18/241ад
ГОСПОДАРСЬКИЙ
СУД
Луганської області
91016, м.Луганськ
пл.Героїв ВВВ 3а
тел.55-17-32
ХОЗЯЙСТВЕННЫЙ
СУД
Луганской области
91016, г.Луганск
пл.Героев ВОВ 3а
тел.55-17-32
П О С Т А Н О В А
Іменем України
11.09.07 Справа № 18/241ад.
Колегія суддів у складі: Корнієнко В.В. (головуючий), Седляр О.О., Лісовицький Є.А., розглянувши матеріали справи за позовом державної податкової інспекції у Лутугинському районі, м. Лутугине Луганської області
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача –
головне управління Державного казначейства України в Луганській області, м. Луганськ
до відкритого акціонерного товариства «Лутугинське хлібоприймальне підприємство», м. Лутугине Луганської області
про звернення стягнення на активи на суму 743983,93 грн.
при секретарі Герасименко Р.В.
за участю представників:
від позивача: Королько Л.О. за дов. від 25.05.2007;
від відповідача: не прибув;
від 3-ї особи: Пащенко В.В. за дов. від 09.01.2007.
Суть спору: позивачем заявлено вимоги про звернення стягнення на активи відповідача (як правонаступника прав і обов'язків державного підприємства «Лутугинське хлібоприймальне підприємство»; далі –Лутугинське ХПП) на суму 743983,93 грн., з якої:
- 438192 грн. –борг по поверненню бюджетної позички, наданої Лутугинському ХПП в 1995 році на підставі Порядку надання і повернення бюджетної позички;
- 305791,93 грн. –пеня за прострочення повернення бюджетної позички.
Відповідач проти позову заперечує посилаючись на те, що в 1995 –1997 роках він ніяких бюджетних позичок не одержував; вказані кошти одержувалися безпосередньо сільгоспвиробниками.
Розпорядженням заступника голови господарського суду від 22.08.2007 для розгляду даної справи призначена колегія суддів у складі: Корнієнко В.В. (головуючий), Седляр О.О., Лісовицький Є.А.
Розглянувши матеріали справи, вислухавши представників сторін, суд
В С Т А Н О В И В:
На підставі Закону України «Про Державний бюджет України на 1995 рік», Указу Президента України від 16.01.1995 № 51/95 «Про державний контракт на сільськогосподарську продукцію на 1995 рік»та Порядку надання і повернення бюджетної позички для фінансування державного контракту 1995 року на поставку до державних ресурсів зерна, сортового і гібридного насіння зернових культур, затвердженого наказом Міністерства фінансів України Міністерства економіки України, Міністерства сільського господарства і продовольства України від 12.07.1995 № 119/109/193 та зареєстрованого Міністерством юстиції України 14.09.1995 за № 334/870 (далі –Порядок надання і повернення бюджетної позички),
Лутугинському ХПП, як заготівельній організації Мінсільгосппроду, яка має право державного замовника сільськогосподарської продукції (зерна) до державних ресурсів за державним контрактом, була надана безвідсоткова бюджетна позичка в сумі 641700 грн., що підтверджується двома актами приймання-передачі заборгованості по бюджетній позичці (один акт від 29.05.1997, другий –без зазначення дати, але складений станом на 01.05.1997), які підписані представниками фінансових органів і Лутугинського ХПП та скріплені печатками цих осіб.
Згідно п. 3.2. Порядку надання і повернення бюджетної позички остання підлягала поверненню заготівельною організацією (Лутугинським ХПП) не пізніше 01.09.1996.
Лутугинське ХПП у зазначений строк бюджетну позичку в повному обсязі не повернуло.
Відповідача як юридичну особу зареєстровано 27.07.1998 в Лутугинський районній державній адміністрації, що підтверджується довідкою облстату.
Згідно свого статуту (п. 1.3.) відповідач є правонаступником прав і обов'язків державного підприємства «Лутугинське хлібоприймальне підприємство».
На момент пред'явлення позову та розгляду справи борг відповідача, як правонаступника Лутугинського ХПП, по поверненню державної позички складає 438210 грн., що підтверджується актом звірення розрахунків від 26.06.2007, який підписаний начальником УДК у Лутугинському районі, головою правління ВАТ «Лутугинське ХПП» та скріплений їх печатками.
Наявність у відповідача боргу по поверненню державної позички підтверджується крім вказаного акту звірення розрахунків ще власними звітами відповідача про повернення бюджетної позички станом на: 01.03.2007, 01.04.2007, 01.05.2007, 01.06.2007, які підписані головою правління та головним бухгалтером відповідача і скріплені печаткою підприємства.
Таким чином, доводи відповідача про те, що він ніяких бюджетних позичок не одержував і боргу по ним не має, не приймаються судом до уваги, так як ці доводи спростовуються вищевказаними матеріалами справи.
За таких обставин, борг в сумі 438192 грн. (який вказано позивачем в позовній заяві) по поверненню бюджетної позички, підлягає стягненню з відповідача.
Відповідач допустив прострочення повернення вказаної бюджетної позички в зв'язку з чим, на вимогу позивача, на підставі пп. 13.3. Розділу 13 Порядку надання і повернення бюджетної позички, несе відповідальність у вигляді пені у розмірі 0,5 % від непогашеної заборгованості за кожен день прострочення до повного її повернення.
Позивачем до відповідача застосована пеня у розмірі меншому ніж встановлено вказаним Порядком (в період: з 01.10.1999 по 31.12.1999 у розмірі 0,2 % непогашеної суми за кожен день прострочення; за період: з 01.01.2000 по 31.03.2001 у розмірі 120 % облікової ставки НБУ від непогашеної суми за кожен день прострочення).
Застосування пені у меншому розмірі ніж передбачено Порядком надання і повернення бюджетної позички є правом позивача.
Згідно обґрунтованому розрахунку позивача, пеня за період прострочення: з 01.10.1999 по 31.03.2001 складає 438192 грн. і підлягає стягненню з відповідача.
Відповідно до ст. 21 Закону України «Про Державний бюджет України на 2007 рік»в 2007 році органи державної податкової служби України визначені органами стягнення заборгованості юридичних осіб перед державою за залученими державою бюджетними позичками, наданими на поворотній основі.
Установлено, що джерелами формування спеціального фонду Державного бюджету України на 2007 рік у частині кредитування є повернення бюджетних позичок, наданих на закупівлю сільськогосподарської продукції за державним замовленням (контрактом) 1994-1997 років (п. 3 ст. 39 Закону України «Про Державний бюджет України на 2007 рік»).
Згідно ч. 4 ст. 17 Бюджетного кодексу України у разі стягнення заборгованості перед Державним бюджетом України з наданих підприємствам і організаціям позичок із державного бюджету, органи стягнення застосовують механізм стягнення цієї заборгованості у порядку, передбаченому законом для стягнення не внесених у строк податків і неподаткових платежів, включаючи погашення такої заборгованості за рахунок майна боржників.
За таких обставин, вимоги про звернення стягнення на активи відповідача на суму 743983,93 грн., підлягають задоволенню.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем – фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
В зв'язку з тим, що позивач не сплачував державне мито, так як він звільнений від його сплати, а також в зв'язку з ненаданням сторонами суду свідчень та доказів наявності у них витрат, пов'язаних з розглядом справи, питання про розподіл судових витрат не вирішується.
На підставі викладеного, керуючись, ст. ст. 87, 94, 158-163, 257, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
П О С Т А Н О В И В:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Звернути стягнення на активи відкритого акціонерного товариства «Лутугинське хлібоприймальне підприємство» (м. Лутугине Луганської області, вул. Залізнична, 2, ідентифікаційний код 00957241) на загальну суму 743983,93 грн., з якої:
- 438192 грн. –борг по поверненню бюджетної позички;
- 305791,93 грн. –пеня за прострочення повернення бюджетної позички.,
на користь Державного бюджету України.
11 вересня 2007 р. було оголошено лише вступну та резолютивну частину постанови. Постанова, оформлена відповідно до ст. 163 КАСУ, підписана 21 вересня 2007 р.
Дана постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано.
Сторонами по справі протягом десяти днів з 21 вересня 2007 р. може бути подана заява про апеляційне оскарження даної постанови до Луганського апеляційного господарського суду через господарський суд Луганської області.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Головуючий суддя В.В. Корнієнко
Судді: О.О. Седляр
Є.А. Лісовицький
Суд | Господарський суд Луганської області |
Дата ухвалення рішення | 11.09.2007 |
Оприлюднено | 03.10.2007 |
Номер документу | 985256 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Луганської області
Корнієнко В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні