Подільський районний суд міста Києва
Справа № 758/9620/21
Провадження № 1-кс/758/3425/21
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
16 липня 2021 року слідчий суддя Подільського районного суду міста Києва ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві клопотання прокурора Подільської окружної прокуратури міста Києва ОСОБА_3 , про тимчасовий доступ до речей і документів, в рамках кримінального провадження за № 42021102070000133 від 30.06.2021 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України, -
В С Т А Н О В И В :
Прокурор Подільської окружної прокуратури міста Києва ОСОБА_3 звернувся до Подільського районного суду міста Києва із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, які перебувають у володінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ).
Клопотання мотивоване тим, що ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » в період з 01.01.2019 по теперішній час уклало з ІНФОРМАЦІЯ_3 (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 , АДРЕСА_2 , далі ІНФОРМАЦІЯ_4 договорів на постачання різноманітної продукції для закладів освіти Подільського району на загальну суму 16,5 млн. грн. (враховуючи зміни до договорів), за результатами виконання яких на рахунки ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » перераховано 8,7 млн. грн., договори укладені в 2021 році, на загальну суму 7,8 млн. грн. перебувають на виконанні, а саме:
31.07.2019 укладено договір №312, за результатами публічних закупівель з ідентифікатором в системі «Prozorro» « ІНФОРМАЦІЯ_5 » на суму 157 500 грн., з цільовим призначенням «придбання спортивного обладнання для дітей з особливими потребами»;
09.08.2019 укладено договір №320, за результатами публічних закупівель з ідентифікатором в системі «Prozorro» « ІНФОРМАЦІЯ_6 » на суму 229 200 грн., з цільовим призначенням «Придбання сухих басейнів»;
12.08.2019 укладено договір №321, за результатами публічних закупівель з ідентифікатором в системі «Prozorro» « ІНФОРМАЦІЯ_7 », на суму 160 986 грн., з цільовим призначенням «Придбання геометричних фігур»;
27.08.2019 укладено договір №340, за результатами публічних закупівель з ідентифікатором в системі «Prozorro» « ІНФОРМАЦІЯ_8 », на суму 201 900 грн., з цільовим призначенням «Придбання колони з бульбашками та світового дощу»;
23.12.2019 укладено договір №587, за результатами публічних закупівель з ідентифікатором в системі «Prozorro» « ІНФОРМАЦІЯ_9 », на суму 12 027 грн., з цільовим призначенням «Придбання набору «Візуальні стратегії навчання для допомоги вчителю»;
30.07.2020 укладено договір №254, за результатами публічних закупівель з ідентифікатором в системі «Prozorro» « ІНФОРМАЦІЯ_10 », на суму 387 828 грн., з цільовим призначенням «Придбання музичних інструментів»;
30.09.2020 укладено договір №328, за результатами публічних закупівель з ідентифікатором в системі «Prozorro» « ІНФОРМАЦІЯ_11 », на суму 752 382 грн., з цільовим призначенням «Придбання настільних ігор»;
19.10.2020 укладено договір №367, за результатами публічних закупівель з ідентифікатором в системі «Prozorro» « ІНФОРМАЦІЯ_12 », на суму 681 036 грн., з цільовим призначенням «Придбання телевізору з кріпленням, інтерактивної дошки, інтерактивної підлоги», в цей-же день укладено Додаткову угоду №1 від 19.10.2020, згідно якої зменшено обсяги постачання та договірну ціну, таким чином загальна сума договору склала 537 990 грн.;
20.11.2020 укладено договір №454, за результатами публічних закупівель з ідентифікатором в системі «Prozorro» « ІНФОРМАЦІЯ_13 », на суму 2 498 412 грн., з цільовим призначенням «ЄЗС ДК 021:2015 39160000-1 Шкільні меблі (Придбання: шаф, дитячих куточків, пеналів, вішалок, полиць)»;
03.12.2020 укладено договір №501, за результатами публічних закупівель з ідентифікатором в системі «Prozorro» « ІНФОРМАЦІЯ_14 », на суму 3 462 000 грн., з цільовим призначенням «Придбання металевих шаф»;
14.12.2020 укладено договір №567, за результатами публічних закупівель з ідентифікатором в системі «Prozorro» « ІНФОРМАЦІЯ_15 », на суму 544 980 грн., з цільовим призначенням «Придбання: іграшок, конструкторів, килимків»;
14.12.2020 укладено договір №566, за результатами публічних закупівель з ідентифікатором в системі «Prozorro» « ІНФОРМАЦІЯ_16 », на суму 373 176 грн., з цільовим призначенням «39150000-8 «Меблі та приспособи різні» (Модульні меблі: комплект меблів для початкових класів НУШ)»;
16.04.2021 укладено договір №116, за результатами публічних закупівель з ідентифікатором в системі «Prozorro» « ІНФОРМАЦІЯ_17 », на суму 398 940 грн., з цільовим призначенням «згідно ДК 021:2015 код: 39290000-1: Фурнітура різна (обладнання для інклюзивних груп)»;
19.05.2021 укладено договір №182, за результатами публічних закупівель з ідентифікатором в системі «Prozorro» « ІНФОРМАЦІЯ_18 », на суму 7 386 840 грн., з цільовим призначенням «ЄЗС ДК 021-2015 (CPV) 39160000-1 Шкільні меблі (Придбання парт одномісних та стільців)».
На теперішній час не виконаними, лишаються договори №116 від 16.04.2021 та №182 від 19.05.2021.
В ході аналізу пропозицій ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » встановлено, що виробником всіх товарів, які пропонувались до постачання Управлінню освіти, являється ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , АДРЕСА_3 ).
Крім цього, згідно технічних вимог тендерної документації на вказані закупівлі, посадові особи ІНФОРМАЦІЯ_4 прописували вимоги під конкретну продукцію, а саме продукцію виробника ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », в окремих вимогах містяться назви конкретних меблів, а також їх фотографії. Таким чином, посадовими особами даного ІНФОРМАЦІЯ_3 здійснювались дискримінаційні вимоги з метою закупівлі меблів саме цього виробника, при цьому очікувана вартість товарів у тендерній документації являлась значно вищою ніж роздрібна вартість ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 ».
Так, під час публічних закупівель з ідентифікатором « ІНФОРМАЦІЯ_19 », оголошених ІНФОРМАЦІЯ_20 , переможцем визнано ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », на підставі чого укладено договір від 20.11.2020 №454 на загальну суму 2,498 млн. грн. (з ПДВ). При цьому, у відповідності до «Додатку № 1 до тендерної документації» технічні та якісні показники меблів, в більшості випадків, являються описом технічних характеристик продукції ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », розміщеної на сайті електронного магазину вказаного ІНФОРМАЦІЯ_21 ( ІНФОРМАЦІЯ_22 Так, серед іншого, вказана шафа «Rood» виробником якої, за отриманими даними, являється виключно ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 ». Варто відзначити, що відповідно до специфікації до вказаного договору, окремі товари коштують значно дорожче ніж роздрібна продукція виробника (згідно офіційного сайту) в середньому в 1,5 рази.
У відповідності до оголошення про проведення відкритих торгів, очікувана вартість товарів мала складати 2,514 млн. грн. Враховуючи, по-перше, що роздрібна вартість меблів ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » була відома посадовим особам тендерного комітету Управління освіти (оскільки скопійована з сайту даного ТОВ), а по-друге, технічні та якісні вимоги прописані безпосередньо під вказану продукцію, очікувана вартість товарів являється завищеною, що призвело до розтрати коштів місцевого бюджету.
Оперативним шляхом, встановлено, що вартість придбаної продукції являється нижчою щонайменше на 1,3 млн. грн.
Зокрема, за договором №320 від 09.08.2019 (на суму 229 200 грн.) орієнтовна сума збитків складає близько 11 тис. грн., за договором №321 від 12.08.2019 (на суму 160 986 грн.) - 53 тис. грн., договором №340 від 27.08.2019 (на суму 201 900 грн.) - 10 тис. грн., договором №254 від 30.07.2020 (на суму 387 828 грн.) - 31 тис. грн., договором №367 від 19.10.2020 та ДУ №1 до нього (на суму 537 990 грн.) - 124 тис. грн., договором №454 від 20.11.2020 (на суму 2 498 412 грн.) - 220 тис. грн., договором №501 від 03.12.2020 (на суму 3 462 000 грн.) - 700 тис. грн., договором №567 від 14.12.2020 (на суму 544 980 грн.) 98 тис. грн., договором №566 від 14.12.2020 (на суму 373 176 грн.) - 70 тис. грн.
Таким чином, в ході досудового розслідування кримінального провадження отримано інформацію, яка свідчить про заволодіння коштами місцевого бюджету з боку з боку посадових осіб ІНФОРМАЦІЯ_3 (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 , АДРЕСА_2 , далі - Управління освіти) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 , АДРЕСА_4 ).
Товарно-матеріальні цінності ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » практично повністю купує у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , АДРЕСА_3 ). Зокрема, згідно оперативних даних, в період з 01.01.2019 по теперішній час податковий кредит ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » склав 181,0 млн. грн., з них 167,1 млн. грн. сформовано від ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », яке, згідно документів що надаються ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » під час публічних закупівель для потреб ІНФОРМАЦІЯ_3 , являється, практично, одноособовим виробником даних товарно-матеріальних цінностей.
Разом з тим, згідно оперативних даних, ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », здійснює купівлю меблів та іграшок для потреб закладів освіти у інших суб`єктів господарювання.
Так, наприклад ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » згідно договору №501 від 03.12.2020, зобов`язувалось поставити для потреб ІНФОРМАЦІЯ_3 1000 шт. металевих шаф виробництва ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » загальною вартістю 3 462 000 грн., при цьому ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », за оперативними даними, 07.12.2020 придбало вказані шафи у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » за 2 760 000 грн., в свою чергу ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » 30.11.2020 придбало 600 металевих шаф загальною вартістю 1 560 000 грн. у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_23 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_4 , АДРЕСА_5 ). Таким чином, реальна вартість однієї шафи склала 2 600 грн., а вартість закупленої Управлінням освіти 3 462 грн.
Крім цього, оперативним шляхом встановлено, що ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » формує податковий кредит (придбання товару) шляхом придбання іграшок та меблів у: ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_24 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_5 , АДРЕСА_6 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_25 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_6 , АДРЕСА_7 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_26 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_7 , АДРЕСА_8 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_27 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_8 , АДРЕСА_9 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_28 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_9 , АДРЕСА_10 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_29 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_10 , АДРЕСА_11 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_30 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_11 , АДРЕСА_12 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_31 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_12 , АДРЕСА_13 ), ФОП « ОСОБА_4 » (ІПН НОМЕР_13 , АДРЕСА_14 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_32 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_14 , АДРЕСА_15 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_33 » ЛТД (код ЄДРПОУ НОМЕР_15 , АДРЕСА_16 ), вищезазначеного ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_23 » та інших підприємств.
Отже, враховуючи встановлені фактичні обставини кримінального правопорушення, з метою їх перевірки та виконання завдань кримінального провадження, виникла необхідність в отриманні тимчасового доступу до документів, які перебувають у володінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ).
Прокурор в судове засідання не з`явився, подав до суду заяву про розгляд клопотання у його відсутності, клопотання підтримав та просив задовольнити.
Неявка прокурора та представника особи, у володінні якої знаходиться інформація, у відповідності до ст. 163 КПК України не перешкоджає розгляду вказаного вище клопотання.
Фіксування судового засідання за допомогою технічних засобів не здійснювалася на підставі ч. 4 ст. 107 КПК України, у зв`язку із неприбуттям у судове засідання осіб, які беруть участь у судовому провадженні.
Дослідивши клопотання та додані до нього матеріали кримінального провадження, слідчий суддя дійшов висновку, що клопотання підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Відповідно до вимог ст.131 КПК України заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження. Заходами забезпечення кримінального провадження є, зокрема, тимчасовий доступ до речей і документів.
Згідно з ч.5 ст.132 КПК України при розгляді питання про застосування заходів забезпечення кримінального провадження сторони кримінального провадження повинні подати слідчому судді або суду докази обставин, на які вони посилаються.
Відповідно до ч. 1 ст. 159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку).
Частиною 5 ст. 163 КПК України передбачено, що слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
Слідчим суддею враховується, що в інший спосіб одержати дані відомості в межах досудового розслідування неможливо.
В клопотанні доведено наявність достатніх підстав вважати, що документи, до яких прокурор просить надати тимчасовий доступ, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному проваджені, окрім того, відомості, що містяться в документах, можуть бути використані як докази у даному кримінальному провадженні.
Тому, дослідивши зміст клопотання та перевіривши надані до матеріалів клопотання документи слідчий суддя дійшов висновку про наявність підстав для задоволення клопотання.
Керуючись ст. 159, 163-166, 309 КПК України, суд -
П О С Т А Н О В И В :
Клопотання прокурора Подільської окружної прокуратури міста Києва ОСОБА_3 , про тимчасовий доступ до речей і документів, в рамках кримінального провадження за № 42021102070000133 від 30.06.2021 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України задовольнити.
Надати прокурорам Подільської окружної прокуратури міста Києва: ОСОБА_3 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 дозвіл на тимчасовий доступ до документів, з можливістю вилучення їх належним чином завірених копій, які перебувають у володінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ), та відображають фінансово-господарські відносини ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_24 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_5 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_25 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_6 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_26 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_7 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_27 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_8 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_28 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_9 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_29 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_10 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_30 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_11 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_31 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_12 , АДРЕСА_13 ), ФОП « ОСОБА_4 » (ІПН НОМЕР_13 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_32 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_14 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_33 » ЛТД (код ЄДРПОУ НОМЕР_15 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_23 », а саме: договорів (контрактів, угод) з додатками, додатковими угодами, специфікацій, податкових накладних, видаткових накладних, рахунків-фактур, платіжних доручень, актів виконаних робіт, актів здачі-прийняття робіт (надання послуг), реєстрів виданих та отриманих податкових накладних, товарно-транспортних накладних, заявок-доручень, сертифікатів якості (відповідності) на придбані (надані) товарно-матеріальні цінності, документи щодо повної товарної характеристики придбаних товарно-матеріальних цінностей (ідентифікаційнйі параметри такі як: торгова марка, модель/артикул, матеріал виготовлення, розміри, підприємство і країна виробник, комплектація), супровідна та експлуатаційна документація придбаних товарно-матеріальних цінностей (технічні паспорти та керівництво з експлуатації), акти технічного стану товарно-матеріальних цінностей, журналу-ордеру по рахунку № 361 (Розрахунки з вітчизняними покупцями), журналу-ордеру по рахунку № 281 (Товари на складі), карток складського обліку, документів за результатами проведення інвентаризацій за весь період взаємовідносин, зведеними накладними щодо постачання товарів, актів звірок взаєморозрахунків, бухгалтерськими документами щодо перерахунку грошових коштів.
Особа, яка зазначена в ухвалі слідчого судді, суду про тимчасовий доступ до речей і документів як володілець речей або документів, зобов`язана надати тимчасовий доступ до зазначених в ухвалі речей і документів особі, зазначеній у відповідній ухвалі слідчого судді, суду.
Вказана в ухвалі слідчого судді, суду особа зобов`язана пред`явити особі, яка зазначена в ухвалі як володілець речей і документів, оригінал ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів та вручити її копію.
Особа, яка пред`являє ухвалу про тимчасовий доступ до речей і оригіналів або копій документів, зобов`язана залишити володільцю речей і оригіналів або копій документів опис речей і оригіналів або копій документів, які були вилучені на виконання ухвали слідчого судді, суду.
У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Встановити строк дії ухвали терміном один місяць з моменту постановлення ухвали.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Подільський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 16.07.2021 |
Оприлюднено | 24.05.2024 |
Номер документу | 98498891 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Подільський районний суд міста Києва
Скрипник О. Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні