ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
Кіровоградської області
вул.В`ячеслава Чорновола, 29/32, м.Кропивницький, Україна, 25022,
тел/факс: 32-05-11/24-09-91 E-mail: inbox@kr.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
26 липня 2021 рокуСправа № 912/1839/19
Господарський суд Кіровоградської області у складі судді Кабакової В.Г., розглянувши в засіданні суду заяву Новоукраїнського районного відділу Державної виконавчої служби Південно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Дніпро) від 08.07.2021 №11518/19.17 про заміну сторони виконавчого провадження у справі №912/1839/19
за позовом: Керівника Новоукраїнської місцевої прокуратури Кіровоградської області, 27100, Кіровоградська область, м. Новоукраїнка, вул. Гагаріна, 7 в інтересах держави в особі Новоукраїнської міської ради Новоукраїнського району Кіровоградської області, 27100, Кіровоградська область, м. Новоукраїнка, вул. Покровська, 70
до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю "Пріорітет", 27100, Кіровоградська область, м. Новоукраїнка, вул. Чайковського, 12а
про стягнення 46 718,04 грн
Представники участі не брали.
ВСТАНОВИВ:
Рішенням господарського суду від 03.09.2019 позов задоволено повністю, стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю "Пріорітет" на користь держави в особі Новоукраїнської міської ради Новоукраїнського району Кіровоградської області заборгованість з орендної плати за землю в сумі 46 718,04 грн, а також стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю "Пріорітет" понесені прокуратурою Кіровоградської області витрати на сплату судового збору у розмірі 1921,00 грн.
30.09.2019 на виконання вищезазначеного рішення видано відповідні накази.
14.07.2021 на адресу суду від Новоукраїнського районного відділу державної виконавчої служби Південно-Східного Міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Дніпро) надійшла заява від 08.07.2021 №11518/19.17 про заміну сторони виконавчого провадження, відповідно до якої заявник просить винести ухвалу про заміну сторони у виконавчому провадженні при примусовому виконанні наказу №912/1839/19, виданого 30.09.2019 Господарським судом Кіровоградської області про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю "Пріорітет" на користь держави в особі Новоукраїнської міської ради заборгованості з орендної плати, за землю в сумі 46 718,04 грн, замінивши стягувача - Новоукраїнську міську раду, яка знаходиться за адресою: Кіровоградська область, м. Новоукраїнка, вул. Покровська, 70, Кіровоградської області на Новоукраїнську міську об`єднану територіальну громаду, яка знаходиться за адресою: Кіровоградська область, м. Новоукраїнка, вул.Покровська,70, Кіровоградської області.
З огляду на перебування судді Кабакова В.Г., в провадженні якої знаходиться справа №912/1839/19 в період з 14 по 25 липня 2021 року включно у відпустці, на підставі розпорядження керівника апарату господарського суду №143 від 14.07.2021 здійснено повторний автоматизований розподіл заяви.
Відповідно до протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями заяву (вх. №2079/2021 від 14.07.2021) передано судді Поліщук Г.Б.
Ухвалою від 15.07.2021 матеріали вказаної заяви прийнято до свого провадження суддею Поліщук Г.Б. та призначено дану заяву до розгляду у засіданні суду на 26.07.2021 о 14:30 год.
З урахуванням того, що станом на 26.07.2021 усунуто обставини, які стали підставою для повторного розподілу наведеної заяви (вихід судді Кабакової В.Г. з відпустки), на підставі розпорядження в.о. керівника апарату суду від 26.07.2021 №152 здійснено повторний автоматизований розподіл вищезазначеної заяви.
Згідно протоколу передачі судової справи раніше визначеному складу суду від 26.07.2021 зазначену заяву передано судді Кабаковій В.Г.
Тому, матеріали заяви (вх. №2079/2021 від 14.07.2021) необхідно прийняти до свого провадження.
Господарський суд враховує, що учасники справи участь повноважних представників в судовому засіданні 26.07.2021 не забезпечили, хоча належним чином повідомлені про місце, дату та час засідання суду.
Від Новоукраїнського районного відділу Державної виконавчої служби Південно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Дніпро) надійшла заява від 16.07.2021 №11965/19.17 про проведення засідання без участі його представника.
Господарський суд вважає можливим розглянути заяву за відсутності представників сторін, оскільки згідно приписів статті 334 Господарського процесуального кодексу України неявка учасників справи у судове засідання не є перешкодою для вирішення питання про заміну сторони.
Розглянувши заяву Новоукраїнського районного відділу Державної виконавчої служби Південно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Дніпро) від 08.07.2021 №11518/19.17 про заміну сторони виконавчого провадження, господарський суд враховує наступне.
За приписами частини 1 статті 52 Господарського процесуального кодексу України у разі смерті або оголошення фізичної особи померлою, припинення юридичної особи шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника в зобов`язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд залучає до участі у справі правонаступника відповідного учасника справи на будь-якій стадії судового процесу. Усі дії, вчинені в судовому процесі до вступу у справу правонаступника, обов`язкові для нього так само, як вони були обов`язкові для особи, яку правонаступник замінив.
Відповідно до ч. 1 ст. 104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.
Положеннями ч. 1 ст. 105 ЦК України передбачено, що учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов`язані протягом трьох робочих днів з дати прийняття рішення письмово повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію.
За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо юридичної особи Новоукраїнської міської ради Кіровоградської області вбачається відсутність внесеної інформації про прийняття відповідного рішення про припинення юридичної особи в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації.
Статус документів та відомостей, внесених до Єдиного державного реєстру, закріплений ст. 10 вказаного Закону, яка, зокрема, визначає, що якщо документи та відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, внесені до нього, такі документи та відомості вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою. Якщо відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, не внесені до нього, вони не можуть бути використані у спорі з третьою особою, крім випадків, коли третя особа знала або могла знати ці відомості.
Отже, відсутність відповідного запису у реєстрі є належним і достатнім (достовірним) підтвердженням відсутності таких відомостей (інформації) для будь-якого державного органу, яким є і суд.
Аналогічна правова позиція викладена у постанові Великої Палати Верховного Суду №908/592/19 від 23.11.2020.
В той час, господарським судом враховано, що 13.05.2020 розпорядженням Кабінету Міністрів України №593-р "Про затвердження перспективного плану формування територій громад Кіровоградської області" до складу Новоукраїнської територіальної громади включено, зокрема, Новоукраїнську територіальну громаду.
12.06.2020 розпорядженням Кабінету Міністрів України №716-р "Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Кіровоградської області" визначені центри та затверджені території територіальних громад Кіровоградської області.
Зокрема, Новоукраїнська територіальна громада (код населеного пункту 3524010100) включає в себе Новоукраїнську, Захарівську, Мар`янопільську, Сотницькобалківську та Фурманівську громади.
06.12.2020 набув чинності прийнятий 17.11.2020 Верховною Радою України Закон "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування та районних державних адміністрацій" №1009-IX.
Вказаним Законом України внесені зміни до ряду законів України, в тому числі Закону "Про місцеве самоврядування в Україні". Зокрема, вказаним Законом передбачено доповнити розділ V "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" пунктом 6-1 такого змісту: до прийняття закону про адміністративно-територіальний устрій України закінчення повноважень сільських, селищних, міських рад, їхніх виконавчих органів, а також реорганізація сільських, селищних, міських рад, їхніх виконавчих органів як юридичних осіб у зв`язку із змінами в адміністративно-територіальному устрої України здійснюються з урахуванням таких положень:
- у день набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною територіальною громадою, територія якої затверджена Кабінетом Міністрів України (далі - сформована територіальна громада), припиняються повноваження сільських, селищних, міських рад, сільських, селищних, міських голів, обраних територіальними громадами, територія яких включена до території сформованої територіальної громади (далі - розформовані територіальні громади);
- сформована територіальна громада є правонаступником усього майна, прав та обов`язків розформованої територіальної громади з урахуванням особливостей, визначених підпунктами 5 і 6 цього пункту;
- не пізніше завершення другої сесії новообраної ради у порядку, визначеному цим пунктом, починається реорганізація відповідних юридичних осіб 4 сільських, селищних, міських рад, обраних розформованими територіальними громадами та розміщених поза адміністративним центром сформованої територіальної громади, шляхом їх приєднання до юридичної особи - сільської, селищної, міської ради, розміщеної в адміністративному центрі сформованої територіальної громади. Після завершення реорганізації відповідні сільські, селищні, міські ради припиняються як юридичні особи з урахуванням особливостей, визначених цим пунктом;
- юридична особа - сільська, селищна, міська рада, розміщена в адміністративному центрі сформованої територіальної громади, є правонаступником прав та обов`язків усіх юридичних осіб - сільських, селищних, міських рад, обраних розформованими територіальними громадами, з дня набуття повноважень новообраною радою.
Момент набуття повноважень місцевими радами визначено Законом України "Про місцеве самоврядування".
Частинами 1, 8 статті 45 Закону України "Про місцеве самоврядування" передбачено, що сільська, селищна, міська, районна в місті (у разі її створення), районна, обласна рада складається з депутатів, які обираються і жителями відповідного села, селища, міста, району в місті, району, області на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування. Повноваження місцевої ради, обраної на позачергових, повторних або перших виборах, закінчуються в день відкриття першої сесії відповідної ради, обраної на наступних (чергових або позачергових) виборах.
У відповідності до рішення від 24.11.2020 №1 "Про початок повноважень депутатів Новоукраїнської міської ради та Новоукраїнського міського голови" міською радою вирішено, що з 24.11.2020 розпочато повноваження депутатів Новоукраїнської міської ради восьмого скликання, обраних на перших виборах депутатів Новоукраїнської міської ради Новоукраїнського району Кіровоградської області 25.10.2020, згідно зазначеного у цьому рішенні переліку. За п. 2 наведеного рішення вирішено, що з 24.11.2020 розпочато повноваження Новоукраїнського міського голови Корінного О.О.
Згідно ч. 3 ст. 8 Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад" об`єднана територіальна громада є правонаступником всього майна, прав та обов`язків територіальних громад, що об`єдналися, з дня набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною такою об`єднаною територіальною громадою.
Господарським судом враховано положення статуту Новоукраїнської міської територіальної громади, затвердженого рішенням Новоукраїнської міської ради восьмого скликання від 16.02.2021 №130, розміщеного на офіційному сайті Новоукраїнської міської ради, що є загальнодоступною інформацією (далі - Статут)
В п. 1.1.1 Статуту визначено, що Новоукраїнська міська територіальна громада (далі - територіальна громада) громада, утворена відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 13 травня 2020 №593-р "Про затвердження перспективного плану формування територій громад Кіровоградської області" шляхом об`єднання територіальних громад: Новоукраїнської міської, Захарівської, Мар`янопільської, Сотницькобалківської та Фурманівської сільських територіальних громад. Територія громади включає населені пункти: місто Новоукраїнка, села Звірівка, Новоолександрівка, Яблунівка, Мар`янопіль, Кам`яний міст, Сотницька Балка, Арепівка, Воронівка, Єгорівка, Схід, Улянівка, Захарівка, Далеке, Фурманівка, Щасливка Новоукраїнського району Кіровоградської області.
Згідно п. 1.1.4 Статуту територіальна громада має єдиний представницький орган - Новоукраїнську міську раду (далі - рада).
Відповідно до ст. 1 ЗУ "Про місцеве самоврядування в Україні" представницький орган місцевого самоврядування - виборний орган (рада), який складається з депутатів і відповідно до закону наділяється правом представляти інтереси територіальної громади і приймати від її імені рішення.
За даними з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за ідентифікаційним кодом 36734770 зареєстрована юридична особа - Новоукраїнська міська рада Кіровоградської області 14.06.2012 (номер запису: 14351020000000794) за адресою: 27100, Кіровоградська область, м. Новоукраїнка, вул. Покровська, 70.
Станом на 26.07.2021 відсутні відомості щодо перебування вказаної ради в стані припинення або її ліквідації.
Таким чином, Новоукраїнська міська рада продовжує бути стягувачем у виконавчому провадженні при виконанні наказу від 30.09.2019 у справі №912/1839/19.
Крім того, згідно інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за запитом "повне найменування юридичної особи" - Новоукраїнська міська об`єднана територіальна громада дані у реєстрі відсутні.
Статтею 20 ГПК України визначено справи, що відносяться до юрисдикції господарських судів. З аналізу вказаної статті випливає, що сторонами у господарському процесі можуть бути юридичні особи, фізичні особи-підприємці, органи місцевого самоврядування, державні органи, а також особи, яким законом надано право звертатись до суду в інтересах інших осіб. Окрім того, стороною у господарському процесі можуть бути також фізичні особи у визначених законом випадках, зокрема, у спорах, що виникають з корпоративних відносин, з правочинів щодо акцій, часток, паїв, у справах про банкрутство, тощо.
Виходячи з викладеної норми, спір відноситься до юрисдикції господарського суду, якщо склад його учасників відповідає нормам ст.ст. 4, 45 ГПК України, а спірне правовідношення носить господарський характер.
Водночас, спір з орендних правовідносин, щодо якого судом 03.09.2019 прийнято рішення, виник саме між юридичними особами: Товариством з обмеженою відповідальністю "Пріорітет" (боржник) та Новоукраїнською міською радою (стягувач), на користь якої присуджено до стягнення заборгованість з орендної плати.
При цьому, заявник просить суд замінити стягувача з Новоукраїнської міської ради на Новоукраїнську міську об`єднану територіальну громаду.
Разом з тим, як зазначено вище, заявником не надано відповідних доказів, а судом не встановлено обставин на підтвердження наявності у Новоукраїнської міської об`єднаної територіальної громади статусу юридичної особи, що унеможливлює в даному випадку здійснити заміну сторони у виконавчому провадженні.
При цьому, відповідно до ч. 1 ст. 10 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Згідно ч. 1 ст. 16 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" органи місцевого самоврядування є юридичними особами і наділяються цим та іншими законами власними повноваженнями, в межах яких діють самостійно і несуть відповідальність за свою діяльність відповідно до закону.
Крім того, ст. 8 Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад" визначено, що з дня набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною об`єднаною територіальною громадою, у порядку, визначеному цим Законом, здійснюється реорганізація відповідних юридичних осіб - сільських, селищних, міських рад, обраних територіальними громадами, що об`єдналися, та розміщених поза адміністративним центром об`єднаної територіальної громади, шляхом їх приєднання до юридичної особи - сільської, селищної, міської ради, розміщеної в адміністративному центрі об`єднаної територіальної громади. Після завершення реорганізації відповідні юридичні особи - сільські, селищні, міські ради припиняються у порядку, визначеному цим Законом. Юридична особа - сільська, селищна, міська рада, розміщена в адміністративному центрі об`єднаної територіальної громади, є правонаступником прав та обов`язків всіх юридичних осіб - сільських, селищних, міських рад, обраних територіальними громадами, що об`єдналися, з дня набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною об`єднаною територіальною громадою. Найменування представницького органу місцевого самоврядування об`єднаної територіальної громади як юридичної особи складається з частини, яка є похідною від власного найменування населеного пункту, визначеного її адміністративним центром, у формі прикметника та відповідного загального найменування представницького органу місцевого самоврядування (сільська, селищна, міська рада).
Тобто, зазначеною статтею Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад" вказано, що юридичною особою об`єднаної територіальної громади (представницьким органом, який виступає в особі тієї чи іншої об`єднаної територіальної громади) можуть бути лише сільські, селищні, міські ради, а не об`єднана територіальна громада в цілому, яка визначена заявником як стягувач у поданій заяві.
Отже, Новоукраїнська міська об`єднана територіальна громада у відповідності до викладених вище норм чинного законодавства не має статусу юридичної особи, не є органом місцевого самоврядування, а відтак не є юридичною особою, а, отже, не може набути процесуального статусу стягувача у виконавчому провадженні при виконанні наказу від 30.09.2019 у справі №912/1839/19.
З огляду на викладене, в задоволенні заяви Новоукраїнського районного відділу Державної виконавчої служби Південно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Дніпро) від 08.07.2021 №11518/19.17 про заміну сторони виконавчого провадження у справі №912/1839/19 слід відмовити.
При цьому, суд звертає увагу заявника на положення ст. 160 ГПК України, згідно якої суд може внести виправлення до судового наказу, визнати його таким, що не підлягає виконанню або відстрочити чи розстрочити або змінити спосіб чи порядок його виконання в порядку, встановленому статтями 328, 331 цього Кодексу.
Керуючись ст.ст. 52, 233-235, 334 ГПК України, господарський суд
УХВАЛИВ:
В задоволенні заяви Новоукраїнського районного відділу Державної виконавчої служби Південно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Дніпро) від 08.07.2021 №11518/19.17 про заміну сторони виконавчого провадження у справі №912/1839/19 - відмовити.
Ухвала набирає законної сили в порядку ст. 235 Господарського процесуального кодексу України та може бути оскаржена до Центрального апеляційного господарського суду у передбаченому Господарським процесуальним кодексом України порядку.
Повідомити учасників справи про відсутність у суду технічної можливості надавати інформацію про вебадресу судового рішення у Єдиному державному реєстрі судових рішень, одночасно з врученням (надсиланням/видачі) копії повного або скороченого такого рішення до затвердження Положення про Єдину судову інформаційно-телекомунікаційну систему та початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи.
Повідомити учасників справи про можливість ознайомитись з електронною копією судового рішення в Єдиному державному реєстрі судових рішень за його вебадресою: http://reyestr.court.gov.ua.
Копії ухвали направити Новоукраїнській місцевій прокуратурі Кіровоградської області на електронну адресу Novoukrayinka@kir.gp.gov.ua; Кіровоградській обласній прокуратурі на електронну адресу Oblprokuratura@kir.gp.gov.ua; Новоукраїнській міській раді Кіровоградської області на електронну адресу sekretar@nu-rada.gov.ua; Товариству з обмеженою відповідальністю "Пріорітет" за адресою: 27100, Кіровоградська область, м. Новоукраїнка, вул. Чайковського, 12а; Новоукраїнському районному відділу державної виконавчої служби Південно-Східного Міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Дніпро) за адресою: 27100, Кіровоградська область, м. Новоукраїнка, вул. Покровська, 67 та на електронну пошту info@nu.kr.dvs.gov.ua.
Повний текст ухвали складено 26.07.2021.
Суддя В.Г. Кабакова
Суд | Господарський суд Кіровоградської області |
Дата ухвалення рішення | 26.07.2021 |
Оприлюднено | 28.07.2021 |
Номер документу | 98559233 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Кіровоградської області
Кабакова В.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні