Постанова
від 31.08.2007 по справі 32/308-а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

32/308-А

 

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б     тел.486-65-72

 

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ  УКРАЇНИ

31.08.07                                                      м. Київ                                     32/308-А       

            

За позовом  Товариства з обмеженою відповідальністю «Рибальський Рай»

до                  Державної податкової інспекції у Оболонському районі м. Києва

про               скасування податкового повідомлення-рішення

                                                                           Суддя Хрипун О.О.

                                                Секретар судового засідання Ковальчук О.В.                                                

Представники:

Від позивача            Святюк В.Д.–предст.

Від відповідача        Пелепецькій В.Д.- ст.держ.под.інсп.,

                                  Гримальський А.Ю.- держ.под.інсп.

Обставини справи:

Позивач звернувся до Господарського суду міста Києва з позовом про скасування податкового повідомлення –рішення ДПІ у Оболонському районі м. Києва від 05.03.2007 №00107622304/03.

Позовні вимоги мотивовані тим, що земельною ділянкою (кадастровий номер 85 098 0005) під майновим комплексом до кінця 2005 року фактично користувалось УДК «Укррибпром», і право користування вказаною ділянкою перейшло до позивача лише з 2006 року.

Позивач зазначає, що питання виділення товариству земельних ділянок за кадастровими номерами 85 951 0007 та 85 995 0009 для здійснення рибогосподарської діяльності розглядається Київрадою, але документів, що засвідчують право власності або користування вказаними земельними ділянками, за період який перевірявся відповідачем, у позивача відсутні. Тому визначення відповідачем податкового зобов'язання по земельному податку спірним податковим повідомленням –рішенням та застосування штрафних санкцій позивач вважає безпідставним.

Відповідач проти позову заперечує, посилаючись на те, що згідно даних Державного земельного кадастру по юридичним особам за позивачем значаться земельні ділянки за адресою: вул. Червонофлотська, 33 у м. Києві, кадастровий номер 85 098 0005 площею 50026,79 кв.м, кадастровий номер 85 951 0007 площею 85411,80 кв.м., кадастровий номер 85 995 0009 площею 70227,40 кв.м. В ході перевірки встановлено, що позивачем в порушення ст.ст. 13, 14 Закону України «Про плату за землю»податковий розрахунок земельного податку до податкового органу не подавався, податок не нараховувався та не сплачувався, що призвело до заниження податку на землю за період з 15.10.2004 по 31.12.2004  в сумі 9350,75грн., за 2005 рік  в сумі  44325,14 грн. та за період з 01.01.2006 по 30.06.2006 року в сумі 20034,63грн, всього 73710,52 грн.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін особи,  Господарський суд міста Києва, -

ВСТАНОВИВ:

05.03.2007 відповідачем –ДПІ у Оболонському районі м. Києва видане податкове повідомлення –рішення №0010762304/3, яким згідно пп. «а», «б»пп.4.2.2 п.4.2 ст.4, пп.17.1.3 п.17.1 ст.17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»та ст.13, ст.14 Закону України «Про плату за землю»позивачу визначено податкове зобов'язання  за платежем: податок на землю в сумі 110905,78 грн. в тому числі 73 710,52 грн. основного платежу та 37 195,26 грн. штрафних санкцій.

Спірне податкове повідомлення –рішення прийняте відповідачем в межах процедури адміністративного оскарження та на підставі акта перевірки від 17.02.2006 №695-23-4-32621847 «Про результати невиїзної  перевірки дотримання вимог податкового законодавства по платі за землю Товариства з обмеженою відповідальністю «Рибальський Рай»(код ЄДРПОУ 32621847) за період з 15.10.2004 по 30.06.2006».

Як зазначено у акті перевірки, за даними земельного кадастру ТОВ «Рибальський Рай»є землекористувачем земельних ділянок по вул. Червонофлотській у м. Києві за кадастровими номерами: 85 098 0005 площею 50026,79 кв.м, 85 951 0007 площею 85411,80 кв.м., 85 995 0009 площею 70227,40 кв.м., які зареєстровані за підприємством з 15.10.2004 року. Однак, в порушення ст.13, ст.14 Закону України «Про плату за землю»податкові розрахунки земельного податку за 2004-2005 роки позивачем до податкового органу не надавались. Податковий розрахунок земельного податку за 2006 рік поданий товариством лише за земельну ділянку  кадастровий номер 85 098 0005 площею 50026,79кв.м., але при розрахунку сума нарахованого земельного податку підприємством не вірно визначено площу ставків.

За результатами перевірки позивачу донараховано податку за землю в розмірі 73 710,52 грн., в тому числі за період з 15.10.2004 по 31.12.2004  в сумі 9 350,75 грн., за 2005 рік  в сумі  44 325,14 грн. та за період з 01.01.2006 по 30.06.2006 року в сумі 20 034,63 грн.  

Судом встановлено, що 07.11.2003 між ТОВ «Рибальський Рай»та Регіональним відділенням Фонду державного майна України укладений договір оренди №50, на підставі якого та згідно акта прийому передачі орендованого майна від 07.11.2003 позивач отримав в строкове платне користування цілісний майновий комплекс за адресою: м. Київ, Пуща-Водиця, вул. Червонофлотська, 33.

Статтею 13 Закону України «Про оренду землі»передбачено, що договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

Законом України «Про оренду землі»передбачено, що договір оренди землі укладається у письмовій формі і за бажанням однієї із сторін може бути посвідчений нотаріально (ст.14 Закону). Передача об'єкта оренди орендарю здійснюється орендодавцем у строки та на умовах, що визначені у договорі оренди землі, за актом приймання-передачі.(ст. 17 Закону). Договір оренди землі набирає чинності після його державної реєстрації (ст. 18 Закону).

Спеціальним законом, якій визначає розміри та порядок обчислення плати за використання земельних ділянок, а також напрями використання коштів, що надійшли від плати за землю, відповідальність платників та контроль за правильністю обчислення і справляння земельного податку, є Закон України «Про плату за землю».

Відповідно до ст. 2 Закону України «Про плату за землю»плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель. Власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі, крім орендарів та інвесторів - учасників угоди про розподіл продукції, сплачують земельний податок. За земельні ділянки, надані в оренду, справляється орендна плата.

Розмір земельного податку не залежить від результатів господарської діяльності власника землі та землекористувачів, порядок обчислення, сплата земельного податку не можуть встановлюватись або змінюватись іншими законодавчими актами, крім цього Закону (ст.4).

Об'єктом плати за землю є земельна ділянка, а також земельна частка (пай), яка перебуває у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди (ст. 5 цього Закону).

Відповідно до ст.13 Закону України «Про плату за землю»підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.

Земельним кодексом України передбачено, що державний земельний кадастр - це єдина державна система земельно-кадастрових робіт, яка встановлює процедуру визнання факту виникнення або припинення права власності і права користування земельними ділянками та містить сукупність відомостей і документів про місце розташування та правовий режим цих ділянок, їх оцінку, класифікацію земель, кількісну та якісну характеристику, розподіл серед власників землі та землекористувачів (ч.1 ст. 193).

Призначенням державного земельного кадастру є забезпечення необхідною інформацією органів державної влади та органів місцевого самоврядування, заінтересованих підприємств, установ і організацій, а також громадян з метою регулювання земельних відносин, раціонального використання та охорони земель, визначення розміру плати за землю і цінності земель у складі природних ресурсів, контролю за використанням і охороною земель, економічного та екологічного обґрунтування бізнес-планів та проектів землеустрою (ст. 194 Земельного кодексу України).

Згідно із ст.14 Закону України «Про плату за землю»юридичні особи самостійно обчислюють суму земельного податку в порядку, визначеному цим законом, за формою, встановленою Головною державною податковою інспекцією України, щороку за станом на 1 січня і до 1 лютого подають дані відповідній державній податковій інспекції.

За даними державного земельного кадастру позивач є користувачем земельних ділянок. Так, згідно листа Головного управління земельних ресурсів від 03.04.2007 №3367/9/10-008 в автоматизованій системі ПК «Кадастр»за ТОВ «Рибальський Рай»зареєстровані земельні ділянки по вулиці Червонофлотська, 33 в м. Києві: кадастровий номер 85 098 005 з 15.10.2004 по 13.10.2006 площею 50026,79 кв.м., з 13.10.2006 площа ділянки становить 60935,26 кв.м.; кадастровий номер 85 951 007 з 15.10.2004 по 13.10.2006 площею 85411,8 кв.м., з 13.10.2006 площа ділянки становить 83597,42 кв.м.; кадастровий номер 85 995 009 з 15.10.2004 по 13.10.2006 площею 70227,4 кв.м, з 13.10.2006 площа ділянки становить 70334,99 кв.м. Рішенням Київради від 21.12.2006 №501/558 ТОВ «Рибальський Рай»передано в довгострокову оренду земельні ділянки загальною площею 21,487 га для експлуатації для експлуатації будівель та споруд майнового комплексу та ставків для здійснення рибогосподарської діяльністю.

Отже, з урахуванням положень ст. 13 Закону України “Про плату за землю” позивач мав нараховувати та сплачувати земельний податок в порядку і розмірах, встановлених Законом України “Про плату за землю”, та подавати до податкового органу відповідні розрахунки податку.

Актом перевірки встановлено та не заперечується позивачем, що за вказані земельні ділянки позивач земельний податок не нараховував та не сплачував, податкових розрахунків земельного податку не складав, до податкового органу не подавав. Позивачем поданий розрахунок земельного податку за 2006 рік тільки за земельну ділянку кадастровий номер 85 098 005.

У відповідності до положень ст. 2 Закону України “Про плату за землю” використання землі в Україні є платним. Тому посилання позивача на відсутність правовстановлюючих документів на вказані в акті перевірки земельні ділянки не може бути підставою для несплати позивачем земельного податку.

Поряд з цим суд відзначає, що за 2004 та 2005 роки орендну плату за земельну ділянку кадастровий номер 85098 005 за адресою: м. Київ,  Пуща-Водиця, вул. Червонофлотська, 33 сплачувала Українська державна компанія «Укррибпром». Це підтверджується наявним  в справі актом ДПА у Київській області від 18.02.2006 №4/32-139/23151121 «Про результати позапланової виїзної перевірки дотримання вимог податкового та валютного законодавства Української державної компанії «Укррибпром»(код 23151121) за період з 01.01.2003 року по 16.01.2006 року», в якому зазначено, що земельний податок за 2004 та 2005 роки внесений підприємством до державного бюджету в повному обсязі. У звязку з цим, донарахування позивачу земельного податку по вказаній земельній ділянці за період з 15.10.2004 по 31.12.2004 року, за 2005 рік в розмірі 4 796,00 грн. є безпідставним.

Крім епізодів, пов'язаних із нарахуванням податку на землю за земельні ділянки кадастрові номери 85 098 005,  85 951 007, 85 995 009 за період з 15.10.2004 по 31.12.2004 року, за 2005 рік та за період - І кв. 2006 по земельним ділянкам кадастрові номери 85 951 007, 85 995 009, за актом перевірки  позивачу донараховані податкові зобов'язання з податку на землю за І півріччя 2006 рік в розмірі 1 879,40 грн. по земельній ділянці кадастровий номер 85 098 005 у зв'язку з невірним визначенням позивачем площі ставків на земельній ділянці. Висновки акта перевірки в цій частині позивачем не спростовані, відповідних доказів суду не надано.

У відповідності до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Згідно з ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності  суб'єкта  владних  повноважень обов'язок  щодо доказування правомірності свого рішення, дії  чи  бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Оскільки суд прийшов до висновку, що донарахування позивачу податку на землю за земельні ділянки кадастрові номери:  85 951 007, 85 995 009 за період з 15.10.2004 по 31.12.2004 року, за 2005 рік та за період - І кв. 2006, кадастрові номери: 85 098 005,  85 951 007, 85 995 009 в сумі 68 914,52 грн. ( 73710,52грн. – 4796,00грн.) та застосування штрафних санкцій за цей період у розмірі 34 457,26грн. (68 914,52 х 50%) на підставі пп.п.17.1.3 п.17.1 ст. 17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», а також штрафних санкцій у розмірі 340,00 грн. згідно п.17.1.1 п. 17.1 ст. 17 цього Закону за неподання до податкового органу розрахунку земельного податку за 2004, 2005 роки є правомірним, позов підлягає частковому задоволенню. Спірне податкове повідомлення –рішення відповідача від 05.03.2007 №0010762304/3 підлягає скасуванню в частині визначення податкового зобов'язання по земельному податку в сумі 4796,00грн. та  застосування 2398,00 грн. штрафних санкцій.

Згідно з пп. 2 п. 3 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України до набрання чинності законом, який регулює порядок сплати і розмір судового збору, розмір цього збору за подання позовів немайнового характеру визначається відповідно до пп. «б»п. 1 ст. 3 Декрету Кабінету Міністрів України «Про державне мито», тобто –3, 40 грн.

У зв'язку з частковим задоволенням позову відповідно до вимог ч. 1 ст.  94 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати у розмірі 1,70 грн. судового збору підлягають відшкодуванню позивачу з Державного бюджету України.

Керуючись  ст. ст. 71, 94, 160-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Господарський суд міста Києва, -   

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити частково.

Скасувати податкове повідомлення –рішення Державної податкової інспекції у Оболонському районі м. Києва  від 05.03.2007 №0010762304/3 в частині застосування визначення податкового зобов'язання з податку за землю у розмірі 4 796,00грн. основного платежу та 2 398,00грн. штрафних (фінансових) санкцій.

В інший частині позову відмовити.

Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Рибальський Рай»(04053, м. Київ, вул. Кудрявська, 16, рахунок №26008012644001 в Київському РУ ВАТ АКБ «Надра», МФО 320564, код ЄДРПОУ 32621847) 1,70 грн. судового збору.

Відповідно до ч. 1 ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня її складення в повному обсязі за правилами, встановленими ст.ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання через суд першої інстанції заяви про апеляційне оскарження з наступним поданням протягом двадцяти днів апеляційної скарги.

СуддяО. О.Хрипун

Дата  підписання постанови: 11.09.2007

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення31.08.2007
Оприлюднено03.10.2007
Номер документу985102
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —32/308-а

Постанова від 31.08.2007

Господарське

Господарський суд міста Києва

Хрипун О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні