А6/134-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
Київської області
01032, м. Київ - 32, вул. Комінтерну, 16тел. 230-31-77
ПОСТАНОВА
Іменем України
"24" вересня 2007 р. Справа № А6/134-07
11.40 год.
Господарський суд Київської області в складі:
головуючого судді Маляренка А.В.
при секретарі Поднєбес О.В.
розглянувши адміністративну справу № А6/134-07
за позовом Закритого акціонерного товариства „Логістичний центр Калинівка”, смт. Калинівка
до Васильківської ОДПІ Київської області, м. Васильків
про скасування податкового повідомлення - рішення
Представники:
позивача: Зайцева М.Г. (довіреність б/н від 03.04.2007 р.)
Ромашов О.В. (довіреність б/н від 03.04.2007 р.)
відповідача: Воловенко О.М. (довіреність № 9447/10/10-120 від 10.08.2007р.)
Обставини спору:
Закрите акціонерне товариство „Логістичний центр Калинівка” (далі - позивач) звернулось з адміністративним позовом до Васильківської об'єднаної державної податкової інспекції Київської області (далі - відповідач) про скасування повідомлення рішення від 19.02.2007 р. № 000082340/0 .
Провадження у справі було відкрите відповідно до ухвали від 02.04.2007 року за правилами Кодексу адміністративного судочинства України (далі –КАС України).
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що відповідач необґрунтовано зменшив позивачеві суму бюджетного відшкодування по ПДВ на загальну суму 26 632,51 грн.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, вважає їх обґрунтованими і правомірними та такими, що підлягають задоволенню.
Представник відповідача заперечує проти задоволення позову, в судовому засіданні подав письмовий відзив №5751/10/10-120 від 21.05.2007 року на позов та інші витребувані документи ухвалою суду від 02.04.2007 р.
Проаналізувавши зібрані по справі докази, суд дійшов висновку про достатність матеріалів справи для її розгляду по суті.
Розглянувши матеріали справи та заслухавши пояснення представника позивача, суд,
встановив:
Васильківською об'єднаною державною податковою інспекцією Київської області було проведено виїзну планову документальну перевірку з питань дотримання вимог податкового та валютного законодавства ЗАТ „Логістичний центр Калинівка”, ідентифікаційний код 33124753, за період з 19.08.2004 р. по 01.10.2006 р.
За результатами проведеної перевірки Васильківською об'єднаною державною податковою інспекцією Київської області було складено Акт №164 від 09.02.2007 р.
В ході проведеної перевірки встановлено порушення позивачем вимоги п.4.9 ст.4 Закону України від 03.04.1997 р. №168/97-ВР „Про податок на додану вартість”.
За наслідками встановлених в акті перевірки порушень, відповідачем було прийнято:
- податкове повідомлення-рішення №000082340/0 від 19.02.2007 р., яким ЗАТ “Логістичний центр Калинівка” зменшено суму бюджетного відшкодування за жовтень 2005 р. на суму 26 632,51 грн.
Позивач не погоджуючись з такими висновками контролюючого органу, з метою захисту своїх прав і охоронюваних законом інтересів, звернувся до суду з адміністративним позовом про скасування повідомлення рішення №000082340/0 від 19.02.2007 р.
Як вбачається з матеріалів справи, позивач в квітні 2005 року придбав у ТОВ ”Савсервіс” (19129707) основні засоби на суму 169 522,56 грн. (без ПДВ), податок на додану вартість становить 33 904,51 грн., а саме:
- елеватор (Лімекс)- 4 штуки на суму 21592,55 грн., 17993,80 грн.(без ПДВ), ПДВ -3598,75 грн.,( податкові накладні від 01.04.2005 року № 400 , № 401, № 402,№ 417 № та видаткові накладні від 01.04.05 р. № 87, №88,№89, №164 );
- кран-штабелер „Стахан” –1 штука на суму 6007,80 грн., 5006,50 грн. (без ПДВ), ПДВ 1001,30 грн.( податкова накладна від 01.04.2005 року № 412 та видаткова накладна від 01.04.05 р № 99);
- кран-штабелер ПП-1,0 (виробництво ГДР) –6 штук на суму 131209,85 грн., 109341,54 грн. (без ПДВ), ПДВ 21868,31 грн. ( податкова накладна від 01.04.2005 року № 413 та видаткова накладна від 01.04.05 р № 100);
- кран-штабелер ТС-15 (головний корпус) – 6 штук на суму 41238,86 грн., 34365,72 грн. (без ПДВ), ПДВ 6873,14 грн.(податкова накладна від 01.04.2005 року № 413 та видаткова накладна від 01.04.05 р № 100);
- терези кранові -1 штука –на суму 3378,0 грн., 2815,0 грн. (без ПДВ), ПДВ –563,0 грн.( податкова накладна від 01.04.2005 року № 417 та видаткова накладна від 01.04.05 р № 164).
В бухгалтерському обліку придбання основних засобів та віднесення до податкового кредиту відображено проводками: Д-т 15.2 ”придбання (виготовлення) основних засобів”, К-т 63 ”розрахунки з постачальниками”, Д-т 64.1 ”розрахунки за податками”
Згідно з п.4 П(С)БО 7 основні засоби –матеріальні активи, які підприємство утримує з метою використання їх у процесі виробництва або постачання товарів, надання послуг, здавання в оренду іншим особам або для здійснення адміністративних і соціально –культурних функцій, очікуваний строк корисного використання яких більше одного року.
Відповідно до пп. 8.2.1 п. 8.2 ст. 8 Закону України в редакції від 22.05.97 р. "Про оподаткування прибутку підприємств", із внесеними змінами і доповненнями (далі - Закон), під терміном "основні фонди" слід розуміти матеріальні цінності, що використовуються у господарській діяльності платника податку протягом періоду, який перевищує 365 календарних днів з дати введення в експлуатацію таких матеріальних цінностей, та вартість яких поступово зменшується у зв'язку з фізичним або моральним зносом.
Бухгалтерський облік придбання основних засобів регулює Інструкція про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов'язань і господарських операцій підприємств і організацій України, яка затверджена наказом Мінфіну України від 30.11.99 №291, згідно якої витрати, що формують первісну вартість придбаних основних засобів, накопичуються по дебету рахунка 15.2 „придбання (виготовлення) основних засобів”
В жовтні 2005 року (придбані в квітні вищевказані основні засоби на суму 169522,56 грн.) бухгалтерською проводкою було переведено в матеріали ( д-т 209 „інші матеріали” к-т 63, проводку д-т 15.2 к-т 63 було сторновано) та безпідставно списано в зв'язку з непридатністю (підстава непридатності - зруйнування внаслідок дії обставин непереборної сили - акт списання № 1 від 31.10.2005 року ( д-т 93 к-т209 к-т 93 д-т 79).
Дії обставин непереборної сили або стихійного лиха повинні бути підтверджені відповідними документами Торгово промислової палати України про настання обставин непереборної сили чи стихійного лиха на території України або рішенням Президента України про запровадження надзвичайної екологічної ситуації в окремих місцевостях України, затвердженим ВРУ, або рішенням КМУ про визнання окремих місцевостей України потерпілими від повені, посухи, пожежі та інших видів стихійного лиха. (Лист ДПА України від 02.11.2001 р. № 14806/7/16-1217-7, п.п. 12.3.5 ст.12 Закону України від 22.05.1997р. № 283/97-ВР «Про оподаткування прибутку підприємств»із змінами та доповненнями).
В ході перевірки ЗАТ “Логістичний центр Калинівка” не надані документи стверджуючи обставини непереборної сили, в результаті яких відбулося списання основних засобів.
Намагання суду з'ясувати наявність договорів з ТОВ ”Савсервіс” купівлі –продажу вказаного майна виявило відсутність такових, крім податкових накладних (в яких не зазначено умови поставки), а також відсутні будь - які документи на придбано майно (технічних паспортів, сертифікатів, тощо), оскільки придбавались засоби виробництва(елеватор, кран-штабелер, терези кранові) .
Статтею 1 Закону України „Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні” передбачено, що первинний документ визначається як документ, що містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.
У відповідності до Закону України “Про податок на додану вартість” та до п.6.2 наказу ДПА України від 30.05.1997р. №165 “Про затвердження форм податкової накладної, книги обліку продажу товарів (робіт, послуг), порядку їх заповнення” факт придбання платником податку товарів (робіт, послуг), а також право покупця, зареєстрованого як платник податку, на включення до податкового кредиту витрат по сплаті податку на додану вартість засвідчує податкова накладна (в якій не зазначено умова поставки).
Відповідно до пп.7.2.3, пп.7.2.6 п.7.2 ст.7 Закону України “Про податок на додану вартість” податкова накладна складається в момент виникнення податкових зобов'язань продавця у двох примірниках і надається покупцю на його вимогу продавцем товарів (робіт, послуг). Податкова накладна є звітним податковим документом і одночасно розрахунковим документом.
Таким чином, суд прийшов до висновку, що позивач необґрунтовано збільшив суму бюджетного відшкодування по ПДВ на загальну суму 26 632,51 грн.
З матеріалів справи вбачається, що позивачем до валового доходу суму від реалізації металобрухту до декларації з податку на прибуток за 2005 рік та до податкових зобо”язань декларації з ПДВ за листопад 2005 року. В п.4.9 ст.4 Закону України від 03.04.1997 р. №168/97-ВР „Про податок на додану вартість” передбачено: якщо основні виробничі фонди ліквідуються за самостійним рішенням платника податку, то така ліквідація розглядається для цілей оподаткування як поставка за звичайними цінами, що діють на момент такої поставки.
В порушення п.4.9 ст.4 Закону України від 03.04.1997 р. №168/97-ВР „Про податок на додану вартість” підприємством в жовтні 2005 року завищено суму 26 632,51 грн.(169 522,56 грн. х 20% = 33 904,51 грн. –7 272,00 грн. = 26 632,51 грн.)
Проаналізувавши вищезазначені норми чинного законодавства та всебічно розглянувши матеріали справи господарський суд дійшов висновку, що податкове повідомлення-рішення прийнято Відповідачем у межах норм діючого законодавства, а у позові слід відмовити.
Зважаючи на вищенаведене та керуючись ст.ст. 94, 124 Конституції України, ст.ст.71, 158-163 КАС України, суд -
п о с т а н о в и в:
В задоволенні позову відмовити повністю.
Постанова суду може бути оскаржена до Київського міжобласного апеляційного господарського суду через господарський суд Київської області шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження постанови суду протягом десяти днів з дня складення у повному обсязі та наступної подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга на постанову суду може бути подана без подання заяви про апеляційне оскарження постанови суду, якщо скарга подається протягом десяти днів з дня складення постанови у повному обсязі.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення 10-денного строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо заяву про апеляційне оскарження не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у 20-ти денний строк після подання заяви, постанова суду набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги у встановлений строк постанова суду набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду скарги і залишення її без задоволення, а постанови суду - без змін.
Суддя
Суд | Господарський суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 24.09.2007 |
Оприлюднено | 03.10.2007 |
Номер документу | 984899 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Київської області
Маляренко А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні