Рішення
від 19.07.2021 по справі 640/11096/20
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 липня 2021 року м. Київ № 640/11096/20

Окружний адміністративний суд м. Києва, у складі судді Вєкуа Н.Г, розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Деснянської районної в м. Києві державної адміністрації, державного реєстратора відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців Деснянської районної в місті Києві державної адміністрації Дубини Алли Борисівни про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В:

До Окружного адміністративного суду м. Києва звернувся ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 ) з позовом до Деснянської районної в м. Києві державної адміністрації (02225, м. Київ, проспект Маяковського, 29, код ЄДРПОУ 37415088), державного реєстратора відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців Деснянської районної в місті Києві державної адміністрації Дубини Алли Борисівни (02225, м. Київ, проспект Маяковського, 29), якому просить суд:

- визнати протиправним і скасувати повідомлення Деснянської районної в місті Києві державної адміністрації від 18.11.2019 №б/н про відмову у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи - Товариства з обмеженою відповідальністю "ОВК-ГРУПП" (ідентифікаційний номер 38371335), складеного державним реєстратором відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців Деснянської районної в місті Києві державної адміністрації Дубиною Аллою Борисівною;

- визнати протиправним і скасувати повідомлення Деснянської районної в місті Києві державної адміністрації від 04.11.2019 року про зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи-Товариства з обмеженою відповідальністю "ОВК-ГРУПП" (ідентифікаційний номер 38371335), складеного державним реєстратором відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців Деснянської районної в місті Києві державної адміністрації Дубиною Аллою Борисівною;

- зобов`язати Деснянську районну в місті Києві державну адміністрацію провести державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу , що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, тому числі змін до установчих документів юридичної особи - Товариства з обмеженою відповідальністю "ОВК-ГРУПП" (ідентифікаційний номер 38371335), а саме провести державну реєстрацію Статуту Товариства з обмеженою відповідальністю "ОВК-ГРУПП" (ідентифікаційний номер 38371335) в новій редакції, затвердженої протоколом Загальних зборів учасників (засновників) Товариства з обмеженою відповідальністю "ОВК-ГРУПП" від 29.10.2019 року №01/291019 .

В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач зазначив, що повідомлення від 18.11.2019 року про відмову у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів ТОВ ОВК-Групп не містить жодних підстав та обґрунтувань, а повідомлення від 04.11.2019 року про зупинення розгляду документів за своїм змістом є надуманим та протиправним, в зв`язку із чим вважає, що вказані рішення підлягають скасуванню.

Ухвалою суду від 09 червня 2020 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

Відповідач -1 - Деснянська районна у м. Києві державна адміністрація, не погоджуючись із доводами позивача, надав відзив на позовну заяву, в якому зазначив, що при прийнятті повідомлення про відмову у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, а також про зупинення розгляду документів від 04.11.2019 року діяв виключно у межах наданих повноважень та на підставі вимог закону, а тому підстав для скасування прийнятих документів не вбачає.

Відповідач-2 - державний реєстратор відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців Деснянської районної в місті Києві державної адміністрації Дубина Алла Борисівна надала до суду відзив на позовну заяву, відповідно до якого вбачається, що остання не погоджується із позовними вимогами позивача, оскільки надані на реєстрацію документи не відповідали вимогам закону, про що нею було вказано у повідомленні про зупинення розгляду документів позивача та надано строк для усунення виявлених недоліків. Проте, позивач вимоги державного реєстратора не виконав, недоліки поданих документів на усунув, в зв`язку із чим, державним реєстратором на підставі п.4 ч.1 ст. 28 Закону Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань обґрунтовано було прийнято рішення про відмову у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів ТОВ ОВК-ГРУПП .

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

30.10.2019 року до Деснянської районної в м. Києві державної адміністрації через Центр надання адміністративних послуг Деснянського району м. Києва звернувся позивач із заявою на проведення реєстраційної дії Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи - Товариства з обмеженою відповідальністю ОВК-ГРУПП .

31.10.2019 року відповідачем-2 було сформовано повідомлення про зупинення розгляду документів, поданих ля державної реєстрації на строк 15 календарних днів з дати їх зупинення.

01.11.2019 року позивач повторно звернувся до відповідача-1 із пакетом документів, перевірка яких встановила, що позивачем не було усунуто недоліки, які стали підставою для зупинення розгляду документів.

В зв`язку із чим, 04.11.2019 року відповідачем-2 було сформовано повідомлення про зупинення розгляду поданих документів на 15 календарних днів, проте у встановлений строк позивач недоліки не усунув, тому 18.11.2019 року відповідачем-2 було складено повідомлення про відмову у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи ТОВ ОВК-ГРУПП .

Незгода позивача із прийнятими рішеннями зумовила його звернення до Окружного адміністративного суду м. Києва із даним позовом, при вирішенні якого суд виходить із наступного.

Спірні правовідносини, які виникли між сторонами, регулюються Конституцією України, Законами України Про адміністративні послуги та Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань .

Статтею 1 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань , (далі - Закон № 755- IV) визначено, що Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань- єдина державна інформаційна система, що забезпечує збирання, накопичення, обробку, захист, облік та надання інформації про юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадські формування, що не мають статусу юридичної особи.

Відповідно до підпункту 4 пункту 1 статті 1 Закону № 755-IV державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців (далі - державна реєстрація) - офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об`єднання, професійної спілки, її організації або об`єднання, політичної партії, організації роботодавців, об`єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу - підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом.

Згідно з абзацом 6 пункту 14 частини 1 статті 1 № 755-IV Закону суб`єктом державної реєстрації, є зокрема виконавчі органи сільських, селищних та міських рад, Київська та Севастопольська міські, районні, районні у містах Києві та Севастополі державні адміністрації, нотаріуси - у разі державної реєстрації юридичних осіб (крім випадків, передбачених абзацами другим - четвертим цього пункту) та фізичних осіб - підприємців, що в розумінні частини 1 статті 5 Закону № 755-ІV відносяться до категорії інші суб`єкти державної реєстрації .

Частиною третьою статті 5 Закону № 755-ІV визначені повноваження інших суб`єктів державної реєстрації, до яких належить: забезпечення прийому документів, поданих для державної реєстрації; державної реєстрації та проведення інших реєстраційних дій; ведення Єдиного державного реєстру та надання відомостей з нього; формування та зберігання реєстраційних справ; здійснення інших повноважень, передбачених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.

Відповідно до частини 1 статті 9 Закону № 755-ІV відомості про юридичну особу, громадське формування, що не має статусу юридичної особи, та фізичну особу - підприємця вносяться до Єдиного державного реєстру на підставі:

1) відповідних заяв про державну реєстрацію;

2) документів, що подаються для проведення інших реєстраційних дій;

3) відомостей, отриманих у результаті інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів.

Згідно із частиною 1 статті 14 Закону № 755-ІV документи для державної реєстрації можуть подаватися у паперовій або електронній формі.

Частиною другою статті 25 Закону № 755-ІV встановлений порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, та включає:

1) заповнення форми заяви про державну реєстрацію - у разі подання документів особисто заявником (за бажанням заявника);

2) прийом документів за описом - у разі подання документів у паперовій формі;

3) виготовлення копій документів в електронній формі - у разі подання документів у паперовій формі;

4) внесення копій документів в електронній формі до Єдиного державного реєстру;

5) перевірку документів на наявність підстав для зупинення розгляду документів;

6) перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації;

7) прийняття рішення про проведення реєстраційної дії - для громадських формувань, символіки та засвідчення факту наявності всеукраїнського статусу громадського об`єднання;

8) проведення реєстраційної дії (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови в державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру;

9) формування та оприлюднення на порталі електронних сервісів виписки, результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації та установчих документів;

10) видача за бажанням заявника виписки з Єдиного державного реєстру у паперовій формі за результатами проведеної реєстраційної дії (у разі подання заяви про державну реєстрацію у паперовій формі).

Виписка з Єдиного державного реєстру у паперовій формі надається з проставленням підпису та печатки державного реєстратора.

Для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, відповідно до частини 4 статті 17 Закону № 755-ІV, крім змін до відомостей, передбачених частиною п`ятою цієї статті, подаються такі документи:

1) заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі;

2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру, крім внесення змін до інформації про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник - юридична особа, про місцезнаходження та про здійснення зв`язку з юридичною особою;

3) реєстр осіб (громадян), які брали участь в засіданні уповноваженого органу управління юридичної особи, - у разі внесення змін до відомостей про громадські об`єднання, політичні партії;

5) відомості про керівні органи громадського формування (ім`я, дата народження керівника, членів інших керівних органів, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), посада, контактний номер телефону та інші засоби зв`язку) - у разі внесення змін до складу керівних органів;

6) документ, що підтверджує реєстрацію іноземної особи в країні її місцезнаходження (витяг із торговельного, банківського, судового реєстру тощо), - у разі змін, пов`язаних із входженням до складу засновників юридичної особи іноземної юридичної особи;

7) документ про сплату адміністративного збору - у випадках, передбачених статтею 36 цього Закону;

8) установчий документ юридичної особи в новій редакції - у разі внесення змін, що містяться в установчому документі;

9) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) передавального акта або розподільчого балансу - у разі внесення змін, пов`язаних із внесенням даних про юридичну особу, правонаступником якої є зареєстрована юридична особа;

10) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про вихід із складу засновників (учасників) та/або заява фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників), справжність підпису на якій нотаріально засвідчена, та/або договору, іншого документа про перехід чи передачу частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи, та/або рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про примусове виключення із складу засновників (учасників) юридичної особи або ксерокопія свідоцтва про смерть фізичної особи, судове рішення про визнання фізичної особи безвісно відсутньою - у разі внесення змін, пов`язаних із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи;

11) заява про обрання юридичною особою спрощеної системи оподаткування та/або реєстраційна заява про добровільну реєстрацію як платника податку на додану вартість, та/або заява про включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій за формами, затвердженими відповідно до законодавства, - за бажанням заявника у разі внесення до установчих документів змін, які впливають на Систему його оподаткування;

12) звіт про результати емісії акцій у випадку, передбаченому абзацами третім і четвертим пункту 48 частини другої статті 9 цього Закону;

13) звіт про оцінку майна у випадку, передбаченому абзацом сьомим пункту 48 частини другої статті 9 цього Закону.

Вказаний перелік є вичерпним.

Як встановлено судом під час розгляду справи, до Деснянської районної в місті Києві державної адміністрації 30.10.2019 року через Центр надання адміністративних послуг Деснянського району м. Києва позивач звернувся з заявою на проведення реєстраційної дії Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи - товариства з обмеженою відповідальністю ОВК-ГРУПП разом з пакетом документів.

На підставі частини 2 статті 6 Закону № 755-IV Державний реєстратор:

1) приймає документи;

2) перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів;

3) перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації;

4) проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру;

5) веде Єдиний державний реєстр;

6) веде реєстраційні справи;

6-1) надає в установленому порядку та у випадках, передбачених Законом України "Про виконавче провадження", інформацію органу державної виконавчої служби або приватному виконавцю;

7) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

Приписами статті 15 Закону № 755-ІV встановлені вимоги до оформлення документів, що подаються для державної реєстрації.

Так, відповідно до пункту 8 частини 1 статті 15 Закону № 755-ІV установчий документ юридичної особи, положення, регламент, список суддів постійно діючого третейського суду, статут (положення) громадського формування, що не має статусу юридичної особи, договір (декларація) про створення сімейного фермерського господарства повинен містити відомості, передбачені законодавством, та відповідати законодавству.

Державним реєстратором відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб підприємців Деснянської районної в місті Києві державної адміністрації Дубиною А.Б. від керівника товариства з обмеженою відповідальністю ОВК-ГРУПП Михайлюка А.В. було прийнято за описом наступні документи, а саме:

- реєстраційна картка на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи;

- рішення про внесення змін до установчих документів юридичної особи (нотаріально завірена копія протоколу загальних зборів учасників (засновників) № 01/291019 від 29.10.2019);

- нова редакція установчих документів (Статут)

- копія платіжного доручення з відміткою банку.

В ході перевірки реєстраційних документів на наявність підстав для зупинення їх розгляду або відмови в проведенні реєстраційної дії, 31.10.2019 року Відповідачем 2 на підставі пункту 1 частини 1 статті 27 та пункту 2 частини 1 статті 27 Закону № 755-IV було сформовано повідомлення про зупинення розгляду документів, наданих для державної реєстрації та зупинено розгляд документів на строк, що становить 15 календарних днів з дати їх зупинення.

01.11.2019 року позивачем повторно було подано пакет документів для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи - товариства з обмеженою відповідальністю ОВК-ГРУПП , за результатами перевірки яких встановлено, що позивачем підстави для зупинення не усунуто, а лише приведено у відповідність до норм законодавства України пункт 1 повідомлення про зупинення.

В іншій частині, підстави для зупинення, а саме: невідповідність документів вимогам пункту 8 частини 1 статті 15 Закону № 755-ІV, позивачем виправлено не було.

Згідно з пунктом 2 частини 1 статті 27 Закону № 75 5-IV підставою для зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації, є, зокрема невідповідність документів вимогам, установленими статтею 15 цього Закону.

Враховуючи зазначене, 04.11.2019 року Відповідачем 2, на підставі пункту 2 частини 1 статті 27 Закону № 755-IV, було сформовано повідомлення про зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, в тому числі змін до установчих документів юридичної особи - ТОВ ОВК- ГРУПП та надано строк для усунення недоліків протягом 15 календарних днів.

Обґрунтовуючи заявлений позов позивач зазначає, що підстави для складення вказаного вище повідомлення про зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації від 04.11.2019 року є помилковим, та не відповідають дійсним обставинам справи.

Суд, проаналізувавши наявні в матеріалах докази, не погоджується із такими твердженнями позивача з огляду на наступне.

Як вбачається з повідомлення про зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації від 04.11.2019 року положення пунктів 6.9, 8.2, 8.8, 8.20 Статуту ТОВ ОВК-ГРУПП не відповідають вимогам Закону України Про товариства з обмеженою відповідальністю .

Статут товариства - це основний документ, на підставі якого діє товариство.

За змістом частини 1 статті 88 Цивільного кодексу України статут юридичної особи є актом, який визначає правовий статус юридичної особи,: органи управління товариством, їх компетенцію, порядок прийняття ними рішень тощо.

Статут містить норми, які є обов`язковими для учасників (засновників, членів) товариства (господарства, установи), його посадових осіб.

Підставами для визнання акту, у тому числі статуту, недійсним є, зокрема, його невідповідність вимогам чинного законодавства.

Отже, редакція Статуту товариства з обмеженою відповідальністю ОВК- ГРУПП , затвердженого Протоколом Загальних зборів учасників (засновників) товариства від 29.10.2019 № 01/29102019, повинна була відповідати вимогам законодавства, а саме Закону України Про товариства з обмеженою відповідальністю та положенням Цивільного кодексу України і Господарського кодексу України, які регулюють питання діяльності товариств з обмеженою відповідальністю.

Судом встановлено, що відповідачем-2 вірно встановлено невідповідність пункту 6.9. Статуту положенням Закону № 2275-VIII оскільки, відповідно до частини 2 статті 100 Цивільного кодексу України учасник товариства у випадках та в порядку встановлених законом, може бути виключений з товариства з наступних підстав - не внесення ним вкладу (частина 2 статті 15), а також смерті учасника, якщо його спадкоємці не зверталися до ТОВ/ТДВ з заявою про вступ (частина 2 статті 23).

Таким чином, Законом України "Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю" передбачено лише дві підстави для виключення учасника з ТОВ/ТДВ.

Аналогічна правова позиція щодо не можливості виключення учасників з товариства з інших підстав, ніж тих, що вказані в Законі № 2275-VIII, закріплена у постанові Верховного Суду від 16.01.2020 у справі №905/859/19.

Питання щодо визначення органів управління товариства врегульовані статтею 97 Цивільного кодексу України та главою 4 Закону № 2275-VIII, відповідно до яких органами управління товариством є загальні збори учасників і виконавчий орган, якщо інше не встановлено законом.

З огляду на викладене, суд погоджується із висновками відповідача-2 про те, що пункт 8.2. Статуту суперечить вказаним нормам чинного законодавства України, оскільки вищим органом управління ТОВ ОВК-ГРУПП визначено загальні збори учасників (засновників).

Посилання позивача на статтю 87 Цивільного кодексу України, як на підставу визначення поняття учасник та засновник юридичної особи суд вважає необґрунтованим, оскільки вказаною статтею, передбачені умови створення юридичної особи, а не визначення органів управління.

Відповідно до п. 8.8. Статуту передбачений кворум для правомочності загальних зборів учасників (Засновників) ТОВ ОВК-ГРУПП , що суперечить вимогам Закону № 2275-VIII, оскільки його нормами не встановлена необхідність чи можливість встановлення будь-якого кворуму.

Такої ж правової позиції дотримується і Верховний Суд, зокрема у постанові від 11.09.2019 по справі № 922/3010/18.

Відповідно до частини 4 статті 34 Закону № 2275-VIII рішення загальних зборів учасників з усіх інших питань приймаються більшістю голосів усіх учасників товариства, які мають право голосу з відповідних питань.

Тому, твердження відповідача-2, викладене у повідомленні про зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації від 04.11.2019 про те, що пункти 8.20, 8.27, 8.28 Статуту не містять чіткого визначення порядку прийняття рішення є законним та ґрунтується на законних підставах.

Згідно з пунктом 3 статті 27 Закону № 755-IV розгляд документів зупиняється на строк, що становить 15 календарних днів з дати їх зупинення.

Враховуючи зазначені приписи Закону № 755-IV, Відповідачем-2 розгляд документів, поданих 01.11.2019 року було зупинено на 15 календарних днів з дати зупинення, та вказано, що у разі подання документів, необхідних для усунення підстав для їх зупинення протягом встановленого строку, розгляд документів поновлюється.

Проте, перевіркою зазначених документів відповідачем-2 було встановлено, що заявником протягом установленого законом строку не усунуто підстави для зупинення розгляду документів.

Відповідно до пункту 4 частини 1 статті 28 Закону № 755-IV підставою для відмови у державній реєстрації, є зокрема, не усунення підстави для зупинення розгляду документів протягом встановленого строку.

А відтак, 18.11.2019 року відповідачем-2 на підставі пункту 4 ч.1 ст. 28 Закону було складено повідомлення про відмову у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи ТОВ ОВК-ГРУПП .

Таким чином, за результатами розгляду справи, судом встановлено, що відповідачі діяли на підставі та в межах наданих повноважень, оскільки приписами Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань підстави для проведення державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі , у т.ч. змін до установчих документів ТОВ ОВК-ГРУПП були відсутні.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Частиною 2 статті 73 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Вимогами статті 76 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

На думку Окружного адміністративного суду міста Києва, відповідачами доведено правомірність та обґрунтованість оскаржуваних рішень з урахуванням вимог частини 2 статті 19 Конституції України та частини 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому, виходячи з меж заявлених позовних вимог та системного аналізу положень законодавства України, суд приходить до висновку про відсутність правових підстав для задоволення позову.

Керуючись статтями 72-77, 143, 241-243, 250, 257-263 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва,

ВИРІШИВ:

1. У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 ) відмовити повністю.

Рішення набирає законної сили в порядку передбаченому ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства та може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295-297 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.

Суддя Вєкуа Н.Г.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення19.07.2021
Оприлюднено20.07.2021
Номер документу98399094
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/11096/20

Рішення від 19.07.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вєкуа Н.Г.

Ухвала від 09.06.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вєкуа Н.Г.

Ухвала від 25.05.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вєкуа Н.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні