Справа № 296/6289/21
1-кс/296/2332/21
УХВАЛА
Іменем України
16 липня 2021 року м.Житомир
Слідчий суддя Корольовського районного суду м. Житомира ОСОБА_1 , при секретарі судового засідання ОСОБА_2 , за участі слідчого ОСОБА_3 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання слідчого СУ Головного управління Національної поліції в Житомирській області старшого лейтенанта поліції ОСОБА_3 про огляд, -
ВСТАНОВИВ:
Слідчий звернувся до суду з клопотанням про надання дозволу на проведення огляду території земельної ділянки з кадастровим номером: 1822082500:01:000:0076, що розташована за адресою: Житомирська область, Житомирський район, с. Зарічани, Бердичівський майдан, 6-А.
В обґрунтування клопотання зазначив, що у провадженні СУ ГУ НП в Житомирській області перебувають матеріали досудового розслідування, внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42018061020000245 від 27.12.2018, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1, ч. 2 ст. 364, ч. 1 ст. 366, ч. 1 ст. 364-1 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що посадові особи Департаменту містобудування та земельних відносин Житомирської міської ради, зловживаючи своїм службовим становищем, всупереч інтересів служби, з порушенням встановлених Генеральним планом м. Житомира, видали містобудівні умови для проектування та будівництва суб`єктам підприємницької діяльності ряду об`єктів нерухомості на земельних ділянках за адресами: вул. Хлібна, 22-Б, вул. Покровська, 20-В, проспект Миру, 1-А, вул. Театральна, 21, вул. В. Бердичівська, 50-А у м. Житомирі, та у Житомирському районі - с. Зарічани, Бердичівський майдан, 6-А (кадастровий номер земельної ділянки:1822082500:01:000:0076).
Житомирською обласною прокуратурою 01.10.2020 визначено підслідність за СУ ГУНП в Житомирській області у кримінальному провадженні № 42018061020000245, за ознаками кримінальних правопорушень, передбаченого ч. 1, ч. 2 ст. 364, ч. 1 ст. 366, ч. 1 ст. 364-1 КК України.
Відповідно до матеріалів кримінального провадження службові особи Житомирської міської ради у період з 2015 по 2019 роки при укладенні договорів про пайову участь у розвитку інфраструктури міста Житомира, всупереч інтересам служби, зловживаючи своїм службовим становищем в інтересах приватних суб`єктів господарювання, не вживали достатніх заходів для встановлення належної кошторисної вартості будівництва (реконструкції) об`єктів нерухомості на території м. Житомира, внаслідок чого занижено розміри пайової участі при їх будівництві та спричинено шкоду бюджету міста Житомира у вигляді ненадходження грошових коштів у сумі понад 5 млн. грн.
Крім того, встановлено, що при укладенні договорів про пайову участь у розвиток інфраструктури міста Житомира приватними суб`єктами господарювання подавалися кошторисні розрахунки вартості будівництва об`єктів нерухомості, які містить недостовірні відомості про вартість будівництва, з метою заниження суми коштів, яку необхідно сплати до бюджету м. Житомира у вигляді пайової участі у розвиток інфраструктури міста Житомира.
Також встановлено, що приватними суб`єктами господарювання з метою несплати коштів у вигляді пайової участі у розвиток інфраструктури міста Житомира, вносились недостовірні відомості в офіційні документи, а саме в декларації про початок виконання будівельних робіт про те, що об`єкти будівництва відносяться до закладів лікувально-профілактичних та оздоровчих, а тому, відповідно до п. 2 ч. 4 ст. 40 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» (норма закону чинна до 17.10.2019), його замовники звільняються від сплати коштів пайової участі.
Відповідно до інформації наданої виконавчим комітетом Житомирської міської ради у листі № 12/3969 від 26.08.2020 у період з 01.01.2015 по 31.12,2020 на території міста Житомир у різних редакціях діяв Порядок залучення, розрахунку розмірів коштів пайової участі у розвитку інфраструктури м. Житомир, який відповідно до ст. 40 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності затверджувався рішенням виконавчого комітету Житомирської міської ради від 31.10.2014 № 494 (зі змінами, передбаченими рішенням виконавчого комітету Житомирської міської ради від 02.06.2016) та від 06.12.2017 №1121 (зі змінами, передбаченими рішенням виконавчого комітету Житомирської міської ради від 07.03.2018 № 228).
Відповідно до п. 2.7. «Порядку залучення, розрахунку розмірів коштів пайової участі у розвитку інфраструктури м. Житомир» затвердженого рішенням виконавчого комітету Житомирської міської ради від 06.12.2017
№ 1121 (зі змінами, передбаченими рішенням виконавчого комітету Житомирської міської ради від 07.03.2018 №228) граничний розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту з урахуванням інших передбачених законом відрахувань не може перевищувати:
1) 10 відсотків загальної кошторисної вартості будівництва об`єкта - для нежитлових будівель та споруд;
2) 4 відсотків загальної кошторисної вартості будівництва об`єкта - для житлових будинків.
Відповідно до п. 4.4.5. вказаного порядку базовий розмір пайової участі у розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Житомира з урахуванням інших передбачених законом відрахувань у залежності від функціонального призначення об`єкта будівництва (реконструкції) становить:
1) 4 відсотки загальної кошторисної вартості будівництва об`єкта - для нежитлових будівель та споруд;
2) 2 відсотки загальної кошторисної вартості будівництва об`єкта - для об`єктів виробництва, переробки, зберігання продукції, продукції інформаційних технологій, замовники яких здійснюють інвестиції в сумі понад 15 млн. грн. та проектно-кошторисною документацією на яких передбачається створення 20 і більше робочих місць (за умови надання підтверджуючих документів);
3) 4 відсотки загальної кошторисної вартості будівництва об`єкта - для житлових будинків та квартир загальною площею від 300 квадратних метрів.
З 01.01.2020 згідно рішення виконавчого комітету міської ради від 26.12.2019 №1481 для проведення розрахунку та визначення розміру пайової участі замовників будівництва щодо об`єктів будівництва на території м. Житомир та с. Вереси Житомирського району упродовж 2020 року застосовуються норми ч. 2 розділу II «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо стимулювання інвестиційної діяльності в Україні», зокрема протягом 2020 року замовники будівництва на земельній ділянці у населеному пункті перераховують до відповідного місцевого бюджету кошти для створення і розвитку інфраструктури населеного пункту:
1) для нежитлових будівель та споруд - 4 відсотки загальної кошторисної вартості будівництва об`єкта;
2) для житлових будинків - 2 відсотки вартості будівництва об`єкта, що розраховується відповідно до основних показників опосередкованої вартості спорудження житла за регіонами України, затверджених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізовує державну житлову політику у сфері будівництва, архітектури, містобудування.
Інформація, про пайову участь замовників будівництва, в тому числі відомості про залучення, розрахунок розміру і використання коштів пайової зеті у розвитку інфраструктури м. Житомира, оприлюднена на Порталі відкритих даних (https://data.gov.ua/).
При укладанні договору пайової участі у розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури Станишівської ОТГ щодо об`єкту будівництва розважального комплексу за адресою: Житомирська область, Житомирський район, с. Зарічани, майдан Бердичівський, 6-А (кадастровий номер земельної ділянки: 1822082500:01:000:0076) - відсутні будь-які документи, що стосуються зазначеної земельної ділянки та подано кошторисний розрахунок вартості будівництва об`єкта нерухомості, який містить недостовірні відомості та відповідні документи на зняття родючого шару ґрунту з метою подальшого будівництва.
У відповідності до чинного законодавства щоб отримати дозвіл на зняття родючого шару ґрунту необхідно обов`язково розробити робочий проект землеустрою щодо зняття, перенесення та тимчасового зберігання родючого шару ґрунту земельної ділянки, який за своїм призначенням є головною складовою природозахисних заходів, направлених на охорону родючості ґрунтів та їх ефективне використання.
Охорона родючості ґрунтів чітко визначена в конституційних положеннях, у зв`язку з чим зняття та перенесення ґрунтового покриву земельної ділянки дозволяється виключно в тому випадку, коли отримано дозвіл на зняття родючого шару ґрунту. Дозвіл на зняття родючого шару ґрунту необхідний у зв`язку із здійсненням будівельних робіт.
Статтею 168 Земельного кодексу України та статтями 48, 52 Закону України «Про охорону земель» передбачено, що якщо діяльність призводить до порушення ґрунту на поверхні ділянки, власник земельної ділянки та землекористувач повинні здійснювати зняття, складування, зберігання поверхневого шару ґрунту та нанесення його на ділянку, з якої він був знятий (рекультивація), або на іншу земельну ділянку для підвищення її продуктивності. Реалізація таких заходів можлива за умови отримання спеціального дозволу в управлінні Держгеокадастру області чи міста, в залежності від місцезнаходження земельної ділянки.
Зняття та перенесення ґрунтового покриву власником або землекористувачем без отримання дозволу, так само, як і порушення порядку зняття, використання та збереження родючого шару ґрунту, не зважаючи на обсяг заподіяної земельній ділянці шкоди, тягне відповідну юридичну відповідальність.
Враховуючи внесені зміни до профільного законодавства, робочий проект землеустрою відтепер розробляється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.
Розроблений робочий проект землеустрою в подальшому підлягає погодженню місцевими органами Держгеокадастру та екології. Додатково, робочий проект погоджується також місцевим органом архітектури у випадку, якщо на земельній ділянці планується будівництво.
Дозвіл видається територіальним управлінням Держгеокадастру після погодження проекту та отримання позитивного висновку на робочий проект землеустрою щодо зняття родючого шару ґрунту, який має містити відомості про зняття, збереження і використання родючого шару ґрунту та порядок проведення рекультивації порушених земель.
Враховуючи викладене в органу досудового розслідування виникла обґрунтована необхідність в проведенні огляду за участю експерта відповідної галузі з метою можливості призначення судових експертиз.
Враховуючи викладене вище існують достатні підстави для проведення огляду території земельної ділянки з кадастровим номером: 1822082500:01:000:0076 , що розташована за адресою: Житомирська область, Житомирський район, с. Зарічани, Бердичівський майдан, 6-А.
Дослідивши матеріали клопотання, заслухавши пояснення слідчого, який підтримав клопотання, слідчий суддя вважає клопотання таким, що підлягає задоволенню.
Як визначено приписами ч.1 ст.233 КПК України, ніхто не має права проникнути до житла чи іншого володіння особи з будь-якою метою, інакше як лише за добровільною згодою особи, яка ними володіє, або на підставі ухвали слідчого судді, крім випадків, установлених частиною третьою цієї статті.
Огляд житла чи іншого володіння особи здійснюється згідно з правилами цього Кодексу, передбаченими для обшуку житла чи іншого володіння особи (ч.2 ст.237 КПК України).
Відповідно до ч.4 ст.234 КПК України, слідчий суддя розглядає клопотання про обшук за участю слідчого або прокурора.
Відповідно до ч.1 ст.234 КПК України, обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.
Згідно Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна з реєстраційним номером № 266031242 земельна ділянка, що розташована за адресою: АДРЕСА_1 (кадастровий номер: 1822082500:01:000:0076), на праві приватної власності належить приватному підприємству «Житомирський м`ясний альянс», код ЄДРПОУ: 34747327.
Отже, слідчим доведено наявність достатніх підстав для проведення огляду території земельної ділянки з кадастровим номером: 1822082500:01:000:0076, що розташована за адресою: Житомирська область, Житомирський район, с. Зарічани, Бердичівський майдан, 6-А, що необхідно для встановлення обставин на предмет зняття верхнього шару грунту, забезпечення проведення експертизи та всебічного повного і неупередженого дослідження обставин кримінального провадження, а тому наявна обґрунтована необхідність у проведенні огляду нерухомого майна.
Керуючись ст.ст.233, 234, 235, 237 КПК України, слідчий суддя
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання задовольнити.
Надати дозвіл слідчому відділу розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності СУ ГУНП в Житомирській області старшому лейтенанту поліції ОСОБА_3 із можливістю залучення експертів на проведення огляду території земельної ділянки з кадастровим номером: 1822082500:01:000:0076, що розташована за адресою: Житомирська область, Житомирський район, с. Зарічани, Бердичівський майдан, 6-А, яка на праві приватної власності належить приватному підприємству «Житомирський м`ясний альянс», код ЄДРПОУ: 34747327 з метою встановлення обставин на предмет зняття верхнього шару грунту.
Строк дії ухвали не перевищує одного місяця з дня постановлення - до 16.08.2021 року.
Ухвала слідчого судді про дозвіл на обшук житла чи іншого володіння особи з підстав, зазначених у клопотанні прокурора, слідчого, надає право проникнути до житла чи іншого володіння особи лише один раз.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Головуючий суддя ОСОБА_1
Суд | Корольовський районний суд м. Житомира |
Дата ухвалення рішення | 16.07.2021 |
Оприлюднено | 01.02.2023 |
Номер документу | 98463759 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про огляд житла чи іншого володіння особи |
Кримінальне
Корольовський районний суд м. Житомира
Маслак В. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні