Постанова
від 14.07.2021 по справі 600/1918/20-а
СЬОМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 600/1918/20-а Головуючий суддя 1-ої інстанції - Анісімов О.В.

Суддя-доповідач - Матохнюк Д.Б.

14 липня 2021 року м. Вінниця

Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Матохнюка Д.Б.

суддів: Боровицького О. А. Шидловського В.Б. ,

за участю:

секретаря судового засідання: Григорук В.С.,

представника позивача: Станкевича В.В.,

представника відповідача: Олар В.Г.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Чернівецькій області на рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 22 березня 2021 року у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "СЕРКОЛ" до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Чернівецькій області про визнання протиправними і скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В :

у жовтні 2020 року товариство з обмеженою відповідальністю СЕРКОЛ (ТОВ СЕРКОЛ ) звернулось в суд з адміністративним позовом до Державної податкової служби України (ДПС України), Головного управління ДПС у Чернівецькій області (ГУ ДПС у Вінницькій області) в якому просило:

-визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Чернівецькій області, яка приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 03.09.2020 року №1887090/40533219, від 02.09.2020 року №1891187/40533219, від 03.09.2020 року №1897502/40533219, від 03.09.2020 року №1897503/40533219, від 01.09.2020 року №1887088/40533219, від 01.09.2020 року №1887092/40533219, від 03.09.2020 року №1897498/40533219, від 02.09.2020 року №1891190/40533219, від 03.09.2020 року №1897499/40533219, від 02.09.2020 року №1891188/40533219, від 02.09.2020 року №1891186/40533219, від 31.08.2020 року №1882060/40533219, від 31.08.2020 року №1881887/40533219, від 09.09.2020 року №1916193/40533219, від 23.09.2020 року №1919816/40533219, від 07.09.2020 року №1905240/40533219, від 08.09.2020 року №1909220/40533219, від 09.09.2020 року №1916194/40533219, від 09.09.2020 року №1916195/40533219, від 10.09.2020 року №1919817/40533219 та від 14.09.2020 року №1929274/40533219 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- визнати протиправними рішення комісії Державної податкової служби України з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про залишення скарг на рішення про відмову у реєстрації податкових накладних без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін від 09.09.2020 року №№49092/40533219/2, 49114/40533219/2, від 16.09.2020 року №№49849/40533219/2, 49881/40533219/2, 49891/40533219/2, 49892/40533219/2, 49898/40533219/2, 49923/40533219/2, 49924/40533219/2, 50137/40533219/2, 50247/40533219/2, 50295/40533219/2, від 17.09.2020 року № 50383/40533219/2, від 23.09.2020 року №№ 51730/40533219/2, 51687/40533219/2, 51658/40533219/2, 51651/40533219/2, 51640/40533219/2, від 24.09.20120 року №№ 51989/40533219/2, 51970/40533219/2 та від 29.09.2020 року № 52748/40533219/2;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкові накладні від 21.07.2020 року №54, від 29.07.2020 року №70, від 04.08.2020 року №4, від 12.08.2020 року №36, від 17.08.2020 року №44, від 06.08.2020 року №12, від 10.08.2020 року №26, від 10.08.2020 року №28, від 14.08.2020 року №42, від 10.08.2020 року №25, від 10.08.2020 року №16, від 10.08.2020 року № 30, від 13.08.2020 року №40, від 10.08.2020 року №19, від 06.08.2020 року №11, від 10.03.2020 року №16, від 10.08.2020 року №24, від 10.08.2020 року №15, від 10.08.2020 року №17, від 10.08.2020 року №23 та від 13.08.2020 року № 41 в Єдиному реєстрі податкових накладних, в порядку встановленому чинним законодавством.

22 березня 2021 року Чернівецький окружний адміністративний суд прийняв рішення про задоволення адміністративного позову частково.

Визнано протиправними та скасовано прийняті Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Чернівецькій області рішення: від 01.09.2020 року № 1887088/40533219 про відмову у реєстрації ПН від 10.08.2020 року №26 в ЄРПН, від 01.09.2020 року № 1887090/40533219 про відмову у реєстрації ПН від 04.08.2020 №4 в ЄРПН, від 01.09.2020 року № 1887092/40533219 про відмову у реєстрації ПН від 10.08.2020 року №28 в ЄРПН, від 02.09.2020 року № 1891186/40533219 про відмову у реєстрації ПН від 17.08.2020 року №44 в ЄРПН, від 02.09.2020 року № 1891187/40533219 про відмову у реєстрації ПН від 06.08.2020 року №12 в ЄРПН, від 02.09.2020 року № 1891188/40533219 про відмову у реєстрації ПН від 14.08.2020 року №42 в ЄРПН, від 02.09.2020 року № 1891190/40533219 про відмову у реєстрації ПН від 12.08.2020 року №36 в ЄРПН, від 03.09.2020 року № 1897498/40533219 про відмову у реєстрації ПН від 10.08.2020 року №30 в ЄРПН, від 03.09.2020 року № 1897499/40533219 про відмову у реєстрації ПН від 13.08.2020 року №40 в ЄРПН, від 03.09.2020 року № 1897502/40533219 про відмову у реєстрації ПН від 10.08.2020 року №16 в ЄРПН, від 03.09.2020 року № 1897503/40533219 про відмову у реєстрації ПН від 10.08.2020 року №25 в ЄРПН, від 07.09.2020 року № 1905240/40533219 про відмову у реєстрації ПН від 10.03.2020 року №16 в ЄРПН, від 08.09.2020 року № 1909220/40533219 про відмову у реєстрації ПН від 10.08.2020 року №24 в ЄРПН, від 09.09.2020 року № 1916193/40533219 про відмову у реєстрації ПН від 10.08.2020 року №19 в ЄРПН, від 09.09.2020 року № 1916194/40533219 про відмову у реєстрації ПН від 10.08.2020 року №15 в ЄРПН, від 09.09.2020 року № 1916195/40533219 про відмову у реєстрації ПН від 10.08.2020 року №17 в ЄРПН, від 23.09.2020 року № 1919816/40533219 про відмову у реєстрації ПН від 06.08.2020 року №11 в ЄРПН, від 10.09.2020 року № 1919817/40533219 про відмову у реєстрації ПН від 10.08.2020 року №23 в ЄРПН, від 14.09.2020 року № 1929274/40533219 про відмову у реєстрації ПН від 13.08.2020 року №41 в ЄРПН, від 31.08.2020 року № 1881887/40533219 про відмову у реєстрації ПН від 29.07.2020 року №70 в ЄРПН, від 31.08.2020 року № 1882060/40533219 про відмову у реєстрації ПН від 21.07.2020 року №54 в ЄРПН.

Зобов`язано Державну податкову службу зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подані ТОВ «СЕРКОЛ» податкові накладні від 10.03.2020 року №16, від 21.07.2020 року №54, від 29.07.2020 року №70, від 04.08.2020 №4, від 06.08.2020 року №11, від 06.08.2020 року №12, від 10.08.2020 року №15, від 10.08.2020 року №16, від 10.08.2020 року №17, від 10.08.2020 року №19, від 10.08.2020 року №23, від 10.08.2020 року №24, від 10.08.2020 року №25, від 10.08.2020 року №26, від 10.08.2020 року №28, від 10.08.2020 року №30, від 12.08.2020 року №36, від 13.08.2020 року №40, від 13.08.2020 року №41, від 14.08.2020 року №42, від 17.08.2020 року №44, датою їх подання.

У задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

Не погоджуючись з судовим рішенням ГУ ДПС у Чернівецькій області подало апеляційну скаргу, в якій просить скасувати вказане рішення та прийняти нову постанову, якою відмовити у задоволенні позовних вимог.

В обґрунтування апеляційної скарги апелянт послався на неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального права, порушення норм процесуального права, що, на його думку, призвело до неправильного вирішення спору.

Представник відповідача апеляційну скаргу підтримав та просив її задовольнити.

Представник позивача про задоволення апеляційної скарги заперечив, посилаючись на її необгрунтованість та безпідставність.

Заслухавши, суддю-доповідача, пояснення представників сторін, перевіривши доводи апеляційної скарги наявними в матеріалах справи письмовими доказами, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, з наступних підстав.

Відповідно до ч. 1 ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Судом першої інстанції встановлено те, що ТОВ СЕРКОЛ за результатами виконання господарських операцій виписано та направлено до ДПС України для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних наступні податкові накладні:

-від 10.03.2020 року №16 на суму 19940,0 грн. (в т.ч. ПДВ - 3323,33 грн.), отримувачем (покупцем) згідно якої є ФОП ОСОБА_1 ;

- від 21.07.2020 року №54 на суму 191318,40 грн. (в т.ч. ПДВ 31886,40 грн.), отримувачем (покупцем) згідно якої є ТОВ «Сіріус Білдінг» ;

- від 29.07.2020 року №70 на суму 375583,53 грн. (в т.ч. ПДВ - 62563,92 грн.), отримувачем (покупцем) згідно якої є ТОВ «»Сіріус Білдінг» ;

- від 04.08.2020 №4 на суму 467140,61 грн. (в т.ч. ПДВ - 77856,77 грн.), отримувачем (покупцем) згідно якої є ТОВ «Еліт Білдінг Буд» ;

- від 06.08.2020 року №11 на суму 461832,20 грн. (в т.ч. ПДВ - 76972,03 грн.), отримувачем (покупцем) згідно якої є ТОВ «Сіріус білдінг» ;

- від 06.08.2020 року №12 на суму 341605,80 грн. (в т.ч. ПДВ - 56934,30 грн.), отримувачем (покупцем) згідно якої є ТОВ «Сіріус Білдінг» ;

- від 10.08.2020 року №15 на суму 17107,20 грн. (в т.ч. ПДВ - 2851,20 грн.), отримувачем (покупцем) згідно якої є СФГ «Тюльпан» ;

- від 10.08.2020 року №16 на суму 14124,60 грн. (в т.ч. ПДВ - 2354,20 грн.), отримувачем (покупцем) згідно якої є СФГ «Тюльпан» ;

- від 10.08.2020 року №17 на суму 22809,60 грн. (в т.ч. ПДВ - 3801,60 грн.), отримувачем (покупцем) згідно якої є СФГ «Тюльпан» ;

- від 10.08.2020 року №19 на суму 14113,90 грн. (в т.ч. ПДВ - 2352,32 грн.), отримувачем (покупцем) згідно якої є ПП «Промбудсервіс-Косів» ;

- від 10.08.2020 року №23 на суму 34056,00 грн. ( в т.ч. ПДВ - 5676,0 грн.), отримувачем (покупцем) згідно якої є СФГ «Тюльпан» ;

- від 10.08.2020 року №24 на суму 34116,40 грн. (в т.ч. ПДВ - 5686,07 грн.), отримувачем (покупцем) згідно якої є СФГ «Тюльпан» ;

- від 10.08.2020 року №25 на суму 42335,96 грн. (в т.ч. ПДВ - 7055,99 грн.), отримувачем (покупцем) згідно якої є СФГ «Тюльпан» ;

- від 10.08.2020 року №26 на суму 274695,0 грн. (в т.ч. ПДВ - 45782,50 грн.), отримувачем (покупцем) згідно яке є ТОВ «Правіс Тайм» ;

- від 10.08.2020 року №28 на суму 173359,87 грн. (в т.ч. ПДВ - 28893,31 грн.), отримувачем (покупцем) згідно якої є ТОВ «Правіс Тайм» ;

- від 10.08.2020 року №30 на суму 577669,92 грн. (в т.ч. ПДВ - 96278,32 грн.), отримувачем (покупцем) згідно якої є ТОВ «Еліт Білдінг Буд» ;

- від 12.08.2020 року №36 на суму 72961,60 грн. ( в т.ч. ПДВ - 12160,27 грн.), отримувачем (покупцем) згідно якої є ТОВ «Правіс Тайм» ;

- від 13.08.2020 року №40 на суму 7996,80 грн. (в т.ч. ПДВ - 1232,80 грн.), отримувачем (покупцем) згідно якої є СФГ «Тюльпан» ;

- від 13.08.2020 року №41 на суму 99245,0 грн. (в т.ч. ПДВ - 16540,83 грн.), отримувачем (покупцем) згідно якої є СФГ «Тюльпан» ;

- від 14.08.2020 року №42 на суму 95000,0 грн. (в т.ч. ПДВ - 15833,33 грн.), отримувачем (покупцем) згідно якої є ТОВ «Правіс Тайм» ;

- від 17.08.2020 року №44 на суму 116625,24 грн. (в т.ч. ПДВ - 19437,54 грн.), отримувачем (покупцем) згідно якої є ТОВ «Інженерно-будівельна компанія «Енергоефективність» .

Проте, згідно квитанцій зупинено реєстрацію податкових накладних, оскільки остання відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку та запропоновано платнику надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Так, ТОВ СЕРКОЛ направлено повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, з поясненням та доданими документами.

Проте, комісією Головного управління ДПС у Чернівецькій області прийняті наступні рішення:

-від 01.09.2020 року №1887088/40533219 про відмову у реєстрації ПН від 10.08.2020 року №26 в ЄРПН;

- від 01.09.2020 року № 1887090/40533219 про відмову у реєстрації ПН від 04.08.2020 №4 в ЄРПН;

- від 01.09.2020 року № 1887092/40533219 про відмову у реєстрації ПН від 10.08.2020 року №28 в ЄРПН;

- від 02.09.2020 року № 1891186/40533219 про відмову у реєстрації ПН від 17.08.2020 року №44 в ЄРПН;

- від 02.09.2020 року № 1891187/40533219 про відмову у реєстрації ПН від 06.08.2020 року №12 в ЄРПН;

- від 02.09.2020 року № 1891188/40533219 про відмову у реєстрації ПН від 14.08.2020 року №42 в ЄРПН;

- від 02.09.2020 року № 1891190/40533219 про відмову у реєстрації ПН від 12.08.2020 року №36 в ЄРПН;

- від 03.09.2020 року №1897498/40533219 про відмову у реєстрації ПН від 10.08.2020 року №30 в ЄРПН;

- від 03.09.2020 року № 1897499/40533219 про відмову у реєстрації ПН від 13.08.2020 року №40 в ЄРПН;

- від 03.09.2020 року № 1897502/40533219 про відмову у реєстрації ПН від 10.08.2020 року №16 в ЄРПН;

- від 03.09.2020 року № 1897503/40533219 про відмову у реєстрації ПН від 10.08.2020 року №25 в ЄРПН;

- від 07.09.2020 року № 1905240/40533219 про відмову у реєстрації ПН від 10.03.2020 року №16 в ЄРПН;

- від 08.09.2020 року № 1909220/40533219 про відмову у реєстрації ПН від 10.08.2020 року №24 в ЄРПН;

- від 09.09.2020 року № 1916193/40533219 про відмову у реєстрації ПН від 10.08.2020 року №19 в ЄРПН;

- від 09.09.2020 року № 1916194/40533219 про відмову у реєстрації ПН від 10.08.2020 року №15 в ЄРПН;

- від 09.09.2020 року № 1916195/40533219 про відмову у реєстрації ПН від 10.08.2020 року №17 в ЄРПН;

- від 23.09.2020 року № 1919816/40533219 про відмову у реєстрації ПН від 06.08.2020 року №11 в ЄРПН;

- від 10.09.2020 року № 1919817/40533219 про відмову у реєстрації ПН від 10.08.2020 року №23 в ЄРПН;

- від 14.09.2020 року № 1929274/40533219 про відмову у реєстрації ПН від 13.08.2020 року №41 в ЄРПН;

- від 31.08.2020 року № 1881887/40533219 про відмову у реєстрації ПН від 29.07.2020 року №70 в ЄРПН;

- від 31.08.2020 року № 1882060/40533219 про відмову у реєстрації ПН від 21.07.2020 року №54 в ЄРПН.

Підставою для відмови у реєстрації поданих позивачем податкових накладних у всіх рішеннях зазначено: ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойси, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано підкреслити).

Не погодившись з такими рішеннями позивач оскаржив їх до Чернівецького окружного адміністративного суду.

Задовольняючи позовні вимоги частково суд першої інстанції виходив з того, що відповідач при прийнятті рішень діяв не на підставі, не в межах повноважень та не у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, з огляду на наступне.

Відповідно до п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України (ПК України) датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Згідно із п. 201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими покупцем.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених відповідно пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин.

Відповідно до пп. 201.16.1. п. 201.16 ст. 201 ПК України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію (їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

При цьому, згідно з пп. 201.16.2 п. 201.16 ст. 201 ПК України, письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня, з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику (пп. 201.16.3 п. 201.16 ст. 201 ПК України).

Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Так, Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 11 грудня 2019 року №1165, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (Порядок №1165).

Відповідно до п. 4 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку №1165 визначено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.

Згідно з п. 6 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (п. 7 Порядку №1165).

Відповідно до п. 10 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (п. 11 Порядку №1165).

Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (п. 25 Порядку № 1165).

При цьому, механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначено наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року №520, яким затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (Порядок №520).

Так, п. 2 Порядку №520 визначено, що прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.

Згідно з п.п. 3, 4 Порядку №520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

Пунктом 5 Порядку №520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, серед яких:

-договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

При цьому, письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.

Письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", та Про електронні довірчі послуги" та "Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами", затвердженого в установленому порядку (пункти 6, 7 Порядку №520).

Згідно з вимогами пунктів 9, 10 та 11 Порядку №520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Так, на виконання вимог контролюючого органу, позивач надав пояснення та копії документів по відмовлених у реєстрації податкових накладних у підтвердження факту реальності здійснення господарських операцій.

Отже, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про те, що ПП СЕРКОЛ надано пояснення та усі документи, які свідчать про реальність виконання позивачем та його контрагентами господарських зобов`язань.

Враховуючи викладене вище, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про те, що вимоги податкового органу були виконані позивачем, що виключає підстави для відмови у реєстрації податкових накладних, а тому позовні вимоги підлягають задоволенню.

Таким чином, колегія суддів дійшла висновку, що доводи апеляційної скарги спростовуються встановленими у справі обставинами.

Колегія суддів звертає увагу, що згідно п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.

Відповідно до ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду -без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.

З огляду на викладене, колегія суддів вважає, що судом першої інстанції при прийнятті оскаржуваного рішення дотримано норми матеріального і процесуального права, а тому відсутні підстави для задоволення вимог апеляційної скарги.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Чернівецькій області залишити без задоволення, а рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 22 березня 2021 року - без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст.ст.328, 329 КАС України.

Постанова суду складена в повному обсязі 20 липня 2021 року.

Головуючий Матохнюк Д.Б. Судді Боровицький О. А. Шидловський В.Б.

СудСьомий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.07.2021
Оприлюднено21.07.2021
Номер документу98431018
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —600/1918/20-а

Ухвала від 13.09.2021

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Анісімов Олег Валерійович

Ухвала від 13.09.2021

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Анісімов Олег Валерійович

Ухвала від 28.08.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Постанова від 14.07.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Постанова від 14.07.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Ухвала від 08.07.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Ухвала від 07.07.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Ухвала від 01.07.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Ухвала від 01.06.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Ухвала від 14.05.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні