Постанова
від 12.05.2010 по справі 2а-2680/10/1870
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

< Копія >

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІ СТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12 травня 2010 р. Справа № 2а-2680/10/1870

Сумський окружний адмі ністративний суд у складі:

головуючого судді - Соколо ва В.М.

за участю секретаря судово го засідання- Мороз Т.М.,

представника позивача - Г руздо Т.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміще нні суду в м. Суми адміністрат ивну справу за позовом Сумс ького обласного відділення Ф онду соціального захисту інв алідів до товариства з обме женою відповідальністю фірм а "Ліганд" про стягнення забо ргованості ,-

В С Т А Н О В И В:

Сумське обласне відділенн я Фонду соціального захисту інвалідів (далі по тексту - п озивач, СОВ Фонду соціальног о захисту інвалідів) звернул ося до суду з позовом, в якому просить стягнути з товариств а з обмеженою відповідальніс тю фірма "Ліганд" (далі по текс ту - відповідач, ТОВ фірма "Ліг анд" ) 8015грн. 38коп. адміністрати вно-господарських санкцій, п еню в розмірі 566грн. 40коп., а тако ж судові витрати по справі. Св ої вимоги мотивує тим, що відп овідач, всупереч вимог ст. 20 За кону України “Про основи соц іальної захищеності інвалід ів в Україні”(далі по тексту - Закон), маючи середньообліко ву чисельність працюючих інв алідів менше ніж встановлено нормативом, передбаченим ст . 19 даного Закону, не сплатив у п ередбаченому Законом розмір і до 16.04.2009року 8015грн. 38коп. адмініс тративно-господарських санк цій. За порушення строків спл ати адміністративно-господа рських санкцій була нарахова на пеня в розмірі 566грн. 40коп. На момент звернення з позовом д о суду заборгованість відпов ідачем сплаченою не була.

Відповідач з позовними вим огами не погодився, з огляду н а невірно зазначену через бу хгалтерську помилку середнь ооблікову кількість працівн иків.

В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги з підстав, викладених у поз ові, підтримав, пояснив, що заб оргованість на момент розгля ду справи відповідачем не по гашена, просив стягнути її в с удовому порядку.

Представник відповідача, п овідомлений належним чином п ро час і місце розгляду справ и (а.с.33), в судове засідання не з ' явився, про причини неявки , всупереч вимог ч.2 сти.40 КАС Ук раїни, суд не повідомив, але ві д нього надійшло письмове за перечення (а.с.10-11).

Заслухавши повноважного п редставника позивача, переві ривши матеріали справи та оц інивши докази в їх сукупност і, суд вважає за необхідне поз ов задовольнити частково, ви ходячи з наступного.

Відповідно до ст. 4 Закону ді яльність держави щодо інвалі дів виявляється у створенні правових, економічних, соціа льно-побутових і соціальне-п сихологічних умов для задово лення їх потреб у відновленн і здоров'я, матеріальному заб езпеченні, посильній трудові й та громадській діяльності.

Статтею 18 Закону передбачен о обов' язок підприємств, ус танов, організацій, фізичних осіб, які використовують най ману працю, (до них відноситьс я і відповідач - ТОВ фірма "Лі ганд") виділяти та створювати робочі місця для працевлашт ування інвалідів, у тому числ і спеціальні робочі місця, ст ворювати для них умови праці з урахуванням індивідуальни х програм реабілітації і заб езпечувати інші соціально-ек ономічні гарантії, передбаче ні чинним законодавством, на давати державній службі зайн ятості інформацію, необхідну для організації працевлашту вання інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту і нвалідів про зайнятість та п рацевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабі нетом Міністрів України.

Статтею 19 Закону для підпри ємств установ, організацій, у тому числі підприємств, орга нізацій громадських організ ацій інвалідів, фізичних осі б, які використовують найман у працю, установлюється норм атив робочих місць для праце влаштування інвалідів у розм ірі чотирьох відсотків серед ньооблікової чисельності шт атних працівників обліковог о складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одн ого робочого місця. Підприєм ства, установи, організації, у тому числі підприємства, орг анізації громадських органі зацій інвалідів, фізичні осо би, які використовують найма ну працю, самостійно розрахо вують кількість робочих місц ь для працевлаштування інвал ідів відповідно до нормативу , встановленого частиною пер шою цієї статті, і забезпечую ть працевлаштування інвалід ів. При розрахунках кількіст ь робочих місць округлюється до цілого значення.

Як вбачається з пояснень пр едставника позивача, у 2008 році відповідачем, всупереч вимо г ст. 18 Закону, не було подано ві дповідного звіту до СОВ Фонд у соціального захисту інвалі дів, натомість, під час переві рки (а.с.10) виконання вимог ст. с т.19,20 Закону, було виявлено, що у 2008 році середньооблікова чис ельність штатних працівникі в облікового складу відповід ача становила 39 осіб, з урахув анням чого та враховуючи при писи ст. 19 Закону, норматив чис ла робочих місць для працевл аштування інвалідів для ТОВ фірма "Ліганд" становить два робочих місця.

Однак, фактично у 2008 році, як в становлено в судовому засіда нні та підтверджується дослі дженими матеріалами справи ( а.с.4,6), на підприємстві відпові дача працювала лише одна осо ба замість двох, яким відпові дно до чинного законодавства встановлено інвалідність.

Відповідач не погоджуєтьс я із розрахунком адміністрат ивно-господарських санкцій з огляду на невірно визначену середньооблікову чисельніс ть штатних працівників, та на полягав, що у нього у 2008 році фа ктично працювало 36, а не 39 осіб, оскільки 3 працюючих - це осо би, які працюють за сумісницт вом та практикант. Через бухг алтерську помилку до середнь ооблікової кількості штатни х працівників за 2008 рік були в ключені: практикант ОСОБА_2 , ОСОБА_3, який працював з а сумісництвом за власною за явою (а.с.17), ОСОБА_4, який так ож працював за сумісництвом за власною заявою (а.с.19). Вказа ні вище особи не можуть бути, н а думку відповідача, врахова ні при розрахунку середньооб лікової чисельності штатних працівників при наданні роб очих місць для працевлаштува ння інвалідів, а тому середнь ооблікова чисельність штатн их працівників на ТОВ фірма "Л іганд" у 2008 році становила 36 ос іб, а не 39 (а.с.10-11).

Однак, суд не може погодитис ь з позицією відповідача, оск ільки вона не знаходить свог о підтвердження письмовими д оказами.

Так, з листа управління Пенс ійного фонду в Ковпаківськом у районі м.Суми, в якому зазн ачено перелік працівників, н а яких за 2008 звітний рік ТОВ фір ма "Ліганд" надавалися відомо сті до системи персоніфікова ного обліку управління, з вка занням дати початку та закін чення трудових відносин, а та кож ознакою - чи штатний пра цівник, вбачається, що ОСОБ А_3 та ОСОБА_4 є штатними п рацівниками, а ОСОБА_2 пра цював за сумісництвом (а.с.34-37). Таким чином, середньообліков а чисельність штатних праців ників на підприємстві відпов ідача за 2008 рік складала 38 осіб .

Отже, норматив робочих місц ь для працевлаштування інвал ідів у ТОВ фірма "Ліганд" стано вить 2 особи.

Згідно ч.ч.1,4 ст. 20 Закону підпр иємства, установи, організац ії, фізичні особи, які викорис товують найману працю, де сер едньооблікова чисельність п рацюючих інвалідів менше ніж установлена нормативами заз наченими вище, щороку сплачу ють відповідним відділенням Фонду соціального захисту і нвалідів адміністративно-го сподарській санкції, сума як их визначається в розмірі се редньої річної заробітної пл ати на відповідному підприєм стві, установі, організації з а кожне робоче місце, признач ене для працевлаштування інв аліда і не зайняте інвалідом . Адміністративно-господарсь кі санкції розраховуються та сплачуються підприємствами , установами, організаціями, у тому числі підприємствами, о рганізаціями громадських ор ганізацій інвалідів, фізични ми особами, зазначеними в час тині першій цієї статті, само стійно в строк до 15 квітня рок у, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормати ву, встановленого частиною п ершою статті 19 цього Закону.

Як встановлено в судовому з асіданні, в 2008 році відповідач ем не було створено у необхід ній кількості робочих місць для працевлаштування інвалі дів, державній службі зайнят ості інформацію, необхідну д ля організації працевлаштув ання інвалідів відповідач не надавав (а.с.21), відповідний зві т до СОВ Фонду соціального за хисту інвалідів був поданий лише після проведеної переві рки, результати якої зафіксо вані в акті від 07.12.2009 року (а.с.6), а саме 13.03.2009 року (а.с.5). Дана поведі нка, на переконання суду, свід чить про не вжиття усіх необх ідних заходів, визначених ст . 18 Закону, для недопущення гос подарського правопорушення , а тому ТОВ фірма "Ліганд" зобо в' язане було перерахувати п озивачу у встановлений строк передбачені Законом адмініс тративно-господарські санкц ії за нестворене робоче місц е у розмірі 8015грн. 38коп., однак, я к вбачається із встановлених в судовому засіданні обстав ин, зазначені кошти у встанов лені терміни сплаченими не б ули.

Згідно ст. 20 Закону, порушенн я термінів сплати адміністра тивно-господарських санкцій тягне за собою нарахування п ені. Пеня обчислюється виход ячи з 120 відсотків річних облі кової ставки Національного б анку України, що діяла на моме нт сплати, нарахованої на пов ну суму недоїмки за весь її ст рок.

В судовому засіданні встан овлено, що за порушення термі нів сплати адміністративно-г осподарських санкцій, з врах уванням вищезазначених вимо г, відповідачу була нарахова на пеня в розмірі 566грн. 74коп. (а .с.4).

Враховуючи, що відповідаче м сума адміністративно-госпо дарських санкцій в розмірі 8015 грн. 38коп. за нестворене 1 робоч е місце для працевлаштування інвалідів в 2008 році та пеня - 566г рн. 40коп., в порушення вимог Зак ону станом на момент розгляд у справи, не погашені, суд, зва жаючи на норми ст.19,20 Закону, пр иходить до висновку, що вимог и позивача в частині стягнен ня адміністративно-господар ських санкцій та пені є обґру нтованими та такими, що підля гають задоволенню.

Що стосується вимог про стя гнення судових витрат, у зв' язку з ненаданням відповідни х доказів таких витрат та згі дно зі ст. 94 КАС України, суд вва жає за необхідне в їх задовол енні відмовити.

Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 К АС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов С умського обласного відділен ня Фонду соціального захисту інвалідів до товариства з о бмеженою відповідальністю ф ірма "Ліганд" про стягнення з аборгованості - задовольни ти частково.

Стягнути з товариства з обм еженою відповідальністю фір ма "Ліганд" (код ЄДРПОУ 21118941) на ко ристь Сумського обласного ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів 8015грн. 38коп. а дміністративно-господарськ их санкцій, 566грн. 40коп. пені за п орушення термінів сплати адм іністративно-господарських санкцій, разом стягнути 8581грн . 78коп.

В задоволенні інших позовн их вимог відмовити за їх безп ідставністю.

Постанова може бути оскарж ена до Харківського апеляцій ного адміністративного суду через Сумський окружний адм іністративний суд шляхом под ачі заяви про апеляційне оск арження постанови суду в дес ятиденний строк з дня складе ння постанови в повному обся зі та подання після цього про тягом двадцяти днів апеляцій ної скарги, або без попереднь ого подання заяви про апеляц ійне оскарження, якщо апеляц ійна скарга подається у стро к, встановлений для подання з аяви про апеляційне оскаржен ня. Якщо постанову було прого лошено у відсутності особи, я ка бере участь у справі, то стр ок подання заяви про апеляці йне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії пос танови.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано. Якщо було по дано заяву про апеляційне ос карження, але апеляційна ска рга не була подана у встановл ений строк, постанова набира є законної сили після закінч ення цього строку. У разі пода ння апеляційної скарги поста нова, якщо її не скасовано, наб ирає законної сили після зак інчення апеляційного розгля ду справи.

Суддя В.М. Соколов

Повний текст постано ви складено 17.05.2010 року.

Дата ухвалення рішення12.05.2010
Оприлюднено28.08.2010
Номер документу9848143
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2680/10/1870

Постанова від 12.05.2010

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

В.М. Соколов

Ухвала від 17.02.2010

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

В.М. Соколов

Постанова від 12.05.2010

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

В.М. Соколов

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні