протокол на ОСОБА_2 є безпідставним, оскільки жодним нормативним документом на ОСОБА_2 як керівника політичної партії не покладено обов`язку щодо подання відповідного звіту, останній не може бути суб`єктом адміністративного правопорушення, передбаченого за ст. 212-21 КУпАП, а томув його діях відсутній склад адміністративного правопорушення.

Заслухавши пояснення адвоката Мартинюка Ю.А., дослідивши матеріали справи про адміністративне правопорушення, суд дійшов наступного висновку.

Частиною 1 статті 7 КУпАП передбачено, що ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше, як на підставах і в порядку, встановлених законом.

Статтею 212-21 КУпАП передбачена відповідальність за порушення встановленого порядку подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру у виді штрафу, але при цьому вказаною статтею не передбачено на кого може бути накладено штраф.

Отже, у тексті статті 212-21 КУпАП не визначений суб`єкт адміністративного правопорушення, який може бути підданий адміністративному стягненню у вигляді штрафу, передбаченому санкцією цієї статті.

Системний аналіз норм глави 2 Адміністративне правопорушення і адміністративна відповідальність та ст. 27 КУпАП дають підстави вважати, що суб`єктами у справах про адміністративні правопорушення можуть бути фізичні особи (громадяни України, іноземці, особи без громадянства), посадові особи та юридичні особи.

Таким чином, якщо виходити з аналізу об`єктивної сторони адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП , то суб`єктом цього правопорушення може бути особа, на яку чинним законом покладено обов`язок подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру.

Обов`язок подати до НАЗК звіт політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру покладено на політичну партію, що передбачено ч.7 ст. 17 Закону України Про політичні партії України .

При цьому, пунктом 1 розділу ІІ Положення про порядок подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого рішенням НАЗК від 28.07.2016 р. № 2 також передбачено подання звіту саме політичною партією.

Тобто, за відсутності у ст.212-21 КУпАП прямої вказівки на осіб, які є суб`єктами правопорушення, виходячи з аналізу об`єктивної сторони правопорушення, враховуючи вимоги ч.7 ст.17 Закону України Про політичні партії України та п.1 Розділу II Положення про порядок подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру щодо обов`язку політичної партії подавати звіт про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, а також враховуючи можливість застосування до юридичної особи на підставі ч. 1 ст. 27 КУпАП адміністративного стягнення у вигляді штрафу, можна дійти висновку про те, що суб`єктом правопорушення у даному випадку може бути політична партія, яка є юридичною особою з моменту її державної реєстрації.

Отже, з аналізу положень чинного законодавства вбачається, що фізична чи посадова особи не можуть бути суб`єктом правопорушення за вказаною статтею.

З матеріалів справи вбачається, що протокол про адміністративне правопорушення складено на ОСОБА_2 за ст. 212-21 КУпАП як на керівника політичної партії ВАРТА (Всеукраїнський альянс регіональних і територіальних активістів)

Згідно зі ст.14 КУпАП посадові особи підлягають адміністративній відповідальності за адміністративні правопорушення, зв`язані з недодержанням установлених правил в сфері охорони порядку управління, державного і громадського порядку, природи охорони здоров`я населення та інших правил, забезпечення виконання яких входить до їх службових обов`язків.

Так, якщо голову політичної партії вважати посадовою особою, то для вирішення питання щодо можливості притягнення його до адміністративної відповідальності за адміністративне правопорушення, передбачене ст. 212-21 КУпАП , необхідно з`ясувати чи входить до службових обов`язків голови політичної партії виконання дій, які складають об`єктивну сторону вказаного адміністративного правопорушення.

Однак матеріали адміністративної справи таких доказів не містять.

Разом з тим, положеннями Закону України Про політичні партії України не передбачено обов`язку керівника політичної партії подавати звіт про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру (ч.7 ст.17 цього Закону передбачено, що звіт у паперовій формі подається за підписом керівника партії, засвідченим печаткою політичної партії, що відноситься до порядку оформлення документу, а не обов`язку подачі документу до НАЗК).

Також не передбачено обов`язку керівника політичної партії подавати до НАЗК звіт про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру й іншими нормативно-правовими документами.

Матеріали справи не містять даних про повноваження і обов`язки голови політичної партії ВАРТА (Всеукраїнський альянс регіональних і територіальних активістів) подавати звіт про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру.

Отже, в силу вимог ст.14 КУпАП ОСОБА_2 як керівник політичної партії не може бути суб`єктом адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП як посадова особа.

Згідно з статтею 247 КУпАП , провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за таких обставин: відсутність події і складу адміністративного правопорушення

Таким чином, оцінюючи належність, допустимість і достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, суддя вважає, що оскільки ОСОБА_2 не є суб`єктом адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП , то в його діях відсутній склад адміністративного правопорушення, а тому провадження в справі про адміністративне правопорушення про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_2 за ст. 212-21 КУпАП підлягає закриттю.

Враховуючи вищевикладене, керуючись ст. 245 , п.1 ст. 247 , 280 , 284 Кодексу України про адміністративні правопорушення ,

П О С Т А Н О В И В:

провадження у справі про притягнення ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності, передбаченої за ст.212-21 КУпАП закрити у зв`язку із відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.

На постанову протягом десяти діб з дня її винесення може бути подана апеляція до Львівського апеляційного суду.

Суддя І.Р.Волоско

Дата ухвалення рішення15.07.2021
Оприлюднено18.07.2021
Номер документу98375420
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —461/4254/21

Постанова від 15.07.2021

Адмінправопорушення

Галицький районний суд м.Львова

Волоско І. Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні