Рішення
від 20.07.2021 по справі 380/7211/21
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 липня 2021 року справа №380/7211/21

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Сподарик Н.І. розглянувши у письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Макроекобуд до Головного управління ДПС у м. Києві, Державної податкової служби України про визнання протиправними і скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В :

На розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю Макроекобуд (79071, м. Львів, вул. Кульпарківська, 230А; код ЄДРПОУ 39941103) до Головного управління ДПС у м. Києві (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19; код ЄДРПОУ 43141267), Державної податкової служби України (04053, м. Київ, площа Львівська, 8; код ЄДРПОУ 39292197) з вимогами:

- визнати протиправним та скасувати Рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 15.01.2021 року № 2318292/39941103 Головного управління Державної податкової служби у м. Києві;

- визнати протиправним та скасувати Рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 15.01.2021 року № 2318289/39941103 Головного управління Державної податкової служби у м. Києві;

- визнати протиправним та скасувати Рішення про реєстрацію відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 15.01.2021 року № 2318291/39941103 Головного управління Державної податкової служби у м. Києві;

- визнати протиправним та скасувати Рішення про реєстрацію відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 15.01-2021 року № 2318287 39941103 Головного управління Державної податкової служби у м. Києві;

- визнати протиправним та скасувати Рішення про реєстрацію відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 15-01-2021 року № 2318293 39941103 Головного управління Державної податкової служби у м. Києві;

- визнати протиправним та скасувати Рішення про реєстрацію відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 15.012021 року № 2318288 39941103 Головного управління Державної податкової служби у м. Києві;

- визнати протиправним та скасувати Рішення про реєстрацію відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 16.012021 року № 2321178 39941103 Головного управління Державної податкової служби у м. Києві;

-визнати протиправним та скасувати Рішення про реєстрацію відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 16.012021 року № 2321177 39941103 Головного управління Державної податкової служби у м. Києві;

- визнати протиправним та скасувати Рішення про реєстрацію відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 16.012021 року № 2321180. 39941103 Головного управління Державної податкової служби у м. Києві;

- визнати протиправним та скасувати Рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 16.01.2021 року № 2321181/39941103 Головного управління Державної податкової служби у м. Києві;

- визнати протиправним та скасувати Рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 16.01.2021 року № 2321179/39941103 Головного управління Державної податкової служби у м. Києві;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №5 від 02.11.2020. складену Товариством з обмеженою відповідальністю Макроекобуд ;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №6 від 02.11.2020, складену Товариством з обмеженою відповідальністю Макроекобуд ;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №12 від 03.11.2020, складену Товариством з обмеженою відповідальністю Макроекобуд ;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №20 від 13.10.2020, складену Товариством з обмеженою відповідальністю Макроекобуд ;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №23 від 10.11.2020, складену Товариством з обмеженою відповідальністю Макроекобуд ;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №24 від 15.102020, складену Товариством з обмеженою відповідальністю Макроекобуд ;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №22 від 09.112020. складену Товариством з обмеженою відповідальністю Макроекобуд ;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №24 від 10.112020, складену Товариством з обмеженою відповідальністю Макроекобуд ;

-зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №25 від 10.112020. складену Товариством з обмеженою відповідальністю Макроекобуд ;

-зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №30 від 12.112020. складену Товариством з обмеженою відповідальністю Макроекобуд ;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №34 від 13.112020, складену Товариством з обмеженою відповідальністю Макроекобуд ;

- стягнути з Відповідачів на користь Позивача судові витрати в розмірі 49 940.00 грн. (сорок дев`ять тисяч дев`ятсот сорок гривень 00 коп.).

Ухвалою суду від 11.05.2021 відкрито провадження в адміністративній справі та призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін та проведення судового засідання, за наявними матеріалами. Відповідачу надано строк для подання відзиву на позовну заяву протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі, а також усі докази/належним чином завірені копії документів на спростування вимог позовної заяви.

Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач посилається на те, що оскаржуваними рішеннями Комісії Головного управління ДПС у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - Комісія Головного управління ДПС у м.Києві) №2318292/39941103 від 15.01.2021, №2318289/39941103 від 15.01.2021, №2318291/3994103 від 15.01.2021, №2318287/39941103 від 15.01.2021, №2318293/39941103 від 15.01.2021, №2318288/39941103 від 15.01.2021, №2321178/39941103 від 16.01.2021, №2321177/39941103 від 16.01.2021, №2321180/39941103 від 16.01.2021, № 2321181/39941103 від 16.01.2021, №231179/39941103 від 16.01.2021,відмовлено у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) поданих ТзОВ Макроекобуд №5 від 02.11.2020, №6 від 02.11.2020, №12 від 03.11.2020, №20 від 13.10.2020, №23 від 10.11.2020, №24 від 15.10.2020, №22 від 09.11.2020, №24 від 10.11.2020, №25 від 10.11.2020, №30 від 12.11.2020, №34 від 13.11.2020. Підставою, що слугувала для прийняття такого рішення, зазначено лише загальну фразу, ненадання платником податку копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано, підкресилити). Втім, позивач не погоджується з даним рішенням, вважає таке незаконним та необґрунтованим.

Позивач зазначає, що ним в електронному вигляді було надано відповідачу всі первинні документи, які підтверджують усі господарські операції, на підставі яких позивачем сформовано податкові накладні №5 від 02.11.2020, №6 від 02.11.2020, №12 від 03.11.2020, №20 від 13.10.2020, №23 від 10.11.2020, №24 від 15.10.2020, №22 від 09.11.2020, №24 від 10.11.2020, №25 від 10.11.2020, №30 від 12.11.2020, №34 від 13.11.2020. Вказує, що жодних зауважень до цих первинних документів з боку відповідача не було. Крім цього, позивач вказує, що відповідачем в оскаржуваних рішеннях не наведено конкретного переліку документів, які не були подані.

Позивач зазначає, що в квитанціях та рішеннях про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідачем зазначено загальну інформацію про причини відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, відсутні конкретні підстави для відмови у реєстрації податкової накладної.

Ухвалою суду від 09.07.2021 продовжено процесуальний строк розгляду справи з метою належного повідомлення відповідачів у справі.

15.07.2021 від відповідача - Головного управління ДПС у м. Києві надійшов відзив на позовну заяву. Позовні вимоги заперечує, просить відмовити у задоволенні позову. Вказав, що комісією Головного управління ДПС у м. Києві прийнято оскаржувані рішення, оскільки, позивачем не надано первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції. Складській документи (інвентаризаційні описи). у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням певних типових норм та галузевої специфіки, а саме: відсутні документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності) на матеріали (арматури, бетону, тощо), наявність яких передбачена договором та/або законодавством. Відсутність вказаних документів не дала можливості підтвердити реальність здійснення господарських операцій ТзОВ Макроекобуд згідно яких виписано податкові накладні. Також повідомляє, що на момент прийняття вищезазначених рішень, ТзОВ Макроекобуд віднесено до переліку ризикових платників податку. Станом на день подання інформації ТзОВ Макроекобуд не обліковується в Журналі ризикових платників ІТС Податковий блок , як таке, що відповідає критеріям ризиковості платника податку на додану вартість згідно Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, затверджених постановою КМУ від 11.12.2019 №1165. Крім цього відповідач 1 вказує, що до суду позивачем надано більший обсяг документів, ніж були на розгляді у комісії.

15.07.2021 за вх. №50640 від відповідача 2 Державної податкової служби України надійшов відзив на позовну заяву. Аргументи наведені у даному відзиві є аналогічними, викладеним у відзиві на позовну заяву, поданим Головним управлінням ДПС у м. Києві.

Дослідивши подані сторонами документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.

Товариство з обмеженою відповідальністю Макроекобуд зареєстроване як юридична особа в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, код ЄДРПОУ 39941103. Місцезнаходження: 79071, м. Львів, вул. Кульпарківська, 230А.

Видами діяльності товариства з обмеженою відповідальністю Макроекобуд є: 46.13 Діяльність посередників у торгівлі деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічними виробами (основний); 43.22 Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування; 43.29 Інші будівельно-монтажні роботи; 43.31 Штукатурні роботи; 43.33 Покриття підлоги й облицювання стін; 43.99 Інші спеціалізовані будівельні роботи, н. в. і. у.; 46.63 Оптова торгівля машинами й устаткуванням для добувної промисловості та будівництва; 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням; 46.74 Оптова торгівля залізними виробами, водопровідним і опалювальним устаткуванням і приладдям до нього; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 47.19 Інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах; 47.52 Роздрібна торгівля залізними виробами, будівельними матеріалами та санітарно-технічними виробами в спеціалізованих магазинах; 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель.

З 01.01.2017 ТОВ Макроекобуд є платником податку на додану вартість.

14.05.202 між ТОВ Макроекобуд (Генпідрядник), ТОВ Роксоляна Холл (Замовник 1) та ТОВ Роксоляни Резидент Хол (Замовник 2) було укладено Договір № 1 від 14.05.2020.

Відповідно до п. 2.1.2 Договору Генпідрядник зобов 'язується за завданням Замовників на свій ризик здійснити будівництво Об`єкта (його черг) та здати в установлений строк закінчені будівництво відповідні черги Об`єкта будівництва, а замовник 1 зобов`язується почергово надавати Генпідряднику частини Земельної ділянки території забудови (Будівельний майданчик), Замовник 2 зобов`язується надати Генпідряднику Проектну документацію та Дозвільну документацію, прийняти від Генпідрядника виконані роботи з будівництва Об`єкта (його черг) та оплатити Генпідряднику вартість виконаних робіт.

Згідно з п. 14.1, договірна ціна згідно цього договору встановлюється в протоколі договірної ціни, що підписується між Замовником 2 та Генпідрядником, є Додатком до цього договору та його невід`ємною частиною. Станом на дату укладення Договору Договірна ціна є орієнтованою та підлягає уточненню після виготовлення та затвердження проектно-кошторисної документації, що є невід`ємною частиною цього договору.

Відповідно до п. 14.11 Договору, Генпідрядник щомісячно, до 27 числа поточного місяця подає Замовнику обгрунтований розрахунок передоплати (авансових Замовником 2 грошових коштів) необхідної Генпідряднику для виконання робіт у наступному календарному місяці. Вказаний розрахунок повинен містити відомості про перелік робіт, що будуть виконуватись, об`єми та вартість обладнання (матеріалів), які необхідно закупити Генпідряднику у наступному місяці, а також відомості про інші видатки Генпідрядника, що будуть покриватись за рахунок отриманої передоплати.

Відповідно до платіжних доручень № 159 від 13.10.2020 на рахунок товариства з обмеженою відповідальністю Макроекобуд від Замовника 2 надійшли грошові кошти в сумі 92 929,00 грн., № 161 від 15.10.2020 надійшло 40 209,48 грн., № 201 від 02.11.2020 - 288 400,00 грн., № 200 від 02.11.2020 - 250 000,00 грн., № 205 від 03.11.2020 року надійшло 300 000,00 грн. та № 223 від 10.11.2020 року - 413 692,00 грн., № 222 від 09.11.2020 на рахунок обмеженою відповідальністю Макроекобуд від Замовника 2 надійшло 6100,00 грн., № 227 від 10.11.2020 товариство з обмеженою відповідальністю Макроекобуд отримало 180 000,00 грн., № 225 від 10.11.2020 прийшло 20 775,73 грн на рахунок товариства з обмеженою відповідальністю Макроекобуд , № 231 від 12.11.2020-91 600,20 грн. та № 234 від 13.11.2020-81 510,00 грн.

Після отримання авансових платежів, позивачем складено податкові накладні:№5 від 02.11.2020, №6 від 02.11.2020, №12 від 03.11.2020, №20 від 13.10.2020, №23 від 10.11.2020, №24 від 15.10.2020, №22 від 09.11.2020, №24 від 10.11.2020, №25 від 10.11.2020, №30 від 12.11.2020, №34 від 13.11.2020.

Відповідно до п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України зазначені вищи податкові накладні товариством з обмеженою відповідальністю Макроекобуд направлені для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з отриманими позивачем квитанціями про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 25.11.2020 № 9311557251, від 25.11.2020 № 9311542219, 28.10.2020 №9279706926, від 25.11.2020 №9311638454, від 28.10.2020 №9279632568, від 25.11.2020 №9311650169, від 25.11.2020 №9311539106, від 25.11.2020 №9311659177, від 25.11.2020 №9311640087, від 25.11.2020 №9311545037, податкові накладні :№5 від 02.11.2020, №6 від 02.11.2020, №12 від 03.11.2020, №20 від 13.10.2020, №23 від 10.11.2020, №24 від 15.10.2020, №22 від 09.11.2020, №24 від 10.11.2020, №25 від 10.11.2020, №30 від 12.11.2020, №34 від 13.11.2020 прийнято, але реєстрацію зупинено відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України. Також зазначено, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 41.00.30-00.00, 7412 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідно п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів, щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Суд встановив, що позивач надіслав повідомлення №7 від 12.01.2021 про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, щодо податкових накладних №20 від 13.10.2020, №24 від 15.10.2020, №23 від 10.11.2020, №5 від 02.11.2020, №6 від 02.11.2020, №12 від 03.11.2020, до якого долучено копії документів у кількості 91 шт та повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено №8 від 13.01.2021 щодо податкових накладних № 22 від 09.11.2020, №24 від 10.11.2020, №25 від 10.11.2020, №30 від 12.11.2020, №34 від 13.11.2020 та додано додатки у кількості 44 шт.

Позивач зазначає, що ним було направлено на адресу ДПС копії документів, що підтверджують реальність здійснення операцій по зупиненій податковій накладній, а саме: договір № 1 від 14.05.2020, платіжні доручення №200 від 02.11.2020; №205 від 03.11.2020, №223 від 10.11.2020, №201 від 02.11.2020, №159 від 13.10.2020, №161 від 15.10.2020, №222 від 09.11.2020, №227 від 10.11.2020, №225 від 10.11.2020, №231 від 12.11.2020, №234 від 13.11.2020; довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за жовтень 2020 року, відомість витрачених ресурсів витрат замовника, підсумкова відомість ресурсів, договір №2407-01 від 24.07.2019, договір №2407-02 про надання послуг від 24.07.2019, рахунок на оплату №1298 від 03.10.2020; акт здачі-приймання робіт (надання послуг) №307 від 03.10.2020; рахунок на оплату №1334 від 09.10.2020; акт здачі приймання робіт (надання послуг) №313 від 09.10.2020; рахунок на оплату №1534 від 05.11.2020; акт здачі-приймання робіт (надання послуг) №351 від 05.11.2020; видаткові накладні від 21.10.2020, №2210-00027 від 22.10.2020, №511-00035 від 05.11.2020, №511-000034 від 05.11.2020, №911-000007 від 09.11.2020; договір оренди крана №23 від 14.09.2020; акт приймання-передачі крану від 14.09.2020; акт надання послуг оренди від 31.10.2020; договір поставки №45 від 04.03.2021; видаткові накладні №КК25-11-47 від 25.11.2020; №КК15-09-02 від 15.09.2020; №КК14-09-14 від 14.09.2020; ліцензія Державно архітектурно-будівельної інспекції України від 11.09.2019; наказ №2020/09/23-1 від 23.09.2020 про затвердження штатного розпису; штатний розпис; оборотно-сальдову відомість по рахунку 1531 за 9 місяців 2020 року.

Комісією Головного управління ДПС у м. Києві прийнято рішення №2318292/39941103 від 15.01.2021, №2318289/39941103 від 15.01.2021, №2318291/3994103 від 15.01.2021, №2318287/39941103 від 15.01.2021, №2318293/39941103 від 15.01.2021, №2318288/39941103 від 15.01.2021, №2321178/39941103 від 16.01.2021, №2321177/39941103 від 16.01.2021, №2321180/39941103 від 16.01.2021, № 2321181/39941103 від 16.01.2021, №231179/39941103 від 16.01.2021 про відмову в реєстрації податкових накладних №5 від 02.11.2020, №6 від 02.11.2020, №12 від 03.11.2020, №20 від 13.10.2020, №23 від 10.11.2020, №24 від 15.10.2020, №22 від 09.11.2020, №24 від 10.11.2020, №25 від 10.11.2020, №30 від 12.11.2020, №34 від 13.11.2020.

Підставою для відмови у реєстрації податкових накладних в зазначених вище рішеннях вказано: ненадання платником податку копію документів, а саме первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактруи/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Позивачем подано скарги на рішення №2318292/39941103 від 15.01.2021 про відмову в реєстрації податкової накладної №5 від 02.11.2020 в ЄРПН, №2318289/39941103 від 15.01.2021 про відмову в реєстрації податкової накладної №6 від 02.11.2020 в ЄРПН, №2318291/39941103 від 15.01.2021 про відмову в реєстрації податкової накладної №12 від 03.11.2020 в ЄРПН; №2318287/39941103 від 15.01.2021 про відмову в реєстрації податкової накладної №20 від 13.11.2020 в ЄРПН; №2318293/39941103 від 15.01.2021 про відмову в реєстрації податкової накладної №23 від 10.11.2020 в ЄРПН; №2318288/39941103 від 15.01.2021 про відмову в реєстрації податкової накладної №24 від 15.10.2020 в ЄРПН; №2321178/39941103 від 16.01.2021 про відмову в реєстрації податкової накладної №20 від 09.11.2020 в ЄРПН; №2321177/39941103 від 16.01.2021 про відмову в реєстрації податкової накладної №24 від 10.11.2020 в ЄРПН; №2321180/39941103 від 16.01.2021 про відмову в реєстрації податкової накладної №25 від 10.11.2020 в ЄРПН; №2321181/39941103 від 15.01.2021 про відмову в реєстрації податкової накладної №30 від 12.11.2020 в ЄРПН; №2321179/39941103 від 16.01.2021 про відмову в реєстрації податкової накладної №34 від 13.11.2020 в ЄРПН.

За результатами розгляду скарг щодо рішень про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних рішеннями №5507/39941103/2 від 02.02.2021, №5508/39941103/2 від 02.02.2021, №5509/39941103/2 від 02.02.2021, №5510/39941103/2 від 02.02.2021, №5511/39941103/2 від 02.02.2021, №5767/39941103/2 від 03.02.021, №5786/39941103/2 від 03.02.2021, №5840/39941103/2 від 03.02.2021, №5845/39941103/2 від 03.02.2021, №5855/39941103/2 від 03.02.2021 залишено скарги без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.

Підставою прийняття вказаних рішень зазначено: ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Зміст спірних правовідносин полягає в тому, що на переконання позивача, вищезгадані рішення №2318292/39941103 від 15.01.2021, №2318289/39941103 від 15.01.2021, №2318291/3994103 від 15.01.2021, №2318287/39941103 від 15.01.2021, №2318293/39941103 від 15.01.2021, №2318288/39941103 від 15.01.2021, №2321178/39941103 від 16.01.2021, №2321177/39941103 від 16.01.2021, №2321180/39941103 від 16.01.2021, № 2321181/39941103 від 16.01.2021, №231179/39941103 від 16.01.2021 про відмову в реєстрації податкових накладних №5 від 02.11.2020, №6 від 02.11.2020, №12 від 03.11.2020, №20 від 13.10.2020, №23 від 10.11.2020, №24 від 15.10.2020, №22 від 09.11.2020, №24 від 10.11.2020, №25 від 10.11.2020, №30 від 12.11.2020, №34 від 13.11.2020 прийняті за формальних підстав, без належної оцінки наданих товариством з обмеженою відповідальністю Макроекобуд пояснень та документів, які у своїй сукупності є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН. Тому, позивач вважає, що є всі підстави для зобов`язання ДПС України зареєструвати у день надходження до ЄРПН податкові накладні №5 від 02.11.2020, №6 від 02.11.2020, №12 від 03.11.2020, №20 від 13.10.2020, №23 від 10.11.2020, №24 від 15.10.2020, №22 від 09.11.2020, №24 від 10.11.2020, №25 від 10.11.2020, №30 від 12.11.2020, №34 від 13.11.2020. Вважаючи у зв`язку із цим свої права порушеними та такими, що потребують захисту, позивач звернувся до суду з даним позовом.

При вирішенні спору суд керувався таким.

Статтею 19 Конституції України визначено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулюються Податковим кодексом України № 2755-VI від 02 грудня 2010 року (тут - і надалі в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), який, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

У силу вимог підпунктів а та б підпункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України об`єктом оподаткування податком на додану вартість є, зокрема, операції платників податків з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

Згідно із абзацами першим-третім пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Згідно із абзацом першим пункту 188.1 статті 188 Податкового кодексу України база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов`язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв`язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб`єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів).

Як установлено пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Абзацом першим пункту 201.7 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Згідно із абзацом першим пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Відповідно до абзацу п`ятого пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

За змістом абзацу десятого пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Відповідно до абзацу 22 пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Необхідно зазначити, що згідно із підпунктом 14.1.160 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначений Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 (далі - Порядок № 1246).

За змістом абзацу першого пункту 2 Порядку № 1246 податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Відповідно до пункту 8 Порядку № 1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування складаються та реєструються постачальником (продавцем) - платником податку, крім випадків, визначених пунктом 9 цього Порядку.

Згідно із пунктом 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Пунктами 13-14 Порядку № 1246 передбачено, що за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.

Згідно із пунктом 17 Порядку № 1246 у разі зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.

Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 ПК України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

На виконання цієї норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 11.12.2019 №1165, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165).

Згідно з пунктом 4 Порядку №1165, у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку №1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.

Відповідно до вимог пункту 6 Порядку №1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 7 Порядку №1165).

Відповідно до пункту 10 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1)номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).

Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (пункт 25 Порядку №1165).

Так, судом встановлено, що підставою для зупинення реєстрації податкової накладної від 25.11.2020 № 9311557251, від 25.11.2020 № 9311542219, 28.10.2020 №9279706926, від 25.11.2020 №9311638454, від 28.10.2020 №9279632568, від 25.11.2020 №9311650169, від 25.11.2020 №9311539106, від 25.11.2020 №9311659177, від 25.11.2020 №9311640087, від 25.11.2020 №9311545037, податкові накладні :№5 від 02.11.2020, №6 від 02.11.2020, №12 від 03.11.2020, №20 від 13.10.2020, №23 від 10.11.2020, №24 від 15.10.2020, №22 від 09.11.2020, №24 від 10.11.2020, №25 від 10.11.2020, №30 від 12.11.2020, №34 від 13.11.2020 слугувало те, що податкова накладна відповідає вимогам пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 41.00.30-00.00, 7412, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідно п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

На момент формування квитанції, якою зупинено реєстрацію податкової накладної, Критерії ризиковості здійснення операцій визначені додатком 3 до Порядку №1165.

Пункт 1 додатку 3 до Порядку №1165 відносить до ознак ризиковості здійснення операцій, зокрема, відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, у таблиці даних платника податку на додану вартість як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Відтак, аналіз пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій свідчить про те, що для того, аби встановити наявність у господарської операції такої ознаки мають існувати визначені цим пунктом передумови, а також для підтвердження відповідності господарської операції вказаному критерію слід навести обґрунтований розрахунок за цим критерієм, якому відповідає платник податку, чого вимагає пункт 11 Порядку №1165.

Однак, відсутність у квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних №5 від 02.11.2020, №6 від 02.11.2020, №12 від 03.11.2020, №20 від 13.10.2020, №23 від 10.11.2020, №24 від 15.10.2020, №22 від 09.11.2020, №24 від 10.11.2020, №25 від 10.11.2020, №30 від 12.11.2020, №34 від 13.11.2020 зазначення конкретного критерію ризиковості здійснення операцій, про які йдеться у пункті 1 додатку 3 до Порядку №1165, із розрахованим показником за відповідним критерієм, якому відповідає платник податку, свідчить про необґрунтованість віднесення господарської операції до відповідного критерію, що визначений пунктом 1 Критеріїв ризиковості господарських операцій. Зокрема, контролюючим органом не наведено обґрунтування того, що обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податкових накладних, які подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС, що свідчить про необґрунтованість таких квитанцій.

Відтак, квитанції від 25.11.2020 № 9311557251, від 25.11.2020 № 9311542219, 28.10.2020 №9279706926, від 25.11.2020 №9311638454, від 28.10.2020 №9279632568, від 25.11.2020 №9311650169, від 25.11.2020 №9311539106, від 25.11.2020 №9311659177, від 25.11.2020 №9311640087, від 25.11.2020 №9311545037 про зупинення реєстрації податкових накладних №5 від 02.11.2020, №6 від 02.11.2020, №12 від 03.11.2020, №20 від 13.10.2020, №23 від 10.11.2020, №24 від 15.10.2020, №22 від 09.11.2020, №24 від 10.11.2020, №25 від 10.11.2020, №30 від 12.11.2020, №34 від 13.11.2020 не відповідають вимогам, що встановлені до них пунктом 11 Порядку №1165 в частині необхідності зазначення критерію (їв) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (их) зупинено реєстрацію податкових накладних в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку.

Крім того, у квитанціях не зазначено, які саме документи слід надати платнику податків та чого мають стосуватися пояснення такого платника податків для того, аби реєстрація податкової накладної стала можливою, що також свідчить про невідповідність сформованих квитанцій вимогам до такої, що визначені пунктом 11 Порядку №1165.

Водночас, механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, встановлено наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520, яким затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок №520).

Пунктом 2 Порядку №520 визначено, що прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.

Відповідно до пунктів 3, 4 Порядку №520, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

Пунктом 5 Порядку №520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, серед яких:

- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

При цьому, письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг , Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами , затвердженого в установленому порядку (пункти 6, 7 Порядку №520).

Згідно з вимогами пунктів 9, 10 та 11 Порядку №520, письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Підставами для прийняття комісією регіонального рівня рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Аналіз наведених правових норм дає підстави для висновку, що рішення комісії повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної.

При цьому, як слідує зі змісту оскаржуваного рішення, підставою для відмови податковим органом позивачу у реєстрації податкових накладних є ненадання платником податків: документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності). Наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

У рішенні в графі додаткова інформація не зазначено конкретних документів.

Суд звертає увагу, що контролюючим органом не сформовано конкретних вимог щодо необхідності подання вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкових накладних, не зазначено яких саме документів не надано та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних №5 від 02.11.2020, №6 від 02.11.2020, №12 від 03.11.2020, №20 від 13.10.2020, №23 від 10.11.2020, №24 від 15.10.2020, №22 від 09.11.2020, №24 від 10.11.2020, №25 від 10.11.2020, №30 від 12.11.2020, №34 від 13.11.2020.

При цьому, суд наголошує, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного критерію оцінки ступеня ризиків, а також зазначення у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної чіткого переліку документів, чого зроблено не було.

З аналізу матеріалів справи судом встановлено, що позивачем надавались відповідачу копії документів, які підтверджують здійснення господарської операції по якій складено податкові накладні. Вказані документи долучені позивачем також до матеріалів справи.

Відтак, на переконання суду, надіслані позивачем копії первинних та інших документів повністю відображають зміст господарських операцій позивача із ТзОВ Роксоляна Холл ; ҐТзОВ Роксоляни Резидент Хол та були достатніми для прийняття податковим органом рішень про реєстрацію податкових накладних.

Суд також зазначає, що факт зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних не спростовує факту здійснення платником податків господарської операції, що підтверджується первинними документами, на підставі яких складається податкова накладна/розрахунок коригування.

Одночасно, в межах даної спірної ситуації суд звертає особливу увагу на те, що приймаючи рішення про реєстрацію податкових накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарської операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарської операції може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки, підстави та порядок проведення якої визначено нормами ПК України. У свою чергу, при реєстрації податкових накладних фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями. Тому і суд за результати розгляду цієї справи не робить висновків щодо реальності господарських операцій за участю позивача, а лише оцінює наявність чи відсутність підстав для реєстрації податкових накладних.

Таким чином, зважаючи на наявність достатніх документів для спростування сумнівів щодо ризиковості здійснення операцій, та на те, що наданих контролюючому органу документів та письмових пояснень було достатньо для прийняття рішень про реєстрацію податкової накладної, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних №5 від 02.11.2020, №6 від 02.11.2020, №12 від 03.11.2020, №20 від 13.10.2020, №23 від 10.11.2020, №24 від 15.10.2020, №22 від 09.11.2020, №24 від 10.11.2020, №25 від 10.11.2020, №30 від 12.11.2020, №34 від 13.11.2020.

Суд звертає увагу на те, що всі надані позивачем як суду, так і відповідачу-1 первинні документи не мають дефекту форми, змісту або походження, які у силу частини другої статті 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність , пункту 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 №88, спричинили б втрату первинними документами юридичної сили, а тому підтверджують факт здійснення господарських операцій.

Отже, відповідність обсягу реалізованих позивачем товарів/послуг підтверджується належними та допустимими письмовими доказами, які були надіслані позивачем Державній податковій службі України для врахування під час вирішення питання про реєстрацію податкових накладних.

При цьому, відповідачі в оскаржуваних рішеннях, а також і представник відповідача під час розгляду справи не навів доводи щодо порушень законодавства при складенні поданих документів.

Враховуючи наведене, суд дійшов висновку про обґрунтованість та наявність підстав для задоволення позовних вимог позивача у цій частині.

Щодо позовних вимог про зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкові накладні №5 від 02.11.2020, №6 від 02.11.2020, №12 від 03.11.2020, №20 від 13.10.2020, №23 від 10.11.2020, №24 від 15.10.2020, №22 від 09.11.2020, №24 від 10.11.2020, №25 від 10.11.2020, №30 від 12.11.2020, №34 від 13.11.2020, яка сформовані та подані товариством з обмеженою відповідальністю Макроекобуд на реєстрацію суд зазначає таке.

Відповідно до вимог п.п.201.1, 201.10 ст.201 ПК України від 02.12.2010 №2755-VI, реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних віднесено до обов`язків платника податків.

У той же час, наведені норми розраховані на відсутність спірних правовідносин, позаяк у випадку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування механізм її подальшої реєстрації в ЄРПН є іншим.

Згідно з нормами п.п.19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (надалі по тексту - Порядок №1246), податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДПС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Отже, реєстрація в ЄРПН податкових накладних/розрахунку коригування, реєстрацію яких попередньо було зупинено, є повноваженням ДПС України.

Як вже встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, надані позивачем документи складені з дотриманням вимог законодавства були достатніми для реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Обставин, які б унеможливлювали реєстрацію податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, судом не встановлено.

Відповідно ч.3 ст.245 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.

Водночас суд враховує, що спосіб відновлення порушеного права має бути ефективним і таким, який виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень, а у випадку невиконання або неналежного виконання рішення не виникала б необхідність повторного звернення до суду, а здійснювалося примусове виконання рішення. За таких обставин, суд вважає, що в даному випадку ефективним способом захисту порушених прав, свобод чи інтересів позивача буде зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкові накладні №5 від 02.11.2020, №6 від 02.11.2020, №12 від 03.11.2020, №20 від 13.10.2020, №23 від 10.11.2020, №24 від 15.10.2020, №22 від 09.11.2020, №24 від 10.11.2020, №25 від 10.11.2020, №30 від 12.11.2020, №34 від 13.11.2020, що складена товариством з обмеженою відповідальністю Макроекобуд , датою їх подання на реєстрацію.

Висновки суду у даній справі узгоджуються із висновками Верховного Суду, викладеними в його постановах від 02.04.2019 (справа №822/1878/18) та від 18.07.2019 (справа №1740/2004/18).

Частиною 1 ст.77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно ч.2 ст.77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України, доказів, наявних у матеріалах справи, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до ст. 139 КАС України на користь позивача з кожного відповідача за рахунок його бюджетних асигнувань необхідно стягнути судовий збір у розмірі по 24970 грн., (який сплачено згідно з платіжним дорученням №60 від 29.04.2021 на суму 49940 грн.)

Керуючись ст.ст. 2, 6, 8-10,13, 14, 72-77, 139, 241-247, 250, 255, 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов приватного Товариства з обмеженою відповідальністю Макроекобуд до Головного управління ДПС у м. Києві, Державної податкової служби України про визнання протиправними і скасування рішень, зобов`язання вчинити дії задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати Рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 15.01.2021 року № 2318292/39941103 Головного управління Державної податкової служби у м. Києві.

Визнати протиправним та скасувати Рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 15.01.2021 року № 2318289/39941103 Головного управління Державної податкової служби у м. Києві;

Визнати протиправним та скасувати Рішення про реєстрацію відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 15.01.2021 року № 2318291/39941103 Головного управління Державної податкової служби у м. Києві;

Визнати протиправним та скасувати Рішення про реєстрацію відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 15.01-2021 року № 2318287/39941103 Головного управління Державної податкової служби у м. Києві;

Визнати протиправним та скасувати Рішення про реєстрацію відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 15-01-2021 року № 2318293/39941103 Головного управління Державної податкової служби у м. Києві;

Визнати протиправним та скасувати Рішення про реєстрацію відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 15.012021 року № 2318288/39941103 Головного управління Державної податкової служби у м. Києві;

Визнати протиправним та скасувати Рішення про реєстрацію відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 16.012021 року № 2321178/39941103 Головного управління Державної податкової служби у м. Києві;

Визнати протиправним та скасувати Рішення про реєстрацію відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 16.012021 року № 2321177/39941103 Головного управління Державної податкової служби у м. Києві;

Визнати протиправним та скасувати Рішення про реєстрацію відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 16.012021 року № 2321180/39941103 Головного управління Державної податкової служби у м. Києві;

Визнати протиправним та скасувати Рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 16.01.2021 року № 2321181/39941103 Головного управління Державної податкової служби у м. Києві.

Визнати протиправним та скасувати Рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 16.01.2021 року № 2321179/39941103 Головного управління Державної податкової служби у м. Києві.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №5 від 02.11.2020. складену Товариством з обмеженою відповідальністю Макроекобуд ;

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №6 від 02.11.2020, складену Товариством з обмеженою відповідальністю Макроекобуд ;

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №12 від 03.11.2020, складену Товариством з обмеженою відповідальністю Макроекобуд ;

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №20 від 13.10.2020, складену Товариством з обмеженою відповідальністю Макроекобуд ;

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №23 від 10.11.2020, складену Товариством з обмеженою відповідальністю Макроекобуд ;

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №24 від 15.102020, складену Товариством з обмеженою відповідальністю Макроекобуд ;

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №22 від 09.112020. складену Товариством з обмеженою відповідальністю Макроекобуд ;

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №24 від 10.112020, складену Товариством з обмеженою відповідальністю Макроекобуд ;

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №25 від 10.112020. складену Товариством з обмеженою відповідальністю Макроекобуд ;

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №30 від 12.112020. складену Товариством з обмеженою відповідальністю Макроекобуд ;

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №34 від 13.112020, складену Товариством з обмеженою відповідальністю Макроекобуд ;

Стягнути з Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393 місцезнаходження: 04053, м.Київ, площа Львівська, 8) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Макроекобуд (79071, м. Львів, вул. Кульпарківська, 230А; код ЄДРПОУ 39941103) судовий збір в сумі 24970 (двадцять чотири тисячі дев`ятсот сорок) гривень.

Стягнути з Головного управління ДПС у м. Києві (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19; код ЄДРПОУ 43141267) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Макроекобуд (79071, м. Львів, вул. Кульпарківська, 230А; код ЄДРПОУ 39941103) судовий збір в сумі 24970 (двадцять чотири тисячі дев`ятсот сорок) гривень.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційного оскарження, а у разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржено до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з для складення повного судового рішення за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295-297 КАС України.

Суддя Сподарик Н.І.

Дата ухвалення рішення20.07.2021
Оприлюднено22.07.2021

Судовий реєстр по справі —380/7211/21

Ухвала від 05.03.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 23.01.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шавель Руслан Миронович

Ухвала від 21.12.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Ухвала від 29.11.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Ухвала від 23.12.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Ухвала від 03.12.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Ухвала від 26.10.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Рішення від 20.07.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сподарик Наталія Іванівна

Ухвала від 09.07.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сподарик Наталія Іванівна

Ухвала від 11.05.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сподарик Наталія Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні