Ухвала
від 27.07.2021 по справі 757/39276/21-к
ПЕЧЕРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

печерський районний суд міста києва

Справа № 757/39276/21-к

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 липня 2021 року м. Київ

Слідчий суддя Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 ,

при секретарі ОСОБА_2 ,

за участю прокурора ОСОБА_3 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання прокурора першого відділу процесуального керівництва першого управління організації і процесуального керівництва у кримінальних провадженнях органів Державного бюро розслідувань Департаменту організації і процесуального керівництва досудовим розслідуванням органів Державного бюро розслідувань, нагляду за його оперативними підрозділами та підтримання публічного обвинувачення у відповідних провадженнях Офісу Генерального прокурора ОСОБА_3 про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні № 42019000000000284 від 06.02.2019 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 209, ч. 2 ст. 366, ч. 1 ст. 366, ч. 5 ст. 191 КК України,

В С Т А Н О В И В :

21 липня 2021 року до провадження слідчого судді надійшло клопотання прокурора першого відділу процесуального керівництва першого управління організації і процесуального керівництва у кримінальних провадженнях органів Державного бюро розслідувань Департаменту організації і процесуального керівництва досудовим розслідуванням органів Державного бюро розслідувань, нагляду за його оперативними підрозділами та підтримання публічного обвинувачення у відповідних провадженнях Офісу Генерального прокурора ОСОБА_3 про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні № 42019000000000284 від 06.02.2019 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 209, ч. 2 ст. 366, ч. 1 ст. 366, ч. 5 ст. 191 КК України, на строк до 12 місяців.

В обґрунтування клопотання прокурор зазначає, що Головним слідчим управлінням Національної поліції України здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42019000000000284 від 06.02.2019 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 209, ч. 2 ст. 366, ч. 1 ст. 366, ч. 5 ст. 191 КК України.

В ході здійснення досудового розслідування встановлено, що технічні характеристики МПК, які Укртрансбезпекою придбано у ТОВ «Радіал-Україна» за Договором про закупівлю від 23.07.2017 № 38 не відповідають вимогам тендерної документації, в частині невстановлення посиленої передньої та задньої підвісок транспортного засобу з врахуванням постійного тиску на задню вісь вагою 2 т, чим порушено вимоги пункту 6.1 Договору про закупівлю від 23.07.2017 № 38, частину першу статті 526, статті 629 Цивільного кодексу України, частину першу статті 193 Господарського кодексу України.

Дії посадових осіб Укртрансбезпеки призвели до наступних наслідків, а саме:

- МПК (ДК 021:2015-34114000-9 транспортні засоби спеціального призначення), передані Укртрансбезпеці ТОВ «РАД1АЛ-УКРАЇНА» відповідно до договору про закупівлю № 38 від 23.06.2017 не відповідають вимогам до пересувного пункту габаритно- вагового контролю відповідно до розділу II вимог до облаштування та технічного оснащення пунктів габаритно-вагового контролю на автомобільних дорогах загального користування затверджених наказом Міністерства Інфраструктури України від 28.07.2016 № 255;

- МПК (ДК 021:2015-34114000-9 транспортні засоби спеціального призначення), передані Укртрансбезпеці ТОВ «РАДІАЛ-УКРАЇНА» відповідно до договору про закупівлю № 38 від 23.06.2017, не відповідають техніко-економічному обґрунтуванню закупівлі та оснащення МПК за рахунок коштів отриманих у рамках виконання угоди про фінансування «Підтримки впровадження транспортної стратегії України»;

- МПК (ДК 021:2015-34114000-9 транспортні засоби спеціального призначення), передані Укртрансбезпеці ТОВ «РАДІАЛ-УКРАЇНА» відповідно до договору про закупівлю № 38 від 23.06.2017, в частині комплектації не відповідають кошторисному розрахунку необхідного обладнання для комплектації МПК складеного Департаментом державного нагляду та контролю за безпекою на транспорті відповідно до листа від 17 травня 20016 року № 18/153-16;

- МПК (ДК 021:2015-34114000-9 транспортні засоби спеціального призначення), передані Укртрансбезпеці ТОВ «РАДІАЛ-УКРАЇНА» відповідно до договору про закупівлю № 38 від 23.06.2017, в частині комплектації не відповідають розрахунку видатків на придбання МПК додатку до листа № 2225/08/14-16 від 21.07.2016.

- МПК (ДК 021:2015-34114000-9 транспортні засоби спеціального призначення), передані Укртрансбезпеці ТОВ «РАДІАЛ-УКРАЇНА» відповідно до договору про закупівлю № 38 від 23.06.2017, не можуть використовуватись за своїм цільовим призначенням і виконувати покладені на них функції, оскільки не відповідають нормативним документам та неукомплектовані згідно відповідних нормативних актів та зазначеній документації.

Крім того, внаслідок вищеописаних дій, сума документально підтвердженої завданої шкоди (збитків) державі становить 90 993 500 грн.

Також, службові особи Укртрансбезпеки перебуваючи у змові із службовими особами ТОВ «Радіал-Україна» (код ЄДРПОУ 35018734), придбали автомобілі у імпортера через підконтрольних суб`єктів господарювання, таких як: ТОВ «Виробниче об`єднання «Авто-холдінг» (код ЄДРПОУ 35598012), ТОВ «Нові Авто» (код ЄДРПОУ 39145187), ТОВ «Автомобільна компанія «Укравтоторг» (код ЄДРПОУ 36308337), ТОВ «Стокс-ТБ» (код ЄДРПОУ 33725297) та в подальшому вчиняли фінансові операції та правочини з коштами, одержаними внаслідок вчинення суспільно небезпечного протиправного діяння, що передувало легалізації (відмиванню) доходів, а також дії, спрямовані на приховування чи маскування незаконного походження таких коштів у великих розмірах, що перевищує шість тисяч неоподаткованих мінімумів доходів громадян.

Постановою прокурора першого відділу процесуального керівництва першого управління організації і процесуального керівництва у кримінальних провадженнях органів Державного бюро розслідувань Департаменту організації і процесуального керівництва досудовим розслідуванням органів Державного бюро розслідувань, нагляду за його оперативними підрозділами та підтримання публічного обвинувачення у відповідних провадження Офісу Генерального прокурора ОСОБА_4 від 20.10.2020 підслідність у кримінальному провадженні № 42019000000000284 від 06.02.2019 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 209, ч. 2 ст. 366, ч. 1 ст. 366, ч. 5 ст. 191 КК України, визначено за детективами Національного антикорупційного бюро України.

В подальшому, постановою прокурора шостого відділу Спеціалізованої антикорупційної прокуратури ОСОБА_5 від 06.04.2021 підслідність у кримінальному провадженні № 42019000000000284 від 06.02.2019 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 209, ч. 2 ст. 366, ч. 1 ст. 366, ч. 5 ст. 191 КК України, визначено за слідчими Головного слідчого управління Національної поліції України.

В ході проведення досудового розслідування у вказаному кримінальному провадженні виконано ряд слідчих (розшукових) та інших процесуальних дій, серед яких:

- допитано в якості свідків службових осіб членів тендерного комітету Укртрансбезпеки, з приводу відомих їм обставин вчинення кримінального правопорушення;

- в порядку ст. 40 КПК України надано доручення оперативним співробітникам на встановлення кола осіб причетних до вчинення вищевказаного злочину;

- в порядку статті 93 КПК України скеровано ряд запитів про надання інформації в кримінальному провадженні;

- проведено ряд обшуків та вилучено речі і документи, які мають значення для досудового розслідування;

- проведено ряд тимчасових доступів та вилучено речі і документи, які мають значення для досудового розслідування;

- проведено 78 оглядів МПК на території України, під час яких зафіксовано наявні комплектуючі матеріали МПК;

- проведено комісійну автотоварознавчу експертизу, якою встановлено, що МПК не відповідають техніко-економічному обґрунтуванню закупівлі та не можуть використовуватися за своїм цільовим призначенням;

- отримано довідку головних державних фінансових інспекторів відділу контролю діяльності суб`єктів господарювання Департаменту взаємодії з правоохоронними органами Державної аудиторської служби України щодо наявних порушень та суми збитків;

- проведено комісійну судово-економічну експертизу, висновками якої підтверджено факт завдання збитків державному бюджету у сумі 90 993 500,00 грн.

Разом з цим, у даному кримінальному провадженні необхідно виконати наступні слідчі (розшукові) та інші процесуальні дії, серед яких:

1. Провести слідчі експерименти з метою встановлення можливості використання МПК за прямим призначенням без облаштування та технічного оснащення, яке визначено Вимогами Наказу № 255 (можливість руху, зважування, фіксації порушень чинного законодавства тощо);

2. В разі якщо МПК можливо використовувати за прямим призначенням, то необхідно встановити яке значення мають технічні невідповідності оснащення таких (т/з) Наказу № 255;

3. Допитати співробітників Укртрансбезпеки, які використовують МПК, з метою встановлення умов їх використання із урахуванням відсутності облаштування та технічного оснащення пересувного пункту габаритно-вагового контролю, який визначений Вимогами Наказу № 255;

4. Шляхом призначення комплексної економічно-автотоварознавчої експертизи встановити:

- реальну вартість МПК без акумулятора, електрогенератора, засобів зв`язку, платіжного терміналу та з ними;

- встановити вартість виключеного додаткового обладнання станом на дату укладення договору з розрахунку на 1 мобільний пункт вагового контролю, а саме: автомобільний газоаналізатор з принтером 1 шт.; модем 3G та Wi-Fi роутером 1 шт; генератор електричний 1 шт.; LED прожектор 1 шт.; штатив для прожекторів 1 шт.; подовжувач 25 метрів 1 шт.; системами відеореєстрації у салоні та зовні 1 шт.; інвертор напруги із зарядним пристроєм 1 шт.; гелевий акумулятор 1шт.; GPS трекер 1 шт., кондиціонер 1шт.; платіжний термінал для розрахунку електронним платіжним засобом 1 шт.; засоби організації дорожнього руху, а саме: панно «Пересувний пункт вагового та габаритного контролю» на жовтому тлі; знак 3.29 «Обмеження максимальної швидкості 90 км/год» на жовтому фоні з табличкою 7.5.1 «Вид транспортного засобу»; знак 3.29 «Обмеження максимальної швидкості 70 км/год» на жовтому фоні з табличкою 7.5.1 «Вид транспортного засобу»; знак 3.29 «Обмеження максимальної швидкості 50 км/год» на жовтому фоні з табличкою 7.5.1 «Вид транспортного засобу»; знак 3.41 «Контроль»; - знак 3.31 «Зона обмеження максимальної швидкості»; знак 3.32 «Кінець зони обмеження максимальної швидкості»; двома знаками 3.25 «Обгін заборонено»; два знаки 3.26 «Кінець заборони обгону»; знак 3.30 «Кінець обмеження максимальної швидкості»;

- встановити яке значення має невідповідність технічних характеристик МПК, які Укртрансбезпекою придбано у ТОВ «Радіал-Україна» за Договором про закупівлю від 23.07.2017 № 38, вимогам тендерної документації в частині невстановлення посиленої передньої та задньої підвісок транспортного засобу з врахуванням постійного тиску на задню вісь вагою 2 т;

5. Вилучити матеріали та здійснити аналіз проведених протягом 2019-2020 років тендерних закупівель Укртрансбезпеки на дооснащення МПК;

6. Завершити аналіз руху коштів по рахункам підприємств з метою встановлення можливих фактів виведення коштів, їх обготівкування тощо;

7. За участі спеціалістів оглянути вилучені під час обшуків технічні носії інформації з метою виявлення файлів, документів, записів, які мають значення для встановлення істини у даному провадженні;

8. Вирішити питання щодо залучення Укртрансбезпеки до кримінального провадження як потерпілих;

9. Витребувати матеріали перевірок Укртрансбезпеки, проведених Рахунковою палатою України, за період 2017-2020 років;

10. Витребувати матеріали перевірок Укртрансбезпеки, проведених Держаудитслужбою, за період 2017-2020 років;

11. Виконати інші слідчі та процесуальні дії, потреба у яких виникне в ході досудового розслідування.

12. З урахуванням зібраних доказів у кримінальному провадженні надати правову кваліфікацію діям осіб, причетним до вчинення кримінального правопорушення, а також вирішити питання щодо здійснення повідомлення про підозру.

Вказані процесуальні та слідчі дії мають доказове значення для досудового розслідування та судового розгляду та не могли бути здійснені раніше у зв`язку із тим, що цьому перешкоджало не встановлення до цього часу всіх осіб, що можуть бути причетними до вчинення кримінального правопорушення. Разом з тим, на території України протягом 2020-2021 років в різні проміжки часу запроваджувався карантинні заходи з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19 у зв`язку із чим, більшість працівників установ, підприємств, організацій здійснювали дистанційну роботу, що унеможливлювало збір повної інформації. Окрім того, проведенню зазначених дій перешкоджало використання особами, що можуть бути причетними до вчинення кримінального правопорушення, загальних неформальних правил поведінки, зокрема, обов`язкове виконання вимог конспірації під час спілкування, що унеможливлює на даний час встановити всі обставини вчиненого правопорушення та винних осіб. Тривалість слідства, у тому числі обумовлюється значною кількістю запланованих слідчих та процесуальних дій.

Зокрема, кримінальне правопорушення, передбачене ч. 5 ст. 191 КК України, за фактом вчинення якого здійснюється досудове розслідування у вказаному кримінальному провадженні, відповідно до ст. 12 КК України відноситься до особливо тяжких злочинів.

Виконання зазначених слідчих дій має важливе значення і без їх проведення не можливо прийняти законне рішення у кримінальному провадженні.

В судовому засіданні прокурор клопотання підтримав, просив його задовольнити з підстав у ньому зазначених.

Слідчий суддя, заслухавши думку прокурора, дослідивши матеріали клопотання та додані до нього документи, дійшов таких висновків.

Згідно ч. 1 ст. 294 КПК України, якщо досудове розслідування злочину або кримінального проступку до моменту повідомлення особі про підозру неможливо закінчити у строк, зазначений в абзаці другому частини першої статті 219 цього Кодексу, вказаний строк може бути неодноразово продовжений слідчим суддею за клопотанням прокурора або слідчого, погодженого з прокурором, на строк, встановлений пунктами 1-3 частини другої статті 219 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 1 ст. 219 строк досудового розслідування обчислюється з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня звернення до суду з обвинувальним актом, клопотанням про застосування примусових заходів медичного або виховного характеру, клопотанням про звільнення особи від кримінальної відповідальності або до дня ухвалення рішення про закриття кримінального провадження. Строк досудового розслідування з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня повідомлення особі про підозру становить: шість місяців - у кримінальному провадженні щодо кримінального проступку; дванадцять місяців - у кримінальному провадженні щодо злочину невеликої або середньої тяжкості; вісімнадцять місяців - у кримінальному провадженні щодо тяжкого або особливо тяжкого злочину.

Згідно ст.295-1 КПК України, слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про продовження строку досудового розслідування до повідомлення особі про підозру у разі його протиправності та необґрунтованості.

З урахуванням пояснень наданих прокурором у судовому засіданні, враховуючи ті слідчі та процесуальні дії, які слід вчинити в кримінальному провадженні, виняткову складність здійснення досудового розслідування у кримінальному провадженні, слідчий суддя вважає клопотання слідчого про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні № 42019000000000284 обґрунтованим, а відтак наявними підстави для його задоволення.

Керуючись, ст. ст. 219, 294, 295-1 КПК України, слідчий суддя,-

У Х В А Л И В :

Клопотання прокурора першого відділу процесуального керівництва першого управління організації і процесуального керівництва у кримінальних провадженнях органів Державного бюро розслідувань Департаменту організації і процесуального керівництва досудовим розслідуванням органів Державного бюро розслідувань, нагляду за його оперативними підрозділами та підтримання публічного обвинувачення у відповідних провадженнях Офісу Генерального прокурора ОСОБА_3 про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні № 42019000000000284 від 06.02.2019 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 209, ч. 2 ст. 366, ч. 1 ст. 366, ч. 5 ст. 191 КК України, задовольнити.

Продовжити строк досудового розслідування у кримінальному провадженні № 42019000000000284 від 06.02.2019 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 209, ч. 2 ст. 366, ч. 1 ст. 366, ч. 5 ст. 191 КК України, на дванадцять місяців, тобто до 06.08.2022 включно.

Ухвала слідчого судді оскарженню не підлягає і набирає законної сили з моменту її оголошення.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення27.07.2021
Оприлюднено01.02.2023
Номер документу98587500
СудочинствоКримінальне
Сутьпродовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні № 42019000000000284 від 06.02.2019 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 209, ч. 2 ст. 366, ч. 1 ст. 366, ч. 5 ст. 191 КК України

Судовий реєстр по справі —757/39276/21-к

Ухвала від 27.07.2021

Кримінальне

Печерський районний суд міста Києва

Батрин О. В.

Ухвала від 27.07.2021

Кримінальне

Печерський районний суд міста Києва

Батрин О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні